Porównanie 1.6 PB, LPG, CNG szukam chętnych na test.

Data: 2011-03-15 00:19:29
Autor: bartekk
Porównanie 1.6 PB, LPG, CNG szukam chętnych na test.
Witam Wszystkich.

Jestem jednym z administratorów strony o tematyce CNG.
Chciałbym zachęcić Was do pewnego testu.
Zostałem zaproszony do poszukania 3 egzemplarzy zafir z silnikiem 1.6
Mamy możliwość sprawdzić jaki wpływ na nasze silniki ma paliwo, możemy
też się przekonać które paliwo może mieć największy wpływ na czystość
naszych miast.

Do testów zapraszają nas PIMOT, TVN Turbo portal cng.auto.pl

W ten czwartek w Przemysłowym Instytucie Motoryzacji możemy zbadać
nasze samochody na hamowni podłączyć do analizatorów.

Szukam osób które mają w swoim posiadaniu następujące modele
samochodów:

- silnik 1.6 zasilany etylina przebieg 186tys
- silnik 1.6 z instalacją LPG z przebiegiem 186ty
- silnik 1.6CNG dostarczam ja

Co szukam:
- zafira A
- rok produkcji 2005
- przebieg około 186tyś km.
- w przypadku samochodu LPG szukam takiego egzemplarza który jeździł
cały czas na LPG

W przypadku pytań proszę pisać przez pw lub dzwonić 790533121

Bartek

Data: 2011-03-15 09:16:35
Autor: Andrzej Ława
W dniu 15.03.2011 08:19, bartekk pisze:

- silnik 1.6 zasilany etylina przebieg 186tys

Takich nie ma - etylina od lat jest nielegalna.

Data: 2011-03-15 09:45:18
Autor: Agent

Użytkownik "bartekk" <kaminba@gmail.com> napisał w wiadomości news:3f901050-f0a0-4706-abd2-ebae6e7a2a0dk20g2000vbn.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
Ale przecież na czystość spalin duży wpływa ma regulacja silnika a wiadmomo jak skrajnie dobrze/źle mogą byc ustawione te auta. Na wpływ będzie tez pewnie miał typ wtryskiwaczy i zresztą całej instalacji (marka, generacja, sterownik, regulacja, jakość montazu). Sam stan silnika tez może byc skrajnie różny bo nie tylko przebieg wyznacza stan w jakim jest silnik. No i aby jakieś wnioski wyciągnąć to nalezałoby zbadac chociażby po 5 sztuk egzemplarzy na dane paliwo.

Data: 2011-03-15 09:56:28
Autor: J.F.
On Tue, 15 Mar 2011 00:19:29 -0700 (PDT),  bartekk wrote:
Mamy możliwość sprawdzić jaki wpływ na nasze silniki ma paliwo, możemy
też się przekonać które paliwo może mieć największy wpływ na czystość
naszych miast.

No, to ciekaw jestem wynikow.

Ale poszukalbym ze dwie benzynki i kilku egzemplarzy z LPG, i moze
jeszcze kogos z CNG. Ciekawi mnie rozrzut emisji LPG :-)

A skoro to na hamowni, to moze nie musza byc tylko zafiry, ale inne
ople z tym silnikiem tez sie nadadza.

- w przypadku samochodu LPG szukam takiego egzemplarza który jeździł
cały czas na LPG

Moze byc trudno - gwarancja itp.

No i przydaloby sie jakies porownanie mmiej zuzytych aut i badanie
sprawnosci katalizatorow na wiekszej probce - z jednej strony zeby sie
upewnic ze wyniki nie sa tak naprawde wynikami sprawnosci kata, z
drugiej - wplyw paliwa na jego zuzycie.

J.

Data: 2011-03-15 10:28:07
Autor: Mirek Ptak
Dnia 2011-03-15 09:56,  *J.F.* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
- w przypadku samochodu LPG szukam takiego egzemplarza który jeździł
>cały czas na LPG
Moze byc trudno - gwarancja itp.

W Oplu dostępne były instalacje "fabryczne" zakładane u dilera.

Pozdrawiam - Mirek
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )dronet(kropek) p l

Data: 2011-03-15 10:50:37
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-03-15 09:56, J.F. pisze:
[...]

Bo ty zakładasz, że chodzi o jakieś porządne zbadanie, porównanie...
A to ma być po prostu materiał na program tv, więc ma tylko wyglądać
wiarygodnie, i wyłącznie na tyle ile przeciętny widz-mediota jest
w stanie ocenić. Przy minimum kosztów :)

Jeśli się mylę to sorry... choć patrząc na produkcje TV, złudzeń nie mam :)

Data: 2011-03-15 11:24:53
Autor: J.F.
On Tue, 15 Mar 2011 10:50:37 +0100,  Jakub Witkowski wrote:
W dniu 2011-03-15 09:56, J.F. pisze:
[...]
[...]

Wiem, o TVN mam takie samo zdanie.
Ale skoro chca placic za badania to czemu nie zrobic tego porzadnie,
dla wlasnej wiedzy.

Chyba ze wynik juz jest znany, bo jest jest jeden sponsor programu :-)

J.

Data: 2011-03-15 12:03:14
Autor: Jakub Witkowski
W dniu 2011-03-15 11:24, J.F. pisze:
[...]

Gwoli ścisłości, mówiłem ogólnie o produkcjach TV, a stacji komercyjnych
szczególnie, choć bez wskazywania palcami :)

Data: 2011-03-15 11:30:46
Autor: Pa_blo

Użytkownik "Jakub Witkowski" <jwitkows@domena.z.sygnatury> napisał w wiadomości news:ilncpd$2rbf$1news2.ipartners.pl...

Jeśli się mylę to sorry... choć patrząc na produkcje TV, złudzeń nie mam :)

Raczej nie mylisz sie... biorac pod uwage to, co do tej pory Sir bartekk stara sie przekazac w postach na temat CNG  :)

--
Picasso

Data: 2011-03-15 12:00:24
Autor: bratPit[pr]
[...]

i będziecie porównywać wpływ paliwa LPG na silnik Z16XE z silnikiem Y16CNG fabrycznie przystosowanym do CNG ? o_O
lol niezłe porównanie, te silniki wspólną to mają pojemność i bodaj blok silnika,

brat

Data: 2011-03-15 12:40:35
Autor: Agent

Użytkownik "bratPit[pr]" <krakus28no_spam@op.pl> napisał w wiadomości news:ilngsd$q39$1inews.gazeta.pl...
[...]

BO widzisz w telewizji nie rzuci się to w oczy :) Gorzej jakby porównywali te same silniki ale np w Zafirze i Astrze i w dodatku w innych kolorach. Wtedy by mogło podpadać że test jest nieobiektywny :)

Porównanie 1.6 PB, LPG, CNG szukam chętnych na test.