Porównanie Gladius vs XJ6

Data: 2009-03-01 11:01:19
Autor: smoq
Porównanie Gladius vs XJ6
Motor ma być dla pani, średniej budowy i wielkości, na pewno nie drobinki :) Ma służyc do weekendowej jazdy, czasami gdzies dalej ale nie na zasadzie nad balaton i spowrotem. Co byście polecili? W grę może wchodzić jeszcze ew małe BMW 650-800

--
pzdr smoq

Data: 2009-03-01 22:30:36
Autor: Power
Porównanie Gladius vs XJ6

"smoq" <przystojny.smoq-usunto@poczta.fm> wrote in message > Motor ma być dla pani, średniej budowy i wielkości, na pewno nie drobinki :)
Ma służyc do weekendowej jazdy, czasami gdzies dalej ale nie na zasadzie nad balaton i spowrotem. Co byście polecili? W grę może wchodzić jeszcze ew małe BMW 650-800

Smoqu ER6N.

pozdr.
Power
http://www.bikepics.com/members/power997/

Data: 2009-03-01 23:25:36
Autor: de Fresz
Porównanie Gladius vs XJ6
On 2009-03-01 11:01:19 +0100, "smoq" <przystojny.smoq-usunto@poczta.fm> said:

Motor ma być dla pani, średniej budowy i wielkości, na pewno nie drobinki :)
Ma służyc do weekendowej jazdy, czasami gdzies dalej ale nie na zasadzie nad
balaton i spowrotem. Co byście polecili?

IMHO - ten który się bardziej podoba. To nowości, więc opini z użytkowania jeszcze przez jakiś czas będzie ciężko uświadczyć, a prasie popularnej bym raczej nie wierzył ;-)
Do turystyki to XJ6 jest w wersji z owiewką, co może być dużym plusem.

W grę może wchodzić jeszcze ew małe BMW 650-800

Ja bym z przekory brał Bumę ;-)

Sebastian
Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco

Data: 2009-03-02 08:49:01
Autor: fv
Porównanie Gladius vs XJ6
smoq wrote:
[...]

Ale pani będzie jeździć samotnie czy z plecaczkiem? Jak samotnie to niech wybierze pod kolor paznokci.

Królem tej klasy jest Kawasaki ER6, imho zasłużenie. Nie ma jednak żadnych możliwości wzięcia
pasażera ani bagażu. Ale zacny sprzęt i na prawdę miły w obyciu.

W tytule porównałeś Gladiusa z XJ6, tymczasem XJ6 gra z Suzuki w lidze GSX 650f. Yamaha stara się
bardzo aby ludzie myśleli tak jak ty, ale wagowo-zastosowaniowo konkurentem XJ6 jest GSX.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-03-02 09:36:40
Autor: matt
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "smoq" <przystojny.smoq-usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości news:godmfo$2en$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

To może F800ST? Nie wiem czy moto ma być nowe, czy używane,
ale nowe już są pozbawione w większości z usterek wieku
dziecięcego. Lekkie, i takie akuratne.

Pozdrawiam,
matt

Data: 2009-03-02 09:40:02
Autor: smoq
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "matt" <mateusz@NOSPAM.kaczkowo.com> napisał w wiadomości news:gog5tj$2fg$1atlantis.news.neostrada.pl...

[...]

Jesli dobrze kojarze to niestety wszystkie propozycje poza XJ6 i nowym jajkiem to motocykle 2 cylindrowe, nie jestem pewny co do ER6.  Jednak kultura pracy silnika R4 jest wyzsza od R2 czy V2, motocykl 4 garkowy jest latwiejszy w uzytkowaniu, czy ktos z posiadaczy ER6 i SV-ek moze sie wypowiedziec na temat pracy silnika?
turystyka tylko w pojedynke, albo raczej w kilka motorów, mąż tej pani dosiada R1200 GSA

--
pzdr smoq

Data: 2009-03-02 09:43:44
Autor: Kuczu
Porównanie Gladius vs XJ6
smoq pisze:

motocykl 4 garkowy jest latwiejszy w uzytkowaniu

Bo ?

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-02 09:54:12
Autor: smoq
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gog681$j0s$1news.wp.pl...
smoq pisze:

motocykl 4 garkowy jest latwiejszy w uzytkowaniu

Bo ?

bo mniejszy moment hamujący, bo mniejsze drgania sprzęta i wygodniejsza jazda

--
pzdr smoq

Data: 2009-03-02 09:56:11
Autor: Kuczu
Porównanie Gladius vs XJ6
smoq pisze:

bo mniejszy moment hamujący, bo mniejsze drgania sprzęta i wygodniejsza jazda

Wspolczesne R2 i V2 z balancerami juz nie drza. A moment hamujacy bardziej pomaga niz przeszkadza.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-02 12:39:22
Autor: smoq
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "Kuczu" <p.kuczynski@jim-satnet.pl> napisał w wiadomości news:gog6vc$jir$1news.wp.pl...
smoq pisze:

bo mniejszy moment hamujący, bo mniejsze drgania sprzęta i wygodniejsza jazda

Wspolczesne R2 i V2 z balancerami juz nie drza. A moment hamujacy bardziej pomaga niz przeszkadza.

No niestety mam inne zdanie co do r2 (w moim v2 mi zupelnie nie przeszkadza drżenie, tak ma być), jezdziłem f800GS, wydaje sie ze tam raczej silnik z górnej półki i niestety zupełnie inna jazda niz np 4garkowym fazerem s2 od koleżanki, co do momentu hamującego to może rzeczywiscie być przydatny w sytuacji gdy zawiodą hamulce, nie wiem np urwie sie przewód hamulcowy? Raczej jednak hamowałbym hamulcami niż silnikiem, a dla niewprawnego motocyklisty moment hamujący silnika to jednak poważny problem i jednak wygodniej mieć bezpieczny zapas przy odpuszczaniu gazu.

Co do regulacji manetek, luzu łancuacha i innych rzeczy oczywiscie FV ma rację, tylko że w każdym motorze można sobie to dobrze wyregulować tak samo w r4 jak i v2 więc argument zupełnie z innej bajki

--
pzdr smoq

Data: 2009-03-02 15:31:49
Autor: Kuczu
Porównanie Gladius vs XJ6
smoq pisze:

Raczej jednak hamowałbym hamulcami niż silnikiem,

Bo ?

a dla niewprawnego motocyklisty moment hamujący silnika to jednak poważny problem

A ja uwazam ze to bzdura. Zreszta w GS500 momentu hamujacego nie stwierdzilem.

--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!

Data: 2009-03-02 11:20:03
Autor: fv
Porównanie Gladius vs XJ6
smoq pisze:

motocykl 4 garkowy jest latwiejszy w uzytkowaniu
Bo ?

bo mniejszy moment hamujący, bo mniejsze drgania sprzęta i wygodniejsza jazda

Wygodniejsza jazda to kwestia przede wszystkim dopasowania motocykla do właściciela oraz jakości
siodełka. Bez przymierzenia się ciężko powiedzieć jak będzie. Mnie np. na ER6f było raczej
niewygodnie a z kolei w swoim siodle mógłbym spędzać całe dnie. Potrafię sobie jednak wyobrazić
dokładnie odwrotną sytuację.

W Motocyklu napisali, że Gladius ma kiepskie siodło (za miękkie i po kilku godzinach odbija dupę).

IMHO ocena wygody jazdy na podstawie silnika to słaby pomysł. Większy wpływ na jazdę ma chociażby
prawidłowy naciąg łańcucha czy luz manetki. Nie mówiąc już o kierownicy czy ustawieniach podnóżków a
nawet ich ogumowaniu.

--
fv
Xbox gamertag: fastviper PL

Data: 2009-03-02 12:55:10
Autor: ania
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "smoq"

turystyka tylko w pojedynke, albo raczej w kilka motorów, mąż tej pani dosiada R1200 GSA

to niech bierze f650 gs - ten nowy, on ma silnik 800, ale jest duzo nizszy od 800GS, nie wiem jak duza jest ta dziewczyna, ale w F800GS siedzi sie bardzo wysoko i trzeba miec naprawde dlugie nogi, zebu stanac obiema stopami
na f650GS (mowie o tym nowym) - nie ma w ogole takiego problemu, a jesli tym bardziej to ma byc jakis poczatkowy sprzet - to stabilna pozycja podczas manewrowania np. na parkingu, czy zatrzymanie sie na swiatlach na ktorych sa koleiny po kolana, jest dosc waznym elementem
slyszalam tez pozytywne opinie o polecanym Ci ER6, o gladiusie - szukaj info gdzies po internecie, watpie, zeby wiele osob juz to testowalo na dluzszych trasach :-) ale moge sie mylic

--
ania

Data: 2009-03-02 09:44:00
Autor: smoq
Porównanie Gladius vs XJ6

[...]

Kiedyś na naszym necie była stronka, na której mozna bylo porownywac rozne modele, nie pamietam adresu, ale jestem pewny że była w domenie .com, motocykle.com? motocykl.com?  jakos tak  Ktoś pamięta te stronkę? czy ona jeszcze działa?

--
pzdr smoq

Data: 2009-03-02 12:58:52
Autor: Jasio
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "smoq" <przystojny.smoq-usunto@poczta.fm> napisał w wiadomości news:gog6p6$h42$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Jeżeli znasz lengłydż to polecam tu:

http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/mcn/2009/February/9-15/feb0909-budget-naked-group-test-teaser/?&R=EPI-106099

http://tnij.org/czyj

Papierowa wersja tych testów bez porównania bogatsza, jeżeli chcesz skan, odezwij się na priv.
Sensownie to wszystko opisane, nie rozumiem tylko zachwytów nad wydechem XJ6 - dla mnie kompletna porażka.
Chociaż w wersji bez owiewek - malutki stritfajter.

W silniku suzuki Gladius pomiędzy 5000 a 3000 obrotów po zamknięciu manetki do silnika wpuszczane jest powietrze. To pozwala na usunięcie cechy, której obawiają się początkujący użytkownicy czyli hamowania silnikiem w V2. Może się mylę - ale ja bym tego diwajsa nie chciał.
Kolorystyka modeli wskazuje jasno w jaka grupę celuje producent. W grupę, do której należy ewentualna nabywczyni.

--
Jasio
vfr vx etz

Data: 2009-03-04 16:44:44
Autor: Watson
Porównanie Gladius vs XJ6
smoq wrote:
[...]

Tylko ten ktory jej sie najbardziej spodoba i bedzie pasowal kolorystycznie do kombinezonu.
Niech przejedzie sie na 2 sama wybierze.

Mowie powaznie.

Kwestie techniczne zaczna byc wazne wtedy gdy sama o nie zapyta.
Ale i tak obstawiam ze wybierze lżejszy.

--
FJR 1300
Wyscigowa licencja A

Data: 2009-03-06 07:52:48
Autor: zbigi
Porównanie Gladius vs XJ6
Watson napisał(a):
smoq wrote:

[...]

Kombinezonu? A nie lakieru do paznokci? ;)

Kwestie techniczne zaczna byc wazne wtedy gdy sama o nie zapyta.
Ale i tak obstawiam ze wybierze lżejszy.

Nie.
Wybierze najladniejszy. W sensie - najbardziej jej sie podobujacy :)

Data: 2009-03-06 10:09:40
Autor: ania
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "zbigi"

Wybierze najladniejszy. W sensie - najbardziej jej sie podobujacy :)

taaa - bo kazdy facet ogladajac sie za laska na ulicy patrzy na jej wnetrze, a nie na to co widac - ehhhh, nabijac to sie mozna jak sie samemu tak nie robi:-)

--
ania

Data: 2009-03-06 11:21:35
Autor: Wojciech G.
Porównanie Gladius vs XJ6
Użytkownik "ania" napisała :
taaa - bo kazdy facet ogladajac sie za laska na ulicy patrzy na jej wnetrze, a nie na to co widac - ehhhh, nabijac to sie mozna jak sie samemu tak nie robi:-)

Zaręczam Cię, że każdy facet widząc odpowiednią laskę na ulicy, chciałby zajrzeć jej do wnętrza. ;)
Zaglądaczem dowewnętrznym.
--
PZDR
Wojciech G.

Data: 2009-03-06 21:27:22
Autor: Kefir
Porównanie Gladius vs XJ6
Elou!
ania wrote:
Użytkownik "zbigi"

[...]

Pozostajac w paraleli (nikogo nie chce obrazic ;) ): oglacac a zdecydoweac sie na uzytkowanie to 2 rozne rzeczy. Choc... mozesz miec nieco racji: wychodzi mi ze moto dobieralem staranniej ;) Poza tym i tak to kobiety zawsze wybieraja. No.

Data: 2009-03-07 09:37:36
Autor: zbigi
Porównanie Gladius vs XJ6
ania napisał(a):
Użytkownik "zbigi"

[...]

Zlap mnie choc raz na ogladaniu sie za baba na ulicy - predzej trafisz szostke w totka :P

Data: 2009-03-07 19:32:38
Autor: smoq
Porównanie Gladius vs XJ6

Użytkownik "zbigi" <zbiegusek@gdzies.w.wirtualnej.Polszcze.pl> napisał w wiadomości news:gotboe$opn$3news.onet.pl...
ania napisał(a):
Użytkownik "zbigi"

[...]

To że jesteś na diecie, nie oznacza że nie możesz przejrzeć menu :) (tak tłumacze swojej żonce)

--
pzdr smoq

Data: 2009-03-06 11:43:52
Autor: Watson
Porównanie Gladius vs XJ6
zbigi wrote:
Kwestie techniczne zaczna byc wazne wtedy gdy sama o nie zapyta.
Ale i tak obstawiam ze wybierze lżejszy.

Nie.
Wybierze najladniejszy. W sensie - najbardziej jej sie podobujacy :)

Wybieze lżejszy z tych najladniejszych. Taki był łaczony sens mojej wypowiedzi.

Chyba dla zbiga bede pisal jednozdaniowo ;-P

Ale oczwiscie moge sie mylić. :D