Data: 2010-07-12 11:46:10 | |
Autor: 666 | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Jak my¶licie, co by³oby lepszym prezentem dla pocz±tkujacego ma³olata, Pentax powiedzmy K100d Super, czy mo¿e Sony/Minolta:
http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=Sigma+18-200mm Tak swoj± drog±: By³em wczoraj na gie³dzie, TRAGEDIA, puchy, w³a¶ciciwie to nic nie ma poza Canonem i Nikonem. Czy ju¿ mamy duopol ?? THX -- |
|
Data: 2010-07-12 15:20:22 | |
Autor: Tomek Kêcki | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
W dniu 2010-07-12 13:46, 666 pisze:
Tak swoj± drog±: Mo¿e to jest tak, ¿e jak kto¶ ma puszkê z firmy innej ni¿ wymienione to siê jej nie pozbywa bo jest taka dobra :) -- tomafek |
|
Data: 2010-07-12 15:29:59 | |
Autor: Krzysztof W. | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Tak swoj± drog±: Albo siê rozwijaj±, sprzedaj± stary, kupuj± nowy, pe³na klatka itp... A nie wymienieni po nieudanych próbach fotografowania, chowaj± aparat do szafy... ;-))) Pozdrawiam ============================ Krzysztof Wysocki ArtsDesign - projektowanie graficzne www.artsDesign.pl Zapraszam do odwiedzenia: www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia |
|
Data: 2010-07-12 15:41:38 | |
Autor: Tomek Kêcki | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
W dniu 2010-07-12 15:29, Krzysztof W. pisze:
Tak swoj± drog±: A tak± piêkn± teoriê mia³em... Generalnie nie chce zaczynaæ jakiego¶ flejma, ale jakbym mia³ kupiæ dslra to wybra³ bym firmê która robi aparaty a nie wszystko, co zwi±zane z elektornik±. Pentax ma bardzo dobry stosunek ceny do mo¿liwo¶ci nie wiem jak to jest z Sony. -- tomafek |
|
Data: 2010-07-13 08:27:37 | |
Autor: Krzysztof W. | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Albo siê rozwijaj±, sprzedaj± stary, kupuj± nowy, pe³na klatka itp... A Dobra teoria :-) To, ¿e firma robi "wszystko" to mo¿e byæ na "+" mog± mieæ wiêkszy bud¿et naukowy, a dziêki innym produktom ceny jednostkowe mog± byæ odrobinê tañsze. A amatorzy / techniczni masturbatorzy i tak siê bêd± podniecaæ markami, pixelami, wykresami szumów itp... A zdjêæ jak nie maj± tak mieæ nie bêd±... -- Pozdrawiam ============================ Krzysztof Wysocki ArtsDesign - projektowanie graficzne www.artsDesign.pl Zapraszam do odwiedzenia: www.artsdesign.pl/fotografia/fotografia.htm - fotografia www.flickr.com/photos/37618550@N02/ - fotografia http://plfoto.com/167249/autor.html - fotografia |
|
Data: 2010-07-13 06:46:44 | |
Autor: 666 | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Oczywi¶cie najpro¶ciej "artystycznie" napisaæ, ¿e dobre wystawowe zdjêcia mo¿na zrobiæ i Lomo, i komórk±, i pude³kiem od butów, i denkiem od butelki...
A z aparatem jak z ¿on± - skoro trzymasz w ³apach tyle czasu, to warto choæ trochê lubiæ zamiast siê mêczyæ ;-)) -- -- - A zdjêæ jak nie maj± tak mieæ nie bêd±... -- |
|
Data: 2010-07-13 10:02:29 | |
Autor: Micha³ Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
W dniu 2010-07-13 08:27, Krzysztof W. pisze:
Dobra teoria :-) To, ¿e firma robi "wszystko" to mo¿e byæ na "+" mog± Przypominam jeszcze, ¿e Sony nie odkrywa³o Ameryki w konserwach i nie budowa³o produkcji DSLR-ów od zera, a kupi³o w ca³o¶ci Konicê-Minoltê i teraz ci±gnie ich linie produkcyjn±. Niestety pierwsz± modernizacj± by³a redukcja ga³kologii na rzecz rozbudowania menu przez co bêdê chyba na wieki skazany na moj± wiern± D7D... Swoj± drog± dla mnie to by³ genialny ruch i uk³on w stronê u¿ytkowników: wypu¶ciæ korpus cyfrowy z identycznym uk³adem ga³ek i guzików co klasyczny :) -- pozdrawiam; Micha³ Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-13 10:46:59 | |
Autor: Krzysztof W. | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Dobra teoria :-) To, ¿e firma robi "wszystko" to mo¿e byæ na "+" mog± Tak mi³o sobie dyskutuj±c, Ju¿ maj±c analogowego Canona 300, marzy³ mi siê Dynax 7D. Moim zdaniem firmy "lustrzankowe" staraj± siê za bardzo swoje produkty przystosowaæ dla masowego odbioru. Co do ilo¶æ przycisków ga³ek to jak najbardziej popieram. Maksymalne sterowanie bez odrywania oczy od wizjera. -- Pozdrawiam ============================ Krzysztof Wysocki ArtsDesign - projektowanie graficzne www.artsDesign.pl |
|
Data: 2010-07-13 11:10:17 | |
Autor: Micha³ Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
W dniu 2010-07-13 10:46, Krzysztof W. pisze:
Moim zdaniem firmy "lustrzankowe" staraj± siê za bardzo swoje produkty Jak najbardziej. Masowiec ³yka jak gê¶ ga³ki ka¿dy nowy korpus (bo jest "trendy") a bardziej ¶wiadomy u¿ytkownik skupia siê raczej na szk³ach; korpus zmienia dopiero gdy faktycznie zajdzie taka potrzeba. A producenci musz± z czego¶ ¿yæ - klient który kupuje body raz na kilka lat raczej ich nie wykarmi. -- pozdrawiam; Micha³ Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-13 11:16:10 | |
Autor: bofh@nano.pl | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
On 13.07.2010 10:46, Krzysztof W. wrote:
Tak mi³o sobie dyskutuj±c, Ju¿ maj±c analogowego Canona 300, marzy³ mi Wczoraj patrzy³em na pierwsze cyfrowe Full Frame z 2001r., matryca nie ta ju¿, 6Mpix i mocno szumi±ce, ale jak siê patrzy na wszystkie przyciski steruj±ce, pokrêt³a, bajka. -- wer <",,)~~ http://szumofob.eu |
|
Data: 2010-07-13 21:45:23 | |
Autor: Micha³ Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
W dniu 2010-07-13 11:16, bofh@nano.pl pisze:
ale jak siê patrzy na wszystkie có¿, po obmacaniu bodaj alfy 100 i zasymulowaniu najczê¶ciej zmienianych ustawieñ (pomiar, czu³o¶æ, korekta flesza, punkt AF i takie tam) powiedzia³em wprost sprzedawcy ¿e zostajê przy D7, a do gry w Tetris to wolê gameboya ;) -- pozdrawiam; Micha³ Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-13 23:31:36 | |
Autor: dominik | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
On 2010-07-13 21:45, Michał Kwiatkowski wrote:
ale jak się patrzy na wszystkiecóż, po obmacaniu bodaj alfy 100 i zasymulowaniu najczęściej zmienianych No i nie wiem na co się obraziłeś, skoro guzikologia A100 jest identyczna w stosunku do KM 5D, czyli aparatu półkę niższego niż 7D i zupełnie nie w tej klasie. Następcą 7D jest A700, cenowo natomiast A850/A900 i wszystkie te aparaty są wykonane wiele lepiej niż 7D, chociażby dlatego, że są uszczelniane i mają tytanowe, solidne obudowy. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2010-07-14 09:56:53 | |
Autor: Michał Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
W dniu 2010-07-13 23:31, dominik pisze:
No i nie wiem na co się obraziłeś, skoro guzikologia A100 jest identyczna No to może była i a700 - nie pamiętam w tej chwili; wiem że porównywalne. Skusiło mnie stoisko w markecie niedaleko domu i kopnąłem się po swój sprzęt by porównać semi-fish eye z Zenitarem; no i generalnie pomyśleć o zakupie jako drugie body. Uszczelniane i wzmacniane były D9; dość mało popularne u nas ze względu na cenę. D7 ma "tylko" wzmocniony szkielet i miejscami blaszaną puszkę. -- pozdrawiam; Michał Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-15 00:01:39 | |
Autor: dominik | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
On 2010-07-14 09:56, Michał Kwiatkowski wrote:
No i nie wiem na co się obraziłeś, skoro guzikologia A100 jest identycznaNo to może była i a700 - nie pamiętam w tej chwili; wiem że Chwilę.. Które są porównywalne? Bo chyba nawet nie myślisz o porównaniu A100 do dynaksa 7D pod względem wykonania? Te aparaty dzieli wydawałoby się, że nawet więcej niż jedna półka cenowa. Odbiorca jest zdecydowanie inny. A100 ma kilka zalet ponad dynaksa wynikających głównie z dat premier. Fizycznie jest niemalże identyczny do dynaksa 5D. Skusiło mnie stoisko w markecie niedaleko domu i kopnąłem Tak jak wspominałem - A100 jest nowszym aparatem, ale wiele niższej klasy i dla mniej zaawansowanego użytkownika. Wykonany jest też taniej. Jego siła jednak jest w tym czego nie widać - w lepszej matrycy, w sprawniejszym działaniu z błyskiem i wiele wydajniejszej stabilizacji. Dlatego też znajdziesz w sieci wiele rozterek co lepsze. Odpowiedzi jasnej na to pytanie nie ma. Sęk w tym że wyżej porównałeś jednak ergonomię, która musi być inna. Uszczelniane i wzmacniane były D9; dość mało popularne u nas ze względu Zgadza się, ale sony A700 już jest uszczelniany i większa część jest z stopu magnezowego. A900/850 właściwie już cały jest magnezowy. Uszczelnienia i magnezowe odlewy są również w firmowych gripach. Tak nota bene w obu tych aparatach uszczelki są zupełnie inaczej rozwiązane. W A900 sloty są w takich rynienkach, gdzie idealnie dochodzi klapka i do tych fragmentów nie dostanie się woda z pewnością. A100 za to wręcz dość łatwy jest do zachlapania. Przyciski potrafią w nim przepuszczać wodę, na szczęście w razie czego aparat po prostu się nie włącza, a po wyschnięciu odzyskuje życie. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2010-07-13 23:43:26 | |
Autor: dominik | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
On 2010-07-13 10:02, Michał Kwiatkowski wrote:
mogą być odrobinę tańsze. A amatorzy / techniczni masturbatorzy i takPrzypominam jeszcze, że Sony nie odkrywało Ameryki w konserwach i nie I bardzo dobrze, bo lepszy taki wstyd dla niektórych niż powolne konanie niegdyś świetnej marki. Sony ma KM 4 lata, przez ten czas zrobili nieporównywalnie więcej niż tamci przez ostatnie swoje 8. Zresztą pomyśl tylko - firma która jest jednym z najważniejszych graczy na rynku matryc (a najważniejszym w punkcie jakościowym), która od dziesiątków lat jest na 1 miejscu w kategorii kamer oraz ciągle w pierwszej trójce kompaktów... byliby głupi gdyby omijali temat DSLR i podobnych fotograficznych. Dawniej, kiedy matryce były drogie, to jeszcze można było walczyć hybrydami. Dzisiaj temat się rozwinął do tanich luster. Mogli tak płynnie wskoczyć w rynek, mieć bazę sprzętu i użytkowników, móc właściwie posterować tematem i wyjść na swoje. I wychodzą. Niestety pierwszą modernizacją była Powiedz mi co zostało zredukowane w A700 w stosunku do KM7 czego nie możesz osiągnąć przyciskami bez menu? Wiem, że nie ma dwupoziomowych gałek, ale to był pomysł w swojej idei nietrafiony by sztywno na przyciskach ustawiać kompensację, zresztą ta jest ciągle pod przyciskami czy na rolce. Swoją drogą dla mnie to był genialny Miło dla tych, którzy są przyzwyczajeni do poprzedniego, konkretnego modelu. Czasem jednak coś wypada zmienić, bo zmienia się i idea. Kolega widząc mojego dynaksa 7 zarzucił mu brak przycisku do ISO. Powiedziałem mu ponuro, że jest, ale w menu (opcja forsowania). Zaczął roztaczać dyskusję, jak to może nie być tak ważnej sprawy, ale wpół się skapnął, że to jednak analog.. i stwierdził, że chyba jednak niepotrzebny ;) Jak widzisz - różnice muszą być. Tak nota bene w każdym teście sony jak i minolta cyfrowe dostają za brak (w a900/850 mały) ekran na górze aparatu. Podobno ludzie bez tego żyć nie mogą :] Ja tam braku nie odczuwam, ale widzisz - ergonomia to kwestia wysoce względna. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2010-07-14 10:15:57 | |
Autor: Michał Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
W dniu 2010-07-13 23:43, dominik pisze:
I bardzo dobrze, bo lepszy taki wstyd dla niektórych niż powolne konanie Czekaj, czy brak corocznych kilkunastu premier w klasie "ambitna małpa" jest dla Ciebie powolnym konaniem? KM, a wcześniej M miała swoje serie produktów i w miarę postępu techniki systematycznie je unowocześniała. Bez pogoni za megapikselami i innymi fajerwerkami typu wykrywanie uśmiechu ;) Fakt, z DSLR spóźnili się nieco pracując nad stabilizacją obrazu w korpusie - więc do wybaczenia. Drugi fakt i gwóźdź do trumny to brak chłamu w ofercie wymuszającego ciągłe zakupy - nawet wtopa z mechanizmem migawki jest do tej pory usuwana za free - popatrz co się dzieje z wysuwem obiektywu w Canonach; ileś modeli poszło w świat bez usunięcia znanej już wady. Dawniej, kiedy matryce były drogie, to jeszcze można było walczyć Mieli widać jakiś powód by nie rozwijać własnego działu a przejąć KM - charytatywnie tego na pewno nie zrobili. Powiedz mi co zostało zredukowane w A700 w stosunku do KM7 czego nie Rolki są tylko dwie - ja przyzwyczajony jestem do używania przedniej jako A, a tylnej do S - _zawsze_. I już w tym momencie brakuje mi kolejnej do kompensacji. Podobnie przełączanie pól AF - w D7 robię to bez odrywania oka od wizjera. Nie pamiętam już teraz, ale było też coś niewygodnego z MF/AF albo blokadą ekspozycji. Po prostu nie pasuje mi i tyle i żadne gigapiksele tego nie zrekompensują. Subiektywna jakość obrazu w interesującym mnie zakresie też była taka sama; może z lekką przewaga D7 na małych czułościach. Miło dla tych, którzy są przyzwyczajeni do poprzedniego, konkretnego To nie idea się zmienia tylko producent oszczędza. Pozycja w menu kosztuje ułamek centa, gała z mechanizmem kilka dolców. A użytkownikowi i tak się wmówi że to dla jego dobra albo ochrony środowiska. Business is business ;) Jak widzisz - różnice muszą być. Tak nota bene w każdym teście sony jak i To bywa wygodne przy pracy z jednym kadrem na statywie - np. foty nocne; ale tu cyfra i tak nie podskoczy do slajdu. Po prostu wszystko jest kwestią gustu i przyzwyczajenia użytkownika. -- pozdrawiam; Michał Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-14 11:03:15 | |
Autor: Krzysztof W. | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
To bywa wygodne przy pracy z jednym kadrem na statywie - np. foty nocne; ale tu cyfra i tak nie podskoczy do slajdu. Po prostu wszystko jest kwestią gustu i przyzwyczajenia użytkownika. Są cyfry (casio ;-) ) i cyfry (Phase One, Hasselbladusa, Mamiya) Pozdrawiam ============================ Krzysztof Wysocki ArtsDesign - projektowanie graficzne www.artsDesign.pl |
|
Data: 2010-07-16 10:55:09 | |
Autor: chomsky | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
On 14 Lip, 11:03, "Krzysztof W." <kr...@artsdesign.pl> wrote:
> To bywa wygodne przy pracy z jednym kadrem na statywie - np. foty nocne; Gdybys rzeczywiscie mial cos do powiedzenia to wiedzialbys, ze Casio robi bardzo ciekawe kompakty, moze jedne z ciekawszych i lepszych. ch. |
|
Data: 2010-07-19 08:13:47 | |
Autor: Krzysztof W. | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
S± cyfry (casio ;-) ) i cyfry (Phase One, Hasselbladusa, Mamiya) Gdybys rzeczywiscie mial cos do powiedzenia to wiedzialbys, ze Casio robi bardzo ciekawe kompakty, moze jedne z ciekawszych i lepszych. ch. Dlatego je poda³em w porównaniu. -- Pozdrawiam ============================ Krzysztof Wysocki ArtsDesign - projektowanie graficzne www.artsDesign.pl |
|
Data: 2010-07-15 00:48:44 | |
Autor: dominik | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
On 2010-07-14 10:15, Michał Kwiatkowski wrote:
I bardzo dobrze, bo lepszy taki wstyd dla niektórych niż powolne konanieCzekaj, czy brak corocznych kilkunastu premier w klasie "ambitna małpa" Minolta miała swoje przedbłyski, ale nie szło to w parze ani z większą zbytnio sprzedażą ani niższymi cenami. Kilka innowacji zdecydowanie mieli, ale inni w tym czasie robili niestety wiele więcej. Na rynku kompaktów działo się wszędzie wiele, bo jedynie kompakty wtedy były opłacalne rynkowo. W segmencie lustrzankowym jednak było bardzo źle. Ledwo urodzili dwa DSLR i zaledwie kilka szkiełek, choć te przede wszystkim były rebranodwanymi tamronami. KM, a wcześniej M miała swoje serie Tyle, że to było zdecydowanie za mało. Lustrzankowo minolta na początku 2006 przedstawiała tonący statek, z którego wszyscy uciekali raczej. Cyfrowe dynaksy były bardzo drogie i było szybko jasne, że minolta z tego nie wyżyje. Bez pogoni za megapikselami i innymi fajerwerkami typu wykrywanie Nie mówię o detalach czy pogoni, ale standardowej ofercie. Fakt, z DSLR spóźnili się nieco pracując nad stabilizacją Tak samo jak wtopa z matrycami, zresztą też na koszt sony. Dawniej, kiedy matryce były drogie, to jeszcze można było walczyćMieli widać jakiś powód by nie rozwijać własnego działu a przejąć KM - Mieli jasny powód - w ich ofercie brakowało tego ogniwa i musieli albo wystartować z czymś swoim albo z kimś się sprzymierzyć. Z oczywistych względów nie mógł to być ani nikon ani canon - te firmy miały wszystko w temacie, a zyskami dzielić się nie opyla im. Olek zbyt kontrowersyjnie i drogo, mógł to być więc tylko pentax lub minolta. Pierwszych kupiła hoya, drugich właśnie sony. Wprawdzie podejrzewałem, że sony w ramach wymiany technologii dołączy do minolty, ale widać stać ich było na kupno i rozwinięcie tematu. Powiedz mi co zostało zredukowane w A700 w stosunku do KM7 czego nieRolki są tylko dwie - ja przyzwyczajony jestem do używania przedniej I tak sobie w opcjach możesz wybrać w A700. W opcjach masz do wyboru, która rolka na co + jak ewentualnie wybierać kompensację ekspozycji (na drugiej rolce czy tam gdzie zawsze). I już w tym momencie brakuje mi W dynaksie musiałeś przyciskać przycisk i kręcić. Tu masz przycisk przy spuście i przy odrobinie przyzwyczajenia sprawuje się to równie dobrze. Natomiast można ustawić sobie w pamięci tryby z kompensacją na różnych poziomach itd. Podobnie przełączanie pól AF - w D7 robię to Zapewne walczysz z swoimi przyzwyczajeniami. Mi np. ogromnie niewygodnie zmieniać tej opcji na kółku jak w canonie. Tu wystarczy tylko wybrać joystickiem punkt, przy czym jedyny problem może być lekko lewym i prawym punkcie, wszystkie skrajne wybiera się bez najmniejszego problemu. AF/MF to też kwestia ustawień. Można sobie wybrać DMF czy kilka innych trybów. Dla mnie niewygodny jest jedynie przełącznik MF przy dole bagnetu, ale ten akurat jest taki jak w minolcie. Po prostu nie pasuje mi i tyle i żadne gigapiksele tego nie To co opisujesz to przyzwyczajenia, które mocno gryzą w pierwszych minutach, ale po kilku dniach zapomina się o problemie. Co do jakości zdjęć to z kolejnym modelem jest coraz to lepiej jeśli chodzi o ISO. Te niskie mają zdecydowanie inny charakter, ale obraz jest lepszy. Również stabilizacja bardzo wiele się zmieniła i poprawiła. Powiedziałem muTo nie idea się zmienia tylko producent oszczędza. Pozycja w menu Eeee.. nieprawda. Potem to wychodzi tak: http://geekfun.pl/usability.jpg W każdej dziedzinie trzeba produkt wyważyć dla odpowiedniej grupy użytkowników. Wyciąganie absolutnie wszystkiego z menu jest błędem. Dlatego robi się tak, że zostają dwa, trzy przyciski programowalne, a kilka innych kontrolek (np. rolki) mają po kilka możliwych opcji. Najwłaściwszej konfiguracji powinieneś jednak dokonać sam na etapie wyboru puszki. Dzisiejsze tanie DSLR mają dokładnie tyle, ile potrzebuje ich grupa docelowa. Większość ocenia aparat po programach typu słoneczko czy kwiatek i takie są realia. Jak widzisz - różnice muszą być. Tak nota bene w każdym teście sony jak iTo bywa wygodne przy pracy z jednym kadrem na statywie - np. foty nocne; Ale tylko gdy aparat jest bardzo nisko i patrzy się z góry. Dla mnie więc użyteczność żadna. Zresztą właściwie nie przypominam sobie bym kiedykolwiek skorzystał. W dynaksie za to jest idealny wyświetlacz na górze. Pokazuje ile zdjęć, ale w cyfrze kogo to obchodzi jak karty tanie jak barszcz? ale tu cyfra i tak nie podskoczy do slajdu. Po prostu wszystko jest No właśnie - kwestia wysoce względna. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2010-07-15 12:47:33 | |
Autor: Michał Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
W dniu 2010-07-15 00:48, dominik pisze:
Minolta miała swoje przedbłyski, ale nie szło to w parze ani z większą Hmm, systematyczne zgarnianie nagród EISA praktycznie przy każdym nowym modelu lustrzanki nazywasz przebłyskami? Cóż... Na rynku kompaktów działo się wszędzie wiele, bo jedynie kompakty wtedy Aż mi się ciśnie, że kompaktu miejsce najwłaściwsze jest w kiblu ;) - a serio; rozmawiamy tu o lustrzankach i to nie tylko cyfrowych. Jeśli dla Ciebie dSLRy i kompakty są jedynym wyznacznikiem jakości produkcji na przestrzeni całej historii firmy - to w zasadzie możemy skończyć na tym rozmowę; nie dogadamy się więc szkoda prądu. Tyle, że to było zdecydowanie za mało. Lustrzankowo minolta na początku To fakt, nie były skierowane na rynek supermarketowy. Jednak sprzedaż szła na tyle dobrze, że na 7 i 9 trzeba było czekać w kolejce i to nie tylko w PL. Nie mówię o detalach czy pogoni, ale standardowej ofercie. Zależy co dla Ciebie jest standardową ofertą; z tego co piszesz wiszę że tzw średnia rynkowa wszystkich producentów globalnie. Dla mnie zaś - na tle innych produktów konkretnej marki. Tak samo jak wtopa z matrycami, zresztą też na koszt sony.Dokładnie. W kolejnych modelach wyeliminowane tak samo jak ww. I tak sobie w opcjach możesz wybrać w A700. W opcjach masz do wyboru, To już chyba na trzeciej skoro jedna jest do A a druga do S. I tej trzeciej właśnie brak. Pomijam wystającą bez sensu tylną. W dynaksie musiałeś przyciskać przycisk i kręcić. Tu masz przycisk przy Przycisk przy spuście do użycia bez odrywania oka od wizjera wymaga wyhodowania dodatkowego stawu. Dzięki za takie udogodnienie. W filmowych Dynaxach 5 był pod obiektywem - i to jest jeszcze jak-cię-mogę wygodne. A skoro poruszasz pamięci - w D7D mam super wygodną funkcję pełnej pamięci dwóch ustawień - w ramach rewolucji dostaję.... programy tematyczne z idiotkamery. No comment. Zapewne walczysz z swoimi przyzwyczajeniami. Zdecydowanie nie walczę - przeciwnie; właśnie nie zamierzam walczyć! Mi np. ogromnie niewygodnie Bez odrywania oka od wizjera? Hmm... AF/MF to też kwestia ustawień. Można sobie wybrać DMF czy kilka innych No właśnie w D7D jest uplasowany ładnie pod paluchem dodatkowy chwilowy przełącznik AF/MF - bajka wręcz jak się chce precyzyjnie podostrzyć coś na matówce. I nie trzeba grać w Tetris ani macać po gałce z boku (nawiasem mówiąc też obecnej) To co opisujesz to przyzwyczajenia, które mocno gryzą w pierwszych Bo korporacja mówi że tak dla mnie będzie lepiej? Nie, nie zamierzam się przestawiać bez ostatecznego powodu. Co do jakości zdjęć to z kolejnym modelem jest coraz to lepiej jeśli Gratulacje zatem - powoli osiągają to co już było, tak? ;) Stabilizacja nawiasem mówiąc nie jest aż taka niezbędna; do fot reporterskich działa zbyt wolno a do ryzykowniejszych ujęć i tak statyw albo monopod idzie w ruch. Eeee.. nieprawda. Potem to wychodzi tak: No nie cały świat oszalał na punkcie iPoo, filozofia "naćiśnij, my zrobimy resztę a jak to g... Ci do tego" nie znajdzie zwolenników wśród bardziej zaawansowanych fotoamatorów (szczególnie na tej grupie). W każdej dziedzinie trzeba produkt wyważyć dla odpowiedniej grupy Nie mówię o "absolutnie wszystkim" tylko o najczęściej i powtarzalnie używanych funkcjach. I dużym plusie jakim jest odzwierciedlenie ustawień wersji kliszowej. Dlatego robi się tak, że zostają dwa, trzy przyciski programowalne, a Szkoda tylko że w absurdalnie niewygodnych miejscach. Widzisz - dla mnie puszka ma zapewnić wygodne robienie zdjęć, tak abym mógł się skupić na ich robieniu a nie przeglądaniu menu i kartkowaniu instrukcji obsługi by przeprogramować opcjonalne przyciski uniwersalne. Dodatkowo ja jestem stary pryk co woli w pełni manualne ustawienia i chce mieć wystarczającą ilość gałek/guzików by z nich korzystać bez odrywania oka od wizjera. Najwłaściwszej konfiguracji powinieneś jednak dokonać sam na etapie wyboru A ja myślałem że puszkę dokupuje się pod posiadaną szklarnię... O naiwności ;) Dzisiejsze tanie DSLR mają dokładnie tyle, ile potrzebuje ich grupa Znaczy starczą programy tematyczne i opcja "send to facebook or NK" :P No właśnie - kwestia wysoce względna. Ano - szkoda tylko że cały czas uśrednianie idzie w dół i nie pozostawia żadnej alternatywy. Dlatego nawet przestałem śledzić rozwój dSLRów; pierwsze zdania recenzji na Fotopolis mi wystarczą. -- pozdrawiam; Michał Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-15 13:25:30 | |
Autor: bofh@nano.pl | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
On 15.07.2010 12:47, Michał Kwiatkowski wrote:
Szła tak dobrze, że zostali wykupieni. Już pod koniec czasów analogowych Minolta powoli stawała się niszowa. Późniejsze połączenie z Konicą tylko to potwierdzał. W obecnej chwili następuje dość silna koncentracja rynkowa w branżach związanych z elektroniką i komputerami. Aparaty cyfrowe jak najbardziej są w tej branży. Koszty badawcze są tak wysokie, że małe firmy nie są już w stanie tego same udźwignąć. Koszty wdrożenia coraz to nowszych technologii rosną bardzo szybko. Zgodnie z prawem Moore co 1,5 roku podwaja się gęstość upakowania w układach scalonych, zapomina się, że druga część prawa brzmi, a koszty wdrożenia następnej technologii zwiększają się o rząd wielkości (dziesięciokrotnie). Podejrzewam, że w ciągu kilku lat zostanie na rynku 3 producentów + jakieś niszowe zabawki. Nie chce mi się sprawdzać teraz dokładnie, ale producentów lustrzanek analogowych było pewnie z 200, do roku 2000 pozostało z 10 firm. Zniknęły nawet takie firmy jak Contax/Yashica. Polaroid poszedł w cholerę, teraz lekko jest reanimowany, ale raczej to wywoływanie duchów. Prawie zniknął Kodak. W cholerę poszła Agfa. Przetrzepało też średni i wielki format. Z wielkiego to został tylko Sinar. -- wer <",,)~~ http://szumofob.eu |
|
Data: 2010-07-15 19:37:20 | |
Autor: Michał Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
W dniu 2010-07-15 13:25, bofh@nano.pl pisze:
Szła tak dobrze, że zostali wykupieni. Już pod koniec czasów analogowych Fakt zostali wykupieni a linia produkcyjna jest kontynuowana. To że Sony zapłaciło za nich znaczy że bylico nieco warci ;) Dobra - kończę bo wyjdę na fanboya - a używam tego systemu tylko jako 35mm i kontynuacji; wielbię w rzeczywistości Mamiyę i Yashicę ;) A co do reszty tego co piszesz - nic dodać nic ująć. -- pozdrawiam; Michał Kwiatkowski (at home) |
|
Data: 2010-07-18 18:27:56 | |
Autor: dominik | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
On 2010-07-15 12:47, Michał Kwiatkowski wrote:
Minolta miała swoje przedbłyski, ale nie szło to w parze ani z większąHmm, systematyczne zgarnianie nagród EISA praktycznie przy każdym nowym nagrody EISA nie są dla mnie jakimkolwiek wyznacznikiem. Co roku dokładają nowe kategorie do obecnych już kilkudziesięciu pewnie. Zaryzykuję nawet stwierdzeniem, że obecnym dużym firmom fotograficznym wyjątkowo trudno byłoby tych nagród nie zdobyć. Na rynku kompaktów działo się wszędzie wiele, bo jedynie kompakty wtedyAż mi się ciśnie, że kompaktu miejsce najwłaściwsze jest w kiblu ;) - a Strefa analogowa to dawne lata świetności. Pamiętaj, że ten wątek dyskusji zrodził się z twierdzenia, że minoli w czasach cyfrowych szło coraz to gorzej i tego zdania nie zmieniam. To że dawno temu było lepiej to ja doskonale wiem, tyle że to się zmieniło. Tyle, że to było zdecydowanie za mało. Lustrzankowo minolta na początkuTo fakt, nie były skierowane na rynek supermarketowy. Jednak sprzedaż Minolta 7 i 9 to okres ok. 10 lat temu, a przez ten czas fotografia anaologowa umarła doszczętnie na rynku komercyjnym. Nie zmienia to nijak mojego stwierdzenia, że minolcie *później* już wyjątkowo nie szło. Nie mówię o detalach czy pogoni, ale standardowej ofercie.Zależy co dla Ciebie jest standardową ofertą; z tego co piszesz wiszę że Ale co mają do rzeczy produkty kilkadziesiąt lat temu? Dla użytkownika liczy się to co ma dziś, jakie ma możliwości w systemie itd. Minolta bagnet A ma od 1984 czyli najdłużej z wszystkich dzisiejszych producentów. Przez ten czas sprzedali ok 20 milionów obiektywów. Nikon i canon sprzedali po dwa razy więcej zaczynając dobre kilka-kilkanaście lat później. Okres świetności minolty to połowa lat 90. Później ich popularność leciała w dół systematycznie, by przy wejściu w erę cyfrową być już blisko końca. Tak samo jak wtopa z matrycami, zresztą też na koszt sony.Dokładnie. W kolejnych modelach wyeliminowane tak samo jak ww. Czasami nie można przewidzieć jak się jakiś materiał zachowa za kilka lat. Tu utleniał się podkład i efekt był wiadomy. Chyba się im opłaca nie wpadać w tę samą wodę raz jeszcze. I tak sobie w opcjach możesz wybrać w A700. W opcjach masz do wyboru,To już chyba na trzeciej skoro jedna jest do A a druga do S. I tej Widać jasno że nie miałeś kontaktu z tym aparatem i nie masz pojęcia o tym jak można go sobie skonfigurować obstajesz za to za rozwiązaniem jak w dawnych obudowach AT - czyli że w ATX przycisk power do komputera jest zły, bo to tylko pobożne życzenie, a nie tak jak kiedyś chamskie odcięcie prądu. Tutaj sytuacja jest ta sama. Kompensacja na fizycznej rolce to poważne ograniczenie w wielu miejscach. W dynaksie musiałeś przyciskać przycisk i kręcić. Tu masz przycisk przyPrzycisk przy spuście do użycia bez odrywania oka od wizjera wymaga Da się go spokojnie używać. Dzięki za takie udogodnienie. W filmowych Każda z koncepcji pewnie wymaga przyzwyczajenia i tak. Mi też bardzo przeszkadzał nowy aparat, tak do końca pierwszego tygodnia. Kolejny który kupiłem akurat ergonomicznie jest identyczny, więc nie wywołało to jakichkolwiek odczuć w temacie, ale wątpię by klepanie tego samego do końca świata miało sens. Czasem ten tydzień trzeba znieść :) A skoro poruszasz pamięci - w D7D mam super wygodną funkcję pełnej O czym znów piszesz? w A700 masz trzy rejestry pamięci do ustawień. W A850/900 są na kółku. Więc znowu, jaka rewolucja? Zapewne walczysz z swoimi przyzwyczajeniami.Zdecydowanie nie walczę - przeciwnie; właśnie nie zamierzam walczyć! Piszesz przez pryzmat swojego przyzwyczajenia, a nie realnej użyteczności konkretnych spraw. Mi np. ogromnie niewygodnieBez odrywania oka od wizjera? Hmm... Punkty są podświetlane. więc czemu mam odrywać? AF/MF to też kwestia ustawień. Można sobie wybrać DMF czy kilka innychNo właśnie w D7D jest uplasowany ładnie pod paluchem dodatkowy chwilowy A czy ja Ci napisałem, że takiego nie ma? JEST! Dokładnie taki sam. Ten drugi "niewygodny" również. Tak samo niewygodny w conajmniej 5 modelach. To co opisujesz to przyzwyczajenia, które mocno gryzą w pierwszychBo korporacja mówi że tak dla mnie będzie lepiej? Nie, nie zamierzam się No tak, zła korporacja. Robi produkt na złość użytkownikom, a oni to jeszcze kupują i narzekają. Co do jakości zdjęć to z kolejnym modelem jest coraz to lepiej jeśliGratulacje zatem - powoli osiągają to co już było, tak? ;) Tzn co było dokładnie? Używalne ISO rzędów setek tysięcy, czy nawet miliona? Rozsądna stabilizacja? Stabilizacja Po pierwsze do zdjęć reporterskich "pływanie" w kadrze to problem jedynie dla stabilizacji optycznej. Stabilizacja matrycy dla użytkownika objawia się jedynie przez poprawę jakości zdjęcia. I to zasadniczo. Po drugie zdjęcie możesz poruszyć nawet w dobrych warunkach. Bo się zachwiejesz, bo wciskasz spust, a lustro kłapie. Stabilizacje o dziwo sobie z tymi problemami całkiem nieźle radzą. Po trzecie statyw zaczyna być środkiem specjalnym do osiągania nietypowych efektów związanych z dość długim czasem. Aktualnie jeśli obiekt nie rusza się sam w sobie bardzo to z stabilizacją zdjęcie bardzo dobre można zrobić. Różnica sięga ok 4EV czyli mniej więcej 10x wydłużenie czasu. Eeee.. nieprawda. Potem to wychodzi tak:No nie cały świat oszalał na punkcie iPoo, filozofia "naćiśnij, my Ależ mi nie chodziło o to, że absolutne upraszczanie jest dobre, tylko tyle, że wszędzie jest jakaś granica, która przekroczona daje produkt nietrafiony. Tak samo dla przycisków - nie używasz zawsze i każdego. W każdej dziedzinie trzeba produkt wyważyć dla odpowiedniej grupyNie mówię o "absolutnie wszystkim" tylko o najczęściej i powtarzalnie A ile jest tych funkcji? gdzie jest optimum? Jak dłużej się zastanowisz to nie ma - albo każdy ma swoje. Dlatego robi się tak, że zostają dwa, trzy przyciski programowalne, aSzkoda tylko że w absurdalnie niewygodnych miejscach. Widzisz - dla mnie Tak jak wyżej - patrzysz przez pryzmat swoich przyzwyczajeń. Najwłaściwszej konfiguracji powinieneś jednak dokonać sam na etapieA ja myślałem że puszkę dokupuje się pod posiadaną szklarnię... O Tak się akurat składa, że w większości przypadków w systemie jest więcej niż jedna adresowana tylko do amatorów. Porównując z A100 porównałeś do złej puchy bez wątpienia. Dzisiejsze tanie DSLR mają dokładnie tyle, ile potrzebuje ich grupaZnaczy starczą programy tematyczne i opcja "send to facebook or NK" :P Niektórym owszem, ale Ci kupią raczej kompakty. No właśnie - kwestia wysoce względna.Ano - szkoda tylko że cały czas uśrednianie idzie w dół i nie pozostawia I na tej podstawie potem wusnuwasz wnioski, że dzisiaj to tylko małe, automatyczne aparaty? Poczytaj może chociaż podsumowanie. -- _ _ _a_a dominik, gg:919564 _ _ _{.`=`.}_ {/ ''\_ http://dominik.net.pl _ {.`'`.} {.' _ '.} {| ._oo) { \ {/ .-. \} {/ .' '. \} {/ | ~~~~^~~~^^~jgs^~`~^~`~^~`~^~`~^~^~`^~^~`^~^~^~^~^~^~`^~~`~~~~ |
|
Data: 2010-07-19 23:01:46 | |
Autor: Michał Kwiatkowski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczat kujacego ? | |
W dniu 2010-07-18 18:27, dominik pisze:
nagrody EISA nie są dla mnie jakimkolwiek wyznacznikiem. Co roku dokładają Cóż, czegoś trzeba się trzymać - jak nie mogę pomacać osobiście to takie źródło uznaję za nieco bardziej wiarygodne. Nowe kategorie wymusza postęp techniki i rozwiązania których zwyczajnie wcześniej nie było. Niestety "niezależne testy internetowe" w pewnym momencie przestały być niezależne; internet stał się kolejnym medium reklamowo-handlowym. Nawet jeśli większość jest rzetelna to mniejszość skutecznie ją podważa. Strefa analogowa to dawne lata świetności. Pamiętaj, że ten wątek dyskusji Ale zgodzisz się, że daje pogląd na potencjał technologiczny choćby w zakresie mechaniki i innowacyjności. Faktycznie, zdryfowałem z tematu początkowego ;) Minolta 7 i 9 to okres ok. 10 lat temu, a przez ten czas fotografia Zgadza się niestety. tyle że w tym segmencie rynku na prawdę nie widzę już żadnego istotnego pola popisu dla innowacji. Tylko dopieszczanie jakości parametrów uzyskanego obrazu i może faktycznie szybsza stabilizacja w korpusie. Ale co mają do rzeczy produkty kilkadziesiąt lat temu? Dla użytkownika Weź pod uwagę że znakomita większość tych sprzedanych szczególnie przez C to kity i plastiki na rynek supermarketowy. Poza tym jak sam mówiłeś - to inny rząd wielkości sprzedaży samych puszek. Dla mnie fakt utrzymania kompatybilności to ukłon w stronę użytkowników systemu i pewnego rodzaju szacunek dla swojego klienta i tu Sony ma u mnie duży plus (podobnie jak Pentax) Inne firmy zmuszają swoich klientów do wymiany co jakiś czas szklarni i osprzętu - co jak widać po kwitnącym rynku przejściówek - wcale nie jest niezbędne technologicznie. Widać jasno że nie miałeś kontaktu z tym aparatem i nie masz pojęcia o tym Hmmm - a jakie? Bo jakoś minusów zastosowania rolki nie widzę... Zresztą nie upieram nie przy dedykowanej - takie rozwiązanie jak w Dynax 5, czyli guzik w wygodnym miejscu + rolka uniwersalna też byłoby ok. Można wtedy wprowadzić korektę na bazie drabinki w wizjerze - a nic innego do szczęścia mi nie potrzeba ;) Przycisk przy spuście do użycia bez odrywania oka od wizjera wymagaDa się go spokojnie używać. Być może kwestia przyzwyczajenia. Mnie było niewygodnie jak diabli. Każda z koncepcji pewnie wymaga przyzwyczajenia i tak. Mi też bardzo Z pewnością - po pierwszej przesiadce pewnie już idzie z górki ;) O czym znów piszesz? w A700 masz trzy rejestry pamięci do ustawień. W No tych nowszych modeli faktycznie nie macałem zrażony 700. A w 700 nie zauważyłem "od kopa"; za to programy tematyczne - a jakże, na honorowym miejscu.
Wiesz, przyzwyczajenia są z definicji indywidualne i nie idą w parze z ogólną użytecznością. Między innymi dlatego piekielnie ałuję że upadł projekt siliconfilm... na cyfrową tylną ściankę do MF zwyczajnie mnie nie stać - a właśnie możliwość cyfrowej rejestracji na sprawdzonym sprzęcie który mam opanowany pod względem obsługi i działam ma nim intuicyjnie - to dla mnie ideał.
Punkty tak, ale joystick nie jest tak wygodny jak klawisze ułożone w kółko i z wyczuwalnymi dotykiem znaczkami. No właśnie w D7D jest uplasowany ładnie pod paluchem dodatkowy chwilowy w 700? No to zwracam honor, coś mi się pomyliło najwyraźniej.
Takie czasy - ludzie klną i kupują, a fanboy'e ślinią się i ustawiają w kolejce przed premierą... Zresztą jak (tfu! odpukać) moja D7D wyzionie ducha też zaklnę i kupię Alfę - chyba ze zmienią w międzyczasie bagnet.
Lekka ironia to była - miałem na myśli zakres do 400, gdzie Sony zrobiło krok wstecz moim subiektywnym zdaniem. ISO może iść i w pierdyliardy - pod warunkiem, że opanują szum i kadr nie będzie wyglądał ja dywan po Juwenaliach już przy 800. Dla mnie ISO kończy się w chwili pierwszego widocznego gołym okiem szumu w cieniach a reszta to marketing. Rozsądna stabilizacja - jak najbardziej. Po pierwsze do zdjęć reporterskich "pływanie" w kadrze to problem jedynie O pierwszym wiem - dlatego pisałem że bezużyteczna, drugie - kwestia wprawy i doświadczenia (i jakości wykonania mechaniki - ale tu żadne bajery nie pomogą), trzecie z mojego punktu widzenia nieistotne ;) Choć nie powiem - może być przydatne w sytuacjach spacerowo - knajpianych. Ale to nie jest argument za wymianą sprzętu, prawda? Ależ mi nie chodziło o to, że absolutne upraszczanie jest dobre, tylko Prawda - dlatego właśnie w kliszowych czasach Minolta robiła np D7 dla zaawansowanych z pełną gałkologią i D4 z gołymi programami tematycznymi i obsługą uproszczona do minimum. Obecnie Sony ładuje moim zdaniem wszystkich do jednego worka dając we wszystkich lustrzankach zbliżony interface obsługi - i właśnie to mi się nie podoba. I tak jak mówisz; nie używam wszystkich przycisków zawsze - ale _mogę_ kiedy potrzeba zajdzie; tu jestem pozbawiony tej możliwości "bo 98% Pań z Gdańska nie widzi różnicy". Sprzęt ukierunkowany na rynek bardziej wymagających użytkowników powinien dawać taką możliwość - za którą zresztą są gotowi zapłacić. A tu w zamian dostają programy tematyczne ;) A ile jest tych funkcji? gdzie jest optimum? W tej grupie docelowej - raczej to drugie. Dlatego właśnie powinni mieć możliwość wyboru a takową daje tylko nadmiar a nie ograniczenie. Słowem - im więcej tym lepiej. Choćby trzecie kółko uniwersalne z możliwością zaprogramowania w połączeniu z przyciskiem... Tak się akurat składa, że w większości przypadków w systemie jest więcej Już na samym początku przyznałem się, że pomyliłem 100 z 700 i o tej drugiej cały czas piszę. Znaczy starczą programy tematyczne i opcja "send to facebook or NK" :P No to popatrz na prfc i na najbliższą imprezę plenerową ;) Lans jest zjawiskiem odwiecznym... I na tej podstawie potem wusnuwasz wnioski, że dzisiaj to tylko małe, Cóż - jak wspominałem nie kwapię się do zmiany sprzętu więc i artykuły przeglądam pobieżnie. No i cały czas zdajsie mówimy o dSLR więc skąd małe aparaty? |
|
Data: 2010-07-20 09:41:36 | |
Autor: 666 | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Ja widzê:
Ruchoma tylna ¶cianka (jak w lustrznce Contaksa). Po co krêciæ obiektywem? Odpowied¼: Dla nabijania kasy producentom tych¿e. -- -- - tyle ¿e w tym segmencie rynku na prawde nie widze™ juz¼ zadnego istotnegopola popisu dla innowacji. -- |
|
Data: 2010-07-12 16:27:13 | |
Autor: bofh@nano.pl | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
On 12.07.2010 13:46, 666 wrote:
Jak my¶licie, co by³oby lepszym prezentem dla pocz±tkujacego ma³olata, Pentax powiedzmy K100d Super, czy mo¿e Sony/Minolta: Duopol by³ od dawna. Za czasów analogowych ju¿ tak by³o. Canon i Nikon maj± najpe³niejsze systemy. Co do liczby szkie³ inne firmy nie mog± konkurowaæ. Tak¿e inne akcesoria. Teraz pozycjê rynkow± C i N podgryza Sony, ale nie wygl±da na to, ¿eby na rynku lustrzanek kto¶ móg³ tak naprawdê wygraæ systemowo. Olympus rakiem wycofuje siê z lustrzanek. Hoya kombinuje, ale tak naprawdê nie ma ¶rodków. Sony zalewa rynek kolejnymi modelami kompaktów z lustrami. -- wer <",,)~~ http://szumofob.eu |
|
Data: 2010-07-12 19:53:47 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Dnia Mon, 12 Jul 2010 16:27:13 +0200, bofh@nano.pl napisał(a):
On 12.07.2010 13:46, 666 wrote: Ostatnio usiłuje również zalewać kompaktami z lustrami, ale bez luster - mówię oczywiście o NEX-ach ;) Nawiasem mówiąc, z reklamy NEX-5 grozą wieje - dziewczę wyjmuje z kieszeni korpusik, z drugiej obiektyw, zakłada, robi zdjęcia. Tylko nie zauważyłem żadnego dekielka ochronnego broniącego matrycę już nie to że przed kurzem, co raczej przed całą zawartością kieszeni :D -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Nie zawsze wola ministrów wyznacza bieg historii i niekoniecznie pontyfikat kapłanów porusza rękoma Boga." |
|
Data: 2010-07-12 11:58:36 | |
Autor: Piotr Karkucinski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
On 12 Lip, 19:53, Andrzej Libiszewski <a.libiszew...@gazeta.usunto.pl>
wrote: Dnia Mon, 12 Jul 2010 16:27:13 +0200, b...@nano.pl napisa³(a): Kobiety maj± ba³agan w torebkach, nie w kieszeniach :) wer |
|
Data: 2010-07-12 21:41:42 | |
Autor: Andrzej Libiszewski | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Dnia Mon, 12 Jul 2010 11:58:36 -0700 (PDT), Piotr Karkucinski napisał(a):
Nawiasem mówiąc, z reklamy NEX-5 grozą wieje - dziewczę wyjmuje z kieszeni To całą sprawę czyni jakby jeszcze gorszą, ileż tam ostrych przedmiotów ;) -- Andrzej Libiszewski; JID: andrea/at/jabster.pl, GG: 5289118 "Dar jest błogosławieństwem ofiarodawcy" |
|
Data: 2010-07-14 01:00:23 | |
Autor: kodex | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
On 12 Lip, 13:46, " 666" <j666.WYT...@gazeta.pl> wrote:
Jak my¶licie, co by³oby lepszym prezentem dla pocz±tkujacego ma³olata, Pentax Jak widaæ z powy¿szych wypowiedzi... Nikt nie roztacza dyskusji o Pentaxie. Pentax siê stara, ale rozwija siê jednak wolniej. Nadal mu wiele brakuje a jest na rynku od wielu lat. Sony to niez³y system, ale trzeba pamiêtaæ ¿e ma drog± optykê, zw³aszcza t± z wy¿szej pó³ki (Seria G i Zeiss). Canon pod tym wzglêdem wypada najtaniej. Je¿eli ma³olat ma siê rozwijaæ to na pewno naj³atwiej / najtaniej bêdzie mu to robiæ na Canonie. |
|
Data: 2010-07-17 17:54:34 | |
Autor: Danpe | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
On Wed, 14 Jul 2010 01:00:23 -0700 (PDT), kodex <kodex.sshd@gmail.com>
wrote: Je¿eli ma³olat ma siê rozwijaæ to na pewno naj³atwiej / najtaniej Zawsze mozna kupic za 600-700zl k100d z niezlym kitem. Taniej, a na poczatek wystarczajaco. -- pozdrawiam, danpe gg:827748 |
|
Data: 2010-07-20 18:04:14 | |
Autor: 666 | |
Porównanie Pentaksa z Sony dla poczatkujacego ? | |
Trzeba by³o tak parê miesiêcy temu doradziæ, jak pyta³em, wtedy polecano K100d...
Chwilowo wiêc w³azimy w Pentaksa (K10d w drodze, no chya ¿e zaginie ;)) za pó¼no odkry³em mo¿liwo¶æ podpinania do Canona szkie³ Prakticar PB. Ale m.in z uwagi na powy¿sze podstawowy obiektyw PK bêdzie tylko jeden. Nie mam ani si³y ani zdrowia ani pieniêdzy po raz pi±ty w ¿yciu wchodziæ w pi±ty z kolei system lustrzankowy ;-) Portfel, rodzina i szuflady tego nie wytrzymaj± ;-) -- -- - Je¿eli ma³olat ma siê rozwijaæ to na pewno naj³atwiej / najtaniej bêdzie mu to robiæ na Canonie. |