Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)

Data: 2010-09-01 13:29:17
Autor: marider
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
Witajcie czesc i czolem ;)

Wczoraj bylem na hamowni a ze kumpel pyskuje to go tez zaciagnalem na pomiary hehe...

Moj zestaw w R1 2007 (przebieg ~2500km wiec prawie "nowka"): pelny tytanowy Akrapovic EVO I z carbonowymi koncowkami, filtr powietrza K&N, PC3 USB z mapa M426-502, o2 sensor wywalony (znaczy sonda lambda czy jak jej tam).

Zestaw w kumpla K7: koncowka Yoshimura TRC w carbonie i filtr powietrza K&N.

Oba motocykle przelozenia oryginalne. I co Wy na to:

http://tinyurl.com/3yz37mw     ?!

Max moment jest wiekszy w R1 ale dol to jakas kpina ;]

I niech mi ktos powie ze jakiekolwiek sportowe moto ma 200KM po wlozeniu marnych koncowek tlumika jak to tuningowi "spece" opisuja na Allegro hehehe... Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...

Cdn.

Pzdr
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki ( sprzedam )

Data: 2010-09-01 13:38:44
Autor: de Fresz
On 2010-09-01 13:29:17 +0200, marider <marider_WYTNIJ@go2.pl> said:

[...]

A ja na to: napisz lepiej jakie po tych modyfikacjach kręcisz czasy na torze?

Max moment jest wiekszy w R1

O ja cie! O całe 3,8 Nm! Zaaaajeeeebioza!!!

ale dol to jakas kpina ;]

Może kup buty z kolcami, żeby się szybciej odpychać?

I niech mi ktos powie ze jakiekolwiek sportowe moto ma 200KM po wlozeniu marnych koncowek tlumika jak to tuningowi "spece" opisuja na Allegro hehehe...

A jak rozwi±zali¶cie pomiar doładowania dynamicznego? Duży wiatrak ze sklepu AGD?

Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...

No ale ile punktów do lansu pod poblisk± dyskotek±! Laski same stringi przez głowę ¶ci±gaj±, nie?

de Fresz

Data: 2010-09-01 11:49:48
Autor: AZ
On 2010-09-01, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

A ja na to: napisz lepiej jakie po tych modyfikacjach kręcisz czasy na torze?

Hamownia jest bardziej miarodajna i nie trzeba katowac sprzetu na torze.

Max moment jest wiekszy w R1

O ja cie! O całe 3,8 Nm! Zaaaajeeeebioza!!!

Wiecej to wiecej, tu sie nie dyskutuje. Z wykresu wynika tyle, ze gdy ten
gixxer osiagnie ten swoj mniejszy od R1 max moment to R1 bedzie juz daaaleko
z tylu :-)
Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...

No ale ile punktów do lansu pod pobliską dyskoteką! Laski same stringi przez głowę ściągają, nie?

To Ty chyba nigdy pod Mc'kiem nie byles! Widzialem ze tam zawsze duzo
moturow a ich wlasciciele patrza z politowaniem na mnie w teksach
i Kawasaki z 2003 gdy czekam na zielone... Ale zagadka sie rozwiazala,
wczoraj wyczytalem ze tak kolumne przeniesli.

Pozwole sobie zacytowac komentarz ze sikacza ktory mnie mocno rozbawil:
"Marszałkowskiej to idealne miejsce do tego celu (jak widać selekcja naturalna działa całkiem skutecznie). Lansowanie się pod kolumną jest zbyt prostackie i wulgarne, a pod Mc'iem zachowane są pozory że oto nagle zgłodniałem i pomyślałem że skoczę na "Wieśmaka" na mojej Yamaszce R1 z 2010 roku na wydechach Leo Vince ubranym w wyścigowy jednoczęściowy kombinezon Deinese z nieskalanymi od jeżdżenia po zakrętach slider'ami."

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-09-01 14:11:13
Autor: de Fresz
On 2010-09-01 13:49:48 +0200, AZ <artur.zabronski@gmail.com> said:

A ja na to: napisz lepiej jakie po tych modyfikacjach kręcisz czasy na torze?

Hamownia jest bardziej miarodajna i nie trzeba katowac sprzetu na torze.

A ja durny my¶lałem że tor to po pierwsze ostateczny weryfikator takich modyfikacji w sprzętach pokroju R1, a po drugie wyniki na nim osi±gane s± wła¶nie celem tego typu dłubania. No bo tak pakować kasę, żeby po prostu mieć i nie wykorzystywać? Znaczy co¶ jak zbieranie znaczków - wszak żaden filate... kolekcjoner ich na isty nie przylepia? A to chyba zaczynam kumać. Gupie to, ale luz, to wolny kraj i każdy może trwonić swoj± kasę jak lubi.

de Fresz

Data: 2010-09-01 12:17:05
Autor: AZ
On 2010-09-01, de Fresz <defresz@NOSPAMo2.pl> wrote:

A ja durny myślałem że tor to po pierwsze ostateczny weryfikator takich modyfikacji w sprzętach pokroju R1, a po drugie wyniki na nim osiągane są właśnie celem tego typu dłubania. No bo tak pakować kasę, żeby po prostu mieć i nie wykorzystywać? Znaczy coś jak zbieranie znaczków - wszak żaden filate... kolekcjoner ich na isty nie przylepia? A to chyba zaczynam kumać. Gupie to, ale luz, to wolny kraj i każdy może trwonić swoją kasę jak lubi.

Widzisz? Czlowiek uczy sie cale zycie.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2010-09-01 14:13:17
Autor: KJ Siła Słów
AZ pisze:

Hamownia jest bardziej miarodajna i nie trzeba katowac sprzetu na torze.

I sie slajdery nie zuzywaja.

  > Wiecej to wiecej, tu sie nie dyskutuje.

A ja tak. Uslyszalem to sto lat temu ale czy naprawde sie cos zmienilo:

Moc w motocyklu ma 2 wartosci:
- albo Cie przeraĹĽa
- albo jest jej za mało.

To zdanie wciaz jeszcze mnie bawi i w dodatku za darmo ;-)

KJ

Data: 2010-09-01 14:18:42
Autor: marider
de Fresz pisze:

A ja na to: napisz lepiej jakie po tych modyfikacjach kręcisz czasy na torze?

Zadne. Lubie miec dodatki w moich moto dla samego "mania", dla siebie, zeby cieszylo oko i ucho bo nie lubie banalnych oryginalow i tyle. Do Poznania mam dalej niz do Kowna a nie chce mi sie jechac zeby sie wysypac/polamac. Raz bylem na torze i mi wystarczy ale to jak mlody i glupi, teraz szkoda mi sprzetu a tymbardziej zdrowia :)

Max moment jest wiekszy w R1

O ja cie! O całe 3,8 Nm! Zaaaajeeeebioza!!!

4Nm ;)

ale dol to jakas kpina ;]

Może kup buty z kolcami, żeby się szybciej odpychać?

Ale po kiego mi takie na jesieni? Zima w gorach to rozumiem, albo nawet teraz w Alpach czy na Kasprowym to tak.. Moja ex R1'03 miala lepszy dol niz '07 ale to moze wrzuce wykres nastepnym razem jak zrobie porownanie.

A jak rozwi±zali¶cie pomiar doładowania dynamicznego? Duży wiatrak ze sklepu AGD?

Nie no- sporo wiekszy maja. Jak ktos pobije kumplowe 182KM na hamowni (model HPM-B z http://godula.pl) u Dzieciola to pomiary ma gratis i nic nie placi. Moze ktos jest chetny na wycieczke do Bialego? ;)

No ale ile punktów do lansu pod poblisk± dyskotek±! Laski same stringi przez głowę ¶ci±gaj±, nie?

Nie, tu sie nie znaja na motocyklach nawet Ci co na nich jezdza a lans to 250 i wiecej - na prostej. Hehe.

Pzdr
PS: wrzucilem fote z porownaniem mocy/momentu bo ktos moze byc ciekawy rezultatow i wyjdzie z tego jakas rzeczowa dyskusja ale widze tylko kpiny. Norma od paru dobrych lat juz, niestety.

Data: 2010-09-01 15:56:21
Autor: ania
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)

Użytkownik "marider"

Zadne. Lubie miec dodatki w moich moto dla samego "mania", dla siebie,

ej no:-)
ale "manie" w garazu to takie lekko bez sensu, trzeba to czasem wyciagnac na droge i sie przejechac
chociaz jesli to okaz uniklany to faktycznie tylko do "mania"

ps
moze ci zero jedno zjadlo?

--
ania

Data: 2010-09-01 16:28:10
Autor: de Fresz
On 2010-09-01 14:18:42 +0200, marider <marider_WYTNIJ@go2.pl> said:

A ja na to: napisz lepiej jakie po tych modyfikacjach kręcisz czasy na torze?

Zadne. Lubie miec dodatki w moich moto dla samego "mania", dla siebie, zeby cieszylo oko i ucho bo nie lubie banalnych oryginalow i tyle.

Czyli jak znaczki.

Do Poznania mam dalej niz do Kowna a nie chce mi sie jechac zeby sie wysypac/polamac. Raz bylem na torze i mi wystarczy ale to jak mlody i glupi, teraz szkoda mi sprzetu a tymbardziej zdrowia :)

Tey, to może sobie lepiej czopka jakiego¶ kup, tam katalogi tjuningowe mog± spokojnie konkurować z ksi±żkami telefonicznymi miast ¶redniej wielko¶ci. A nie maszynę ekstremaln± i bezkompromisow±, stworzon± z my¶l± o jednym - ostrym zapierdalaniu po torze. Sorry, ale zabawa w tjuning czego¶, czego w wersji stokowej 99% populacji nie wykorzysta nawet w 50% na drogach publicznych, to dla mnie czysty bezsens. Ale żeby nie było - absolutnie i w żadnym razie niczego Ci nie zabraniam, jeste¶ dużym chłopcem, robisz to za własn± kasę i nic mi do tego, tylko wyrażam swoj± osobist± opinię na ten temat. I ależ oczywi¶cie że możesz mieć j± w dupie.

Max moment jest wiekszy w R1

O ja cie! O całe 3,8 Nm! Zaaaajeeeebioza!!!

4Nm ;)

110.6 minus 106.8 równa się 3.8, wiem co piszę :-P

Moja ex R1'03 miala lepszy dol niz '07 ale to moze wrzuce wykres nastepnym razem jak zrobie porownanie.

Ale może ta '07 ma jakie¶ inne zalety? Chyba że zależy Ci tylko na tym dole, to chyba niepotrzebnie zmieniałe¶.

Pzdr
PS: wrzucilem fote z porownaniem mocy/momentu bo ktos moze byc ciekawy rezultatow

Ja naprawdę jestem bardzo ciekawy różnicy w czasie okr±żenia na torze przed i po modyfikacjach przy tym samym zawodniku.

i wyjdzie z tego jakas rzeczowa dyskusja ale widze tylko kpiny.

No jako¶ nie mogłem się powstrzytmać. Ale plijz, nie wkładaj moich opinii w usta całej grupy, parę osób z pewno¶ci± by nie było zadowolonych.

Norma od paru dobrych lat juz, niestety.

Tak to już jest, ¶wiat schodzi na psy. Nie przejmuj się, każdego dosięga kiedy¶ demencja i zbiera mu się na wspominki jak to drzewiej bywa cudownie.

de Fresz

Data: 2010-09-01 23:02:29
Autor: Kuczu
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
W dniu 2010-09-01 16:28, de Fresz pisze:

Tey, to moĹĽe sobie lepiej czopka jakiegoĹ› kup, tam katalogi tjuningowe
mogą spokojnie konkurować z książkami telefonicznymi miast średniej
wielkości.

Ale ze zazdraszczasz czy co ? Cos konkretnego kiedykolwiek z motocyklem zrobiles czy ograniczasz sie do "fizolowania" w necie ? I nie mam na mysli wymiany oleju z kolega w garazu.

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !! 123,3dB :)
Harley Davidson FXR-C 666 Edition
www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

Data: 2010-09-02 11:02:34
Autor: de Fresz
On 2010-09-01 23:02:29 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

Tey, to może sobie lepiej czopka jakiego¶ kup, tam katalogi tjuningowe
mog± spokojnie konkurować z ksi±żkami telefonicznymi miast ¶redniej
wielko¶ci.

Ale ze zazdraszczasz czy co ?

Awżyci(u).  Wyrażam swoj± opinię.

Cos konkretnego kiedykolwiek z motocyklem zrobiles czy ograniczasz sie do "fizolowania" w necie ? I nie mam na mysli wymiany oleju z kolega w garazu.

Zmieniałem żarówkę. Ale sam! To mogę już mieć własne zdanie na ten temat, czy jeszcze nie załużyłem?

de Fresz

Data: 2010-09-02 20:32:13
Autor: Kuczu
On 2010-09-01 23:02:29 +0200, Kuczu <qczu666@gmail.com> said:

Tey, to moĹĽe sobie lepiej czopka jakiegoĹ› kup, tam katalogi tjuningowe
mogą spokojnie konkurować z książkami telefonicznymi miast średniej
wielkości.

Ale ze zazdraszczasz czy co ?

AwĹĽyci(u). WyraĹĽam swojÄ… opiniÄ™.

[...]

Alez ja pytam z ciekawosci. Bos znawca tematu jak malo kto.

Data: 2010-09-01 17:15:25
Autor: kucik
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
Użytkownik "marider" <marider_WYTNIJ@go2.pl> napisał w wiadomo¶ci
de Fresz pisze A ja na to: napisz lepiej jakie po tych modyfikacjach kręcisz czasy na torze?
[...]

Mialem napisac: "to po takich modyfikacjach niezle musi na torze urywac setne sek w porownaniu ze stockiem" ale po Twojej wypowiedzi napisze ze do lanserki na swiatlach i festynach, zamiast pchac drogie i kosztowne PC, zakladac pelny uklad z tytanu, ktorych i tak nikt nie widzi, lepiej zalozyc swiecace wentyle, podswietlone owiewki, czy kororowe nalepki sponsorow z MotoGP i co najwyzej karbobowa koncowke Acrapovicia co by lepiej brzmialo...

Max moment jest wiekszy w R1
O ja cie! O całe 3,8 Nm! Zaaaajeeeebioza!!!
4Nm ;)
ale dol to jakas kpina ;]

a sie tak zapytam co Ci z tego dolu na ulicy? Moze czasem pojdziesz ostro ze swiatel, ale tam pierwsza 1s korzysta z tego dolu, a zeby objechac auta to mocniejszy skuter wystarczy... Masz wykres zanim ustawiles nowa mape w PC? Czy przypadkiem bajerami nie spieprzyles wlasnie dolu?

PS: wrzucilem fote z porownaniem mocy/momentu bo ktos moze byc ciekawy rezultatow i wyjdzie z tego jakas rzeczowa dyskusja

A z tego wykresu jasno wynika ze np na 1/4 mili ten gixer skopal by ogrodek Twojej R1, no ale Ty i tak nie uzywasz moto do takiego katowania, wiec co mozna sie wiecej wypowiadac.

>ale widze tylko
kpiny. Norma od paru dobrych lat juz, niestety.

Wybacz ale kpiny same sie nasuwaja czytajac Twoje tlumaczenie ze moto szkoda Ci na tor, a inwestujesz w cos co stricte dla toru jest stworzone, choc do Twojego sposobu wydawania pieniedzy nic nie mam ;)
Twoje modyfikacje przypominaja kupowanie wibratora po to aby na polce lezal... hehe:)

pozdr
kucik

Data: 2010-09-01 17:23:47
Autor: Grzegorz Rogala
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
kucik pisze:
[cut]
Twoje modyfikacje przypominaja kupowanie wibratora po to aby na polce lezal... hehe:)
rotfl.
Ale brandzlowac sie mozna wszystkim i kazdy.
Jeden kupuje PCIII i nie jezdzi na tor i zachwyca sie wykresem z hamowni*
Drugi kupuje do czopera kominy zeby bylo glosniej*
Trzeci kupuje nowiutkiego crossa po to zeby pakowac go w bagno*
Czwarty zaklada do Harleya przod od R1*
Piaty .. itd
Reasumujac _CHUJ_ kogo obchodzi jak dana osoba traktuje/uzytkuje/ulepsza swoj wlasny sprzet**
A ze pewne rzeczy sa smieszne bardziej a innej mniej to taka jest istota tego swiata. O!

* - przypadkowa zbieznosc z rzeczywistoscia.
** - chuja tez.

--
pozdr
Rogal

Data: 2010-09-01 17:42:32
Autor: de Fresz
On 2010-09-01 17:23:47 +0200, Grzegorz Rogala <alagor@vp.pl> said:

Reasumujac _CHUJ_ kogo obchodzi jak dana osoba traktuje/uzytkuje/ulepsza swoj wlasny sprzet**

To jeszcze proszę zdefiniuj to "obchodzenie". Patrzeć można (choćby na zdjęcia)? ¦miać się gło¶no, czy tylko w duchu? A pokiwać głow± z dezaprobat±, czy to już mobbing? Powiedzieć co¶ na ten temat do kolegi? A może na głos do siebie? Czy też publiczne wyrażenie opinii to już obraza uczuć religijnych i szybciutko trza biec z donosem do najbliższej prokuratury? No więc co to jest to "obchodzenie"? Pytamnoboniewiem.

de Fresz

Data: 2010-09-01 22:22:13
Autor: Grzegorz Rogala
W dniu 01-09-2010 17:42, de Fresz pisze:

To jeszcze proszę zdefiniuj to "obchodzenie".
Janek obszedl dol .. dol zostal przez Janka?
a tak bardziej serio, imo mozna drzec lacha ze wszystkiego ale niekoniecznie uzywajac argumentow ze ktos robi cos bezsensu (najczesciej bezsensu dla tego kto to pisze a nie dla tego kto to robi)
Ale ja mysle, ze Ty wiesz o co mi chodzilo.

--
r.

Data: 2010-09-01 23:28:38
Autor: marider
kucik pisze:

[...]

Wojna miedzy Suzuki a Yamaha o milisekundy i kilka KM wiecej czy mniej jak sie uda.. Ciekawostka ktora chcialem sie podzielic z Wami pokazujac wyniki pomiarow. W sumie moglbym nic nie pchac w moto i lezec 2 miechy pod palmami ale bym sie chyba na smierc zanudzil patrzac w niebo. Jak gdzies to kiedys przeczytalem - mozna bylo kupic "tjuningowe" nalepki, oblepic moto a reszte kasy przepic tyle ze oryginalne moto jest dla mnie zawsze jakies takie - mdle i bez wyrazu ;] Jednak wiochy zadnej robil nie bede ani tymbardziej swiecacej choinki z R1, to nie GoldWing, Harley czy inne podobne. Dodatki maja byc funkcjonalne i przemyslane a nie pseudotuning dla dresiarzy.

ale dol to jakas kpina ;]

a sie tak zapytam co Ci z tego dolu na ulicy?

No nerwi mnie ze jedzie toto jak sie wkreci na 6-8 tysi zeby sie cos dziac zaczelo. Dol jest kiepski i dalo sie czuc to i bez hamowni wiec jak trzeba przyspieszyc to redukcja raz czy 2 + gaz a tu sekunda dwie opoznienia, wkreci sie i dopiero jedzie.

Masz wykres zanim ustawiles nowa mape w PC? Czy przypadkiem bajerami nie spieprzyles wlasnie dolu?

To Was jeszcze pomecze wykresami:

a) porownanie mojej R1'07 z inna "gola" R1'07 bez zadnych dodatkow (nieco inna temp. powietrza tez pewnie miala wplyw na pomiar)

Moc: http://tinyurl.com/33b2z98 (roznica 8,4KM)
Moment: http://tinyurl.com/3222jga (roznica 5Nm)

b) moja R1 przed i po wlozeniu PC3USB (reszta ustawien ta sama):

http://tinyurl.com/3yefcbu - sam PC3 USB i mapa z netu daly 5,9 KM oraz 4,8Nm roznicy. IMHO sporo.

A z tego wykresu jasno wynika ze np na 1/4 mili ten gixer skopal by ogrodek Twojej R1, no ale Ty i tak nie uzywasz moto do takiego katowania, wiec co mozna sie wiecej wypowiadac.

Myslalem ze moze uslysze jakies fachowe opinie lub podpowiedzi co dalej robic zeby wyciagnac dol bo rozni ludzie czytaja precle i moze tez sa jacys spece (w ustawianie mapy mozna sie pobawic, to oczywiste, tylko musialbym sie bujnac z tym do PP gdzie maja o tym podobno jakies lepsze pojecie). I nie chodzi mi o zmiane motocykla na nowszy bo nowsze jeszcze gorzej stoja z moca itd niewazne czy R1'09-10 czy K9/K10 :) A mnie sie wyglad RN19/20 zajebiscie podoba. Co nie zmienia faktu ze K7 ma dol silniejszy ale v-max mniejsze. Krzywe mocy sa w sumie zblizone, moment jest rozny i to az dziwi.

[...]

Aj tam, niekiedy sie trafi fajny dodatek do R1 to moge sobie zanabyc od czasu do czasu. W zasadzie pelny uklad, PC i KN to nie jakies tam super dodatki. Reszte pozera Nobel Z Puli Szczescia ;)

Twoje modyfikacje przypominaja kupowanie wibratora po to aby na polce lezal... hehe:)

Fakt. Ten tez niewiadomo kiedy sie przyda ;) A serio to mea culpa - powinienem dokladnie poczytac porownania modeli i moze pomyslec nad czyms innym niz kolejna 3cia juz R1 :)

Pzdr

PS: de Fresz - pisalem o (DIN) ale przepisze to co mam ponizej wykresow
* Wartosci oznaczone znaczkiem (R) sa wartosciami rzeczywistych parametrow silnika w chwili pomiaru.
** Wartosci oznaczone znaczkiem (DIN) sa wartosciami unormowanymi czyli przeliczonymi zgodnie zniemiecka norma DIN 70020 - cokolwiek to znaczy..

PPS: 2 pomiary na motocyklowej hamowni w Bialymstoku kosztuja 100zl (2x50zl). Jak ktos chce namiar - to na priv. Ciekawe jakie ceny sa w innych miastach?

Data: 2010-09-01 14:46:32
Autor: doktorski
On 1 Wrz, 23:28, marider <marider_WYT...@go2.pl> wrote:

[...]

My hy hy, zobacz co sie w Twojej dzieje przy 4,5-6 krpm....

b) moja R1 przed i po wlozeniu PC3USB (reszta ustawien ta sama):
http://tinyurl.com/3yefcbu- sam PC3 USB i mapa z netu daly 5,9 KM oraz
4,8Nm roznicy. IMHO sporo.
Z uporem maniaka patrzysz na koniec wykresu. Ile procent czasu jazdy
spedzasz w tym sektorze obrotomierza? Nie irytuje Cie zalamanie
krzywych przy 9,5krpn ze o zalamaniach (mocnych!) nizej nie wspomne?

[...]
1. pojechac do dobrego tunera, np. do Tomka Kedziora - aktualnie
dziala w 3fun.pl
2. zrobic setup pod Twoj motocykl.

Krzywe mocy sa w sumie zblizone, moment
jest rozny i to az dziwi.
Szczerze? Krzywe sa beznadziejnie pogiete. Wez to PC i wyprostuj
telinie na ile sie da.

PPS: 2 pomiary na motocyklowej hamowni w Bialymstoku kosztuja 100zl
(2x50zl). Jak ktos chce namiar - to na priv.
Umow mnie pls. I niech koledzy przyjada! :)

Ciekawe jakie ceny sa w
innych miastach?
W 3fun: 200 za hamowanie, 366 za strojenie. Ja osobiscie tego nie
rozumiem ale Tomek ma swoje powody.

A, wazna uwaga. W 3funie mozecie dostac ataku depresji. Hamownia Tomka
pokazuje jakies 20 KM mniej na silniku niz ta u Ratki... :)

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-09-02 00:55:52
Autor: marider
doktorski pisze:
[...]

Toto nawet wyraznie czuje jadac na moto i wlasnie tego chcialbym sie pozbyc w cholere bo te krzywe sinusoidy wk...a nie tylko na papierze ;)

Z uporem maniaka patrzysz na koniec wykresu. Ile procent czasu jazdy
spedzasz w tym sektorze obrotomierza? Nie irytuje Cie zalamanie
krzywych przy 9,5krpn ze o zalamaniach (mocnych!) nizej nie wspomne?

Generalnie wszystko ponizej 8 krpm to dupa ;/ W poprzedniej R1 wygladzily to velocity stacks, tu mozna do airboxa tylko lejki dorzucic YEC'a np. Nie chce sie bawic w rzezbienie silnika lecz tylko to, co gotowe mozna doinstalowac/zamienic. W K7 niby da sie ruszac zaplonem/mieszanka z poziomu komputera, w R1 to nie przejdzie i tylko dalsze grzebanie i zmiana mapy w PC3 cos moze dodac...

1. pojechac do dobrego tunera, np. do Tomka Kedziora - aktualnie
dziala w 3fun.pl
2. zrobic setup pod Twoj motocykl.

Thx, o Nim wlasnie myslalem.

Szczerze? Krzywe sa beznadziejnie pogiete. Wez to PC i wyprostuj
telinie na ile sie da.

Ano, trzeba.

PPS: 2 pomiary na motocyklowej hamowni w Bialymstoku kosztuja 100zl
(2x50zl). Jak ktos chce namiar - to na priv.

Umow mnie pls. I niech koledzy przyjada! :)

Odezwij sie na priv coby nie zasmiecac, to dam Ci nr tel i sie zgadasz bezposrednio.

Ciekawe jakie ceny sa w innych miastach?
W 3fun: 200 za hamowanie, 366 za strojenie.

Aha.

A, wazna uwaga. W 3funie mozecie dostac ataku depresji. Hamownia Tomka
pokazuje jakies 20 KM mniej na silniku niz ta u Ratki... :)

Luz, na golym silniku i tak sie nie jezdzi wiec IMVHO wazniejsze jest RWHP.

Pzdr

Data: 2010-09-01 21:16:01
Autor: doktorski
On 2 Wrz, 00:55, marider <marider_WYT...@go2.pl> wrote:

[...]
Mozesz tez zmienic walki, tloki, korbowody... I co z tego? Nic, jesli
dalej bedziesz silnik karmil powietrzem zmiast mieszanka paliwowo-
powietrzna. Zestrojenie silnika, majac juz PC, jest naprawde najtansza
opcja na pozbycie sie glownych bolaczek. Jesli chcesz sprawdzic o czym
mowie podjedz na najblizsza stacje kontroli pojazdow i kaz zmierzyc
AFR/lambde. Jak zmierzysz - napisz ile wyszlo. Koszt: w Bialym pewnie
z 4-pak dobrego piwa czyli jakies 5 zeta. :)

Luz, na golym silniku i tak sie nie jezdzi wiec IMVHO wazniejsze jest RWHP.
Ja mialem na mysli to, ze obie hamownie rekalkuluja moc do mocy na
silniku. Ta Ratki pokazala mi 192 KM a ta Tomka - 168KM. Ktorej
wierzyc? Dla mnie nie ma znaczenia bo dziura na dole byla widoczna na
obydwu...

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-09-01 23:33:27
Autor: Kuczu
W dniu 2010-09-01 23:28, marider pisze:

Jednak wiochy zadnej robil nie bede ani tymbardziej swiecacej choinki z R1, to nie GoldWing, Harley
czy inne podobne.

Na grzaski grunt wkraczasz z tym swoim plasticzkiem :)

Data: 2010-09-01 23:41:06
Autor: marider
Kuczu pisze:
[...]

Wiem wiem, to plytsza "studnia bez dna" ;)))

Pzdr

Data: 2010-09-02 00:38:29
Autor: kakmar
Dnia 01.09.2010 marider <marider_WYTNIJ@go2.pl> napisał/a:

[...]

Tak, sam bym chciał umieć zauważyć te 3, czy nawet 5% mocy więcej przy
pełnym otwarciu przepustnic, przy obrotach mocy maksymalnej. To że można
taki poziom osiągnąć nie zajmując się ściganiem zawodowo, robi na mnie
ogromne wraĹĽenie.

Ja to siÄ™ ani nie znam, ani fachowcem tym bardziej nie jestem, ale znam
proste i skuteczne metody. Jak nie jedzie, odkręcić do końca, jak nadal
za mało, jeździć na wyższych obrotach. Ciągle mało, zmienić przełożenie
na napędzie. Chcesz mieć wrażenie mocy na niskich obrotach, kup mocne
v2 albo od razu turbodiesla. O wykresie już Ci napisali że zepsułeś dodatkami, zamiast poprawić.
Więc dodatki wywalić, sprawdzić czy równo się rozwija i jeździć jw.

--
kakmaratgmaildotcom

Data: 2010-09-01 14:17:47
Autor: doktorski
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
On 1 Wrz, 13:29, marider <marider_WYT...@go2.pl> wrote:
Witajcie czesc i czolem ;)
6, tu doktorski;

[...]
Pytanie pierwsze: kto robil ta mape? Znasz autora?

Zestaw w kumpla K7: koncowka Yoshimura TRC w carbonie i filtr powietrza K&N.
Oba motocykle przelozenia oryginalne. I co Wy na to:
http://tinyurl.com/3yz37mw    ?!
Ja na to, ze obydwaj macie ubogo/niewlasciwie zestrojone dryndy.

Max moment jest wiekszy w R1 ale dol to jakas kpina ;]
Patrz pytanie o mape.

I niech mi ktos powie ze jakiekolwiek sportowe moto ma 200KM po wlozeniu
marnych koncowek tlumika jak to tuningowi "spece" opisuja na Allegro
hehehe... Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...
Kazdy silnik wychodzi z fabryki z konkretnym setupem. Ma byc
najmocniejszy? Proszsz. Ma miec moment? Proszsz. Ma byc kompromisem?
Proszsz. Ale to nadal fabryczny setup. Wkladasz KNa, wkladasz przelot
na wydechu to jak jakbys ten setup wlozyl w dupe (nic personalnego).
Rozstrajasz motocykl. Nawet jesli masz PC i *wydaje Ci sie* ze masz
wlasciwa mape to prawdopodobienstwo, ze ta mapa jest optymalna jest
jak 1:100. Chyba, ze jezdzisz na takim samym paliwie i powietrzu jak
autor mapy. Wtedy prawdopodobienstwo jest juz 1:50...
Moja rada: masz hamownie? Masz mechanika ogarniajacego strojenie?
Zestroj silnik pod to co masz i wtedy chwal sie wykresami. Inaczej
szkoda kasy bo mozna wiecej zepsuc niz poprawic. Inna sprawa to
strojenie wg AFR a nie hamowni - podczas jazdy. Znam jedna firme w
Polsce, ktora to robi ale slabo znam branze wiec moze po prostu nie
wiem.

Od razu odniose sie do innych kwestii w watku poruszanych:
- hamowanie za free w B-stoku. Zapisuje sie. Akurat sie wybieram w
okolice. Ile trzeba miec? 183KM? Na kole czy silniku? :)
- tor/czasy/inne duperszwance: jako leszcz torowy ale jednak torowy
stwierdzam, ze osiagi motocykla (generalizujac) , na poziomie nizszym
niz zawodniczy, maja sie tak do czasow jak ja do baletnicy. Przyklad:
motocykl mam jaki mam, umiejetnosci takze (z torem majace niewiele
wspolnego). Podczas ostatniego latania w Nowodworze krecilem okolice
2:23. Wydawalo mi sie szybko, AZ mial 2:28. 5 sekund roznicy. Potem
byly kolejne pomiary i juz mi na nich bardziej zalezalo. Okazalo sie,
ze jak sie zepne to krece 2:19. Wow, pomyslalem. A potem juz bylo na
powaznie: pierwsze 3 kolka byly rowne po 2:14, ostatnie 2:15. Nie
wierzylem w to co widze na stoperze. A wszystko dlatego, ze mialem na
plecach 1098, CBR1000RR i ZX-10. A motocykl wciaz ten sam....
- czy tuning motocykla drogowego traktowanego lajtowo ma sens? Dla
dobrego samopoczucia tak. Dla frajdy/wyglupow tak - o ile jest
zrobiony dobrze. Dla lepszego/innego wygladu - tak. Innych pozytywnych
skutkow nie dostrzegam.

Ode mnie: moj motocykl jest lekko dlubniety. Ale nie po to zeby
zamiast 192KM mial 193KM czy moze nawet 203KM, z doladowaniem, jak
twierdza marketingowcy z KHI. Walimieuto, i tak nie mam gdzie tego
wykorzystac. Ale mialem dziure w momencie przy 2,5-3,5 krpm - dosc wk-
wiajaca. Juz jest mniejsza. Motocykl zaczal zbierac sie tak, jak tego
oczekiwalem. Poskutkowalo to niestety przyspieszona wymiana lozyska GR
ale co tam - wrazenia mam bezcenne. Czy moje wydatki mialy sens? Dla
mnie tak, jestem zadowolony. Jesli dla 99% spoleczenstwa sensu nie
bylo - ich sprawa.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-09-01 23:40:19
Autor: marider
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
doktorski pisze:
6, tu doktorski;

[...]

Mape zassalem ze strony PC3 (gotowa pod zestaw jaki mam, jest druga ale wyglada identycznie jak sie te mapy porowna..). Innych na razie nie szukalem bo chyba jednak lepsza opcja bedzie ustawienie mapy od zera albo od jakiejs dobrej bazy startowej. Bede dzwieczny za namiary tej firmy od ustrojenia mapy pod konkretny setup- moze skorzystam.

[...]

Hmm...

[...]

Dzieki za konkrety bo mnie pi razy oko o to tez chodzi zeby zatkac dziure ;)

PS: Hamownia na kole oczywiscie. Jak bedziesz w okolicy to sie odezwij, byle nie ten ani nie nastepny weekend bo jestem w Pardubicach/Krakowie a kolejny w Wawie. Ostatnio chlopaki mieli stock 14tke na hamowni - wyciagnela 171KM.