Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)

Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)

Data: 2010-09-01 14:17:47
Autor: doktorski
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
On 1 Wrz, 13:29, marider <marider_WYT...@go2.pl> wrote:
Witajcie czesc i czolem ;)
6, tu doktorski;

Moj zestaw w R1 2007 (przebieg ~2500km wiec prawie "nowka"): pelny
tytanowy Akrapovic EVO I z carbonowymi koncowkami, filtr powietrza K&N,
PC3 USB z mapa M426-502, o2 sensor wywalony (znaczy sonda lambda czy jak
jej tam).
Pytanie pierwsze: kto robil ta mape? Znasz autora?

Zestaw w kumpla K7: koncowka Yoshimura TRC w carbonie i filtr powietrza K&N.
Oba motocykle przelozenia oryginalne. I co Wy na to:
http://tinyurl.com/3yz37mw    ?!
Ja na to, ze obydwaj macie ubogo/niewlasciwie zestrojone dryndy.

Max moment jest wiekszy w R1 ale dol to jakas kpina ;]
Patrz pytanie o mape.

I niech mi ktos powie ze jakiekolwiek sportowe moto ma 200KM po wlozeniu
marnych koncowek tlumika jak to tuningowi "spece" opisuja na Allegro
hehehe... Aczkolwiek zabawa jest wciagajaca. I kosztowna...
Kazdy silnik wychodzi z fabryki z konkretnym setupem. Ma byc
najmocniejszy? Proszsz. Ma miec moment? Proszsz. Ma byc kompromisem?
Proszsz. Ale to nadal fabryczny setup. Wkladasz KNa, wkladasz przelot
na wydechu to jak jakbys ten setup wlozyl w dupe (nic personalnego).
Rozstrajasz motocykl. Nawet jesli masz PC i *wydaje Ci sie* ze masz
wlasciwa mape to prawdopodobienstwo, ze ta mapa jest optymalna jest
jak 1:100. Chyba, ze jezdzisz na takim samym paliwie i powietrzu jak
autor mapy. Wtedy prawdopodobienstwo jest juz 1:50...
Moja rada: masz hamownie? Masz mechanika ogarniajacego strojenie?
Zestroj silnik pod to co masz i wtedy chwal sie wykresami. Inaczej
szkoda kasy bo mozna wiecej zepsuc niz poprawic. Inna sprawa to
strojenie wg AFR a nie hamowni - podczas jazdy. Znam jedna firme w
Polsce, ktora to robi ale slabo znam branze wiec moze po prostu nie
wiem.

Od razu odniose sie do innych kwestii w watku poruszanych:
- hamowanie za free w B-stoku. Zapisuje sie. Akurat sie wybieram w
okolice. Ile trzeba miec? 183KM? Na kole czy silniku? :)
- tor/czasy/inne duperszwance: jako leszcz torowy ale jednak torowy
stwierdzam, ze osiagi motocykla (generalizujac) , na poziomie nizszym
niz zawodniczy, maja sie tak do czasow jak ja do baletnicy. Przyklad:
motocykl mam jaki mam, umiejetnosci takze (z torem majace niewiele
wspolnego). Podczas ostatniego latania w Nowodworze krecilem okolice
2:23. Wydawalo mi sie szybko, AZ mial 2:28. 5 sekund roznicy. Potem
byly kolejne pomiary i juz mi na nich bardziej zalezalo. Okazalo sie,
ze jak sie zepne to krece 2:19. Wow, pomyslalem. A potem juz bylo na
powaznie: pierwsze 3 kolka byly rowne po 2:14, ostatnie 2:15. Nie
wierzylem w to co widze na stoperze. A wszystko dlatego, ze mialem na
plecach 1098, CBR1000RR i ZX-10. A motocykl wciaz ten sam....
- czy tuning motocykla drogowego traktowanego lajtowo ma sens? Dla
dobrego samopoczucia tak. Dla frajdy/wyglupow tak - o ile jest
zrobiony dobrze. Dla lepszego/innego wygladu - tak. Innych pozytywnych
skutkow nie dostrzegam.

Ode mnie: moj motocykl jest lekko dlubniety. Ale nie po to zeby
zamiast 192KM mial 193KM czy moze nawet 203KM, z doladowaniem, jak
twierdza marketingowcy z KHI. Walimieuto, i tak nie mam gdzie tego
wykorzystac. Ale mialem dziure w momencie przy 2,5-3,5 krpm - dosc wk-
wiajaca. Juz jest mniejsza. Motocykl zaczal zbierac sie tak, jak tego
oczekiwalem. Poskutkowalo to niestety przyspieszona wymiana lozyska GR
ale co tam - wrazenia mam bezcenne. Czy moje wydatki mialy sens? Dla
mnie tak, jestem zadowolony. Jesli dla 99% spoleczenstwa sensu nie
bylo - ich sprawa.

pzdr, dr
14/525

Data: 2010-09-01 23:40:19
Autor: marider
Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)
doktorski pisze:
6, tu doktorski;

Moj zestaw w R1 2007 (przebieg ~2500km wiec prawie "nowka"): pelny
tytanowy Akrapovic EVO I z carbonowymi koncowkami, filtr powietrza K&N,
PC3 USB z mapa M426-502, o2 sensor wywalony (znaczy sonda lambda czy jak
jej tam).
Pytanie pierwsze: kto robil ta mape? Znasz autora?

Mape zassalem ze strony PC3 (gotowa pod zestaw jaki mam, jest druga ale wyglada identycznie jak sie te mapy porowna..). Innych na razie nie szukalem bo chyba jednak lepsza opcja bedzie ustawienie mapy od zera albo od jakiejs dobrej bazy startowej. Bede dzwieczny za namiary tej firmy od ustrojenia mapy pod konkretny setup- moze skorzystam.

Zestaw w kumpla K7: koncowka Yoshimura TRC w carbonie i filtr powietrza K&N.
Oba motocykle przelozenia oryginalne. I co Wy na to:
http://tinyurl.com/3yz37mw    ?!
Ja na to, ze obydwaj macie ubogo/niewlasciwie zestrojone dryndy.

Hmm...

Ode mnie: moj motocykl jest lekko dlubniety. Ale nie po to zeby
zamiast 192KM mial 193KM czy moze nawet 203KM, z doladowaniem, jak
twierdza marketingowcy z KHI. Walimieuto, i tak nie mam gdzie tego
wykorzystac. Ale mialem dziure w momencie przy 2,5-3,5 krpm - dosc wk-
wiajaca. Juz jest mniejsza. Motocykl zaczal zbierac sie tak, jak tego
oczekiwalem. Poskutkowalo to niestety przyspieszona wymiana lozyska GR
ale co tam - wrazenia mam bezcenne. Czy moje wydatki mialy sens? Dla
mnie tak, jestem zadowolony. Jesli dla 99% spoleczenstwa sensu nie
bylo - ich sprawa.

pzdr, dr
14/525


Dzieki za konkrety bo mnie pi razy oko o to tez chodzi zeby zatkac dziure ;)

PS: Hamownia na kole oczywiscie. Jak bedziesz w okolicy to sie odezwij, byle nie ten ani nie nastepny weekend bo jestem w Pardubicach/Krakowie a kolejny w Wawie. Ostatnio chlopaki mieli stock 14tke na hamowni - wyciagnela 171KM.
--
marider
Wsciekla Rn20 + dodatki ( sprzedam )
galeria - http://tinyurl.com/32lzh49

Porownanie R1 2007 vs GSXR 1000 K7 :)

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona