[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło

Data: 2010-10-21 11:57:11
Autor: yoss
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
Niezastapiony Jamie Stokes wymienia różnice pomiedzy naszą i brytyjska bankowością, nie wiem czy sie tutaj jeszcze wypowiada niejaki plmb ;-) ale może się czegoś dowie ;)

Data: 2010-10-21 11:58:10
Autor: yoss
[...]

zapomniałem o linku ;-)

http://wiadomosci.wp.pl/kat,1347,title,W-Polsce-sie-ich-szanuje-w-Anglii-szczuje-psami-i-biczuje...,wid,12777953,wiadomosc.html

Data: 2010-10-21 11:37:35
Autor: pmlb
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
?

"yoss" <yoss@spam.wp.pl> wrote in message news:4cc00deb$0$22802$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Jest jedna roznica zasadnicza.
W UK bankowosc dla osob prywatnych jest darmowa w polsce nie.
Nie ma konta w Polsce ktore bylo by 100% darmowe bez zadnych warunkow.
Na tym chyba mozna zakonczyc porownanie.

Data: 2010-10-21 12:58:52
Autor: yoss
[...]

Już tutaj ktoś pisał do Ciebie o ironii i gryzieniu ;P

Data: 2010-10-21 13:52:17
Autor: Marx
On 21.10.2010 12:37, pmlb wrote:
W UK bankowosc dla osob prywatnych jest darmowa w polsce nie.
Nie ma konta w Polsce ktore bylo by 100% darmowe bez zadnych warunkow.
Na tym chyba mozna zakonczyc porownanie.

mam konto w mBank od wielu lat, nie pamietam abym za cos zaplacil (przez pewien czas byly platne przelewy - to jedyne co m przychodzi do glowy).
Czy w UK wszystkie uslugi w ramach konta sa darmowe?
Marx

Data: 2010-10-21 15:08:07
Autor: Krzysztof

"Marx" <Marx@nospam.com> wrote in message news:j3m5p7-ika.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
On 21.10.2010 12:37, pmlb wrote:
[...]

Nie w UK jest inna filozofia, faktycznie bankowosc taka bardzo podstawowa jest za darmo, ale 'bankowanie' nie sklada sie tylko z wyplat z bankomatow, przelewow w obrebie wlasnego kraju i kupowania w sklepach tylko w UK. Za platnosci poza UK karta biora spore prowizje, od przeliczania waluty ok 3%, nawet za platnosc w sklepie dodatkowo ponad 1 funta (mowimy o sklepach poza granicami UK i platnosciach bezgotowkowych). W przypadku przelewu zagranicznego z konta w UK, drogo, nawet jezeli jest to przelew SEPA to koszt jest ok 10 funtow. Bardzo duzy spread przy przeliczaniu waluty, duzo wiekszy niz w bankach w Polsce. Banki to nie instytucje charytatywne, jak mniej zarabiaja na operacjach krajowych, to odbijaja to sobie na transakcjach zagranicznych.
Generalnie w UK jest duzy niedorozwoj systemow bankowosci internetowej, i to co w Polsce mozemy zrobic on-line, nie zrobimy przez internet w UK. Przelewy przez internet, czesto ograniczone np do 1tys funtow w ramach UK, przelewow zagranicznych przewaznie nie ma w ofercie bankowosci internetowej, jezeli jest, to w nielicznych bankach np. HSBC, ale juz nie uswiadczymy jej w takim powszechnym dla ludnosci w UK Natwest (kiedys partner naszego PKOBP).
Prowadzenie kont w innych walutach niz funt jest poza oferta standardowo, mozemy zapomniec o kartach do kont w EUR czy USD,  a takie oferty mamy w Polsce i jest to zdecydowanie tanie rozwiazanie dla osob dluzej przebywajacych w krajach z waluta EUR czy USD.

A co do konta 100% darmowego (w rozumieniu i filozofii UK) to jest ono w Getinonline lub Open /GetinNoble Bank/.

Data: 2010-10-21 23:54:25
Autor: pmlb
[...]

Jasne i napisz jeszcze ilu statystycznych "Kowalskich" korzysta z przelewow kilku tusiecznych za granice, ilu korzysta z zakupow za granica i z wyplat w tamtych bankomatach...
I teraz odpowiedz sobie na pytanie, czy nie lepiej za to placic a podstawy miec darmowe?
Ja tam nie wysylam tysiecy funtow za granice, czy plce karea za granica, wiec ja wole miec za darmow wszystko tam gdzie najwiecej korzystam, pojade za granice to sobie wezme gotowke, lub zaplace za to czy tamto.
Tu jest ta drobna roznica, ze w Polsce zmuszaja cie do tego bys placic za cos z czego byc moze nigdy nie skorzystasz... w UK jest zgola odwrotnie.
W Polsce wszyscy ponosza koszt tranzakcji ktorych nie robia w UK tylko ci co je robia - mala roznica a efekt potezny.

[...]

Zaraz, zaraz... ile przelewow w Polsce ludzie dokonuja za granice ponad 1 tysiac funtow?
Poza tym napisz czego to ja w UK nie moge zrobic online a co jest mi potrzebne do korzystania z banku?
Zaznaczam, nie wysylam w swiat pieniedzy.
Napisz mi czego nie moge zrobic, poza przelewu za granice (choc mozna ale to inna sprawa) a co moge zrobic w Polsce?

[...]

Rozumiem, ze za granica przebywa 95% anglikow na stale... i musi to miec.
Cala filozofia bankowosci w UK to brak ponoszenia kosztow przez klienta w obrebie podstawowej bankowosci.
Dlaczego ja mam placic za konto z mozliwoscia wyslania 1000 funtow za granice skoro ich nigdy nie wysle?
W takim podejsiu banokowsc w Polsce to sredniowiecze. Ty placisz za cos czego jeszcze nie skorzystales!

A co do konta 100% darmowego (w rozumieniu i filozofii UK) to jest ono w Getinonline lub Open /GetinNoble Bank/.

Bankomaty maja tez darmowe? Czy znow sie okaze, ze do 1 wyplaty... czy 5.

Data: 2010-10-22 01:46:11
Autor: Krzysztof

"pmlb" <brak@dresu.pl> wrote in message news:ww3wo.7037$1f5.4055newsfe08.ams2...
> A co do konta 100% darmowego (w rozumieniu i filozofii UK) to jest ono w > Getinonline lub Open /GetinNoble Bank/.

Bankomaty maja tez darmowe? Czy znow sie okaze, ze do 1 wyplaty... czy 5.

-- -- -- -- -- -- -- -- -
Wyplaty nie sa ograniczone ilosciowo w Getinieonline.

DBnet daje karte za darmo, przy wykonywaniu 1 operacji na miesiac np. wyplaty z bankomatu, dodatkowo wyplaty za granica bez prowizji za wyplate.

Moze Polacy w UK nie wyjezdzaja do innych krajow, ale wielu Anglikow spedza urlopy poza UK i slono placi za uzywanie swojej karty na wakacjach.
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Te polemike o wyzszosci kont w UK mozna uprawiac godzinami i to nie pierwszy twoj post w tym temacie.
W dobie internetu i w PL mozna miec wszystko za darmo (to co w UK), ale mozna miec tez duzo wiecej i czesto tez za darmo, albo niewiele platne- mam na mysli szeroko rozumiana wielowalutowosc-rachunki, lokaty, karty, autodealing (takich rzeczy nie ma w UK dla przecietnych a w PL sa )
Co sie tyczy samych systemow online, to trzeba by sie wypowiadac na konkretnym przykladzie. ja osobiscie mam doswiadczenia tylko z Natwestem i ich bankowoscia internetowa, i dla mnie ich system internetowy jest 'maluchem' w porownaniu do wielu 'mercedesow' w polskiej bankowosci.

Data: 2010-10-22 02:35:31
Autor: pmlb

"Krzysztof" <onkris2@poczta.onet.pl> wrote in message news:i9qjc3$2nf3$1news2.ipartners.pl...

> [...]

DBnet daje karte za darmo, przy wykonywaniu 1 operacji na miesiac np. wyplaty z bankomatu, dodatkowo wyplaty za granica bez prowizji za wyplate.

Czyli tu jest warunek.

Moze Polacy w UK nie wyjezdzaja do innych krajow, ale wielu Anglikow spedza urlopy poza UK i slono placi za uzywanie swojej karty na wakacjach.

Ale jest jedna sprawa, wielu anglikow kocha gotoke, gotowka jest bardzo popularna w UK.
Jadac na wakacje nie jest inaczej.
Niedawno jakis bank reklamujac sie w TV cos mowil o bezplatnym korzystaniu za granica z konta. Nie wiem, bo rekalmy mi lataja kolo uszu.

-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Te polemike o wyzszosci kont w UK mozna uprawiac godzinami i to nie pierwszy twoj post w tym temacie.

Najwazniejsza roznica, to darmowa bankowosc w UK

[...]

Maluch, czy nie maluch.
Z punktu widzenia zwyklego statystycznego obywatela bankowosc ogranicza sie do wplat, wyplat, przelew DD (Direct Debet) ewentualnie karta kredytowa.
To dotyczy 100% klientow indywidualnych, teraz ilu klientow indywidualnych wysyla przelewy za granice ponad 1 tys funtow?
Ilu klientow korzysta z przewalutowania?
Sa to promile - nawet nie procenty.
Nie inaczej jest w Polsce. Tez 99% klientow bankow to podstawowe uslugi ktore powinny byc za darmo.
A slowo ap[ropo internetu.
Polska jest krajem testowym, juz to pisalem. W polsce testwoalo sie wszelkie systemy ebankingu (na zywym organizmie) to co masz w UK to efekt testow, zwroc uwage, ze ten twoj "mercedes" co chwile ma awarie. Ja nie slyszalem o jakies awari systemu ebankingu w UK.
Jeszcze raz ci mowie, nie kupuje sie ciezarowki by przewiesc jedna gazete....

Data: 2010-10-22 08:28:22
Autor: Michal
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
W dniu 22.10.2010 03:35, pmlb pisze:

-- -- -- -- -- -- -- -- -
[...]

Ale w Getin, OpenFinance, warunków już nie ma.

[...]

Rozmawialiśmy już na ten temat setki razy, więc nie ma sensu się powtarzać. Powiedz mi tylko czemu jesteś taki wybiórczy, co?

Z Polaka się śmiejesz, że płaci 5zł za kartę jeśli np. nie wykona transakcji na 100zł miesięcznie (a wykonuje), lub jeśli do dyspozycji ma tylko część bankomatów, natomiast to, że w UK są mordercze stawki za wszelkie operacje zagraniczne usprawiedliwiasz tym, że... Angole kochają gotówkę :) Nie bądź śmieszny- rozmawiamy o bankach. Może dlatego kochają gotówkę, że ich banki strzygą?

A chyba nie będziesz aż takim ignorantem żeby napisać, że Angole nie podróżują? Skoro tacy przyzwyczajeni do darmowej zajebistej bankowości u siebie, może też by chętnie skorzystali za granicą, tylko za drogo?

W tej sytuacji wytykanie tego, że ktoś może zapłacić 1,5zł za kartę, jeśli nie spełni warunków, jest naprawdę śmieszne. Poza tym no cóz- w Polsce są konta całkowicie bezpłatne i bezwarunkowo, już nie raz o tym słyszałeś.

Ja np. podróżuję i z bankomatów korzystam za granicą dużo częściej niż w Polsce (gdzie praktycznie obywam się bez gotówki), posiadam rachunek calkiem bezpłatny, z całkiem bezpłatną kartą debetową i wszystkimi bankomatami na świecie. Mało?

Pomimo Twoich beznadziejnych prób tłumaczenia czegoś o Polsce jako żywym organiźmie testowym (dowody proszę, konkretne jakieś), bankowość internetowa w UK jest 100 lat za Polską i takie są fakty. Leżącego nie ma co kopać więc nawet nie ma po co dyskutować o dostępnych funkcjach w PL i UK. Poza tym no tak, Anglik i tak nie korzysta to po co mu? ;)))

Michał

Data: 2010-10-22 06:40:44
Autor: xbartx
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło

Panowie, ja Was proszę, przestańcie wyciągać go z KF. Nic nie wskóracie swoimi tłumaczeniami, bo to jest zwykły żelbetonowy troll i żadne tłumaczenia ani przykłady tego żelbetu nawet nie ukruszą, bo on się po prostu nie kruszy! A tylko o to mu chodzi aby ciągnąć tą bezsensowną dyskusję w nieskończoność.

--
xbartx

Data: 2010-10-22 14:06:27
Autor: yoss

Użytkownik "xbartx" <bart@hashzero.net> napisał w wiadomości news:i9rblc$6cg$2inews.gazeta.pl...

[...]

to ja... przepraszam, a miało być tak zabawnie bo tekty Stokes'a mnie rozwalają, ale z tym gryzieniem w tylek to była 100tu procentowa prawda.
To się wiecej nie powtorzy.

Data: 2010-10-22 11:20:34
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4cc12f06$0$27027$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Jestes na 100% pewny, ze zakladajac konto w tym banku nie zaplace ani grosza nawet jak konto bedzie puste rok?
Pytam calkiem powaznie, bo byc moze mi siwe przyda konto w polsce.

[...]

Wybiorczy? na 100 000 klientow banku moze 100 kozysta z przelewow za granice i kto tu jest wybiorczy?

[...]

Jeszcze raz ci mowie, przelewy zagraniczne to promil.
Ja nawwet nie wim ile kosztuja bo mnie to nawet nie interesuje gdyz tego nie robie, platnosci na paypal sa obciazone jedynie kosztami paypala.
Ba kupujac na ebay i placac paypalem nie ponosze zadnego kosztu chocbym kupil w USA czy Japoni wiec dobrawdy nie rozumiem o jakie platnosci za granica piszecie?

A chyba nie będziesz aż takim ignorantem żeby napisać, że Angole nie podróżują? Skoro tacy przyzwyczajeni do darmowej zajebistej bankowości u siebie, może też by chętnie skorzystali za granicą, tylko za drogo?

Widzisz, ja jak podrozuje biore gotowke, bo gotowka zawsze jest najlepsza.
Ja nie wiem ile kosztuje uzycie karty we francji czy w hiszpani. Bedac w Paryzu miale ze saoba euro zakupione w banku w UK.
I jakos zyje. Nie jechalem do paryza z milionem euro ale z odpowiednia suma na pare dni, hortel mialem oplacony poprzez bank w UK (internetowa rezerwacja) i tez bez zadnej prowizji zaplacilem.

[...]

No to podaj takie! Kazdy o tym pisze, ale jak dojdzie do pytania gdzie - to nagle sie pojawia, no ale musisz tylko zrobic to czy tamto.
Podaj wreszcie to konto, gdzie dostane normalna debetowka ZA DARMO, gdzie nikt nie skasuje mnie za prowadzene rachunku nawet grosza bez wzgledu na to czy na koncie bedzie 100 000zl czy 0, orazdarmowe wplaty i wyplaty w tym w bankomatach.
Czekam caly czas na podanie takiego konta.

[...]

A Kowaski nigdzie nie jedzie i placi za konto... malo? Takich kowalskich jest 100 razy wiecej niz takich jak ciebie.
Juz ci pisalem, nie ma nic do tego, ze musisz spelniac warunki jakie naklada na ciebie bank i miec darmowe bankomarty w somali, ale dlaczego ludzie ktorzy z tego nie korzystaja musza za to placic?

[...]

Prosze napisz, czego nie ma w bankowosci internetowej w UK a jest w Polsce?
Moze zrobimy porownanie.

Data: 2010-10-22 12:42:29
Autor: Michal
W dniu 22.10.2010 12:20, pmlb pisze:

Jestes na 100% pewny, ze zakladajac konto w tym banku nie zaplace ani
grosza nawet jak konto bedzie puste rok?

KONTO całkiem bezpłatne bezwarunkowo znajdziesz w zdecydowanej większości banków teraz. KONTO + KARTA już trudniej, ale jest to możliwe w conajmniej kilku miejscach, bez żadnych warunków do spełnienia.

Grupę poczytać, zorientować się. Odpowiednie nazwy już padły.

[...]

Masz jakieś oficjalne statystyki?

Ja nawwet nie wim ile kosztuja bo mnie to nawet nie interesuje gdyz tego
nie robie, platnosci na paypal sa obciazone jedynie kosztami paypala.

Też tego nie robię, ale fajnie, że mam we własnym banku taką możliwość, bez wychodzenia z domu, przez system transakcyjny. A Angol musi iść do oddziału. Kto ma lepiej?

Ba kupujac na ebay i placac paypalem nie ponosze zadnego kosztu chocbym
kupil w USA czy Japoni wiec dobrawdy nie rozumiem o jakie platnosci za
granica piszecie?

O używaniu kart płatniczych za granicą- do płatności bezgotówkowych oraz bankomatów.

[...]

No ale rozmawiamy o usługach bankowych w tym momencie. Ja biorę karty bo są bezpieczne, elastyczne i korzystne. Tak jakbyśmy porównywali dwa samochody, wyszłoby że Twój pali w trasie więcej i zacząłbyś się bronić, że w trasy to i tak jeździsz pociągiem.

Ja nie wiem ile kosztuje uzycie karty we francji czy w hiszpani. Bedac w
Paryzu miale ze saoba euro zakupione w banku w UK.
I jakos zyje.

Ale co to za życie, bynajmniej nie jest to "bezpłatna bankowość".

[...]

- OpenFinance
- Getin Online
- MBank

[...]

Patrz wyżej.

[...]

Ale co MNIE obchodzi Kowalski? Ja płacę za konto 0zł i korzystam z bankomatów zagranicznych z 0zł prowizji. A Anglik płaci prowizje, i co?

Takich kowalskich
jest 100 razy wiecej niz takich jak ciebie.

To, że Kowalski myśleć nie umie i nie zmienia banku na całkowicie bezwarunkowo bezpłatne (takie są w Polsce do dyspozycji dla każdego) to nie jest moja wina i moja sprawa.

Mało tego- poza PKO BP i może PEKAO to w praktycznie każdym banku w Polsce jest możliwość posiadania realnie bezpłatnego konta + karty. To naprawdę nie moja wina, że ludzie lubią przepłacać, na tej samej zasadzie jak lubią tankować na droższych stacjach to samo paliwo.

Pisaliśmy już setki razy, że "bankowość" tu i tam jest po prostu lekko inna- natomiast wytaczanie ciężkich dział pt. "Polska nie jest cywilizowana" i "banki okradają" jest grubym nieporozumieniem.

Potwarzam: w Polsce każdy obywatel może założyć bezwarunkowo bezpłatne konto z bezwarunkowo bezpłatną kartą debetową. W dodatku przelewy będą za darmo, w tej sam dzień. Banki w UK mogą sie schować.

Juz ci pisalem, nie ma nic do tego, ze musisz spelniac warunki jakie
naklada na ciebie bank i miec darmowe bankomarty w somali, ale dlaczego
ludzie ktorzy z tego nie korzystaja musza za to placic?

A skąd ten wniosek że muszą, hm?

[...]

Na pierwszy ogień:
- otwieranie nowych rachunków przez Internet (potwierdzane np. hasłem SMSowym)
- Zamawianie nowych kart
- Konfiguracja limitów ilościowych i kwotowych dla kart (limity autoryzacyjne)

Twój bank obsługuje te funkcje? Bo mój tak. Tylko nie pisz, że Tobie to niepotrzebne. Mnie tak.

Michał

Data: 2010-10-22 17:05:08
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4cc16a95$0$20999$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Raz jeszcze informuje, nie ma konta "bez warunkowego" w polsce.

[...]

Nie, ale sadzisz, ze miliony w Polsce wysylaja przelewy za granice po 1 tys funtow?

[...]

Ja bo ja za to czego nie uzywam nie ponosze kosztow ty tak, tylko dlatego za to placisz, ze masz mozliwosc z tego skorzystac...
Jak ja bede chcial skorzystac to zaplace lub tez nie.

[...]

Zadalem sobie trud i sprawdzilem moja debetowke gdzie bedzie za darmo wyplata z bankomatow na swiecie:
USA, Kanada, S.Afryka, Francja, Niemcy, Hiszpania, Meksyk, Gwatemala, Ukraina, Nowa Zelandia, Australia, Wyspy Pacyfiku
Starczy?
Aha i nadal nie place za to prowizji ani za karte.

[...]

W czym karta niby jest bezpieczniejsza od gotowki?
Widziales kiedys na oczy 1000 euro? Wiesz ile to papierkow i gdzie sie zmiesci?
Zajmnie niewiele wiecej miejsca niz twoje karty.
A 1000 euro chyba wystarczy na 3 dni - nie? Za malo, z karty wiecej wydasz?

[...]

Jak to co to za zycie? Normalne! Zamiast karta (ktora i tak nie zawsze zaplacisz i musisz dodatkowo szukac bankomatu wyplacajac te cholerne i przestarzale papierki) ja place papierkami... zawsze chetnie sa przyjmowane, nie ma ograniczen, ze musze za iles tam kupic bo inaczej mi nie przyjma karty. Biore dowolna taksowke i place gotowka a jak napisalem hotel moge sobie zarezerwowac wczesniej przez internet bez zadnej prowizji.
Roznimy sie tym, ze ja dbam o moje pieniadze, ty wolisz pseudo nowoczesne gadzety za ktopre placisz...

[...]

Prosze o wsklazanie konkretnego konta ROR za ktore w 100% nie zaplace nic.

[...]

Nie placi.

[...]

Ale ty tez placisz!
Sadzisz, ze masz zero bo bank cie kocha?
Ty musisz tanczyc jak oni zagraja by za to nie placic... ot piesek siad, lezec...
Jak mi bank powie, ze musze to czy tamto by miec za darmo to mowie bye.

[...]

Tlumacze ci, jak nie bedziesz mogl czegos wykonac co bank ci kaze to zaplacisz... tylko dlatego ze czegos nie zrobiles co oni chcieli (nie sadze, ze to zrozumiesz)

Pisaliśmy już setki razy, że "bankowość" tu i tam jest po prostu lekko inna- natomiast wytaczanie ciężkich dział pt. "Polska nie jest cywilizowana" i "banki okradają" jest grubym nieporozumieniem.

Dokladnie ... teraz idealnie wyszlo porownanie tego anglika bankowowsci w Polsce i w UK
W Polsce bankier to osoba sznowana wrecz bostwo... w UK to zlodzieje.
Tylko dlaczego w Polsce ludzie musza placic za konta a w uk nie....
I teraz ty piszesz, ze bankowosc w Polsce jest cywilizowana bo bulisz 2zl; za sprawdzenie konta w bankomacie....

Potwarzam: w Polsce każdy obywatel może założyć bezwarunkowo bezpłatne konto z bezwarunkowo bezpłatną kartą debetową. W dodatku przelewy będą za darmo, w tej sam dzień. Banki w UK mogą sie schować.

Juz pisalem w innym miejscu, jaki przelew w 1 dzien? co i za co przelewasz i napisz czego ja nie zrobie debetowka w kilka sekund co ty przelejesz w jeden dzien?
Dwa wskaz wreszcie konkretnym linkiem gdzie to konto bezwarunkowo darmowe?
Bo na razie piszesz o "yeti" wszyscy slyszeli nikt nie widzial:)

[...]

A za co placa? Za sam zapis w bazie?

[...]

Mozna otwierac internetowo nowe rachunki, czy sa hasla potwierdzane sms-em tego nie wiem.

- Zamawianie nowych kart

Jak najbardziej - ba! za darmo!

- Konfiguracja limitów ilościowych i kwotowych dla kart (limity autoryzacyjne)

Limitu wyplaty gotowki nie zrobisz sobie sam! To ustala bank i w 90% przypadkow w UK limit jest ustawiony na 300 funtow dziennie.
By zwiekszyc musisz napisac podanie do banku lub osobiscie rozmawiac z advisorem. Wynika to z faktu zabezpieczenia sie banku przed naglym brakiem gotowki w bankomatach.
Ciekawe jak ty pogadasz z advisoerm jak masz tylko internetowe konto:)

Twój bank obsługuje te funkcje? Bo mój tak. Tylko nie pisz, że Tobie to niepotrzebne. Mnie tak.

Wszystko co napisales jest w UK - cos jeszcze? Aha jest to za darmo.
System hasel korzystajac z banku w komorce wyglad inaczej, prosta bankowosc (sprawdzenie salda, wyciag) na zwyklym hasle plus dwie litery ze slowa pinu (8 znakow) - numer karty, usluge aktywuje sie poprzez internet. Pelna bankowosc w komorce - musisz miec juz odpowiednik pin centry, takiego kalkulatora dzialajcego na zasadzie pytanie - odpowiedz.
kazdy ruch (przelew, DD, itp musi byc potwierdzona tym urzadzeniem.
Co jeszcze?

Data: 2010-10-22 22:12:05
Autor: Michal
W dniu 22.10.2010 18:05, pmlb pisze:

[...]

Jak widać Twój stan się jeszcze pogorszył od ostatniej Twojej bytności na grupie. Więc drukowanymi do Ciebie:

JA NIE PŁACĘ za- w Twoim rozumieniu- "podstawowe usługi bankowe". I również mam alternatywy- też mogę powiedzieć w każdej chwili "bye". Mam rachunki, kartę debetową, przelewy bezwarunkowo bezpłatne. Period. Takie usługi są dostępne dla każdego Polaka powyżej 13 roku życia.
Zrozumiano?

Pisz sobie co tam chcesz o zacofaniu w Polsce, ale przestań w końcu ludziom wmawiać, że płacą, kiedy nie płacą.

Jak dla mnie EOT i faktycznie żal, że Ciebie z KFa wielu ludziom wyciągnąłem.

Wszystkiego dobrego.

Michał

Data: 2010-10-23 01:07:29
Autor: pmlb
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
?
Jak widać Twój stan się jeszcze pogorszył od ostatniej Twojej bytności na grupie. Więc drukowanymi do Ciebie:

Ehhh, no jasne...

[...]

Ze nie placisz? Sadzisz, ze spelnianie warunkow banku to nie oplata?
Widac troche inaczej myslimy... ty reagujesz jak psy pawlowa ja tam wole swoje miec dla siebie.. Jak napisalem nie ludze sie, ze zrozumiesz.

Pisz sobie co tam chcesz o zacofaniu w Polsce, ale przestań w końcu ludziom wmawiać, że płacą, kiedy nie płacą.

Kazda forma warunku to platnosc.
To jakies uwarunkowanie, ja wiem, ze tobie to moze odpowiadac, ale komus imnnemu nie.

Data: 2010-10-23 12:00:00
Autor: bastek72
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
Kazda forma warunku to platnosc.
To jakies uwarunkowanie, ja wiem, ze tobie to moze odpowiadac, ale komus imnnemu nie.

widzę że kolegę "cztery litery" ciężko do czegokolwiek przekonać, ale podejmę jedną jedyną ostatnią próbę. Wskazywano koledze parę razy zupełnie darmowe konto dbNet w Deutsche Banku PBC SA w Polsce. Owszem, oplata za debetówkę wynosi 5zł ale jest 5zł rabatu dla wszystkich którzy korzystają z tej karty minimum raz w miesiacu. Czyli praktycznie każdy komu ta karta jest potrzebna, używa jej za darmo, a mówienie o "stawianiu warunków"
jest w moich oczach jedynie pustą retoryką. Bank zabezpieczył się tylko i wyłącznie przed generowaniem kosztów produkcji karty dla osób które karty w ogóle nie potrzebują, ale braliby "na wszelki wypadek skoro i tak jest za darmo".

Czy w świetle powyższych wyjaśnień kolega jest gotów zmienić
swoją negatywną opinię przynajmniej o jednym banku w Polsce
czy jednak podtrzyma swoje księżycowe pretensje do "warunków"
jako formy zakamuflowanej opłaty.

czy kolega potrafi wskazać realnie kogoś komu (może poza
kolekcjonerami nieużywanych debetówek) moglyby nieodpowiadać
finansowo warunki dbNET-u?

Data: 2010-10-23 16:32:34
Autor: pmlb

<bastek72@onet.pl> wrote in message news:173a.00000245.4cc2b220newsgate.onet.pl...
[...]

Dzieki za to pytaie. Az czasem milo czytac jak ktos wlasnie tak p[odchodzi do tematu.
Oczywiscie, ze kazdy warunek jest dla mnie nie do spelnienia, z prostej przyczyny:
Nie jestem jasnowidzem i nie wiem co wydarzy sie jutro a co dopiero mowiac o kilku miesiacach czy latach.
Moge zachorowac, znalesc sie w szpitalu, moje konto moze byc puste, nie bede korzystac z debetowki i bank mnie za to ukara finansowo - to mi sie nie podoba.
Koszt wydruku i produkcji karty chipowej to jakies 0.50zl lub mniej karta wydawana jest na kilka lat (z regoly w UK na 4) czy to dla banku duzy koszt?
Nie sadze...
Bank nie kasuje dlatego, ze ludzie by mieli karty jak to piszesz "na zas" ale wlsanie dlatego, ze zdarza sie przypadki jakie opisalem wyzej i to sa konkretne dochody banku a nie pokrycie kosztow karty.
Jakos w UK sie oplaca wydawac wszelakie karty za darmo, w UK jest wg. statystyk ok 65 mln ludzi w Polsce nie ma 40 mln...
Przyklad dwa:
Przyjezdzam do polski sporadycznie, raz w roku czy rzadziej, przydalo by sie troche grosza wziasc, najlepiej do banku... takie darmowe konto jak zanlazl... z debetowka darmowa, jednak nie ma szans, bo bede musial placic, choc nie bede potrzebowac wowczas pieniedzy w Polsce. A zamknac rachunku po miesiacu nie moge, bo bank mnie skasuje kolejne 50zl za zamkniecie konta! (W UK za zamkniecie sie nic nie placi bo niby za co?).
mam nadzieje, ze teraz rozumiesz moj punkt widzenia i na czym polegaja te niby "darmowe" konta. Bo o sprawdzeniu salda za 2zl nie wspomne... to juz zwykly bandytyzm i wyludzanie pieniedzy przez banki.

Data: 2010-10-25 08:31:07
Autor: Michal
W dniu 23.10.2010 12:00, bastek72@onet.pl pisze:
[...]

Kolegi cztery litery nie da się przekonać, gdyż jeśli mu piszesz, że za nic nie płacisz, BEZWARUNKOWO, On nadal wmawia Ci, że płacisz i że są warunki. Ma widocznie "problem komunikacyjny" o którym tak chętnie pisze w innym wątku- tyle, że problem ze zrozumieniem prostego języka polskiego, pisanego.

3 pierwsze konta "bezwarunkowe" w Polsce:
- GetinOnline
- OpenFinance
- MBank

Konto + Karta Debetowa + Przelewy. Wszystko ZA DARMO i BEZWARUNKOWO. Może o te rachunki kolegę spytaj- jak biedny nie umie z WWW korzystać i nadal nie umie znaleźć sobie banku do okazjonalnego pobytu w kraju, to jego problem. A mógłby mieć np. MBank całkiem za free. No ale jego sprawa- jeszcze by biedak zawału dostał jakby zobaczył system transakcyjny i jego funkcje, których w UK próżno szukać :)

Michał

Data: 2010-10-25 20:44:27
Autor: pmlb
[...]

Mozesz mi dac konkretnego linka do tych bezwarunkowych kont czy po prostu kompletnie nie zansz bankowosci i tak tylko piepszysz bo gdzies uslyszales?
Jak ja patrze na tabele oplat i warunki korzystanie, to albo minimum to albo nie mniej jak... wiec to nie sa warunki?

Może o te rachunki kolegę spytaj- jak biedny nie umie z WWW korzystać i nadal nie umie znaleźć sobie banku do okazjonalnego pobytu w kraju, to jego problem.

Jak bym mogl znalesc to bym nie zadawal tu pytania na grupie "ekspertow" (chyba od reklamowek) tylko otowrzyl takie konto.
Grupy sluza nie do wzajemnego pocieszania sie jacy my jestesmy super hiper ekperci od siedmiu bolesci ale od konkretnej porady popartej wiedza, a ty co podajesz... cos uslyszales i juz sadzisz, zes ekspert? Wiec raz jeszcze ci mowie wskaz mi linkiem konto ktore nie ma wrunkow - nie bank ale konto, bo ja jakos faktycznie chyba nie umiem ze stron www korzystac skoro nie moge znalesc.

A mógłby mieć np. MBank całkiem za free. No ale jego sprawa- jeszcze by biedak zawału dostał jakby zobaczył system transakcyjny i jego funkcje, których w UK próżno szukać :)

Wymien choc jedna?
Zreszta nie musisz, bo co ty mozesz wiedziec... o systemach bankowych. Ty wiesz idealnie, kto kiedy zmienil warunki umowy czy tabele oiplat - taka jest twoja wiedz ao bankowosci.

Data: 2010-10-26 10:18:33
Autor: Michal
W dniu 25.10.2010 21:44, pmlb pisze:
?
[...]

Napisałem Ci już, że EOT, więc z Tobą nie "dyskutuję". Podpowiem Ci tylko, skoro wzrok już nie domaga i się w latach 80tych zatrzymałeś, gdzie możesz założyć bezpłatny bezwarunkowo rachunek z bezpłatną bezwarunkowo kartą debetową do okazjonalnego pobytu w Polsce (o coś takiego pytałeś):

www.mbank.pl

Nawet sobie możesz za darmo bezwarunkowo tam GBP przelać na konto walutowe, które jest za darmo (w przeciwieństwie do UK).

Pozdrawiam ozięble, trollu (a ostatnio miałem nadzieję, że jednak nim nie jesteś).

Michał

Data: 2010-10-26 23:36:16
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4cc68ed9$0$27026$65785112news.neostrada.pl...
[...]

PO raz, to ja w Polsce jak pisalem bede/jestem okazjonalnie internetu nie mam. Po kafejkach chodzic nie bede by zrobic jakas operacje w banku.
Wiec juz masz warunek - posiadanie internetu - odpada wbo mialo byc bezwarunkowo.

Nawet sobie możesz za darmo bezwarunkowo tam GBP przelać na konto walutowe, które jest za darmo (w przeciwieństwie do UK).

PO dwa, przelwey zagraniczne sa platne. Sprawdz Tabele oplat.

Pozdrawiam ozięble, trollu (a ostatnio miałem nadzieję, że jednak nim nie jesteś).

Po prostu zamiast bronic wlasna piersia bankowosci w Poslce lepiej otworz oczy i zobacz jak cie okradaja.
Bo niby napisza bezwarunkowo a potem jak co do czego to sie okazuje, ze to za darmo ale...
Jeszcze raz pisze, szukam konta darmowego bezwarunkowego jak w UK - do tej pory nikt takiego nie wskazal a wiekszisc z aws przekrzykuje sie gdzie to nie jest darmow,. jak wskaze, ze nie to zaczyna sie od trola koniec dyskusji itp. a nie mozna po prostu napisac: faktycznie, nie ma w Polsce darmowego bezwarunkowego konta?
Dlaczego tak usilnie bronicie te banki, w dodatku chyba najbardziej zlodziejskie w europie?
Nie moge tego pojac... zreszta, teamat watka dokladnie to oddaje, przeczytaj ten artykol z pierwszego posta, moze zrozumiesz co mam na mysli.

Data: 2010-10-28 13:58:04
Autor: Titus Atomicus
[OT] Porównanie bankowości w Polsc e i Wielkiej Brytani na wesoło
In article <uJIxo.25134$tb2.22536@newsfe06.ams2>,
 "pmlb" <brak@dresu.pl> wrote:

[...]
Ale co za operacje masz zamiar wykonywac?
I w jaki inny sposob niz poprzez intertnet?
Przeciez mowimy o bankowosci elektronicznej.
..

> Pozdrawiam ozięble, trollu (a ostatnio miałem nadzieję, że jednak nim nie > jesteś).
Obawiam sie, ze plmlb JEST  jednak trollem.

[...]
Darmowe bezwarunkowe konta sa w Polsce tak sami jak w UK.
Wytlumacz to Anglikom ktorzy przyjezdzaja do Polski (i innych krajow) z plikiem funtow, albo zlotowek, bo mowia ze za wyplaty z bankomatow albo platnosci karta ich banki pobieraja slone prowizje.

Dlaczego tak usilnie bronicie te banki, w dodatku chyba najbardziej zlodziejskie w europie?
Bo nie sa.
A ty jestes trollem. Albo masz klapki na oczach.
Nie moge tego pojac... zreszta, teamat watka dokladnie to oddaje, przeczytaj ten artykol z pierwszego posta, moze zrozumiesz co mam na mysli.

Masz na mysli _artykul_?
Jakis dziwny jest.
Pamietam, jak jakos w roku 90 pojechalem do UK, to tez sie dziwilem, dlaczego tam tyle bankow, i jak oni sa w stanie na siebie zarobic.

TA

Data: 2010-10-28 14:32:10
Autor: pmlb

"pmlb" <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

To jak mam sobie ten plik banknotow wplacic - naturalnie za darmo, poza tym skad mam wziasc internet?
W UK nie musze miec internetu by miec konto calkowicie darmowe.
OI jeszcze jedno:
zaraz, zaraz, to wy caly czas mowicie tylko o banku internetowym? I nawet taki bank nie ma bezwarunkowo darmowego konta?
O Boze....

.

> [...]

plikiem funtow, albo zlotowek, bo mowia ze za wyplaty z bankomatow albo
platnosci karta ich banki pobieraja slone prowizje.

I gdzie sobie je wplace w Polsce? Musze najpierw kupic internet by skorzystac z banku?:)))
Wiesz, w UK, nie musze miec internetu by miec konto na ktore wplace pieniadze prawie wszedzie i to bez prowizji...

[...]

Nie o to chodzilo w tym artykole...
Ale w zasadzie sie nie dziwie, ze nie rozumiesz.
Wiec ci wytlumacze:
chodzi o to, ze polacy kochaja banki i uwazaja je za cos swietego gdzie tymczasem na swiecie banki uchodza za najwiekszych zlodziei w swietle prawa i praktycznie sa znienawidzone przez kazdego - gosc pisze, ze jest zaskoczony, ze w polsce jest wrecz odwrottnie a co ciekawe wy za to jedszcze placicie... OK, jak sadze nadal nie zrozumiesz.

Data: 2010-10-28 14:14:59
Autor: Titus Atomicus
[OT] Porównanie bankowości w Polsc e i Wielkiej Brytani na wesoło
In article <4cc5242b$0$27026$65785112@news.neostrada.pl>,

VW Bank direct.

TA

Data: 2010-10-28 14:41:50
Autor: pmlb

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-844097.14145928102010news.onet.pl...
> [...]

w innym wątku- tyle, że problem ze zrozumieniem prostego języka
polskiego, pisanego.

3 pierwsze konta "bezwarunkowe" w Polsce:

A czytales tabele oplat?
Tam jak byk napisane, ze wyplata bez prowizji tylko powyzej 400zl... 400zl to ok 90 funtow, jakos nie widze problemu miec przy sobie 500 funtow wiec po co mi taka karta?
Za wznowienie karty 60zl.
Czyli nadal nie jest bezwarunkowy...
Czy wy tam w Poslce nie znacie znaczenia slowa BEZWARUNKOWY?
Nie lepiej napisac, ze nie ma darmowego konta bo sa jakies warunki do spelnienia by bylo "za darmo"?
Czego wy tak usilnie bronicie tych zlodziejskich bankow?
Nie moge tego pojac...

Data: 2010-10-31 13:05:51
Autor: Titus Atomicus
In article <s4fyo.8947$7p5.1997@newsfe22.ams2>, "pmlb" <brak@dresu.pl> wrote:

?

<Titus_Atomicus@somewhere.in.the.world> wrote in message news:Titus_Atomicus-844097.14145928102010news.onet.pl...

> VW Bank direct.

A czytales tabele oplat?
Czytalem. Mam nawet konto w tym banku.

Tam jak byk napisane, ze wyplata bez prowizji tylko powyzej 400zl... 400zl to ok 90 funtow, jakos nie widze problemu miec przy sobie 500 funtow wiec po co mi taka karta?
Cos znowu bredzisz. Jakie znowu 500 funtow? Poza tym wciaz opowiadales, ze nie lubisz placic karta za granica i uwielbiasz podrozowac z plikiem banknotow.

Za wznowienie karty 60zl.
Czyli nadal nie jest bezwarunkowy...
Znowu wykazujesz brak umiejetnosci czytania.
Karta wznawiana jest bez prowizji. Prowizja jst np. za wznawianie kartyb utraconej, albo dodatkowej. Pewnie nie rozumiesz juz polskiego, podobnie jak nie rozumiesz jeszcze angielskiego.

Czy wy tam w Poslce nie znacie znaczenia slowa BEZWARUNKOWY?
Idz prosze, na jakies kursy polskiego, angielskiego i moze jeszcze logiki...

Nie lepiej napisac, ze nie ma darmowego konta bo sa jakies warunki do spelnienia by bylo "za darmo"?

W sumie to nigdzie nie ma konta 'za darmo' Zalezy od tego jak sie to zdefiniuje.
BTW jakie oprocentowanie oferuje ci ten twoj angielski bank?
Jakie sa wyplaty z bankomatow za granica?
I jak zamierzasz otworzyc rachunek w Poslce skoro jestes angielskim rezydentem?

Czego wy tak usilnie bronicie tych zlodziejskich bankow?
Ale dlaczego bronisz angielskich zlodziejskich bankow, na ktore narzeka nawet twoj Jamie Stokes (nigdy o nim wczesniej nie slyszalem).

Nie moge tego pojac...
Ja tez nie moge pojac jak mozna tak trollowac. Bardziej sie staraj.
:-(
TA

PS Nie napisales tez jakich to operacji na polskim koncie musisz dokonywac podczas pobytu w Polsce.

Data: 2010-10-28 22:43:25
Autor: witrak()
[...]

NIE KARMIĆ TROLLA.

witrak()

Data: 2010-10-24 13:57:49
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "pmlb" <brak@dresu.pl> napisał w wiadomości news:QCiwo.33898$OJ2.6462newsfe04.ams2...
[...]

    Jedź np. do Paryża, idź do McDonalda i wyciągnij 100 euro. Zobaczymy jak z tą twoją akceptowalnością papierków będzie. Podpowiem Ci tylko, że np. we Francji wiele sklepów krzywo patrzy na banknoty 100 i 200 euro. No i z twojego 1000 euro robi się już minimum 20 papierków, a po powrocie i tak się okaże, że wydałeś np. tylko 500 euro i zostaniesz z nieakceptowaną w twoim grajdołku walutą lub zapłacisz ponownie za jej transformację w coś akceptowalnego w GB.

Data: 2010-10-25 20:48:42
Autor: pmlb

"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message news:ia16vt$q5d$1news.task.gda.pl...
[...]

Wybacz, ale nie jadam w knajpach dla kretynow.
W knajpach gdzie ja sie stoluje, zadna gotowka nie przeszkadza a nawet jest bardzo mile widziana.
Ale co ty morzesz o tym wiedziec skoro dla ciebie mcdonalds to miejsce siwatowe i godne polecenia:)))

ps.
Calkiem szczerze mowie ci, nie chodz do mcdonalds nie dosc, ze to obciach, bo to knajpa dla ludzi mowiac delikatnie o niskim poziomie inteligecji to jeszcze jedzenie tam jest paskudne i i sztuczne, nawet glupie frytki to mielonka... Lepiej zaplacic 50% wiecej a zjesc znacznie zdrowsze i lepsze jedzienie. Poza tym tam nie bedziesz miec problemu z gotowka jak w tej jadlodajni ze smietnika.

Data: 2010-10-25 22:32:05
Autor: witrak()
pmlb wrote:
?

"Marcin Wasilewski" <jakis@adres.pewnie.je.st> wrote in message
Użytkownik "pmlb" <brak@dresu.pl> napisał w wiadomości
[...]

[...]
No i widzisz Kol. Marcinie ? Było nie karmić trolla ? ;-)

witrak()

Data: 2010-10-22 11:36:56
Autor: pmlb
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
?
Czyli tu jest warunek.

Ale w Getin, OpenFinance, warunków już nie ma.

Skuszony ta oferta przegladnelem tabele oplat ... i co tam mamy?
Niby bezplatna karta .. ale jak wykonasz obrot pond 300zl... a ja pisalem, ze ma byc darmo nawet jak rok bedzoie na koncie zero!
Dalej, sprawdzenie salda w bankomacie 1.99zl!!!! pojebalo?! Za sprawdzenie salda 2 zl!!!! Co za srdniowiecze, dobrze, ze za oddech nie kasuja.
I wy mowicie, ze bankowosc w Polsce jest 100 do przodu?! W Uk sprawdzenie salda, wydrukowanie skroconego lub pelnego statment jest darmopwe...
No ale faktycznie w UK bankowosc jest zcofana i mam nadziej ze taka zostanie...
2 zl za sprawdzenie salda... buhehehehe no rewelacja.

Data: 2010-10-22 12:51:09
Autor: Michal
W dniu 22.10.2010 12:36, pmlb pisze:
?
Czyli tu jest warunek.

Ale w Getin, OpenFinance, warunków już nie ma.

Skuszony ta oferta przegladnelem tabele oplat ... i co tam mamy?
Niby bezplatna karta .. ale jak wykonasz obrot pond 300zl...

To chyba w wersji z prezentem, promocyjnej. Bo ciekawe czy w UK jest bank dający iPODa za przelewanie pensji. W wersji podstawowej jest 0zł bez warunków. Naucz się czytać dokładniej.

a ja
pisalem, ze ma byc darmo nawet jak rok bedzoie na koncie zero!

Będzie. Tak samo w GetinOnline.

Dalej, sprawdzenie salda w bankomacie 1.99zl!!!! pojebalo?!

No mało, powinno być z 5zł dla ludzi co klikać i pisać nie umieją i bankomatów muszą do takich czynności używać, tracąc bezpowrotnie papier w tak idiotyczny sposób.

Za
sprawdzenie salda 2 zl!!!! Co za srdniowiecze, dobrze, ze za oddech nie
kasuja.

Średniowiecze to jest tam, gdzie zamiast sprawdzać saldo elektronicznie, robi się to na papierku a zamiast przelewać pieniądze w ten sam dzień, wysyła się jakieś średniowieczne czeki. Czytaj: UK.

I wy mowicie, ze bankowosc w Polsce jest 100 do przodu?!

No tak- w nowoczesnej bankowości odchodzi się od papieru.

W Uk
sprawdzenie salda, wydrukowanie skroconego lub pelnego statment jest
darmopwe...

W Polsce też- w systemie transakcyjnym. Drukować sobie możesz sam, na własnej drukarce za własną kasę. Bankomat nie służy do sprawdzania salda tylko do podejmowania gotówki i wcale się nie dziwię, że "dodatkowe" usługi są płatne.

No ale faktycznie w UK bankowosc jest zcofana i mam nadziej ze taka
zostanie...

No czeki zostają do 2018 roku, to jeszcze parę lat zacofania jest. Może przez ten czas będzie coś na kształt polskiego Eliksiru, który działa już bagatela ze 12 lat :) Dotrze cywilizacja i przelewy będą w ten sam dzień. Tylko nie pytaj po co mi to.

Michał

Data: 2010-10-22 16:39:49
Autor: pmlb

"Michal" <nospam@nospam.org> wrote in message news:4cc16c9d$0$20992$65785112news.neostrada.pl...
[...]

No to laskawie pokaz mki to w 100% darmowe konto, z darmowa karta i z darmowymi wyplatami z bankomatow, z darmowymi przelewami, darmowym sprawdzeniem salda!
Nie koniecznie drukowanego w bankomacie ale np. wyswietlonego na ekranie.

[...]

Jaki papier? NMa ekranie mozesz sprawdzic, lub na zyczenie wydrukowac naturalnie za darmo.
Ty za to bulisz ja nie:)))
Ty musisz miec komputer i internet ja nie musze a mimo to mam za darmo - czujesz roznice?

[...]

Czeki sa jak najbardziej pozyteczne i sluza do roznego rodzaju operacji, poza tym sa praktycznie w 100% bezpieczne!
Ale skad ty o tym mozesz wiedziec skoro w polsce by miec konto w banku trzeba miec komputer i internet:)

I wy mowicie, ze bankowosc w Polsce jest 100 do przodu?!

No tak- w nowoczesnej bankowości odchodzi się od papieru.

Aha, i koszty bank znow przezuca na ciebie? No rewelacja - coraz bardziej sie przekonuje, dlaczego w polsce firmy z zachodu robia takie lody...
Wszak polskaowi wystarczy powiedziec jakie to nowoczesne jak na filmie amerykasnim podlechtac go jaki to on bohater i super i polaczek juz merda ogonkiem i buli i jeszcze ladnie szczeka z zadowolenia:)

[...]

Co to za dodatkowa usluga wyswietlenie salda na monitorze bankomatu?
Serio taki cud wynalazek, ze w Poslce kosztuje az 2 zl? te kilka linijek tekstu?
To musicie jeszcze w polsce troche poczekac, to pewnie tez sprawdzenie salda w bankmacie bedzie tak proste, ze pewnie bedzie bezplatne.

[...]

Juz ci napisalem, czek ma swoje zalety i w niektorych sprawach jest niezastapiony.
Przelew 1 dzien? W Uk tez sa... ba, wiekszos transakcji ktore ty musisz wykonac przelewem w UK wykonasz to samo karta debetowa ktora tez jest gratisowa.
Widze, ze nadal ludzie w Polsce nie kumaja co to bank. Dalej sadza, ze sa bardzo do przodu...
Napisz prosze do czego ci ten przelew 1 dniowy i dlaczego tego nie zalatwisz karta debetowa i to nie w 1 dzien ale w kilka sekund...
Bo sie moze okazac, ze w Polsce platnosc elektropniczna nazywa sie przelewem...

Data: 2010-10-22 15:51:32
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-22, pmlb <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

[...]

Mówisz, że w UK masz wypłaty ze wszystkich bankomatów, nawet prywatnych firm? Nie. Ojej. Więc jednak NIE bezwarunkowe. oj, oj.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-22 17:12:46
Autor: pmlb

On 2010-10-22, pmlb <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

[...]

Co to znaczy prywatnych firm?
Chodzi ci o bankomat np. w Pub-ie gdzie gotowke zapewnia wlasciel pub-u?
Owszem, tam placisz prowizje, bo to bankomat praktycznie osoby prywatnej, natomiast bankomaty nalezace do bankow a o takich mowimy sa darmowe.
W Polsce tez mam na mysli bankomaty nalezace do bankow.
Bankomaty jak to nazywasz prywatne sa glownie w pomieszczeniach prywatnych, czesto zamykane na noc.
Tak samo jak papierosy w pub-e kupisz tylko w automacie...
To zaden warunek! Bo rownie dobrze mozesz od kogos pozyczyc 100 a dac mu na miejscu czek na 120... to dokladnie tak samo jak z tymi bankomatami.
Inna sprawa, ze owe bankomaty informuja cie o prowizji i jej wysokosci zanim dokonasz jakiejkolwiek transakcji.
Natomiast przy okazji dodam, ze kazdy sklep w UK ma obowiazek na zyczenie klienta wyplacic gotoke do 50 funtow (cache back) bez prowizyjnie.

Data: 2010-10-22 16:24:53
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-22, pmlb <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

Owszem, tam placisz prowizje, bo to bankomat praktycznie osoby prywatnej, natomiast bankomaty nalezace do bankow a o takich mowimy sa darmowe.

Nie. Wszystkie, to wszystkie. W dupie mam kto pakuje tam kasę.
Skoro darmowe, to darmowe.

W Polsce tez mam na mysli bankomaty nalezace do bankow.

A ja wszystkie, m. in. takie należące do Euronetu.

To zaden warunek! Bo rownie dobrze mozesz od kogos pozyczyc 100 a dac mu na miejscu czek na 120... to dokladnie tak samo jak z tymi bankomatami.

Nie. Nie jest spełniony warunek darmowych bankomatów w UK.
Epic fail z Twojej strony.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-22 18:34:58
Autor: pmlb

On 2010-10-22, pmlb <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

[...]

Te w pub-ie tez?
Super...

[...]

Przyjedz na moj koszt i wyplac z takiego bankomatu kase bez prowizji, a dam ci tydzien w niezlym hotelu oraz 1000 funtow na kieszonkowe.
Jedyne co masz zorbic, to isc do pub-u i z takiego bankomatu wyplacic bez prowizji kase... twoja kartta ktora wyplaca kase za darmo w calej europie.
Jesli jednak pobierze prowizje, to sam oplacisz sobie przejazd i pobyt - idziesz na to?

Data: 2010-10-22 18:14:39
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-22, pmlb <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

[...]

Nie wpychaj mi się teraz z dziecinnym "a przyjedź na mój koszt i zrób to i tamto". Grunt w tym, że kłamiesz i warunkujesz swoje "wszystkie bankomaty za darmo". Widać nie wszystkie, bo prywatne ATMy nie są za darmo. A miało być za free.

Tymczasem w moim TOIP stoi:

-- -
Prowizja od wypłaty gotówki w bankomatach za granicą - 0,00 zł
-- -

Na jakiej podstawie mój bank ma mnie obciążyć więc prowizją, słucham?
--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-22 21:32:56
Autor: Krzysztof

On 2010-10-22, pmlb <brak@dresu.pl> wrote:

[...]

[...]

Tu akurat sie z toba nie zgodze, bedac w UK, faktycznie w bankomatach, pojawia sie napis przed wyplata, ze instytucja do ktorej on nalezy nie obciaza cie a reszta zalezy od twojego banku (cos w tym stylu). z prywatnych nie wybieralem, ale z opowiadan wiem, ze pokazuje sie napis, ze cie obciaza i nie ma to nic wspolnego z darmowoscia wyplat z twojego banku. Generalnie problem nie wystepuje, bo te przy bankach nie obciazaja dodatkowo.

Data: 2010-10-22 20:00:41
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-22, Krzysztof <onkris2@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

Ale to mówisz o lokalnych kartach. Z tego co wiem, to np. za kredytówkę
bankowe Cię też skasują, więc poziom opłat jest zmienny. Przy zagranicznych zachowują się tak samo? Ja swoją wypłacałem (tylko już nie pamiętam z jakiego, bo to ponad rok temu było), to mnie nie obciążyło prowizją.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-23 01:16:04
Autor: pmlb

On 2010-10-22, Krzysztof <onkris2@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

A co to lokalna karta?
Kazda karta debetowa wydana w banku na terenie UK bedzie bezprowizyjna w bankomatach nalezacych do wszystkich bankow w UK.
Wyjatek stanowia bankomaty instalowne przez osoby prywatne, jak wspomnialem to tak jak bys uzyczyl od kogos pieniadze.
Te przy ulicahc sa darmowe.
I nie ma czegos takiego jak lokalna karta, lokalna karta byla i jeszcze jest w polsce, objawia sie to tym, ze nie dziala za granica lub ma ograniczenia na tranzakcjie internetowe-telefoniczne. Jak sadze nawet nie wiewz o co chodzi...

Z tego co wiem, to np. za kredytówkę
bankowe Cię też skasują, więc poziom opłat jest zmienny.

Nie! Wydanie oraz prowadzenie karty kredytowej w UK jest darmowe.
Masz 56 dni na splacenie kredytu na karcie bez oplat i procentow.
karte mozna splacic debetowka tez bezprowizyjnie... ba! Majac zadluzenie wieksze na karcie Kredytowej, mozesz wziasc nowa z tak zwanym "balance transfer".
Polega to na tym, ze bierzez np. 1500 funtow z jednej kredytowki na druga w promocji 18 miesiecy bez oprocentowania, placisz jedynie od 2 do 3 % od sumy transakcji.
Mowiac po polsku masz kredyt 1500 funtow na 18 miesiecy oprocentowany na 2 do 3 %:))
Wyplata gotowki z Karty Kredytowej juz nie jest wolna od prowizji. Wiaze sie to z kilkoma wlasciwosciami KK. Ale i tez tym, ze KK przewaznie nie sa powiazane z bankiem.
KK to w 90% instytucje finansowe udzielajace kredytu.

Przy
zagranicznych zachowują się tak samo? Ja swoją wypłacałem (tylko już
nie pamiętam z jakiego, bo to ponad rok temu było), to mnie nie
obciążyło prowizją.

A tego to nie wiem, bo nie mam zadnej polskiej karty.

Data: 2010-10-21 23:45:03
Autor: pmlb

On 21.10.2010 12:37, pmlb wrote:
[...]

co znaczy wszystkie?
To co zwiazane z tak zwana standardowa bankowoscia jest darmowe.
Uslugi dodatkowe - komercyjne sa platne.

Data: 2010-10-22 10:17:11
Autor: Marx
?

On 21.10.2010 12:37, pmlb wrote:
[...]

a co to jest standardowa bankowosc? limit kredytowy w koncie? karta kredytowa? to jest standard? wyplaty w swoich bankomatach,a moze w obcych a moze jeszcze za granica? kto ustala ten standard? jak darmowe to wszystko, a jak cokolwiek jest platne to juz konto nie jest darmowe. I tyle.
Marx

Data: 2010-10-22 11:24:12
Autor: pmlb

?

On 21.10.2010 12:37, pmlb wrote:
[...]

Nie!
Bo czasem do konta dokladane sa uslugi nie majace nic wspolnego z bankowoscia poza pieniedzmi.
Np. ubezpieczenie wyjazdow zagranicznych, domu, samochodu, czy kredytu.
Te uslugi nie sa bankowe i placi sie za nie normalne stawki komercyjne.
Samo konto bankowe jest darmowe jak cala bankowosc.
Specjalne przelewy zagraniczne czy bardzo szybkie tez sa realizowane za posrednictwem firmy trzeciej dlatego jest to platne, przelew zwykly z banku do banku jest darmowy tak samo jak oplacanie rachunkow nie pociaga za soba prowizji.
Tak wiec jak widzisz, konto w banku to jedno a dodatkowe uslugi to drugie, czasem banki to lacza robiac konta specjalne o nazwach zlote, platynowe tip zawierajace dodatkowe komercyjne uslugi.

Data: 2010-10-25 08:58:35
Autor: Marx
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
No to ja mam konto darmowe w Polsce. w mBanku. Napisz mi co tam darmowe nie jest to moze zmienie zdanie.
Marx

Data: 2010-10-25 10:23:41
Autor: Kamil Jońca
Marx <Marx@nospam.com> writes:

No to ja mam konto darmowe w Polsce. w mBanku. Napisz mi co tam
darmowe nie jest to moze zmienie zdanie.
Wypłata z bankomatu np. Raiffeisena?
KJ

You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

Data: 2010-10-26 09:46:25
Autor: Marx
On 25.10.2010 10:23, Kamil Jońca wrote:
Marx<Marx@nospam.com>  writes:

No to ja mam konto darmowe w Polsce. w mBanku. Napisz mi co tam
darmowe nie jest to moze zmienie zdanie.
Wypłata z bankomatu np. Raiffeisena?

to nie jest operacja standardowa
poprosze nastepny przyklad
Marx

Data: 2010-10-26 10:25:28
Autor: Kamil Jońca

Marx<Marx@nospam.com>  writes:

No to ja mam konto darmowe w Polsce. w mBanku. Napisz mi co tam
darmowe nie jest to moze zmienie zdanie.
Wypłata z bankomatu np. Raiffeisena?

to nie jest operacja standardowa
poprosze nastepny przyklad

Wypłata z bankomatu nie jest operacją standardową? To co jest?

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
EMACS = Even a Master of Arts Comes Simpler

Data: 2010-10-26 10:29:00
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Tue, 26 Oct 2010 09:46:25 +0200, Marx napisał(a):

Wypłata z bankomatu np. Raiffeisena?
to nie jest operacja standardowa
poprosze nastepny przyklad

Wypłata z bankomatu znajdującego się akurat w zasięgu wzroku nie jest
operacją standardową?

AK

Data: 2010-10-26 11:34:00
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-26, Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> wrote:

[...]

to nie jest operacja standardowa
poprosze nastepny przyklad

Wypłata z bankomatu znajdującego się akurat w zasięgu wzroku nie jest
operacją standardową?

W UK prywatne bankomaty też naliczają opłaty, więc przy takich założeniach
nie masz w UK bezpłatnych bankomatów.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-26 13:39:46
Autor: Kamil Jońca

On 2010-10-26, Andrzej Kubiak <none@inv.invalid> wrote:

[...]

[...]

To może inaczej:
Wypłata z bankomatu PKOBP/Pekao SA też jest operacją niestandardową?
KJ

Keyboard error press F1 continue

Data: 2010-10-26 14:24:14
Autor: Wojciech Bancer
On 2010-10-26, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To może inaczej:
Wypłata z bankomatu PKOBP/Pekao SA też jest operacją niestandardową?

Zależy gdzie. W Poznaniu łatwiej trafić na BZtki/Euronety niż na PKOBP/Pekao SA.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-26 19:55:31
Autor: Kamil Jońca

On 2010-10-26, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

To może inaczej:
Wypłata z bankomatu PKOBP/Pekao SA też jest operacją niestandardową?

Zależy gdzie. W Poznaniu łatwiej trafić na BZtki/Euronety niż na PKOBP/Pekao SA.

W Polsce jako całości.
KJ

PS. ale już widzę, że bronisz tezy bankomaty mBanku wystarczą dla
każdego. Nie mam zamiaru tego dalej ciągnąć.

Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

Data: 2010-10-26 22:11:29
Autor: Wojciech Bancer

On 2010-10-26, Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

No to IMHO jedynie konto w banku pocztowym da radę. :)

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2010-10-26 14:41:47
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia 26 Oct 2010 13:34:00 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

W UK prywatne bankomaty też naliczają opłaty, więc przy takich założeniach
nie masz w UK bezpłatnych bankomatów.

Yyy... Wojciech, podwątek rozpoczęty przez Marxa zdryfował na mBank, tutaj
nie interesuje nas sytuacja w UK ani na Antarktydzie :)

AK

Data: 2010-11-02 14:38:18
Autor: Marx
On 26.10.2010 10:29, Andrzej Kubiak wrote:
[...]

nie jest
wyplata z bankomatu bedacego wlasnoscia banku - jest
Marx

Ps. a tak sobie ustalilem standard, a co. Plmb ustala swoje, a ja swoje.

Data: 2010-11-02 15:12:42
Autor: Kamil Jońca
Marx <Marx@nospam.com> writes:

[...]

NO to przykład z bankomatem rajfajzena jest dobry.

KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
yo-yo, n.:

Data: 2010-11-03 13:32:19
Autor: Marx
On 02.11.2010 15:12, Kamil Jońca wrote:
Marx<Marx@nospam.com>  writes:

[...]

jego wlascicielem jest mbank czy jak...?
Marx

Data: 2010-11-03 14:18:29
Autor: xbartx
Dnia Wed, 03 Nov 2010 13:32:19 +0100, Marx napisał(a):

jego wlascicielem jest mbank czy jak...? Marx

Ale mBank, skoro już jesteś taki dokładny, nie jest właścicielem żadnych bankomatów, co najwyżej swoich wpłatomatów (a i tego nie jestem pewny czy to czasem nie jakiś outsorcing?)

--
xbartx

Data: 2010-11-04 09:36:03
Autor: Marx
On 03.11.2010 15:18, xbartx wrote:
[...]

czyli spełnia moje kryterium :D
Marx

Data: 2010-11-04 09:43:29
Autor: xbartx
Dnia Thu, 04 Nov 2010 09:36:03 +0100, Marx napisał(a):

czyli spełnia moje kryterium :D
Marx

Trzymajmy się jednak może jakiegoś tam standardu grupy i ustalajmy kryteria realne nad którymi można a czasami i warto podyskutować. Kryteria trolujące rodem z "Faktu" pozostawmy jednak w KFie.

--
xbartx

Data: 2010-11-04 10:10:26
Autor: Kamil Jońca
Marx <Marx@nospam.com> writes:

[...]

Czyli wypłata z dowolnego bankomatu jest operacją niestandardową. To ja
dziękuję za takie kryteria.
KJ

--
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
"In order to form an immaculate member of a flock

Data: 2010-11-04 14:02:09
Autor: Marx
On 04.11.2010 10:10, Kamil Jońca wrote:
Marx<Marx@nospam.com>  writes:

[...]

W Polsce standardową darmową operacją jest wypłata z bankomatów, które są własnością banku. Jak bank nie ma swoich - to zazwyczaj ma umowe z jakas jedna siecia. Wyplata z obcych bankomatow jest w zdecydowanej wiekszosci polskich bankow platna. Standard to to co ma wiekszosc, a nie to co sie komus wydaje
W UK standard jest po prostu inny, i na to chcialem zwrocic uwage.
Tak wiec podtrzymuje twierdzenie iz w Polsce sa konta bankowe zapewniajace darmowo standardowe uslugi. Tylko co innego jest w standardzie.
Marx

Data: 2010-11-04 14:20:16
Autor: Kamil Jońca

Marx<Marx@nospam.com>  writes:

[...]

Te 2 zdania są ze sobą sprzeczne. Poza tym mieliśmy porównać do GB i przyjęliśmy "standardowe" usługi dla
GB. (Czyli jak rozumiem wypłaty z bankomatów nienależących do "osób
prywatnych")

Z mojej strony EOT. --
http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swinki-w-new-jersey/
Samsung Wave to badziewie ...

Data: 2010-11-04 15:43:36
Autor: Marx
On 04.11.2010 14:20, Kamil Jońca wrote:
Poza tym mieliśmy porównać do GB i przyjęliśmy "standardowe" usługi dla
GB. (Czyli jak rozumiem wypłaty z bankomatów nienależących do "osób
prywatnych")
moim zdaniem to bez sensu szukać w Polsce banku według brytyjskich standardów
Marx

Data: 2010-10-22 15:17:15
Autor: Titus Atomicus
[OT] Porównanie bankowości w Polsc e i Wielkiej Brytani na wesoło

Standard ustala pmlb.

TA

Data: 2010-10-22 15:08:01
Autor: Titus Atomicus
[OT] Porównanie bankowości w Polsc e i Wielkiej Brytani na wesoło

Oczywiscie nie sa.
Kol. pmlb wciaz bredzi.

TA

Data: 2010-10-22 17:08:21
Autor: MarekZ
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło

Ja w innym temacie. Ponieważ wybieram się w strony gdzie z tego co pamiętam bywałeś, czy mógłbyś opisać jak wygląda kwestia ewentualnych płatności kartowych na terenie Sudanu? Lotnisko w Chartumie, Port Sudan i ewentualnie gdzieś jeszcze się da?

Data: 2010-10-27 18:26:02
Autor: Titus Atomicus
[OT] Porównanie bankowości w Polsc e i Wielkiej Brytani na wesoło
In article <i9s8ik$80k$1@srv.cyf-kr.edu.pl>,
 "MarekZ" <brak@adresu.w.pl> wrote:

[...]

Chyba nie ma takiej mozliwosci.
Nigdzie nie widzialem loga Visa/Mastercard. Przy wiekszych bankach w wiekszych miastach sa bankomaty ale obsluguja tylko te banki.
Wprawdzie w Asuanie pracownik AirEgypt zapewnial mnie, ze na lotnisku w Chartumie bede mogl doplacic karta w terminalu AirEgypt, ale nie udalo mi sie tego zweryfikowac.
Jedyne co dosc sprawnie dziala w Sudanie to przelewy Western Union.
TA

Data: 2010-10-21 11:43:42
Autor: pmlb
[...]

No tekst super:))
Zwlaszcza komentarz pod tekstem opisujacy polska ulice:
3 banki, apteka i szmatex:))))

Data: 2010-10-21 18:31:53
Autor: Feromon

Użytkownik "pmlb" <brak@dresu.pl> napisał w wiadomości news:tPUvo.17230$VS3.15299newsfe14.ams2...
?

[...]

Biorąc pod uwagę, że coraz więcej ludzi korzysta z dostępu internetowego, rosnąca nadal liczba oddziałów
różnych banków we Wrocławiu jest zadziwiająca. Zastępują warzywniaki, księgarnie, sklepy sportowe i AGD.
Ostatnio poszukując kredytu miałem do przejścia tylko jedną ulicę i wszystkie banki obszedłem (prawie).
W żadnym nie stałem w kolejce dłuższej niż jedna osoba. W każdym takim oddziale pracuje kilka-kilkanaście osób.
Dlaczego to jeszcze nie zbankrutowało? Oddziały wszak stają w centrum na bardzo drogich terenach.
Czym jest zatem uzasadnione takie zagęszczenie oddziałów, że niemal z drzywi jednego widać pobliski?
Zwłaszcza mam wrażenie, że Millenium i Polbank się rozpanoszyły najgęściej...

Feromon

Data: 2010-10-21 19:44:50
Autor: JanKo
[OT] Porównanie bankowości w Polsce i Wielkiej Brytani na wesoło
Agent Feromon nadaje:
Dlaczego to jeszcze nie zbankrutowało? Oddziały wszak stają w centrum
na bardzo drogich terenach.
Czym jest zatem uzasadnione takie zagęszczenie oddziałów, że niemal z
drzywi jednego widać pobliski?

W czym problem? Nie wyjadę do miasta dwoma samochodami naraz, nie założę jednocześnie trzech par spodni a bez problemu nie tylko mogę mieć konto w kilku bankach i nawet powiedziałbym że polecam. ;-)

Data: 2010-10-22 18:45:16
Autor: pmlb

"Feromon" <feromon@wp.pl> wrote in message news:i9pptp$1mi$1pippin.nask.net.pl...

[...]

Srednia oplata za konto to 10zl miesiecznie.
Do tego oplata za karte taka czy inna ok 5zl miesiecznie karta plus konto daje juz srednio 15zl.
W 2007 na jesieni Balcerowicz powiedzial, ze polacy maja 22mln osobistych kont.
22000000x15zl da jedyne 330000000zl (330 miliony) MIESIECZNIE!
To tylko z racji prowadzenia bazy danych i wydania karty, dolicz oplaty za przelewy, wyplaty gotowki w bankomatach, plus szereg innych oplat.
A gdzie normalna dzialnosc banku czyli pozyczki, inwestycje?
Teraz widzisz, dlaczego banki nie tylko nie bankrutuja ale wrcz sie rozwijaja?
Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego Polaka ok 500zl rocznie (obsluga, przelewy itp) wiec jak widzisz nawet zanizylem koszty kilkukrotnie a mimo to suma miesieczna zysku bankow jest powalajaca na nogi.
330 milionow to przy dochodzie srednim krajowym 3500zl na miesiac to ok 7850 lat!!! Lub przy dochodzie 10 000 na miesiac 2700 lat czyli jak bys wydawal po 10 000zl rocznie od czasu narodzin Chrystusa to jeszcze bys wszystkiego nie wydal co banki maja miesiecznie w Polsce - To jest biznes nie?:)))
A banki maja to w kazdy pojedynczy miesiac!!!!!

Data: 2010-10-22 20:33:56
Autor: Andrzej Kubiak
Dnia Fri, 22 Oct 2010 18:45:16 +0100, pmlb napisał(a):

Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego Polaka ok 500zl rocznie

Statystycznie to ty i twój taboret macie IQ=25.

AK (OK, już go nikomu nie wyciągam i sam dopisuję, gdzie trzeba)

Data: 2010-10-22 20:05:24
Autor: Michal Tyrala
On Fri, 22 Oct 2010 20:33:56 +0200, Andrzej Kubiak wrote:
 Dnia Fri, 22 Oct 2010 18:45:16 +0100, pmlb napisał(a):

> Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego > Polaka ok 500zl rocznie

 Statystycznie to ty i twój taboret macie IQ=25.

Nie robią tak cwanych taboretów ;)

--
Michał

wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

Data: 2010-10-23 01:18:44
Autor: pmlb

"Andrzej Kubiak" <none@inv.invalid> wrote in message news:1majszhp3rl1h.1wweeyapf759c$.dlg40tude.net...
Dnia Fri, 22 Oct 2010 18:45:16 +0100, pmlb napisał(a):

Kiedys w gazecie bankowej podano, ze srednio konto kosztuje statystycznego
Polaka ok 500zl rocznie

Statystycznie to ty i twój taboret macie IQ=25.

Skoro tak twierdzisz, to na pewno masz racje... tylko zastabnawia mnie fakt co ma to wspolnego z dyskusja o banku... no ale juz nic nie mowie, faktycznie z inteligencja masz nie po drodze... taboret,... tak, w zasadzie to dobre porownanie... pasuje do ciebie.