Data: 2014-10-26 13:23:55 | |
Autor: Cavallino | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Użytkownik <leszek.mirek.80@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:bcb547d9-7cac-440f-b8fc-c1c50e60d82d@googlegroups.com... Natrafiłem na ciekawy artykuł: Bzdury nie artykuł, zużycie paliwa zaniżone o jakie¶ 30-40%, brak ceny odsprzedaży (nikt nie wyjeżdża auta do warto¶ci 0 - do takich porównań można brać TYLKO utratę warto¶ci, a nie koszt zakupu nowego), nie wzięto pod uwagę ceny przegl±dów (w dieslu najrzadsze), jako¶ci jazdy - która przy wolnoss±cym benzyniaku o tej mocy i pojemno¶ci nie istnieje. W takiej formie jak jest - stek bzdetów funta kłaków nie warty. |
|
Data: 2014-10-26 07:37:39 | |
Autor: leszek.mirek.80 | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
W dniu niedziela, 26 paĽdziernika 2014 13:23:49 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał:
Użytkownik <leszek.mirek.80@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:bcb547d9-7cac-440f-b8fc-c1c50e60d82d@googlegroups.com... jak zanizone zuzycie wszedzie tyle samo to gaz sie oplaca jeszcze bardziej.... utrata wartosci? im bardziej zlony silnik tym drozszy nowy, w uzywanych nie wplywa to na wartosc bo potem ludzie takich aut nie chca koszty eksploatacji? Jakie koszta do 100 000 km? |
|
Data: 2014-10-26 16:48:17 | |
Autor: ToMasz | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
W tym porównaniu ceny finalne różni± się o kilka procent. czy dla kilku procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo? Przy kilku procentowej różnicy, ja sam - osoba super oszczędna- wybrałbym benzynę za tylko i wył±cznie przy¶pieszenie. tak wiec można sobie ¶miało tym artykułem.... głowy nie zawracać. Kolejna sprawa. cena samego przegl±du gazu jest wyższa. Gdzie jest butla lub/i koło zapasowe? Czy w Twojej okolicy s± parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG? je¶li jeĽdzisz na krótkich odcinkach, może się okazać że udział benzyny w stosunku do gazu jest znacznie większy niż podano. No i to oczym wspomniał przedpi¶ca. jaka jest utrata warto¶ci, bo ona jest większa niż koszt paliwa!!!!
ToMasz |
|
Data: 2014-10-26 17:00:58 | |
Autor: Czesław Wi¶niak | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Czy w Twojej okolicy s± parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG? Jakim zakazem ? |
|
Data: 2014-10-26 17:12:44 | |
Autor: RadoslawF | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
Dnia 2014-10-26 17:00, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
Czy w Twojej okolicy są parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG? Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie wjazdu aut z LPG. W mojej okolicy takich parkingów nie ma a garaż mam własny a nie wspólny. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-26 17:35:16 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie Co prawda nie mam lpg, ale jakbym mial to wjezdzajac niezle bym sie usmial z takiej wywieszki :) W mojej okolicy takich parkingów nie ma a garaż Prawidlowo :) |
|
Data: 2014-10-26 21:02:09 | |
Autor: RadoslawF | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
Dnia 2014-10-26 17:35, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
Odradzam.Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie Byli już tacy co się śmieli z obowiązkowych badań technicznych i ubezpieczenia. Jak trafi się wypadek to zdecydowanie nie będzie do śmiechu. Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-26 21:46:15 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu. Ale na jakiej podstawie ? |
|
Data: 2014-10-27 01:08:58 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
W dniu 2014-10-26 21:46, Czesław Wiśniak pisze:
Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu. AFAIK to wynika z przepisów mówiących że w nieprzystosowanych pomieszczeniach (pewnie chodzi o wentylacje) nie wolno trzymać gazu w zbiornikach. Prawo pewnie jakieś budowlane, a może jeszcze jakieś inne, niemniej obowiązujące. |
|
Data: 2014-10-27 08:25:02 | |
Autor: Tomek | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Użytkownik "Czesław Wiśniak" <czesiu@bye.pl> napisał w wiadomości news:m2jmj3$lo0$1node1.news.atman.pl... Propan i butan są cięższe od powietrza i nie są usuwane przez wentylację, gromadząc się przy podłodze. To samo dotyczy garazy z tzw. kanałami- też formalnie nie wolno.Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu. T. |
|
Data: 2014-10-27 08:40:42 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Ale na jakiej podstawie ?Propan i butan są cięższe od powietrza i nie są usuwane przez wentylację, gromadząc się przy podłodze. To samo dotyczy garazy z tzw. kanałami- też formalnie nie wolno. Ja rozumiem :) Mnie tylko chodzi o podstawę prawną |
|
Data: 2014-10-27 18:20:02 | |
Autor: RadoslawF | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
Dnia 2014-10-27 08:40, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał:
Ale na jakiej podstawie ?Propan i butan są cięższe od powietrza i nie są usuwane przez Pogrzeb w archiwum, rok czy dwa temu ktoś podawał i cytował. Chyba że pomieszałem i podawali na p.s.prawo. Pozdrawiam |
|
Data: 2014-10-30 11:38:23 | |
Autor: Chris | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
W dniu 2014-10-27 18:20, RadoslawF pisze:
Dnia 2014-10-27 08:40, Użytkownik Czesław Wiśniak napisał: § 108 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie nakazuje aby: Garaże zamknięte, w których dopuszcza się parkowanie samochodów zasilanych gazem płynnym propan – butan, i w których poziom podłogi znajduje się poniżej poziomu terenu powinny posiadały wentylację mechaniczną, sterowaną czujkami niedopuszczalnego poziomu stężenia gazu propan-butan. Przepis ten jak widać nie dotyczy kierowców, ale ustanawia warunki, jaki muszą spełniać garaże. Pośrednio wynika jednak z niego, że mogą istnieć takie garaże, w których nie dopuszcza się parkowania aut na LPG. Pozostaje pytanie o podstawę prawną takiego zakazu. Można też bronić tezy, że po prostu wszystkie nowobudowane garaże podziemne muszą mieć wentylację mechaniczną. Garaże wybudowane dawniej nie są objęte rozporządzeniem, które – jako przepisy wykonawcze do Ustawy prawo budowlane – ma zastosowanie w czasie budowy, odbudowy, rozbudowy, nadbudowy, przebudowy oraz zmiany sposobu użytkowania. Nie dotyczą zatem garaży wybudowanych przed ich wejściem w życie." -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-10-30 11:35:00 | |
Autor: Chris | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
W dniu 2014-10-26 21:46, Czesław Wiśniak pisze:
Podobnie może być w zakazem wjazdu do garażu. Straż pożarna nie daje zezwolenia na parkowanie LPG ze względu na niedostosowanie wentylacji. -- www.bezwypadkowy.net www.automo.pl www.vinspot.com www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl Sprawdź VIN, wyposażenie, przebieg, historię pojazdu. |
|
Data: 2014-10-27 22:38:32 | |
Autor: Mruk | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i pal iwa diesel, gaz, benzyna | |
W dniu 2014-10-26 17:35, Czesław Wiśniak pisze:
Sporo zamkniętych garaży czy parkingów ma wywieszkę o zakazie taki już nasz naród. Zakazy/przepisy/nakazy olewamy ciepłym moczem a później płacz, że brzoza była za wysoko, że woda za mokra i lód za śliski. Rozporządzenie ministra infrastruktury, poszukaj jak chcesz szczegóły. LPG jest cięższy od powietrza i gromadzi się w dole. M |
|
Data: 2014-10-27 23:20:36 | |
Autor: Czesław Wiśniak | |
[link] PorĂłwnanie kosztĂłw zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
taki już nasz naród. Zakazy/przepisy/nakazy olewamy ciepłym moczem a Nie jęcz. Telefonu w reku nie mozesz trzymac a cokolwiek innego juz tak ? Mało masz idiotycznych przepisów ? Do szeregu sieroto. Rozporządzenie ministra infrastruktury, poszukaj jak chcesz szczegóły. ROTFL.Gdyby mi sie chcialo szukac to bym nie pytal LPG jest cięższy od powietrza i gromadzi się w dole. Wiele rzeczy jest ciezszych od powietrza i naucz sie czytac watek bo powtarzasz po poprzednikach. |
|
Data: 2014-10-26 18:01:20 | |
Autor: Cavallino | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2j53q$o66$1@dont-email.me... W tym porównaniu ceny finalne różni± się o kilka procent. czy dla kilku procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo? Przy kilku procentowej różnicy, ja sam - osoba super oszczędna- wybrałbym benzynę za tylko i wył±cznie przy¶pieszenie. I by¶ się zdziwił - ten silnik (1.2 tce) jest bardzo fajny, ale na miasto i na przyspieszenie do 100. Na trasie brakuje nieco mu ducha (mocy czy momentu), diesel objeżdża go bez żadnego problemu. Do tego diesel jest wyraĽnie szybszy, mimo że w papierach napisali co innego. |
|
Data: 2014-10-26 18:44:14 | |
Autor: John Kołalsky | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Użytkownik "ToMasz" <tomasz@poczta.fm.com.pl> W tym porównaniu ceny finalne różni± się o kilka procent. Między gazem a benzyn± wyszło 9% czy dla kilku procent ktokolwiek wybrałby tańsze paliwo? Czyli dla 9 tysięcy złotych ? Przy kilku procentowej różnicy, ja sam - osoba super oszczędna Eee pierniczysz :-) - wybrałbym benzynę za tylko i wył±cznie przy¶pieszenie. Ale tu nie ma różnicy z wyboru paliwa tylko z wyboru mocy silnika: lpg jest 100-konne a zwykły benzyniak 125-konny. tak wiec można sobie ¶miało tym artykułem.... głowy nie zawracać. Kolejna sprawa. cena samego przegl±du gazu jest wyższa. 70zł x 5 lat = 350zł (wobec 9000), powinni to w końcu ujednolicić bo teraz wygl±da jakby w tym przegl±dzie głównie o układ paliwowy chodziło. Gdzie jest butla lub/i koło zapasowe? Argument jest o ile mamy taki problem Czy w Twojej okolicy s± parkingi z zakazem wjazdu pojazdów z LPG? Chyba bez takiego zakazu i nie w okolicy tylko tam, gdzie chcemy parkować np w bloku, w pracy je¶li jeĽdzisz na krótkich odcinkach, może się okazać że udział benzyny w stosunku do gazu jest znacznie większy niż podano. Może być 1litr i tyle. Jak jeĽdzimy mniej to należy sprzedać samochód i taksówk± jeĽdzić albo nie pierniczyć o kosztach samochodu. No i to oczym wspomniał przedpi¶ca. jaka jest utrata warto¶ci, bo ona jest większa niż koszt paliwa!!!! No jaka ? |
|
Data: 2014-10-27 01:20:06 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
W dniu 2014-10-26 16:48, ToMasz pisze:
W tym porównaniu ceny finalne różni± się o kilka procent. czy dla kilku Dokładnie - porównanie dwóch mułów z jednym który w miarę będzie jechał. Podstaw± do takich porównań powinien być wybór samochodów o podobnych osi±gach, a nie jeden ma 12,2 do setki, drugi 10,4 no i wielkie halo że po 100kkm wyszło 4000zł różnicy. Wersja silnikowa która o takie 2s szybciej przyspiesza do 100km/h zazwyczaj przy zakupie jest droższa o ponad 4000zł - a tu jeszcze ta różnica na raty rozłożona :) |
|
Data: 2014-10-26 17:59:12 | |
Autor: Cavallino | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Użytkownik <leszek.mirek.80@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:2ef9dcf5-de85-4a85-b527-6a19a9df81bb@googlegroups.com... W dniu niedziela, 26 paĽdziernika 2014 13:23:49 UTC+1 użytkownik Cavallino napisał: Nie wszędzie tyle samo, zwłaszcza diesel pali więcej. 1.2 to jakie¶ 9 l, diesel w wersji FWD pewnie z 7. Gaz obstawiam jakie¶ 12 l, w 10 to mi się ciężko było zmie¶cić w Megane z tym silnikiem, niższym o kilkadziesi±t cm i z pewnie o połowę lepszym Cx. to gaz sie oplaca jeszcze bardziej... Niekoniecznie, bo to był artykuł pod tezę. Jak policzysz zgodnie z sensem, utratę warto¶ci, a nie cenę nowego, to cena paliwa straci na znaczeniu bardzo mocno.
No to sprzedaj taki złom jak wolnoss±cy 1.6 16V w cenie diesla, powodzenia. koszty eksploatacji? Jakie koszta do 100 000 km? Np. obowi±zkowe przegl±dy, z wymianami filtrów co kilka tys km (dobrze pamiętam że co 10 tys?) dla wersji z gazem. |
|
Data: 2014-10-26 21:23:48 | |
Autor: mk4 | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
On 2014-10-26 17:59, Cavallino wrote:
Np. obowi±zkowe przegl±dy, z wymianami filtrów co kilka tys km (dobrze No wlasnie nie wiem jaki to koszt - ale dobry gaziarz bedzie chcial nas widziec u siebie na przegladzie tak na oko raz do roku. Moim zdaniem jak czlowiek sie nie zna i sam nie naprawia (a tak przyjmujemy) to nalezy sie podporzadkowac w tej kwestii. Popatrzy - tu cos dokreci tam jakas rurke wymieni czy trojnik. Ale to tez kosztuje - przeciez nie bedzie robil tego za darmo. Moze pierwsze dwa razy na gwarancji, ale poziej to raczej nie. Oczywiscie mozna to olac i liczyc, ze jezdzi to jezdzi. Ale z wlasnego doswiadczenia wiem, ze zazwyczaj zaczynaja pojawiac sie problemy. Nie tak od razu, ze nie jedzie - ale jedzie cos gorzej jak zimno albo goraco, albo plynem pokapie jak zimno albo goraco, a to zaplony zaczynaja wypadac tu i owdzie. No roznie to bywa. A wlasciciel nie serwisuje bo przeciez nie po to ma gaz aby inwestowac. No i powolna degradacja pojazdu nastepuje. -- mk4 |
|
Data: 2014-10-26 22:08:19 | |
Autor: Cavallino | |
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna | |
Użytkownik "mk4" <mk4@dev.nul> napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:m2jl8p$lvs$1@usenet.news.interia.pl... On 2014-10-26 17:59, Cavallino wrote: Porównanie było nowego auta w wersji z fabrycznym lpg, więc co pół roku, albo i czę¶ciej jak sporo jeĽdzisz, zameldujesz się w ASO na serwis instalacji. Kilka stówek w plecy. |
|