[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna

Data: 2014-10-26 21:14:52
Autor: z
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
W dniu 2014-10-26 o 12:49, leszek.mirek.80@gmail.com pisze:
Natrafiłem na ciekawy artykuł:

http://www.portal-motoryzacyjny.net.pl/lpg/diesel-gaz-czy-benzyna/

fajne porównanie, jeden samochód w tej samej wersji wyposażenia diesel wyszedł najgorzej...

No dobra. Tyle już było dyskusji LPG czy ON.

A mnie coraz bardziej kusi używany Prius. Co Wy na to?
50% miasto. 50% trasa.

15 lat jeździłem na LPG a teraz małym D4D. :-)

PS. Podobno te baterie wcale się tak szybko nie zużywają, a jak już to nie są kosmiczne pieniądze a reszta podzespołów mało psująca się i dopracowana.

Data: 2014-10-27 01:13:37
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-26 21:14, z pisze:
[...]

Egzotyczne :-)
A pali to to faktycznie mniej niż ten D4D?

PS. Podobno te baterie wcale się tak szybko nie zużywają, a jak już to
nie są kosmiczne pieniądze a reszta podzespołów mało psująca się i
dopracowana.

Jeszcze jak to wygląda z eksploatacją?
Są dostępne do tego jakieś zamienniki, części używane?
Żeby się potem nie okazało że nie egzotyczny napęd, a parkingowa obcierka, albo zwykła eksploatacja wykończyły to ekonomicznie.

Data: 2014-10-27 06:56:27
Autor: z
W dniu 2014-10-27 o 01:13, Tomasz Pyra pisze:

[...]

http://www.autocentrum.pl/testy-aut-uzywanych/hybryda-z-drugiej-reki-toyota-prius-ii-2003-2009/strona-2/#art

Opieram się na wypocinach pismaków. Jak zestawię to z horrorem jaki czeka po zakupie diesla ;-) ...

Data: 2014-10-27 20:48:49
Autor: z
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Albo nawet starszy model:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/06/29/zlomnik-kruzuje-toyota-prius-i/
225 tys. km na jednej baterii, 4,6 litra w mieście.

Data: 2014-10-27 21:01:09
Autor: J.F.
Użytkownik "z"  napisał w wiadomości grup
Albo nawet starszy model:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/06/29/zlomnik-kruzuje-toyota-prius-i/
225 tys. km na jednej baterii, 4,6 litra w mieście.

Dajcie tego priusa, zaraz zobaczymy czy pali 4.6, czy 9.2.

Bo to glowny zarzut - to jest takie smieszne auto, co to ma niewielka baterie, bez mozliwosci ladowania z sieci, pozwalajaca przejechac kawalek bez silnika, ale potem bedzie smrodzic, pozwalajace odzyskac troche energii przy hamowaniu, ale znow nie jakos rewelacyjnie ekonomiczne.

W miedzyczasie silniki benzynowe i diesla tez zrobily postep i ponoc tez pala ponizej 6l po miescie...

J.

Data: 2014-10-27 21:07:17
Autor: Tom N
J.F. w <news:544ea486$0$11139$65785112news.neostrada.pl>:

[...]

Pali 4.6, ale wtedy to nie jazda tylko kulanie się i właściwie to powinien
sie licznik na spalanie na godzinę przełączyć

[...]

Eeee.

W miedzyczasie silniki benzynowe i diesla tez zrobily postep i ponoc tez pala ponizej 6l po miescie...

Ponoć, ale to chyba motorynki

--
'Tom N'

Data: 2014-10-27 21:26:16
Autor: z
W dniu 2014-10-27 o 21:01, J.F. pisze:
W miedzyczasie silniki benzynowe i diesla tez zrobily postep i ponoc tez
pala ponizej 6l po miescie...

Ja pisałem w kontekście tematu wątku o sumarycznych kosztach zakupu, eksploatacji, napraw i paliwa. Do tego skupiam się na mieście bo na trasie nie ma gdzie ani po co się ścigać :-)
Śmieszność, mułowatość i inne takie pomijam bo mam Yarisa I D4D 75KM :-)
Napiszę trochę o plusach dodatnich.
Silnik benzynowy niewysilony pracujący w optymalnych warunkach.
Klocki hamulcowe do wymiany po 100 tys. km.
Produkowane w Japonii z naciskiem na jakość bo to sztandarowy model firmy. (rankingi niezawodności na samej górze).
Brak dwumas, turbin, fapów i innego postępowego badziewia.
Podobno baterie do PriusaII można dostać z odzysku już za 3000 zł.
Reszta jak w każdym aucie.

PS. Zakup nowej hybrydy w polskich realiach to nieporozumienie (chociaż nowy Auris robi tu przełom) Ale... używana hybryda to już inna rozmowa :-)

Data: 2014-10-28 13:24:21
Autor: Michał Jankowski
W dniu 27.10.2014 21:01, J.F. pisze:

W miedzyczasie silniki benzynowe i diesla tez zrobily postep i ponoc tez
pala ponizej 6l po miescie...

Taaa. Mnie wczoraj po trasie praca-dom 'komputer' pokazał 15.7l/100km.
7.5km, 58 minut...

   MJ
PS. Nie, codziennie aż tak źle nie jest. :)

Data: 2014-10-28 13:38:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Michał Jankowski"  napisał w wiadomości
[...]

Mnie ostatnio pokazal 11/100 sredniej. Akurat zadnej trasy nie bylo, wiec srednia z miasta z wielu dni.

Nie mowie, ten dieselek jest oszczedny, ale tez mocny i wraz z ciezkim butem robi swoje ...

J.

Data: 2014-10-29 00:09:55
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-28 13:24, Michał Jankowski pisze:
[...]

Gdybym miał 7.5km pokonywać autem w 58 minut, to bym jeździł rowerem :)

Data: 2014-10-29 08:23:45
Autor: Czesław Wiśniak
[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna
Gdybym miał 7.5km pokonywać autem w 58 minut, to bym jeździł rowerem :)

Nawet są liczniki rowerowe, które pokazuja ile oszczędzasz paliwa :)

Data: 2014-10-27 23:14:48
Autor: Tomasz Pyra
W dniu 2014-10-27 20:48, z pisze:
Albo nawet starszy model:
http://www.zlomnik.pl/index.php/2012/06/29/zlomnik-kruzuje-toyota-prius-i/
225 tys. km na jednej baterii, 4,6 litra w mieście.

Poszukałem cen części takiej zwykłej eksploatacji (zawieszenie, hamulce itp.) i faktycznie nie wygląda źle cenowo, pomimo że sporo części nie jest dzielonych z innymi modelami.
Chociaż np. poduszek silnika nie znalazłem (ale też nie szukałem jakoś bardzo) - i zostaje ASO albo używki (z używanymi częściami też nie jest bardzo źle).

Co do zużycia paliwa - sprintmonitor mówi że średnio pali 5.16l/100km (wersja 99KM), przyspieszająca w 10.9s do 100km/h.
Jest to jaki 1-1.5l mniej niż diesle, ale czy warto?

[link] Porównanie kosztów zakupu i paliwa diesel, gaz, benzyna