Porównanie - meritum vs open finance

Data: 2010-03-02 19:25:59
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Ponieważ są to obecnie najwyższe oferty na rynku - pokusiłem się o małe porównanie:

Meritum:
Wniosek składany przez internet
- chcąc złożyć kilka wniosków - strona pamięta dane. Ale jak już wyjdziemy, trzeba wpisywać dane od nowa. Brak opcji: załóż x identycznych lokat.
- brak podgladu na stan portfela lokat via net.
- potwierdzenia złozenia wniosków wraz z numerami kont do wpłaty przychodzą  po kilku minutach - duzy plus!
- ewentualne zerwanie lokaty - niski koszt - tracisz maksymalnie 50zl odsetek - duzy plus!
- brak możliwości określenia numeru konta, na który mają wrócić pieniadze po zakończonej lokacie
- zerwanie lokaty przez telefon albo listownie - tylko na numer konta z którego przyszły pieniadze (plus za bezpieczenstwo)
- infolinia telefoniczna czynna do 21
- duzo informacji na stronie, rowniez dotyczących zerwania lokaty (kosztów), bardzo czytelne
- lokata bez problemu zalozyła sie przez operę.

Open Finanse
Wniosek składany przez internet
- po złożeniu pierwszego wniosku mamy konto, kolejne lokaty (jakiekolwiek, kiedykolwiek) bez koniecznosci ponownego wpisywania danych - duzy plus!
- brak opcji: załóż x identycznych lokat
- podglad na portfel własnych lokat (choc nie wszystkie widac, np. poliso-
lokata niewidoczna)
- potwierdzenia złożenia wniosków przychodza po około godzinie
- ewentualne zerwanie lokaty - utrata 70% odsetek
- możliwość określenia numeru konta na które maja wrócić pieniądze
- zerwanie lokaty przez telefon albo listownie (nie znam poziomu zabezpieczen)
- infolinia czynna do 21
- duzo informacji na stronie, równiez dotyczących zerwania (w opisie produktu), bardzo czytelne
- problemy z zalozeniem lokaty w operze.

Reasumujac - bardzo podobnie, w meritum zdecydowanie na plus koszt ewentualnego zerwania oraz szybkosc wysłania potwierdzenia via mail, w OF brak koniecznosci wpisywania swoich danych przy kolejnych wzytach na ich stronie i składaniu kolejnych wnosków.

Strasznie dziwi brak możliwości założenia x lokat na raz - czy to obawa o system i klikaczy ktorzy klikna jakies ogromne ilosci lokat i zapchaja serwer pocztowy?

Data: 2010-03-02 20:13:02
Autor: przestrzegacz
ostrzegam przed meritum
miałem 2 lokaty na pół roku jeszcze wnioskami spoza sys. transakcyjnego
potem założyłem rachunek ROR po likwidacji *LOKAT W MERITUM* środki na *ROR W MERITUM* szły 5 dni
dyspozycja likwidacji środa ok. 10:00
pieniądze z lokat na ROR dostępne na rach w poniedz po 10:00

te kilkanaście kawałków mogło mi być pilnie potrzebne

to jest jakiś żart, nie bank internetowy

jeśli jakieś wątpliwości zamieszczę skany w sieci

ewidentnie mają centralnie w dupie klienta

Data: 2010-03-02 21:42:04
Autor: Budzik
ostrzegam przed meritum
Użytkownik przestrzegacz materacobywatelski.SKASUJ@gazeta.pl ...

[...]

masz na mysli zerwanie lokaty czy zwrot srodków po samoistnym wygasnieciu lokaty?

Tak sie zastanawiam - jak to wygląda z punktu widzenia procedur? Jest takizapis w umowie lokaty? Wolno im tak?

jeśli jakieś wątpliwości zamieszczę skany w sieci

zawsze mile widziane.
Moze trafiłes na jakis weekend? (tak wime - z meritum do meritum nie powinno to miec znaczenia)

Data: 2010-03-02 22:30:50
Autor: Krzysztof
ostrzegam przed meritum

"przestrzegacz" <materacobywatelski.SKASUJ@gazeta.pl> wrote in message news:hmjrgd$nrc$1inews.gazeta.pl...
[...]

Przerywania lokat nie przerabialem, ale jak mialem nieodnawialne, to system zamykal je automatem i dochodzilo to I-sesja elixir dokladnie w dzien zapadalnosci lokaty na rachunek w innym banku.

Data: 2010-03-02 22:38:02
Autor:
ostrzegam przed meritum
przestrzegacz <materacobywatelski.SKASUJ@gazeta.pl> napisał(a):
po likwidacji *LOKAT W MERITUM* środki na *ROR W MERITUM* szły 5 dni
dyspozycja likwidacji środa ok. 10:00

Nooo, nieładnie, coś tam cienko przędą w tym Meritum... nie chcę wzbudzać
paniki, ale w Regulaminie Lokat Meritum Zysku w Internecie wyraźnie stoi, że: $5.1."W trakcie trwania Umowy lokaty, Posiadacz ma prawo zło&#348;yć dyspozycję
wypłaty środków z Lokaty przed upływem okresu deponowania, co oznacza
wypowiedzenie Umowy lokaty ze skutkiem natychmiastowym. Dyspozycja wypłaty,
tj. przelewu środków pienię&#348;nych z Lokaty zostanie wykonana przez Bank po
dokonaniu prawidłowej identyfikacji Posiadacza, zgodnej z obowiązującymi
procedurami w Banku."

$5.3."W przypadku określonym w ust. 1 Bank nie wypłaca Posiadaczowi odsetek
oraz przekazuje środki na wskazany w Dyspozycji rachunek bankowy najpóźniej
następnego Dnia roboczego po otrzymaniu dyspozycji."

Co więcej, trochę maskują obecne oprocentowanie tych lokat ostatnio: na
stronie
http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata_meritum_kapitalizacja_dzienna#r,main,selectedTab=1904
nie widać, jakie właściwie jest oprocentowanie lokat 5M i 6M (oczywiście < 12M
- podane jest tylko to ostatnie).

Data: 2010-03-02 23:59:03
Autor: Budzik
ostrzegam przed meritum
Użytkownik   assembea.WYTNIJ@gazeta.pl ...

[...]

jak to sie ma do informacji na stronie, ze w przypadku likwidacji przed czasem bank obniza naliczone odsetki maksymalnie o 50zł?

Data: 2010-03-03 00:15:15
Autor: Krzysztof
ostrzegam przed meritum

<assembea.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote in message news:hmk40a$qoh$1inews.gazeta.pl...

[...]

Nic nie maskuja; tylko trzeba kliknac w cechy lokaty
http://www.meritumbank.pl/indywidualni/lokaty/lokata_meritum_kapitalizacja_dzienna#r,main,selectedTab=6946

Data: 2010-03-02 20:46:31
Autor: Krzysztof

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:Xns9D2FCD95ADEA8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Tak, ale w Meritum od grudnia mozna miec juz darmowe konto i zakladanie lokat trwa bardzo krotko przez system bankowosci elekr., pelna samoobsluga i pelne bezpieczenstwo.

W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak pelnej samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko przez konsultantow.

Data: 2010-03-02 20:01:53
Autor: xbartx
Dnia Tue, 02 Mar 2010 20:46:31 +0100, Krzysztof napisał(a):

[...]

To też w sumie zależy, bo dla niektórych (np dla mnie) zakładanie kolejnego konta jest zbędne i zupełnie niepotrzebne.

Data: 2010-03-02 20:59:03
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik Krzysztof onkris2@poczta.onet.pl ...

Tak, ale w Meritum od grudnia mozna miec juz darmowe konto i
zakladanie lokat trwa bardzo krotko przez system bankowosci elekr.,
pelna samoobsluga i pelne bezpieczenstwo.

tego nie wiedziałem,
W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak
pelnej samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko
przez konsultantow.

ktorych funkcji brakuje w OF, ktore sa w Meritum?

Data: 2010-03-02 22:25:02
Autor: Krzysztof

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:Xns9D2FDF50F68E3budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

W OF nie mozna przez internet:
-zerwac lokaty
-po zakonczeniu lokaty utworzyc nowa na okreslona sume, reszty odeslac na dowolny rachunek bankowy
-zmienic parametry lokaty tj termin, kwote -po terminie zapadalnosci

Trudno porownywac 'malucha' z 'mercedesem', bo normalny system bankowosci internetowej trudno porownywac z nakladka aktualizowana raz lub dwa razy dziennie z systemem Noble.
Generalnie nie jestem amatorem wstawiania posrednika w postaci Opena miedzy mnie a bankiem. Do niczego on nie jest mi potrzebny. Lokaty sa dane Openowi, zeby mogl wciskac inne wysokodochodowe produkty 'zlapanym' klientom.

Data: 2010-03-02 22:59:02
Autor: Budzik
[...]

juz rozumiem.

Trudno porownywac 'malucha' z 'mercedesem', bo normalny system
bankowosci internetowej trudno porownywac z nakladka aktualizowana raz
lub dwa razy dziennie z systemem Noble.

w kontekscie moich potrzeb - oba to przynajmniej Skoda Octavia

[...]

Cóz, skoro i taka maja najlepsza oferte a wysokodochodowych nie wcisną siła to mnie nie przeszkadzają. :)

Data: 2010-03-02 20:52:26
Autor: Valdi
Porównanie - meritum vs open finance
"Budzik" news:Xns9D2FCD95ADEA8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1

- brak opcji: załóż x identycznych lokat

przez telefon jest taka opcja :)

Data: 2010-03-02 20:59:03
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik Valdi Valdi@valdi.pl ...

- brak opcji: załóż x identycznych lokat

przez telefon jest taka opcja :)

w obu firmach?
Tak sobie o tym mysle - jak miałbym załozyc 100 lokat, to pewnie bym zadzwonił jak mam załozyc 10 czy 20 to pewnie tak samo szybko to wyklikam, jak miałbym dyktowac operatorowi dane.
A gdyby była taka opcja - całosc zajmowałaby czas potrzebny na wyklikanie 1 lokaty.

Data: 2010-03-02 23:46:06
Autor: JanKo
Porównanie - meritum vs open finance
Agent Budzik nadaje:
A gdyby była taka opcja - całosc zajmowałaby czas potrzebny na
wyklikanie 1 lokaty.

Do Firefoxa jest dodatek iMacros. Klikasz na stronie raz a później tylko "powtórz macro x 100"

Data: 2010-03-02 23:59:02
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik JanKo bez@maila.tu ...

A gdyby była taka opcja - całosc zajmowałaby czas potrzebny na
wyklikanie 1 lokaty.

Do Firefoxa jest dodatek iMacros. Klikasz na stronie raz a później tylko "powtórz macro x 100"
fajnie, ale to jest tzw. leczenie syfa pudrem...

Data: 2010-03-02 23:26:45
Autor: MarcinF
Budzik wrote:
Ponieważ są to obecnie najwyższe oferty na rynku - pokusiłem się o małe porównanie:

dodaj jeszcze do tego porownania zgody na wykorzystywanie danych osobowych

Data: 2010-03-02 23:59:02
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik MarcinF marfi@interia.pl ...

Ponieważ są to obecnie najwyższe oferty na rynku - pokusiłem się o
małe porównanie:

dodaj jeszcze do tego porownania zgody na wykorzystywanie danych
osobowych
chodzi o to, ze w Meritum przy zgodzie na przetwarzanie w celach "obsługi" jest rowniez wtracenie o przetwarzaniu w celu marketingowym?
Rzeczywiscie jest, ale wiadomo, ze prawnie nieskuteczne. Mam nadzieje, ze nie zaczna mi nic przesyłac. Z drugiej strony pytania o przetwarzanie marketingowe sa tez osobne (bez koniecznoci wyrazenia zgody) wiec moze to jest jakis nieprzemyslany babol?

Jak jest w OF - nie pamiętam.

Data: 2010-03-03 01:10:27
Autor: MarcinF
Porównanie - meritum vs open fina nce
Budzik wrote:

chodzi o to, ze w Meritum pytania o przetwarzanie marketingowe sa tez osobne (bez koniecznoci wyrazenia zgody)

Jak jest w OF - nie pamiętam.

wydaje mi sie ze przynajmiej do niedawna w OF byla koniecznosc wyrazenia takiej zgody

Data: 2010-03-03 09:10:35
Autor: namikk
PorĂłwnanie - meritum vs open finance
MarcinF wrote:

wydaje mi sie ze przynajmiej do niedawna w OF byla koniecznosc wyrazenia
takiej zgody

Na stronie www widnieją te formułki dot.zgody na przetwarzanie danych
osobowych,pokusiłem się jakiś czas temu zadzwonić na infolinie OF i za jej
pośrednictwem otworzyć lokatę,konsultant nawet nie zapytał, czy wyrażam
zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celach
marketingowo-sprzedażowych.Także jeżeli takiego pytania nie było
wnioskuję,że OF nie ma prawa przetwarzać moich danych w celach
marketingowych i sprzedaĹźowych.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-03 00:46:14
Autor: Jarek Andrzejewski
On 3 Mar, 09:10, namikk <nam...@poczta.onet.pl> wrote:
MarcinF wrote:
> [...]

marketingowo-sprzedażowych.Także jeżeli takiego pytania nie było
wnioskuję,że OF nie ma prawa przetwarzać moich danych w celach
marketingowych i sprzedażowych.

Wniosek błędny.

Rozdział 3
Zasady przetwarzania danych osobowych

Art. 23.
1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
1) osoba, której dane dotyczą, wyrazi na to zgodę, chyba że chodzi o
usunięcie dotyczących jej danych,
2) jest to niezbędne dla zrealizowania uprawnienia lub spełnienia
obowiązku wynikającego z przepisu prawa,
3) jest to konieczne do realizacji umowy, gdy osoba, której dane
dotyczą, jest jej stroną lub gdy jest to niezbędne do podjęcia działań
przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą,
4) jest niezbędne do wykonania określonych prawem zadań realizowanych
dla dobra publicznego,
5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
realizowanych przez administratorów danych albo odbiorców danych, a
przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
2. Zgoda, o której mowa w ust. 1 pkt 1, może obejmować również
przetwarzanie danych w przyszłości, jeżeli nie zmienia się cel
przetwarzania.
3. Jeżeli przetwarzanie danych jest niezbędne dla ochrony  żywotnych
interesów osoby, której dane dotyczą, a spełnienie warunku określonego
w ust. 1 pkt 1 jest niemożliwe, można przetwarzać dane bez zgody tej
osoby, do czasu, gdy uzyskanie zgody będzie możliwe.
4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o którym mowa w ust. 1 pkt 5,
uważa się w szczególności:
1) marketing bezpośredni własnych produktów lub usług administratora
danych,
2) dochodzenie roszczeń z tytułu prowadzonej działalności
gospodarczej.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-03 09:47:35
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik Jarek Andrzejewski ptja.pl@googlemail.com ...

Art. 23.
1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
[...]
[...]

Jak mam to rozumiec - skoro jestem ich klientem, to moga do mnie wydzwaniac czy pisac i oferowac mi jakiekolwiek inne swoje produkty, czy tez moga kontaktowac sie w zakresie produktów, ktorych uzywam?

Data: 2010-03-03 12:35:27
Autor: namikk
Budzik wrote:

UĹźytkownik Jarek Andrzejewski ptja.pl@googlemail.com ...

Art. 23.
1. Przetwarzanie danych jest dopuszczalne tylko wtedy, gdy:
[...]
5) jest to niezbędne dla wypełnienia prawnie usprawiedliwionych celów
realizowanych przez administratorĂłw danych albo odbiorcĂłw danych, a
przetwarzanie nie narusza praw i wolności osoby, której dane dotyczą.
[...]
4. Za prawnie usprawiedliwiony cel, o ktĂłrym mowa w ust. 1 pkt 5,
[...]

tez moga kontaktowac sie w zakresie produktĂłw, ktorych uzywam?

Tylko kontaktować się w zakresie produktów,które używasz i posiadasz.

Pozdrawiam

Data: 2010-03-03 06:22:19
Autor: Jarek Andrzejewski
On 3 Mar, 12:35, namikk <nam...@poczta.onet.pl> wrote:
Budzik wrote:
> [...]

> tez moga kontaktowac sie w zakresie produktów, ktorych uzywam?

Tylko kontaktować się w zakresie produktów,które używasz i posiadasz.

Myślę, że nia masz racji. "marketing bezpośredni własnych produktów
lub usług" to chyba na pewno nie "marketin produktów i usług, na które
osoba zawarła umowę".

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2010-03-05 20:09:18
Autor: Ralf
Budzik pisze:
[...]

Jest zasadnicza różnica. Meritum robi to zgodnie z obowiązującym prawem a Open Finance nie.
OF do zawarcia umowy wymaga zgody do przekazania danych osobowych w celach marketingowych wielu podmiotom
z którymi współpracuje. Dziwie się, że do tej pory nikt jeszcze na to nie zareagował.

Ralf

Data: 2010-03-03 09:13:22
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2010-03-02 20:25, Budzik pisze:

Strasznie dziwi brak możliwości założenia x lokat na raz - czy to obawa o system i klikaczy ktorzy klikna jakies ogromne ilosci lokat i zapchaja serwer pocztowy?

Automatyczne zakładanie dużej liczby małych lokat jest wyłącznie z korzyścią dla klienta, nie dla banku. Sprytny klient może wtedy łatwo wyjąć część pieniędzy, może grać na zaokrągleniach, ... Na dodatek dochodzi problem wysyłania potwierdzeń zwykłym mailem -- OF wysyła potwierdzenie każdej lokaty osobno (M. - nie wiem).
Zwykły człowiek (99% populacji) w ogóle takiej opcji nie potrzebuje.

Po co zwiększać sobie koszty tylko w celu zrobienia dobrze garstce świadomych (czyt. niekoniecznie pożądanych) klientów?

Na zakończenie polecam grupowiczom iMacros (po raz kolejny) :)
Jedyny problem to osobne konta na przelewy -- to już trzeba ręcznie zrobić :)

Data: 2010-03-03 08:59:03
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik ~|_ukasz lukasz_niespamic_@atraNiespamic.pl ...

[...]

Of nie koniecznie wysyła osobno - dostałem ostatnio 2 potwierdzenia w jednej kopercie.
Przy takiej opcji (załóż x lokat) jeszcze łatwiej byłoby im zlecic jedna wspolna przesyłke!
Co do zaokrągleń - nie wiem czy to ma sens - pamiętaj, ze potem i tak na każdą lokate trzeba robić przelew - to chyba jest średnio oplacalne?
Co do wyjmowania części pieniedzy - jak znam zycie to 90% lokat dozywa konca i nie sadze, zeby to sie nagle zmieniło. Takie dzielenie to czesciej bufor bezpieczenstwa, niz realna potrzeba.

Zwykły człowiek (99% populacji) w ogóle takiej opcji nie potrzebuje.

chcesz powiedziec, ze tylko czubki zostawiajac np. 100.000 w Of dziela sobie lokaty po 5 czy 10 tysiecy?
Przeciez nie mozna załozyc wiekszej niz 15 w Of i 10 w M.

Po co zwiększać sobie koszty tylko w celu zrobienia dobrze garstce świadomych (czyt. niekoniecznie pożądanych) klientów?

na etapie programowania takie działanie pewnie zmniejszyłoby koszty minimalnie albo wcale.
Na etapie działania - też nie widzę jakiejś wielkiej kosztogenności.

Na zakończenie polecam grupowiczom iMacros (po raz kolejny) :)
Jedyny problem to osobne konta na przelewy -- to już trzeba ręcznie zrobić :)

A jak dzieki imacros w M. wpiszesz kod z obrazka?

Data: 2010-03-03 13:25:00
Autor: ~|_ukasz
W dniu 2010-03-03 09:59, Budzik pisze:
[...]

Ciekawe, mi się to nie zdarzyło nigdy.
Każda lokata na np. 550 w osobnej kopercie :)

Przy takiej opcji (załóż x lokat) jeszcze łatwiej byłoby im zlecic jedna wspolna przesyłke!

To prawda, ale sami by prowokowali dzielenie, tak klientom przeważnie
się nie chce.

Co do wyjmowania części pieniedzy - jak znam zycie to 90% lokat dozywa konca i nie sadze, zeby to sie nagle zmieniło. Takie dzielenie to czesciej bufor bezpieczenstwa, niz realna potrzeba.

To odpowiedz sobie na pytanie "dlaczego dożywa"?
I ile może nie dożyć jak sobie klienci będą bardziej dzielić?

Zwykły człowiek (99% populacji) w ogóle takiej opcji nie potrzebuje.

chcesz powiedziec, ze tylko czubki zostawiajac np. 100.000 w Of dziela sobie lokaty po 5 czy 10 tysiecy?

Wręcz przeciwnie, tylko elita dzieli sama z siebie ;)

Przeciez nie mozna załozyc wiekszej niz 15 w Of i 10 w M.

Można, nie jednodniową.

Po co zwiększać sobie koszty tylko w celu zrobienia dobrze garstce świadomych (czyt. niekoniecznie pożądanych) klientów?

na etapie programowania takie działanie pewnie zmniejszyłoby koszty minimalnie albo wcale.

Ke? Zmniejszyło?

Na etapie działania - też nie widzę jakiejś wielkiej kosztogenności.

Nawet jeśli masz rację, to po co bank ma coś zmieniać?

Zresztą -- możemy sobie gdybać i tak nie mamy danych o strukturze lokat... Banki mają.

Na zakończenie polecam grupowiczom iMacros (po raz kolejny) :)
Jedyny problem to osobne konta na przelewy -- to już trzeba ręcznie zrobić :)

A jak dzieki imacros w M. wpiszesz kod z obrazka?

M. nie używam.
Nie ma tam własnego konta, gdzie po zalogowaniu nie ma CAPTCHA?
TO dopiero byłoby chore, a nie jakiś brak składania lokat seriami!

Data: 2010-03-03 13:08:44
Autor: Budzik
[...]

wczesniej tez dostawałem pojedynczo, ostatnio juz razem - byc moze cos poprawili sobie.

Przy takiej opcji (załóż x lokat) jeszcze łatwiej byłoby im zlecic
jedna wspolna przesyłke!

To prawda, ale sami by prowokowali dzielenie, tak klientom przeważnie
się nie chce.

bez przesady z tym prowokowaniem.
Przypominam- czym bardziej podzielisz, tym wiecej przelewów musisz zrobic.
Nie posądzam ludzi o masochizm.

[...]

dozywa, poniewaz rzadko zdarzaja sie takie potrzeby gotówki na juz.
Rozumiem twoja sugestie, ale IMO nie ma ona sensu.

[...]

ale to juz jest bzdura z punktu widzenia korzysci.
Jak masz procent róznicy to juz warto poswiecic 5 minut na klikanie.

[...]

oczywiscie miałem na mysli: zwiekszyłoby.
Po co bank ma zmieniac? Oczywiscie po to, aby miec lepiej niz konkurencja.

[...]

pisałem o zakładaniu bez posiadanego konta.
Skoro nie masz M. to nie polcaj rozwiazania, ktore nie działa! :)

Porównanie - meritum vs open finance