Porównanie - meritum vs open finance

Data: 2010-03-02 20:46:31
Autor: Krzysztof
Porównanie - meritum vs open finance

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:Xns9D2FCD95ADEA8budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
Ponieważ są to obecnie najwyższe oferty na rynku - pokusiłem się o małe
porównanie:

Meritum:
Wniosek składany przez internet
- chcąc złożyć kilka wniosków - strona pamięta dane. Ale jak już wyjdziemy,
trzeba wpisywać dane od nowa. Brak opcji: załóż x identycznych lokat.
- brak podgladu na stan portfela lokat via net.
- potwierdzenia złozenia wniosków wraz z numerami kont do wpłaty przychodzą
po kilku minutach - duzy plus!
- ewentualne zerwanie lokaty - niski koszt - tracisz maksymalnie 50zl
odsetek - duzy plus!
- brak możliwości określenia numeru konta, na który mają wrócić pieniadze
po zakończonej lokacie
- zerwanie lokaty przez telefon albo listownie - tylko na numer konta z
którego przyszły pieniadze (plus za bezpieczenstwo)
- infolinia telefoniczna czynna do 21
- duzo informacji na stronie, rowniez dotyczących zerwania lokaty
(kosztów), bardzo czytelne
- lokata bez problemu zalozyła sie przez operę.

Tak, ale w Meritum od grudnia mozna miec juz darmowe konto i zakladanie lokat trwa bardzo krotko przez system bankowosci elekr., pelna samoobsluga i pelne bezpieczenstwo.

W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak pelnej samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko przez konsultantow.

Data: 2010-03-02 20:01:53
Autor: xbartx
Dnia Tue, 02 Mar 2010 20:46:31 +0100, Krzysztof napisał(a):

[...]

To też w sumie zależy, bo dla niektórych (np dla mnie) zakładanie kolejnego konta jest zbędne i zupełnie niepotrzebne.

Data: 2010-03-02 20:59:03
Autor: Budzik
Porównanie - meritum vs open finance
Użytkownik Krzysztof onkris2@poczta.onet.pl ...

Tak, ale w Meritum od grudnia mozna miec juz darmowe konto i
zakladanie lokat trwa bardzo krotko przez system bankowosci elekr.,
pelna samoobsluga i pelne bezpieczenstwo.

tego nie wiedziałem,
W OF nie ma mozliwosci poslugiwania sie bankowoscia internetowa, brak
pelnej samoobslugi przez internet. Wiele funkcji dostepnych tylko
przez konsultantow.

ktorych funkcji brakuje w OF, ktore sa w Meritum?

Data: 2010-03-02 22:25:02
Autor: Krzysztof

"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message news:Xns9D2FDF50F68E3budzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

W OF nie mozna przez internet:
-zerwac lokaty
-po zakonczeniu lokaty utworzyc nowa na okreslona sume, reszty odeslac na dowolny rachunek bankowy
-zmienic parametry lokaty tj termin, kwote -po terminie zapadalnosci

Trudno porownywac 'malucha' z 'mercedesem', bo normalny system bankowosci internetowej trudno porownywac z nakladka aktualizowana raz lub dwa razy dziennie z systemem Noble.
Generalnie nie jestem amatorem wstawiania posrednika w postaci Opena miedzy mnie a bankiem. Do niczego on nie jest mi potrzebny. Lokaty sa dane Openowi, zeby mogl wciskac inne wysokodochodowe produkty 'zlapanym' klientom.

Data: 2010-03-02 22:59:02
Autor: Budzik
[...]

juz rozumiem.

Trudno porownywac 'malucha' z 'mercedesem', bo normalny system
bankowosci internetowej trudno porownywac z nakladka aktualizowana raz
lub dwa razy dziennie z systemem Noble.

w kontekscie moich potrzeb - oba to przynajmniej Skoda Octavia

[...]

Cóz, skoro i taka maja najlepsza oferte a wysokodochodowych nie wcisną siła to mnie nie przeszkadzają. :)

Porównanie - meritum vs open finance