Porównanie tuszy do drukarek ?

Data: 2011-08-16 23:16:57
Autor: Mat
Porównanie tuszy do drukarek ?
Muszę kupić drukarkę atramentową do domu i jednym
z czynników wpływajcych na mój wybór będzie koszt
eksploatacji.
Do różnych drukarek są różne tusze, w różnych
pojemnościach i różnych cenach. Teoretycznie
podawana jest także ich wydajność.
Oczywiście można poświęcić na to czas, spisać
z Internetu ceny i pojemności, a następnie sprowadzić
to do wspólnego mianownika.
Ale może takie porównanie jest już gdzieś w Internecie
lub jakimś czasopiśmie? Jeśli tak, to proszę o podanie
namiaru.

Chodzi mi przede wszystkim o tusze oryginalne.

Z tego co wiem to taniej wypadają pojemniki niezintegrowane
z głowicą i oddzielne dla każego koloru (porównując sumę
kosztów z kosztem jednaego pojemnika na wszystkie kolory).

Bardzo proszę o informacje ten temat.

Wszelkie sugestie jąką drukarkę będącą obecnie na rynku
warto kupić, będą mile wiedziane. :-)

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-16 23:06:34
Autor: m4rkiz
Mat wrote:
Ale może takie porównanie jest już gdzieś w Internecie
lub jakimś czasopiśmie? Jeśli tak, to proszę o podanie
namiaru.

Chodzi mi przede wszystkim o tusze oryginalne.

kupowanie atramentowki do domu jest kiepskim pomyslem od czasu
kiedy kolorowy laser mozna kupic za mniej niz 400 pln, a
uzupelnienie toneru mozna zrobic za grosze

przerobilem przez lata sporo atramentowek i radze sie dobrze
zastanowic jezeli masz zamiar eksploatowac z oryginalami
bo to moze sie oplacac tylko przy bardzo waskich zastosowaniach,
zas osoby drukujace bardzo malo lub bardzo duzo praktycznie
zastanawiac sie nie maja nad czym

jedynym problemem moze byc druk zdjec, ale z tym mozna sie wybrac
do specjalistow

co do tematu - na oko wypadnie najlepiej brother lub epson,
(tak przynajmniej wychodzilo mi rok temu w najnizszej kategorii)
do nich tez najlatwiej dobrac zamienniki gdybys zmienil zdanie

ale pozostali producenci tez wypadna podobnie, ceny oryginalnych
tuszy zawieraja tyle tysiecy % marzy ze nikomu nie oplaca sie
zbytnio odstawac od konkurentow

wez jednak pod uwage ze przykladowy epson s22 w promocjach potrafi
kosztowac mniej niz  tusze ktore sa w zestawie (ale zamienniki do
niej sa z kolei stosunkowo drogie w porownaniu do s20/s21)

inwestowanie wiecej niz 150 pln w *domowa* atramentowke to kompletne
nieporozumienie

ja w kazdym razie obecnie uzytkuje epsona sx415, tusze kupuje po
mniej niz 5 pln, tusz na zadrukowanie ryzy papieru kosztuje mnie
zazwyczaj ok. 50 pln (2xCMY 4xK)

gdybym mial jechac na oryginalach wydalbym na tusze zdecydowanie
ponad 350 pln (niecale 3 komplety - oryginaly maja troche mniejsza
pojemnosc) i wtedy tanszy bylby laser samsunga clp-320 na ktorego
startowych tonerach tez tyle da sie machnac

jezeli zas drukujesz sporadycznie to bedziesz mial problem z
zasychajacymi glowicami lub (brother) tusz skonczy ci sie
tak samo szybko jak podczas regularnych wydrukow - autoczyszczenie

Data: 2011-08-17 01:30:28
Autor: Animka
PorĂłwnanie tuszy do drukarek ?
W dniu 2011-08-17 00:06, m4rkiz pisze:
jezeli zas drukujesz sporadycznie to bedziesz mial problem z
zasychajacymi glowicami lub (brother) tusz skonczy ci sie
tak samo szybko jak podczas regularnych wydrukow - autoczyszczenie

Jest w tych drukarkach w razie potrzeby czyszczenie tuszy, czyszczą się głowice (potem można zrobić wydruk testowy), więc problemu nie powinno być.

--
animka

Data: 2011-08-17 01:46:33
Autor: Mat
Porównanie tuszy do drukarek ?
Dziękuję za odpowiedź.

kupowanie atramentowki do domu jest kiepskim pomyslem od czasu
kiedy kolorowy laser mozna kupic za mniej niz 400 pln,

Wydawało mi się, że są nadal dużo droższe.
Możesz podać jakiś przykład drukarki w tej cenie, którą warto
kupić?

a uzupelnienie toneru mozna zrobic za grosze

ja w kazdym razie obecnie uzytkuje epsona sx415, tusze kupuje po
mniej niz 5 pln, tusz na zadrukowanie ryzy papieru kosztuje mnie
zazwyczaj ok. 50 pln (2xCMY 4xK)

W obu przypadkach - laserówki i atramentówki - skąd tak niskie ceny?
Czy chodzi o napełnianie samemu?

Drukuję mało lub średnio, różnie bywa. Zdjęcia sporadycznie
lub wcale.

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 02:16:45
Autor: Mat
Porównanie tuszy do drukarek ?
W sprawie używania bądź nie tuszów lub tonerów
oryginalnych dodam, że moja niechęć do zamienników
wynika z panującej opinii, że mogą one zepsuć
drukarkę.
Na przykład w przypadku drukarki atramentowej ich
używanie może skończyć się uszkodzeniem głowicy
drukującej, gdy pojemnik nie jest z nią zintegrowany.

Ponadto, o ile się orientuję, to używanie oryginałów
jest warunkiem utrzymania gwaracji, a im droższa
drukarka (np. laserowa), tym jest to ważniejsze.

Ale tak jak piszę, to są tzw. panujące opinie. Chętnie
posłucham fachowców co sądzą na ten temat.

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 08:27:26
Autor: Marx
Porównanie tuszy do drukarek ?
Jak nie drukujesz zdjec - kup laser.
Marx

Data: 2011-08-17 08:47:32
Autor: Maciek
W dniu 2011-08-17 02:16, Mat pisze:
Na przykład w przypadku drukarki atramentowej ich
używanie może skończyć się uszkodzeniem głowicy
drukującej, gdy pojemnik nie jest z nią zintegrowany.
Dlatego takich drukarek się nie kupuje, jeśli planuje się tanią
eksploatację. Przede wszystkim szukaj drukarek z tuszami bez
zabezpieczeń, typu chipy i inne świństwa :-) Tu masz przykład jakiejś
pierwszej z brzegu, całkiem ładnej HP:

http://www.swistak.pl/szukaj.php?id=551&f[query]=d1660&f[type]=1

Ponadto, o ile się orientuję, to używanie oryginałów
jest warunkiem utrzymania gwaracji, a im droższa
drukarka (np. laserowa), tym jest to ważniejsze.
Przepraszam, ale chcesz za wszelką cenę utrzymywać gwarancję urządzenia
kosztującego 100-200 zł i jeszcze utrzymywać niskie koszty eksploatacji?

Ale tak jak piszę, to są tzw. panujące opinie. Chętnie
posłucham fachowców co sądzą na ten temat.
Są to opinie utrzymywane przede wszystkim przez producentów. Dodam tylko
od siebie, że w dawnych czasach, gdy używałem drukarkę Canon BJC 2000, w
której po 2 miesiącach używania pierwszego, oryginalnego tuszu zaschła
głowica drukująca, diagnoza serwisu i tak brzmiała: używanie
nieoryginalnych tuszy i z gwarancją mogłem się pożegnać :-)

Maciek

Data: 2011-08-17 11:32:15
Autor: Irokez
Użytkownik "Mat" <M@..com> napisał w wiadomości news:4e4b086e$0$2445$65785112news.neostrada.pl...
W sprawie używania bądź nie tuszów lub tonerów
oryginalnych dodam, że moja niechęć do zamienników
wynika z panującej opinii, że mogą one zepsuć
drukarkę.

A ja wywaliłem drukarkę HP do kosza, bo z racji żadkiego drukowania pozasychały tusze oryginalne, na których wydrukowałem może z 50 kartek, a nowo otwarte na dzień dobry były pozasychane (tak z połowa dysz nie drukowała - na 1000% to oryginały HP a nie podróby były). Komplet tych oryginałów w sklepie to ponad 4 stówki - HP45 i HP78.

I w ten oto sposób pozbyłem się już na zawsze atramentów. Pozostał LaserJet 6P do większego drukowania rachunków itp
oraz zakupiłem Xeroxa 6125N - laserek, który nie zaschnie, zamienniki już spokojnie są dostępne, a ruskie nawet chipa rozpracowali i sam sobie mogę zaprogramować. Jakość fotek bardzo ładna jak na laser.
Jak naprawdę mało drukujesz, zastanowił bym się nad np. Samsungiem CLP-320N (lub bez N jak nie chcesz sieci).

Pozdro

--
Irokez

Data: 2011-08-17 14:32:18
Autor: Marx
On 17.08.2011 11:32, Irokez wrote:
mogę zaprogramować. Jakość fotek bardzo ładna jak na laser.
podobnie można powiedzieć że Octavia ma bardzo dobrą ładowność jak na osobówkę, ale do wożenia materiałów budowlanych to ja bym jej raczej nie polecił...
Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.
Marx

Data: 2011-08-17 14:44:10
Autor: m4rkiz
Marx wrote:
Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej
atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

jezeli drukuje sie zdjecia sporadycznie, to lepiej wybrac sie do labu
niz ladowac sie w atrament tylko dla zdjec, moze wyjsc nieco taniej
niz drukowane na oryginalach i zalecanym papierze

Data: 2011-08-17 17:41:32
Autor: Irokez
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:j2ggjc$76t$1dont-email.me...
Marx wrote:
Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej

To musisz kupić, bo jak mam inaczej je przedstawić?

atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

Tu się zgadzam.

jezeli drukuje sie zdjecia sporadycznie, to lepiej wybrac sie do labu
niz ladowac sie w atrament tylko dla zdjec, moze wyjsc nieco taniej
niz drukowane na oryginalach i zalecanym papierze

I właśnie trafiłeś w sedno.
Zdjęcia robię w fotolabie.
Ale czasami dla dziecka trzeba wydrukować coś do szkoły/przedszkola, jakiegoś ptaszka, pieska czy drzewko. Byłem w szoku, że laser tak potrafi ładnie drukować.

--
Irokez

Data: 2011-08-19 01:05:56
Autor: Gotfryd Smolik news
On Wed, 17 Aug 2011, Irokez wrote:

Ale czasami dla dziecka trzeba wydrukować coś do szkoły/przedszkola, jakiegoś ptaszka, pieska czy drzewko. Byłem w szoku, że laser tak potrafi ładnie drukować.

  Bo "zdjęcia z lasu" drukuje całkiem dobrze.
  Takie zdjęcia, w ktorym prawie cała powierzchnia składa się z gwałtownych
zmian koloru (i jasności), w związku z czym to czy *w danym punkcie*
kolor jest odchylony o 1% czy 15% jest bez znaczenia, byleby "średnia"
była mniej więcej dobra.
  Problem jest z wszelkimi pastelami i łagodnymi przejściami tonalnymi,
skóry na twarzy nie wyłączając.
  "Zwykły" laser jest jednobitowy (dany kolor jest/nie ma) z dużo
za małą rozdzielczością, żeby dało się uzyskać dobry dightering
(rozpraszanie i "uśrednianie" tą drogą).
  "Plujka" ma tu przewagę w obu częściach (modulacja wielkości kropli
plus znacznie większa nominalna rozdzielczość, i tak nie do wykorzystania
przez nośnik, za to do wykorzystania przez dightering).

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-19 11:04:44
Autor: Irokez
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1108190100280.484quad...
 "Plujka" ma tu przewagę w obu częściach (modulacja wielkości kropli
plus znacznie większa nominalna rozdzielczość, i tak nie do wykorzystania
przez nośnik, za to do wykorzystania przez dightering).

Ależ wiem o tym.
Chciałem tylko zakomunikować, że aktualnie laser potrafi robić ładne wydruki. To już nie jest taka grafika jak zdjęcie z trybuny ludu.
I jeżeli komuś to wystarcza (mi tak) to to warto się zastanowić.

--
Irokez

Data: 2011-08-20 14:39:18
Autor: MC
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:j2l8vi$urn$1news.onet.pl...
[...]

Ładne jest pojęciem względnym. Laser może się wyłożyć nawet na słupkach z Excela, jeśli się je zrobi wystarczająco złośliwie.

Data: 2011-08-18 08:15:47
Autor: Marx
On 17.08.2011 15:44, m4rkiz wrote:
Marx wrote:
[...]

toteż mało kogo stać na drukowanie na oryginałach. Moja drukarka oryginałów nie miała włożonych nawet raz. Jednak wybór zamienników nie jest prosty, zarówno tuszu jak i papieru, warto też zainwestować w kalibrację. Aczkolwiek przy małych odbitkach lab i tak wychodzi taniej, a zdjęcie jest trwalsze.
Marx

Data: 2011-08-18 10:01:01
Autor: nom

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:6vosh8-vj5.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
Z chęcią zobaczyłbym zdjęcie z tej laserówki - zdjęcia z dobrej atramentówki są porównywalnej jakości do tych z fotolabu.

Drukowałem zdjęcia na papierze foto A4 na Canon LBP5000 (fotka z lustrzanki o ile ma to znaczenie) i wątpię, żebyś odróżnił od wydruku z atramentówki. :-)
Na zwykłym papierze zdjęcia z laserówki wychodzą o niebo lepiej niż na atramentówce na tym samym papierze.
Aha, drukowałem na oryginalnych tonerach, na zamiennikach tak ładnie to już nie jest. ;-)
No i zdjęcie A4 laserówka drukuja jakieś 20 sekund a  nie 4 minuty tak jak przeciętna atramentówka.

Data: 2011-08-18 13:01:47
Autor: Animka
W dniu 2011-08-18 10:01, nom pisze:

UĹźytkownik "Marx"<Marx@nospam.com>  napisał w wiadomości
[...]

:-)
Na zwykłym papierze zdjęcia z laserówki wychodzą o niebo lepiej niż na
atramentĂłwce na tym samym papierze.
Aha, drukowałem na oryginalnych tonerach, na zamiennikach tak ładnie to już
nie jest. ;-)
No i zdjęcie A4 laserĂłwka drukuja jakieś 20 sekund a  nie 4 minuty tak jak
przeciętna atramentówka.

Moja Brother zdjęcie drukuje ok. 30 sekund.

--
animka

Data: 2011-08-19 09:32:16
Autor: nom

Użytkownik "Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> napisał w wiadomości news:j2irg4$smp$2node2.news.atman.pl...

Moja Brother zdjęcie drukuje ok. 30 sekund.

No to super wynik, ale w testach wypada blado:
http://www.chip.pl/testy/drukarki/drukarki-atramentowe-wielofunkcyjne/brother-mfc-j265w
ponad 8 minut wydruk foto A4! :-)

Data: 2011-08-19 11:12:36
Autor: Animka
W dniu 2011-08-19 09:32, nom pisze:

UĹźytkownik "Animka"<animka@to.nie.ja.wp.pl>  napisał w wiadomości

Moja Brother zdjęcie drukuje ok. 30 sekund.

No to super wynik, ale w testach wypada blado:
http://www.chip.pl/testy/drukarki/drukarki-atramentowe-wielofunkcyjne/brother-mfc-j265w
ponad 8 minut wydruk foto A4! :-)

LOL
Może ktoś testował na padającym sprzęcie. Zreszta technika w tych drukarkach pewnie jest udoskonalana.

--
animka

Data: 2011-08-18 13:56:55
Autor: Marx
On 18.08.2011 10:01, nom wrote:

[...]

zaręczam ci że odróżnię, bo w wydruku z atramentówki z bardzo bliska w niektórych partiach zdjęcia widać kropki. Zresztą było o jakości porównywalnej z fotolabem.

Na zwykłym papierze zdjęcia z laserówki wychodzą o niebo lepiej niż na
atramentówce na tym samym papierze.
Nikt zdjęć na zwykłym papierze nie drukuje, to bez sensu

No i zdjęcie A4 laserówka drukuja jakieś 20 sekund a nie 4 minuty tak
jak przeciętna atramentówka.
Moja atramentówka (pixma) w najwyższej możliwej jakości drukuje całkiem szybko i na pewno nie trwa to więcej niż minutę.

Gdyby laserówki zbliżyły się jakością do fotolabu to wyp... bym tą atramentówkę przez okno i kupił laser :)
Marx

Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

Data: 2011-08-18 17:15:55
Autor: Eka
Porównanie tuszy do drukarek ?
Przyłączę się do tematu.

Jaką najtańszą, ale sensowną, drukarkę atramentową byście polecili?
Chodzi mi o to żeby możliwie tania była zarówno drukarka jak i
zamienniki oryginalnych tuszy, ale z wyłączeniem zabawy z napełnianiem
we własnym zakresie.

Warunek - możliwość ładowania papieru także lub wyłącznie z przodu.

Muszę coś pilnie kupić. Nie chcę inwestować dużej kasy.

Pozdrawiam
Eka

Data: 2011-08-18 17:27:46
Autor: Eka
[...]

Oczywiście nie ma mowy o drukowaniu zdjęć. Ma służyć do bardzo
prostych zastosowań. Wykorzystywana będzie średnio intensywnie.

Pozdrawiam
Eka

P.S. Przepraszam za wysłanie tylu newsów. Wypadek przy pracy. :-)

Data: 2011-08-18 19:52:33
Autor: m4rkiz
Eka wrote:
Warunek - możliwość ładowania papieru także lub wyłącznie z przodu.

niezbyt lapie co przez to rozumiesz

Data: 2011-08-18 21:19:59
Autor: Eka
Porównanie tuszy do drukarek ?
Warunek - możliwość ładowania papieru także lub wyłącznie z przodu.

niezbyt lapie co przez to rozumiesz

Z tego co się orintuję, to drukarki atramentowe mają podawanie
papieru z góry. U mnie nie ma na to miejsca. Stąd mój warunek.

Pozdrawiam
Eka

Data: 2011-08-18 23:33:43
Autor: m4rkiz
Eka wrote:
[...]

ogladnij dcp-1xx brothera, niskie ale duze, tani tusz

Data: 2011-08-19 06:03:42
Autor: Eka
Porównanie tuszy do drukarek ?
Warunek - możliwość ładowania papieru także lub wyłącznie z przodu.

niezbyt lapie co przez to rozumiesz

Z tego co się orientuję, to drukarki atramentowe mają podawanie
papieru z góry. U mnie nie ma na to miejsca. Stąd mój warunek.

ogladnij dcp-1xx brothera, niskie ale duze, tani tusz

Dzięki, ale nie udało mi się trafić na taką drukarkę. To są wszystko
urządzenia wielofunkcyjne. Mam skaner i potrzebna jest mi tylko
drukarka.

Pozdrawiam
Eka

Data: 2011-08-19 19:28:22
Autor: m4rkiz
Eka wrote:
[...]

jezeli masz miejsce to nie ma sie nad czym zastanawiac, roznica w cenie
znikoma, a moze sie okazac ze drukarka ktora ci spelni wymagania bedzie
nawet drozsza
w kazdym razie w koszcie eksploatacji brothera trudno przebic

Data: 2011-08-20 14:51:32
Autor: MC
Użytkownik "m4rkiz" <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com> napisał w wiadomości news:j2ma08$ece$1dont-email.me...

[...]
Zwłaszcza jak się nie pojęcia o innych możliwościach.

Data: 2011-08-20 14:44:44
Autor: m4rkiz
MC wrote:
w kazdym razie w koszcie eksploatacji brothera trudno przebic
Zwłaszcza jak się nie pojęcia o innych możliwościach.

nie boj sie, zaszalej, i wymien te tansze opcje (cis odpada, mowimy
o kilkunastu kartkach tygodniowo, moze sie nie zwrocic przed koncem
zycia drukarki)

Data: 2011-08-19 02:33:20
Autor: Animka
Por�wnanie tuszy do drukarek ?
W dniu 2011-08-18 21:19, Eka pisze:
Warunek - mo�liwo�� �adowania papieru tak�e lub wy��cznie z przodu.

niezbyt lapie co przez to rozumiesz

Z tego co siďż˝ orintujďż˝, to drukarki atramentowe majďż˝ podawanie
papieru z g�ry. U mnie nie ma na to miejsca. St�d m�j warunek.

W mojej jest wysuwana taca w stronę moich nóg ( drukarka stoi na najniższej półce biurka). Do skanera klapa jest na górze, ale można przecież ją tylko uchylić. U mnie się mieści.

--
animka

Data: 2011-08-20 14:50:19
Autor: MC
Użytkownik "Eka" <E@ka.pl> napisał w wiadomości news:4e4d65dc$0$2439$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Modele z szufladowym podajnikiem są z reguły droższe. Poszukaj wśród Canonów i HP.

Data: 2011-08-20 10:47:44
Autor: Maciek
W dniu 2011-08-18 17:15, Eka pisze:
[...]
Nie wiem co oznacza najtańszą, ale poniżej masz przykład ładowanej od
przodu. Drukowałem na takiej parę razy kolorowe dokumenty u znajomego.
Drukowała przyzwoicie, tusze można było sobie samemu napełniać bez
kombinacji z chipami, generalnie znajomy był zadowolony (chyba nawet
nadal jej używa).

Np. tu używane:
http://allegro.pl/listing.php/search?buy=0&category=4579&distance=1&listing=0&listing_sel=2&listing_interval=7&postcode_enabled=0&sg=0&state=0&order=p&price_from=&price_to=&string=d1660&view=gtext&params_top_cookie=635c8699ec6a48ca70780f0e041b45ce82fe39d8

A tu nowe:
http://www.swistak.pl/szukaj.php?id=551&f[query]=d1660&f[type]=1

Na Świstaku jest chyba możliwość negocjacji cen, więc pewnie można coś
utargować.

Maciek

Data: 2011-08-19 01:20:26
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 18 Aug 2011, Marx wrote:

On 18.08.2011 10:01, nom wrote:

[...]

  Dlatego zasadniczym pytaniem jest kto dobiera zdjęcie.
  Patrz sąsiedni post - jak ktoś Ci podrzuci zdjęcie lasu, na którym
to zdjęciu nie będzie nieba ani żadnej innej:
- wyraźnie jasnej
  lub
- pastelowej
  lub
- *prawie* jednolitej (z grubsza wyłączając czarny i każdy kolor
  w 100% nasycenia) powierzchni

....to z odróżnieniem optycznym może być kłopot :), poważny.
  Ale *statystyczne* zdjęcie zawsze jakiś ww. element zawiera
i rzecz jasna trzeba się zgodzić z Twoją uwagą.

Na zwykłym papierze zdjęcia z laserówki wychodzą o niebo lepiej niż na
atramentówce na tym samym papierze.
Nikt zdjęć na zwykłym papierze nie drukuje, to bez sensu

  Y tam, takie stwierdzenia jak "nikt", "zawsze" itede obarczone są
sporym ryzykiem, zwyczajowo opisywanym jako "nisko przelatujący
kwantyfikator", a raczej szkody nim wyrządzone ;)

Gdyby laserówki zbliżyły się jakością do fotolabu to wyp... bym tą atramentówkę przez okno i kupił laser :)

  Druga odważna teza :)
  Dopóki nie pojawiła się kiedyś dyskusja na .foto.cyfrowa, to nie
miałem świadomości że są już *seryjnie* produkowane urządzenia,
które stosują modulację napięcia "trzymającego" proszek na bębnie.
  Po prawdzie, owe potocznie określane "dwa zera w cenie" mogą
tego i owego zniechęcić, do tego (pewnie z poprzedniego powodu)
raczej zjawisko spotyka się w urządzeniach khm... no powiedzmy
"potrzebujących BARDZO dużego biurka", jeśli chodzi o określenie
"biurkowości", ale skoro jesteś aż tak zdeterminowany...

  :D

Marx

Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

....i zapadła cisza... (co mnie nie dziwi, z tego samego powodu,
dla którego nie mam jeszcze "lasera" z modulacją napięcia ;))

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-19 08:22:50
Autor: Marx
On 19.08.2011 01:20, Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

ale ma pewne podstawy - papier jest tak cienki, że nie nadaje się do prezentacji.

Po prawdzie, owe potocznie określane "dwa zera w cenie" mogą
tego i owego zniechęcić, do tego (pewnie z poprzedniego powodu)
wiadomo że poruszamy się w segmencie amatorskim, więc te dwa zera więcej wykluczają takie urządzenia z dyskusji

Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

...i zapadła cisza... (co mnie nie dziwi, z tego samego powodu,
dla którego nie mam jeszcze "lasera" z modulacją napięcia ;))
amatorska kalibracja laserówki i atramentówki chyba nie różni się jakoś specjalnie, ja na allegro kupiłem w aukcji za złotówkę, ostatnio najtaniej widziałem około 25zł czyli kwota raczej niewielka
Marx

Data: 2011-08-19 11:10:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 19 Aug 2011, Marx wrote:

amatorska kalibracja laserówki i atramentówki chyba nie różni się jakoś specjalnie, ja na allegro kupiłem w aukcji za złotówkę, ostatnio najtaniej widziałem około 25zł czyli kwota raczej niewielka

  Masz na myśli usługę?
  No to problem jest ze zmianą parametrów przy zmianie tuszu.

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-08-19 13:20:55
Autor: Marx
On 19.08.2011 11:10, Gotfryd Smolik news wrote:
On Fri, 19 Aug 2011, Marx wrote:

[...]

ale po co zmieniać? lejesz wciąż to samo.
Zmiana tuszów to prośba o kłopoty
Marx

Data: 2011-08-23 01:40:18
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Fri, 19 Aug 2011 13:20:55 +0200, Marx napisał(a):

Masz na myśli usługę?
No to problem jest ze zmianą parametrów przy zmianie tuszu.

ale po co zmieniać? lejesz wciąż to samo.

Pewien jesteś, że się skład atramentu nie zmienia?

Zmiana tuszów to prośba o kłopoty

Wystarczy sama zmiana papieru, a kalibrację i profilowanie rozpoczynasz od
początku (chyba, że masz już profil barwny dla tej właśnie kombinacji
drukarka + atrament + papier). :)

[ Są dwa sposoby na zrozumienie kobiety: pierwszy nie działa, drugi nie    ]
[ istnieje.                                              (demotywatory.pl) ]

Data: 2011-08-23 09:11:08
Autor: Marx
On 23.08.2011 01:40, Przemysław Ryk wrote:
[...]

pewności nie masz nawet w tuszach oryginalnych, ale jak za każdym razem zmieniasz na inne to masz pewność że jest inaczej :)

Zmiana tuszów to prośba o kłopoty

Wystarczy sama zmiana papieru, a kalibrację i profilowanie rozpoczynasz od
początku (chyba, że masz już profil barwny dla tej właśnie kombinacji
drukarka + atrament + papier). :)
Więc najlepiej papier należy wybrać jeden, podobnie jak tusz, i należy się tego trzymać.

Z mojej praktyki wynika jednak, że są dwa rodzaje papieru (używam tylko błyszczących). Papier do dupy i papier dobry :)
Mam w domu kilkanaście rodzajów gładkiego papieru, i generalnie obskakuje je za pomocą dwóch profili.
Jeden profil jest do papierów lepszych, droższych - wydruk na tych papierach swobodnie konkuruje z tym z labu.
Drugi profil mam dla papierów słabych - one generalnie są wszystkie równie słabe i nawet profil im niewiele pomaga. Tzn kolorystyka jeszcze jest jaka-taka, ale sam papier jest mało kontrastowy, zielenie zgniłe - drukuje na takim papierze tylko gdy na jakości mi nie zależy

Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno podciągnięty aby kolorowo wyglądało)
Marx

Data: 2011-08-23 11:15:50
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 23 Aug 2011 09:11:08 +0200, Marx napisał(a):

ale po co zmieniać? lejesz wciąż to samo.

Pewien jesteś, że się skład atramentu nie zmienia?
pewności nie masz nawet w tuszach oryginalnych, ale jak za każdym razem zmieniasz na inne to masz pewność że jest inaczej :)

Wiesz - tak na mĂłj gust, to takie UltraChrome K3 do Epsona StylusPro 3880 to
jednak zdecydowanie bardziej przewidywalne są. :)

[...]

I to załatwia całą sprawę? A potem jest płacz i zgrzytanie zębami, że jednak
wygląda to mocno inaczej, niż na monitorze. ;D

[...]
Jeden profil jest do papierĂłw lepszych, droĹźszych - wydruk na tych papierach swobodnie konkuruje z tym z labu.

Lab też trzeba niejednokrotnie „oszukać”, żeby Ci autokorekcji nie wrąbał.

[...]

To, który wydruk jest rzeczywiście poprawny, a nie tylko „ładny”, to by
można sprawdzać na zasadzie wydruku pól testowych i pomiaru
spektrofotometrem co w poszczególnych kostkach wypluła drukarka. Na razie
jedyne co masz, to rozróżnienie, że na tym papierze jest „ładniej”, a na
innym „gorzej”. Ale który wydruk rzeczywiście jest zbliżony do tego co masz
w pliku, to tak de facto nie wiesz. :)

Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno podciągnięty aby kolorowo wyglądało)

Oryginalnym profilu czego?

[ Paranoja teĹź jest sposobem na Ĺźycie.                                     ]
[                                (Murgen, Glen Cook "A imię jej ciemność") ]

Data: 2011-08-23 14:21:42
Autor: Marx
On 23.08.2011 11:15, Przemysław Ryk wrote:
Wiesz - tak na mĂłj gust, to takie UltraChrome K3 do Epsona StylusPro 3880 to
jednak zdecydowanie bardziej przewidywalne są. :)
no i co z tego?

[...]
tak to załatwia sprawę _drukowania_
A do monitora to mam swĂłj kalibrator, ale chyba nie o tym piszemy.

Lab też trzeba niejednokrotnie „oszukać”, żeby Ci autokorekcji nie wrąbał.
nic nie trzeba oszukiwać, normalny lab pozwala robić zdjęcia bez korekcji (np fotonet z którego usług czasem korzystam)

[...]
ja drukuje zdjęcia po to aby były ładne a nie po to aby były zgodne z polami testowymi. Ale co kto lubi.

Może dodam jeszcze że przyzwoite tusze-zamienniki całkiem nieźle drukują
na oryginalnym profilu (profil ten nie jest neutralny - jest mocno
podciągnięty aby kolorowo wyglądało)

Oryginalnym profilu czego?
a mówią że nie ma głupich pytań...
Moja drukarka ma zestaw profili do oryginalnych tuszy i papierów, profile te są zawarte w sterowniku drukarki
Marx

Data: 2011-08-23 15:45:50
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:21:42 +0200, Marx napisał(a):

Wiesz - tak na mĂłj gust, to takie UltraChrome K3 do Epsona StylusPro 3880 to
jednak zdecydowanie bardziej przewidywalne są. :)
no i co z tego?

Niby nic. Ja tam wolę mieć przewidywalne zachowanie materiałów
eksploatacyjnych. :)

[...]

Czyli jednak zależy Ci na wierności kolorystycznej tego, co oglądasz /
obrabiasz z tym, co dostajesz na wydruku? :D

Lab też trzeba niejednokrotnie „oszukać”, żeby Ci autokorekcji nie wrąbał.
nic nie trzeba oszukiwać, normalny lab pozwala robić zdjęcia bez korekcji (np fotonet z którego usług czasem korzystam)

Warto wiedzieć - dzięki za info.

[...]

Mnie tam interesuje, żeby to, co dostaję na wydruku mieć jak najbardziej
zbliżone do tego, co obrabiałem…

[...]

Jest teoria, że głupich pytań nie ma - są tylko głupie odpowiedzi. ;)

Moja drukarka ma zestaw profili do oryginalnych tuszy i papierów, profile te są zawarte w sterowniku drukarki

O widzisz. I o to mi chodziło.

Data: 2011-08-19 10:45:13
Autor: nom

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:p8bvh8-cpr.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
Moja atramentówka (pixma) w najwyższej możliwej jakości drukuje całkiem szybko i na pewno nie trwa to więcej niż minutę.

W teście Chipa MX350 drukowała stronę A4 w trybie foto 257 sekund. Ja u koleżanki na Canonie MG5150 drukowałem fotkę 10x15cm i trwało to ponad 1 min.

Data: 2011-08-19 10:52:10
Autor: nom
Porównanie tuszy do drukarek ?

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:p8bvh8-cpr.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...

Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

Te drukarki co mam (canon LBP5050, LBP 5000, HP CP 1215) zawsze się kalibrują po wymianie jakiegokolwiek tonera (nie wiem czy to się da wyłączyć). Trwa to jakieś kilka minut. Nie każdy zamiennik da się poprawnie skalibrować (wywala błąd, że kalibracja nie przeszła poprawnie), ale drukarka drukuje (kolory są przekłamane, ale można ręcznie skalibrować).
Canon MG5150 (atramentówka) drukuje bardzo dobre fotki na papierze foto, ale wolę mieć jednak laserówki w biurze, gdzie od czasu do czasu trzeba wydrukować jakąś prezentację w kolorze. :-)

Data: 2011-08-19 11:21:29
Autor: Marx
On 19.08.2011 10:52, nom wrote:

[...]

nie wiem o jaką kalibrację ci chodzi, ja pisałem o kalibracji za pomocą kalibratora np xRite czy innego tego typu, którego koszt to grubo ponad 1000zł, ale można tą usługę wykonać za pomocą poczty
Marx

Data: 2011-08-19 21:01:22
Autor: nom

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:ahm1i8-3ku.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
nie wiem o jaką kalibrację ci chodzi,

drukarka laserowa sama się kalibruje po wymianie każdego tonera, albo można ręcznie włączyć kalibrację z programu monitorującego stan pracy drukarki. Z tego co wiem, to drukarka nanosi jakiś wzorek na pas transmisyjny a potem to skanuje i porównuje z wzorcem dopasowując ilość toneru tak, żeby było dobrze. To tak w dużym uproszczeniu. :-)

Data: 2011-08-19 23:40:13
Autor: m4rkiz
nom wrote:
[...]

piszecie o dwoch roznych sprawach
marx o kalibracji kolorow (skladowych CMY w celu uzyskania odcieni)
nom o kalibracji miejsca zadruku (miejscu gdzie trafia kropka tuszu\czastka toneru)

Data: 2011-08-20 14:48:03
Autor: MC
Porównanie tuszy do drukarek ?
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:p8bvh8-cpr.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...

Ps. Próbowałeś kalibrować tą drukarkę na zamiennikach?

Jak można kalibrować drukarkę na zamiennikach jak każdy kolejny ładunek jest inny?

Data: 2011-08-20 14:50:05
Autor: m4rkiz
MC wrote:
[...]

a w czym problem? bierzesz epsona, kupujesz zamiennikow za 100 zlotych
(to tak lekko liczac 5-6 kompletow bedzie) i masz 99.99% szansy ze sa z
jednej partii czyli napelniane tym samym, wydajesz 20 pln na kalibracje
i cieszysz sie tanim drukowaniem przez poltora roku

jezeli chcesz kupowac nonejmy po 20 pln za komplet, za kazdym razem
dopiero jak poprzednie sie skoncza to znaczy ze bardziej zalezy ci na
tanszym drukowaniu niz na odwzorowaniu kolorow

nie dyskutujemy jak za grosz miec jakosc fotolabu tylko co zrobic
zeby jak najtaniej miec akceptowalny wydruk

Data: 2011-08-22 13:44:07
Autor: Marx
On 20.08.2011 14:48, MC wrote:
[...]

a dlaczego jest inny? kupuj wciąż ten sam - problem znika
Marx

Data: 2011-08-23 01:40:18
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Mon, 22 Aug 2011 13:44:07 +0200, Marx napisał(a):

Jak można kalibrować drukarkę na zamiennikach jak każdy kolejny ładunek
jest inny?
a dlaczego jest inny? kupuj wciąż ten sam - problem znika

Papier Ci może zmienić swoje parametry w ciągu miesiąca w zależności od
sposobu i warunków przechowywania, a Tobie się wydaje, że zamienników tuszy
to nie dotyczy? Że już o zmianie ich parametrów w ciągu produkcji na
obszarze powiedzmy roku nie wspomnę.

[ Najlepszym sposobem na czystość sumienia jest jego staranne odłożenie na ]
[ półkę i konsekwentne nieużywanie.             (Janusz "Kali" Kaliszczak) ]

Data: 2011-08-23 09:17:54
Autor: Marx
[...]

chłopie coś ci się pomyliło. To nie jest grupa dtp czy poligrafia, gdzie 1% odstępstwo od normy to już tragedia. Piszemy o amatorskim drukowaniu na zamiennikach - moja rada to dokonać wyboru kombinacji tusz+papier i się tego trzymać, ewentualnie oprofilować za 50zł, jeśli na oryginalnym profilu jest np zafarb
Nie wiem jaki musiałbym mieć sprzęt żeby zauważyć zmiany w papierze które spowodowane są jego leżeniem przez miesiąc na półce, w opakowaniu, w miejscu nie nasłonecznionym, ale na pewno nie jest to sprzęt z trzycyfrową ceną, a myślę że maksymalnie o takim tutaj rozmawiamy.

Marx

Data: 2011-08-23 11:15:50
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 23 Aug 2011 09:17:54 +0200, Marx napisał(a):

chłopie coś ci się pomyliło. To nie jest grupa dtp czy poligrafia, gdzie 1% odstępstwo od normy to już tragedia.

Chciałbym dorwać drukarnię, która potrafi zejść do takich odstępstw. :D

Piszemy o amatorskim drukowaniu na zamiennikach - moja rada to dokonać wyboru kombinacji tusz+papier i się tego trzymać, ewentualnie oprofilować za 50zł, jeśli na oryginalnym profilu jest np zafarb

Oprofilować - jestem jak najbardziej za. Po prostu zwracam tylko uwagę na
to, że przy zamiennikach o wiele łatwiej jest trafić na sytuację, w której
skład chemiczny atramentu się zmieni, co wpłynie na to, jak wyglądają
machnięte nim wydruki. :)

[...]

Wszystko jest pięknie do momentu, w którym okazuje się, że tą wybraną
kombinację tusz + papier szlag najjaśniejszy trafia i nagle fotki wychodzą
nie tak jak trzeba. :D

[ Hunt: No, she's got no training for this kind of thing. Swanbeck: What,  ]
[ to go to bed with a man and lie to him? She's a woman. She's got all the ]
[ training she needs.                            ("Mission Impossible II") ]

Data: 2011-08-23 14:26:13
Autor: Marx
[...]

to znaczy że źle wybrałeś zamienniki :) Fabryki produkujące zamienniki często niewiele różnią się od fabryk produkujących oryginały. Są pewnie i takie gdzie tusz rozlewany jest w piwnicy, i takich należy unikać.
Niestety wybór zamiennika nie jest prostą sprawą, ale warto się pomęczyć raz - aby czuć to potem w kieszeni cały czas
Marx

Data: 2011-08-23 15:45:50
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Tue, 23 Aug 2011 14:26:13 +0200, Marx napisał(a):

[...]

Nie zmienia to faktu, że pewnie od czasu do czasu i tak bym sobie przejechał
testowy wydruk, żeby oprofilować porządnie drukarkę (w zasadzie zestaw
drukarka + tusze + papier). :D

[ Fortuna to niestała dziwka.                                              ]
[                                   (Konował, Glen Cook "Czarna Kompania") ]

Data: 2011-08-20 14:35:27
Autor: MC
[...]

Laserówka nie nadaje się w ogóle do robienia zdjęć, chyba, że zdjęć rysunków albo specjalnie spreparowanej grafiki. Dobra atramentówka robi zdjęcia lepsze niż z labu, ale na oryginalnych atramentach. Zamienniki to tematyczna czarna dziura, bo oprócz całkiem niezłych trafiają się absolutne knoty.

Koszty eksploatacji w małym stopniu podlegają prawom rynkowym, a na dodatek są one w całym okresie eksploatacji dużo wyższe od ceny samej drukarki. Ceny na atrament ustala producent, więc może sobie tak zaplanować, zeby wyższymi cenami atramentów czy tonerów rekompensować niskie ceny urządzenia. I tak to się zwykle dzieje.

Ale ostatnio pojawiły się wyjątki. Epson, Lexmark i HP mają modele, w których koszt strony jest bardzo konkurencyjny dla laserówek. 3 grosze w Lexmarku za 5% pokrycia A4 na oryginalnych atramentach to naprawdę dobry wynik. W HP jest to seria bodajże Ink advantage a u Epsona atramentówki z serii biznesowej. Ale są to na ogół drukarki droższe, dla osób więcej drukujących.

Data: 2011-08-20 14:58:54
Autor: m4rkiz
MC wrote:
Laserówka nie nadaje się w ogóle do robienia zdjęć,

to to na pewno

chyba, że zdjęć rysunków albo specjalnie spreparowanej grafiki.

a to juz bzdura

[...]

czyli dalej nic co pozwoli kowalskiemu tanio wydrukowac kilkanascie stron
tygodniowo

a rozwiazan jest masa, np. bierzesz brothera, kupujesz pojemniki xxl,
http://allegro.pl/i1764460086.html
lejesz cos bardziej lub mniej markowego z butli, kalibrujesz i drukujesz
w cenie niewiele odbiegajacej od kosztu papieru (tymi z auckji spokojnie
machniesz 4000 kartek co daje 2 grosze za strone, kalibrujesz co
8 ryz papieru, bo na tyle starczaja tusze)

wymaga to wiecej zachodu, wiec trzeba sobie poprostu odpowiedziec na
pytanie ile sie bedzie drukowalo i ile chce sie poswiecic na odpalenie
drukarki...

Data: 2011-08-17 14:42:32
Autor: Mat
Porównanie tuszy do drukarek ?
Jak naprawdę mało drukujesz, zastanowił bym się nad np. Samsungiem CLP-320N (lub bez N jak nie chcesz sieci).
Ale czy eksploatacja TANIEJ drukarki laserowej jest rzeczywiście tańsza,
czy tylko odpada problem zasychania tuszu i ewentualnej straty wynikającej
z konieczności wyrzucenia zaschniętego pojemnika i zakupu nowego.?
Toner, zwłaszcza kolorowy, jest bardzo drogi, a zaschnięciu tuszu można
zapobiec drukując od czasu do czasu jakąś stronę angażującą wszystkie
kolory. Tak tylko głośno myślę.
Chodzi mi o porównanie kosztów eksploatacji  w przypadku stosowania
materiałów oryginalnych.
Nie twierdzę, że będę zawsze używać tylko materiałów oryginalnych,
ale do porównania chyba to będzie najlepsze.
Możliwości wyboru zamienników jest tyle, że trudno mówić o porównaniu.

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 14:50:51
Autor: m4rkiz
Mat wrote:
Ale czy eksploatacja TANIEJ drukarki laserowej jest rzeczywiście tańsza,
czy tylko odpada problem zasychania tuszu i ewentualnej straty wynikającej
z konieczności wyrzucenia zaschniętego pojemnika i zakupu nowego.?

jak ci zaschnie tusz na czyms z glowica w dukarce to wyrzucasz cala drukarke

szanse na uznanie reklamacji w takim przypadku sa raczej niewielkie

Toner, zwłaszcza kolorowy, jest bardzo drogi, a zaschnięciu tuszu można
zapobiec drukując od czasu do czasu jakąś stronę angażującą wszystkie
kolory. Tak tylko głośno myślę.

i bedziesz o tym pamietal co te 5 dni? zawsze? na urlopie tez?

Chodzi mi o porównanie kosztów eksploatacji  w przypadku stosowania
materiałów oryginalnych.
Nie twierdzę, że będę zawsze używać tylko materiałów oryginalnych,
ale do porównania chyba to będzie najlepsze.

najlepsze bedzie wybrac sprawdzona metode ktora zagwarantuje najnizsze
koszty wydruku okreslonej liczby stron

w tym celu musisz ustalic co bedziesz drukowal, w jakiej ilosci, jak
bardzo cenisz swoj czas, oraz jaka chcesz miec pewnosc ze bedziesz
mogl w kazdym momencie kliknac drukuj i wydrukuje sie bez problemow

Możliwości wyboru zamienników jest tyle, że trudno mówić o porównaniu.

ceny zamiennikow sa porownywalne dla danego produktu, porownanie jest
raczej banalne

Data: 2011-08-17 16:05:43
Autor: Mat
[...]

Przepraszaam, ale chcę to dokładnie zrozumieć.
Mówisz o zaschnięciu pojemnika z tuszem na którym jest chip, natomiast
głowice drukująca jest w drukarce, a dokładniej w karetce, do której wkłada się
pojemniki z tuszem?
Występują także pojemniki bez chipa - ale czy dotyczy to tylko zamienników
czy oryginalnych pojemników też?
Czy do tej samej drukarki będą pasowały pojemniki a chipem i bez (o tym samym,
odpowiednim numerze oczywiście)?
W niektórych drukarkach głowica drukująca jest razem z pojemnikiem, to są
chyba te pojemniki zintegrowane.
Które rozwiązanie jest lepsze?

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 15:45:12
Autor: m4rkiz
Mat wrote:
Przepraszaam, ale chcę to dokładnie zrozumieć.

w atramentowkach sa dostepne dwa rozwiazania:
a) pojemnik z tuszem i zintegowana glowica
b) pojemnik z tuszem

w przypadku b glowica jest w drukarce i zasilana jest z
pojemnika

jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w pojemniku
wywalasz tusz i wsadzasz nowy

jezeli zaschnie ci tusz na glowicy zintegrowanej w drukarce
wywalasz drukarke i kupujesz nowa

chipy (stosowane przez wszystkich poza brotherem) sa po to
zeby uzytkownik nie mogl dolac tuszu do pojemnika, po
wykorzystaniu okreslonej ilosci tuszu pojemnik trzeba wywalic
i nie maja zwiazku z glowica, to tylko sposob weryfikacji
ile tuszu zostalo wykorzystane

nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta

(chyba ze ktos wypusci wyjatkowo spieprzony model)

Data: 2011-08-17 17:01:02
Autor: Mat
[...]

Dzięki, już to rozumiem.

[...]

Znam przypadek gdy ktoś w sklepie kupił, przez nieuwagę, pojemnik
bez chipa (zamiennik) i pomimo prawidłowego oznaczenia drukarka
go nie zakceptowała. Konieczna była wymiana na taki z chipem.

nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta
Chodziło mi o lepsze rozwiązanie porównując pojemnik z głowicą
i taki bez. Ale już rozumiem.

W przypadku drukarki laserowej jest jeszcze kwestia gabarytów.
Są one zwykle większe, co czasami nie jest bez znaczenia.

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 18:13:52
Autor: Irokez
Użytkownik "Mat" <M@..com> napisał w wiadomości news:4e4bd7ad$0$2491$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Proste - z racji dużo większej ceny pojemników z zintegrowaną głowicą, jeżeli dużo drukujesz kupujesz drukarkę, która ma głowice osobno.
Nie ma więc też takiego strachu, że zaschnie - bo przecież dużo drukujesz. Pozostaje kwestia, że w końcu może i tak głowica paść (zużycie, bardzo paskudny zamiennik)

Kupujesz model z zintegrowaną głowicą (takie robi HP na przykład), jeżeli drukujesz znacznie mniej, a w razie zaschnięcia wywalasz pojemnik i kupujesz nowy.
No ale koszta.

Laser nie zaschnie, ale tu masz podobnie - koszta taniej przy dużej ilości wydruku mogą być duże.
Chyba że znajdziesz model, który jest już jakiś czas na rynku, czipy są rozpracowane, tanie dosypki.
Jeśli chodzi o czarno-białe to na przykład posiadany przeze mnie HP LJ 6P, zabytek, ale wydrukowanie 2500stron kosztuje mnie 8zł za toner.
Mały kombajn w firemce (skaner/kopiarka/drukarka) Brother DCP-7030 to 42zł za pół kilo, czyli około 16-18tyś wydruków. Nie ma czipa.
Do mojego Xeroxa 100gram (3-4tyś kopii) jednego koloru to 22zł. Czipa sobie sam programuję. Jak nie chcesz się bawić, to gotowy zamiennik 65zł za kolor.

W przypadku drukarki laserowej jest jeszcze kwestia gabarytów.
Są one zwykle większe, co czasami nie jest bez znaczenia.

Ano niestety, kawał drukarki ten Xerox.
Samsung CLP-320 jest mniejszy, ale  4-ro przebiegowe więc druk w kolorze wolny.

Podsumowując - nadal pytanie ile tego chcesz drukować.
Bo oprócz tonera do lasera, trzeba pamiętać że po jakimś czasie wymienia się też pas transmisyjny (w kolorze) czy bęben/fuser. W niektórych tanich jest niewymienny, liczony na czas życia całej drukarki, albo też w cenie nowej. O tym się praktycznie jak widzę nie mówi.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-08-17 21:58:09
Autor: Mat
Porównanie tuszy do drukarek ?
Dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.
Teraz muszę rozważyć moje potrzeby i zanleźć
odpowiedni produkt np. na Allegro.

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 23:49:56
Autor: Przemysław Ryk
Dnia Wed, 17 Aug 2011 21:58:09 +0200, Mat napisał(a):

Dziękuję za wszystkie informacje i wyjaśnienia.
Teraz muszę rozważyć moje potrzeby i zanleźć
odpowiedni produkt np. na Allegro.

To Ci JoteR da popalić za chwilę… ;)

[ Kobiety oczekują, Ĺźe mężczyĹşni będą odgadywać ich Ĺźyczenia.              ]
[ To dlatego, Ĺźe nie umieją ich same sformułować.         (JoeMonster.org) ]

Data: 2011-08-19 11:38:52
Autor: JoteR
[OT] PorĂłwnanie tuszy do drukarek ?

"Przemysław Ryk"  napisał:

Teraz muszę {...] zanleźć odpowiedni produkt np. na Allegro.

To Ci JoteR da popalić za chwilę… ;)

Dlaczego? Na śmietniku też można czasem wygrzebać coś ciekawego, moja sąsiadka ostatnio znalazła w zsypie, cytuję: "całkiem jeszcze porządny szaliki". Ale mimo to na zakupy to jednak chodzi do sklepu. Normalnego, takiego w którym najpierw się bierze i maca towar, potem dopiero płaci (lub nie) i wychodzi z towarem w ręcach. Sytuację odwrotną, gdy najpierw się robi przedpłatę, a potem czeka co, kiedy i gdzie rzucą, i ona i ja przerabialiśmy już za tzw. "głębokiej komuny". Jak jednak widać, również na tej grupie - system dawno zdechł, a mentalność z czasów "gospodarki niredoboru" u wielu pozostała, zwłaszcza na (za przeproszeniem) Allegro. Ale skoro ludzie chcą wysyłać swoje pieniądze w ciemno obcym dresom...

JoteR

PS. to nie ja zacząłem...

Data: 2011-08-20 15:04:35
Autor: MC
Użytkownik "Irokez" <nie.mam@email.pl> napisał w wiadomości news:j2gpc5$gf1$1news.onet.pl...

[...]

Naboje mogą być zintegrowane lub nie zarówno w atramentówkach jak i laserowkach. W tych drugich chodzi o bęben i sam pojemnik z tonerem. Obowiązują tu bardzo podobne prawa jak w atramentówkach, zintegrowane taniej kosztuje, ale jest droższe w eksploatacji.

Pasy transmisyjne, grzałki i inne części wymiania się dużo rzadziej, praktycznie wcale.

Data: 2011-08-18 10:32:07
Autor: Leszek K.
Dnia Wed, 17 Aug 2011 17:01:02 +0200, Mat napisał(a):

...Znam przypadek gdy ktoś w sklepie kupił, przez nieuwagę, pojemnik
bez chipa (zamiennik) i pomimo prawidłowego oznaczenia drukarka
go nie zakceptowała. Konieczna była wymiana na taki z chipem...

Jak kupujesz pojemnik bez chipa to musisz wyciągnąć chip ze zużytego
pojemnika i przełożyć do nowego. Sterownik drukarki będzie informował, że
zbiornik jest pusty (chyba, że użyjesz resetera (są taki ustrojstwa)) ale
będzie rozpoznawał, że pojemnik jest włożony. Nie wiem jak w innych, ale w
Canonie Pixma można komunikaty o stanie tuszu wyłączyć i drukować do oporu.

Data: 2011-08-22 07:56:31
Autor: Budzik
Osobnik posiadający mail m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

nie ma czegos takiego jak 'lepsze rozwiazanie', drukarki w
obecnych czasach roznia sie praktycznie tylko nazwa producenta

(chyba ze ktos wypusci wyjatkowo spieprzony model)

jest jeszcze kwestia sterowników, co sprawia ze ja już nigdy nie kupię HP natomast kocham swojego Brothera.

--
Pozdrawia... Budzik
"Stanęliśmy na skraju przepaści,

Data: 2011-08-17 15:24:33
Autor: Marx
Porównanie tuszy do drukarek ?
To zależy czy atramentówka ma głowicę zintegrowaną z tuszem czy osobną. Pojemniki zintegrowane z głowicą teoretycznie powinny być droższe, i zapewniają gorszą jakość, ale ryzyko zaschnięcia = ryzyko wymiany jedynie tuszu. Jak głowica jest stała, to używając badziewnych zamienników ryzykuje się uszkodzenie tejże, a koszt nowej wychodzi tyle, że taniej kupić nową drukarkę.
Marx

Data: 2011-08-17 16:15:21
Autor: Mat
[...]

O to mi chodziło. Dzięki.

Pozdrawiam
Mat

Data: 2011-08-17 17:47:19
Autor: Irokez
Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:41ssh8-6ee.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...
[...]

DO tego dochodzi pytanie ile to kosztuje.
Nie od dziś wiadomo, że sam tusz kosztuje ułamek tego, ile kosztuje tusz z głowicą wbudowaną (cytowany tu HP78 do HP DeskJeta 970Cxi jaki miałem to 250zł za kolorowy pojemnik).

Czy tani laser taniej? Nie wiem ile Mat chce drukować.
W moim przypadku od zakupu Xeroxa mineło 1,5 roku i jadę na oryginałach jeszcze dołaczonych do drukarki
W tym, samym okresie wymieniałem 2 razy cały komplet tuszy do HP DJ 970Cxi z powodu zaschnięcia - czyli 800zł poszło się...
Xeroxa kupiłem za 640zł

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2011-08-17 09:07:17
Autor: Jacek
Porównanie tuszy do drukarek ?
Data: 2011-08-17 09:10:08
Autor: Jacek
Porównanie tuszy do drukarek ?
Data: 2011-08-17 23:02:12
Autor: Piotrek
Dnia Tue, 16 Aug 2011 23:16:57 +0200, Mat napisał(a):

[...]

Jeszcze ewentualnie zastanów się nad Epsonem P50 z systemem Ciss. Wychodzi
dość tanio, ale jak atrament zaschnie... no i atramenty są na wierzchu.

Porównanie tuszy do drukarek ?