Porozumienie dla przyszłości....

Data: 2009-03-02 10:09:55
Autor: Tzva Adonai
Porozumienie dla przyszłości....
Polska potrzebuje demokratycznego, racjonalnego, odpowiadającego
wyzwaniom przyszłości i dbającego o nasze miejsce w Europie programu
rozwoju.

Uważamy za celowe stworzenie takiego programu w przyjaznym dialogu
szerokich grup społecznych, obejmujących socjaldemokratów, ludzi
demokratycznego centrum, samorządowców, członków społeczeństwa
obywatelskiego. Postrzegamy to jako szansę na lepszy, skuteczniejszy i
bardziej atrakcyjny projekt programowy, na otwarcie się i
przyciągnięcie nowych wyborców.

Więcej na http://www.dlaprzyszlosci.pl/

***

Deklaracja ideowo-programowa

Bliskie są nam idee humanizmu i takie podstawowe wartości, jak
wolność, równość, solidarność i tolerancja. Jesteśmy gotowi do
odważnego podejmowania prawdziwych i trudnych problemów politycznych,
społecznych i gospodarczych, problemów, z którymi chcemy i potrafimy
się zmierzyć. Chcemy zmieniać świat na lepsze.

I. DLACZEGO ZABIERAMY GŁOS?

Przed Polską stoją wielkie wyzwania. Potrzeba modernizacji państwa i
gospodarki w warunkach globalizacji i rewolucji technologicznej,
zmiany demograficzne i klimatyczne, napięcia międzynarodowe wymagają
dalekosiężnych planów i sprawnych działań. Niestety polska polityka,
pogrążona w doraźnych sporach i konfliktach, nie odpowiada na te
wyzwania.

Przestrzeń publiczna w Polsce została opanowana przez dwie partie
prawicowe. Walka polityczna pomiędzy nimi doprowadziła do powstania
głębokich podziałów w społeczeństwie, podważyła zaufanie do władz
publicznych i instytucji demokratycznych, nasiliła wzajemną nieufność.
Z jednej strony kwestionowany jest kierunek i sens polskich zmian
ustrojowych po 1989 roku, neguje się niewątpliwe osiągnięcia
transformacji, szerzona jest czarna propaganda klęski i
niewykorzystanych szans, lansowane są teorie spisków i "układów". Z
drugiej strony brakuje jasnej wizji przyszłości Polski w XXI wieku -
nie ma pomysłów na stawienie czoła ważnym wyzwaniom współczesności,
niezbędnych reform albo nie podejmuje się w ogóle, albo próbuje się je
przeprowadzić wbrew społecznym oczekiwaniom i potrzebom.

W tych warunkach nie ma miejsca na poważną debatę o polskich sprawach,
a atmosferę dyskusji zatruwają populizm, demagogia i gorszące spory
kompetencyjne. Czas z tym skończyć.

II. PAŃSTWO

Państwo to dobro wspólne. Chcemy, aby było ono przyjazne ludziom,
kompetentne i profesjonalne, a zarazem wolne od korupcji i nepotyzmu.
Sprzeciwiamy się monopolizowaniu władzy przez partie polityczne i inne
grupy nacisku, nie zgadzamy się na zawłaszczanie urzędów i
upolitycznianie służb, na działania według zasady, że zwycięzca w
wyborach bierze wszystko. Gdy jesteśmy w opozycji, jest to opozycja
rozsądna, nie totalna. Sprzeciw nasz budzi walka polityczna
wyniszczająca państwo.

Państwo Polskie jest naszym państwem. Dlatego za niezbędne uważamy
przywrócenie zaufania do instytucji publicznych i zdolności obywatelek
i obywateli do współpracy z państwem.

Ważnym zadaniem państwa jest stworzenie godnych warunków życia dla
wszystkich. Nie akceptujemy takiego modelu rozwoju społeczno-
gospodarczego, w którym nacisk kładzie się wyłącznie na sferę
prywatną, a degraduje publiczną. Świadczenia i usługi finansowane z
pieniędzy publicznych powinny być powszechnie dostępne i najwyższej
jakości. Uważamy jednocześnie, że państwo nie jest wszechmocne i nie
jest w stanie zaspokoić wszystkich naszych potrzeb. Rolą państwa jest
przede wszystkim umożliwienie tworzenia się takich więzi społecznych,
które upodmiotawiają jednostkę i poszerzają jej możliwość wyboru,
służą społecznemu dialogowi, współpracy i innowacji, przyczyniając się
w ten sposób do rozwoju i awansu cywilizacyjnego. Człowiek jest naszym
celem i najwyższą wartością.

Opowiadamy się za odpartyjnieniem struktur państwowych. Zarówno
administracja rządowa, jak i samorządowa musi być tworzona przez
fachowych urzędników, a obsada stanowisk administracyjnych winna być
dokonywana w drodze przejrzystych konkursów, a nie na podstawie
przynależności partyjnej. Chcemy tworzyć kompetentną, uczciwą i
politycznie niezależną służbę cywilną.

Chcemy zasadniczo zreformować wymiar sprawiedliwości. Władza
sądownicza musi być niezawisła i wolna od jakichkolwiek nacisków ze
strony innych organów państwowych. Za priorytet uważamy usprawnienie
działania sądów i realizację zasady równego dostępu do wymiaru
sprawiedliwości. Domagamy się prawnych i konstytucjonalnych gwarancji
apolityczności wymiaru sprawiedliwości i służb specjalnych

Prawne i instytucjonalne gwarancje apolityczności należy także
zapewnić instytucjom kontrolującym funkcjonowanie demokracji, mediom
publicznym, Rzecznikowi Praw Obywatelskich i Najwyższej Izbie
Kontroli.

Nie akceptujemy łamania konstytucyjnej zasady pomocniczości państwa w
jej podstawowych wymiarach, wobec wspólnot, organizacji i inicjatyw
obywatelskich, oraz samorządu terytorialnego. Pełzającą
recentralizację państwa uważamy za wyjątkowo szkodliwą. Samorząd nie
może tracić swojej autonomii, nie może być zmuszany do układania się z
centralną administracją oraz nie może być sprowadzony do roli jej
politycznego klienta. Nie chcemy Polski scentralizowanej, chcemy
Polski samorządowo-obywatelskiej.

III. EUROPA TO NASZE MIEJSCE

Polska w ciągu ostatnich kilkunastu lat stała się pełnoprawnym i
liczącym się uczestnikiem wspólnoty europejskiej. W wymiarze
międzynarodowym pozycja Polski zależy od naszego znaczenia w Unii
Europejskiej oraz roli Unii w kształtowaniu porządku globalnego i jej
znaczenia w świecie.

Chcemy silnej, rozwijającej się Polski w silnej, zjednoczonej Europie.
Nasze narodowe interesy i dążenia w dziedzinie gospodarki i
obronności, bezpieczeństwa energetycznego i ochrony środowiska, pomocy
słabszym regionom i szerzeniu europejskich wartości w krajach
sąsiednich i świecie, wymagają Europy solidarnej i sprawnej w
działaniu. Opowiadamy się za przyjęciem Traktatu Lizbońskiego, który
pozwala osiągać dobro wspólne i lepiej realizować interesy
poszczególnych krajów. Zgadzamy się, że ważnym składnikiem
współczesnego rozumienia suwerenności jest zdolność do wykorzystywania
systemu międzynarodowej współpracy dla lepszego urzeczywistniania
narodowych interesów.

Chcemy Europy bardziej zintegrowanej politycznie, opartej na zasadach
demokracji i obywatelskiego uczestnictwa w podejmowaniu decyzji.
Opowiadamy się za wzmocnieniem roli Parlamentu Europejskiego jako
reprezentanta interesów obywateli Unii Europejskiej.
Chcemy Europy, która będzie nie tylko strukturą wspólnego rynku i
waluty, ale będzie obszarem wspólnych standardów i wartości, obszarem
bezpieczeństwa - w tym bezpieczeństwa socjalnego - a także obszarem
zrównoważonego rozwoju. Opowiadamy się za pogłębianiem takiej
integracji europejskiej i podzielamy eurooptymizm znakomitej
większości Polek i Polaków. Europa to nasza wielka szansa.

IV. PRAWORZĄDNOŚĆ, WOLNOŚĆ, PRAWA CZŁOWIEKA

Państwo musi być rządzone na podstawie prawa i zgodnie z jego treścią.
Nie akceptujemy instrumentalnego traktowania prawa i jego
podporządkowania partykularnym, doraźnym interesom politycznym.
Doceniamy zalety stabilności i niekoniunkturalności prawa.

Wolność jednostki i prawa człowieka uznajemy i cenimy ponad wszystko.
Pierwszym obowiązkiem państwa jest chronić godność człowieka i
wolności obywateli.

Szanujemy poglądy innych, jesteśmy tolerancyjni i otwarci. Możemy być
różni, ale równi w prawie do ich głoszenia. Nie oznacza to jednak, że
każdy pogląd uznajemy za równoprawny. Opowiadamy się za skuteczną
egzekucją przepisów prawnych, zakazujących siania nienawiści rasowej i
narodowościowej.
Płeć, wiek, poglądy polityczne, pochodzenie, majątek, orientacja
seksualna czy wyznanie nie mogą być przeszkodą w korzystaniu z praw i
wolności. Państwo nie może narzucać z góry jednolitości zachowań i
poglądów obywateli, ponieważ ma być silne nie kosztem ich wolności i
aktywności, ale silne właśnie za ich sprawą i za sprawą ich
różnorodności.

Państwo powinno być przyjazne mniejszościom etnicznym i narodowym,
powinno umożliwiać im zachowanie ich tożsamości kulturowej.

Sprzeciwiamy się wszelkim formom dyskryminacji, w tym dyskryminacji
kobiet, kulturowo utrwalonej i rozpowszechnionej w naszym kraju.
Opowiadamy się za równym statusem kobiet i mężczyzn w każdej sferze
życia. Państwo musi usuwać bariery utrudniające kobietom podjęcie i
wykonywanie pracy w każdym okresie życia oraz uczestnictwo w sferze
sprawowania władzy publicznej. Kobiety muszą być skutecznie chronione
przed przemocą w rodzinie.

Opowiadamy się za wszechstronnym upodmiotowieniem kobiet, w tym
również w sferze macierzyństwa, za upowszechnieniem edukacji
seksualnej i zapewnieniem dostępności do środków antykoncepcyjnych.

Sprzeciwiamy się także wszelkim formom dyskryminacji osób z powodu
orientacji seksualnej. Opowiadamy się za wprowadzeniem do polskiego
prawodawstwa instytucji związków partnerskich, obejmujących osoby tej
samej płci.

V. GOSPODARKA, FINANSE

Sprawna, konkurencyjna gospodarka rynkowa warunkuje osiąganie szeroko
pojętych celów społecznych i cywilizacyjnych. Nie traktujemy jednak
rynku ani gospodarki rynkowej jako celów samych w sobie. Państwo winno
odgrywać aktywną rolę w gospodarce w zakresie, w jakim jest to
niezbędne do ochrony słabszych uczestników rynku, dostarczania dóbr
publicznych i usuwania skutków niesprawności mechanizmu rynkowego.
Należy tworzyć sprzyjające warunki dla przedsiębiorczości, a polityka
gospodarcza winna sprzyjać zrównoważonemu rozwojowi. Zapisany w
Konstytucji RP postulat społecznej gospodarki rynkowej rozumiemy jako
efektywną gospodarkę rynkową, której owoce służą do realizacji celów
społecznych i podnoszenia poziomu życia wszystkich Polek i Polaków.
Społeczna gospodarka rynkowa wymaga harmonijnego łączenia liberalnej
polityki gospodarczej nakierowanej na umacnianie konkurencyjności i
dynamiki rozwoju, z solidarną polityką społeczną, nakierowaną na
osiąganie celów społecznych.

Kluczem do sukcesu ekonomicznego w erze globalizacji jest budowa
innowacyjnej gospodarki opartej na wiedzy. Wymaga to zasadniczego
zwiększenia nakładów na edukację, naukę i badania, oraz stałego
podnoszenia poziomu wykształcenia i kwalifikacji zawodowych.
Społeczeństwo wykształcone jest bardziej wydajne, bardziej
innowacyjne, i lepiej dostosowuje się do zachodzących zmian. Jest też
zdrowsze, bardziej praworządne i dokonuje bardziej świadomie wyborów
politycznych, co obniża koszty funkcjonowania państwa. Dlatego
położenie nacisku na powszechną edukację, kształcenie i badania
naukowe powinno być naczelnym priorytetem polityki naszego państwa.
Umożliwia to tworzenie wysokowydajnych miejsc pracy, zwłaszcza w
sektorach opartych na nowoczesnych technologiach, podnosi poziom
innowacyjności w produkcji i przyspiesza wzrost gospodarczy. Ważnym
kierunkiem budowy społeczeństwa wiedzy jest rozszerzanie możliwości
nabywania wykształcenia i kwalifikacji zawodowych, między innymi
poprzez rozwinięty system kształcenia ustawicznego.

Twórcza, dobrze wynagradzana praca jest nie tylko źródłem dobrobytu
materialnego, ale i czynnikiem samorealizacji człowieka i umacniania
poczucia własnej wartości. Praca pozwala na spełnienie potrzeb
materialnych i duchowych, umożliwia trwałe wyjście z biedy i ułatwia
integrację społeczną. Dlatego zasadniczym celem społecznym nowego
programu musi być ułatwianie tworzenia nowych, dobrze opłacanych
miejsc pracy.

Państwo musi wspierać swoich obywateli w rozwijaniu ich aktywności.
Polityka gospodarcza powinna być oparta na tworzeniu przyjaznego
klimatu dla przedsiębiorczości i tworzeniu ram prawnych działania
rynku. Polityka gospodarcza powinna także prowadzić do wyrównywania
różnic w poziomie rozwoju i jakości życia między terenami wiejskimi a
miastami, oraz między poszczególnymi regionami kraju.

Rynek, aby dobrze działał, wymaga wolności gospodarczej, ochrony
konkurencji i konsumenta, skutecznej walki z monopolami, stabilnych
finansów publicznych, niezawisłych i sprawnych sądów, ochrony praw
własności. Nie należy krępować przedsiębiorczości nadmiarem regulacji.
Niedoskonałości rynku trzeba korygować przy pomocy interwencji
państwa.

Zdrowe finanse publiczne to warunek niezakłóconego rozwoju naszego
kraju i źródło dostarczania niezbędnych usług publicznych.
Sprzeciwiamy się wydawaniu pieniędzy na doraźne cele polityczne i w
sposób niewspółmierny do możliwości dochodowych państwa i bez liczenia
się z konsekwencjami.

W związkach zawodowych i w związkach pracodawców widzimy ważnych
partnerów społecznych. Jednoznacznie opowiadamy się za poszanowaniem
praw pracowniczych i stanowczym egzekwowaniem przepisów, chroniących
te prawa. Zmiany w sposobie i zakresie ochronie praw pracowniczych
powinny być efektem konsensusu osiąganego w ramach prac Komisji
Trójstronnej.

VI. SOLIDARNE SPOŁECZEŃSTWO, WOLNOŚC OD BIEDY, RÓWNE SZANSE

W polskim społeczeństwie występują i pogłębiają się liczne pęknięcia i
podziały, przede wszystkim w następstwie nieuzasadnionych i społecznie
nieakceptowanych nierówności dochodowych i majątkowych. Powoduje to
zróżnicowany dostęp do określonych zasobów i usług publicznych.
Dotyczy to zwłaszcza wykształcenia, opieki zdrowotnej, kultury oraz
informacji.

Gorąco pragniemy zrównania szans obywateli. Chcemy, by każdy mógł
uczestniczyć w rozwoju gospodarczym i społecznym oraz z niego
korzystać. Widzimy konieczność kompleksowej polityki zapewniającej
równość szans życiowych, której kluczowym obszarem powinno być
zapewnienie całemu młodemu pokoleniu minimalnego kapitału wyjściowego.
Jego składnikami są dobre wykształcenie, powszechny dostęp do
informacji (w tym do Internetu), publiczna opieka medyczna, sprawna
publiczna komunikacja, tani kredyt, umożliwiający rozpoczęcie własnej
działalności gospodarczej, a także możliwość uzyskania własnego
mieszkania (poprzez tani kredyt lub w formie czynszowych mieszkań
komunalnych). W odniesieniu do starszego pokolenia istotne jest
zwłaszcza upowszechnienie nowoczesnych form komunikacji, a także
rozwinięcie różnych form kształcenia ustawicznego oraz znaczne
rozszerzenie uczestnictwa w kulturze, jej odbiorze i współtworzeniu.

Mimo szybkiej poprawy sytuacji materialnej polskiego społeczeństwa
nadal duże grupy społeczne zagrożone są ubóstwem i wykluczeniem
społecznym. Naszym celem jest ograniczanie obszarów biedy oraz
integracja społeczna i zawodowa ludzi wykluczonych. Główną przyczyną
biedy i wykluczenia jest brak pracy. Dlatego najskuteczniejszą metodą
zwalczania biedy jest tworzenie nowych miejsc pracy i jej
podejmowanie. Towarzyszyć temu muszą działania na rzecz podnoszenia
kwalifikacji pracujących. W odniesieniu do osób i rodzin o niskich
dochodach niezbędne jest stosowanie właściwie adresowanych
instrumentów wsparcia dochodowego.

VII. DOBRA SZKOŁA, KULTURA, NAUKA

Nowoczesna i dynamicznie rozwijająca się Polska jest naszym gorącym
pragnieniem. Cenimy wolną myśl badawczą i naukową, jesteśmy za swobodą
poszukiwań artystycznych. Sprzeciwiamy się jakimkolwiek formom
cenzurowania nauki i kultury, w sposób formalny i nieformalny, w tym
motywowany względami światopoglądowymi.

Chcemy budować społeczeństwo ludzi wykształconych i gospodarkę opartą
na wiedzy. Rozwój edukacji to nasze najważniejsze zadanie. Chodzi o
to, by szkoły i uczelnie dawały nie tylko niezbędną i przydatną
wiedzę, ale także uczyły myślenia i rozumienia zjawisk, zachodzących
we współczesnym świecie. Pragniemy, aby placówki oświatowe propagowały
postawy obywatelskie i patriotyczne, oraz zasady tolerancji i
zrozumienia dla różnych kultur i systemów wartości. Oznacza to
wycofanie ze szkół ideologii i polityki. Polska szkoła musi stać się
miejscem twórczym i poszukującym, a jednocześnie nie może być miejscem
segregacji o podłożu materialnym.

Współczesna edukacja zaczyna się w przedszkolu. Naszym celem jest
zapewnienie miejsc w przedszkolach dla wszystkich dzieci. Obowiązkowa
nauka w szkołach - po stworzeniu odpowiednich warunków - winna
obejmować dzieci od szóstego roku życia.

Za niezbędne uważamy też wzmożoną dbałość o wysoką jakość i poziom
szkolnictwa wyższego. Opowiadamy się za upowszechnieniem
zindywidualizowanego trybu studiów, dającego studentom większe
możliwości wyboru profilu i ścieżki edukacyjnej. Chcemy upowszechniać
i ułatwić dostęp do kształcenia na poziomie uniwersyteckim, zwłaszcza
młodzieży z rodzin gorzej sytuowanych.
Opowiadamy się za zdecydowanym zwiększeniem nakładów państwa na
działalność naukową i badawczo-rozwojową. Media publiczne powinny
zapewnić łatwiejszy dostęp do informacji i wartości kulturalnych,
podnieść jakość obywatelskiej debaty. Uważamy, że zadanie to może być
lepiej realizowane, jeśli media te będą mniej zależne od reklam.

VIII. PAŃSTWO ŚWIECKIE

Opowiadamy się za świeckim państwem, w którym nikt nie jest
dyskryminowany ze względu na swój światopogląd, a władze publiczne
muszą być w tej sprawie bezstronne.
Neutralność światopoglądowa państwa wyklucza stanowienie praw, których
jedyna lub dominująca motywacja ma charakter religijny. Państwo winno
respektować prawo każdego człowieka do nieujawniania swego
światopoglądu, a prawo nie powinno ani dyskryminować, ani
uprzywilejowywać żadnej z uznanych religii. Państwo nie powinno
finansować działalności, mającej charakter religijny.

Kościół Rzymskokatolicki odgrywa w życiu społecznym Polaków ważną i
wartościową rolę jako największa wspólnota i instytucja wyznaniowa,
oraz - dla wielu ludzi - autorytet moralny. Nie jest naszą intencją
kwestionowanie i podważanie tej roli. Nie należy jednak utożsamiać
sfery prawa państwowego i sfery kanonów postępowania religijnie
uważanego za etyczne. Nie chcemy odbierać Kościołowi prawa do
publicznego wypowiadania się w rozmaitych kwestiach. Rzecz jednak w
tym, aby stanowisko Kościoła nie było przyjmowane jako dogmat, którego
przestrzeganie państwo narzuca i który prawnie ochrania.
Narzucanie przez państwowych urzędników punktu widzenia hierarchów
kościelnych krępuje rozwój nauki, oświaty i kultury.
Opowiadamy się za przyjaznym, lecz konsekwentnym rozdziałem państwa od
kościołów.

IX. WRAŻLIWOŚĆ NA "ZIELONE"

Na gospodarkę musimy patrzeć także pod kątem ekologii. Nie akceptujemy
postępu gospodarczego, który odbywa się kosztem środowiska
naturalnego. Jest ono bowiem tak samo ważne dla człowieka jak
cywilizacyjny rozwój. Popieramy przeciwdziałanie globalnemu
ociepleniu, wdrażanie technologii energooszczędnych, rozwój
komunikacji zbiorowej, a także poszukiwanie i rozwój nowych źródeł
energii odnawialnej.
Pragniemy ochronić przyrodę, by dziś żyło się lepiej i dlatego, że
wymaga tego od nas odpowiedzialność za los przyszłych pokoleń.

X. POLITYKA ZAGRANICZNA. BEZPIECZEŃSTWO ZEWNĘTRZNE

Strategicznymi celami polityki zagranicznej powinno być zapewnienie
bezpieczeństwa naszemu krajowi i tworzenie warunków dla
wszechstronnego rozwoju. Chcemy rozwijać przyjazne stosunki z
wszystkimi sąsiadami i współdziałać na rzecz stabilizacji i współpracy
w regionie. Członkostwo w UE daje Polsce historyczną szansę
modernizacji i przełamania wielowiekowego zacofania. Wykorzystamy tę
szansę poprzez umacnianie integracji europejskiej i aktywną politykę
europejską.

Polska powinna być wiarygodnym i aktywnym członkiem Paktu
Północnoatlantyckiego, będącego skutecznym gwarantem bezpieczeństwa
krajów członkowskich i niezbędnym czynnikiem bezpieczeństwa
światowego. Opowiadamy się za zasadami globalnego ładu opartego na
poszanowaniu prawa międzynarodowego, wielostronnym dialogu i
współpracy zainteresowanych stron z wykorzystaniem instytucji
międzynarodowych (w szczególności ONZ, UE, NATO,OBWE).

Polska powinna aktywnie kształtować wschodnią politykę Unii
Europejskiej oraz wzmacniać współpracę w ramach Grupy Wyszehradzkiej i
Trójkąta Weimarskiego.

http://www.dlaprzyszlosci.pl/

Data: 2009-03-02 19:21:56
Autor: Lakosz

--
Lakosz

Data: 2009-03-02 20:28:16
Autor: ColgatesBilly

"Lakosz" <lakosz@wp.pl> wrote in message news:goh82g$bjj$1news.wp.pl...
Tzva Adonai pisze:
> [...]
> kroków przewidzianych prawem palą na panewce.. Skazani antysemici
> dostają śmieszni niskie kary, a co gorsza mogą przy tym uchodzić za

Ja raczej widze... POGARDE!
Do nienawisci trza minium szacunku!

A w to,ze socjalisci sami wroca do Kary Smierci...
na odpowiednim etapie, nigdy nie watpilem...

Zreszta, Islam to wymusi... podobnie jak zmiany w podejsciu do
femisistek i pedalow..
( a tylesmy sie starali)

Data: 2009-03-02 19:57:15
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai@yahoo.com> napisał w wiadomości news:2160e11d-ac63-47b0-9767-f8af61d4a0f0a39g2000yqc.googlegroups.com...
Polska potrzebuje demokratycznego, racjonalnego, odpowiadającego
wyzwaniom przyszłości i dbającego o nasze miejsce w Europie programu
rozwoju.

-- -- -- -- -- -- -- -- -
I stale jedni i ci sami Żydzi uzurpują sobie wyłączne prawo Polaków na siłę "uszczęśliwiać". Nieudacznicy powinni wziąć się za łopatę, razem z tym całym PiSem, PO, Sld itp.

boukun

Data: 2009-03-02 11:02:21
Autor: Tzva Adonai
On 2 Mar, 19:57, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

I stale jedni i ci sami Żydzi uzurpują sobie wyłączne prawo Polaków na siłę
"uszczęśliwiać".

Nikt tam nie pisał o uszczęśliwianiu, od tego są cudotwórcy...

Data: 2009-03-02 20:06:18
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai@yahoo.com> napisał w wiadomości news:c6e98ec0-c52d-4be3-aeaa-2e76028eb2c0w1g2000prk.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -- -- --
Zawód - polityk... z uwarunkowań genetycznych.

boukun

Data: 2009-03-02 11:05:13
Autor: Tzva Adonai
Porozumienie dla przyszłości....
On 2 Mar, 19:57, "boukun" <bou...@neostrada.pl> wrote:

Nieudacznicy powinni wziąć się za łopatę

Otóż to, obaj z Bublem jesteście plebejuszami i macie niskie
wykształcenie, więc pasujecie do łopaty jak kurwa do złodzieja...

Data: 2009-03-02 20:09:52
Autor: boukun

Użytkownik "Tzva Adonai" <tzva.adonai@yahoo.com> napisał w wiadomości news:9cf98591-06dd-4e67-be6b-f52b98103d9fw1g2000prk.googlegroups.com...
[...]

Wykształcenie na papierze zazwyczaj kupuje się za [pieniądze... rodziców. Prawdziwe wykształcenie zdobywa się w całym osobistym życiu. Ci co je mają wyłącznie na papierze, często głupcami do końca życia pozostają i od stada baranów się nie odłącxzają.

boukun

Porozumienie dla przyszłości....