Portfolio a dane osobowe

Data: 2020-10-07 00:21:43
Autor: PlaMa
Portfolio a dane osobowe
Cześć.

Chciałbym prosić Was o pomoc.

Czy wrzucenie do portfolio projektów wizytówek na których są dane osób (imię, nazwisko, telefon) może złamać jakieś prawa tych osób? Zakładamy, że wszystkie robione były dla firm. Ja osobiście firmy nie prowadzę, projekty zrobiłem pracując na etat w agencji reklamowej.

Jeżeli nie jestem żadną instytucją to muszę wrzucać info o cookies na swoją stronę? Ja tych danych nie gromadzę, ale korzystam z Wordpress i mam podpięty formularz kontaktowy.

Data: 2020-10-06 22:36:28
Autor: Marcin Debowski
Portfolio a dane osobowe
On 2020-10-06, PlaMa <barakady@wp.pl> wrote:
Cześć.

[...]

Ochronie podlegają dane osobowe. Dane osobowe, są to dane, które umożliwiają identyfikacje osoby. Imię, nazwisko, telefon, e-mail, szczególnie w komplecie umożliwiają taką identyfikację i nie ważne, że to np. telefon firmowy. Dodatkowo, jeśli wizytówka zawiera zdjęcie, będziesz jeszcze naruszał prawa do rozpowszechniania wizerunku.

Innymi słowy, MZ nie można.
Zamaż te dane, lub je podmień na fikcyjne.

--
Marcin

Data: 2020-10-07 07:25:18
Autor: Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
Portfolio a dane osobowe
W dniu 2020.10.07 o 00:21, PlaMa pisze:
[...]

zapytaj te osoby, uzyskaj ich zgodę, być może będą zainteresowane taką
darmową reklamą, a może nawet za reklamę zaproponują jakieś wynagrodzenie

Data: 2020-10-07 08:54:31
Autor: _Master_
Portfolio a dane osobowe
Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

Data: 2020-10-07 07:57:56
Autor: Marcin Debowski
Portfolio a dane osobowe
On 2020-10-07, _Master_ <Master@z.pl> wrote:
Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

Najwyraźniej przyjąłeś, ze wizytówka to reklamówka, a wiele osób nie wręcza swoich wizytówek komu popadnie. --
Marcin

Data: 2020-10-07 12:18:09
Autor: _Master_
Portfolio a dane osobowe
Najwyraźniej przyjąłeś, ze wizytówka to reklamówka, a wiele osób nie
wręcza swoich wizytówek komu popadnie.

Chodzi o umieszczenie danych różnych osób w projektach które się tworzyło przez lata.

Firma w której pracuje na swojej stronie www umieściła projekty swoich prac i chwali się jakich klientów obsługuje.

ZDEBILNIENIEM jest dopierdalanie się do tak błahych spraw.

Ale skoro jebani prawnicy znaleźli sobie nową niszę do zarabiania pieniędzy to tym gorzej dla jebanych prawników ;-)

Data: 2020-10-10 13:59:46
Autor: Budzik
Portfolio a dane osobowe
Użytkownik _Master_ Master@z.pl ...

[...]

A jezeli ktos zrobił sobie wizytówke z telefonem której to wizytówki nie daje byle komu? Bo to np wizytówka prezesa i nr telefonu prezesa?

IMO kultura osobista wymagałaby po prostu zapytac klientów?

Albo zostawic wzory wizytówek a zmienic dane na takie, jakie zawsze widuje w portfoliach wizytówkowych czyli jakis:
Jak Kowalski
tel 555 555 555
jan@mojserwer.pl

I nie ma problemu.

Co do prawnych wymogów to imo trudno byloby sie przyczepic, jezeli dane z wizytówki sa w CEDiG ale kto to bedzie sprawdzał? Telefon i mail moze sie nie zgadzac... Szybciej zmienic dane na wizytówkach.

--
Pozdrawia... Budzik
Windows 95 - 32bit extensions and a graphical shell for a 16bit patch to an 8bit operating system originally coded for a 4bit microprocessor,

Data: 2020-10-13 00:33:44
Autor: Kris
Portfolio a dane osobowe
W dniu sobota, 10 października 2020 15:59:49 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Jak Kowalski
tel 555 555 555
Ale powyższe to dane osobowe
Taką osobę łatwo zidentyfikować przeca.
Bo ilu Janów Kowalskich może mieć nr 555 555 555?

Data: 2020-10-13 02:30:05
Autor: Dawid Rutkowski
Portfolio a dane osobowe
W dniu wtorek, 13 października 2020 09:33:46 UTC+2 użytkownik Kris napisał:
> [...]

Ale powyższe to dane osobowe
Taką osobę łatwo zidentyfikować przeca.
Bo ilu Janów Kowalskich może mieć nr 555 555 555?

Ja się boję zadzwonić - tu nie USA, gdzie specjalnie na potrzeby filmów wymyślili kierunkowy 555, żeby właśnie ludzie nie dzwonili pod numery występujące w filmach ;>
Ciekawe, czy ktoś ma numer 666 666 666 czy może operatorzy umówili się, że ma go nie być - tak jak przed wojną w DC nie było ani tramwajowej linii 13 ani wozów z numerami taborowymi kończącymi się na 13...

Z tym wszystkim różnie bywa - byłem kiedyś w przychodni, gdzie na jednych drzwiach był napis "ginegolog Jarosław Kaczyński"...

Data: 2020-10-13 15:32:17
Autor: _Master_
Portfolio a dane osobowe
U mnie w przychodni jak jeszcze można było wejść ;-) Psychiatra przyjmował za drzwiami z symbolem radioaktywności ;-)

Data: 2020-10-13 18:50:14
Autor: Shrek
Portfolio a dane osobowe

Z tym wszystkim różnie bywa - byłem kiedyś w przychodni, gdzie na jednych drzwiach był napis "ginegolog Jarosław Kaczyński"...

Fejk - Jarosław Kaczyński to adwokat opozycji:P BTW - niezły z niego śmieszek - kancelarię ma na nowogrodzkiej:P

https://wiadomosci.onet.pl/kraj/mecenas-jaroslaw-kaczynski-adwokat-o-podobienstwach-z-prezesem-pis/9bjep9f

--
Shrek

Data: 2020-10-14 03:53:32
Autor: Dawid Rutkowski
Portfolio a dane osobowe
W dniu wtorek, 13 października 2020 18:50:16 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:

> [...]

Fejk - Jarosław Kaczyński to adwokat opozycji:P BTW - niezły z niego śmieszek - kancelarię ma na nowogrodzkiej:P

Ja Ci dam fejk ;P

Kancelaria rzeczywiście jest na Nowogrodzkiej, kiedyś trzeba się będzie przespacerować, choć to kawał od siedziby PiS (która swoją drogą ma ostatni adres na Nowogrodzkiej), więc z tym listonoszem to raczej zmyślał.

Ale ginekolog też był.
Hmm, wczucie się w umysłowość kobiety przekracza oczywiście możliwości mózgu, ale tak się zastanawiam, czy akurat takie nazwisko pomaga czy przeszkadza - szczególnie, gdy kobitki sobie ew. ginekologa polecają... ;>

Ciekawe, ilu jest Jarosławów Kaczyńskich w PL - niestety bez dostępu do bazy PESEL nie policzysz (ew. można sprawdzić w DC w spisie wyborców) - dostępne jest jedynie zestawienie imion występujących w PL wraz z liczbą żyjących osób noszących dane imię.

Jak jest zejście na plażę przy moście poniatowskiego, to jest taki mu oporowy (choć nie jest to ściana płaczu - taką mieliśmy na elektronice, wisiały na niej - i to przez cały semestr - decyzje rejestracyjne) - a że zaraz jest plac zabaw, to mur wykorzystano jako tablicę z zachętą: "napisz, kim chciałbyś/chciałabyś zostać w przyszłości" - i był tam piękny wpis: "chciałbym kiedyś mieć na imię Jarosław"...

Kiedyś w stołecznej wyborczej był artykuł, jak wzięli książkę telefoniczną i dzwonili do osób noszących imiona i nazwiska znanych polityków - i okazało się, że dodzwonili się do prawdziwego Andrzeja Olechowskiego (pamięta go jeszcze ktoś?) - podobno nigdy nie czuł potrzeby zastrzegania numeru.

Data: 2020-12-08 10:14:24
Autor: J.F.
Portfolio a dane osobowe
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:3e572aae-bd9a-47f2-9018-fd3ec9c27917o@googlegroups.com...
[...]

Niekoniecznie - moze listonosz wykazal sie rozumkiem, albo zaniosl pod adres i pomyslal, ze tu Prezes siedzi.

[...]

Mozna by przyjac ze Jaroslawow wsrod Kaczynskich jest tyle samo procent, co Jaroslawow wsrod Polakow ...

[...]

A mnie sie przypomnial kawal z PRL:
-dzien dobry, chialbym zmienic nazwisko.
-a jak sie pan nazywa?
-Wojciech Dupa.
-to rzeczywiscie moze pan zmienic nazwisko. A jak by sie pan chcial nazywac ?
-wszystko jedno, byle nie Wojciech.

J.

Data: 2020-10-14 08:42:05
Autor: Dawid Rutkowski
Portfolio a dane osobowe
Ciekawe, czy ktoś ma numer 666 666 666 czy może operatorzy umówili się, że ma go nie być - tak jak przed wojną w DC nie było ani tramwajowej linii 13 ani wozów z numerami taborowymi kończącymi się na 13...

Śmichu-chichu, a proroctwa zaczynam wypowiadać.
W czwartek rozmawiałem z kolegą przy wyjściu z roboty, że zaraz będzie cały kraj w strefie czerwonej - a nie słyszałem wiadomości - przychodzę do domu, a tu news, że cały kraj w strefie żółtej...
Powyżej o numerze 666 666 666 - a dziś dostaję SMS od znajomego o zmianie numeru telefonu i aż strach mnie wziął, bo może nie 9 - ale 8 szóstek w tym numerze jest.
Chwaliłem bezawaryjną klawiaturę - a tu nagle klawisz home przestał działać (jak go puknąłem mocniej, to zaczął).
Brrrrr...

Data: 2020-10-13 08:59:57
Autor: Budzik
Portfolio a dane osobowe
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Jak Kowalski
tel 555 555 555
Ale powyższe to dane osobowe
Taką osobę łatwo zidentyfikować przeca.
Bo ilu Janów Kowalskich może mieć nr 555 555 555?

0?
Zadzwon i zapytaj.
Jezeli fartownie okaze sie ze pod tym numerem jest Jan Kowalski to wpiszemy numer 555 555 556

Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

--
Pozdrawia... Budzik
Każdy samochód będzie ci mógł służyć do końca życia

Data: 2020-10-13 02:35:33
Autor: Kris
Portfolio a dane osobowe
W dniu wtorek, 13 października 2020 11:00:00 UTC+2 użytkownik Budzik napisał:

Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

Pisałem jakiś czas temu że ograniczam emotikony.
Taki test sobie robię.

Data: 2020-10-13 10:59:57
Autor: Budzik
Portfolio a dane osobowe
Użytkownik Kris kszysztofc@gmail.com ...

Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

Pisałem jakiś czas temu że ograniczam emotikony.
Taki test sobie robię.

uff :)
;-P

--
Pozdrawia... Budzik
Akt urodzenia kobiety jest zawsze starszy od niej

Data: 2020-10-13 18:47:09
Autor: Shrek
Portfolio a dane osobowe
W dniu 13.10.2020 o 11:35, Kris pisze:

Zapomniałes emotikona czy ty tak na serio?

Pisałem jakiś czas temu że ograniczam emotikony.
Taki test sobie robię.

Z tym, ze jak trafisz na zjebów prawniczych... Mało tu miałeś przypadków, że ludzie na poważnie takie obiektywne idiotyzmy próbowali bronić - na poważnie lub JF;)

--
Shrek

Data: 2020-10-13 10:25:08
Autor: _Master_
Portfolio a dane osobowe
W dniu 2020-10-10 o 15:59, Budzik pisze:
A jezeli

To należy zachować się przyzwoicie a nie generować setki stron prawniczej MAKULATURY.

Ja pier...

Data: 2020-10-13 10:59:57
Autor: Budzik
Portfolio a dane osobowe
Użytkownik _Master_ Master@z.pl ...

A jezeli

To należy zachować się przyzwoicie a nie generować setki stron prawniczej MAKULATURY.

Ja pier...

W nastepnym zdaniu napisałem w sumie dokładnie to samo, panie ja pierd....

--
Pozdrawia... Budzik
Unix jest gorszy od W98 z tego prostego powodu, że W98 mam

Data: 2020-10-10 09:16:41
Autor: Henryk Hajdan
Portfolio a dane osobowe
On 2020-10-07, _Master_ <Master@z.pl> wrote:
Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

Najwyraźniej przyjąłeś, ze wizytówka to reklamówka, a wiele osób nie
wręcza swoich wizytówek komu popadnie.

zazwyczaj wręczają komus, z kimś chce się nawiązywac kontakt, a ci którzy chcą nawiązywać kontakt, zazwyczaj potrzebują dużo kontaktów do osób, prawda, że tylko z określonej np. zazwyczaj prezes spółki skarbu państwa, może potrzebować usług hydraulika, odwrotnie raczej nie koniecznie

Data: 2020-10-10 09:09:08
Autor: Henryk Hajdan
Portfolio a dane osobowe
W dniu 2020.10.07 o 08:54, _Master_ pisze:
Czy tylko ja dostrzegam tu DEBILIZM takiej sytuacji?

?????
https://sjp.pl/portfolio

ale zbiór umieszczony w internecie ? czy "zbiór zdjęć z przezroczystymi kieszonkami" ?

jeśli w internecie, to w pewnym sensie jest to reklama tych osób, a jeśli w kieszonkach ? to pokazywane tylko pojedynczym osobom, każda z tych pojedynczych osob takze może się zainteresować danymi osobowymi np.
hydraulika, jeśli akurat ma jakąs awarię hydraliczną

Portfolio a dane osobowe