Pory roku, a jazda z fotelikiem.

Data: 2016-08-16 10:32:10
Autor: ±ćęłń󶼿
Pory roku, a jazda z fotelikiem.
Ciekawi mnie, w jakich porach roku jeĽdzicie z fotelikiem i małym pasażerem.
Bez fotelika od lat jeżdżę przez cały rok, powstrzymywał mnie jedynie deszcz.
Teraz zastanawiam się, na ile mogę zaplanować codzienne dojazdy i powroty z fotelikiem, ok. 1-1,5 km, na upartego chodnikami, miasto.
Co z deszczem?
Co z zimnem?
Co z bezpieczeństwem na ¶liskim?
Deszcz to chyba wróg nr 1.
Zimno też, ale 1-1,5 km to raczej nie dystans (10 minut?), żeby mały pasażer (z tyłu za rowerzyst±) zmarzł - przy mrozie czapka, kaptur, rękawiczki, krem i szalik na buzię.
W zimie sam się jeszcze nigdy nie wyłożyłem (kolce), ale fotelik znacz±co podnosi ¶rodek ciężko¶ci (co się czuje, m.in. w ciasnych zakrętach) i wolałbym nie przeżyć w takiej sytuacji "pierwszego razu".

Data: 2016-08-16 12:42:41
Autor: m
On 16.08.2016 10:32,  ±ćęłń󶼿 wrote:
[...]

Prognoza pogody, kurtka przeciwdeszczowa i albo na trzymać się blisko
domu, albo blisko zadaszeń żeby przeczekać. Dobrze mieć jakie¶ ubranie
na zmianę, żeby nie było tak że przeczekawszy deszcz z mokrym dzieckiem
nabawiłe¶ go choroby gorszej niż jakby¶ z nim wracał rowerem.

Zimno też, ale 1-1,5 km to
raczej nie dystans (10 minut?), żeby mały pasażer (z tyłu za
rowerzyst±) zmarzł - przy mrozie czapka, kaptur, rękawiczki, krem i
szalik na buzię.

Zimno jest o tyle zdradzieckie że ty zupełnie je odczuwasz (jako ten
ruszaj±cy się) niż ten z tyłu. Trzeba to uwzględnić i odpowiednio ubrać.

Przy czym ze swoim b±blem nigdy poniżej jakich¶ 10stC nie jeĽdziłem.

p. m.

Pory roku, a jazda z fotelikiem.