Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego

Data: 2011-06-09 23:38:21
Autor: Micha³ Rz.
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego
Szukam porz±dnych b³otników na ko³a 28", lekkich, najlepiej czarnych,
zas³aniaj±cych jak najwiêksz± czê¶æ ko³a, oraz daj±ce siê wymontowaæ
bez wiêkszych problemów. Szeroko¶æ opony do 40c, do 60z³.
Próbowa³em wciskanych SKSów, Simpla, oraz mocowanych na prêtach
(równie¿ Simpla), ale mocowanie prêtów do b³otników by³o zrobione z
plastikowych zaczepów które siê wyrobi³y.

Data: 2011-06-10 09:06:07
Autor: Fabian
On 10.06.2011 08:38, Micha³ Rz. wrote:
[...]

U¿ywam tego typu b³otników:
http://allegro.pl/blotnik-blotniki-sks-atb-26-28-treking-i1643221971.html

tylko plastikowe mocowania przy b³otniku przewiercam na wylot aby u³atwiæ regulacjê po czym przycinam prêty. Niektórzy podginaj± prêty, próbowa³em, ale nie wychodzi³o mi za bardzo.

Fabian.

Data: 2011-06-10 13:48:47
Autor: Micha³ Rz.
On 10 Cze, 09:06, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:
[...]

W³a¶nie chcia³bym zrezygnowaæ ca³kowicie z plastiku na miejscach
³±czenia;). W Simplach akurat po³±czenie b³otnik - prêt jest
plastikowe, a tu widzê dodatkowo na dole.
W rowerze mamy s± prawie idealnie pasuj±ce b³otniki, niestety nie wiem
co to za producent, bo s± brandowane mark± roweru. Lekkie, z tworzywa,
a prêty s± trzymane metalowymi blaszkami do b³otników i takiego
rozwi±zania szukam.

Data: 2011-06-10 09:59:39
Autor: Ryszard Mikke
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego
Micha³ Rz. <dlaspamu@rocketmail.com> napisa³(a):
Szukam porz=B1dnych b=B3otnik=F3w na ko=B3a 28", lekkich, najlepiej czarnyc=
h,
zas=B3aniaj=B1cych jak najwi=EAksz=B1 cz=EA=B6=E6 ko=B3a, oraz daj=B1ce si=
=EA wymontowa=E6
bez wi=EAkszych problem=F3w. Szeroko=B6=E6 opony do 40c, do 60z=B3.
Pr=F3bowa=B3em wciskanych SKS=F3w, Simpla, oraz mocowanych na pr=EAtach
(r=F3wnie=BF Simpla), ale mocowanie pr=EAt=F3w do b=B3otnik=F3w by=B3o zrob=
ione z
plastikowych zaczep=F3w kt=F3re si=EA wyrobi=B3y.

AAARGH!!!

Przypomniales mi, ze mam ten sam problem z blotnikami do zimowki.
Te plastikowe mocowania do widelca (kolo piasty) - lamia sie.
Widzial ktos pelne blotniki na kolo 26", ktore by w tym miejscu
mialy metalowe oczko, "jak za Gierka", a nie jakis plastikowy
wynalazek?

rmikke

Data: 2011-06-10 12:38:28
Autor: Fabian
On 10.06.2011 11:59, Ryszard Mikke wrote:
[...]

Plastikowe elementy? Ja u¿ywam tego typu mocowañ:
http://narty_rowery8.w.interia.pl/Blotniki%20czarno-srebrne/HPIM4448.jpg

Jak widaæ na koñcach drutów mocuj±cych s± oczka i te oczka przykrêcam do roweru.

Fabian.

Data: 2011-06-10 12:39:44
Autor: Fabian

http://allegro.pl/listing.php/search?string=orion&category=16424

Data: 2011-06-10 11:01:46
Autor: Ryszard Mikke
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):

> [...]
> http://narty_rowery8.w.interia.pl/Blotniki%20czarno-srebrne/HPIM4448.jpg
>
> Jak widaæ na koñcach drutów mocuj±cych s± oczka i te oczka przykrêcam do

I do tego tansze od SKS-ow z plastikowym badziewiem. Trzeba bylo
w zeszlym roku pracla spytac, zamiast slipic po sklepach i aukcjach. Ech...

Z drugiej strony - w zeszlym roku nie wiedzialem, ze te plastikowe zlaczki
beda tak pekac...

rmikke

Data: 2011-06-10 14:06:03
Autor: Micha³ Rz.
On 10 Cze, 12:39, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

> [...]
>http://narty_rowery8.w.interia.pl/Blotniki%20czarno-srebrne/HPIM4448.jpg

> Jak wida na ko cach drut w mocuj cych s oczka i te oczka przykr cam do

To jest to czego szukam:]

Data: 2011-06-10 13:06:58
Autor: tadek
On 10 Cze, 08:38, Micha³ Rz. <dlasp...@rocketmail.com> wrote:
[...]

ja mam Orion i nie narzekam

Data: 2011-06-10 15:22:19
Autor: Marcin Hy³a
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego - nietypowe pytanie co ZAMIAST
On 2011-06-10 08:38, Micha³ Rz. wrote:
Szukam porz±dnych b³otników na ko³a 28", lekkich, najlepiej czarnych,
zas³aniaj±cych jak najwiêksz± czê¶æ ko³a, oraz daj±ce siê wymontowaæ
bez wiêkszych problemów. Szeroko¶æ opony do 40c, do 60z³.

Czo³em,

nie pomogê wiele, bo nawet nie wiem, jak siê nazywaj± te moje (u¿ywam takich, jak do górala - zdejmowanych, mocowanych na wcisk). Tylny po 15 latach pêk³ wzd³u¿nie a ze wzglêdu na bardzo ma³± przestrzeñ miêdzy opon± (obecnie u¿ywam wiêkszych ni¿ kiedy¶) a b³otnikiem staje siê gro¼ny dla opony - zaklinowany tam kamyczek rozwali³ sam b³otnik i najprawdopodobniej oponê (kiedy¶ pisa³em tu jak pêk³em Marathona XR). Krótko¶æ b³otnika tylnego powodowa³a, ¿e do baga¿nika na chama ta¶m± klej±c± doczepia³em "przed³u¿kê" zrobion± z pustego kartonu po soku.

I teraz przy okazji tego w±tku mam pytanie: szukam CZEGO¦, co wsadzê _pod_ baga¿nik tylny i zarazem _nad_ oponê tak, ¿e bêdzie robi³o za b³otnik. To musi byæ jakie¶ tworzywo sztuczne, raczej sztywne ni¿ miêkkie. Pomy¶la³em, ¿e przyczepiê to CO¦ do baga¿nika trytytkami. Je¶li bêdzie szersze ni¿ baga¿nik, to u³o¿y siê pod nim na kszta³t odwróconej rynienki, je¶li bêdzie d³u¿sze ni¿ baga¿nik - bêdzie chroni³o skutecznie plecy (patrz kwestia przed³u¿ki z kartonu po soku powy¿ej). Drugi fragment tego CZEGO¦ my¶lê ¿eby przyczepiæ miêdzy tylnym ko³em a rur± podsiod³ow±, ¿eby b³oto nie wali³o na ³ydki.

I pytanie w³a¶ciwe: ma kto¶ pomys³, CO TO MO¯E BYÆ? Jaka¶ wycieraczka gumowa, dywanik gumowy z samochodu? Chyba za grube i za ciê¿kie, a byæ mo¿e te¿ za miêkkie. Teczka z plastiku wydaje siê za s³aba a na pewno jest za krótka i za w±ska. Tak siê zastanawiam i zastanawiam, mo¿e pomo¿ecie i cu¶ wymy¶limy razem? A mo¿e ju¿ kto¶ co¶ takiego ma i mo¿e zdradziæ pomys³?

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-10 07:30:24
Autor: Wilk
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego - nietypowe pytanie co ZAMIAST
On 10 Cze, 15:22, Marcin Hy³a <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

[...]

Raczej zrobiæ samoróbkê z jakiego¶ kawa³ka tworzywa (kiedy¶ mialem
takie tworzywo sznurowad³em przymocowane do baga¿nika), ewentualnie
mo¿e co¶ takiego:
http://www.shopping.com/Planet-Bike-Planet-Bike-Spoiler-Rear-Bike-Fender/info
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-10 16:41:34
Autor: Marcin Hy³a
On 2011-06-10 16:30, Wilk wrote:

Raczej zrobiæ samoróbkê z jakiego¶ kawa³ka tworzywa (kiedy¶ mialem
takie tworzywo sznurowad³em przymocowane do baga¿nika),

Blisko, blisko!!!! Ale w³a¶nie pytam, z JAKIEGO tworzywa, i sk±d to tworzywo wzi±æ??? :-)

ewentualnie
mo¿e co¶ takiego:
http://www.shopping.com/Planet-Bike-Planet-Bike-Spoiler-Rear-Bike-Fender/info

Nieba³dzo, za krótki. I raczej nie wejdzie pod obejmy tubusa, a przynajmniej siê mog± pojawiæ problemy. I nie rozwi±zuje problemu b³ota w kierunku do rury podsiod³owej, gdzie chcê kolejn± samoróbkê wtryniæ - ale nie wiem Z CZEGO (patrz wy¿ej) ;-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-10 07:57:24
Autor: Wilk
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego - nietypowe pytanie co ZAMIAST
On 10 Cze, 16:41, Marcin Hy³a <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

Blisko, blisko!!!! Ale w a nie pytam, z JAKIEGO tworzywa, i sk d to
tworzywo wzi ??? :-)

Pleksiglas na ka¿dy wymiar :)
http://polimart.pl/strony/uslugi_plyt_i_obrobki_pleksi.html
Jak nie tu to pewnie w niejednej tego typu firmie co¶ znajdziesz.

Ja mia³em po prostu w domu taki spory kawa³ek pleksiglasu, jest
wystarczaj±co sztywny. Jako b³otnik by³ skuteczny, choæ warto
pamiêtaæ, ¿e nie kryje fragmentu poni¿ej baga¿nika - a têdy ca³kiem
sporo wody na stopy leci (ale je¶li ma siê ochraniacze na buty to to
nie przeszkadza). Natomiast mocowanie mia³em kiepskie, ale to by³o
lata temu, nie mia³em jeszcze zipów itd, teraz my¶lê, ¿e nie bêdzie z
tym problemu
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-10 17:18:11
Autor: Marcin Hy³a
On 2011-06-10 16:57, Wilk wrote:

Pleksiglas na ka¿dy wymiar :)
http://polimart.pl/strony/uslugi_plyt_i_obrobki_pleksi.html
Jak nie tu to pewnie w niejednej tego typu firmie co¶ znajdziesz.

O. Pleksi, czyli poliwêglan, tak? To powinno byæ do¶æ mocne i lekko elastyczne. Dadz± radê nie tylko przyci±æ, ale i wyprofilowaæ? Jedyny feler jaki widzê to du¿a sztywno¶æ, na koñcu jednak mo¿na przecie¿ doczepiæ zwyk³± gumê jako przed³u¿kê (wa¿ne, jak siê stawia rower na sztorc - np. w poci±gu czy w windzie). Tak, to by³oby to.

[...]

Tak, my¶la³em o tym (i pisa³em w tym w±tku) - rozwi±zania s± dwa: albo zostawiæ w tym miejscu zwyk³y b³otnik, przyciêty zaraz powy¿ej mocowania do poprzeczki górnych wide³ek tylnych, albo daæ osobny kawa³ek wygiêtego plexi (wyginaj±? Jak bardzo elastyczne toto jest??), doczepionego na dole do rury podsiod³owej jak b³otnik, i do poprzeczki na drugim koncu.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-10 08:48:01
Autor: Wilk
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego - nietypowe pytanie co ZAMIAST
On 10 Cze, 17:18, Marcin Hy³a <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote:

[...]

Niestety nie jestem znawc± od pleksiglasu :)
Ten mój by³ sztywny, nie da³o sie go profilowaæ, ale tu pewnie sporo
zale¿y od tego jaki to konkretnie pleksiglas, jakiej grubo¶ci itd.
--
http://www.wyprawyrowerowe.neostrada.pl

Data: 2011-06-10 17:59:45
Autor: Tomasz Minkiewicz
Porządne błotniki do roweru trekingowego - nietypowe pytanie co ZAMIAST
On Fri, 10 Jun 2011 17:18:11 +0200

On 2011-06-10 16:57, Wilk wrote:

> Pleksiglas na każdy wymiar :)
> http://polimart.pl/strony/uslugi_plyt_i_obrobki_pleksi.html
> Jak nie tu to pewnie w niejednej tego typu firmie coÅ› znajdziesz.

O. Pleksi, czyli poliwęglan, tak?

Nie. Pleksi to polimetakrylan metylu (etylu? no w każdym razie czegoś;
dyplom technika chemika i tak zgubiłem, więc mam prawo nie pamiętać ;)).

To powinno być dość mocne i lekko elastyczne.

Obawiam się, że za mało. Tzn. to powinno być coś albo tak sztywne jak
pleksi, ale mocniejsze, albo bardziej elastyczne. Pleksi może być za
kruche. Politereftalan etylowy byłby idealny, tylko jest niedostępny
w odpowiedniej formie (dajcie mi metrowÄ… rurÄ™ z takiego cienkiego PET
jak butelki i o tej samej średnicy, a zrobię błotnik podbagażnikowy,
że klękajcie narody).

Dadzą radę nie tylko przyciąć, ale i wyprofilować?

Mięknie pod wpływem temperatury, więc kształtowanie powinno być dość
Å‚atwe.

Ale ja bym się zastanowił nad polipropylenową płytą kanalikową (taką
jak najcieńsze z tych: http://www.hotfrog.pl/Uploads/PressReleases/P%C5%82yta-PP-kanalikowa-32012_image.jpg ).
Daje się załamywać w jedną stronę, będąc jednocześnie stosunkowo
sztywną w drugą, co może dać się wykorzystać w projekcie. Jest lekka,
chyba będzie wystarczająco wytrzymała (jako dość miękka raczej się
ugnie niż złamie), zazwyczaj odporna na UV (bo zasadniczo przeznaczona
do krycia z wierzchu różnych rzeczy), tania i łatwo dostępna.

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2011-06-10 20:40:30
Autor: piotrpo
Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego - nietypowe pytanie co ZAMIAST
Marcin Hy³a <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa³(a):
[...]

Mo¿e po prostu kawa³ek tkaniny szklanej / wêglowej (a co) + ¿ywica i masz kszta³t jaki ci siê podoba, wielko¶æ jaka tylko przyjdzie do g³owy. Przy tej wielko¶ci elementu nie powinien to byæ jaki¶ powalaj±cy koszt, niezale¿nie od technologii.

Data: 2011-06-10 18:00:21
Autor: Coaster
On 6/10/11 4:41 PM, Marcin Hy³a wrote:
On 2011-06-10 16:30, Wilk wrote:

[...]

A malo to rosnie 'tworzywa' wszedzie dookola? ;-)

PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2011-06-10 13:35:57
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-06-10 08:38, Micha³ Rz. wrote:
> [...]

I pytanie w³a¶ciwe: ma kto¶ pomys³, CO TO MO¯E BYÆ? Jaka¶ wycieraczka gumowa, dywanik gumowy z samochodu? Chyba za grube i za ciê¿kie, a byæ mo¿e te¿ za miêkkie. Teczka z plastiku wydaje siê za s³aba a na pewno jest za krótka i za w±ska. Tak siê zastanawiam i zastanawiam, mo¿e pomo¿ecie i cu¶ wymy¶limy razem? A mo¿e ju¿ kto¶ co¶ takiego ma i mo¿e zdradziæ pomys³?

Proponuje... blotnik. Najtanszy, jaki znajdziesz w sklepie (w moim wypadku byl
to komplet za dwie dychy). Nie tylko mam przymocowany trytytka do bagaznika,
ale jeszcze ta obejma na rure podsiodlowa tez jest zabezpieczona trytytka, bo
zlazila z rury. Gra i bucy!

A jak Ci sie bedzie wydawac za ktotki z tylu - przedluzysz odpowiednio
przycieta butla PET.

rmikke

Data: 2011-06-10 15:45:09
Autor: Marcin Hy³a
On 2011-06-10 15:35, Ryszard Mikke wrote:

[...]

Nie. Dlatego ¿e b³otnik musisz jednak przymocowaæ do poprzeczki miêdzy górnymi rurami tylnego trójk±ta. Inaczej nie wyprostujesz go skutecznie tak, ¿eby nie tar³ o ko³o - a jest przecie¿ trójwymiarowy! Ta poprzeczka jest w istocie problemem - rama siê okaza³a zbyt ma³a/ciasna dla opon 700x40. Dlatego szukam czego¶, co pozwoli omin±æ ten problem dos³ownie "z góry".

Szukam po prostu dobrego pomys³u na materia³ i sk±d ten materia³ wzi±æ. Przetestowa³em to ju¿ przy pomocy kartek papieru i w sensie "przestrzennym" mam obcykane, niestety fotek nie zrobi³em, ¿eby pokazaæ, ale my¶lê ¿e z opisu to jest (???) jasne.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-10 13:56:35
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-06-10 15:35, Ryszard Mikke wrote:

> [...]

Szukam po prostu dobrego pomys³u na materia³ i sk±d ten materia³ wzi±æ. Przetestowa³em to ju¿ przy pomocy kartek papieru i w sensie "przestrzennym" mam obcykane, niestety fotek nie zrobi³em, ¿eby pokazaæ, ale my¶lê ¿e z opisu to jest (???) jasne.

Ale nie miesci Ci sie pod ta poprzeczka i chcesz puscic gora?
To zrob to. Blotnik mozesz naciac i mocowac calosc do poprzeczki rowniez trytytka.

rmikke

Data: 2011-06-10 16:03:48
Autor: Marcin Hy³a
On 2011-06-10 15:56, Ryszard Mikke wrote:

[...]

Rysiek, ja ju¿ próbowa³em. Wiem, czego potrzebujê - tylko nie wiem, jak to siê nazywa ;-)

marcin ha
PS - b³otnik, owszem, siê mie¶ci - ale z opon± 700x40 na styk a przy grubszym bie¿niku zatyka siê kamyczkami itp. A chcê mieæ wiekszy luz i wiêksz± skuteczno¶æ. Co ciekawe, æwiczy³em to o czym piszesz na b³otniku, który siê NIE ZMIE¦CI£ - jak siê okazuje, rozmiarówki s± ró¿niste.
--
Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl

Data: 2011-06-10 14:26:46
Autor: Ryszard Mikke
On 2011-06-10 15:56, Ryszard Mikke wrote:

> [...]
ytka.

Rysiek, ja ju¿ próbowa³em. Wiem, czego potrzebujê - tylko nie wiem, jak to siê nazywa ;-)

Podejrzewam, ze nazywa sie kydex, ale to chyba nie jest rozwiazanie
niskobudzetowe ;)

rmikke

Data: 2011-06-10 13:52:52
Autor: Micha³ Rz.
wrote:
[...]
Kiedy¶ z okazji wagowego sza³u zrobi³em tak± ochronê z ta¶my klej±cej
(pakowa, szara), obklei³em baga¿nik wzd³u¿, ¿eby da³o siê haki sakw
zamontowaæ. Zrezygnowa³em bo wygl±da³o nieelegancko i brakowa³o ciut
d³ugo¶ci.

Porz±dne b³otniki do roweru trekingowego