Porządny dysk SSD lub pendrive 128+

Data: 2011-10-05 19:44:15
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
Witam,

Mam zakupić pendrive 64/128 GB wzwyż, ale warunkiem jest dobry transfer, a
nie opadający z 30 do 3 MB jak się bufor zapełni. Transfer odczyt  i zapis
ma być min 30-40 MB.
Rozumiem że w grę wchodzi USB3.0 zatem czy możecie polecić jakiś naprawdę
dobry pen ? Cena nie gra roli - do 1,5 tyś bo firma bogata i wymagająca.

Ewentualnie....
Myślę o jakichś dyskach SSD na złączu mSATA (mPCI express). Jest toto
lekkie i wydajne, tylko modele z którymi miałem do czynienia (do 600zł)
miały problem z zapisem - spadał do paru megabajtów po zapisaniu X
gigabajtów na niego. To był dysk Runcore 64 GB, więc tej firmie dziękuję:

http://www.made-in-china.com/showroom/eaver12/product-detailDMcEneKVHqYu/China-16-32-64-128GB-Runcore-70mm-PCI-E-SATA-Ii-Solid-State-Drive-SSD.html

Wymagania
- poręczne (małe)
- szybkie
- odporne na "o, upadło", bo ostatni turlałem się do Piły po dysk z danymi
- wielkość biznesowa, więc obudowa 2,5 cala odpada - mniejsze potrzebne

Wszyscy producenci nastawili się ostatnio na tanią tandetę i przepłacone
testy, więc mi samemu pojawia się wielki znak zapytania nad głową i liczę
na waszą pomoc, za którą z góry dziękuję.

Data: 2011-10-05 23:09:45
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-05 19:44, vissim wrote:
Witam,

[...]

Dla formalnosci, na podstawie w/w opinii wynika, ze transfer mierzony byl nie za pomoca narzedzi stricte systemowych, a uzytkownika. Ten obszar objety jest tzw. buforowaniem danych do zapisu, wiec poczatkowy transfer 30-50-100MB/s jest de fakto fikcyjny, bo to usredniony transfer do bufora, nie rzeczywisty pomiedzy systemem a pamiecia flash.

w przypadku USB2.0 max to 25-30 MB/s - np: http://luktronik.pl/pl_PL/p/Patriot-Rage-16GB-USB2.0-Quad-Channel-25MBs/323

Moduly mPCIe sa trudno dostepne (czytaj b. malo popularne), jezeli podasz konkretny model (markowy) moge zapodac ceny i dostepnosc.

Data: 2011-10-05 23:21:25
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
obszar objety jest tzw. buforowaniem danych do zapisu, wiec poczatkowy transfer 30-50-100MB/s jest de fakto fikcyjny, bo to usredniony transfer

Zgadzam się. Ja oczekuję 30 MB/s stałego, niebuforowanego zapisu, dlatego
podałem cenę 1-1,5k tyś. Widziałem że Intel wypuścił takie cudeńko (model 310?), ale nie znam
żadnego wiarygodnego źródła gdzie podanoby tak właśnie mierzony zapis.
Trochę pokemonowy robi się internet i serwisy "hardłarowe". Modelu na razie upatrzonego nie mam, jedynie wymagania :)

Data: 2011-10-05 23:30:06
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-05 23:21, vissim wrote:
[...]

Ok, znalazlem intela (dostepnego):

INTEL 310 Series SSD, 40GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
transfer( write ) up to 35 MB/s

oraz

INTEL 310 Series SSD, 80GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
transfer write up to 70MB/s

W razie zainteresowania, prosze o kontakt (moze byc mail z newsow).

Data: 2011-10-06 20:16:07
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
INTEL 310 Series SSD, 80GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
transfer write up to 70MB/s

model 80 ma x2 zapis, ale ja szukam 128 GB wzwyż jak w temacie.
Poza tym nie doczytałem nigdzie czy te "up to 35" to stały czy maksymalny
:(

Data: 2011-10-07 11:07:13
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-06 20:16, vissim wrote:
INTEL 310 Series SSD, 80GB SATA II, PCIe module, MLC, 34nm
transfer write up to 70MB/s

model 80 ma x2 zapis, ale ja szukam 128 GB wzwyĹź jak w temacie.
Poza tym nie doczytałem nigdzie czy te "up to 35" to stały czy maksymalny
:(

"up to" to "up to" - w zaleznosci jak sie zapisuje, co sie zapisuje wydajnosc SSD sie zmienia (nawet RAM nie daje Ci stałego transferu).

seria 310 ma pojemnosci do 80GB

http://www.intel.com/content/www/us/en/solid-state-drives/solid-state-drives-310-series.html

Data: 2011-10-08 11:17:13
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
http://www.intel.com/content/www/us/en/solid-state-drives/solid-state-drives-310-series.html

pytanie czy ta karta będzie współpracowała w taką przejściówką...
http://tnij.org/nqmi

Data: 2011-10-08 16:44:22
Autor: Rafał Łukawski

Zapytaj najlepiej delikwenta: ebayuk@digitalishop.com

Data: 2011-10-08 17:13:18
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-08 16:44, Rafał Łukawski wrote:
On 2011-10-08 11:17, vissim wrote:
[...]

BTW. z tego co widze to USB2.0... sporo stracisz na transferze.

Data: 2011-10-08 21:04:59
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
BTW. z tego co widze to USB2.0... sporo stracisz na transferze.
ale na USB3.0 już...mniej tracę, a wracając do tematu to będzie to dobre
rozwiązanie pozbycia się "mechanicznych uszkodzeń"
Pendrive-ów na USB3.0 jeszcze nie miałem w rękach, więc nie wiem jak
wypadają w porównaniu z SSD na mini PCIe pod USB3.0 ale w tym kierunku bym
szedł, bo zanim trafi we właściwe ręce, to będzie można napisać jakiś
artykuł dla innych zainteresowanych :)

Data: 2011-10-10 14:41:55
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-08 21:04, vissim wrote:
[...]

USB3.0 - np:

Magnum 8-channel 128GB USB3.0 200 MB/s 120 MB/s
(c) Patriot Memory

Data: 2011-10-14 02:06:10
Autor: vissim
Dnia Mon, 10 Oct 2011 14:41:55 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

On 2011-10-08 21:04, vissim wrote:
[...]

done, kupiony 64 GB.
Pod usb 2.0 read/write 20MB+ i to staly transfer a nie chwilowy.
Pod 3.0 potestuje jak przyjdzie laptop.

Data: 2011-10-19 17:01:52
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
Magnum 8-channel 128GB USB3.0 200 MB/s 120 MB/s
(c) Patriot Memory

po tygodniu testowania - nie polecam !
Testowalem go przed wiekszym zakupem do firmy i w ogole nie polecam.
Powiem wpierw o transfer pod usb2.0 - na poczatku zapis tyle ile daje
magistrala czyli 27-28 MB, a po minucie 11-12 i tak do konca pojemnosci.
Pytanie gdzie tutaj wspomniane 120 MB prz zapisie...

Testowalem oczywiscie pod Linuxem - komenda dd z rozna wielkoscia bloku.

Kicha straszna, peny za 1/3 ceny tyle mi wyciagaja i maja lepszy transfer
pod USB 2.0
Szczerze nie polecam nikomu tych modeli Patriota.
Kierowalem sie testami na "porzadnych serwisach" ale juz chyba wszystkie
zeszly na psy, bo raz ze nieumieja testowac a dwa, zachwalaja g...no ktore
nie jest warte swojej ceny.

-v

Data: 2011-10-19 21:10:26
Autor: Rafał Łukawski
On 2011-10-20 02:01, vissim wrote:
Magnum 8-channel 128GB USB3.0 200 MB/s 120 MB/s
(c) Patriot Memory

po tygodniu testowania - nie polecam !

Czy miales moze mozliwosc sprawdzenia pod USB3.0? co najmniej dziwne sie to wydaje. nieco lepszy pen daje ciagly transfer 10MB/s, zwykle karty SD class 10 to daja (jezeli nie wiecej).. gdzies jest problem, ale mam wrazenie ze nie w 100% w samym urzadzeniu (niestety nie mialem mozliwosci testowania...)

Data: 2011-10-20 22:25:39
Autor: vissim
Dnia Wed, 19 Oct 2011 21:10:26 +0200, Rafał Łukawski napisał(a):

On 2011-10-20 02:01, vissim wrote:
[...]

powiem wam, ze albo trafilem na jakas podrobke z komputronika, albo trafil
mi sie jakis felerny model.
Kopiuje jeden duzy plik wlasnie pod notebookiem Dell D630 i kopiowanie z
lokalnego dysku na tego pena wyglada tak:
- na poczatku 1-3 MB/s    (pare sekund)
- potem skacze pomiedzy 6-11 MB/s
- pauzuje kopiowanie (oprozniaja sie bufory)
- wznawiam po ok minucie
- transfer przez minute 1-3 MB/s !!!!!
- potem 11-13 MB/s
- czesto w tym czasie nie moge nic robie - 1-2 sekundowe freeze

Ok, czesc elementow na laptopie dziala pod magistrala USB - wlan, kbd,
touchpad ale kurcze, one nie zajmuja pozostalem przepustowosci magistrali.
Antywir wylaczony.
Windows XP zadne ciezsze uslugi nie dzialaja w tle.
Lokalny dysk potrafi czytac wiecej, bo jak kopiuje z niego poprzez siec
100/1000 Mbit/s to idzie z odczyt predkoscia stala ok 22 MB/s (przez
gigabit), wiec nie jest to wina lokalnego dysku.

Ten Patriot Supersonic Magnum 64 GB zachowuje sie wrecz jak karta pamieci !

Co wiecej, testowalem rowniez na stacjonarnym, takze pod 2.0 i efekt jest
ten sam.

Dobrze ze zamowilem jedna sztuke do potestowania zanim mialem zrobic hurtowy
zakup do firmy jako alternatywe dla padajacej elektroniki w zwyklych HDD.
Dla mnie ta firma to nedza. Chcialbym was ostrzec przed nia. Zapytam jeszcze
producenta co jest grane, bo ani rozmiar bloku, typ partycji, align - nic
nie pomaga.

BTW,
Teraz kopiuje w obrebie tego pena, czyli z pena-na-pena. Jeden duzy plik.
Magistrala powinna pociagnac 40/2=20 MB/s (20read+20 write).
Zgadnijcie jaki transfer mam ? 6 MB/s......

Macie jakie sugestie, bo moze ja testowac nie potrafie.
Pod linuxem dd rowniez pokazuje takie transfery zapisu (z /dev/null),
niewazne jaki rozmiar bloku wybiore.

Odczyt jest przyzwoity - ok 32 MB/s ale mam w gleboko, skoro zapis jest na
poziomie karty pamieci.

Zaraz sprawdze pod WIN7, ale tez na USB 2.0

Data: 2011-10-21 23:37:59
Autor: Adam
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
W dniu 2011-10-20 22:25, vissim pisze:
(...)
[...]

Tego Patriota nie znam, ale sprzedałem trochę innych modeli tego producenta. Sam zresztą posiadam stadko Xporterów XT w rozmiarach od 8 do 32MB. Są szybkie i nawet przy kopiowaniu dużej ilości małych plików nie zwalniają znacząco.
Być może Rafał też to potwierdzi.

Twój "gwizdek" musi być uszkodzony - oddaj do wymiany.

--
Pozdrawiam.

Adam.

Data: 2011-10-22 17:45:17
Autor: vissim
Porządny dysk SSD lub pendrive 128+
Twój "gwizdek" musi być uszkodzony - oddaj do wymiany.

i co powiem skoro na opakowaniu widnieje informacja up to 200 MB/s read
up to 120 MB/s write*

*based on internal tests

Porządny dysk SSD lub pendrive 128+