Porządny robot do wyrabiania ciasta

Data: 2009-03-08 13:23:54
Autor: ZbyszekZ
Porządny robot do wyrabiania ciasta
Potrzebuję robota do pomocy w kuchni. Przede wszystkim wyrabianie
ciasta na chleb i wszystkich innych ciast.
Urządzenia tpu automat do chleba są raczej małe (1 kg, rzadziej 2).
Jakimi urządzeniami warto się zainteresować, w miarę kryzysowego
budżetu?
Kitchenaid i profesjonalne urządzenia z tego co widzę to kwoty
znacząco ponad 1,5k jak na potrzeby dużo za dużo.
Czy urządzenia tego typu Clatronic czy Severin (z metalowymi misami i
obudowami) sprawdzą się?

--
ZZ@private

Data: 2009-03-08 21:59:48
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:928f6fc4-d159-4ae5-8644-3b0b8598c32be5g2000vbe.googlegroups.com...
[...]
-- --

Najtańsze urządzenie wyglądające na zdolne wyrobić ciasto na chleb, to Kenwood za około 800 zł na Ceneo.
Ale sam kupiłem KA w Polsce, po cenie niższej niż wersja europejska kosztuje w USA.
:-)

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-08 14:24:41
Autor: ZbyszekZ
Porządny robot do wyrabiania ciasta
On Mar 8, 9:59 pm, Jan Werbiński <janwer_usenet_2008...@janwer.com>
wrote:
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbysz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:928f6fc4-d159-4ae5-8644-3b0b8598c32be5g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

Pewnie masz na myśli:
Kenwood PM 900
są urządzenia (w podobnych cenach) Severina/Clatronica o mocy 1000W
(Kenwood ma chyba 400) i misach 5-6 litrów.
Tyle że już miałem urządzenia markowe o mniejszej mocy niż chińszczyna
które miały więcej siły :-)
Stąd pytam co jest pożądne. KA, wersję podstawową znalazłem za 1600,
raz za dużo, dwa w tej cenie można kupić urządzenie przemysłowe. KA to
chyba coś w guście Rainbow i innych Philipiaków.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-08 22:32:27
Autor: Jan Werbiński
wrote:
[...]

-- -- -- --
Bierz KA. 1600 to taniej niż w USA. Tam wersja 220V kosztuje ponad 500 dolców.

Moc nie ma znaczenia.
Np domowy Bosch MUM albo Kenwood Chef mają 1400 W. KA ma tylko 300 W. Wszystkie wyrabiają ciasto z około 1 kg mąki.
Teraz weźmy profesjonalny mikser produkcyjny z Makro na 5 kg mąki. Jego moc to chyba około 750 W.
Moc to nie wszystko...

Data: 2009-03-09 00:53:09
Autor: ZbyszekZ
Porządny robot do wyrabiania ciasta
wrote:

> [...]

-- -- -- --
Bierz KA. 1600 to taniej niż w USA. Tam wersja 220V kosztuje ponad 500

Mimo że taniej niż w Usiech to za drogo jak dla mnie. Jakbym miał
używać codziennie a nie raz na tydzień ti bym się zastanowił.

[...]

To ja wiem :-)

Czy ktoś używa tego albo anlogicznego Severina:
http://www.allegro.pl/item572889505_polprofesjonalny_robot_1000w_5l_misa_clatronic.html

5l tj. 2kg wygląda na potrzebną mi ilość (taki mam przepis na
chleb :-).

--
ZZ@private

Data: 2009-03-09 09:12:51
Autor: Jan Werbiński
Porządny robot do wyrabiania ciasta

Clatronic grill do zapiekanek połamał mi się po kilku tygodniach. Pękła rączka z połową obudowy.

Data: 2009-03-09 09:30:58
Autor: Panslavista

wrote:

> [...]

5l tj. 2kg wygląda na potrzebną mi ilość (taki mam przepis na

Kup Fenomena Zelmera wyrobi 1kg, a drugi za małą chwilę. Koszt około 600zł.
Ciasto i tak wyrośnie w formach do pieczenia odstęp 15 minut nie ma
znaczenia.
Na dodatek to mogą być zupełnie różne chleby...

Data: 2009-03-09 01:38:50
Autor: ZbyszekZ
On Mar 9, 9:30 am, "Panslavista" <panslavi...@wp.pl> wrote:

[...]

Tego typu urządzenie to mam, a Zelmery dwa czy trzy już wywaliłem.
Raczej kolejnej szansy ode mnie nie dostaną.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-09 09:59:56
Autor: JBP

Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:23a07979-9df5-40b3-a881-46bb4a2a149aq11g2000yqh.googlegroups.com...

Tego typu urządzenie to mam, a Zelmery dwa czy trzy już wywaliłem.
Raczej kolejnej szansy ode mnie nie dostaną.

To nie spodziewaj się, że  inne, wymienione przez Ciebie, będą lepsze. Każdy ma jakieś plusy i minusy.
Sprawdź swoje możliwości (może raty) i przemyśl zakup podstawowego Kitchen Aid'a.
Myślę, że tylko on Cię zadowoli.
JBP

Data: 2009-03-09 02:27:39
Autor: ZbyszekZ
On Mar 9, 9:59 am, "JBP" <to...@os.pl> wrote:
[...]

Jakbym miał tyle do wydania :-(
Ale powiedzcie co Wy widzicie w tym KA?
Za 1600 mozna kupić przemysłowe urządzenie Bosha czy Siemensa na 5 kg
ciasta.

--
ZZ@private

Data: 2009-03-09 11:08:50
Autor: Kane
Porządny robot do wyrabiania ciasta
Jakbym miał tyle do wydania :-(
Ale powiedzcie co Wy widzicie w tym KA?
Za 1600 mozna kupić przemysłowe urządzenie Bosha czy Siemensa na 5 kg
ciasta.

Ja mam w firmie kitchen-aida, w przemysle, piekarnia-cukiernia.
Trzy lata bez awarii, chodzi 6 dni w tygodniu (!). Czemu nie siemens itp: rekomendacje ludzi z branzy spozywczej w moim regionie. Nie wnikalem w specyfikacje, cyferki, bajery itp. Nie pamietam ile kosztowal ale w kazdym razie za cene jaka zaplacilem nie mozna bylo kupic niz zblizonego jakoscia i z rekomendacja.

Jakbym wiedzial ze uzyje tego w domu raz-dwa razy w tygodniu to napewno kombinowalbym jak sobie takie cudo skobinowac do domowej kuchni.

Pozdrawiam

Kane

Data: 2009-03-09 12:10:57
Autor: Panslavista

[...]

Kup Fenomen z sokowirówką - ten ma przepracowaną przekładnię, usunięto wady
poprzedniej, zrobisz nie tylko ciasto.

Data: 2009-03-09 13:44:20
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "Panslavista" <panslavista@wp.pl> napisał w wiadomości news:gp2u0e$9b2$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Można wydać 500 zł raz, a potem 800 drugi, albo zaoszczędzić te 1300, dołożyć 200 i kupić Artisana.
:-)

Data: 2009-03-09 13:50:23
Autor: Panslavista
Porządny robot do wyrabiania ciasta

Użytkownik "Jan Werbiński" <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> napisał w
wiadomości news:gp33h0$i0b$1nemesis.news.neostrada.pl...
> [...]
> wady
> poprzedniej, zrobisz nie tylko ciasto.

Można wydać 500 zł raz, a potem 800 drugi, albo zaoszczędzić te 1300,

Już bym nie kupił. Wolałbym bardziej profesjonalny.

Data: 2009-03-09 13:43:01
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbyszekz@gmail.com> napisał w wiadomości news:d4b8bc2c-37a0-4902-8ee9-6ac2ec0f643ey13g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

-- -

Ale tego urzadzenia nie postawisz w kuchni.
KA za to ładnie wygląda. :-)
Ot snobizm.

Poza tym w niemieckich testach AGD KA zmiażdżył Boscha i całą resztę.

Data: 2009-03-09 08:06:30
Autor: ZbyszekZ
Porządny robot do wyrabiania ciasta
On Mar 9, 1:43 pm, Jan Werbiński <janwer_usenet_2008...@janwer.com>
wrote:
Użytkownik "ZbyszekZ" <zbysz...@gmail.com> napisał w wiadomościnews:d4b8bc2c-37a0-4902-8ee9-6ac2ec0f643ey13g2000yqn.googlegroups.com...
[...]

To postawię w piwnicy, a co mi to przeszkadza, duża jest :-)

KA za to ładnie wygląda. :-)

Ale żeby zrobić chleb wg sprawdzonego przepisu to conajmniej na dwa
razy bo mam w przepisie 2kg mąki plus dodatki.
Od razu mówię że umiem dzielić na dwa i bym sobie poradził, ale to
jest zdecydowanie mniej wygodne. Jak się jeszcze okaże że trzeba
dzielić na 3 (ze względu na ilość różnych ziaren jakie TŹ dokłada) to
będzie całkiem do bani.
Tak więc robi się nie 1600 a 2k (miska 4,5l kosztuje trochę ponad 3
stówki, a 1600 to zaokrąglone w dół).
Zdecydowane nie.
A, no i Kenwood wygląda prawie tak samo na pierwszy rzut oka, a połowa
ceny.

Ot snobizm.

Poza tym w niemieckich testach AGD KA zmiażdżył Boscha i całą resztę.

Ma mieszać nie miażdżyć i ciasto a nie resztę :-)

--
ZZ@private

Data: 2009-03-09 16:09:23
Autor: Panslavista

wrote:
[...]

Kup sobie dzieżę i zakasaj rękawy - to nie takie trudne zrobić chleb
ręcznie.
A o ile taniej!

Data: 2009-03-09 10:34:45
Autor: ZbyszekZ
On Mar 9, 4:09 pm, "Panslavista" <panslavi...@wp.pl> wrote:

Ma mieszać nie miażdżyć i ciasto a nie resztę :-)

Kup sobie dzieżę i zakasaj rękawy - to nie takie trudne zrobić chleb
ręcznie.
A o ile taniej!

Na tym etapie już jestem od paru tygodni. Czas na mechanizację :-)

--
ZZ@private

Data: 2009-03-09 16:09:51
Autor: zkruk [Lodz]
Panslavista wrote:

Kup sobie dzieżę i zakasaj rękawy - to nie takie trudne zrobić chleb
ręcznie.
A o ile taniej!

czy możesz dostosować swój czytnik do zasad cytowania na forum
bo Twoich postów kompletnie nie da się czytać, bo nie widać gdzie cytujesz.. :(

Data: 2009-03-09 12:09:00
Autor: Panslavista
Użytkownik "JBP" <topaz@os.pl> napisał w wiadomości

[...]

Mojemu synowi przekładnia się wysypała w nowym Artisanie, troszkę czekał na
serwis.

Data: 2009-03-09 09:43:49
Autor: Panslavista
[...]

Zapodaj co to za kuchnia - domowa, maly lokal, duży lokal i jakie masz /
zamierzasz jeszcze kupić do niej urządzenia teraz i w przyszłości.

Data: 2009-03-09 10:53:48
Autor: szerszen
[...]

ja mam w domu zelmera - talent, popatrz w necie, moze to ci wystarczy

Porządny robot do wyrabiania ciasta