Poseł Żalek dał głos

Data: 2012-08-20 08:41:30
Autor: WW
Poseł Żalek dał głos
Całkowity zakaz dokonywania aborcji i przywrócenie w Polsce monarchii -

Monarchia ma wiele zalet, dla państwa jest lepszym systemem niż demokracja.

Pozdrawiam
WW
„Tylko pod tym krzyżem, tylko pod tym znakiem
   Polska będzie wiochą a Polak burakiem”.

Data: 2012-08-20 09:35:29
Autor: Marek Czaplicki
Poseł Żalek dał głos
WW pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 20 sierpień 2012 08:41:

Całkowity zakaz dokonywania aborcji i przywrócenie w Polsce monarchii -

Monarchia ma wiele zalet, dla państwa jest lepszym systemem niż
demokracja.

Ależ nie chodzi o to co jest lepsze dla państwa. Chodzi o system lepszy dla obywateli. Tak samo można powiedzieć, że dla gospodarki system niewolniczy jest lepszy. I co? Wprowadzać? :)

Data: 2012-08-20 10:30:14
Autor: WW
Poseł Żalek dał głos

Ależ nie chodzi o to co jest lepsze dla państwa. Chodzi o system lepszy dla
obywateli.

Dla obywateli też i to znacznie.

Data: 2012-08-20 10:34:04
Autor: Marek Czaplicki
Poseł Żalek dał głos
WW pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 20 sierpień 2012 10:30:

Ależ nie chodzi o to co jest lepsze dla państwa. Chodzi o system lepszy
dla obywateli.

Dla obywateli też i to znacznie.

Nie rozumiem, ale możesz tak myśleć w demokracji. W monarchii, takiej absolutnej musiałbyś myśleć tak jak monarcha by sobie życzył. Zresztą wydaje mi się, że u niektórych posłów czy innych ludzi publicznych myślenie o wprowadzeniu jakiegoś autorytarnego systemu kręci się wokół jednoczesnego myślenia: "Ja to bym wtedy miał jakąś funkcję podcieracza na dworze". :)

Data: 2012-08-20 10:50:40
Autor: WW
Poseł Żalek dał głos

 W monarchii, takiej
absolutnej musiałbyś myśleć tak jak monarcha by sobie życzył.

Skąd ta pewność?
Dziś w demokracji jesteś totalnie inwigilowany, podsłuchiwany, sprawdzany jest Twój stan konta i stan zdrowia. Nawet ta wymiana zdań jest monitorowania.

[...]

Dziedziczności stanowisk w monarchii nie jest zła, a na pewno nie gorsza od dzisiejszego nepotyzmu.

Data: 2012-08-20 10:57:11
Autor: Marek Czaplicki
Poseł Żalek dał głos
WW pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 20 sierpień 2012 10:50:

 W monarchii, takiej
absolutnej musiałbyś myśleć tak jak monarcha by sobie życzył.

Skąd ta pewność?

Stąd ta pewność, że tak jak demokracja pozwala, a nawet poczytuje to za swoje źródło siły, wolność słowa i myśli, tak każdy system autorytarny dopatruje się w nich zagrożenia. Mówimy o prawdziwej monarchii, takiej z więźniami stanu. Przecież posłowi Żalkowi nie chodzi o samą fasadę, w stylu król, dwór i kamaryla jako atrakcję turystyczną. :)

Data: 2012-08-20 13:21:21
Autor: WW
Poseł Żalek dał głos

Stąd ta pewność, że tak jak demokracja pozwala, a nawet poczytuje to za
swoje źródło siły, wolność słowa i myśli,

Doprawdy?
Doda i Nergal są dowodem no coś dokładnie przeciwnego.

Mówimy o prawdziwej monarchii, takiej z
więźniami stanu. Przecież posłowi Żalkowi nie chodzi o samą fasadę, w stylu
król, dwór i kamaryla jako atrakcję turystyczną. :)

Paradoksalnie, właśnie monarchia może pozwolić na największą wolność słowa.
Jest praktycznie nieusuwalna i krytyka jej istnieniu nie zagrozi.
Zamach stanu to co innego, ale to nie ma związku z wolnością słowa.

Data: 2012-08-20 14:51:58
Autor: Marek Czaplicki
Poseł Żalek dał głos
WW pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziałek 20 sierpień 2012 13:21:

Paradoksalnie, właśnie monarchia może pozwolić na największą wolność
słowa. Jest praktycznie nieusuwalna i krytyka jej istnieniu nie zagrozi.
Zamach stanu to co innego, ale to nie ma związku z wolnością słowa.

Nie krytykuje się dla samego krytykowania, ale by osiągnąć jakieś potrzebne zmiany. Gdyby ludzie którzy krytykują nie byliby wysłuchiwani to wydaje mi się, że dalej siedzielibyśmy na drzewach, o ile by na sawannie były? :)
Pokazałeś przykład Dody i Nergala. Osiągnęli oni swymi słowami nie jakieś zmiany, tylko to na czym zależy współczesnym artystom - rozgłos i darmową reklamę. Wymiar sprawiedliwości dał im to za co musieliby o wiele więcej zapłacić, niż wynosiła kara za ich słowa. Teraz w niedalekiej Norwegii sądzi się człowieka, który zamordował ileś tam osób. Czy jest to dowodem na to, jak słaba i nie sprawdzająca się w dostarczaniu poczucia bezpieczeństwa jest monarchia; Norwegia jest monarchią? Myślę, że nie. Prawo zawsze ogranicza czyjąś wolność. Taka już jest cywilizacja.

Data: 2012-08-20 17:20:12
Autor: Marek Woydak
Poseł Żalek dał głos
Dnia Mon, 20 Aug 2012 09:35:29 +0200, Marek Czaplicki napisa(a):

WW pisze na pl.soc.polityka  w dniu poniedziaek 20 sierpie 2012 08:41:

Cakowity zakaz dokonywania aborcji i przywrcenie w Polsce monarchii -

Monarchia ma wiele zalet, dla pastwa jest lepszym systemem ni
demokracja.

Ale nie chodzi o to co jest lepsze dla pastwa. Chodzi o system lepszy dla obywateli. Tak samo mona powiedzie, e dla gospodarki system niewolniczy jest lepszy. I co? Wprowadza? :)

To zeley kto pjdzie do urn wyborczych.

MW

Data: 2012-08-20 19:02:55
Autor: Marek Czaplicki
Poseł Żalek dał głos

-

[...]

To zeleży kto pójdzie do urn wyborczych.

W monarchii nie byłoby urn. Myślę, że dopiero wtedy ludzie zrozumieliby naprawdę jakie jest ich znaczenie. :)

Data: 2012-08-20 10:12:59
Autor: zdumiony
Poseł Żalek dał głos
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:k0sm6r$ttk$1node2.news.atman.pl...
Całkowity zakaz dokonywania aborcji i przywrócenie w Polsce monarchii -

Monarchia ma wiele zalet, dla państwa jest lepszym systemem niż demokracja.

Tylko dlaczego Komorowski? Może lepiej Ziobro?

Data: 2012-08-20 10:31:12
Autor: WW
Poseł Żalek dał głos
W dniu 2012-08-20 10:12, zdumiony pisze:

Tylko dlaczego Komorowski? Może lepiej Ziobro?

Ja pisałem o monarchii a nie prezydencji.

Data: 2012-08-20 10:33:01
Autor: zdumiony
Poseł Żalek dał głos
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości news:k0sskg$9f3$5node1.news.atman.pl...
Tylko dlaczego Komorowski? Może lepiej Ziobro?

Ja pisałem o monarchii a nie prezydencji.

Masz jakiegoś kandydata?

Data: 2012-08-20 10:51:10
Autor: WW
Poseł Żalek dał głos
W dniu 2012-08-20 10:33, zdumiony pisze:
Użytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisał w wiadomości
Tylko dlaczego Komorowski? Może lepiej Ziobro?

Ja pisałem o monarchii a nie prezydencji.

Masz jakiegoś kandydata?

Nie, ale i nie szukałem.

Data: 2012-08-20 11:20:50
Autor: MH
Pose alek da gos
zdumiony <zdumiony@jestem.pl> napisa(a):

> Ja pisałem o monarchii a nie prezydencji.

Masz jakiegoś kandydata?
==========

Kononowicz !!!

MH

Data: 2012-08-20 13:35:31
Autor: WW
Pose alek da gos
W dniu 2012-08-20 13:20,  MH pisze:
[...]

   Lepiej milcze, ni si odezwa i rozwia wszelkie wtpliwoci.

WW

Data: 2012-08-20 10:18:28
Autor: zdumiony
Poseł Żalek dał głos

http://wiadomosci.onet.pl/swiat/bieriezowski-ksiaze-harry-to-mozliwy-kandydat-na-w,1,5106919,wiadomosc.html

Data: 2012-08-20 15:16:16
Autor: Trybun
Poseł Żalek dał głos
W dniu 2012-08-20 08:41, WW pisze:
[...]

Jasne, za przykład mamy Szwecję. Król tam jeździe na spotkania na prywatnym rowerze, hoduje gołębie i kozy, a w kraju chyba jadany już dzisiaj w świecie Komunizm.
pod taką monarchią i ja się podpisuje.

Poseł Żalek dał głos