Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Data: 2009-06-25 07:16:52
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Katastrofa normalnie. ......

Polska

16% udział Apple w rynku przegladaczy internetu z telefonow.
To wiecej niz wszyscy producenci poza Nokia (brak WM) i SE (sladowa Xperia) razem wzieci - lacznie z myphonami .
Taki HTC wszystkie modele ma 1,13% Blackberry 0,4% udziału w rynku

A teraz modele

1) iPhone  14,96%
9) iPod Touch 2,45%
12) Omnia 1,66% (najlepszy WM)
44) TyTn II 0,39%  (najlepszy HTC)

Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

buhahahahha

Data: 2009-06-25 08:21:17
Autor: ToMasz
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

ciekawi mnie jak badano korzystanie z internetu. Czy liczy sie gsm czy
także wi fi? Czy liczono ilość otwarć www, czy transfer. JAk ilość
otwarć, to sie nie dziwie. jak transfer.... chmmm ja prawie codziennie
słucham radia przez telefon z WM, i czasem korzystam z niego jako
słuchawki skype/Voip. Wiem ze dużo ludzi tak robi. jednak to zerowe
wykorzystanie www, i w wiekszości zerowe GSM...
Wszystko zależy jak sie to liczy.

ToMasz

Data: 2009-06-25 09:05:50
Autor: Jan Strybyszewski
ToMasz pisze:

ciekawi mnie jak badano korzystanie z internetu. Czy liczy sie gsm czy
także wi fi?

Mysle ze napewno wifi skoro jest ipod Touch z 2,26%

[...]

To Gemius wiec zapewne "per strona WWW" oczywiscie ze zdaje sobie sprawe ze nikt radia nie slucha na K800 po GSM (trzeci telefon w zestawieniu).

Data: 2009-06-25 08:21:27
Autor: AL
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

pytania podtsawowe:
1. kto robil ten ranking
2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)
3. kto za to placil
4. jak wybierana byla grupa statystyczna
5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im zadawano)
6. ....

a potem sie troche zastanow, pomysl, wez tabletki na uspokojenie....
;)

Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

bo myslisz, ze przegladarka internetowa to jedyny sposob korzystania z internetu?
To malo wiesz :)

buhahahahha

buhahahahha

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-25 09:08:43
Autor: Jan Strybyszewski
AL pisze:
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Gemius

2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)

Dla "reklamodawcow" zapewne

3. kto za to placil

Wszyscy ktorzy placa za dane Gemiusa

4. jak wybierana byla grupa statystyczna

Nijak to sa dane z portali bedacych w sieci Gemiusa.

5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im zadawano)

Zadnej ankiety nie wypelniali automat.

bo myslisz, ze przegladarka internetowa to jedyny sposob korzystania z internetu?
To malo wiesz :)

Nie, nie jedyny ale najpopularniejszy prawda ?
Tak wiem wszyscy WM korzystaja z maili i streamingu. :)

Data: 2009-06-25 09:11:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
AL wrote:

pytania podtsawowe:
1. kto robil ten ranking

gemius

2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)

dla reklamodawców
3. kto za to placil

Pan, pani, społeczeństwo...

4. jak wybierana byla grupa statystyczna

losowo ;)

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.
Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

M.

PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę, chociaż głównie na iPoo :-)

Data: 2009-06-25 08:25:14
Autor: Waldek Godel
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:11:40 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Mały Jasio wielu rzeczy nie zauważa, jad mu przeszkadza.
Zasłania mu m.in. że wiele osób nie czyta stron w przeglądarkach, bo są od
tego inne, lepsze rozwiązania - np. RSS.
RSS-hub wyświetla mi większość newsa, w efekcie mam potrzebę wejść na
stronę i doczytania na może co 20 stronie. W dodatku jest czytnikiem
offline, więc nie muszę mieć połaczenia, żeby poczytać, co jest bardzo miłe
np. w metrze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-25 09:42:36
Autor: Jan Strybyszewski
napisał(a):

[...]

Oczywiscie ze wlasciciele iphonow z RSS nie korzystaja :)  Wez mnie nie rozbrajaj.

[...]

No coz jak sie ma namiastke internetu to sie protezami poslugujemy i czytamy naglowki newsow :)  Wiem wiem macie tez prenumerate newsow MMSami heheh

Data: 2009-06-25 09:46:55
Autor: Marx
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?
Marx

Data: 2009-06-25 15:14:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:46:55 +0200, Marx napisał(a):

A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?

Podobno Iris Browser

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-25 19:52:49
Autor: Szadzik
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:46:55 +0200, Marx napisał(a):

A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?

Podobno Iris Browser

Jest niezła to fakt, ale czy najlepsza nie wiem. Wolę ją od Opery i IE. Nie próbowałem SkyFire, którego zachwala znajomy.

--
Szadzik

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Data: 2009-06-25 09:17:49
Autor: Jan Strybyszewski
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Opera Mini to nie jest natywna przegladarka pozatym skad ci sie wzielo to 54% z ktorej to tabelki wyczytales ?

ipoo ma 1,9mln odslon
Urzadzenia mobilne zidetyfikowane per model to 13 mln odslon.

Jednak sam udzial Opery Mini w globalnych danych internetowych to 10 mln

Wiec dane sa troszke od czapy wiec ciekaw jestem tych 54% skad wziales

PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę, chociaż głównie na iPoo :-)

Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

Data: 2009-06-25 09:25:29
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

OM nie jest natywna, natomiast bez wątpienia jest przeglądarką używaną w telefonach komórkowych, przynajmniej w Polsce.

Dane są oczywiście z gemiusa, zagregowane ;)

[...]

Licząc wg twoich cząstkowych danych

10+13=23
13/23= 56 %

Różnica między 54 a 56 jest raczej niewielka :-)

PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę, chociaż głównie na iPoo :-)

Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

Chciałem napisać, że takie schorzenie da się leczyć tylko operacyjnie. Spytaj neochirurgów, który fragment trzeba wyciąć.

Data: 2009-06-25 09:30:23
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Licząc wg twoich cząstkowych danych

10+13=23
13/23= 56 %

Różnica między 54 a 56 jest raczej niewielka :-)

Wiem Opera Mini nie przedstawia sie "modelem telefonu"
ale sadze ze udzial Opery Mini na WM jest MNIEJSZY i tak niz
udzial Opery Mini w telefonach ogolem.  Wiec zasadniczo wynik
WM w rynku jest jeszcze mniejszy niz podaje Gemius.

Jedna mala uwaga Macku Opera Mobilna jak i Skyfire
dla WM jest chyba liczona jednak w tych 13mln chociaz nie jest natywna.

Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

Chciałem napisać, że takie schorzenie da się leczyć tylko operacyjnie. Spytaj neochirurgów, który fragment trzeba wyciąć.

Przykro mi ze mam lepsza  "znajomosc rynku" niz naczelny zbankrutownego fkn.pl alias "onet.pl"

Data: 2009-06-25 09:30:46
Autor: Szadzik
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Chyba w badaniach nie m a takiego słowa jak 'chyba'. Albo tak albo nie.

Data: 2009-06-25 10:51:14
Autor: Jan Strybyszewski
Szadzik pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

To pytanie do Gemiusa wyslalem.  Czyli czy nie natywne ale zewnetrzne przegladarki sa tez liczone.  Jak sie dowiem to odpowiem

Data: 2009-06-25 09:27:08
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Te 54% wzieles z danych Opery Mini bo wychodzi ze
13 mln jest z natywnych przegladarek a 10 mln z Opery Mini.

Opera Mini nie "podaje" na czym chodzi stad w badaniu nie bierze udzialu.  Fakt Opery Mini na iphona nie ma :)

Z drugiej strony to ciekawe ze polowa ruchu to Opera Mini czyli dowod na brak sensownej przegladarki duzej na telefony lub droga transmisja danych.  Inna rzecz ze na G1 uzywam Opery Mini jako wygodniejszej a ze jest skompilowana jako apk i ma interfejs dotykowy swietnie dziala

Data: 2009-06-25 11:21:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h1v7vf$6i1$1news.onet.pl...
4. jak wybierana byla grupa statystyczna
losowo ;)
Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich.

Mam wrazenie ze panowie obaj widza te dane - sa one jakos dostepne ?

Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Niezidentyfikowanych, czy pominietych ?
Czy dzis nie identyfikuje sie kazda przegladarka ?

Choc akurat w swojej Mozilli id zmieniam czesto i rozne telefony udaje :-)

Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

Opera sie nie identyfikuje ?

J.

Data: 2009-06-25 14:02:07
Autor: Jan Strybyszewski
J.F. pisze:
[...]

http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-models.html

do tego udzial Opery Mini w globalnym rynku "ilosciowo"

[...]

I tak robi 99% gospodyn :) z Gdanska

Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

Opera sie nie identyfikuje ?

Idetyfikuje ale chodzi o Opere Mini ktora nie podaje na czym jest uruchomiona wiec Gemius taktuje to jako "niemobilny". Ma to jakis sens Opera Mini dziala tez na PC przeciez. i Ma 0,12% udzialu w rynku ogolem

J.

Data: 2009-06-25 16:23:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1vp2i$k3s$6inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

No wiesz - jak nie zmienie z powrotem, a potem intensywnie pouzywam, to moge nabic licznik za wielu zwyklych uzytkownikow telefonow :-)

Opera sie nie identyfikuje ?

Idetyfikuje ale chodzi o Opere Mini ktora nie podaje na czym jest uruchomiona wiec Gemius taktuje to jako "niemobilny".

A ktos wie .. OM sie laczy przez swoje proxy .. to proxy tylko kompresuje, czy przy okazji cache'uje i zmienia id ?

Brakuje mi tez informacji jakie strony objeto badaniem .. no i o ile dobrze rozumiem to zaliczenie badania wymaga wykonania Gemius Traffic skrypt ... czy przegladarki telefonowe skrypty wykonuja ?

J.

Data: 2009-06-26 07:35:43
Autor: Jan Strybyszewski
J.F. pisze:

Brakuje mi tez informacji jakie strony objeto badaniem .. no i o ile dobrze rozumiem to zaliczenie badania wymaga wykonania Gemius Traffic skrypt ... czy przegladarki telefonowe skrypty wykonuja ?

No wszystkie Netfronty od K750 w gore napewno.
Zreszta zobacz na liste jest pierwsza setka.

Jest Nokia 3110 3120 i 5300 oraz 6103 wiec dosyc stare trupy.
Jest tez SE K300 K600 czy K750.

A strony pewnei wszystkie duze i popularne jak telepolis.pl gsmonline.pl wszsystkie portalowe

Data: 2009-06-26 13:34:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h21mq3$ci5$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

No coz, musze sie pobawic i sprawdzic. Do tej pory unikalem, bo coz to za ogladanie na takim malutkim ekraniku K550 :-)
Ale w ustawieniach mam np proxy 213.158.194.229 - czyli gdzies w erze, ciekawe co robi ..

A strony pewnei wszystkie duze i popularne jak telepolis.pl gsmonline.pl wszsystkie portalowe

No coz, az z ciekawosci poszukalem "gemius" w swoim cache IE. zaledwie 5% plikow .htm zawieralo.
Choc w sumie moze to i lepsze wyniki daje niz wyglada - jesli np tylko glowna strona allegro ma cos z gemiusa, to i tak statystyki przegladarek moga byc dosc rzetelne.

J.

Data: 2009-06-25 10:11:11
Autor: J.F.
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:h1v515$1s4$1inews.gazeta.pl...
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Tak tak - nie wazne kto glosuje - wazne kto liczy glosy :-)

5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im zadawano)

Czy w ogole na jakiej podstawie zebrano dane.

Zeby sie nie okazalo ze majac inny telefon korzysta sie jak sie chce, a majac iphona trzeba sie choc raz polaczyc.

J.

Data: 2009-06-25 08:39:28
Autor: looker
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

A jaki to ma zwiazek z tematem badania?

1. Iphone sprzedewany jest w taryfach z pakietami data co wymusza korzysatnie z internetu.
2. Czesc funkcji praktycznie bez wiedzy uzytkownika laczy go z internetm (mapy) czy takie korzystanie tez sie liczy?
3. Jak sie nie mialo mms'ow to trzeba wysylac mail'e, czy takie wymuszenie to tez plus Iphone'a?

i pare innych

A za badaniami jest tak, kto placi ten ma to co za co placi.

Data: 2009-06-25 09:10:25
Autor: Jan Strybyszewski
looker pisze:
Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

A jaki to ma zwiazek z tematem badania?

1. Iphone sprzedewany jest w taryfach z pakietami data co wymusza korzysatnie z internetu.

Tak oczywiscie .... wymusza ?

2. Czesc funkcji praktycznie bez wiedzy uzytkownika laczy go z internetm (mapy) czy takie korzystanie tez sie liczy?

W tym badaniu chodzi tylko o WWW wiec mapy niet.

3. Jak sie nie mialo mms'ow to trzeba wysylac mail'e, czy takie wymuszenie to tez plus Iphone'a?

Maile w badaniu nie biora udzialu.

A za badaniami jest tak, kto placi ten ma to co za co placi.

Ale co jak zle wychodza jakies powazne badania rynkowe,  to sie obrazamy. ?

N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

Data: 2009-06-25 09:52:45
Autor: BaX
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

Kto tak twierdzi? Ty? Ja przeglądam jak potrzebuje.

Data: 2009-06-25 09:56:59
Autor: KuFeL
Jan Strybyszewski pisze:

N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

mysle ze niestety, mimo faktu posiadania sluchawki z WM, musze oddac palme pierwszenstwa ajfonowi z prostej przyczyny - sluchawka ta jest faworyzowana przez opow i jako jedyna dostala abo telefoniczny z duzym transferem. A co za tym idzie bez obciazenia kosztowego wszyscy uzytkownicy ajfonow bez patrzenia na kase moge surfowac... i to robia.

I mysle ze tu jest najistotniejsza kwestia.

Druga to taka ze sluchawek na WM jest duzo ale duzo osob kupuja ja przede wszystkim dla nawigacji i bajerow ekranu dotykowego a nie do uzytkowania w 100%

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-06-25 10:02:47
Autor: Jan Strybyszewski
KuFeL pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Ipod Touch .... ma dwa razy wiekszy wynik niz wszystkie HTC razem wziete.  Ktore HTC nie ma wifi ?  Jak widac urzedzenie ktore nie ma zadnej transmisji danych komorkowych sluzy do internetu bardziej niz HTC.  Ciekawe ze wysoko dosyc jest Omnia

Data: 2009-06-28 12:16:06
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1vb1q$m46$1inews.gazeta.pl...

[...]

Chłopie Ty nie możesz zrozumieć jednej rzeczy. Telefony kupuje sie z określonym przeznaczeniem.
WM czy Symbian wybierają ludzie głównie dla nawigacji oraz możliwości korzystania z Office, a także możliwości kreowania tego telefonu o określone funkcje użytkowe. iPhone kupoują natomiast gadżeciarze, którzy nie mają sprecyzowanych potrzeb. Ich potrzeby zasadniczo zamykają się w ramach: ma być ładny i fajny do internetu i ma wzbudzać zazdrość u koleżanki lub kolegi :)
Natomiat Androidy wybiarają odmieńcy/dziwolągi, którzy nie potrafią określić swoich potrzeb, bo tak naprawdę to zarówno WM, Symbian jak i iPhone przerastają ich możliwościami i skomplikowaniem obsługi. Ponadto także dlatego, że chcą się wyróżniać, albo raczej być innymi niż wszyscy :D

Data: 2009-06-28 13:14:05
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Oczywiscie .... rynek aplikacji

Windows Mobile 5%
IphoneOS 43%

Tak wiem WM jest tak swietny z pudelka ze nie potrzeba zadnych aplikacji heheheh, nie oslaiaj mnie...   Ale wpadles juz na to ze na iphonaOS jest wiecej aplikacji uzytkowych ?

WM uzywaja jakis pseudo RSS zeby miec informacje podczas gdy na iphona amy detykowane wydania wszystkich czolowych serwisow informacyjnych a w Polsce juz sa onet i wyborcza w postaci aplikacji.

Na WM nawet glupiego rozladu jazdy pociagow nie ma.

[...]

Przykro mi ze zostales z tylu z nowoczesnymi systemami.
Android jest bardzo fajnym przyjazdym systemem. A jego UI przerasta Symbiana i WM mozliwosciami.

Czy WM dorobil sie juz wirtualnych pulpitow czegos co Android i TouchWIz od Samsunga mial od urodzenia ?

Data: 2009-06-28 13:56:24
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h27jab$fog$1inews.gazeta.pl...

Oczywiscie .... rynek aplikacji

Windows Mobile 5%
IphoneOS 43%

I znów przytaczas jakieś bzdurne rankingi, które o niczym nie świadczą.
Dla mnie wystarczy informacja wśród znajomych, którzy użwyają Symbianów, WM, Ipho, Androidów.
Taka jest dokładnie kolejność jak podałem wyżej w ilości używanych smartfonów wśród moich znajomych.
Tak więc Twoje rankingi to sobie możesz wsadzić. Dla mnie bardziej wiarygodnym jest rzeczywistość.

Tak wiem WM jest tak swietny z pudelka ze nie potrzeba zadnych aplikacji heheheh, nie oslaiaj mnie...   Ale wpadles juz na to ze na iphonaOS jest wiecej aplikacji uzytkowych ?

Tak. Więcej bezużytecznych śmieci, za które jeszcze trzeba płacić :D

WM uzywaja jakis pseudo RSS zeby miec informacje podczas gdy na iphona amy detykowane wydania wszystkich czolowych serwisow informacyjnych a w Polsce juz sa onet i wyborcza w postaci aplikacji.

RSS nie używam, bo korzystam tylko i wyłącznie na stacjonarnym.

Na WM nawet glupiego rozladu jazdy pociagow nie ma.

Jak nie ma, jak jest :)

Przykro mi ze zostales z tylu z nowoczesnymi systemami.
Android jest bardzo fajnym przyjazdym systemem. A jego UI przerasta Symbiana i WM mozliwosciami.

Ładnym, a czy funkcjonalnym tego już bym nie powiedział.

Czy WM dorobil sie juz wirtualnych pulpitow czegos co Android i TouchWIz od Samsunga mial od urodzenia ?

Tak. Są aplikacje, które to robią, tylko po co ?
Odpalam wiele programów pracujących w tle, pomiedzy którymi przechodzę przy pomocy menadżera zadań. Tylko kwestia przyzwyczaje nia co kto lubi.

Data: 2009-06-28 14:02:26
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:

I znów przytaczas jakieś bzdurne rankingi, które o niczym nie świadczą.
Dla mnie wystarczy informacja wśród znajomych, którzy użwyają Symbianów, WM, Ipho, Androidów.

No i .... a panie w wiezieniu jest 80% zlodziei znaczy 4 na 5 polakow kradnie ?

Taka jest dokładnie kolejność jak podałem wyżej w ilości używanych smartfonów wśród moich znajomych.
Tak więc Twoje rankingi to sobie możesz wsadzić. Dla mnie bardziej wiarygodnym jest rzeczywistość.

Panie moj proboszcz ma 80% znajomych ksiezy znaczy 80% Polakow to ksieza.

Tak. Więcej bezużytecznych śmieci, za które jeszcze trzeba płacić :D

Oczywiscie :)  niedawno betowi Wmowcy chwali roznorodnosc a teraz juz jest be bo nie pasuje do teroii heheheh zabawne

[...]

Nie dziwne skoro polowa rzeczy w Wm to protezy a nie funkcjonalnosci.

[...]

Nie chodzi o wiele programow tle i dokopywanie sie do nich przez manedzera zadan co sanmo w sobie jest paranoja tylko o tworzenie podrecznych pulpitow pod katem wlasnej funkcjonalnosci.

Takl wiem sa zewnetrzne programy ktore w tym wypadku sa cacy ale gdy mowimy o Apple wtedy zewnetrzne programy to "smieci dodatkowe" i sa be.

Hipokryzja wali uszami

Data: 2009-06-25 10:09:31
Autor: Michal Jankowski
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM nie
przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

Skad wiesz, ze nie przegladaja, skoro 54% uzytkownikow posiada nie
wiadomo co (znaczy wiadomo, ze nie i-costam)?

  MJ

Data: 2009-06-25 10:19:22
Autor: Jan Strybyszewski
Michal Jankowski pisze:
[...]

46% posiada Opere Mini czyli proteze przegladarki.  A nie niewiadomo co.
Ale ok przegladarka w WM jest tak fatalna ze uzywa sie Javy i na niej Opery Mini ojojoj

Data: 2009-06-25 09:35:25
Autor: Szadzik
Jan Strybyszewski pisze:
Michal Jankowski pisze:
[...]

A która to przeglądarkan aWM jest tak beznadziejna? Ja znam co najmniej kilka, których można na WM używać i nie wiem o której mówisz.

Rozumiem, ze przyzwyczaiłeś się, do faktu, że to co dał Dżobs to już Ci wystarcza, ale mi nie wystarcza to co mam w WM out of the box i doinstaloweuję sobie przeglądarkę i co mi się podoba, bo MAM WYBÓR.

A jaki jest wybór przeglądarek na Ip?

No więc w końcu jak zostały zakwalifikowane SkyFire i Iris i inne przeglądarki używane na WM? Zostały wyrzucone z rankingu tak jak Opera Mini?

Odpowiedź z 'chyba' w treści mnie nie interesuje.

Data: 2009-06-25 10:53:56
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

A która to przeglądarkan aWM jest tak beznadziejna? Ja znam co najmniej kilka, których można na WM używać i nie wiem o której mówisz.

Szkoda ze nikt jej nie uzywa :)

Rozumiem, ze przyzwyczaiłeś się, do faktu, że to co dał Dżobs to już Ci wystarcza, ale mi nie wystarcza to co mam w WM out of the box i doinstaloweuję sobie przeglądarkę i co mi się podoba, bo MAM WYBÓR.

Ale juz niedlugo WM7 bedzie mial sporo ograniczen lacznie z zakazem zakrywania today heheh widac ZU woli inaczej.

No więc w końcu jak zostały zakwalifikowane SkyFire i Iris i inne przeglądarki używane na WM? Zostały wyrzucone z rankingu tak jak Opera Mini?

Odpowiedź z 'chyba' w treści mnie nie interesuje.

kontakt(at)gemius.pl

Data: 2009-06-25 10:14:08
Autor: Szadzik
Jan Strybyszewski pisze:

A która to przeglądarkan aWM jest tak beznadziejna? Ja znam co najmniej kilka, których można na WM używać i nie wiem o której mówisz.

Szkoda ze nikt jej nie uzywa :)

Znowu piszesz o niej, alew nie definiujesz. Jestwiele, o ktĂłrej pisesz?

[...]

Czyli jeśli ja go zakryję, to policja przyjdzie do domu i mnie w kajdankach do aresztu odprowadzi?

[...]

Skoro przytaczasz badania, to najpierw sprawdź co one znaczą, a potem przytaczaj.

Data: 2009-06-25 13:58:02
Autor: Jan Strybyszewski
Szadzik pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Dobrze napisze ci to brutalnie 4,6% uzytkownikow WM uzywa czegos innego niz standardowa przegladarka wbudowana w WM (nie liczac Opery Mini)

Ale juz niedlugo WM7 bedzie mial sporo ograniczen lacznie z zakazem zakrywania today heheh widac ZU woli inaczej.

Czyli jeśli ja go zakryję, to policja przyjdzie do domu i mnie w kajdankach do aresztu odprowadzi?

A czym go zakryjesz ?  Nielegalnym programem ? Mozesz czas zajrzec do SDK dla WM7 ?

Skoro przytaczasz badania, to najpierw sprawdź co one znaczą, a potem przytaczaj.

Badania uwglednialy ALTERNATYWNE przegladarki dla WM.  Sprawdzilem.

Wystarczy ?

Data: 2009-06-25 14:06:25
Autor: Michal Jankowski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

Badania uwglednialy ALTERNATYWNE przegladarki dla WM.  Sprawdzilem.

To jakiego systemu uzywa 54% uzytkownikow? Systemu, nie przegladarki.

  MJ

Data: 2009-06-25 15:09:36
Autor: Jan Strybyszewski
Michal Jankowski pisze:
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

Badania uwglednialy ALTERNATYWNE przegladarki dla WM.  Sprawdzilem.

To jakiego systemu uzywa 54% uzytkownikow? Systemu, nie przegladarki.

To nie tak

Podaja iz 13 mln wejsc bylo zidetyfikowanych co do przegladarki i modelu telefonu.  I to sa dane ktore podalem.

Maciek Bebenek sugeruje ze do tego trzeba doliczyc wejscia z Opery Mini
ktorych bylo 10mln i one figuruja jako wejscia stacjonarne z powodu braku idetyfikacji co do telefonu, komputera czy systemu.

Jesli tak zrobimy mamy 23mln wejsc mobilnych z tego 46% z Opery Mini gdzie nie mozna zidetyfikowac telefonu

Data: 2009-06-25 15:54:26
Autor: Michal Jankowski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> writes:

Jesli tak zrobimy mamy 23mln wejsc mobilnych z tego 46% z Opery Mini
gdzie nie mozna zidetyfikowac telefonu

No wlasnie. A moze to sa sami posiadacze WM? Nie wiemy tego i bez tej
informacji pomiar niewiele daje.

  MJ

Data: 2009-06-26 07:21:00
Autor: Jan Strybyszewski
Michal Jankowski pisze:
[...]

Maciek podal jakies dane .... i pierwsz trojka jest dziwnie taka sama jak w raporcie Gemiusa po wylaczeniu smartphonow

Data: 2009-06-25 18:44:51
Autor: valdman
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
wlasnie sprawdzilem
moja omnia jest identyfikowana jako windows xp z opera :)

wiec ten ranking jest troche malo dokladny,

Data: 2009-06-25 18:47:51
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jan Strybyszewski wrote:
Michal Jankowski pisze:
[...]

Zaznaczmy, że są to wejścia/odsłony, a nie liczba użytkowników.

Zestawmy to z dzisiejszym kompresem Opery:
Telefony komórkowe, przez które użytkownicy Opery Mini w Polsce najchętniej łączyli się z Internetem:
1. Sony Ericsson K800i,
2. Nokia 6300,
3. Sony Ericsson K550i

niestety, nie podają danych liczbowych.

Inną ciekawą informacją z kompresa jest:

Polski użytkownik przejrzał w zeszłym miesiącu średnio 165 stron przy pomocy urządzeń mobilnych.

Czyli podają tu pośrednio liczbę użytkowników: z Opery MIni korzysta ok. 250 tys osób w każdym miesiącu. Obawiam się, że tylu użytkowników iPoo nie ma w Polsce ;-)

Obawiam się, że i w przypadku Safari w iPoo i każdej innej wbudowanej przeglądarki z klawiszem Hot Key, liczba wejść przypadkowych jest dość znaczna. Mi niejednokrotnie na iPhonie udaje się zamiast poczty odpalić safari, któe to niezwłocznie próbuje ściągnąć ostatnio oglądaną stronę. W przypadku Opery takiej przypadkowości raczej nie ma.

Uważam, że nadal nic nie jest wiadomo i Twoja teza jest mocno na wyrost :-) Natomiast prawdą jest, że użytkownicy iPoo częsciej korzystają z www, chociażby dlatego, że wiele programów jest tak naprawdę międzymordziem między serwerem www a interfejsem użytkownika. Przykładem jest chociażby praktycznie każdy program pokazujący pogodę. Czyli są użytkownikami internetu bez świadomości tego faktu.

M.

Data: 2009-06-26 07:20:56
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Ale zauwazyles juz ze ta TROJKA jest idetyczna z raportem Gemiusa po wylaczeniu smartphonow ?

Jesli znasz podaj pelna liste ale mam pewnosc ze jest ZBIEZNA z Gemiusem

[...]

Alez przciez bylo szacowanie uzytkownikow ipoo jest okolo 80-120tys
i nikt nie mowi ze oni generuja wiecej niz wszyscy Operowcy Mini razem wzieci.

Obawiam się, że i w przypadku Safari w iPoo i każdej innej wbudowanej przeglądarki z klawiszem Hot Key,

Ipoo nie ma hotkeya i prosze nie mow ze ikonke Safarii latwiej kliknac przez pomylka niz IE  szczegolnie ze jak ktos nie uzywa moze se wyrzucic Safarii na ostatni ekran a IE zawsze w menu bedzie po wsze czasy.

[...]

Program pokazujacy pogode nie lapie sie do Gemiusa prawda ?
Nawet jakby byl poslki i po HTTP to sciaganie danych pogodowych w XMLu nie zawiera kodu Gemiusa wiec zly przyklad

Wnioski moje sa zuplenie inne
1) Z podonych przez Ciebie danych Opery Mini wynika zadziwiajaca ZBIEZNOSC z danymi Gemiusa (ta sama pierwsza trojka - bez smartphonow)
2) Opefra Mini jest bardziej uzywana na telefonach nonOS
3) Sumujac dane z Opery Mini z danymi Gemiusa mozna zalozyc tak
ze Iphona ma dokladnie nieco ponad polowe danych z Gemiusa czyli okolo 8-9%
4) System nonOS maja mniej wiecej tyle samo w ogolnej liczbie tzn udzial takiego K800 w rynku natywnych przegladarek jest taki sam jak w rynku Opery Mini powiekszony o brak iphone i innych OS systemow czyli
kazdemu nonOS mozemy dodac okolo +20% wiecej do procentow wyniku Gemiusa
czyli udzial w lacznie obu zestawien wynosi dla K800 jakies 7-8%

Patrzac na udzial iphona 8% i liczbe telefonow  w Polsce okolo 30 mln
statystycznie iphony generuja ruch jakby ich bylo 2,4mln czyli 24 wiekszy od przecietnego. Za to WM szacujac ich na okolo 500tys generuja ruch w granicach sredniej statystycznej i mniej od takiego K800 mimo iz to WM sa internetowe.

Data: 2009-06-28 12:56:07
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1voqt$k3s$3inews.gazeta.pl...

Dobrze napisze ci to brutalnie 4,6% uzytkownikow WM uzywa czegos innego niz standardowa przegladarka wbudowana w WM (nie liczac Opery Mini)

O czym to świadczy ?
Jak dla mnie tylko o tym, ze IE jest bardzo dobrą przeglądarką i nie ma konieczności jej zmieniać na inną.

Badania uwglednialy ALTERNATYWNE przegladarki dla WM.  Sprawdzilem.

Tyle, Ĺźe Ĺşle interpretujesz ich wyniki. Czytaj wyĹźej.

Data: 2009-06-28 12:52:50
Autor: Jacek \"Plumpi\"
Użytkownik "Szadzik" <w_szadziuk@o2.pl> napisał w wiadomości news:h1vf7d$143$1news.onet.pl...

Ale juz niedlugo WM7 bedzie mial sporo ograniczen lacznie z zakazem zakrywania today heheh widac ZU woli inaczej.

Czyli jeśli ja go zakryję, to policja przyjdzie do domu i mnie w kajdankach do aresztu odprowadzi?

Tak to tylko jest z ipho :)
Apple pozywa do sądu każdego, kto się ośmieli złamać system w celu korzystania z innych, niż jedynie słusznych i wskazanych przez Apple źródeł :D

Data: 2009-06-28 13:15:14
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:
[...]

Fajnie tak powtarzac bzdury ? NIKT NIGDY nie dostal wyroku skazujacego za korzystanie z alternatywnych repozytoriow wiec nie pieprz bez sensu.

Data: 2009-06-28 14:24:11
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h27jce$fog$2inews.gazeta.pl...

Fajnie tak powtarzac bzdury ? NIKT NIGDY nie dostal wyroku skazujacego za korzystanie z alternatywnych repozytoriow wiec nie pieprz bez sensu.

Udowodnij.
Jeżeli chodzi o pozywanie to Apple wypowiedział się w sposób oficjalny, że tak będzie robił.
Czy tak robi to inna bajka, ale z całą pewnościuą zastrasza swoich klientów.

Data: 2009-06-25 11:13:50
Autor: Michal L

"Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> wrote in message news:h1ve1n$56p$3inews.gazeta.pl...

A która to przeglądarkan aWM jest tak beznadziejna? Ja znam co najmniej kilka, których można na WM używać i nie wiem o której mówisz.

Szkoda ze nikt jej nie uzywa :)

Nikt? Co to wogole za stwierdzenie...??? Ty jestes tym biednym trollem ktorego era zlapala na 2 letnia umowe i  G1...-;))))
Niezle wpadles....Splacac 2 lata taki szajs.....-;)))))

Data: 2009-06-25 13:56:06
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Ale z czym dyskutujesz ? Alternatywnych przegladarek na
WM uzywa kilka procent osob, tak wynika z badan wiec o co ci chodzi.

G1 jest fajnym tanim smartphonem a o moje pieniadze nie musisz sie martwic.

Data: 2009-06-28 12:49:35
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1von9$k3s$2inews.gazeta.pl...

G1 jest fajnym tanim smartphonem a o moje pieniadze nie musisz sie martwic.

To dlaczego tak marwisz się o kieszenie innych oraz o ich gusta ? :D
Chłopie, bądź konsekwentny.
Wybrałeś najtańszy smartfon, który tak naprawdę nie jest ani najtańszym, ani też funkcjonalnym na dzień dzisiejszy.

Data: 2009-06-28 13:24:47
Autor: Olgierd
Dnia Sun, 28 Jun 2009 12:49:35 +0200, Jacek \"Plumpi\" napisał(a):

To dlaczego tak marwisz się o kieszenie innych oraz o ich gusta ? :D
Chłopie, bądź konsekwentny.

Please do not feed the trolls!

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis << http://olgierd.bblog.pl <<

Data: 2009-06-28 14:04:18
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:

[...]

Nie martwie soe o gusta tylko pisze o "niszowym Wm ktory zdechnie"

Wybrałeś najtańszy smartfon, który tak naprawdę nie jest ani najtańszym, ani też funkcjonalnym na dzień dzisiejszy.

Buhaha "Wybralem najtanszy ktorym nie jest najtanszym"  Czy to WM logika?   Pozatym glupio uzywac argumentu "bo WM drozszy" jako atutu i krytykowanie tego przebrydzlego ogryzka za cene bo sie troche glupio wychodzi na takiej WM logice

Data: 2009-06-28 14:22:15
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h27m8e$239$2inews.gazeta.pl...

Nie martwie soe o gusta tylko pisze o "niszowym Wm ktory zdechnie"

Nie sądzę. Raczej zacznie się rozwijać. Dlatego dobrze, ze istnieją iphony czy androidy, bo to zmusza do pracy :)

Wybrałeś najtańszy smartfon, który tak naprawdę nie jest ani najtańszym, ani też funkcjonalnym na dzień dzisiejszy.

Buhaha "Wybralem najtanszy ktorym nie jest najtanszym"  Czy to WM logika?

Nie to Twoja logika. Logika osoby, która myśli, ze jak weźmie telefon w sieci za 1zł to ma go za 1zł :D
Prawda jest jednak taka, że im nowszy wodotrysk tym większy płacisz haracz.
Poza tym śmieszą mnię te Twoje rankingi telefonów, bo zapominasz, że właśnie używasz telefonu ze stajni HTC. Tak, tak, G1 to jest HTC :D

Data: 2009-06-29 07:25:22
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Ale nie ma WM pewnie dlatego sie dobrze sprzedaje... nie martw sie HTC tez to zauwazylo  i rezygnuje z WM powoli

Data: 2009-06-29 09:14:32
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h29jan$61c$13inews.gazeta.pl...

[...]

Nie rezygnuje, ani po woli, ani szybko.
HTC wypuszcza co roku kilkanaście modeli nowych telefonów. Androidowych do tej pory wypuścicli raptem 2 i  to też dzięki zainwestowaniu w interes firmy Google.
Natomiast reszta to WM i Linux. Tak więc jak widzisz to co napisałeś to tylko Twoje pobożne życzenia, a rzeczywistość jest całkiem inna - zejdź na ziemię i przestań dopisywać ideologię do swoich fantazji :)

Data: 2009-06-29 08:17:46
Autor: Waldek Godel
Dnia Mon, 29 Jun 2009 09:14:32 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

HTC wypuszcza co roku kilkanaście modeli nowych telefonów. Androidowych do tej pory wypuścicli raptem 2 i  to też dzięki zainwestowaniu w interes firmy Google.
Natomiast reszta to WM i Linux.

Że się tak z ciekawości zapytam - co z linuxem wypuściło HTC? Nie licząc
Androida oczywiście...

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-29 10:34:22
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:

Nie rezygnuje, ani po woli, ani szybko.
HTC wypuszcza co roku kilkanaście modeli nowych telefonów. Androidowych do tej pory wypuścicli raptem 2 i  to też dzięki zainwestowaniu w interes firmy Google.

Raptem 5 w tym roku

Natomiast reszta to WM i Linux. Tak więc jak widzisz to co napisałeś to tylko Twoje pobożne życzenia, a rzeczywistość jest całkiem inna - zejdź na ziemię i przestań dopisywać ideologię do swoich fantazji :)

Tia jasne wszystkie 4

Data: 2009-07-04 08:57:27
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 28.06.2009 Jacek "Plumpi" <plumpixjr@wp.pl> napisał/a:

Nie to Twoja logika. Logika osoby, która myśli, ze jak weźmie telefon w sieci za 1zł to ma go za 1zł :D

Ale nie wydzwaniasz dużo prawda? <200min/mc?

Prawda jest jednak taka, że im nowszy wodotrysk tym większy płacisz haracz.

G prawda, wg moich obserwacji największy płacisz w tanich g.. aparatach,
które nawet ciężko sprzedać za równowartość 1/3 kontraktu.
Np biorąc sensowny smartphone na abo, idzie go tak sprzedać, aby pokryć z
przychodu 2 letni abonament bez około 5-15zł/mc i miec za taką forsę
~100min/mc. Z byle g tego nie zrobisz.
To też działa w 2 stronę jak byś chciał kupić taki telefon od razu to nie
dostaniesz później do niego usługi 100min za 15zł - nie mówiąc już o innych
potrzebach.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-07-05 14:25:57
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Sergiusz Rozanski" <write-only-with-spf@sergiusz.com> napisał w wiadomości news:slrnh4u5pb.ema.write-only-with-

Nie to Twoja logika. Logika osoby, która myśli, ze jak weźmie telefon w
sieci za 1zł to ma go za 1zł :D

Ale nie wydzwaniasz dużo prawda? <200min/mc?

Wydzwaniam dużo więcej, dlatego szukam taniej dla mnie oferty, która będzie zawierać darmowe oraz bardzo tanie połączenia.
Łącznie utrzymuję się w miesiącu na poziomie ok. 800min na podstawowym abonamencie, z którego ja korzystam.
Zazwyczaj klienci dzwonią do mnie (czyli nie na mój koszt), a ja natomiast wydzwaniam do tych samych osób (współpracownicy i hurtownie), dlatego mogę korzystać z taniej oferty za 35-40zł miesięcznie i gadać do woli, nawet po kilka tysięcy minut i praktycznie nie ograniczając rozmów. Oczywiście nie ograniczając do tych stałych rozmówców. Natomiast jeżeli dzwonię do klientów to rozmowy zazwyczaj ograniczają się do 30-60 sekund w celu uzgodnienia terminu spotkania lub potwierdzenia.

[...]

Też tak kiedyś robiłem, ale obecnie każdą kolejną umowe poprzedzam wnikliwymi wyliczeniami i porównaniami ofert oraz walką o warunki, nierzadko zrywając umowy i strasząc przejściem do innego operatora :)
Kiedyś  opłacało się brać telefon u operatora i sprzedawać za sporą kasę w ten sposób obniżając sobie rachunki.
Ale ze 4 lata temu to się skończyło, bo rynek nasycił się dobrymi telefonami, które można kupić za stosunkowo niewielkie pieniądze, a operatorzy przestali dofinansowywać telefony.
Dlatego też zmieniło się moje podejście, bo obecnie nie opłaca mi się brać telefonu u operatora i przepłacać go w ratach. Wolę go kupić na wolnym rynku, a u operatora wywalczyć o wiele lepsze warunki, niż dostał bym w przypadku abonamentu + telefon.
Aha i jeszcze jedno. Nie patrz na standardowe oferty w cennikach operatorów, bo te zawsze są najgorsze. Jak chcesz uzyskać lepsze warunki to musisz znaleźć dobrego konsultanta/sprzedawcę, który jest w stanie zaoferować Ci produkty na wyższych stopniach negocjacji,
Niestety może jest to śmieszne, ale każdy operator udostępnia kilka stopni negocjacji dla różnych klientów. Każda negocjacja rozpoczyna się od stopnia najmniej korzystnego dla klienta. Dopiero wtedy, kiedy klient zaczyna walczyć o lepsze warunki lub przedstawi lepsze warunki oferowane przez konkurencję to wtedy zaczyna się przechodzenie na wyższe stopnie z lepszymi ofertami.
Jezeli chodzi o mnie to zanim udam się do swojego operatora to obchodzę wszystkich innych. Oni zazwyczaj dla pozyskania nowego klienta przedstawiają najlepsze oferty, tylko po to aby tego klienta pozyskać. Jak już mam te wszystkie oferty wtedy idę do swojego operatora i przedstawiam mu te oferty konkurencji z pytaniem czy są w stanie zaoferować mi coś lepszego. Jak jest dobry przedstawiciel, który dysponuje odpowiednimi uprawnieniami to mi przedstawia lepsze warunki. Z tą ofertą znów idę do innych operatorów i znów pytam czy są w stanie dać mi coś więcej. Po kilku takich negocjacjach dochodzę do maksymalnej oferty, której już nikt z nich nie jest w stanie przebijać. Wtedy dopiero podejmuję decyzje. Każdy z nich walczy, bo mam obecnie 5 telefonów w sieci.
Pamiętaj jeszcze, ze nie wszyscy przedstawiciele dysponują wszystkimi stopniami negocjacji. Zazwyczaj normalny sprzedawca dysponuje 1 lub 2 stopniami, a kierownik salonu oraz kilku starszych sprzedawców o 1 lub 2 poziomy wyższymi. Trzeba umieć znaleźć tego sprzedawcę :)
I jeszcze co najważniejsze to nie podpisywać umów telefonicznych, bo po pierwsze są to zazwyczaj tylko tylko ajenci (czyli całkowiecie obce firmy werbujące klientów, które chcą zarobić na naiwnych ludziach), a po drugie nie mający wszystkich uprawnień.
Można też się skontaktować z Biurem Utrzymania Klienta (BUK), którego zadaniem jest walka za wszelką cenę o utrzymanie starego klienta.
Pamiętaj też, ze każde kolejne przedłużenie umowy dostaje się coraz lepsze warunki. Biorąc telefon od operatora nie dostaniesz ich, bo operator musi zarobić na ten telefon i dlatego oferta skończy się na pewnym poziomie, ale w przypadku sprzedaży własnego produktu czyli usług telekomunikacyjnych jest w stanie dać spore upusty.
I na tym właśnie polega ta cała zabawa :)

Data: 2009-06-28 12:46:06
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1ve1n$56p$3inews.gazeta.pl...

A która to przeglądarkan aWM jest tak beznadziejna? Ja znam co najmniej kilka, których można na WM używać i nie wiem o której mówisz.

Szkoda ze nikt jej nie uzywa :)

Wniosek z tego, Ĺźe to co daje WM jest dobre :)

Ale juz niedlugo WM7 bedzie mial sporo ograniczen lacznie z zakazem zakrywania today heheh widac ZU woli inaczej.

Naprawdę uważasz, że WM będzie się upodabniać do ipho ? :)

Data: 2009-06-28 13:16:26
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:

[...]

Fajny zart ...

Ale juz niedlugo WM7 bedzie mial sporo ograniczen lacznie z zakazem zakrywania today heheh widac ZU woli inaczej.

Naprawdę uważasz, że WM będzie się upodabniać do ipho ? :)

Ja nie uwazam ja widzialem te "UI".

Wybacz ale czy WM natywnie dorobi sie chodz wirtualnych ekranow jak twoj wysmiewany Android ?

Data: 2009-06-28 14:34:28
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h27jel$fog$3inews.gazeta.pl...

Ja nie uwazam ja widzialem te "UI".

I tu bardzo dobrze to określiłeś: "tylko widziałeś". Gdybyś poużywał nie pisał byś takich pierdół.

Wybacz ale czy WM natywnie dorobi sie chodz wirtualnych ekranow jak twoj wysmiewany Android ?

Powtarzam jeszcze raz. Wirtualne ekrany w WM to jest kwestia wgrania aplikacji, także i całkowicie darmowych, choć mnie wystarczy normalna funkcjonalność WM czyli zestaw menu Start do uruchamiania programów + menadżer zadań, którego ikonka jest zawsze dostępna na głównym pulpicie, a po kliknięciu w nią pojawia się cała lista wszystkich uruchomionych aplikacji pomiędzy którymi mogę się przełączać lub je zamykać, zwalniając tym samym zasoby systemu. Po prostu jest inna obsługa, ale funkcjonalność taka sama, a może nawet lepsza, bo dla mnie osobiście skakanie pomiędzy pulpitami aby znaleźć dostęp do progrtamu jest po prostu wkur....ce.

Data: 2009-06-25 11:45:38
Autor: BaX
[...]

Taka sama jak navi
LOL

Data: 2009-06-25 13:58:24
Autor: Jan Strybyszewski
BaX pisze:
[...]

i po  co tak klamac ?

Data: 2009-07-04 08:38:58
Autor: Sergiusz Rozanski
Dnia 25.06.2009 Szadzik <w_szadziuk@o2.pl> napisał/a:

No więc w końcu jak zostały zakwalifikowane SkyFire i Iris i inne przeglądarki używane na WM? Zostały wyrzucone z rankingu tak jak Opera Mini?

To na wm można coś zainstalować (np ww wymienione) a jak na iP można
było od dawna wgrać mms i copypaste (przy czym instalację ww można traktować
jak proste włączenie w menu, bo tak działa cydia czy appstore) to już wielka
tragedia.

Co do metodyki ranking.pl - zapewne ww zostały zakwalifikowane do klasycznego
przeglądu webbrowserów z racji braku prezentacji sprzętu.

***       http://www.4x4.kalisz.pl      ***

Data: 2009-06-25 10:33:07
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:
> 46% posiada Opere Mini czyli proteze przegladarki.  A nie niewiadomo co.
Ale ok przegladarka w WM jest tak fatalna ze uzywa sie Javy i na niej Opery Mini ojojoj

Chłopie, ale masz kompleksy, używałem już różnych sprzętów, htc, palm, itp. iphone'a też... i jak dla mnie to już zabawka z wodotryskami po brzegi. Nie miałem jeszcze cudaka z google w rekach, więc na jego temat nic nie powiem. Nie widziałem softu typu CAD na iphone'a :) Za zachodnią granicą sprzęty typu HTC najczęściej widziałem jedynie u informatyków/serwisantów, a iphone'a posiada bardzo szeroka gama ludzi.

Data: 2009-06-25 10:52:36
Autor: Jan Strybyszewski
[...]

Czyli rozne tam nerdy i geeki i inne techno-maniaki. Przciez o tym pisalem juz wczoraj.  I nie widze w tym nic dziwnego poza dowodem na to ze WM dla ZU jest niestrawny

Data: 2009-06-25 10:58:33
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:

Czyli rozne tam nerdy i geeki i inne techno-maniaki. Przciez o tym pisalem juz wczoraj.  I nie widze w tym nic dziwnego poza dowodem na to ze WM dla ZU jest niestrawny

A dla mnie to właśnie zaleta :)

Data: 2009-06-25 13:54:25
Autor: Jan Strybyszewski
Nex@pl pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

Czyli rozne tam nerdy i geeki i inne techno-maniaki. Przciez o tym pisalem juz wczoraj.  I nie widze w tym nic dziwnego poza dowodem na to ze WM dla ZU jest niestrawny

A dla mnie to właśnie zaleta :)

No i super, ale piszemy o rynku globalnie a nie skrzywieniach jednego czy drugiego.

Data: 2009-06-25 15:05:42
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:

No i super, ale piszemy o rynku globalnie a nie skrzywieniach jednego czy drugiego.

Ok, ale wg mnie na tych badaniach zbytnio polegać nie można.

Data: 2009-06-25 15:10:57
Autor: Jan Strybyszewski
Nex@pl pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

No i super, ale piszemy o rynku globalnie a nie skrzywieniach jednego czy drugiego.

Ok, ale wg mnie na tych badaniach zbytnio polegać nie można.

Masz lepsze ?

Data: 2009-06-28 12:34:42
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1vt3k$8h1$5inews.gazeta.pl...

No i super, ale piszemy o rynku globalnie a nie skrzywieniach jednego czy drugiego.

Ok, ale wg mnie na tych badaniach zbytnio polegać nie można.

Masz lepsze ?

A po co ?
Co dają Ci te badania ?
Czy dzięki tym badaniom czujesz się lepiej ?
A może dzięki tym badaniom przeżywasz orgazm trzepiąc kapucynka, wpatrzony w swój najbardziej ulubiony sprzęt rankingowy ? :D

Chłopie każdy wybiera to co mu bardziej odpowiada. W trakcie poznawania sprzętu zauważa się szereg wad i mankamentów. Nie ma sprzętu idealnego. Każdy ma jakieś niedociągnięcia i wady lub też wolało by się wybraną funkcjonalność z innego telefonu czy też z innego systemu. Dzieje się to tylko dlatego, bo każdy ma inne potrzeby i inne oczekiwania.
Porównywanie co jest lepsze: WM, Iphoo, Symbian czy też Android jest po prostu typową dziecinadą na zasadzie przepychanek dzieci "ja mam ładniejsy samochodzik, bo mój jest cerwony".
Wszelkie rankingi zawsze będą tendencyjne i niewiarygodne, a potrzeby każdego człowieka są inne.
Jezeli chodzi o mnie podoba mi się interface graficzny iphoo, ale wolę funkcjonalność i oprogramowanie dla WM, choć brakuje mi kilku programĂłw, ktĂłre uĹźywałem pod Symbianem, albo raczej wygody ich uĹźytkowania. JeĹźeli zaś chodzi o Androida to trzeba będzie jeszcze poczekać  na oprogramowanie, bo to co jest na rynku to w chwili obecnej niszowa sprawa.

Data: 2009-06-28 13:18:32
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:

[...]

Oczywiscie .... jak badania pokazuja ze WM to szmecl to "badania be"
i to mowi ktos kto smial sie z MMS w ipoo hipokryta

[...]

Tak oczywiscie i zapewne caly swiat sie tym zajmuje a jeden Plumi od wczoraj nie bo wyszlo ze WM najgorszym OS na telefony ... Nie badz hipkryta

Wszelkie rankingi zawsze będą tendencyjne i niewiarygodne, a potrzeby każdego człowieka są inne.

Slusznie ranking plumiepiego jest zawsze opiektywny.  Ale juz wiecej nei pisz o slabym Androidzie bo nieco hipokryzja smierdzi

Data: 2009-06-28 12:55:18
Autor: Szadzik
Jan Strybyszewski pisze:

Oczywiscie .... jak badania pokazuja ze WM to szmecl to "badania be"
i to mowi ktos kto smial sie z MMS w ipoo hipokryta

A gdzie Ty tu cytowałeś badania na temat tego, czy wm jest dobry czy nie? ZTCP cytowałeś badania nt. korzystania z internetu, więc nie wiem skąd takie wnioski.

Data: 2009-06-28 14:18:02
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h27jik$fog$4inews.gazeta.pl...

Slusznie ranking plumiepiego jest zawsze opiektywny.  Ale juz wiecej nei pisz o slabym Androidzie bo nieco hipokryzja smierdzi

Póki co to nie ma tu na grupie większego hipokryty od Ciebie :)

Data: 2009-06-28 15:07:57
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Sun, 28 Jun 2009 14:18:02 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

Póki co to nie ma tu na grupie większego hipokryty od Ciebie :)

Jacusiu jajakoko, tutaj też dostajesz baty?

--
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)

Data: 2009-06-29 00:20:39
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:118swy3xvuv7x.dlgoldfield.org.pl...

Póki co to nie ma tu na grupie większego hipokryty od Ciebie :)

Jacusiu jajakoko, tutaj też dostajesz baty?

Adasiu Płaszczyco, ty zapewne nie dostaniesz tu batów, bo także i na tej grupie wszyscy wiedzą, że jesteś kretynem, a z kretynami się nie dyskutuje i większość już dawno ma cie w KF-ie.
Dlatego grzecznie ci powiem spie...j także i z tej grupy, dokładnie tak samo jak cię wygoniłem z grupy budowlanej, na której wszyscy śmieją się z ciebie i na której już nikt nie czyta twoich kłamliwych bredni ani też nikt nie próbuje z tobą dyskutować.
Nie myśl, że jak znalazłeś kolejną grupę to znajdziesz też tu ludzi, którzy będą cię traktowali poważnie.

Data: 2009-06-29 22:47:16
Autor: Adam Płaszczyca
Dnia Mon, 29 Jun 2009 00:20:39 +0200, Jacek "Plumpi" napisał(a):

[...]

Tak, Jacusiu jajakoko. Tak tak :D

Data: 2009-06-29 14:22:06
Autor: ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Jacek "Plumpi" pisze:
/.../

Porównywanie co jest lepsze: WM, Iphoo, Symbian czy też Android jest po prostu typową dziecinadą na zasadzie przepychanek dzieci "ja mam ładniejsy samochodzik, bo mój jest cerwony".

Spoko, w internecie można "anonimowo" szczekać. W latach 1986-91 jak ktoś przyszedł na giełdę na Grzybowskiej w koszulce Commodore mógł dostać po wyjściu łomot od Atarowców. Właściciele Amstradów uważali sie za elytę - mieli w swych maszynach wbudowane napędy dyskietek lub co najmniej kaseciaki więc było profi. Mieli też prawdziwy system operacyjny :). Softu nie za wiele, ale ładnie rysowali desenie z kreseczek w dużej rozdzielczości i grali swoimi AY.
Schyłkowo napierdalanka była pomiędzy fanami Amigi i Atari ST (ja akurat byłem w drużynie ST - używałem go jako sekwensera do klawiszy i stanowiska do projektowania obwodów drukowanych, później małej poligrafii).

Jak widać, gadżety zawsze wywoływały emocje, niezależnie od tego, czy spór dotyczy przewagi kolejki H0 nad TT, czy też IP kontra WM.

ALex

Data: 2009-06-29 13:28:31
Autor: Adramelech
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
"ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" <alex@niechcedluzszegopenisa.graf.torun.pl> Odpowiedz na news:h2ablh$pct$1inews.gazeta.pl:

kreseczek w dużej rozdzielczości i grali swoimi AY.
Schyłkowo napierdalanka była pomiędzy fanami Amigi i Atari ST (ja akurat

My Amiogowcy po tym jak wykończyliśmy atarynkarzy próbowaliśmy się wziąć ze pececiarzy, ale ci niestety nie kumali klimatu;)))

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-06-29 14:24:43
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski) pisze:
Jacek "Plumpi" pisze:
/.../

[...]

Mozliwosci ma Spectruma lecz to atarowcow duma, Atariiiiii ST

Data: 2009-06-29 14:53:38
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik ""ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)"" <alex@niechcedluzszegopenisa.graf.torun.pl> napisał w wiadomości

Schyłkowo napierdalanka była pomiędzy fanami Amigi i Atari ST (ja akurat byłem w drużynie ST - używałem go jako sekwensera do klawiszy

Och rzesz Ty kurza twarz, zatwardziały Atarowcu, nawet nie podskakuj tu nam Amigowcom :)
He he he, a ja do dnia dzisiejszego używam lekko rozbudowanych A1200, dokładnie w tym samym celu ;D

Data: 2009-06-29 15:09:05
Autor: BaX
[...]

A jak, a jak, oni mieli Barbariana, my nie ;)))

Schyłkowo napierdalanka była pomiędzy fanami Amigi i Atari ST (ja akurat byłem w drużynie ST - używałem go jako sekwensera do klawiszy i stanowiska do projektowania obwodów drukowanych, później małej poligrafii).

Gierki to lepsze miała amisia, ale atari miała jakiś taki zajebiaszczy profi soft "drukarski", chyba nawet "komputer" na tym powstawał swego czasu. ;)

Data: 2009-06-29 19:35:49
Autor: Szadzik
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Badania z 2009 roku nt. WM:

Here's something interesting that you might find useful about the Windows Mobile business and momentum.
Phones are available from 115 mobile operators in 55 countries
These MOs represent 1 billion+ subscribers, roughly 65% of WW subscribers
47 Windows Mobile device maker partners
50+ converged phone designs; 100+ phones shipping worldwide
100 Windows Mobile multimedia content partners
18,000+ commercial Windows Mobile applications; 1,440+ certified Mobile2Market applications
Line-of-business applications from leading companies such as: SAP, Siebel, PeopleSoft/Oracle, Salesforce.com, Onyx, Microsoft, Sybase/iAnywhere, Dexterra, Mobitor, Field Centrix
1.5 million+ downloads of Windows Mobile SDKs since January 2002
More than 5 million Windows Mobile ‘connected’ devices shipped worldwide in FY05

Źródło: http://blogs.msdn.com/lokeuei/archive/2006/06/24/645475.aspx

Data: 2009-06-29 19:36:52
Autor: Szadzik
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
No to jeszcze jedne:

Over the past one year, Microsoft has brought to market over 30 different mobile phones with the Windows Mobile platform. Overall there are more than 11 mobile phone models that have sold a million units each.

The total number of mobile phones sold with the Windows Mobile platform is around 20 million units.

Żródło: http://techcrunchies.com/how-many-mobile-phones-with-windows-mobile-platform/

Data: 2009-06-29 19:42:39
Autor: Szadzik
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
No cóż, kolega Jan chyba nie doczytał za bardzo tych wyników badań o internecie na telefonach do końca:

To understand how skewed AdMob’s data is it’s informative to inspect other changes in the graph. In May 2008, a big Indonesian advertiser joined AdMob network and we can see noticeable raise in Nokia’s share and a similar drop in BlackBerry maker RIM’s share. Indonesia is a strong market for Nokia (63.7% in Nov 08) and RIM is non-existent there. This just shows that AdMob network is still too small to give us a really representative sample.

Źródło: http://dirtyaura.org/blog/2009/01/05/worldwide-mobile-internet-usage-stats-nokia-biggest-but-iphone-growing-fast/

Czyli całe te badania o d*** można potłuc!

Data: 2009-06-25 14:19:53
Autor: Titus Atomicus
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
In article <h1vec3$28d$1@atlantis.news.neostrada.pl>,
 "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> wrote:

Jan Strybyszewski pisze:

> Czyli rozne tam nerdy i geeki i inne techno-maniaki. Przciez o tym > pisalem juz wczoraj.  I nie widze w tym nic dziwnego poza dowodem na to > ze WM dla ZU jest niestrawny

Aha, znaczy probujesz sie lansowac??

TA

Data: 2009-06-25 15:04:25
Autor: Nex@pl
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Aha, znaczy probujesz sie lansowac??

TA

Nie wiem o jaki lans chodzi, dla mnie zaleta, ponieważ nie chodzą z takim sprzętem dziesiątki osób, co sprawia, że już jest oryginalny ;) Poza tym przydaje mi się do mojej pracy.

Data: 2009-06-25 18:23:24
Autor: Titus Atomicus
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
In article <h1vt7b$iib$1@nemesis.news.neostrada.pl>,

Nie wiem o jaki lans chodzi, dla mnie zaleta, ponieważ nie chodzą z takim sprzętem dziesiątki osób, co sprawia, że już jest oryginalny ;)

To jest wlasnie lans.
Poza tym przydaje mi się do mojej pracy.

A iPhone by sie nie przydal?

TA

Data: 2009-06-25 20:00:00
Autor: Nex@pl
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

To jest wlasnie lans.

Oh yeah, fura skóra i komUra :)

Poza tym przydaje mi się do mojej pracy.

A iPhone by sie nie przydal?

TA

iPhone działa na systemie operacyjnym iPhone OS czy jak to się tam zwie, pokaż mi, np. aplikację CAD?

Jest też przyzwyczajenie, jak mam sie nauczyć obsługi nowego systemu itd. to wolę już poczekać aż obecny telefon się rozleci i zmusi mnie to do zmiany - inaczej mówiąc, jak coś działa to po co mam to zmieniać? :)

Data: 2009-06-25 16:09:07
Autor: J.F.
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Uzytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisal w wiadomosci news:h1vc0t$qss$1inews.gazeta.pl...
46% posiada Opere Mini czyli proteze przegladarki.  A nie niewiadomo co.
Ale ok przegladarka w WM jest tak fatalna ze uzywa sie Javy i na niej Opery Mini ojojoj

Albo odwrotnie - OM jest swietna, ale posiadacze iphona nie moga jej zainstalowac :-)

Z tego powodu operator musi im sprzedawac wiekszy pakiet internetowy :-)

J.

Data: 2009-06-26 07:30:02
Autor: Jan Strybyszewski
J.F. pisze:
[...]

Opera mini to taki substytut przegladarki cos jak MMS zamist e-maila.
Iphona jest na tyle dobre ze nie musi sie poslugiwac imitacjami uslug :)

A powaznie.... Uzywanie iphona i G1 bez pakietu internetowego
to lekki bezsens bo to urzadzenia scisle zintegrowane z siecia.

Ale nie martwcie sie WM z interfejsem HTC Sense tez bedzie zintegrowany w koncyu te twittery i ine facebooki jakos musza dostarczac dane do ksiazki telefoniczne nie ?

Data: 2009-06-25 12:10:11
Autor: cpt. Nemo

 N ie negujmy faktow tylko sie zastanowmy czemu posiadacze WM
nie  przegladaja stron WWW na swoich urzadzeniach.

Odkad sobie kupilem malenkiego netbooka to na telefonie sporadycznie
ogladam strony :)
I powiem tak :
Tak bedzie dopoki ktos nie wynajdzie sporego ekranu dodatkowego i zlacza
laczacego go z telefonem. Teraz prawie zawsze mam przy sobie netbooka i
tam gdzie mam zasieg WiFi czyli w wielu knajpkach, McDonalds, KFC,
freehotspotach i podobnych uzywam netbooka, telefon tylko sporadycznie
gdy jestem poza zasiegiem WiFi / w Warszawie na Bemowie juz WiFi jest
praktycznie wszedzie i jest to tendencja rosnaca /

pozdrawiam, leszek

Data: 2009-06-25 13:49:10
Autor: J.F.
Użytkownik "cpt. Nemo" <cpt__nemo@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h1vie4$cdf$1news.onet.pl...
[...]

Ta - to jest dylemat - jak 17 calowy monitor zmiescic do kieszeni :-)

Moze w przyszlosci e-paper, moze projektory, a moze ktos zrobi malenstwo okularowe o przyzwoitej rozdzielczosci ..

[...]

Tendencja i tak bedzie taka ze netbook za duzy i niewygodnie sie go nosi :-)

J.

Data: 2009-06-25 14:00:04
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Odkad sobie kupilem malenkiego netbooka to na telefonie sporadycznie
ogladam strony :)

Mam netbooka od roku i jakos nie wyciagam go na przystnaku ani w autobusie w odroznieniu od Samsunga i600 czy G1 czy ipoda jak jest wifi.

[...]

Poprostu nie widziles dobrej przegladarki.  Wlasnie dlatego WMowcy nei ogladaja stron w telefonach bo uzywanie IE doprowadza do szalu

pozdrawiam, leszek

Data: 2009-06-25 14:31:00
Autor: BaX
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Poprostu nie widziles dobrej przegladarki.  Wlasnie dlatego WMowcy nei
ogladaja stron w telefonach bo uzywanie IE doprowadza do szalu

Ciebie doprowadza? Biedaku. :))))))

Data: 2009-06-25 15:10:08
Autor: Jan Strybyszewski
BaX pisze:
Poprostu nie widziles dobrej przegladarki.  Wlasnie dlatego WMowcy nei
ogladaja stron w telefonach bo uzywanie IE doprowadza do szalu

Ciebie doprowadza? Biedaku. :))))))

Oczywiscie ...  wszyscy sa tak zadowolenii iz jej nie uzywaja

Data: 2009-06-25 15:32:52
Autor: BaX

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1vt23$8h1$3inews.gazeta.pl...
BaX pisze:
[...]

Ale kto jest zadowolony że kto jej nie używa? :DDD
Tak się spinasz, że bełkoczesz. LOL

Data: 2009-06-26 07:21:42
Autor: Jan Strybyszewski
BaX pisze:
[...]

No przeciez napisales ze sa tak zadowolenii a z danych wynika ze nei uzywaja wiec sam podales taki paradoks i bzdure

Data: 2009-06-28 13:09:12
Autor: Jacek \"Plumpi\"
[...]

Ja używam i co z tego, że używam ?
Używam wtedy, kiedy naprawdę potrzebuję bo płacę za GPRS.
Ściągnąć jakiś dokument, wyszukać określoną informację, wejść do banku, aby zrobić operację bankową.
W domu, gdzie mam zasięg routera WiFi wolę usiąść wygodnie do komputera niż maltretować się jakimkolwiek smartfonem, nieważne czy będzie to ipho, symbian, android czy też wm. Czasami jak jestem w zasięgu WiFi poza domem, korzystam z Fringa obsługującego Skype.
Nie mam większych potrzeb, aby stale łazić po internecie i wykorzystywać to, za co jestem zmuszony płacić abonament kupując ipho czy G1 :)

Data: 2009-06-25 15:08:50
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:

Poprostu nie widziles dobrej przegladarki.  Wlasnie dlatego WMowcy nei ogladaja stron w telefonach bo uzywanie IE doprowadza do szalu

Może ja jakiś skrzywiony jestem, ale IE u mnie często wystarcza, fakt, potrafi pociąć ciekawie strony, jednakże jest chyba najbardziej kompatybliny, tak z mojej obserwacji wynika, choć  może po prostu strony, które oglądam akurat na nim wyglądają OK.

Data: 2009-06-26 22:39:02
Autor: cpt. Nemo

Poprostu nie widziles dobrej przegladarki.  Wlasnie dlatego WMowcy nei
ogladaja stron w telefonach bo uzywanie IE doprowadza do szalu

A skad Ci przyszedl IE do glowy ?
Ja zazwyczaj na telefonie uzywam Minimo lub NetFront Browser IE tylko
sporadycznie bo za nim nie przepadam :)
Na stacjonarnym do forow uzywam zazwyczaj Opere.

Pozdrawiam, leszek

Data: 2009-06-25 10:28:22
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Ta... a badanie pewne przerpowadzane w ameryce ;)

Data: 2009-06-25 14:38:16
Autor: Pan Piskorz
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

nic nie rozumiesz pajacyku, nikt normalny nie ogląda internetu na 320x240
- bez względu na system

P.

Data: 2009-06-25 15:10:42
Autor: Jan Strybyszewski
Pan Piskorz pisze:
Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

nic nie rozumiesz pajacyku, nikt normalny nie ogląda internetu na 320x240
- bez względu na system

Przykro mi ze macie tak marne wyswietlacze.

Szczegolnie smiesznie to brzmi przy 6% K550 heheheh

Data: 2009-06-25 15:48:59
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:

Przykro mi ze macie tak marne wyswietlacze.

Szczegolnie smiesznie to brzmi przy 6% K550 heheheh

Niektórzy mają 480x640 :)

Data: 2009-06-26 07:22:55
Autor: Jan Strybyszewski
Nex@pl pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

Przykro mi ze macie tak marne wyswietlacze.

Szczegolnie smiesznie to brzmi przy 6% K550 heheheh

Niektórzy mają 480x640 :)

w K800?

Dyskutowalem z teza jakiegos pobroncy WM iz maly ekran w WM niby przeszkadza podczas gdy taki K800 z malutkim wyswietlaczem generuje 10razy wiekszy ruch w sieci

Data: 2009-06-26 09:33:23
Autor: Nex@pl
Jan Strybyszewski pisze:

w K800?

Dyskutowalem z teza jakiegos pobroncy WM iz maly ekran w WM niby przeszkadza podczas gdy taki K800 z malutkim wyswietlaczem generuje 10razy wiekszy ruch w sieci

Wszystko zależy od użytkownika, jednemu wystarczy, dla innego to za mało. Myślę, że na urządzenie "typu" WM nikt nie siedzi na stronach i nie szuka dzwonków/tapet/etc. a podejrzewam, że właśnie głównie tego można szukać na takim k800.

Data: 2009-06-28 13:14:30
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Nex@pl" <"nex[wytnij_to]"@o2.pl> napisał w wiadomości news:h21u6n$e43$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Poza tym Jasiu nie rozumie, że każde piernięcie na ipho generuje połączenia netowe, bo jest to smartfon zintegrowany z netem oraz z serwerem, który szpieguje każdy krok użytkownika tego smartfona :)
Stąd też się bierze ten wielki ruch netowy i tak wysoki ranking :D

Data: 2009-06-28 13:56:27
Autor: Jan Strybyszewski
Jacek "Plumpi" pisze:

[...]

Szkoda ze nie masz pojecia o czym mowisz ale tak betonowi WMowcy maja

Data: 2009-06-29 00:38:59
Autor: Jacek \"Plumpi\"

Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h27lpn$t9d$1inews.gazeta.pl...

Szkoda ze nie masz pojecia o czym mowisz ale tak betonowi WMowcy maja

Nie jestem WM-owym betonem. Używam obecnie na codzień zarówno WM jak i Symbiana. Używałem także bardzo krótko ipho i miałem styczność z androidem. W każdym z tych systemów widzę zalety jak i wady i wcale się nie zażegnuję, że czegoś nie będę używał lub, że będę używał jedyny, słuszny .... Tak więc jestem daleki od przeżywania orgazmów na widok określonej marki czy określonego systemu. Jednak uważam, ze to co piszesz nie jest prawdą i jest bardzo stronnicze.

Data: 2009-06-25 18:37:16
Autor: Pan Piskorz
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Przykro mi ze macie tak marne wyswietlacze.

a twój G1 ile ma?

używam MDA compact IV
i jego wyświetlacz 640x480 do internetu się nie nadaje, bo:
1) za mało pikseli na wyświetlenie strony,
2) zadrobnienie uniemożliwia czytanie,

jest - oczywiście - możliwość powiększenia,
ale generalnie i tak można pierdolca dostać szukając np. noclegu

P.

Data: 2009-06-26 07:26:26
Autor: Jan Strybyszewski
Pan Piskorz pisze:
Przykro mi ze macie tak marne wyswietlacze.

a twój G1 ile ma?

Dokladnie dwa razy mniej niz MDA

używam MDA compact IV
i jego wyświetlacz 640x480 do internetu się nie nadaje, bo:
1) za mało pikseli na wyświetlenie strony,

No iphona ma o polowe mniejszy rozdzialka  wyswietlacz i sie nadaje ?

2) zadrobnienie uniemożliwia czytanie, jest - oczywiście - możliwość powiększenia,
ale generalnie i tak można pierdolca dostać szukając np. noclegu

Bo nawigacja po stronie jest skopana. Przeciez o tym pisze wlasnie iz to jest przczyna dlaczego WMowcy nie korzystaja z duzych przegladarek.

Jak zarowno na G1 (w 50%) jak i i600 (w 100%) korzystam z Opery Mini. Inna rzecz ze na G1 jest prawie tak dobrze jak na iphonie po czesci z powodu ekranu pojemnosciowego. Natomiast nie widze nawigacji w IE i Operze  ani na dotykowym WM jak Touch ani na bezdotykowym jak i600

Data: 2009-06-26 08:37:38
Autor: Pan Piskorz
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
a twój G1 ile ma?

Dokladnie dwa razy mniej niz MDA

dokładnie 4x mniej,
czyli dwa razy mniej niż dwa razy mniej,

sądzisz, że jakakolwiek użyteczna informacja zmieści się w takiej rozdzielczości?

P.

Data: 2009-06-26 09:10:18
Autor: Jan Strybyszewski
Pan Piskorz pisze:
[...]

Chlopie ludzie czytali ksiazki na Palmach w 160x160 a ty
narzekasz na 480x320  ?

Uwazasz ze 28 wierszy pod Opera Mini (w pionie) po 52 znaki to mało ?
1,5 tys znaków na ekran  to jest dla ciebie nie uzyteczna ilosc ?

Data: 2009-06-26 10:00:47
Autor: Pan Piskorz
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Chlopie ludzie czytali ksiazki na Palmach w 160x160 a ty
narzekasz na 480x320  ?

w to nie uwierzę

Uwazasz ze 28 wierszy pod Opera Mini (w pionie) po 52 znaki to mało ?
1,5 tys znaków na ekran  to jest dla ciebie nie uzyteczna ilosc ?

Wychodzi 6x8 pikseli na jeden znak, tu co najwyżej można stwierdzić obecność jakiegoś tekstu,
od początku świata komputerów uważano 8x8 za minimum czytelności,

Skończ już,
telefon komórkowy nie nadaje się do internetu i już,
co najwyżej można z dużym wysiłkiem sprawdzić stan konta, czy cos podobnego

P.

Data: 2009-06-26 10:24:06
Autor: Jan Strybyszewski
Pan Piskorz pisze:
Chlopie ludzie czytali ksiazki na Palmach w 160x160 a ty
narzekasz na 480x320  ?

w to nie uwierzę

W co nie uwierzysz ? Ze czytali na Palmach ?

[...]

No to patrz  28 wierszy i 52 znaki (wiersz 6) na ekranie i wszystko czytelne   http://tinyurl.com/mpz32w

Nieczytelne ?  Jak dla mnie cudownie czytelne i to na G1 ktory ma mniejszy ekran 3,2 cala od iphona to tak nawiasem mowiac.

Data: 2009-06-26 11:45:54
Autor: Pan Piskorz
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
czytelne   http://tinyurl.com/mpz32w

co to za gówno, jakiś wap?
stronę główną onet.pl pokaż

P.

Data: 2009-06-26 12:55:37
Autor: Jan Strybyszewski
Pan Piskorz pisze:
czytelne   http://tinyurl.com/mpz32w

co to za gówno, jakiś wap?
stronę główną onet.pl pokaż

Ale o co chodzi.... jest 28 wierszy czytelnych ?
No wiec o co gadka, ze niby strona glowna bedzie miec inna czcionke skoro ta ustawia sie niezaleznie od wielkosci czcionki.

Powiem weiecej strona "duza onetu" w operze mini wyglada
DOKLADNIE tak samo 28 wierszy.

Data: 2009-06-26 13:01:48
Autor: Marx
Pan Piskorz pisze:
Chlopie ludzie czytali ksiazki na Palmach w 160x160 a ty
narzekasz na 480x320  ?

w to nie uwierzę
to uwierz
osobiscie na Palm V przeczytalem kilkadziesiat ksiazek
Marx

Data: 2009-06-25 15:58:46
Autor: edukom
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Jan Strybyszewski pisze:
Katastrofa normalnie. ......

Polska

16% udziaďż˝ Apple w rynku przegladaczy internetu z telefonow.
To wiecej niz wszyscy producenci poza Nokia (brak WM) i SE (sladowa Xperia) razem wzieci - lacznie z myphonami .
Taki HTC wszystkie modele ma 1,13% Blackberry 0,4% udzia�u w rynku

[...]

WM jest na tyle dobre, ze do nawigacji nie musie sie łaczyc z netem
i moze robic za pełny modem wiec wysoka pozycja
iphona swiadczy o tym ze to najbardziej zdzierczy telefon w sieci.

uahahahahaha

G.

Data: 2009-06-26 07:27:00
Autor: Jan Strybyszewski
edukom pisze:

WM jest na tyle dobre, ze do nawigacji nie musie sie łaczyc z netem
i moze robic za pełny modem wiec wysoka pozycja
iphona swiadczy o tym ze to najbardziej zdzierczy telefon w sieci.

Oczywiscie ze Gemius nie bierze pod uwage Google Maps.

Data: 2009-06-25 16:11:17
Autor: robert3
[...]

Myślę że najwięcej udziału jeśli chodzi o mobilny internet ma Opera Mini.

A ta jest tylko pod javę, i działa z większością współczesnych telefonów.

Data: 2009-06-26 07:31:52
Autor: Jan Strybyszewski
robert3@mailinator.com pisze:
[...]

Jestes "nieco w bledzie"  bo Opera Mini ma specjalna wersje na G1
(niby Java ale jednak troche inna) swoja droga dziwne ze nei wyszla natywnie pod Symbiana szczegolnie gdy moze obslugiwac dotyk.

A wlasnie czy Opera Mini w javie na WM jest palcowywalna czy rysikowalna czy tez bezdotykowa ? Bo jesli nie to sadze ze jej udzial w WM jest zerowy

Data: 2009-06-26 06:50:31
Autor: Adramelech
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Jan Strybyszewski <ktos@w.pl> Odpowiedz na news:h1v1an$jj5$1inews.gazeta.pl:

[...]

Pewnie dla tego że większość fonów z WM ma zainstalowaną Opere z włączoną opcją przedstawiania się jako Komputer desktop?

Pozdrawiam!
--
Piotr Sobolewski

Data: 2009-06-26 09:10:59
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Pewnie dla tego że większość fonów z WM ma zainstalowaną Opere z włączoną opcją przedstawiania się jako Komputer desktop?

Nie przeszkadza bo wysyla tez "jaki jest telefon"

Data: 2009-06-28 20:32:35
Autor: Waldek Godel
Posiadacze iPoo korzystają (was: Posiadacze WM nie korzystaja z internetu)
http://www.iphonebuzz.com/what-11000-insane-iphone-bill-267735.php

What?! $11,000 insane iPhone bill!
Posted on 26 June 2009 by Budi Putra Tags: AT&T, operator billing, roaming charges Beware. If you brought your iPhone when travelling out of the country,
please consider the roaming fees. Let's learn about Mythbusters co-host
Adam Savage case. He was surfing the Internet while on a trip to Canada for
a few hours, AT&T charged him for some $11,000! They shut down his service
until they get paid.

Adam Savage (@donttrythis), who has more than 57,000 followers on Twitter,
tweeted:

Text messaging fees are stupid robbery? (they are), AT&T is attempting to
charge me 11k for a few hours of web surfing in Canada. Pls RT!

And then, his next tweet:

Did I mention they've turned off my phone until I pay? #attsucks

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-29 14:21:12
Autor: Nex@pl
Waldek Godel pisze:
[...]

Iphone górą ;)

Posiadacze WM nie korzystaja z internetu