Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Data: 2009-06-25 08:21:27
Autor: AL
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Jan Strybyszewski pisze:
Katastrofa normalnie. ......

Polska

16% udział Apple w rynku przegladaczy internetu z telefonow.
To wiecej niz wszyscy producenci poza Nokia (brak WM) i SE (sladowa Xperia) razem wzieci - lacznie z myphonami .
Taki HTC wszystkie modele ma 1,13% Blackberry 0,4% udziału w rynku

A teraz modele

1) iPhone  14,96%
9) iPod Touch 2,45%
12) Omnia 1,66% (najlepszy WM)
44) TyTn II 0,39%  (najlepszy HTC)

pytania podtsawowe:
1. kto robil ten ranking
2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)
3. kto za to placil
4. jak wybierana byla grupa statystyczna
5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im zadawano)
6. ....

a potem sie troche zastanow, pomysl, wez tabletki na uspokojenie....
;)

Tak wiemy ze na WM sa wspaniale przegladarki i sa to w pelni internetowe urzadzenia

bo myslisz, ze przegladarka internetowa to jedyny sposob korzystania z internetu?
To malo wiesz :)

buhahahahha

buhahahahha

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2009-06-25 09:08:43
Autor: Jan Strybyszewski
AL pisze:
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Gemius

2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)

Dla "reklamodawcow" zapewne

3. kto za to placil

Wszyscy ktorzy placa za dane Gemiusa

4. jak wybierana byla grupa statystyczna

Nijak to sa dane z portali bedacych w sieci Gemiusa.

5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im zadawano)

Zadnej ankiety nie wypelniali automat.

bo myslisz, ze przegladarka internetowa to jedyny sposob korzystania z internetu?
To malo wiesz :)

Nie, nie jedyny ale najpopularniejszy prawda ?
Tak wiem wszyscy WM korzystaja z maili i streamingu. :)

Data: 2009-06-25 09:11:40
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
AL wrote:

pytania podtsawowe:
1. kto robil ten ranking

gemius

2. dla kogo byl robiony (jaki mial cel)

dla reklamodawców
3. kto za to placil

Pan, pani, społeczeństwo...

4. jak wybierana byla grupa statystyczna

losowo ;)

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.
Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

M.

PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę, chociaż głównie na iPoo :-)

Data: 2009-06-25 08:25:14
Autor: Waldek Godel
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:11:40 +0200, Maciej Bebenek (news.onet.pl)
napisał(a):

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Mały Jasio wielu rzeczy nie zauważa, jad mu przeszkadza.
Zasłania mu m.in. że wiele osób nie czyta stron w przeglądarkach, bo są od
tego inne, lepsze rozwiązania - np. RSS.
RSS-hub wyświetla mi większość newsa, w efekcie mam potrzebę wejść na
stronę i doczytania na może co 20 stronie. W dodatku jest czytnikiem
offline, więc nie muszę mieć połaczenia, żeby poczytać, co jest bardzo miłe
np. w metrze.

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-25 09:42:36
Autor: Jan Strybyszewski
napisał(a):

[...]

Oczywiscie ze wlasciciele iphonow z RSS nie korzystaja :)  Wez mnie nie rozbrajaj.

[...]

No coz jak sie ma namiastke internetu to sie protezami poslugujemy i czytamy naglowki newsow :)  Wiem wiem macie tez prenumerate newsow MMSami heheh

Data: 2009-06-25 09:46:55
Autor: Marx
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu
A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?
Marx

Data: 2009-06-25 15:14:10
Autor: Waldek Godel
Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:46:55 +0200, Marx napisał(a):

A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?

Podobno Iris Browser

--
Pozdrowienia, Waldek Godel
Maciej Witucki, prezes.

Data: 2009-06-25 19:52:49
Autor: Szadzik
Waldek Godel pisze:
Dnia Thu, 25 Jun 2009 09:46:55 +0200, Marx napisał(a):

A jaka jest aktualnie najlepsza przegladarka na WM?

Podobno Iris Browser

Jest niezła to fakt, ale czy najlepsza nie wiem. Wolę ją od Opery i IE. Nie próbowałem SkyFire, którego zachwala znajomy.

--
Szadzik

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

Data: 2009-06-25 09:17:49
Autor: Jan Strybyszewski
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Opera Mini to nie jest natywna przegladarka pozatym skad ci sie wzielo to 54% z ktorej to tabelki wyczytales ?

ipoo ma 1,9mln odslon
Urzadzenia mobilne zidetyfikowane per model to 13 mln odslon.

Jednak sam udzial Opery Mini w globalnych danych internetowych to 10 mln

Wiec dane sa troszke od czapy wiec ciekaw jestem tych 54% skad wziales

PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę, chociaż głównie na iPoo :-)

Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

Data: 2009-06-25 09:25:29
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Jan Strybyszewski wrote:
[...]

OM nie jest natywna, natomiast bez wątpienia jest przeglądarką używaną w telefonach komórkowych, przynajmniej w Polsce.

Dane są oczywiście z gemiusa, zagregowane ;)

[...]

Licząc wg twoich cząstkowych danych

10+13=23
13/23= 56 %

Różnica między 54 a 56 jest raczej niewielka :-)

PS. Ja internetu głównie do emaili używam. Nie przez przeglądarkę, chociaż głównie na iPoo :-)

Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

Chciałem napisać, że takie schorzenie da się leczyć tylko operacyjnie. Spytaj neochirurgów, który fragment trzeba wyciąć.

Data: 2009-06-25 09:30:23
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Licząc wg twoich cząstkowych danych

10+13=23
13/23= 56 %

Różnica między 54 a 56 jest raczej niewielka :-)

Wiem Opera Mini nie przedstawia sie "modelem telefonu"
ale sadze ze udzial Opery Mini na WM jest MNIEJSZY i tak niz
udzial Opery Mini w telefonach ogolem.  Wiec zasadniczo wynik
WM w rynku jest jeszcze mniejszy niz podaje Gemius.

Jedna mala uwaga Macku Opera Mobilna jak i Skyfire
dla WM jest chyba liczona jednak w tych 13mln chociaz nie jest natywna.

Czyli wynik ipoo jest niedoszacowany :) czy to chciales napisac ?

Chciałem napisać, że takie schorzenie da się leczyć tylko operacyjnie. Spytaj neochirurgów, który fragment trzeba wyciąć.

Przykro mi ze mam lepsza  "znajomosc rynku" niz naczelny zbankrutownego fkn.pl alias "onet.pl"

Data: 2009-06-25 09:30:46
Autor: Szadzik
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

Chyba w badaniach nie m a takiego słowa jak 'chyba'. Albo tak albo nie.

Data: 2009-06-25 10:51:14
Autor: Jan Strybyszewski
Szadzik pisze:
Jan Strybyszewski pisze:

[...]

To pytanie do Gemiusa wyslalem.  Czyli czy nie natywne ale zewnetrzne przegladarki sa tez liczone.  Jak sie dowiem to odpowiem

Data: 2009-06-25 09:27:08
Autor: Jan Strybyszewski
Posiadacze WM nie korzystaja z internetu

Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich. Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Te 54% wzieles z danych Opery Mini bo wychodzi ze
13 mln jest z natywnych przegladarek a 10 mln z Opery Mini.

Opera Mini nie "podaje" na czym chodzi stad w badaniu nie bierze udzialu.  Fakt Opery Mini na iphona nie ma :)

Z drugiej strony to ciekawe ze polowa ruchu to Opera Mini czyli dowod na brak sensownej przegladarki duzej na telefony lub droga transmisja danych.  Inna rzecz ze na G1 uzywam Opery Mini jako wygodniejszej a ze jest skompilowana jako apk i ma interfejs dotykowy swietnie dziala

Data: 2009-06-25 11:21:10
Autor: J.F.
Użytkownik "Maciej Bebenek (news.onet.pl)" <maciej_pmt@tpsa.waw.pl> napisał w wiadomości news:h1v7vf$6i1$1news.onet.pl...
4. jak wybierana byla grupa statystyczna
losowo ;)
Czego mały Jasiu nie zauważył? Wśród urządzeń mobilnych, odsłony z natywnych przeglądarek stanowiły 54 % wszystkich.

Mam wrazenie ze panowie obaj widza te dane - sa one jakos dostepne ?

Czyli prawie połowa urządzeń jest niezidentyfikowanych.

Niezidentyfikowanych, czy pominietych ?
Czy dzis nie identyfikuje sie kazda przegladarka ?

Choc akurat w swojej Mozilli id zmieniam czesto i rozne telefony udaje :-)

Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

Opera sie nie identyfikuje ?

J.

Data: 2009-06-25 14:02:07
Autor: Jan Strybyszewski
J.F. pisze:
[...]

http://ranking.pl/pl/rankings/mobile-devices-models.html

do tego udzial Opery Mini w globalnym rynku "ilosciowo"

[...]

I tak robi 99% gospodyn :) z Gdanska

Tym samym rzeczywisty udział przeglądarek iPoo wyniósł 9,9 % bo, jak powszechnie wiadomo, iPoo nie wolno hańbić się operą. Tylko Safari...

Opera sie nie identyfikuje ?

Idetyfikuje ale chodzi o Opere Mini ktora nie podaje na czym jest uruchomiona wiec Gemius taktuje to jako "niemobilny". Ma to jakis sens Opera Mini dziala tez na PC przeciez. i Ma 0,12% udzialu w rynku ogolem

J.

Data: 2009-06-25 16:23:35
Autor: J.F.
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h1vp2i$k3s$6inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

No wiesz - jak nie zmienie z powrotem, a potem intensywnie pouzywam, to moge nabic licznik za wielu zwyklych uzytkownikow telefonow :-)

Opera sie nie identyfikuje ?

Idetyfikuje ale chodzi o Opere Mini ktora nie podaje na czym jest uruchomiona wiec Gemius taktuje to jako "niemobilny".

A ktos wie .. OM sie laczy przez swoje proxy .. to proxy tylko kompresuje, czy przy okazji cache'uje i zmienia id ?

Brakuje mi tez informacji jakie strony objeto badaniem .. no i o ile dobrze rozumiem to zaliczenie badania wymaga wykonania Gemius Traffic skrypt ... czy przegladarki telefonowe skrypty wykonuja ?

J.

Data: 2009-06-26 07:35:43
Autor: Jan Strybyszewski
J.F. pisze:

Brakuje mi tez informacji jakie strony objeto badaniem .. no i o ile dobrze rozumiem to zaliczenie badania wymaga wykonania Gemius Traffic skrypt ... czy przegladarki telefonowe skrypty wykonuja ?

No wszystkie Netfronty od K750 w gore napewno.
Zreszta zobacz na liste jest pierwsza setka.

Jest Nokia 3110 3120 i 5300 oraz 6103 wiec dosyc stare trupy.
Jest tez SE K300 K600 czy K750.

A strony pewnei wszystkie duze i popularne jak telepolis.pl gsmonline.pl wszsystkie portalowe

Data: 2009-06-26 13:34:31
Autor: J.F.
Użytkownik "Jan Strybyszewski" <ktos@w.pl> napisał w wiadomości news:h21mq3$ci5$1inews.gazeta.pl...
J.F. pisze:
[...]

No coz, musze sie pobawic i sprawdzic. Do tej pory unikalem, bo coz to za ogladanie na takim malutkim ekraniku K550 :-)
Ale w ustawieniach mam np proxy 213.158.194.229 - czyli gdzies w erze, ciekawe co robi ..

A strony pewnei wszystkie duze i popularne jak telepolis.pl gsmonline.pl wszsystkie portalowe

No coz, az z ciekawosci poszukalem "gemius" w swoim cache IE. zaledwie 5% plikow .htm zawieralo.
Choc w sumie moze to i lepsze wyniki daje niz wyglada - jesli np tylko glowna strona allegro ma cos z gemiusa, to i tak statystyki przegladarek moga byc dosc rzetelne.

J.

Data: 2009-06-25 10:11:11
Autor: J.F.
Użytkownik "AL" <adam@skads.tam> napisał w wiadomości news:h1v515$1s4$1inews.gazeta.pl...
Jan Strybyszewski pisze:
[...]

Tak tak - nie wazne kto glosuje - wazne kto liczy glosy :-)

5. pokaz ta ankiete, ktora wypelniali ankietowani (lub pytania jakie im zadawano)

Czy w ogole na jakiej podstawie zebrano dane.

Zeby sie nie okazalo ze majac inny telefon korzysta sie jak sie chce, a majac iphona trzeba sie choc raz polaczyc.

J.

Posiadacze WM nie korzystaja z internetu