Posiadacze i znawcy Moto

Data: 2020-01-09 20:20:48
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto

Może ktoś opanował arkana wstrzymania aktualizacji łatek bezpieczeństwa w tym telefonie, i uchyli rąbka tajemnicy? Rzecz dotyczy Moto G7 Power ale inne moga mieć podobnie. Automatyczne aktualizacje wyłaczone a ona i tak nie porzuca zamiaru pobrania i instalacji tych poprawek, tylko niski stan baterii ją powstrzymuje.

Data: 2020-01-10 22:27:01
Autor: xxx
Posiadacze i znawcy Moto
It happens that Trybun formulated :
[...]

Ja mam moto one, nie testowałem żadnego sposobu ale w opcjach programisty jest taka opcja automatyczne aktualizacje systemu, można ją wyłączyć.
Wiem też że przynajmniej w one tak jest że jak się zrobi roota to nie da się zainstalować aktualizacji żadnych, ale jak to działa to jeszcze nie sprawdzałem bo nie mam potrzeby rootowania.
Inna opcja to poszukać gdzieś w powiadomieniach może da się to ukryć jakoś.
Jeśli nic nie zadziała to pytanie na xda trzeba wrzucić. Pewnie pomogą, może trzeba zrootować i zmienić wartość jakąś tylko w pliku systemowym. To tylko domysły, ale trzeba dobrze poszukać, może patent jakiś jest na to.

Data: 2020-01-11 02:39:14
Autor: ? Hullu-hullu-uollollooo ? FCK banana union ♦
Posiadacze i znawcy Moto
Trybun wrote:
łatek bezpieczeństwa w tym srajfonie

Co to jest "łatek bezpieczeństwa" - dziurawa
prezerwatywa, czy ki cHuj?

--
http://bit.ly/2VUKoyZ

Data: 2020-01-11 10:51:51
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 10.01.2020 o 22:27, xxx pisze:
[...]

Oczywiście mam wyłączoną automatyczną aktualizację , jednak to bez znaczenia dla aktualizacji zabezpieczeń, pobiera i aktualizuje bezwarunkowo. Jedyne warunki to bateria musi być naładowana minimum na 50% i telefon w zasięgu WIFI.

Przeglądałem trochę fora internetowe, generalnie pytanie o sposoby zatrzymania aktualizacji w tym modelu pozostają bez odpowiedzi. No nic, zaryzykuje - niech instaluje. Telefon z brandem Play to może odbędzie się to w miarę bezboleśnie.

Data: 2020-01-11 13:53:52
Autor: xxx
Posiadacze i znawcy Moto
Trybun presented the following explanation :
[...]

Będziesz miał mało aktualizacji, G7 nie jest w android one więc pewnie tak jak obiecali dostaniesz jeszcze kolejnego andka i potem już nic więcej.
Moto one jest w android one i co miesiac przez 3 lata sa wysylane aktualizacje bezpieczeństwa więc to jest większa lipa.

Data: 2020-01-11 15:26:58
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 11.01.2020 o 13:53, xxx pisze:
[...]

Telefon kupiłem gdzieś tak latem, obecna aktualizacja jest chyba czwarta jakie były instalowane. Widać Motorola wzorem Win 10 postawiła sobie za cel wydawanie tak częstych poprawek "bezpieczeństwa". Zresztą "poprawka" to złe słowo - powinno być Poprawa, czy Poprawicha skoro waga tego oscyluje wokół 700MB.. Natomiast z uaktualnień samego Androida to "chodzą słuchy" że planowana jest istotnie tylko jedna,. No i w moim przypadku może jeszcze Play dorzucić coś  od siebie.

Data: 2020-01-13 13:25:15
Autor: radekp@konto.pl
Posiadacze i znawcy Moto
Sat, 11 Jan 2020 15:26:58 +0100, w <5e19db33$0$556$65785112@news.neostrada.pl>,
Trybun <MxIlCh@jachu.ru> napisał(-a):

Telefon kupiłem gdzieś tak latem, obecna aktualizacja jest chyba czwarta jakie były instalowane.

Ty się martwisz, że czwarte -- a w Lineage masz co tydzień.

Data: 2020-01-13 14:23:06
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 13.01.2020 o 13:25, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Czyli siłą rzeczy i tu muszą coś schrzanić..

Data: 2020-01-14 12:49:43
Autor: radekp@konto.pl
Posiadacze i znawcy Moto
Mon, 13 Jan 2020 14:23:06 +0100, w
<5e1c6f38$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>, Trybun <MxIlCh@jachu.ru>
napisał(-a):

W dniu 13.01.2020 o 13:25, radekp@konto.pl pisze:

> Ty się martwisz, że czwarte -- a w Lineage masz co tydzień.

Czyli siłą rzeczy i tu muszą coś schrzanić..

Normalne aktualizacje.
Ostatnio w changelogu było coś o umożliwieniu nagrywania rozmów w Iranie.

Data: 2020-01-11 14:38:21
Autor: collie
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 9.01.2020 o 20:20, Trybun pisze:

[...]

Niedasie, ten typ (Android) tak ma. Nie po to komercyjny producent
udostępnia za darmo kompletny system operacyjny, by nic z tego nie
mieć. A tym małym "coś z tego mieć" jest właśnie możliwość bieżącej
ingerencji producenta we własny system bez zgody użyszkodnika
telefonu. Po co, zapytasz? Ano po to, by podobnie jak system Microsoftu,
móc wysyłać od czasu do czasu do "centrali" zapewnienia, że wszystko
u Ciebie w telefonie jest OK. Powiedzmy, na dzień dobry. Krótko mówiąc,
jeśli Ci się nie podoba, że Google dba o Ciebie nie zaprzątając przy
tym Twej uwagi, to zamień smartfona na słuchawkę z Linuxem. Tak jak
przysłowiowy stryjek...

Data: 2020-01-11 15:29:42
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 11.01.2020 o 14:38, collie pisze:
[...]

Akurat mi to aż tak bardzo nie przeszkadza, sposobu na unikniecie TEJ aktualizacji szukałem z konkretnego powodu - TA grudniowa wywołuje błędy.

Już zainstalowana i potwierdzam że systemowy widżet 'czas i pogoda" głupieje, co chwila informuje komunikatem że jest włączony..  Innych opisywanych w necie błędów jeszcze nie diagnozowałem.

Data: 2020-01-11 16:28:01
Autor: collie
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 11.01.2020 o 15:29, Trybun pisze:

Już zainstalowana i potwierdzam że systemowy widżet 'czas i pogoda" głupieje, co chwila informuje komunikatem że jest włączony..

Było, ale się zmyło:

Ustawienia > Aplikacje i powiadomienia > Dane strefy czasowej >
Powiadomienia - Wył.

Data: 2020-01-12 09:20:48
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 11.01.2020 o 16:28, collie pisze:
[...]

Nic to nie daje. Jedynie wyłączenie samego widżetu przynosi skutek. Jednak i sam widżet uspokoił się trochę - nie generuje już komunikatów na ekran, jedynie od czasu do czasu pojawia się na chwilę ikonka na pasku zadań. Póki co innych negatywnych zachowań po tej aktualizacji nie zaobserwowałem.

Data: 2020-01-13 13:24:31
Autor: radekp@konto.pl
Posiadacze i znawcy Moto
Sun, 12 Jan 2020 09:20:48 +0100, w <5e1ad6df$0$523$65785112@news.neostrada.pl>,
[...]

Może wyczyść dane tej apki.

Data: 2020-01-13 14:22:19
Autor: Trybun
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 13.01.2020 o 13:24, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Nic to nie daje, nadal to samo natrętne wskakiwanie na pasek powiadomień.

Data: 2020-01-13 13:21:38
Autor: radekp@konto.pl
Posiadacze i znawcy Moto
Sat, 11 Jan 2020 14:38:21 +0100, w <5e19cfcd$0$517$65785112@news.neostrada.pl>,
collie <collie2@vp.pl> napisał(-a):

> [...]

> Może ktoś opanował arkana wstrzymania aktualizacji łatek bezpieczeństwa w tym > telefonie, i uchyli rąbka tajemnicy? Rzecz dotyczy Moto G7 Power ale inne moga > mieć podobnie. Automatyczne aktualizacje wyłaczone a ona i tak nie porzuca zamiaru > pobrania i instalacji tych poprawek, tylko niski stan baterii ją powstrzymuje.

Jak się nie da? Zainstalować w telefonie firewall i zablokować ruch dla
aplikacji odpowiedzialnej za aktualizację albo dla hosta.

Data: 2020-01-13 15:39:57
Autor: collie
Posiadacze i znawcy Moto
W dniu 13.01.2020 o 13:21, radekp@konto.pl pisze:

Niedasie, ten typ (Android) tak ma.

Jak się nie da? Zainstalować w telefonie firewall i zablokować ruch dla
aplikacji odpowiedzialnej za aktualizację albo dla hosta.

Niedasie - to nie apka a kernel. W Google (i w Motoroli)
pracują może głupi, ale nie aż tak.  W rankingu The Futures
Group, Motorola zajmuje drugie miejsce w białym wywiadzie.
Główny ośrodek Motoroli znajduje się obecnie w Tel Awiwie.

Data: 2020-01-14 12:50:39
Autor: radekp@konto.pl
Posiadacze i znawcy Moto
Mon, 13 Jan 2020 15:39:57 +0100, w <5e1c813e$0$538$65785112@news.neostrada.pl>,
collie <collie2@vp.pl> napisał(-a):

> aplikacji odpowiedzialnej za aktualizację albo dla hosta.

Niedasie - to nie apka a kernel.

No to zablokować dla kernela (miałem taką opcję w firewallu na andku).
No i zawsze pozostaje zablokować dla hosta aktualizacji.

Posiadacze i znawcy Moto