Posłanka PiS Beata Mazurek, absolwentka KULu.

Data: 2011-03-12 17:48:08
Autor: Przemysław W
Posłanka PiS Beata Mazurek, absolwentka KULu.
Posłanka PiS Beata Mazurek interweniuje w sprawie wysokiego stanowiska dla prokuratorki z Chełma. Powód? Plotki o jej życiu prywatnym i fikcyjnym rozwodzie. Jak się okazuje - niesprawdzone
Anonim omawiający życie prywatne i rzekome fakty z intymnego pożycia prokurator Marzenny Kucińskiej na początku tygodnia trafił do redakcji lubelskich gazet. Nadawca, jak zresztą napisał, przesłał go również chełmskim posłom. W ten sposób korespondencja znalazła się w dłoniach posłanki Prawa i Sprawiedliwości - Beaty Mazurek.

Listy aż skrzy się od oskarżeń pod adresem Kucińskiej. Można w nim wyczytać, że jej męża zatrzymano za korupcję, gdy był celnikiem: że siedział w areszcie, że mieszkanie Kucińskich przeszukano, a "korzyści z popełnionych przestępstw [jej męża] są konsumowane przez panią prokurator".

W końcu, że "jej strona moralna od lat budzi wiele zastrzeżeń". Po czym autor listu, w stylu dobrze znanym z brukowców nurza się w prywatności prokurator Kucińskiej. Nie szczędzi pikantnych szczegółów i sugeruje, że przeprowadziła fikcyjny rozwód.

Dlaczego Kucińska jest tak ważna? Prokurator apelacyjny szykuje ją na stanowisko szefa Prokuratury Rejonowej w Chełmie. Potrzebuje do tego zgody Prokuratora Generalnego. To właśnie do niego we wtorek oficjalnie wystąpiła posłanka Mazurek.

- Dostałam nieoficjalne informacje i postanowiłam zareagować. Chełm to małe miasto. O pani Kucińskiej jest głośno w środowisku prawniczym. Prokurator generalny powinien wiedzieć, że pozostawała w związku małżeńskim z człowiekiem, który miał zarzuty korupcyjne. Niczego nie chcę mu sugerować. Powtarzam tylko: to nie jest dobra kandydatura - zapewnia posłanka Mazurek.

Parlamentarzystka w swoim wystąpieniu prosi Prokuratora Generalnego o "rozważanie sytuacji osobistej" Kucińskiej, "bowiem w jej świetle będzie się kształtować powszechny odbiór społeczny całej Prokuratury". Posłanka zauważa równie, że mąż Kucińskiej ma proces przed sądem. Dodatkowo małżonkowie mają mieszkać razem w domu, który może zostać zajęty przez skarbówkę. Podobnych przypuszczeń w korespondencji posłanki Mazurek jest więcej.

Kucińską treść listu oburzyła. - Te zarzuty są absolutnie nieprawdziwe. Pani poseł nawet do mnie zadzwoniła, aby je zweryfikować - mówi "Gazecie". - Choćby prostego faktu, że nie jestem mężatką tylko rozwódką. I to od przeszło trzech i pół roku. To ja wniosłam pozew o rozwód. Doszło do niego na kilka miesięcy przed zatrzymaniem mojego męża. W domu, który przypadł mi po rozwodzie, ma wydzielony pokój. Oczywiście można powiedzieć, że razem mieszkamy - wyjaśnia.

Prokurator Kucińska zapewnia, że skarbówka nie zamierza zajmować jej mieszkania w związku z procesem byłego męża. - Prokuratura, gdy go zatrzymano, na poczet przyszłych grzywien zabezpieczyła należący do męża samochód. Sąd mu go jednak zwrócił.

Wystąpienie posłanki Mazurek widocznie poskutkowało, bo szybko wzbudziło czujność prokuratorskiej centrali. - Prokurator generalny zapytał prokuratora apelacyjnego w Lublinie o tę sprawę. Czekamy na informacje - mówi Mateusz Martyniuk z prokuratury generalnej.

- Pani prokurator Kucińska jest wciąż kandydatem na szefa Prokuratury Rejonowej w Chełmie. Ma bardzo dobrą opinię. Z sukcesami kierowała działem śledczym tej prokuratury. Badaliśmy już okoliczności dotyczące jej byłego męża. Rozwiodła się z nim zanim przedstawiono mu zarzuty. W żadnym razie nie wpływa to na jej kandydaturę - przekonuje Grzegorz Janicki, rzecznik lubelskiego prokuratora apelacyjnego.

- Po to oddzieliliśmy prokuraturę od polityków, żeby to przełożeni prokuratorów brali odpowiedzialność za swoje decyzje. Nie rozumiem, po co pani poseł w to ingeruje - krytykuje Grzegorz Raniewicz, chełmski poseł PO.

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75248,9241182,Posel_PiS_pyta_o_rozwod_prokurator_z_Chelma___Plotki_.html#ixzz1GP79RxVj

czytając ten artykuł byłem pewny, że posłanka Beata Mazurek ukończyła Katolicki Uniwersytet. Nie pomyliłem się.

Beata Mazurek

Wybrana dnia: 21-10-2007

a.. lista: Prawo i Sprawiedliwość

a.. okręg wyborczy: 7 Chełm
a.. liczba głosów: 15821

Staż parlamentarny: poseł V kadencji

      Klub Parlamentarny Prawo i Sprawiedliwość

      Data i miejsce urodzenia: 19-10-1967, Ostrów Mazowiecka
      Stan cywilny: mężatka

      Wykształcenie: wyższe
      Ukończona szkoła: Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wydział Nauk Społecznych - mgr socjologii
      Zawód: socjolog

      http://www.sejm.gov.pl/poslowie/posel6/236.htm

Przemek

--

.."Prezydent Lech Kaczyński ułaskawił gangstera, z którym jego zięć prowadził interesy. Marcin Dubieniecki i Adam S. pojawiają się w dokumentach jednej ze spółek. Udziały w niej ma także Robert Draba, były szef kancelarii Lecha Kaczyńskieg. Zięć Lecha Kaczyńskiego i były szef jego kancelarii prowadzili interesy z przestępcą, którego ułaskawił nieżyjący prezydent".

Posłanka PiS Beata Mazurek, absolwentka KULu.