Data: 2012-01-16 11:15:19 | |
Autor: Rafał Grzelak | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Piotr Klimek wrote:
Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie Juz chyba lepiej wyprostowac kola w strone kraweznika i na chwile odpuscic hamulec tuz przed najechaniem na niego. -- Pozdrawiam, Rafał. rg[na]skrzynka[kropka]pl |
|
Data: 2012-01-16 11:21:13 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 11:15:19 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Rafał Grzelak
wyklawiaturowal co nastepuje: Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcial wiedziec czy jest jakas metoda, zeby w takim przypadku do kolizji w ogole nie dopuscic. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2012-01-16 19:04:36 | |
Autor: | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Witam serdecznie.
Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcialZmniejszyć skręt, zdjąć szybko na chwilę nogę z gazu aby dociążyć przód i z powrotem operując gazem wyciągnąć z podsterownego poślizgu. Jak w każdym FWD. Tylko nie zamienić kolejności zmniejszenia skrętu z odpuszczeniem gazu bo skończy się na przeciwległym krawężniku. Powodzenia. Sebastian http://speedyelise.fora.pl -- |
|
Data: 2012-01-18 13:50:41 | |
Autor: Filip | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-16 12:21, Piotr Klimek pisze:
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 11:15:19 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Rafał GrzelakTak, kupić RWD. |
|
Data: 2012-01-18 13:50:39 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia (Wed, 18 Jan 2012 13:50:41 +0100) ktos podajacy sie za Filip
wyklawiaturowal co nastepuje: W dniu 2012-01-16 12:21, Piotr Klimek pisze: Ale sie wysililes :) -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2012-01-18 23:59:20 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 13:50:39 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):
Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcialTak, kupić RWD. I nauczyć sie na RWD jeździć w poślizgach. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-19 07:26:52 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia (Wed, 18 Jan 2012 23:59:20 +0100) ktos podajacy sie za Adam Płaszczyca
wyklawiaturowal co nastepuje: Dnia Wed, 18 Jan 2012 13:50:39 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a): Najwazniejsze to w trakcie poslizgu zdazyc wysiasc i kupic RWD. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2012-01-19 22:58:06 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia Thu, 19 Jan 2012 07:26:52 +0000 (UTC), Piotr Klimek napisał(a):
I nauczyć sie na RWD jeździć w poślizgach. Nie, to się robi wczesniej. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-18 17:33:15 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Użytkownik "Filip" <qwerty@qwerty.pl> napisał w wiadomości news:jf6f7b$3pc$2news.task.gda.pl... Tak, kupić RWD. i w czym niby, rozpatrując tą sytuacje, RWD ma pomóc? -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-01-18 21:44:57 | |
Autor: Mlody | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Użytkownik "Filip" <qwerty@qwerty.pl> napisał w wiadomości news:jf6f7b$3pc$2news.task.gda.pl...
Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcialTak, kupić RWD. Nie prawda, lepiej pożądne prawdziwe AWD :) -- Pozdrawiam! Mlody www.partacze.pl '99 Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro '81 Fiat 125p "WPT 1313" edyszyn :P |
|
Data: 2012-01-19 22:58:37 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia Wed, 18 Jan 2012 21:44:57 +0100, Mlody napisał(a):
Tak, kupić RWD. Indeed. Ale takich to już prawie nie ma... Zwykle sa FWD z doczepianym tyłem. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-20 01:08:34 | |
Autor: Mlody | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Użytkownik "Adam Płaszczyca" <trzypion@oldfield.spamnie.org.pl> napisał w wiadomości news:c1.01.3TTfFB$0onmike.oldfield.org.pl...
Dnia Wed, 18 Jan 2012 21:44:57 +0100, Mlody napisał(a): Polecam Audi, poza A3 gdzie mieszka Haldex. Aktualnie ujeżdżam fakt faktem leciwe Quattro, ale na Torsenie bez ESP innego gówna, jest tylko ABS i to taki niezbyt czyły więc nie irytuje jak np. w Skodzie Fabii która ma ABS z ADHD który reaguje stanowczo nadpobudliwie... i muszę stwierdzić że jest to bardzo dobre rozwiązanie. -- Pozdrawiam! Mlody www.partacze.pl '99 Audi A4 2.5 V6 TDI Quattro '81 Fiat 125p "WPT 1313" edyszyn :P |
|
Data: 2012-01-18 18:10:53 | |
Autor: J.F | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Użytkownik "Piotr Klimek" napisał w wiadomości grup
Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie Ok, ale to jest kwestia minimalizowania skutkow kolizji, a ja bym chcial No coz - po pierwsze - zmniejszyc predkosc przed zakretem, bo jak bedzie duzo za duza, to juz nic nie pomoze, nawet reczny na tylne kola. A dalej ... placyk i przecwiczyc co bedzie lepiej: -skrecic lekko kierownice i poczekac az ABS zwolni na tyle ze uda sie odzyskac sterownosc, -wyprostowac kola i z hamulcem wcisnietym do granicy zadzialania ABS probowac - moze sie uda skrecic troche i zarzucic d*, -oba pedaly wcisnac - hamowanie lewa noga (LFB) symuluje reczny. Niestety - moze doswiadczenie z calkowicie odwrotnego auta mowi ze najlepiej skreca jednak reczny na tyle :-( J. |
|
Data: 2012-01-16 12:22:06 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-16 12:15, Rafał Grzelak wrote:
Piotr Klimek wrote: W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-) Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-16 11:55:11 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin 'Yans' Bazarnik
wyklawiaturowal co nastepuje: Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie Ale hamulec lepiej trzymac wcisniety i probowac sterowac przy pomocy ABSu, czy lepiej puscic gaz i starac sie manewrowac tylko kierownica? Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą... Lewa noga moze by zadzialala przy wiekszych predkosciach niz 30km/h, ale sprobuje cos pokombinowac przy okazji. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2012-01-16 13:07:35 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-16 12:55, Piotr Klimek wrote:
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100) ktos podajacy sie za Marcin 'Yans' Bazarnik Tak operować gazem i kierownicą aby starać się odzyskać sterowność. A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem. Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac Może pomóc odzyskać sterowność - być może uzyskać nadsterowność ponieważ jest ślisko. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-16 13:23:30 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-16 13:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-01-16 12:55, Piotr Klimek wrote: A jak już wszytko zawiedzie to jednak użyć ABS'u, który jest najlepszym rozwiązaniem w tym wypadku. A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na matę poślizgową, ewentualnie przetestować na jakimś ośnieżonym parkingu. Wówczas może się okazać, że świat teoretyków pms'u a rzeczywisty to zupełnie inne bajki. A. |
|
Data: 2012-01-16 13:38:38 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-16 13:23, Arek wrote:
W dniu 2012-01-16 13:07, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Abs na śniegu nie zawsze. Czasem lepiej blokować koła. Ale niech każdy wybierze, to co jemu pasuje... ja napewno wiem, co sprawdza się dla mnie - typowo rozwiązany abs jest zbędny. Najlepszym rozwiązaniem, to jest dobranie prędkości do warunków, samochodu i umiejętności :-) A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na Ja bym najchętniej zobaczył teoretyków w akcji :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-16 16:46:44 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-16 13:38, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-01-16 13:23, Arek wrote: Jak często na normalnej drodze masz tyle śniegu, że gdyby koła się zablokowały to miało by to jakiś wpływ na hamowanie? A jak często jednak jakaś przyczepność choć miejscowa jest, tak że gdyby koła się nie zblokowały to dało by się jakoś zahamować. Najlepszym rozwiązaniem, to jest dobranie prędkości do warunków, Otóż to:) A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na Chyba się nie da:) A. |
|
Data: 2012-01-16 23:18:13 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-16 16:46, Arek wrote:
W dniu 2012-01-16 13:38, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie. A jeszcze lepiej sprawdzić to w rzeczywistych warunkach i udać się na Dałoby się tych lokalnych :-) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 01:43:58 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik <gdzies@w.lesie> wrote:
To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór należy do mnie. Chce, to zablokuke koła. Niechcę ,to pozwolę się im kręcić - wyczucie granicy uślizgu jest możliwe, a gdy się już jest wprawnym to hamuje się bardzo skutecznie. LOL. W kontekście przeciętnego kierowcy, którego zaskoczyła własna prędkość na *osiedlowej* uliczce koncepcja wyczuwania granicy poślizgu naprawdę nieźle brzmi... Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-17 09:46:19 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-17 01:43, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<gdzies@w.lesie> wrote: Nie wiesz, że po drogach to sami mistrzowie jeżdżą i zawsze potrafią lepiej zahamować sami np. bokiem, ponieważ ABS im zabiera wolność osobistą? |
|
Data: 2012-01-17 13:25:42 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 01:43, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2012-01-16, Marcin 'Yans' Bazarnik<gdzies@w.lesie> wrote: A jaki widzisz problem w tym aby umiejętności zdobyć ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 10:51:25 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-16 23:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Abs na śniegu nie zawsze. Czasem lepiej blokować koła. Ale niech każdy Nie wnikam w Twoje umiejętności, może takie posiadasz choć uważam, to za zupełnie nie możliwe. Ty masz do dyspozycji jeden pedał hamulca który kontroluje wszystkie 4 koła równocześnie. ABS kontroluje każde koło niezależnie. Do tego wyczuwa poślizg natychmiast, Ty nie masz na to najmniejszych szans. Dodatkowo ABS może hamować nawet jednym kołem jeżeli ma przyczepność a pozostałe 3 odpuszczać. Co w efekcie daje jakieś tam hamowanie. Ty odpuszczasz wszystko więc nie hamujesz albo doprowadzasz do uślizgu więc nie hamujesz. Twoja efektywność jest dużo gorsza niż współczesnego ABS'u. Pozdrawiam, A. |
|
Data: 2012-01-17 13:58:41 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 10:51, Arek wrote:
W dniu 2012-01-16 23:18, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:> Ty masz do dyspozycji jeden pedał hamulca który kontroluje wszystkie 4 Odpowiem tak: http://www.youtube.com/watch?v=S5zD6nsDIiU Zobacz go do końca. Dodatkowa uwaga: szuter może być podobny do śniegu. Wiem, wiem.. zaczniesz pisać, że OBECNE systemy bla bla bla... wiele jednak się nie zmieniło. -- pozdrawiam Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 15:16:08 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-17 13:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
[...] >To czy blokowac czy nie, zależy od wielu czynników... bez abs'u wybór Więc tak: 1. Tam pomiędzy kierownicą a pedałami siedzi gość z ponadprzeciętnymi umiejętnościami. 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W tym przypadku samochód nie zagłębia się w podłoże zgarniając coraz większe hałdy piachu. 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga. Czyli kierujący, warunki oraz sprzęt pochodzą z innych światów, więc co Ty porównujesz? A. |
|
Data: 2012-01-17 21:16:53 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 15:16, Arek wrote:
W dniu 2012-01-17 13:58, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Dlatego warto mieć umiejętności ponad przeciętność. 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W Zawsze jest luźny śnieg ? 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga. Jasne, to co on przedstawia wymaga super duper sprzętu, nie przesadzaj proszę. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 10:10:45 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-17 21:16, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
[...] Ty masz do dyspozycji jeden pedał hamulca który kontroluje wszystkie 4 W teorii to co drugi to Kubica więc dlaczego nie "Bubel". Wróć na ziemię. 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W Jeżeli nie ma to tym gorzej. Istotą nie jest luźna nawierzchnia tylko możliwość orania jej bokiem. Asfaltu nie zaorasz. Dodatkowo śliska powierzchnia ma właściwości dokładnie odwrotne. Czyli efekt jest również odwrotny. 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga. Czytaj ze zrozumieniem. To co on przedstawia wymaga super umiejętności. Statystyczny ich nie ma, za to ma dobry sprzęt. Więc lepiej go wykorzystać niż bez sensu kozaczyć. A. |
|
Data: 2012-01-18 12:41:30 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 10:10, Arek wrote:
W dniu 2012-01-17 21:16, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Jak myślisz, po co są te szkoły bezpiecznej jazdy lub doskonalenia techniki jazdy ? Problem w tym, że nikomu się niechce i nie widzi potrzeby szkolenia się. 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W Luźny - zupełnie nie związany zupełnie z podłożem. Wiekszość postaci da się ryć...jedynie zmrożony śnieg, lód nie przyniesie korzyści... z innego rodzaju powierzchni zawsze uda się Ci się pchać bokiem zaspę - a to pomaga. 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga. Właśnie wiara w te systemy powoduje, że ludzie jeżdżą szybciej, ponieważ czują się bezpieczniejsi - i właśnie zaczynają kozaczyć. Ci świadomi wiedzą co i kiedy można... -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 13:14:37 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-18 12:41, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
[...] Odpowiem tak: Ale na tych szkołach właśnie pokazują, żeby nie kozaczyć tylko hebel i tyle. Na zajęciach można przetrenować, że to najlepsze a po drugie na nic innego nie ma czasu. 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym asfalcie. W Na asfalcie? 3. Owszem obecne systemy ABS to zupełnie inna liga. Tu się w pełni zgadzam. A. |
|
Data: 2012-01-18 13:28:53 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 13:14, Arek wrote:
W dniu 2012-01-18 12:41, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Zalezy jak liczna grupa. To co opisujesz to pierwszy stopień, fajnie jest wybrać się na wyższe. 2. Szuter nie ma nic wspólnego z luźnym śniegiem na twardym Pomimo, że na asfalcie nadal coś będziesz pchał. Tak samo jak pomaga rycie śniegu zgromadzonego przy krawężniku. Tak samo hałdy przy drodze - choć tam nieco loterii ... nie wiadomo co w nich schowane, ale jak nie ma wyboru ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-16 14:46:01 | |
Autor: news-gazeta | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to starać się ustawić samochód bokiem przed zakrętem. Tak i uderzyć bokiem dwiema osiami w krawężnik i wywalić dacha - to mu poradziłeś. Pozdrawiam - Darek. |
|
Data: 2012-01-16 15:31:08 | |
Autor: Wojciech Smagowicz [ZIWK] | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze:
A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to Jaką masz prędkość na drodze osiedlowej? Bo aby wywalić auto na krawężniku to raczej trzeba więcej niż 20 km/h... -- Wojciech Smagowicz |
|
Data: 2012-01-16 15:31:21 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze:
A najlepiej, jak już wiesz, że zbliżasz się do zakrętu zbyt szybko to Ewentualnie bokiem latarnię. Bo wiadomo, że strefy zgniotu chowają się za bocznymi słupkami. A. |
|
Data: 2012-01-17 13:46:51 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-16 15:31, Arek wrote:
W dniu 2012-01-16 14:46, news-gazeta pisze: Ustawiając bokiem między innymi uzyskujesz tę odrobinę miejsca która być może wystarczy (samochód przeważnie jest węższy niż długi ;-) ponadto droga hamowania przebiega wtedy po łuku a nie na wprost przez co wydłuża dostępne miejsce do hamowania.. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 14:52:54 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-17 13:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
On 2012-01-16 15:31, Arek wrote:A ja myślę, że droga hamowania będzie przebiegać wzdłuż tego samego toru, niezależnie jak samochód będzie obrócony. A przywalenie przodem przy takiej prędkości uszkodzi maskę, ale nikomu krzywdy nie zrobi. Przywalenie bokiem, może jednak wpłynąć na bezpieczeństwo osób w środku. Bo ochrona pasażerów wówczas jest żadna. A. |
|
Data: 2012-01-17 20:04:02 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 14:52, Arek wrote:
W dniu 2012-01-17 13:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Bardzo ciekawe. Czyli uważasz, że nie można nic zrobić aby zmienic tor jazdy ? Tor jazdy zawsze będzie identyczny z jazdą na wprost hamując ? Ok, rób tak zatem... w razie poślizgu zawsze puszczaj pedał gazu i wciskaj hamulec licząc na ABS... życzę szczęścia. Dla mnie to jest EOT. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 20:48:02 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <gdzies@w.lesie> napisał w wiadomości news:jf4gng$1bi$1inews.gazeta.pl...
można zrobić wiele, ale wyprowadzanie samochodu z poślizgu przez wprowadzenie go w inny poślizg, jest co najmniej śmieszne. Tor jazdy zawsze będzie identyczny z jazdą na wprost hamując ? nie zawsze, ale tu opisujemy śliską nawierzchnie i poślizg. Jeśli jestesmy już w poślizgu, to póki sie nie skończy slizgac to tor jazdy sie nie zmieni. Ok, rób tak zatem... w razie poślizgu zawsze puszczaj pedał gazu i wciskaj hamulec licząc na ABS... życzę szczęścia. A Ty zaciągaj ręczny :D LOL tez EOT -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-01-17 21:18:08 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 20:48, Kuba (aka cita) wrote:
Tak bardzo śmieszne, że pozwoliło nie rozpieprzyć końca tek szykany: http://www.youtube.com/watch?v=TJjfGJGGqPc&feature=player_detailpage#t=505s albo np. tutaj: http://www.youtube.com/watch?v=tcH12Stnx2Q&feature=player_detailpage#t=36s Ok, rób tak zatem... w razie poślizgu zawsze puszczaj pedał gazu i Dokładnie wtedy kiedy jest to konieczne. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 00:15:12 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17, Marcin 'Yans' Bazarnik <gdzies@w.lesie> wrote:
można zrobić wiele, ale wyprowadzanie samochodu z poślizgu przez W której z tych dwóch sytuacji byłeś kompletnie zaskoczony poślizgiem i w której równocześnie groziło Ci spowodowanie stłuczki? Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-18 09:50:24 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 00:15, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2012-01-17, Marcin 'Yans' Bazarnik<gdzies@w.lesie> wrote: Ok, nie byłem zaskoczony, ponieważ brałem taką wersję wydarzeń pod uwagę - jadąc żwawiej na śliskiej nawierzchni zawsze trzeba być przygotowanym. Czy groziła stłuczka ? Gdyby tam stał tir postąpiłbym najpewniej tak samo. A teraz pomyśl co by się stało, gdybym puścil pedał gazu i wcisnął hamulec ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 10:22:37 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18, Marcin 'Yans' Bazarnik <gdzies@w.lesie> wrote:
można zrobić wiele, ale wyprowadzanie samochodu z poślizgu przez No to nie porównuj zaskoczonego przeciętnego kierowcy z kierowcą rajdowym zbliżającym się do zapowiedzianej szykany. Inny świat. Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-18 17:38:07 | |
Autor: Kuba \(aka cita\) | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <gdzies@w.lesie> napisał w wiadomości news:jf4l2g$fm1$2inews.gazeta.pl... On 2012-01-17 20:48, Kuba (aka cita) wrote: Ty weź mi wytłumacz jak to sie ma do wyprowadzania samochodu z poślizgu podsterownego ... ?! Zrób sobie test. Wprowadz samochód na śliskim w podsterowny poślizg, tak, zeby przód jechał do przodu na skręconych kołach i narysuj sobie linie symulującą przeszkode - wtedy zaciągaj ręczny, albo próbuj odzyskać przyczepność kół przednich i omin przeszkode. poza tym miał być EOT -- Pozdrawiam Kuba (aka cita) www.cita.pl Dwa ogony Irma i Myszka + Lisica Sprzedam P307 1,6HDI 2006 110KM Volvo FL618 '97 250KM Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł |
|
Data: 2012-01-18 21:38:26 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 17:38, Kuba (aka cita) wrote:
> Ty weź mi wytłumacz jak to sie ma do wyprowadzania samochodu z poślizgu Jeśli jesteś ślepy i nie widzisz, że samochód podsterem sunie w ostatnie opony szykany to nie moja to już wina - cały pikuś w tym żeby reagować od razu a nie czekać. Wg. Ciebie miałem "lecieć" tym podsterem 5m ? -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 10:16:05 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-17 20:04, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
[...] Ustawiając bokiem między innymi uzyskujesz tę odrobinę miejsca która byćA ja myślę, że droga hamowania będzie przebiegać wzdłuż tego samego Jeżeli samochód nie ma przyczepności to nie wiem jak ma zmienić tor jazdy. Tor jazdy zawsze będzie identyczny z jazdą na wprost hamując ? Ok, rób Na pewno w nieoczekiwanym poślizgu, gdy kierowca jest zaskoczony tym co się dzieje z jego samochodem, zaciągnięcie ręcznego poprawi sytuację. Dla mnie to jest EOT. I słusznie, bo może ktoś to co wypisujesz wziąć poważnie. A. |
|
Data: 2012-01-16 14:29:46 | |
Autor: nazgul | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
UmiejÄtnie operujÄ c lewÄ nogÄ _moĹźe_ by Ci siÄ udaĹo wywoĹacco siÄ robi lewÄ nogÄ jak masz ASB? hamuje piÄtÄ przez otwarte drzwi? ;-) |
|
Data: 2012-01-17 20:51:59 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
W zasadzie, wolny czas w trakcie zbliżania do krawężnika wykorzystać na 3 zdrowaśki... a nóż pomogą :-) Z rad udzielonych w tym wątku, ta ma największe szanse się sprawdzić ;) Umiejętnie operując lewą nogą _może_ by Ci się udało wywołac nadsterowność, choć najpewniej warunki i sprytny francuz nie pozwolą... No tylko co mu po tej nadsterowności, skoro brakuje wyraźnie przyczepności przodu. Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet przy małej prędkości potencjalnie sporo poważnych uszkodzeń. A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu przejedzie. Oczywiście pytanie co jest za krawężnikiem, bo może lepiej mieć popsuty samochód. |
|
Data: 2012-01-17 20:59:55 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 20:51, Tomasz Pyra wrote:
On Mon, 16 Jan 2012 12:22:06 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: A czyż nie może mu się udać znaleść przyczepności "szukając" za pomoca lewej nogi + gazu ? (pomijam chwilowo kwestię ASB) Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet Oczywiście. Zatem ważna jest błyskawiczna ocena sytuacji, a reakcja od razu a nie jak już jesteśmy 1m od krawężnika. A przodem całkiem duża szansa że samochód przed krawężnik po prostu O ile puści hamulec wystarczająco wcześnie -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 21:25:44 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Tue, 17 Jan 2012 20:59:55 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-17 20:51, Tomasz Pyra wrote: Przyczepności przednich kół większej niż puszczając gaz się nie znajdzie. I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej nic nie pomoże. Składanie samochodu w zakręt za pomocą LFB ma sens, jak wie się wcześniej że będzie taki problem na zakręcie i zrobi się to jeszcze przed zakrętem. Jak on już wszedł w zakręt i po prostu okazało się że samochód nie skręca, to już kaplica - na samo obrócenie samochodu zapewne potrzebuje tak dużo miejsca że już się zdąży zderzyć z tym krawężnikiem. Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet Nawet na blokach lepiej lecieć przodem niż bokiem. Ryzykuje się tylko oponą/felgą, ale reszta zawieszenia zostanie na miejscu. A od uderzenia bokiem dużo łatwiej poprzestawiać różne drogie rzeczy. |
|
Data: 2012-01-17 22:05:27 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 21:25, Tomasz Pyra wrote:
On Tue, 17 Jan 2012 20:59:55 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już lepiej wysprzęglić - napewno zrówna się prędkość kół z podłożem i o ile koła nie są skręcone pod niewłaściwym kątem to powinien odzyskać sterowność, wtedy może też próbować dociążyć przód hamulcem. I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej Zdecydowanie się nie zgadzam. Składanie samochodu w zakręt za pomocą LFB ma sens, jak wie się wcześniej Moim zdaniem nie koniecznie. Aczkolwiek sytuacja jest trudna. Pomóc nie pomoże, a warto pamiętać że huknięcie bokiem o krawężnik to nawet Na blokach masz szansę rozwalić to co nisko pod samochodem - oczywiście zależy od wysokości krawężnika. zderzak, miska, inne elementy. Jeśli przed uderzeniem bokiem zmniejszysz prędkość i złagodzisz kąt, to MZ możesz wyjść na tym lepiej - ostatecznie np. zegniesz wachacz. . -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-17 22:50:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Tue, 17 Jan 2012 22:05:27 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
Przyczepności przednich kół większej niż puszczając gaz się nie znajdzie. Przy w miarę niskich obrotach silnika silnik hamuje na tyle słabo, że nie jest to problem. Zresztą w ten sposób można postawić FWD bokiem w zakręcie - zdejmując nogę z gazu, a pokazuje to że przednia oś hamowana lekko silnikiem ma całkiem dobrą przyczepność skoro samochód wypina tył na łuku. Wiadomo że brak momentu na osi koła będzie w ogólności lepszy, ale znowu niewieki moment też nie odbiera jakoś mocno zdolności opony do generowania sił bocznych (i dlatego rozsądne operowanie gazem w zakręcie nie powoduje nagłych zaników trzymania bocznego). I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej No ale jak inaczej? Żeby mówić o zmieszczeniu się w zakręcie, to najpierw ten przód musi jakoś skręcić. Przednie opony muszą zadziałać siłą w bok wystarczającą do przestawienia tego przodu. Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona się ma znaleść? Bo dopiero po tym jak przód skręci, można się zastanawiać nad resztą - czy tylne koła też dadzą radę, nad balansem itd. |
|
Data: 2012-01-18 09:46:36 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-17 22:50, Tomasz Pyra wrote:
On Tue, 17 Jan 2012 22:05:27 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Gdy przednia oś się już ślizga, to dodatkowa siła na przedniej osi pogłębi ten poślizg... nie wspominając już o hamulcu. Zresztą w ten sposób można postawić FWD bokiem w zakręcie - zdejmując nogę Na śniegu/szutrze też można stawiać bokiem z ujęcia, ale skuteczniej używając obu nóg (mowa oczywiście o przednim napędzie) Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia techniki jazdy... reakcje są dwóch kierunkach, zależnie od tego o jakim kierowcy rozmawiamy. Z czego jedna zgodna z tym co było tutaj napisane... hamulec i modlitwa. Nie jest to jednak _jedyna_ droga i napewno nie najbardziej skuteczna. Wiadomo że brak momentu na osi koła będzie w ogólności lepszy, ale znowu W poślizgu przedniej osi na śliskiej nawierzchni ? >I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej Przednie opony muszą zadziałać siłą w bok wystarczającą do przestawienia Lekkie odkręcenie, noga nadal na gazie, z wyczuciem hamulec ręczny. Samochód się obraca, znów mamy sterowność, lewa wtedy na hamulec aby kontrolować balans, prawa nadal na pedale gazu. Wszystko z wyczuciem i opanowaniem. To nie jest teoria, to praktyka. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 10:29:24 | |
Autor: Arek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-18 09:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze:
Przy podsterze w FWD puscić dodatkowo gaz ? Chyba żartujesz. To już Ale hamulec z współczesnym abs'em raczej nie pogłębi tego poślizgu, wręcz przeciwnie. Jeżeli choć trochę złapie przyczepność spowoduje to docisk przedniej osi co dodatkowo równocześnie zwiększy przyczepność i zmniejszy prędkość. Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia Dla normalnego kierowcy jest to jedyna metoda. Nawet gość z doświadczeniem jak zostanie zaskoczony poślizgiem na wąskiej drodze, ma małe szanse na zrobienie czegokolwiek innego. Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona Wszystko fajnie, pod warunkiem, że zabierasz się za to przed zakrętem i masz to wyćwiczone. Dodatkowo rozpoczynasz manewr gdy masz przyczepność. Tu piszemy o sytuacji gdy przód się nie trzyma drogi. A Ty radzisz dodatkowo urwanie tyłu. Nie wiem skąd założenie, że po wprowadzeniu samochodu w ruch wirowy odzyskasz sterowność. To nie jest teoria, to praktyka. Owszem w sytuacji gdy to planujesz zrobić. A. |
|
Data: 2012-01-18 12:57:20 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 10:29, Arek wrote:
W dniu 2012-01-18 09:46, Marcin 'Yans' Bazarnik pisze: Podoba mi się to "raczej" :-) Tak.. złapie wtedy kiedy prędkość liniowa koła zrówna +/- się z prędkością podłoża a kierownica będzie skierowana we właściwym kierunku. Problem w tym, że skręcone koło może nie chcieć się obracać - w związku z czym ABS będzie zmniejszał siłę hamowania. Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona Mówimy o jakimś stopniu podsterowności, a nie o jeździe na zablokowanych kołach po lodzie. A Ty radzisz Primo. Racz zauważyć w końcu, że ja nic nie RADZĘ. Nie mówię nikomu ZRÓB TAK. Mówię o możliwościach - racz to w końcu przyjąć do wiadomości. Secundo. Ja opisuję coś innego niż Tobie się wydaje. To nie jest teoria, to praktyka. Ponieważ Ty tak twierdzisz ? Z ciekawości, zrobiłem nawet ankietę wśród znajomych jeżdzących FWD - a będacych świadomymi kierowcami. Stawiam nacisk na _świadomych_ tego co się dzieje a nie śpiących za kierownicą. Tak czy inaczej pora kończyć. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 10:33:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia 2012-01-18 09:46, *Marcin 'Yans' Bazarnik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona Za klasykiem: "W poślizgu przedniej osi na śliskiej nawierzchni ?" :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-01-18 12:38:23 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 10:33, Mirek Ptak wrote:
Dnia 2012-01-18 09:46, *Marcin 'Yans' Bazarnik* napisał, a mnie coś ;-) Zastanów się jednak, co powoduje to o czym piszę. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 13:08:35 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia 2012-01-18 12:38, *Marcin 'Yans' Bazarnik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Nadmiar zaufania do ręcznego? ;), brak ABS w samochodzie? :)Jak nie ma tej przyczepności przy skręcie przednich kół, to skąd ona Od lat (11 w kilku szkołach) mi powtarzają na szkoleniach z bezpiecznej jazdy żeby hamować z nogą w podłodze i wykorzystując ABS szukać wyjścia z sytuacji. Jazda bokami jest fajna na placu lub w kontrolowanej sytuacji - nie jak Ci leci na spotkanie przeciwległy krawężnik. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-01-18 13:39:39 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-18 13:08, Mirek Ptak wrote:
Dnia 2012-01-18 12:38, *Marcin 'Yans' Bazarnik* napisał, a mnie coś Nadmiaru zaufania ? Niestety nie trafiłeś ani za jednym ani za drugim razem. Jeżdzę więcej niż jednym samochodem. Od lat (11 w kilku szkołach) mi powtarzają na szkoleniach z bezpiecznej I znów powtórzę. Pierwszy stopień szkolenia :-) Jeśli uda Ci się trafić na kogoś rzetelnego i otwartego, to pogadaj z nim na osobności. To podobna sprawa jak odpowiedź kolegi: "Powiedzieć Ci czego uczę, czy to co ja bym zrobił ?" :-) Jazda bokami jest fajna na placu lub w kontrolowanej sytuacji - nie jak Bardzo rzadko jest tak, że NAGLE lecisz na krawężnik... najczęsciej zaczyna się od pewnego stopnia podsterowności i wynoszenia z zakrętu. Od Ciebie zależy czy to zauważysz i jak zareagujesz. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-18 13:54:01 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia 2012-01-18 13:39, *Marcin 'Yans' Bazarnik* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Od lat (11 w kilku szkołach) mi powtarzają na szkoleniach z bezpiecznej Czyli zdajesz sobie sprawę dlaczego tego uczą? Cała ta gadka o ręcznym, LFB i podobnych jest OK, ale nie na ulicy w normalnym ruchu. Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-01-23 22:07:33 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Wed, 18 Jan 2012 09:46:36 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-17 22:50, Tomasz Pyra wrote: Ale niewiele. Siłą którą jest w stanie przenieść opona jest mniej-więcej podobna w każdym kierunku. Jeżeli wektor tej siły rozłoży się na wektor równoległy i prostopadły do osi (czyli siłę hamująco/napędową i siłę skręcającą), to widać że dołożenie pewnej (oczywiście niezbyt wielkiej) siły hamującej lub napędzającej do koła, w niewielkim stopniu zmniejsza składową boczną. I dlatego w jeździe sportowej nie przejeżdża się zakrętów z rozłączonym sprzęgłem. Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia techniki jazdy... Ale mówimy o samochodzie który znajduje się już na zakręcie. Puszczenie samochodu bokiem jest najszybszą metodą jazdy w zakrętach, ale całe składanie do zakrętu robi się przed nim, jak jest czas i miejsce. W sytuacji kiedy poślizg jest nieplanowany, bo samochod miał iść tarciem statycznym, a idzie poślizgiem, można oczywiście postawić go bokiem pod optymalnym kątem, ale wymaga to ileś tam metrów na których można albo efektywnie hamować, albo stawiać samochó bokiem. Jestem przekonany że w jakiejś tam ogólnej sytuacji te metry lepiej przeznaczyć na hamowanie. Np. ESP w sytuacji podsterownego poślizgu przedewszystkim mocno hamuje, nadrzucanie tyłu idzie dopiero za chwilę.
Oczywiscie - tak samo jak h
Oczywiście, ale zamie do dużo miejsca które poświęci się jedynie na obracanie samochodu. Lepiej to miejsce wykorzystać do jak najwydaniejszego zmniejszenia prędkości. To nie jest teoria, to praktyka. Ale praktyka u której podstaw leżą inne cele. W jeździe sportowej kto hamuje ten przegrywa. Na drodze nie ma dużego problemu jak w zakręcie samochód się zatrzyma, wycofa i pojedzie dalej. Inne prorytety. |
|
Data: 2012-01-24 09:02:48 | |
Autor: Mirek Ptak | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia 2012-01-23 22:07, *Tomasz Pyra* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby odpisać:
Puszczenie samochodu bokiem jest najszybszą metodą jazdy w zakrętach, Czy aby na pewno? :) Pozdrawiam - Mirek -- Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition President Herbert *old* on board :) kolczan( a t )dronet(kropek) p l PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++ |
|
Data: 2012-01-24 09:41:34 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-23 22:07, Tomasz Pyra wrote:
On Wed, 18 Jan 2012 09:46:36 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: To zależy... zależy jak "głębokie" stadium poślizgu. Ta mała dodatkowa siła, może spowodować jego powiększenie, a jak zapewne doskonale wiesz, współczynnik tarcia opony cywilnej spadnie wtedy znacząco - pogłębiając poślizg. Siłą którą jest w stanie przenieść opona jest mniej-więcej podobna w każdym Mniej więcej prawa. Zależy też od bieżnika jeśli opona posiada. Jeżeli wektor tej siły rozłoży się na wektor równoległy i prostopadły do W jeździe sportowej dlatego nie jeździ się na wysprzęglonym, ponieważ zapewnia to większą kontrolę - a w zasadzie nie zabiera nam kontroli balansu pedałem gazu. Okupione jest to jednak mniejszą trakcją. Aż, z ciekawości pogadałęm z kolegą prowadzącym szkolenia z doskonalenia W momencie podsteru też można podjąć decyzję, odnośnie tego co robimy. W sytuacji kiedy poślizg jest nieplanowany, bo samochod miał iść tarciem Na śniegu samochód ustawiany bokiem, zaczyna robić 4-ry ślady, ryje w śniegu większą powierzchnią boczną. Zatem nie dość, że hamują wszystkie koła, to pomaga nam ilość zbieranego śniegu - która posłuży też jako amortyzacja przy ewentualnym uderzeniu. Jestem przekonany że w jakiejś tam ogólnej sytuacji te metry lepiej Być może. Diabeł zawsze tkwi w szczegółach Np. ESP w sytuacji podsterownego poślizgu przedewszystkim mocno hamuje, Samo ESP u mnie nie hamuje! Koryguje jedynie tor jazdy. Wiadomo że brak momentu na osi koła będzie w ogólności lepszy, ale znowu Zobacz na zmianę współczynnika tarcia zależnie od stopnia poślizgu dla opony cywilnej. >I jeżeli to nie wystarcza do zmiany kierunku jazdy samochodu, to już raczej Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni. W obu wypadkach nagrany film oraz zmierzone odległości. Dla porównania zrobiłem również to samo drugim samochodem wyposażonym w ABS (ale to inna waga 1.5 więcej). Zgadnij jakie były wyniki ? To nie jest teoria, to praktyka. Oczywiście, pełna zgoda. Jednak jeden cel pozostaje ten sam: uniknąć zderzenia, zminimalizować uszkodzenia. Nie do końca taka sytuacja i ewidentny mój błąd, jednak: http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=btUDzSxxoiY#t=109s Prędkości daleko większe niż parkingowe, podster którego mogłem uniknąć, jednak mimo wszystko udaje się przejechać nie wylatując zbyt daleko. Mam też wykres pokazujący skuteczność zmniejszania prędkości. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-24 09:47:55 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-24 09:41, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-23 22:07, Tomasz Pyra wrote: Dodatkowo, ABS może uniemożliwić "dokopanie" się do przyczepniejszej warstwy pod spodem. Doskonale to można było zobacyzć w czasie testu, który wykonałem - abs spowodował pozostawienie warstwy śniegu za samochodem. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-25 19:51:03 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
Zrobiłem test: Parking, dziewiczy, wilgotny śnieg, ~8cm, w obu wypadkach. Hamowanie rozpczynane na linii przy 40kmh. Raz prostoliniowo na granicy poślizgu, raz z obróceniem pojazdu o 90-stopni. Też pobadałem sprawę i istotnie ręczny wyraźnie zacieśnia promień skrętu w podsterownym poślizgu. Wytłumaczenie dla zjawiska mam takie, że na śliskim możliwości hamowania tylnymi kołami są stosunkowo duże, samochód więc raz że całkiem nieźle zwalnia, a dwa że lekko dociąża się przednie koła poprawiając ich przyczpność. Przednie koła skręcają wtedy lepiej. W każdym razie skręcając z zablokowanym ręcznym, zakręt był sporo ciaśniejszy niż skręcając bez hamulców. Porównanie skrętu na ręcznym z zakrętem przy pełnym hamowaniu z ABS wygląda tak że w pierwszej fazie skrętu ręczny ma przewagę. Potem (jak już bardziej zwolni) ciaśniej zaczyna skręcać samochód z ABS. Przy małych prędkościach z ręcznym zakręt był ciaśniejszy, przy większych wyniki były podobne. Hamując jadąc na wprost bez skręcania, samochód zatrzymał się tylko minimalnie szybciej niż skecając z ręcznym. Najgłębiej zacieśnić łuk udało mi się zaczynając od maksymalnego hamowania z ABS w skręcie, a po lekkim zmniejszeniu prędkości kończąc skręcając z ręcznym. Zrobiłem komórką fotkę ze śladami po pierwszych 3 próbach na których łądnie to widać, ale muszę popracować nad wyciągnięciem jej z komórki, bo coś mi się w niej porobiło... |
|
Data: 2012-01-25 23:21:48 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote:
On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: I fotka: http://img804.imageshack.us/img804/350/zdjecie000s.jpg Na pierwszym planie ślad hamowania na wprost. Na drugim zakręt na ręcznym. Na trzecim bez ręcznego. Dwa pierwsze w zasadzie równo, trzeci wyraźnie szerszy. |
|
Data: 2012-01-25 23:45:57 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote:
On Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100, Tomasz Pyra wrote: Na samym ręcznym ? Na trzecim bez ręcznego. Mnie wyszło, że hamowanie przodem był jednak mniej skuteczne (samo hamowanie na wprost). Bokiem zatrzymywał się szybciej (hamowanie + ręczny) -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-26 00:04:19 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-25 23:21, Tomasz Pyra wrote: No i kierownica oczywiście. Na trzecim bez ręcznego. Nie powinien, chyba że dochodzą efekty zakopywania się samochodu bokiem (na mojej nawierzchni praktycznie pomijalne zjawisko). Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim zdjęciu prawo-lewo), hamując na wprost 4 koła cały czas optymalnie hamują samochód. Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo skutecznie w tej płaszczyźnie (co w sumie prawie się udało), tyle że prędkość nie tracąc, a zmieniając kierunek ruchu. |
|
Data: 2012-01-26 08:40:11 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote:
On Wed, 25 Jan 2012 23:45:57 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Ale bez użycia nożnego hamulca ? Na trzecim bez ręcznego. W moim przypadku hamowania pozostawiło 4-ry ślady - być może w tych warunkach, hamowanie na śniegu (plus jego zbieranie), dawało lepsze efekty niż tylne koła hamująca na pozbawionej śniegu powierzchni (usuniętej przez przednie) Rozpatrując wyłącznie prędkość w płaszczyźnie podłużnej (czyli na moim W opisanym przezemnie przypadku, był użyty hamulec roboczy + ręczny + kierownica. Skręcając w najlepszy możliwy sposób można to zrobić najwyżej tak samo Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku pokrytych śniegiem. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-26 19:15:38 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-26 00:04, Tomasz Pyra wrote: Na zdjęciu jest samym ręcznym. Potem robiłem jeszcze dużo różnych prób, m.in. z nożnym w różnych konfiguracjach, ale wyniki były najwyżej podobne. Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre możliwości skręcania. Użycie hamulca roboczego na początku pogłębia podsterowność, ale samochód szybciej hamuje i po chwili samochód skręca już lepiej. Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła kostka betonwa (nie dziurawa), oraz na asfalcie - w obu przypadku pokrytych śniegiem. Warto też ponowić test przy dużej prędkości. Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z prędkością rowerzysty :) Przy jakiś konkretnych prędkościach to już będzie nie do opanowania. |
|
Data: 2012-01-26 20:01:54 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-26 19:15, Tomasz Pyra wrote:
On Thu, 26 Jan 2012 08:40:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Dziwne. Zresztą trudno je jednoznacznie porównywać - sam ręczny daje szybko dobre Cieszę się, że doszedłeś do podobnych wniosków jak to o czym pisałem na początku - dodatkowa siła - np. pochodząca od hamulca roboczego pogłębia podsterowność. A przy większej prędkości może braknąć miejsca na wyhamowanie i odzyskanie sterowności - dzwon jak się patrzy - dlatego odzyskanie sterowności powinno być priorytetem. Dla pełni obrazu, warto ponowić test na innej nawierzchni - np, zwykła Zdefiniuj duża ? Przy 80 na śniegu działa bez problemu - było na filmie. Bo takie podpieranie się ręcznym to fajna rzecz jak samochód jedzie z Nieprawda. Po prostu trudniej i ważne aby szybko podjąć decyzję - unikamy zderzenia odzyskując sterowność czy hamujemy. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-26 07:30:08 | |
Autor: Piotr Klimek | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia (Wed, 25 Jan 2012 19:51:03 +0100) ktos podajacy sie za Tomasz Pyra
wyklawiaturowal co nastepuje: On Tue, 24 Jan 2012 09:41:34 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: [...] Cieszę się, że potwierdziłeś moje odczucia odnośnie ręcznego. Ja z kolei moim samochodem popróbowałem zacieśniać zakręt i unikać podsterowności przy małych prędkościach. Moim zdaniem najlepiej działa ujęcie gazu, odprostowanie kół i ponowne ich skęcenie. -- Pozdrawiam Piotr Klimek Citroen C5 2.0HDI `02 |
|
Data: 2012-01-25 21:35:28 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-24, Marcin 'Yans' Bazarnik <gdzies@w.lesie> wrote:
Np. ESP w sytuacji podsterownego poślizgu przedewszystkim mocno hamuje, To co robi, kierownicą kręci? Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-25 22:01:24 | |
Autor: Artur Maśląg | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
W dniu 2012-01-25 21:35, Krzysiek Kielczewski pisze:
On 2012-01-24, Marcin 'Yans' Bazarnik<gdzies@w.lesie> wrote: Najnowsze ESP mają podsystem (DSR czy jakoś tak), który umożliwia lekką korektę (kontra momentu obrotowego) skrętu kół (elektrycznie - używając silnika od wspomagania), ale to nadal jest podsystem, który tylko może być użyty jako dodatek do hamowania poszczególnymi kołami za pomocą podsystemu ABS. Z tym, że osoba, która twierdzi, że ESP nie hamuje nie wie jak to działa. |
|
Data: 2012-01-25 22:27:11 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-25 21:35, Krzysiek Kielczewski wrote:
On 2012-01-24, Marcin 'Yans' Bazarnik<gdzies@w.lesie> wrote: Okna otwiera i kotwicę rzuca... Jest pewna "subtelna" różnica, pomiędzy "mocno hamuje", a koryguje tor - oczywiście poprzez przyhamowanie na ułamek sekundy przeważnie pojedynczego koła. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-25 22:34:15 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Wed, 25 Jan 2012 22:27:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-25 21:35, Krzysiek Kielczewski wrote: Wszystkie ESP jakie widziałem (tak na szybko naliczlem z 6 różnych marek), w podsterownym poślizgu hamują bardzo silnie. Na tyle wyraźnie, że uważam że powinny się w tym momencie zapalać stopy, bo kierowca z tyłu mógłbym tym zostać zaskoczony. Co innego poślizg nadsterowny kiedy faktycznie hamulcami lekko koryguje tor. Tak prawdę mówiąc po dzisiejszych eksperymentach z ręcznym sądzę że mniej więcej tak to robi ESP - pełne hamowanie tyłem, do tego conajmniej lekkie hamowanie przodem. |
|
Data: 2012-01-25 22:44:02 | |
Autor: J.F. | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia Wed, 25 Jan 2012 22:34:15 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Wszystkie ESP jakie widziałem (tak na szybko naliczlem z 6 różnych marek), Hamowanie jest dobre, bo kierowca najwyrazniej za szybko jedzie, a za chwile moze byc juz za pozno. Co innego poślizg nadsterowny kiedy faktycznie hamulcami lekko koryguje No i hamowanie dociaza przednia os, wiec tym bardziej jest dobre ... ale z drugiej strony powinien hamowac tylko jedna strona, a nie cala tylna osia. J. |
|
Data: 2012-01-25 23:20:50 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Wed, 25 Jan 2012 22:44:02 +0100, J.F. wrote:
Co innego poślizg nadsterowny kiedy faktycznie hamulcami lekko koryguje W celach stabilizacyjnych niby jedną. Ale hamowanie dwoma będzie efektywniejsze, a system kontrolując parametry może nie dopuścić do przejścia poślizgu w nadsterowność. |
|
Data: 2012-01-25 23:39:33 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-25 22:34, Tomasz Pyra wrote:
On Wed, 25 Jan 2012 22:27:11 +0100, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote: Przetestuje jeszcze raz aby być pewnym, ale do tej pory nie zwróciłem uwagi na bardzo silne hamowanie np. w jeździe slalomem po śniegu. Tak prawdę mówiąc po dzisiejszych eksperymentach z ręcznym sądzę że mniej Nie sądzę aby hamowało oba tylne koła - przynajmniej w tym samym stopniu -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-26 00:06:07 | |
Autor: Krzysiek Kielczewski | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-25, Marcin 'Yans' Bazarnik <gdzies@w.lesie> wrote:
Np. ESP w sytuacji podsterownego poślizgu przedewszystkim mocno hamuje, "nie hamuje" a "koryguje tor jazdy przyhamowując pojedyńcze koła" - to też jest subtelna różnica. Zapytałem się, bo już się bałem, że kompletnie nie wiem jak to działa :) Pzdr, Krzysiek Kiełczewski |
|
Data: 2012-01-26 00:13:55 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Thu, 26 Jan 2012 00:06:07 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote:
"nie hamuje" a "koryguje tor jazdy przyhamowując pojedyńcze koła" - to Jak sobie kupię laptopa, to zgram loga z jakiegoś takiego zadziałania ESP i wszystko będzie widać - ciśnienie w każym hamulcu osobno :) |
|
Data: 2012-01-26 08:43:12 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-26 00:13, Tomasz Pyra wrote:
> On Thu, 26 Jan 2012 00:06:07 +0100, Krzysiek Kielczewski wrote: > >> "nie hamuje" a "koryguje tor jazdy przyhamowując pojedyńcze koła" - to >> też jest subtelna różnica. Zapytałem się, bo już się bałem, że >> kompletnie nie wiem jak to działa :) > > Jak sobie kupię laptopa, to zgram loga z jakiegoś takiego zadziałania ESP i > wszystko będzie widać - ciśnienie w każym hamulcu osobno :) Mogę spróbować nagrać film u siebie z takiego zapisu - jednak obawiam się zbyt małego próbkowania sygnału. ZTCW, nie powinn być problemu z odczytaniem tych sygnałów. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-25 19:20:50 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia Mon, 23 Jan 2012 22:07:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Puszczenie samochodu bokiem jest najszybszą metodą jazdy w zakrętach, ale Tak? To daleczego na torach tak nie jeżdżą? -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-25 20:53:34 | |
Autor: Tomasz Pyra | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On Wed, 25 Jan 2012 19:20:50 +0100, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Mon, 23 Jan 2012 22:07:33 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Jeżdżą, tylko ten kąt jest wtedy mniejszy. Taka specyfika asfaltowej nawierzchni. |
|
Data: 2012-01-26 19:14:56 | |
Autor: Adam Płaszczyca | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
Dnia Wed, 25 Jan 2012 20:53:34 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
Tak? To daleczego na torach tak nie jeżdżą? E-e. Nie jeżdżą. Na torze poślizg = zmiejszenie prędkości. Co innego na szutrze. -- ___________ (R) /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688 ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Keszyca Leśna _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/ ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W-- P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++ |
|
Data: 2012-01-26 20:09:44 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-26 19:14, Adam Płaszczyca wrote:
Dnia Wed, 25 Jan 2012 20:53:34 +0100, Tomasz Pyra napisał(a): Pitolisz :-) Jest dokładnie tak jak napisal Tomek - tym mniejsze wychylenie im większy aerodynamiczny docisk i lepsza trakcja pochodząca od opony. Przyjrzyj się dokładnie: http://www.youtube.com/watch?v=Gw-AxiVqihM -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|
Data: 2012-01-26 20:28:07 | |
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik | |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. | |
On 2012-01-26 20:09, Marcin 'Yans' Bazarnik wrote:
On 2012-01-26 19:14, Adam Płaszczyca wrote: .... i im łagodniejszy zakręt. -- pozdrawiam, Marcin 'Yans' Bazarnik |
|