Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.

Data: 2012-01-16 12:21:34
Autor: Agent
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.

Użytkownik "Piotr Klimek" <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> napisał w wiadomości news:slrn.pl.jh7vn3.1ak.usenetpiko.homelinux.net...
Hej,
Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.

Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
kraweznika?

W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.

Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
sie do kraweznika?

Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie. Wtedy tylne koła będą hamowane bardziej niż przednie i auto zarzuci tyłem jesli o to Ci chodzi

Data: 2012-01-16 11:52:42
Autor: Piotr Klimek
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 12:21:34 +0100) ktos podajacy sie za Agent
wyklawiaturowal co nastepuje:

[...]

Jestem prawie pewny, ze wcisniecie na raz obudwu pedalow nie dziala.
Testowalem to przy probie wyjazdy z zaspy, gdy pod jednym kolem mialem lod
a pod drugim snieg. Chcialem hamulcem zasymulowac szpere i z tego co
pamietam to elektronika nie pozwalala na taka akcje. W tym samochodzie
pedal gazu jest potencjometrem. Sprawdze to przy okazji na jakims wiekszym parkingu. Dzieki.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2012-01-16 18:20:18
Autor: Marek Dyjor
Piotr Klimek wrote:
[...]

tak jeszcze raz zapytam a nei mawsz w tej bryczce ESR? czy to jest sytuacja hipotetyczna czy maiąłeś już okazję to przetestować.  W sumie to jak sie ma inteligentny samochó to warto jesgo inteligencję rpzetestować aby wiedzieć czego można sie kiedy spodziewać.  Też jestem ciekaw co zrobi mój Vel satis w sytuacji bocznego poślizgu.

Data: 2012-01-17 07:33:03
Autor: Piotr Klimek
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 18:20:18 +0100) ktos podajacy sie za Marek Dyjor
[...]

W zeszlym roku na slizgawce uderzylem w kraweznik w podobnej sytuacji :)
ESR jak juz pisalem nie mam.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2012-01-16 13:30:50
Autor: Tadeusz

Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...

Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.

gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
no genialne k...wa

wiesz w ogóle jak działa automat?
dowiedz sie zanim zaczniesz udzielać debilnych porad, których użycie może kosztować ładnych parę kPLN

Data: 2012-01-16 13:39:35
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:

Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...

Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.

gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
no genialne k...wa

Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-01-16 04:45:32
Autor: Czarek Daniluk
On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:

> gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
> no genialne k...wa

Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?

> [...]

Przeczytaj to co napisał ;P

Pozdrawiam !

Data: 2012-01-16 13:48:05
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:
[...]

Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja bym się bał nim jeździć :-)

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-01-16 13:04:51
Autor: Piotr Klimek
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:48:05 +0100) ktos podajacy sie za Marcin 'Yans' Bazarnik
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja bym się bał nim jeździć :-)

Bardzo wygodny samochod, tylko zima malo troche straszny. Po prostu trzeba
jezdzic wolniej :)

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2012-01-16 18:21:29
Autor: Marek Dyjor
Piotr Klimek wrote:
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:48:05 +0100) ktos podajacy sie za Marcin
'Yans' Bazarnik wyklawiaturowal co nastepuje:

Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale
ja bym się bał nim jeździć :-)

Bardzo wygodny samochod, tylko zima malo troche straszny. Po prostu
trzeba jezdzic wolniej :)

to jest generalnie zawsze dobra rada, C5 z automatem to nei wóz na rajdy tlko do wożenia sie z wygodą.

Data: 2012-01-16 14:18:57
Autor: AL
On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:
[...]

bo?

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2012-01-16 13:33:12
Autor: Piotr Klimek
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 14:18:57 +0100) ktos podajacy sie za AL
wyklawiaturowal co nastepuje:

Ups - przegapiłem :-) Dramat normalnie :-) Nie umniejszając C5, ale ja
bym się bał nim jeździć :-)

bo?

....Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
awaryjnej? --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2012-01-16 16:40:06
Autor: Arek
W dniu 2012-01-16 14:33, Piotr Klimek pisze:
[...]

A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?

A.

Data: 2012-01-16 15:45:04
Autor: AZ
On 2012-01-16, Arek <abc@abc.pl> wrote:

...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
awaryjnej?

A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?

Reczny, hamujacy tylna os ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2012-01-16 23:21:22
Autor: Marcin 'Yans' Bazarnik
On 2012-01-16, Arek<abc@abc.pl>  wrote:

...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
awaryjnej?

A jakie opcje do wyboru ma się do dyspozycji w innych samochodach?

Reczny, hamujacy tylna os ;-)

Niewspominając o niezależnym używaniu hamulca, pedału gazu (klasyczna przepustnica), zmiany biegów :-) Bynajmniej to nie kwestia C5, lecz wielu nowszych wynalazków.

--
pozdrawiam,
Marcin 'Yans' Bazarnik

Data: 2012-01-17 00:04:21
Autor: Czarek Daniluk
On Jan 16, 2:33 pm, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:

...Bo zmniejsza ilosc dostepnych opcji do wyboru podczas sytuacji
awaryjnej?

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Mondeo z ASR/ESP i innym badziewiem nie dopuszcza do rozkręcenia i
zmiany biegów przez automat.
Chcąc potestować trzeba przyciskiem ten syf wyłączyć, wtedy można
sobie mielić do upadłego :)
Na przełomie luty/marzec pojadę pierwszy raz zimą automatem w góry to
zobaczę jak się jeździ :D

Pozdrawiam !

Data: 2012-01-16 13:03:07
Autor: Piotr Klimek
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 13:39:35 +0100) ktos podajacy sie za Marcin 'Yans' Bazarnik

On 2012-01-16 13:30, Tadeusz wrote:

Użytkownik "Agent" <> napisał w wiadomości ...

Wcisnąć gaz i hamulec jednocześnie.

gaz i hamulec jednocześnie w ASB???
no genialne k...wa

Skąd wniosek, że ma ASB w tym C5. Oświeć nas proszę ?

W temacie napisalem, ze tam jest ASB.

Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02

Data: 2012-01-16 14:04:13
Autor: Agent

Użytkownik "Tadeusz" <t@spam-nie.onet.pl> napisał w wiadomości news:jf15bl$m79$1pippin.nask.net.pl...

[...]

Ok to wytłumacz co się wg Ciebie stanie. Bo mówimy o sytuacji awaryjnej dla uniknięcia zderzenia.

Data: 2012-01-17 00:02:20
Autor: Czarek Daniluk
On Jan 16, 2:04 pm, "Agent" <weq...@onet.eu> wrote:

> [...]
> kosztować ładnych parę kPLN

Ok to wytłumacz co się wg Ciebie stanie. Bo mówimy o sytuacji awaryjnej dla

Właśnie jako posiadacz ASB też nie kumam ;) moim zdaniem tylko zacznie
mielić olej w hydrokinetyku i tyle ;)

Pozdrawiam !

Data: 2012-01-16 18:18:19
Autor: Marek Dyjor
Agent wrote:
[...]

ciekawe co na to komputer sterujacy tym wszytskim powie skrzyni automatycznej i hamulcom.

Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.