Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.

Data: 2012-01-16 04:43:28
Autor: Czarek Daniluk
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.
On Jan 16, 11:41 am, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Hej,
Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W dodatku
wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny dzialajacy na kola
przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.

Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy sie zbyt
szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w strone zewnetrznego
kraweznika?

W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym sobie
recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i operowal gazem na
granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy kraweznikami.

Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie gazem
konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec, skrecic
lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu zblizac
sie do kraweznika?

Testowałem w sobotę ;) zatrzymałem się 30cm od krawężnika w
akompaniamencie trrrrrr ;)
Nawet nie myślę co byłoby jakbym wjechał na krawężnik - miska poszłaby
momentalnie :) - niestety Mondeo nie jest najwyższe z przodu ...
Tak się zdziwiłem, że nawet nie próbowałem ręcznego :D

Pozdrawiam !

Data: 2012-01-16 15:41:58
Autor: Arek
W dniu 2012-01-16 13:43, Czarek Daniluk pisze:
[...]

Za mało czytasz pms, w takiej sytuacji jest czas na wszytko. Opiszę Ci jak powinieneś się zachować, jakiś pms'owy kubica na pewno to potwierdzi, a więc:
1. spokojnie wyciągasz bezpiecznik od abs - tym prostym ruchem skracasz drogę hamowania z dowolnej prędkości do 4m. Po warunkiem, że jest śnieg i lód.
2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.

Proste i skuteczne.

A.

Data: 2012-01-16 18:24:58
Autor: Marek Dyjor
Arek wrote:
[...]

tylko trzeba uważać na brzozy, przestawioen radiolatarnie i nieoznakowane podwodne skały.

Data: 2012-01-17 00:06:02
Autor: Czarek Daniluk
On Jan 16, 3:41 pm, Arek <a...@abc.pl> wrote:

> [...]

2. Nie hamujesz bo tak zachowuję się cioty, zaciągasz ręczny dodajesz
gazu, robisz dwa obroty i spokojnie omijasz krawężnik.

He he :) albo nie wiem czy nie szybciej wyskoczyć i wyrwać przewód od
dowolnego czujnika niż szukać który to bezpiecznik od ABS :D

Pozdrawiam !

Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola.