|
Data: 2012-01-16 18:15:40 |
Autor: Marek Dyjor |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. |
Piotr Klimek wrote:
Hej,
Jest sobie Citroen C5 kombi, samochod stosunkowo duzy i ciezki. W
dodatku wyposazony w automatyczna skrzynie biegow, oraz reczny
dzialajacy na kola przednie. Z elektronicznych pomagaczy ma tylko ABS.
Jak zachowac sie w sytuacji gdy na osniezonej drodze osiedlowej zdazy
sie zbyt szybko wejsc w zakret i okazuje sie, ze przod wyjezdza w
strone zewnetrznego kraweznika?
W hatchbacku FWD z recznym dzialacym na tyl prawdopodobnie pomoglbym
sobie recznym zeby ustawic auto przodem w odpowiedniej linii i
operowal gazem na granicy poslizgu aby zmiescic sie pomiedzy
kraweznikami. Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu
zblizac sie do kraweznika?
a co na to ESR?
|
|
|
Data: 2012-01-17 07:29:18 |
Autor: Piotr Klimek |
Poslizg w duzym, ciezkim kombi, FWD, ASB i recznym na przednie kola. |
Dnia (Mon, 16 Jan 2012 18:15:40 +0100) ktos podajacy sie za Marek Dyjor
wyklawiaturowal co nastepuje:
Niestety w przypadku C5 nie mozna pomoc sobie recznym a operowanie
gazem konczy sie zmiana biegow. Czy zatem pozostaje wcisnac hamulec,
skrecic lekko kierownice i przy akompaniamencie trr-trr-trr ze strony ABSu
zblizac sie do kraweznika?
a co na to ESR?
W moim modelu nie ma ASR/ESP, tak jak pisalem z elektronicznych pomagaczy
jest tylko ABS.
--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Citroen C5 2.0HDI `02
|
|