Data: 2011-04-02 21:46:35 | |
Autor: Piotr M | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
"Pierwszeñstwo przejazdu rowerzysty jad±cego na wprost, przed autem skrêcaj±cym w prawo" Nie kumam tego :) "Korzystanie ze ¶rodkowego pasa na rondzie" To, by³o to niedozwolone? Te "¶luzy" to przydatna rzecz we Wroc³awiu? Jest to wyznaczona czê¶æ pasa jezdni, na pocz±tku tu¿ przed skrzy¿owaniem tak? Bêdzie mo¿na je¼dziæ po chodnikach kiedy pogoda bêdzie z³a. http://www.tvn24.pl/28377,1697998,0,1,kreci-sie,fakty_wiadomosc.html -- pzdr, Piotr M "Najczêstsze k³amstwo w Internecie? - Szuka³em, ale nie znalaz³em." |
|
Data: 2011-04-02 22:00:33 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-02 21:46, Piotr M wrote:
No to siê zastanów :-) Jedziesz na wprost , z twojej lewej równolegle jedzie samochód skrêcaj±cy w prawo... :-) "Korzystanie ze ¶rodkowego pasa na rondzie" To g³uchy telefon PAPu i nieprofesjonalizm dziennikarzy, ufaj±cy dziwnym ¼ród³om (fakt, na rowerze wywalaj± siê równo wszyscy w³±cznie z dzia³em prawnym Rzepy, kiedy¶ "wiod±cym"). Wolno bêdzie jechaæ ¦RODKIEM PASA RUCHU (a nie tylko przy jego prawej krawêdzi) je¶li pas ruchu pozwala na opuszczenie skrzy¿owania w wiêcej ni¿ jednym kierunku. Te "¶luzy" to przydatna rzecz we Wroc³awiu? Jest to wyznaczona czê¶æ Te we WRO to pseudo¶luzy, a nie ¶luzy ;-). Tak naprawdê to chodzi o co¶ ciut innego. Na pierwszy ogieñ IMHO bardzo przydadz± siê ¶luzy do lewoskrêtu na w ulicach gdzie nie ma DDR a s± 2-3 pasy ruchu do jazdy na wprost i zwyk³y lewoskrêt z przecinaniem tych 2-3 pasów ruchu jest niebezpieczny. Bêdzie mo¿na je¼dziæ po chodnikach kiedy pogoda bêdzie z³a. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-02 23:08:19 | |
Autor: Ludek Vasta | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 02/04/2011 22:00, Marcin Hy³a wrote:
Te "¶luzy" to przydatna rzecz we Wroc³awiu? Jest to wyznaczona czê¶æ Jak wygl±da prawdziwa ¶luza, a co maj± we Wroc³awiu? We Wroc³awiu by³em trzy lata temu i nic nie zauwa¿y³em ¿adnych (pseudo)¶luz. Ludek |
|
Data: 2011-04-03 08:27:12 | |
Autor: karbar | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 02.04.2011 23:08, Ludek Vasta wrote:
Te we WRO to pseudo¶luzy, a nie ¶luzy ;-). Tak naprawdê to chodzi o co¶ No w³a¶nie, gdzie te pseudo ¶luzy we Wroc³awiu? Wiem, ¿e na pl. Bema jest taka do lewoskrêtu, ale jak to wygl±da z bliska niestety nie wiem. Odk±d zmieni³em szko³ê, tamtêdy ju¿ mi nie po drodze. pozdrawiam karbar -- [wro][Leniwa MuShellka] rower: Merida Matts Sport 100, RS Psylo SL blog: http://szosaimtb.blog.pl gg:2240510 |
|
Data: 2011-04-03 03:00:15 | |
Autor: paveu | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 3 Kwi, 08:27, karbar <kar...@wp.pl> wrote:
On 02.04.2011 23:08, Ludek Vasta wrote: ¦luza do lewoskrêtu jest na wylocie Kiliñskiego na skrzy¿owanie ul. Bema/Prusa/Poniatowskiego/Kiliñskiego. Na pl. Bema ¶luza (mo¿e i pseudo) jest do jazdy na wprost z Drobnera w Sienkiewicza. Czasem korzystam z jednej i drugiej. Do tej na Kiliñskiego podje¿d¿am t± w³a¶nie ulic± w porze wieczornej, kiedy natê¿enie ruchu ma³e, mo¿e dlatego nie widzê jej pseudowo¶ci, bo dla mnie dzia³a ok. Z tej na pl.. Bema korzystam od czasu do czasu za dnia przy normalnym ruchu. Zdarza³o mi siê napotykaæ tam jakich¶ wie¶niaków, którzy uwa¿ali ten czerwony kawa³ek jezdni za przej¶ciem dla pieszych za przeznaczon± dla nich pole position do startu ze ¶wiate³. Przypuszczam, ¿e zza ciemnych szyb nie widzieli oznakowania poziomego, czyli zarysu roweru. Ta ¶luza dzia³a tak sobie, bo samochody startuj±ce ze ¶wiate³ za moimi plecami doganiaj± mnie tu¿ przed zwê¿eniem na pocz±tku Sienkiewicza, a tu zaczyna byæ niebezpiecznie, bo kierowcy - jak podejrzewam - patrz±c na rowerzystê, nie zauwa¿aj± faktu, ¿e ten¿e odbije trochê w lewo, by omin±æ krawê¿nik. na rogu. Pozdro. paveu |
|
Data: 2011-04-03 14:56:57 | |
Autor: mihau | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2 Kwi, 23:08, Ludek Vasta <qlu...@XXXpoczta.onet.pl> wrote:
Jak wygl±da prawdziwa ¶luza, a co maj± we Wroc³awiu? We Wroc³awiu by³em Jest jedna, w której zatrzymujesz siê ju¿ po miniêciu ¶wiate³. W zwi±zku z tym, gdy w³±cza siê zielone, poznajesz to po samochodzie wje¿d¿aj±cym w ty³ek. -- mihau |
|
Data: 2011-04-03 12:02:24 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-02 22:00, Marcin Hy³a pisze:
On 2011-04-02 21:46, Piotr M wrote: Marcin, to ja powoli zaczynam traciæ zrozumienie tematu prez t± akcjê ust±p z prawej. Do tej pory by³o ¿e na przeje¼dzie rowerzysta ma pierwszeñstwo ale mo¿e dostaæ mandat za wjechanie wprost pod nadje¿d¿aj±cy pojazd. W Dani jest ¿e jak jest namalowany przejazd to rowerzysta ma zawsze pierwszeñstwo. Je¶li go ma nie mieæ to reguluj± to znaki i NIE ma namalowanego przejazdu a jest skrzy¿owanie drogi dla rowerów z zwyk³± drog±. A teraz w PL po zmianie mówi siê i podkre¶la fakt i¿ gdy rowerzysta jedzie wzd³u¿ drogi z pierwszeñstwem to skrêcaj±cy w t± drogê ma ust±piæ. To jak to jest albo rowerzysta na przeje¼dzie oznaczonym P-11 ma pierwszeñstwo czy NIE ma go i czy w sytuacjach np gdy jest przejazd a kieruj±cy wzd³u¿ drogi ma znak droga z pierwszeñ¶twem to mamy niejednoznaczno¶æ. IMO podoba mi siê konsekwencja z Danii w której nie widzia³em aby rowerzysta mia³ namalowany przejazd i jednoczesnie znak ust±p pierwszeñstwa. Maja prosta i klarowna sytuacje ktorej jak rozumie w PL nie bedzie i nawet osoba w maire jako tako zaznajomiona z prepisami jak ja zaczyna sie "zastanawiac" kiedy ma to pierwszenstwo. -- Artur |
|
Data: 2011-04-03 12:09:05 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03 12:02, arturb wrote:
Marcin, to ja powoli zaczynam traciæ zrozumienie tematu prez t± akcjê Inaczej: rowerzysta mia³ pierwszeñstwo na podstawie Konwencji - ale NIE na podstawie PoRD. Czyli mia³ - ale wbrew temu co w PoRD. BTW - nie ma akcji "ust±p z prawej". Jest/bêdzie kampania nowe prawo - rowerzysta z prawej. A teraz w PL po zmianie mówi siê i podkre¶la fakt i¿ gdy rowerzysta No i s³usznie siê mówi. To jak to jest albo rowerzysta na przeje¼dzie oznaczonym P-11 ma A dlaczego by go mia³ "NIE" mieæ (du¿ymi literami)? Jedyne, co zabiera pierwszeñstwo wynikaj±ce z przepisów ogólnych, to znaki i sygna³y drogowe. Co ma znak "droga z pierwszeñstwem" wg ciebie do rzeczy? Skrêcaj±cy OPUSZCZA drogê z pierwszeñstwem przecie¿. IMO podoba mi siê konsekwencja z Danii w której nie A ja widzia³em tam przejazdy, jak najbardziej. Nie przypominam sobie natomiast znaku "ust±p pierwszeñstwa" - poza kilkoma przypadkami dróg rowerowych wokó³ rond na ZAMIEJSKICH drogach. Maja prosta i klarowna sytuacje ktorej jak rozumie Co¶ ci siê w³a¶nie _kompletnie_ pomerda³o. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-03 15:33:08 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 12:09, Marcin Hy³a pisze:
IMO podoba mi siê konsekwencja z Danii w której nie Przejazd rowerowy na ze znakiem ust±p pierwszeñstwa przed nim ? Nie przypominam sobie http://hphotos-snc6.fbcdn.net/201932_212246435454852_100000084913618_886072_8321165_o.jpg http://hphotos-snc6.fbcdn.net/201009_212246475454848_100000084913618_886073_6297124_o.jpg
Bo powinny byæ albo znaki albo przejazd a nie przejazd ze znakami mówi±cymi co innego lub ew ich brakiem co w PL jest do¶æ czêste np w centrach miast po wy³aczeniu sygnalizacji w sytuacjach gdy przejazd przechodzi przez drogê z pierwszeñstwem. |
|
Data: 2011-04-03 17:28:05 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03 15:33, arturb wrote:
Przejazd rowerowy na ze znakiem ust±p pierwszeñstwa przed nim ? No to¿ w³a¶nie _dok³adnie_ o tym piszê. Bo powinny byæ albo znaki albo przejazd a nie przejazd ze znakami Móg³by¶ pisaæ wyra¼niej? CO to znaczy, ¿e "powunny byæ albo znaki albo przejazd"?? Przejazd _JEST_ znakiem drogowym (P-11 poziomy, D-6b/c pionowy). W Danii w ogóle nie ma znaku przejazd rowerowy, tam uwa¿a siê, ¿e jest to zwyczajne skrzy¿owanie - w miastach stosuje siê niebieskie pasy w przed³u¿eniu pasów rowerowych. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-03 18:08:09 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 17:28, Marcin Hy³a pisze:
On 2011-04-03 15:33, arturb wrote: Przyznasz ¿e sytuacja do bólu przejrzysta w zakresie pierwszeñstwa dla wszystkich nawet dla 5 latka wystarczy ¿e rozumie co oznacza trójk±t na drodze lub na znaku i nie musi robiæ doktoratu z tego kto na przeje¼dzie ma pierwszeñstwo i kiedy na tym przeje¼dzie go nie ma. Bo jak go nie ma to ma 'trójk±ty' i tyle.
Chodzi mi o stytuacje takiego skrzyzowania drogi dla rowerów i innej drogi A | a-- -b | B Mamy drogê AB na której jest znak D-1 Na drodze AB w miejscu skrzyzowania z ab mamy namalowany przejazd rowerowy oraz sygnalizacjê któr± w nocy siê zmienia na migaj±ce ¿ó³te. P-11 jako znak mówi ¿e mam pierwszeñstwo jad±c droga ab ? Czy na ab powinien staæ znak A-7 ? i sk±d kieruj±cy jad±cy drog± AB ma wiedzieæ czy ja mam znak A-7 skoro na jezdni wymalowano mu P-11 mówi±cy o pierwszeñstwie rowerzysty stoj±cy w sprzeczno¶ci z znakiem D-1 na jego drodze ?
Ale na tych niebieskich pasach rowerzysta jest uprzywilejowany czy nie i jest to tylko miejsce refleksji/zwrócenia uwagi ? -- Artur |
|
Data: 2011-04-03 18:21:38 | |
Autor: Kazimierz Uromski | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
On 03.04.2011 18:08, arturb wrote:
W dniu 2011-04-03 17:28, Marcin Hyła pisze: Rowerzysta stety niestety funkcjonuje tu jak pieszy - pieszy na przejściu ma pierwszeństwo niezależnie od D-1 na drodze. Dodać należy również, iż D-1 dotyczy skrzyżowań, a przejazd rowerowy takowym nie jest. |
|
Data: 2011-04-10 13:53:28 | |
Autor: Jan Srzednicki | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03, Kazimierz Uromski wrote:
Na drodze AB w miejscu skrzyzowania z ab mamy namalowany przejazd Przeczytaj definicję skrzyżowania. Czynność iteruj do zrozumienia. -- Jan Srzednicki :: wrzaskd@IRCNet :: http://wrzask.pl/ |
|
Data: 2011-04-03 20:00:18 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03 18:08, arturb wrote:
Chodzi mi o stytuacje takiego skrzyzowania drogi dla rowerów i innej drogi Znak P-11 _nic_ nie mówi o pierwszeñstwie. Mo¿esz wyt³umaczyæ, sk±d Ci siê wziê³o takie przypuszczenie? W najlepszym przypadku to by³oby skrzy¿owanie równorzêdne, ale skoro na drodze jest D-1 to na drodze rowerowej MUSI byæ A-7 lub B-20, piszê o tym na tej grupie od paru miesiêcy. Tak, jak jest w Danii na zdjêciach które pokazywa³e¶, sam wrzuca³em tu podobne z Austrii. Ale na tych niebieskich pasach rowerzysta jest uprzywilejowany czy nie i Co to znaczy "uprzywilejowany" i sk±d ci siê wziê³o ¿e co¶ tu jest "uprzywilejowane"? marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-03 20:20:03 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 20:00, Marcin Hy³a pisze:
On 2011-04-03 18:08, arturb wrote: Art. 17. 1. W³±czanie siê do ruchu nastêpuje przy [...] oraz przy wje¿d¿aniu: 3 a) na jezdniê lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyj±tkiem wjazdu na przejazd dla rowerzystów; Art. 27. 1. Kieruj±cy pojazdem, zbli¿aj±c siê do przejazdu dla rowerzystów, jest obowi±zany zachowaæ szczególn± ostro¿no¶æ i ust±piæ pierwszeñstwa rowerowi znajduj±cemu siê na przeje¼dzie. Chcesz powiedzieæ ¿e je¶li przejazd rowerowy biegnie gdzies wzdloz jakiejs drogi z w strefie skrzyzowan rownorzednych to mam obowi±zek ustepowac pierwszenstwa czy moze obowiazuje zasada prawej reki na "skrzyzowaniu" z przejazdem ? Skoro wjechanie na przejazd rowerowy nie jest wlaczaniem sie do ruchu to czym jest i co generalnie obowiazuje gdy brak jest znakow reguluje pierwszenstwo ? Glupi nie jestem jakies tam IQ mam wieksze od 60 na pewno ale nie mam pojecia jak mam uczyc dzieci swoje kozystac z drog dla rowerow. Nauka jazdy po osiedlu i zrozumienia D-1 czy A-7 oraz prawej reki to jest o niebo latwiejsze niz ten caly popieprzony piezo rowerowy wynalazek P-11 jego regol i wyjatkow i tego czym w ogole on jest. Mam o tyle szczescie ze w mojej miejscowosci jest tylko jedna obowiazkowa droga dla rowerow ktorej normalnie nie uzywamy i jezdzimy ulicami rownoleglymi aby jej unikac bo jest waska ciasna i z wyjazdami z posesji i zerowa widocznoscia na skrzyowaniach.
To po co to w ogole jest i czym to w ogole jest ? |
|
Data: 2011-04-03 20:40:11 | |
Autor: johnkelly | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 20:20, arturb pisze:
W dniu 2011-04-03 20:00, Marcin Hy³a pisze: Pretensje miej do niedouczonych projektantów i zarz±dzaj±cych ruchem, którzy takie kwiatki wprowadzaj±. Postawienie "ust±p pierwszeñstwa" nie wymaga nawet szczególnej inteligencji. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-03 20:44:01 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 20:40, johnkelly pisze:
Pretensje miej do niedouczonych projektantów i zarz±dzaj±cych ruchem, Jakie pretensje ? Mam 2ke dzieci jeden wlasnie bedzie zdawac na karte rowerowa i musze go jakos nauczyc zasad D-1, A-7 , prawa reka , rondo to lapie ten straszy. Ale musze powiedziec mus cos o tym jak ma zachowywac sie po dojechaniu do przejazdu w kilku slowach, w prosty sposob. |
|
Data: 2011-04-03 20:52:29 | |
Autor: johnkelly | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 20:44, arturb pisze:
W dniu 2011-04-03 20:40, johnkelly pisze: No i w zwi±zku z tym "skrzy¿owanie" tego przejazdu z jezdni± poprzeczn± winno byæ oznakowane logicznie i prawid³owo. Je¶li jezdnia poprzeczna ma pierwszeñstwo wzglêdem jezdni wzd³u¿ której jest DDR, na DDR winien staæ stosowny znak. Zero w±tpliwo¶ci, zero niejasno¶ci, ty wiesz co mówiæ dzieciakom. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-03 21:23:21 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03 20:20, arturb wrote:
Art. 27. 1. Kieruj±cy pojazdem, zbli¿aj±c siê do przejazdu dla^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^ Chcesz powiedzieæ ¿e je¶li przejazd rowerowy biegnie gdzies wzdloz Ale jeste¶ pewien, ¿e rozumiesz sformu³owanie "znajduj±cemu siê NA PRZEJE¬DZIE"? Jak masz zielone ¶wiat³o, a w poprzek skrzy¿owania z jakiego¶ powodu jedzie powoli (nie WJE¯D¯A ale ZNAJDUJE SIÊ) tir to co robisz? Przeje¿d¿asz przez niego? Skoro wjechanie na przejazd rowerowy nie jest wlaczaniem sie do ruchu to Obowi±zuje zasada prawej rêki. Ale sytuacja w które "rower znajduje siê na przeje¼dzie" to sytuacja która nie ma nic wspólnego z pierwszeñstwem. Zasada art 27 ust. 1 _nie_daje_ rowerzy¶cie prawa _wjazdu_ na przejazd rowerowy. Ona reguluje sytuacjê ju¿ _na_przeje¼dzie_ rowerowym. To po co to w ogole jest i czym to w ogole jest ? Nie rozumiem pytania. Art. 27 ust. 1 daje dodatkow± ochrone prawn± rowerzy¶cie na przeje¼dzie rowerowym. Ale nie daje mu tam prawa wjazdu samo z siebie. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-03 23:09:25 | |
Autor: Tomasz Milewski | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisa³(a):
Mam o tyle szczescie ze w mojej miejscowosci jest tylko jedna obowiazkowa droga dla rowerow ktorej normalnie nie uzywamy i jezdzimy ulicami rownoleglymi aby jej unikac bo jest waska ciasna i z wyjazdami z posesji i zerowa widocznoscia na skrzyowaniach. Masz jeszcze drug±, gdzie najbli¿sze posesje s± kilkadziesi±t metrów dalej i nie prowadz± do nich ¿adne wjazdy, to ul. Brzozowa :-) I tam te¿ móg³by¶ nauczyæ Maksa tego o czym piszesz, bo masz na DDR A-7 na skrzy¿owaniu z Now±, gdzie na jezdni jest B-20. Czasem warto u¿ywaæ DDR :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 01:30:16 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-04 01:09, Tomasz Milewski pisze:
Masz jeszcze drug±, gdzie najbli¿sze posesje s± kilkadziesi±t metrów dalej i Dzisiaj wracali¶my przez ca³± Rêdê (w sumie 5 latek machn±³ 15km i zaliczy³ wywrotkê wprost do ka³u¿y :-) wygl±da³ jak uczestnik hardkorowego MTB ca³y w b³ocie ) ulicami przez wszystkie skrzy¿owania, to by³o znacznie prostsze D³ug±, Brzozow± po ulicy, £±kow±, osiedlow±, Mickiewicza itd. Na tej DDR co piszesz na kilku poprzecznych uliczkach i miejscach gdzie powinny byæ przejazdy nie ma nic nawet nawierzchni a krawê¿niki maj± po kilka cm co dla 30cm kó³ek w malutkim rowerku jest nie do przejechania. BTW czy oprócz tego co PoRD pisze i¿ wolno mi jechaæ chodnikiem z 5 latkiem to muszê jechaæ chodnikiem czy mo¿e ³amie prawo (stare lub nowe które nastanie na dniach) jak je¼dzimi po ulicach w parze ? ( to ¿e w parze w starym jest be to wiem) |
|
Data: 2011-04-04 01:35:51 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-04 01:30, arturb pisze:
BTW czy oprócz tego co PoRD pisze i¿ wolno mi jechaæ chodnikiem z 5 Albo inaczej czy je¶li jest on pod moja bezpo¶redni± opiek± to musi posiadaæ uprawnienia do jazdy czy nie ? Bo mamy drogi poza terenem zabudowanym gdzie nie ma chodników ani utwardzonego pobocza i w takim przypadku wolno mu jechaæ pod opiek± bez uprawnieñ a wiêc ? |
|
Data: 2011-04-04 10:15:34 | |
Autor: Piotr Ro¶ciszewski | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisa³(a):
W dniu 2011-04-04 01:30, arturb pisze: Wyra¿asz siê nieprecyzyjnie i chyba ca³e Twoje pytanie jest chybione. Nie mo¿na poruszaæ siê bez uprawnieñ, których prawo nie przewiduje :-) -- |
|
Data: 2011-04-04 14:28:27 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-04 12:15, Piotr Ro¶ciszewski pisze:
Wyra¿asz siê nieprecyzyjnie i chyba ca³e Twoje pytanie jest chybione. Nie Skoro prawo nie przewiduje uprawnien to jak nalezy rozumiec "nie mozna poruszaæ siê bez uprawnieñ". Nie mozna sie poruszac czy poruszanie sie nie lamie prawa ? Pytam sie serio bo to kwestia czasu az bede miec spotkanie face to face z Waadza bo dystanse mlody coraz wieksze pokonuje a do 10 lat ma ciagle 5 lat przed soba ;-) ktora zapewne zechce mnie i syna skierowac na chodnik a nie mam na to ochoty. Jest jeszcze przepis o nakazie stosowania sie do polecen waadzy i tu znowu pojawia sie pytanie czy jak kaza mi skoczyc z mostu to tez mam to zrobic np chodnik z kraweznikami czy duza iloscia pieszych uniemozliwiajacy mi jazde razem z synem. |
|
Data: 2011-04-04 12:40:25 | |
Autor: Piotr Ro¶ciszewski | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisa³(a):
W dniu 2011-04-04 12:15, Piotr Ro¶ciszewski pisze: Masz pokrêtny sposób rozumowania. Sformu³owanie "nie wolno poruszaæ siê bez uprawnieñ" dotyczy wy³±cznie tych, którzy powinni mieæ takie uprawnienia i dziwiê siê, ¿e masz z tym jaki¶ problem. Jest jeszcze przepis o nakazie stosowania sie do polecen waadzy i tu znowu pojawia sie pytanie czy jak kaza mi skoczyc z mostu to tez mam to zrobic Jak Ci ka¿e skoczyæ z mostu, to dzwonisz do pogotowia psychiatrycznego :-) np chodnik z kraweznikami czy duza iloscia pieszych uniemozliwiajacy mi jazde razem z synem. To popro¶ o zademonstrowanie, jak to siê robi i zapytaj, czy w razie wypadku poniesie konsekwencje swojego polecenia. -- |
|
Data: 2011-04-04 14:49:04 | |
Autor: Fabian | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 04.04.2011 14:28, arturb pisze:
Jest jeszcze przepis o nakazie stosowania sie do polecen waadzy i tu Do póki syn nie zrobi karty rowerowej, a mo¿na j± zrobiæ w wieku 10 lat mo¿e poruszaæ siê na zasadach, które dotycz± pieszych, a Ty razem z nim. :( * kierowanie bez uprawnieñ rowerem lub pojazdem zaprzêgowym 100 z³ Fabian. |
|
Data: 2011-04-04 17:15:20 | |
Autor: Coaster | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 4/4/11 2:28 PM, arturb wrote:
W dniu 2011-04-04 12:15, Piotr Ro¶ciszewski pisze: Slyszales o oprawnieniach potrzebnych zeby zostac *pieszym*? Nie mozna sie poruszac czy poruszanie sie nie lamie prawa ? Dobrze by bylo, zebys jednak ten Kodeks Drogowy przeczytal. Maly czlowiek w wieku do 10 lat kierujacy rowerem, zeby sie niewiem jak staral i tak w swietle PORD jest zawsze *tylko pieszym*. Art. 2. 18) pieszy - osoba znajdujaca sie poza obszarem na drodze i niewykonujaca na niej robot lub czynnosci przewidzianych odrebnymi przepisami; za pieszego uwaza sie rowniez osobe prowadzaca, ciagnaca lub pchajaca rower, motorower, motocykl, wozek dzieciecy, podreczny lub inwalidzki, osobe poruszajaca sie na wozku inwalidzkim, a take _osobe_w_wieku_do_10_lat_kierujaca_rowerem_pod_opieka_osoby_doroslej. Art. 11. 1. Pieszy jest obowiazany korzystac z chodnika lub drogi dla pieszych, a w razie ich braku - z pobocza. Jezeli nie ma pobocza lub czasowo nie mo¿na z niego korzystac, pieszy mo¿e korzystac z jezdni, pod warunkiem zajmowania miejsca jak najblizej jej krawedzi i ustepowania miejsca nadjezdzajacemu pojazdowi. 2. Pieszy id±cy po poboczu lub jezdni jest obowiazany isc lew± strona drogi. 3. Piesi idacy jezdnia sa obowiazani isc jeden za drugim. Na drodze o malym ruchu, w warunkach dobrej widocznosci, dwoch pieszych mo¿e isc obok siebie. 4. Korzystanie przez pieszego z drogi dla rowerow jest dozwolone tylko w razie braku chodnika lub pobocza albo niemoznosci korzystania z nich. Pieszy, z wyj±tkiem osoby niepelnosprawnej, korzystajac z tej drogi, jest obowi±zany ust±pic miejsca rowerowi. 5. Przepisow ust. 1-4 nie stosuje sie w strefie zamieszkania. W strefie tej pieszy korzysta z ca³ej szerokosci drogi i ma pierwszenstwo przed pojazdem. Art. 33. 1. 2. Kierujacy rowerem moze jechac lewa strona jezdni na zasadach okreslonych dla ruchu pieszych w przepisach art. 11 ust. 1-3, jezeli opiekuje sie on osoba kierujaca rowerem w wieku do lat 10. Art. 43. 1. Dziecko w wieku do 7 lat moze korzystac z drogi tylko pod opieka osoby, ktora osiagnela wiek co najmniej 10 lat. Nie dotyczy strefy zamieszkania. 2. Dzieco w wieku do 15 lat, poruszajace sie po drodze po zmierzchu poza obszarem zabudowanym, jest obowiazane uzywac elementow odblaskowych w sposob widoczny dla innych uczestnikow ruchu. 3. Przepisy ust. 1 i 2 nie dotycza drogi przeznaczonej wylacznie dla pieszych. -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "A properly shaped leather saddle is an excellent choice for the high-mileage rider who doesn't mind the fact that it is a bit heavier than a plastic saddle." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2011-04-04 20:31:37 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-04 17:15, Coaster pisze:
On 4/4/11 2:28 PM, arturb wrote: Art. 33. 1. Czytaæ mo¿na ale z tego be³kotu trzeba jeszcze odopowiednio wyci±gaæ wnioski. Czyli gdy jade do przedszkola z synem powinienem zaiwaniaæ po chodnikach a poza terenem zabudowanym na wycieczce jezdzic pod pr±d i w dodatku nie obok niego tylko za nim. O rzesz k ....a Kto normalny tak robi ? |
|
Data: 2011-04-04 19:53:01 | |
Autor: Tomasz Milewski | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
arturb <artur@nospam.ebasoft.com.pl> napisa³(a):
Czytaæ mo¿na ale z tego be³kotu trzeba jeszcze odopowiednio wyci±gaæ wnioski. No w³a¶nie :-) Czyli gdy jade do przedszkola z synem powinienem zaiwaniaæ po chodnikach a poza terenem zabudowanym na wycieczce jezdzic pod pr±d i w dodatku nie obok niego tylko za nim. Nikt. Zwróc uwagê na dwa sformu³owania: "pieszy id±cy" oraz "mo¿e". Co nie znaczy, ¿e je¿eli uznasz to za bardziej bezpieczne to nie mo¿esz tego zrobiæ. -- |
|
Data: 2011-04-03 18:44:59 | |
Autor: Menel | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Marcin Hy³a <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa³(a):
> "Korzystanie ze ¶rodkowego pasa na rondzie" Który przepis nakazuje mi jazdê zawsze przy prawej krawêdzi pasa? I ile to jest "przy" w metrach? -- |
|
Data: 2011-04-03 20:49:49 | |
Autor: arturb | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 20:44, Menel pisze:
Który przepis nakazuje mi jazdê zawsze przy prawej krawêdzi pasa? Podziel pas na pó³ i ta prawa krawedz pasa to od tej po³owy(¶rodka) do kraweznika a czasami nawet wiêcej niz po³owa albo ca³y pas tak jak mam na jednej z drog treningowych gdzie nie da sie jechac inaczej jak lewa stron± z uwagi na to ¿e mam generalnie dziurê z elementami jezdni po lewej stronie. |
|
Data: 2011-04-03 21:25:19 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03 20:44, Menel wrote:
Który przepis nakazuje mi jazdê zawsze przy prawej krawêdzi pasa? Art. 16 ust. 4 - "Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany jechaæ mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni. Je¿eli pasy ruchu na jezdni s± wyznaczone, nie mo¿e zajmowaæ wiêcej ni¿ jednego pasa." IMHO przepis powinien zostaæ zniesiony, w ¿adnym kodeksie innych krajów nie spotka³em odpowiednika, ale przygotowuj±c nowelizacjê na tak kosmiczne zmiany siê nie nastawiali¶my :-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-03 19:51:06 | |
Autor: Menel | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Marcin Hy³a <cinek@rowery.org.pl.niespammuj.tu> napisa³(a):
On 2011-04-03 20:44, Menel wrote:"mo¿liwie" nie oznacza zawsze. Je¿eli manewr albo bezpieczeñstwo tego wymaga mama prawo jechaæ lew± stron± lewego pasa nawet je¶li jezdnia ma 10 pasów. -- |
|
Data: 2011-04-03 21:58:10 | |
Autor: johnkelly | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-03 21:51, Menel pisze:
"mo¿liwie" nie oznacza zawsze. Je¿eli manewr albo bezpieczeñstwo tego wymagaKtóry przepis nakazuje mi jazdê zawsze przy prawej krawêdzi pasa? A sk±d ci siê wziê³o "zawsze"? Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-03 22:01:23 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-03 21:51, Menel wrote:
Art. 16 ust. 4 - "Kieruj±cy pojazdem jest obowi±zany jechaæ mo¿liwie"mo¿liwie" nie oznacza zawsze. Ale oznacza "najbli¿ej jak siê da" W tym problem, teraz ten problem na skrzy¿owaniach (ale te¿ nie wszystkich i w ka¿dym przypadku) znik³. Bo - przypomnê - ¶rodkiem pasa wolno (BÊDZIE) tylko je¶li z pasa mo¿na opu¶ciæ skrzy¿owanie w wiêcej ni¿ jednym kierunku. Czyli: rondo, zw³aszcza ma³e i ¶rednie (ale nie wszystkie turbinowe!), zwyk³e skrzy¿owania z jednym pasem ruchu na wlocie/wylocie i niektóre pozosta³e. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-04 06:22:11 | |
Autor: Fabian | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 03.04.2011 22:01, Marcin Hy³a pisze:
On 2011-04-03 21:51, Menel wrote: Ale cytowany przepis dotyczy _wszystkich_ pojazdów, te¿ blachosmrodów. Wiêc je¿eli one mog± je¼dziæ ¶rodkiem, lew± stron± pasa, lewym pasem, ¶rodkowym pasem, którymchcêpasem to ja te¿ mogê. Poza tym, jeszcze nie spotka³em siê z tym aby policja próbowa³a mnie przekonaæ to skrêtu w lewo z prawego pasa lub mia³a problem z tym, ¿e wyprzedzam samochody z lewej strony zmieniaj±c pas. Fabian. |
|
Data: 2011-04-06 20:14:22 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-04 06:22, Fabian wrote:
Ale cytowany przepis dotyczy _wszystkich_ pojazdów, te¿ blachosmrodów. Ale rozró¿niasz dwie sytuacje: jazda ¶rodkowym pasem od jazdy ¶rodkiem pasa? Czy te¿ masz problem na poziomie dziennikarza Polskiej Agencji Prasowej i bezmy¶lnych depeszowców cytuj±cych tê bzdurê? Przepis jazdy mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni dotyczy _wszystkich_ pojazdów, ale skutki tego "dotyczenia" s± inne w przypadku pojazdu wielo¶ladowego, np. samochodu o szeroko¶ci prawie 2 m, który z natury zajmuje _ponad_ po³owê pasa ruchu - i roweru o szeroko¶ci 0,6 m, którego szeroko¶æ wynosi czasem nawet tylko 1/5 szeroko¶ci pasa ruchu. Przepisy dot. wyprzedzania s± przepisami _szczegó³ówymi_ - a przepis szczegó³owy zastêpuje przepis ogólny, wiêc jak wyprzedzasz, to zmieniasz pas ruchu i jedziesz w oczywisty sposób _dalej_ od prawej krawêdzi ni¿ to jest mo¿liwe. Natomiast jazda np. pasem do skrêtu w lewo nie zawiesza przepisu nakazuj±cego jechaæ mo¿liwie blisko prawej krawêdzi. Po prostu masz jechaæ _mo¿liwie_ blisko prawej krawêdzi, czyli - w tym przypadku - mo¿liwie blisko pasa dziel±cego pas ruchu do skrêtu w lewo od pasa znajduj±cego siê po jego prawej stronie. Poza tym, jeszcze nie Najwyra¼niej jednak _masz_ problem z rozró¿nieniem jazdy ¶rodkiem pasa ruchu od jazdy ¶rodkowym pasem ruchu. A tego niestety siê nie da wyleczyæ, to wada wrodzona :-) marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-07 09:59:56 | |
Autor: Fabian | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 06.04.2011 20:14, Marcin Hy³a pisze:
On 2011-04-04 06:22, Fabian wrote: Nie mam takich problemów. Chcesz siê podzieliæ swoimi? Przepis jazdy mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni dotyczy Bla bla bla. Czyta³em PORD. Co¶ nowego powiesz? Natomiast jazda np. pasem do skrêtu w lewo nie zawiesza przepisu By³o. Poza tym, jeszcze nie Nie bardzo rozumiem co chcesz mi przekazaæ. Mo¿e chêæ wdeptania rozmówcy w ziemiê zas³ania Ci sens rozmowy? Próbujesz mi przekazaæ, ¿e nie mogê sobie jechaæ ¶rodkiem pasa je¿eli uwa¿am, ¿e bli¿ej prawej krawêdzi nie mogê? Nie bardzo ³apiê. Fabian. |
|
Data: 2011-04-10 16:32:41 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisa³(a):
Nie bardzo rozumiem co chcesz mi przekazaæ. Mo¿e chêæ wdeptania rozmówcy Kiepsko z rozumieniem tekstu. W pewnych sytuacjach bêdziesz móg³ jechaæ ¶rodkiem pasa nawet je¿eli bêdziesz uwa¿a³, ¿e bli¿ej prawej krawêdzi mo¿esz. Bartek -- |
|
Data: 2011-04-10 16:27:27 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-06 20:14, Marcin Hy³a pisze:
Przepisy dot. wyprzedzania s± przepisami _szczegó³ówymi_ - a przepis Przy okazji - jak masz co najmniej 4 pasy (w dwie strony) to przepis sczególny jest taki, ¿e masz jechaæ praw± po³ow± jezdni. Jak drogê dwujezdniow± to praw± jezdni±. IMHO zastêpuj± one przepis ogólny "mo¿liwie blisko prawej krawêdzi", bo inaczej nie mia³yby one sensu. Shrek. |
|
Data: 2011-04-10 18:46:14 | |
Autor: Marcin Hy³a | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2011-04-10 16:27, Shrek wrote:
Przy okazji - jak masz co najmniej 4 pasy (w dwie strony) to przepis Do znudzenia - _nie_ tak. Pomijam sytuacje typu "jest pobocze nadaj±ce siê do jazdy" itp. Jak masz do dyspozycji dwa, trzy czy cztery pasy ruchu to bez wzglêdu na to, którym pasem jedziesz, masz nim jechaæ mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni, czyli - w przypadku pasów oddalonych od prawej krawêdzi jezdni - mo¿liwie blisko prawej krawêdzi tego pasa ruchu. marcin ha -- Miasta dla rowerów http://www.rowery.org.pl |
|
Data: 2011-04-11 07:30:52 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-10 18:46, Marcin Hy³a pisze:
Pomijam sytuacje typu "jest pobocze nadaj±ce siê do jazdy" itp. To czemu ma s³u¿yæ dodatkowy przepis, ¿e je¶li s± cztery pasy ruchu, to nalezy zajmowaæ pas po prawej po³owie? Albo praw± jezdniê w przypadku drogi dwujezdniowej? Shrek. |
|
Data: 2011-04-11 08:33:03 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
To czemu ma s³u¿yæ dodatkowy przepis, ¿e je¶li s± cztery pasy ruchu, to nalezy zajmowaæ pas po prawej po³owie? Albo praw± jezdniê w przypadku drogi Masz zawsze jechaæ mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni. Czyli jak trzeba to mo¿esz jechaæ daleko od prawej krawêdzi (nawet przy lewej). Te przepisy ograniczaj± kieruj±cego: jak trzeba to daleko od prawej krawêdzi ale w tej a tamtej sytuacji nie dalej ni¿ po³owa jezdni/na prawej jezdni. Bartek -- |
|
Data: 2011-04-11 18:04:38 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-11 10:33, Bartek pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): Zdaje siê, ¿e to jednoznacznie okre¶la wcze¶niejszy ustêp o tym, ¿e obowi±zuje ruch prawostronny. Shrek. |
|
Data: 2011-04-11 19:39:13 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
Zdaje siê, ¿e to jednoznacznie okre¶la wcze¶niejszy ustêp o tym, ¿e obowi±zuje ruch prawostronny. ¯e niby sam ten ustêp nakazuje trzymaæ siê prawej czê¶ci jezdni? To jak wykonasz manewr wyprzedzania na dwukierunkowej dwupasowej jezdni? Bartek -- |
|
Data: 2011-04-11 21:49:21 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-11 21:39, Bartek pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): Normalnie - na podstawie przepisów szczególnych o wyprzedzaniu. Obecno¶æ tych ustêpów o dwóch jezdniach i 4 pasach ruchu nic nie zmienia, bo ani nie ma 4 pasów, ani dwóch jezdni. Jeszcze raz - po co by³yby dodatkowe (szczególne) zapisy, ¿e nale¿y zajmowaæ praw± po³owê jezdni, je¶li s± 4 pasy, lub praw± jezdniê, skoro wynika to po prostu (w sposób zupe³nie oczywisty) z ruchu prawostronnego? IMHO s± w³a¶nie po to, ¿eby znie¶æ ogóln± zasadê "jak najbli¿ej prawej krawêdzi". Co ma sens, bo nie po to wydaje siê miliardy PLN na budowê dodatkowych pasów, ¿eby nie wolno by³o po nich je¼dziæ. Dodatkowo przepisy _generalnie_ zezwalaj± na wyprzedzanie w tych przypadkach prawym pasem, co dodatkowo wskazuje, ¿e twierdzenie "lewy pas s³u¿y tylko do wyprzedzania" nie jest prawdziwe. Shrek. |
|
Data: 2011-04-12 05:07:33 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
Normalnie - na podstawie przepisów szczególnych o wyprzedzaniu. Obecno¶æ tych ustêpów o dwóch jezdniach i 4 pasach ruchu nic nie zmienia, bo ani nie ma 4 pasów, ani dwóch jezdni. Zasada ruchu prawostronnego nie oznacza zakazu wje¿d¿ania na czê¶æ jezdni przeznaczon± dla kierunku przeciwnego. Zatem nie potrzeba szczególnego przepisu na przy wyprzedzaniu, i takowego nie ma. IMHO s± w³a¶nie po to, ¿eby znie¶æ ogóln± zasadê "jak najbli¿ej prawej krawêdzi". Co ma sens, bo nie po to wydaje siê miliardy PLN na budowê dodatkowych pasów, ¿eby nie wolno by³o po nich je¼dziæ. Dodatkowe pasy budowane s± po to, by mo¿na by³o ³atwo wyprzedzaæ a nie do jazdy ogólnej nimi (vide mistrz lewego pasa). Choæby na drodze by³o 100 pasów to masz trzymaæ siê najbli¿ej prawej krawêdzi jak siê da. Dyspensê masz w postaci znaków drogowych - strza³ek kierunkowych przed skrzy¿owaniami. Powszechna sytuacja gdy na dwóch pasach w jednym kierunku pojazdy turlaj± siê w korku i na zmianê ten z lewej/prawej wyskakuje do przodu jest niezgodna z prawem, ale powszechnie olewana przez policjê (jak jazda rowerem po chodniku). W³adza przymierza siê do zmiany przepisów w tym zakresie, ale zapewne ma wa¿niejsze rzeczy na g³owie. Dodatkowo przepisy _generalnie_ zezwalaj± na wyprzedzanie w tych przypadkach prawym pasem, co dodatkowo wskazuje, ¿e twierdzenie "lewy pas s³u¿y tylko do wyprzedzania" nie jest prawdziwe. Generalnie, ten przepis jest bardzo polski i budzi zdziwienie na Zachodzie. Bartek -- |
|
Data: 2011-04-12 18:48:49 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-12 07:07, Bartek pisze:
Jeszcze raz - po co by³yby dodatkowe (szczególne) zapisy, ¿e nale¿y S±. Ca³y rozdzia³ w PoRD. Tam masz opisane kiedy lew±, a kiedy praw±. Je¶li w zasadach ogólnych jest mo¿liwie blisko prawej krawêdzi, a w szczególnych opisuj±cych wyprzedzanie, ¿e z lewej strony, to stosuje siê zasadê szczególn±. IMHO s± w³a¶nie po to, ¿eby znie¶æ ogóln± zasadê "jak najbli¿ej prawej Gdy¿ albowiem? Szczególnie trzy pasy w mie¶cie. Na prawym ci co jad± 30, na ¶rodkowym 40 a na lewym 49,8:P Choæby na drodze by³o 100 pasów Error - mam zajmowaæ pasy po prawej po³owie - wyra¼nie stoi napisane. Dyspensê masz w Dyspensê mam w postaci przepisu nakazuj±cego zajmowaæ te 50 po prawej po³owie. Powszechna sytuacja gdy na dwóch pasach w jednym kierunku pojazdy turlaj± siê Bo? Nawet jakby wzi±æ za ¶wiêto¶æ mo¿liwie blisko prawej strony, to po samochodach jadacych prawym pasem zgodnie z prawem siê nie da. A wiêc mo¿liwie blisko wypada na lewym. Jeszcze tego brakuje, ¿eby na drogach w mie¶cie wykorzystywac tylko jeden z trzech pasów. Ma³o ci korków? Na chucka wtedy te dodatkowe dwa pasy? Dodatkowo przepisy _generalnie_ zezwalaj± na wyprzedzanie w tych Generalnie nie ma to w naszym wypadku znaczenia, chyba, ¿e jest sprzeczne z KW. Shrek. |
|
Data: 2011-04-12 20:42:16 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
S±. Ca³y rozdzia³ w PoRD. Tam masz opisane kiedy lew±, a kiedy praw±. Je¶li w zasadach ogólnych jest mo¿liwie blisko prawej krawêdzi, a w szczególnych opisuj±cych wyprzedzanie, ¿e z lewej strony, to stosuje siê zasadê szczególn±. Zgoda. Ale je¶li by³by by tylko te, to co mi zabrania (jak twierdzisz) wyprzedzaæ na 3 pasie od prawej na 4 pasowej jezdni? Bartek -- |
|
Data: 2011-04-12 22:47:08 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-12 22:42, Bartek pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): Podwójna ci±g³a? Znasz przypadek, ¿eby jej nie by³o? Dawaj wspó³rzêdne - popatrzymy z satelity;) No i co z dwoma jezdniami? Pas zieleni starczy ¿eby zabroniæ? To po co ten dodatkowy przepis, je¶li nie traktowaæ go jako przepis sczególny w stosunku do "mo¿liwie blisko..."? Shrek. |
|
Data: 2011-04-13 07:03:45 | |
Autor: | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
> Zgoda. Ale je¶li by³by by tylko te, to co mi zabrania (jak twierdzisz)http://maps.google.com/maps?f=q&source=s_q&hl=en&geocode=&q=tychy&sll=37.0625,-95.677068&sspn=52.020054,114.169922&ie=UTF8&hq=&hnear=Tychy,+Silesia,+Poland&ll=50.123516,18.969373&spn=0.000649,0.001742&t=k&z=20 To po co ten dodatkowy przepis, je¶li nie traktowaæ go jako przepis Hmm, to ja uwa¿am go za szczególny i uwa¿am, ¿e jest potrzebny. Z czego mam siê t³umaczyæ? Bartek -- |
|
Data: 2011-04-13 17:39:18 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-13 09:03, bosman_maly.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): No faktycznie. To po co ten dodatkowy przepis, je¶li nie traktowaæ go jako przepis Ty nie wiem, pisa³em do przedpiscy. Te¿ uwa¿asz, ¿e je¶li przepis ogólny nakazuje "mo¿liwie blisko" a szczególny tylko po prawej jezdni, to musisz mo¿liwie blisko? Shrek, |
|
Data: 2011-04-13 20:11:01 | |
Autor: | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
przepis ogólny nakazuje "mo¿liwie blisko" a szczególny tylko po prawej jezdni, to musisz mo¿liwie blisko? B³êdnie u¿yty spójnik "a" miêdzy niesprzecznymi zdaniami czyni powy¿sze bezsensowne i nie mogê odpowiedzieæ. Bartek -- |
|
Data: 2011-04-17 14:11:22 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-13 22:11, bosman_maly.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): Masz ograniczenie do 50 w mie¶cie a znak (przepis szczególny) pokazuje 80. Masz w±tpliwo¶ci, ¿e nie mo¿esz jechaæ 80, bo przepisy s± nieprzecznie dla prêdko¶ci <50? Shrek. |
|
Data: 2011-04-17 18:28:54 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
> B³êdnie u¿yty spójnik "a" miêdzy niesprzecznymi zdaniami czyni powy¿sze Mam du¿e w±tpliwo¶ci, a wrêcz uwa¿am, ¿e mogê jechaæ 80. Dwa przepisy sprzeczne - wygrywa ten szczegó³owy. Przyk³ad do dupy. Bartek -- |
|
Data: 2011-04-17 22:30:34 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-17 20:28, Bartek pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): Masz dok³adnie tak samo - ogólnie teren zabudowany 50 - ogólnie mo¿liwie blisko prawej strony. Znak 80 mo¿esz jechaæ 80 (przepis szczególny) mimo, ¿e z terenu zabudowanego wynika 50. Masz cztery pasy mo¿esz jechaæ ca³± praw± stron± jezdni (oczywi¶cie jednym pasem - przepis szczególny), mimo ¿e ogólnie mo¿esz tylko mo¿liwie blisko prawej krawêdzi. Podobnie dla dróg dwujezdniowych. Przyk³ad nie jest do dupy - przepis ogólny pozwala 50, szczególny ju¿ 80. Przepis ogólny nakazuje mo¿liwie blisko prawej krawêdzi, szczególny ju¿ tylko po prawej stronie jezdni. Shrek. |
|
Data: 2011-04-18 07:26:29 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
Przyk³ad nie jest do dupy - przepis ogólny pozwala 50, szczególny ju¿ 80. Przepis ogólny nakazuje mo¿liwie blisko prawej krawêdzi, szczególny ju¿ tylko po prawej stronie jezdni. W pierwszym przypadku jad±c 80 nie jestem w zgodzie z ogóln± zasad±. W drugim jad±c przy prawej krawêdzi jezdni jestem w zgodzie. To lepszy przyk³ad jest gdy zasada ogólna pozwala 50, szczególna 30 wiêc jedziesz 30. -- |
|
Data: 2011-04-18 19:20:13 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-18 09:26, Bartek pisze:
W pierwszym przypadku jad±c 80 nie jestem w zgodzie z ogóln± zasad±. Mo¿e byæ i tak. Chodzi o to, ¿e zasady szczególne maj± wy¿szo¶æ nad ogólnymi. I mog± wymagania zarówno zaostrzaæ jak i ³agodziæ. Shrek. |
|
Data: 2011-04-19 06:42:08 | |
Autor: | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
Mo¿e byæ i tak. Chodzi o to, ¿e zasady szczególne maj± wy¿szo¶æ nad ogólnymi. I mog± wymagania zarówno zaostrzaæ jak i ³agodziæ. No i ³agodn± zasadê prawostronno¶ci zaostrzaj± m.in. przepisy o drogach >4 pasowych i dwujezdniowych. Bartek -- |
|
Data: 2011-04-19 19:30:08 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-19 08:42, bosman_maly.WYTNIJ@gazeta.pl pisze:
Shrek<lskorupka@wirtualna> napisa³(a): Zaostrzaj± w sensie, ¿e nie wolno przekraczaæ umownie to nazwijmy "osi drogi", a jednocze¶nie dopuszczaj± ruch znów umownie "ca³± praw± po³ow±". Shrek. |
|
Data: 2011-04-19 20:04:53 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Shrek"
Zaostrzaj± w sensie, ¿e nie wolno przekraczaæ umownie to nazwijmy "osi drogi", a jednocze¶nie dopuszczaj± ruch znów umownie "ca³± praw± po³ow±".Mo¿e byæ i tak. Chodzi o to, ¿e zasady szczególne maj± wy¿szo¶æ nadNo i ³agodn± zasadê prawostronno¶ci zaostrzaj± m.in. przepisy o drogach>4 Nie. Je¶li masz wolne oba pasy i nie jest to sytuacja szczególna, typu przygotowanie do skrêtu w lewo, obowi±zany jeste¶ jechaæ mo¿liwie blisko prawej krawêdzi, czyli prawym pasem. A nie "ca³± praw± po³ow±". -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-19 20:45:41 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-19 20:04, Mariusz Kruk pisze:
Zaostrzaj± w sensie, ¿e nie wolno przekraczaæ umownie to nazwijmy "osi EOT. Shrek |
|
Data: 2011-04-18 07:57:03 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Shrek"
Przyk³ad nie jest do dupy - przepis ogólny pozwala 50, szczególny ju¿ 80. Przepis ogólny nakazuje mo¿liwie blisko prawej krawêdzi, szczególny ju¿ tylko po prawej stronie jezdni. Bzdura. To nie jest sytuacja ogólny<->szczególny. Gdyby¶ nie mia³ tego przepisu, móg³by¶ wyprzedzaæ trzecim pasem. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-18 19:16:45 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-18 07:57, Mariusz Kruk pisze:
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Shrek" A gdyby nie przepis o dwóch jezdniach, to nawet przez bariery energoch³onne:P Shrek. |
|
Data: 2011-04-19 08:46:38 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Shrek"
A gdyby nie przepis o dwóch jezdniach, to nawet przez bariery energoch³onne:PPrzyk³ad nie jest do dupy - przepis ogólny pozwala 50, szczególny ju¿Bzdura. To nie jest sytuacja ogólny<->szczególny. Gdyby¶ nie mia³ tego Piêknie próbujesz odwróciæ kota ogonem, ale to nie zmieni faktu, ¿e po prostu przydzwoni³e¶, a teraz usi³ujesz to ukryæ myl±c "móc" w sensie "mieæ mo¿liwo¶æ" z "móc" w sensie "mieæ przyzwolenie". Jeszcze raz, wprost. Przepis o je¼dzie mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni jest czê¶ciowo niezale¿ny od przepisu o je¼dzie po jezdni znajduj±cej siê na prawej po³owie jezdni (swoj± drog±, ciekawe jak w ¶wietle tego zapisu rozumieæ sytuacjê np. z piêcioma pasami ruchu). Przepis, który nakazuje ci jechaæ mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni dzia³a zawsze. Czasami, w ¶wietle szczególnych regulacji (np. skrêt w lewo, wyprzedzanie), albo szczególnych sytuacji (t³ok), zmienia siê to, co rozumie siê jako "mo¿liwe". Natomiast przepis mówi±cy o je¼dzie po pasie znajduj±cym siê na prawej po³owie jezdni jest bezwzglêdny. Dlatego w przypadku np. drogi jednojezdniowej o czterech pasach ruchu (po dwa w ka¿dym kierunku) wolno ci jechaæ tylko po dwu prawych pasach ruchu. (chocia¿ fakt faktem, przepis ten jest czêsto po prostu redundantny wzglêdem znaków poziomych) -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-19 19:27:58 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-19 08:46, Mariusz Kruk pisze:
Bzdura. To nie jest sytuacja ogólny<->szczególny. Gdyby¶ nie mia³ tegoA gdyby nie przepis o dwóch jezdniach, to nawet przez bariery Nic nie próbuje. To ty próbujesz - o ile w przypadku drogi czteropasmowej twój wywód ma sens (co nie znaczy, ¿e mój nie), to w przypadku drogi dwujezdniowej ju¿ ¿adnego. Tam wyra¼nie widaæ, ¿e wprowadzono te przepisy jako przepisy szczególne dla dróg o czterech pasach lub dwóch jezdniach. Nakaz jazdy praw± jezdni± ca³kowicie za³atwia definicja ruchu prawostronnego, przez pas zieleni i tak wyprzedzaæ nie wolno - jaki cel twoim zdaniem przy¶wieca³ jego twórcom, który ju¿ nie jest okre¶lony w pozosta³ych przepisach? Shrek. |
|
Data: 2011-04-19 20:03:27 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Shrek"
Nic nie próbuje. To ty próbujesz - o ile w przypadku drogi czteropasmowej twój wywód ma sens (co nie znaczy, ¿e mój nie), to w przypadku drogi dwujezdniowej ju¿ ¿adnego.Piêknie próbujesz odwróciæ kota ogonem,Bzdura. To nie jest sytuacja ogólny<->szczególny. Gdyby¶ nie mia³ tegoA gdyby nie przepis o dwóch jezdniach, to nawet przez bariery News at eleven - przepis mówi±cy o jezdni dwukierunkowej nie stosuje siê przy jezdniach jednokierunkowych. BTW, w tym przypadku masz wcze¶niejszy przepis nakazuj±cy jazdê po prawej jezdni. pasach lub dwóch jezdniach. Nakaz jazdy praw± jezdni± ca³kowicie za³atwia definicja ruchu prawostronnego, Bzdura. Masz nakaz jazdy mo¿liwie blisko prawej krawêdzi jezdni. Bez dodatkowego przepisu mówi±cego o konieczno¶ci jazdy praw± jezdni± (i bez znaków, rzecz jasna), móg³by¶ spokojnie jechaæ praw± stron± lewej jezdni. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-19 20:44:51 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-19 20:03, Mariusz Kruk pisze:
Piêknie próbujesz odwróciæ kota ogonem,Nic nie próbuje. To ty próbujesz - o ile w przypadku drogi Oczywi¶cie, ¿e nie, ale s± to przepisy analogiczne. pasach lub dwóch jezdniach. Nakaz jazdy praw± jezdni± ca³kowicie To twoje zdanie. Jak dla mnie stwierdzenie "obowi±zuje ruch prawostronny" jednoznacznie definieuje, ze nale¿y jechaæ praw± jezdni±. Ale ja truskawki cukrem... BTW - je¶li ju¿ tak dos³ownie literalnie i jednostkowo traktujesz przepisy, to wyprzedzanie a tym bardziej jazda lewym pasem je¶li prawy jest zajêty jest niedozwolona - skoro tam kto¶ ju¿ jedzie, to jest to ostateczny dowód, ¿e jedziesz dalej ni¿ mo¿liwie blisko - on mo¿e, ty równie¿. Shrek. |
|
Data: 2011-04-18 19:09:40 | |
Autor: Krzysztof Rudnik | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
Bartek wrote:
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisał(a): Jest jawnie napisane, że znak ograniczenia prędkości może podnieść ograniczenie w terenie zabudowanym. |
|
Data: 2011-04-13 22:53:24 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On Mon, 11 Apr 2011, Shrek wrote:
W dniu 2011-04-10 18:46, Marcin Hy³a pisze: W latach 60. lub 70. zesz³ego wieku by³ taki wypadek, który przetoczy³ siê pó¼niej przez wszystkie instancje. Droga - 4 wyznaczone liniami przerywanymi pasy ruchu, *bez* pasa podwójnego na ¶rodku. Z jednej strony dwa pojazdy "jeden za drugim". Z drugiej strony trzy pojazdy - dwa na dwu kolejnych pasach ("swoim" prawym i tym drugim bli¿szym ¶rodka, po prawej stronie jezdni). Trzeci z pojazdów zaczyna wyprzedzanie, wje¿d¿aj±c na lew± czê¶æ jezdni - ma wolny pas. Ten z przeciwka równie¿ zaczyna wyprzedzanie... I teraz zadanie domowe: KD mia³ ile¶ nowelizacji, zmieni³ siê PoRD, ten te¿ mia³ ile¶ nowelizacji - a kto: - by³ winien (zosta³ uznany) ówcze¶nie - by³by winien dzi¶, je¶liby ww przepisu nie by³o :) Albo praw± jezdniê w przypadku drogi dwujezdniowej? "...halo, koledzy, uwaga, na A4 jaki¶ g³upek jedzie pod pr±d! - ¿eby tylko jeden, setki tak jad±, setki!" ;) pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-04-14 07:04:42 | |
Autor: Shrek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-04-13 22:53, Gotfryd Smolik news pisze:
W latach 60. lub 70. zesz³ego wieku by³ taki wypadek, który przetoczy³ Sytuacja raczej obecnie niespotykana. Z jednej strony dwa pojazdy "jeden za drugim". Ten co przejecha³ przez o¶ jezdni? W koñcu obowi±zuje ruch prawostronny. - by³by winien dzi¶, je¶liby ww przepisu nie by³o Ten co przejecha³ przez o¶ jezdni? W koñcu obowi±zuje ruch prawostronny, i nie mo¿na zajmowac pasów po lewej po³owie jezdni? No i co to zmienia? A tak naprawdê, to winny bêdzie ten, kto ma gorszego papugê. :) Ano w³a¶nie. Tylko w PoRD nie ma emotikonów, a sprawê jednoznacznie rozstrzyga "ruch prawostronny". Po co dodatkowy przepis? Shrek. |
|
Data: 2011-04-14 08:18:28 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Shrek <lskorupka@wirtualna> napisa³(a):
Ten co przejecha³ przez o¶ jezdni? W koñcu obowi±zuje ruch prawostronny.Który nie wyklucza jazdy po lewej czê¶ci jezdni - w razie potrzeby. Ty twierdzisz, ¿e wyklucza, i ¿e przy wyprzedzaniu jest przpis daj±cy dyspensê. To jak omijasz pojazd zajmuj±cy praw± czê¶æ jezdni? Bartek -- |
|
Data: 2011-04-14 10:39:41 | |
Autor: Mariusz Kruk | |
Posłowie znowelizowali prawo | |
epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Bartek"
Ten co przejecha³ przez o¶ jezdni? W koñcu obowi±zuje ruch prawostronny.Który nie wyklucza jazdy po lewej czê¶ci jezdni - w razie potrzeby. Mylicie dwie rzeczy. Po pierwsze - jest przepis mówi±cy o konieczno¶ci jazdy pasem znajduj±cym siê na prawej po³owie jezdni i ten przepis nie jest uchylany przez ¿aden inny. Nie ma przepisu mówi±cego, ¿e je¶li wyprzedzasz, mo¿esz jechaæ pasem na lewej po³owie jezdni. (przypominam, ¿e mówimy o sytuacji drogi jednojezdniowej dwukierunkowej, o co najmniej czterech pasach ruchu). Po drugie - mieszasz parê ró¿nych spraw - wyprzedzanie z omijaniem, jezdnie z pasami ruchu... Po trzecie - przeczytaj Art.1 KW. -- \-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- / | Kruk@epsilon.eu.org | http://www.nieruchomosci.pl/mieszkanie,58342761 | http://epsilon.eu.org/ | /-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- \ |
|
Data: 2011-04-14 11:29:00 | |
Autor: Bartek | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk@epsilon.eu.org> napisa³(a):
Mylicie dwie rzeczy. No i ja tak twierdzê. Po co wiêc to piszesz? Po drugie - mieszasz parê ró¿nych spraw - wyprzedzanie z omijaniem, Mieszam, ale nie mylê. Chyba sam nie ³apiesz o co tu chodzi. Bartek -- |
|
Data: 2011-05-07 01:43:26 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On Thu, 14 Apr 2011, Shrek wrote:
W dniu 2011-04-13 22:53, Gotfryd Smolik news pisze: Zgoda. Chyba nawet ówcze¶nie taka droga bez linii podwójnej by³a rzadko¶ci±. Z jednej strony dwa pojazdy "jeden za drugim". Nie. Ten, który zacz±³ pó¼niej wyprzedzaæ. A to by³ w³a¶nie ten, kto jecha³ po "swojej" po³owie jezdni. SN (bo sprawa tam dotar³a) wywiód³, ¿e z kolejno¶ci szczegó³owo¶ci przepisów wynika, ¿e *skoro* nie by³o linii podwójnej, to "swoja" po³owa jezdni jest uchylana przez bardziej szczegó³owy przepis dotycz±cy sprawdzenia "wolnego miejsca" przy wyprzedzaniu. - by³by winien dzi¶, je¶liby ww przepisu nie by³o Otó¿ IMO nie - by³oby tak samo. i nie mo¿na zajmowac pasów po lewej po³owie jezdni?> Pyta³em, bo by by³o *gdyby tego przepisu nie by³o* - w³a¶nie o to posz³o, ¿e kto¶ twierdzi³ ¿e jest "zbêdny"! Chyba Ty ;) No i co to zmienia? Istotnie zmienia punkt patrzenia na drog± - w³a¶nie tak, ¿e ka¿dy ma "swoj± po³owê" jezdni. A tak naprawdê, to winny bêdzie ten, kto ma gorszego papugê. A to pewnie te¿ :) Ano w³a¶nie. Tylko w PoRD nie ma emotikonów, a sprawê jednoznacznie rozstrzyga "ruch prawostronny". Po co dodatkowy przepis? IMO w³a¶nie powód wy¿ej. Rozstrzygniêcia SN i NSA bywa³y wielokroæ powodem zmiany prawa, i s±dzê ¿e zmiana o której mowa ma w³a¶nie takie ¼ród³o: zapobie¿enie, ¿eby jaki¶ przepis *szczegó³owszy* nie spowodowa³, ¿e "swoja po³owa" przestanie byæ "swoj± po³ow±" w tym konkretnym przypadku. Nawet, je¶li ten przypadek mo¿e wyst±piæ wy³±cznie na ¼le oznakowanej drodze. pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2011-05-07 09:59:43 | |
Autor: johnkelly | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
W dniu 2011-05-07 01:43, Gotfryd Smolik news pisze:
Z jednej strony dwa pojazdy "jeden za drugim". Dok³adnie na takiej samej zasadzie zosta³em uznany ofiar± kolizji a nie jej sprawc±. Sprawczyni, skrêcaj±c w drogê gruntow±, nie upewni³a siê czy jej kto¶ nie wyprzedza. Chodzi o to, ¿e wykonuj±cy manewr przed jego rozpoczêciem winien siê upewniæ, ¿e ma jak go wykonaæ. Pozdrawiam Maciej Ró¿alski -- ... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu .. ...................... blog: www.maciejrozalski.eu ...................... ................. blog o go: www.maciejrozalski.cal.pl .................. ... publikujê równie¿ na www.studioopinii.pl oraz johnkelly.salon24.pl .. |
|
Data: 2011-04-03 23:21:24 | |
Autor: Rowerex | |
Pos³owie znowelizowali prawo | |
On 2 Kwi, 22:00, Marcin Hy³a <ci...@rowery.org.pl.niespammuj.tu>
wrote: On 2011-04-02 21:46, Piotr M wrote: Co znaczy "na wprost"? Ma³y rysunek skrzy¿owania z mojej okolicy: a1 A1 | | B1||-- B2 b1- =b2 | | a2 A2 A1-A2: droga "dla samochodów" B1-B2: droga poprzeczna "dla samochodów" a1-a2: DDR równoleg³a do A1-A2 b1-b2: DDR równoleg³a do B1-B2 || i =:przejazdy rowerowe Przypadek 1. Rowerzysta jad±cy po DDR w kierunku a1-a2 kontra pojazd skrêcaj±cy z A1 do B1: rowerzysta jedzie "na wprost". Przypadek 2. Rowerzysta jad±cy po DDR w kierunku b1-a1 kontra pojazd skrêcaj±cy z B1 w kierunku A2: okre¶lenie ¿e rowerzysta w tym przypadku rowerzysta "jedzie na wprost" jest co najmniej dziwne, a przeje¿d¿a przecie¿ ten sam przejazd co w przypadku 1. Kto ma pierwszeñstwo obu przypadkach? Pozdr- -Rowerex |