Pospieszalski. Bliżej rynsztoka

Data: 2011-12-09 17:34:03
Autor: Przemysław W
Pospieszalski. Bliżej rynsztoka
W swoim programie w telewizji publicznej TVP Info Jan Pospieszalski na 30 rocznicę stanu wojennego urządził seans nienawiści pod adresem prof. Bronisława Geremka. Nieżyjącemu wielkiemu Polakowi, opozycjoniście, zarzucono zdradę. Materiałów dostarczył Grzegorz Braun - specjalista od opluwania zmarłych.

Jan Pospieszalski - jeden z czołowych publicystów IV RP- wrócił na antenę telewizji publicznej w listopadzie. Jego program pokazywany jest teraz nie na antenie Dwójki, lecz w TVP Info. Zmienił też nazwę z "Warto rozmawiać" na "Jan Pospieszalski - bliżej".

W czwartkowy wieczór (8 grudnia 2011 r.) do audycji o stanie wojennym zaproszono Bronisława Wildsteina i Grzegorza Brauna - reżysera z misją lustratora, tego samego, który w maju tego roku, na spotkaniu ze studentami KUL powiedział, że zmarły abp Józef Życiński był "agentem, kłamcą i łajdakiem." Stronę umiarkowaną mieli w dyskusji reprezentować działacze opozycji w PRL- Andrzej Czuma i Andrzej Celiński.

Braun z biało-czerwonym kotylionem w klapie przedstawiony został jako "opozycjonista i reżyser" (w stanie wojennym miał 14 lat). Był główną gwiazdą audycji. O telewizji, w której właśnie występował, powiedział, że to "reżimowa telewizja zwana dla zmylenia przeciwnika publiczną".(Pospieszalski nie protestował). Ttwierdził też, że "stan wojenny i Okrągły Stół to dwa końce tej samej polityki" i "jeśli komuś podoba się Okrągły Stół to jest za stanem wojennym".

Potem Pospieszalski zapowiedział, materiał który "odnalazł Grzegorz". "To wstrząsający dokument, który naprawdę zadziwia nawet historyków"- reklamował prowadzący, pokazując fragment filmu Brauna pt. "Towarzysz generał" (o gen. Wojciechu Jaruzelskim). Dokument to depesza ambasadora komunistycznych Niemiec (NRD) do kierownictwa służb specjalnych tego kraju. Relacjonuje on rozmowę, którą przed wprowadzeniem stanu wojennego, jesienią 1981r. miał odbyć z ówczesnym ministrem rządu PRL Stanisławem Cioskiem. W tej rozmowie Ciosek miał opowiedzieć o tym, że Bronislaw Geremek, jeden z głównych doradców "Solidarności", mówił mu, że "po siłowej konfrontacji z władzą Solidarność mogłaby powstać na nowo, jako rzeczywisty związek zawodowy, bez Matki Boskiej w klapie, bez programu gdańskiego, bez politycznego oblicza i ambicji sięgania po władzę".

W filmie dokument komentuje jego prawdziwy odkrywca - Wojciech Sawicki z IPN. Rumiany z przejęcia stwierdza, że "nie można bardziej zdradzić ruchu, którego jest się wpływowym doradcą". Mimo, że omawiany materiał jest relacją z trzeciej ręki, prof. Geremek nie żyje, a autor filmu nie próbował nawet zweryfikować informacji, chociażby u Cioska, dla Pospieszalskiego, Brauna i Wildsteina dokument był "szokujący". Speszony Andrzej Czuma próbował sprowadzić dyskusję na inne tory. Charakter pokazał Andrzej Celiński, który rewelacje Brauna skwitował stwierdzeniem, że tego typu materiały są szokujące "tylko dla idiotów, którzy mają z góry ustaloną tezę". I właściwie to wystarczyłoby za cały komentarz, gdyby nie fakt, że rynsztok Pospieszalskiego i Brauna firmuje telewizja publiczna. W ramach misji.

Dla chętnych - zapis programu Pospieszalskiego na stronie internetowej TVP Info

Więcej... http://wyborcza.pl/1,75968,10790432,Pospieszalski__Blizej_rynsztoka.html#ixzz1g3WbqNlR

Przemek

--

"Po raz pierwszy w demokratycznej Polsce były premier - a mieliśmy ich 14 po
1989 r. - stanął przed sądem w karnym procesie. To precedensowe zdarzenie

Data: 2011-12-09 08:54:07
Autor: jrr
On 9 Gru, 17:34, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:
[...]

Nop, no... Bez przesady!
jaruzel jeszcze żyje.
jb

Data: 2011-12-09 17:58:24
Autor: Przemysław W
Użytkownik "jrr" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:acaa4be5-5c02-41c2-94d6-c941a8e144ece2g2000vbb.googlegroups.com...
[...]

Ktoś twierdzi, że jest inaczej?

Przemek

Data: 2011-12-09 12:24:14
Autor: jrr
On 9 Gru, 17:58, PrzemysĹ aw W <Brońmy RP przed pisem@...pl> wrote:
Użytkownik "jrr" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:acaa4be5-5c02-41c2-94d6-c941a8e144ece2g2000vbb.googlegroups.com...
> [...]

> Bronisława Geremka. Nieżyjącemu wielkiemu Polakowi, opozycjoniście,
> zarzucono zdradę. Materiałów dostarczył Grzegorz Braun - specjalista od

To są rzeczy drugorzędne.
Ważne, że największymi specjalistami od opluwania byli komunisci. Całą
historię i dorobek ludzkiej cywilizacji chieli utopić w wychodku.
Dlatego zasłużyli na totalna negację tak, jak oni zanegowali świat. I
nie ważne, czy któryś z tych wypierdków ludzkości jeszcze żyje, czy
przeniósł się już do Krainy Wiecznego Chlewu.

jb

Przemek

Data: 2011-12-09 17:42:23
Autor: the_foe
W dniu 2011-12-09 17:34, Przemysław W pisze:
[...]

przyjmujac to za prawde, to wynika z tego, ze Geremek dopuszczal poswiecenie Walesy. Dziwne, ze ci sami ludzie, ktorzy twoerdza ze Walesa byl agentem jednoczesnie robia zarzut Geremkowi, ze dopuszczal istnienie Solidarnosci bez Walesy...

--
the_foe

Data: 2011-12-09 09:42:20
Autor: Marek
On Dec 9, 5:42 pm, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

poswiecenie Walesy. Dziwne, ze ci sami ludzie, ktorzy twoerdza ze Walesa
byl agentem jednoczesnie robia zarzut Geremkowi, ze dopuszczal istnienie

No ale Geremek nie twierdzil, ze Walesa byl agentem, wiec dlaczego
chcial go usunac ?

Chyba tylko z jednego powodu - sam byl agentem...

Data: 2011-12-09 19:29:48
Autor: boukun

Użytkownik "Marek" <mwisniewski2008@googlemail.com> napisał w wiadomości news:febf5e93-66e6-42eb-a042-f87704f49073c13g2000vbh.googlegroups.com...
> [...]

chcial go usunac ?

Chyba tylko z jednego powodu - sam byl agentem...
-- -- -- -- -- -- -- -- -- --
Oczywiście, zatargi mieli już przed wyjazdem do Warszawy i się wspólnie szantażowali. Filmik jak rozwalili Solidarność przytoczyłem w odpowiedzi dla the_foe... Ci wszyscy agenci miali i mają na siebie haki...

boukun

Data: 2011-12-09 12:58:07
Autor: jrr
On 9 Gru, 17:42, the_foe <the_...@wupe.pl> wrote:
> [...]

> władzę".

przyjmujac to za prawde, to wynika z tego, ze Geremek dopuszczal

Dopuszczał, nie dopuszczał... Świat nie jest czarno-biały

   Dziwne, ze ci sami ludzie,

...a ludzie rzadko tacy sami jak wcześniej.

ktorzy twoerdza ze Walesa
byl agentem

Był agentem SB, czyli piesków od mokrych robót (w dodatku agentem
wygasłym w latach 70). Po 80 roku sytuacja się zmieniła. Już nie
chodziło o kablowanie pojedyńczych roboli, lecz o wmontowanie całego
społecznego ruch w system. Geremek doskonale to rozumiał, ale musiał
na kimś się oprzeć. Najlepszym kandydatem był Wałęsa, lecz on
początkowo nie chciał.
Sytuacja znów się zmieniła, gdy Wałęsa dostał Nobla. Związek zwykle
wybaczał drobne kablowanie w przeszłości (iluż takich było!), ale
Wielki Świat?... Waga przeszłości Wałęsy stała się cięższa o tego
Nobla. Takich sytuacji mie rozgrywała już lokalna esbecja, tylko
stojące nieco wyżej służby informacyjne. To dzieki nim Wałęsa zaczął
wkraczać na salony wielkiej polityki.

Pozdrawiam
Jacek Biały

Data: 2011-12-09 17:20:36
Autor: Obserwator
the_foe <the_foe@wupe.pl> napisał(a):
[...]

czy ty potrafisz czytac ze zrozumieniem? Kolejny raz udawadniasz, ze nie
rozumiesz tekstu pisanego, a go komentujesz po swojemu.

Ponadto *ci ludzie* nie twierdza (w domysle:bezpodstawnie), ale UDOWODNILI, ze
Walesa byl agentem bezpieki. Mam powtorzyc, aby dotarlo?

Data: 2011-12-09 22:18:12
Autor: pluton
Pospieszalski. Bliżej rynsztoka
Ponadto *ci ludzie* nie twierdza (w domysle:bezpodstawnie), ale
UDOWODNILI, ze
Walesa byl agentem bezpieki. Mam powtorzyc, aby dotarlo?

A sa na to jakies dowody ?

Nullification

Data: 2011-12-09 18:30:05
Autor: Przemysław W
Pospieszalski. Bliżej rynsztoka

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał ,

 Dziwne, ze ci sami ludzie, ktorzy twoerdza ze Walesa byl agentem jednoczesnie robia zarzut Geremkowi, ze dopuszczal istnienie Solidarnosci bez Walesy...

Można mnożyć przykłady wypowiedzi "tych ludzi", które wzajemnie się wykluczają. Wystarczy posłuchać kurdupla żeby dojść do wniosku, że to strata czasu.

Przemek

Data: 2011-12-09 19:27:15
Autor: boukun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jbtgiv$3up$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tylko kurduplowi to PR robisz ty i GWno. Ty to bezmyślnie, prowadzony papką GWna, a GWno w jakim celu, to się domyślam, że go kreują na prawicowca i opozycjonistę obecnie, ha, ha, ha...

boukun

Data: 2011-12-09 19:22:38
Autor: boukun

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:jbtdpc$69s$1news.dialog.net.pl...
[...]

Przecież to się w żaden sposób nie wyklucza?
Nie ma tu też żadnych sprzeczności czy czegokolwiek dziwnego?

Wałęsa też Kuroniowi i Modzelewskiemu w 1981 roku publicznie groził, żeby byli cicho, bo on ma na nich też kwity i mogą razem z nim wszyscy popłynąć...

Tu masz, jak Bolek Wałęsa zniszczył razem z Geremkiem Solidarność http://www.youtube.com/watch?v=WE9_k7zUeTg&feature=channel_video_title

boukun

Data: 2011-12-09 17:45:16
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jbtd9u$pbq$1inews.gazeta.pl...
[...]

Hieny zawsze zbiegają się kiedy czują padlinę!

BomBel

Data: 2011-12-09 19:10:04
Autor: jadrys
Pospieszalski. BliĹźej rynsztoka
[...]

W świetle tego co tu kiedyś boukun zademonstrował robisz "niedźwiedzią przysługę" profesorowi, Jacek. Otóż z tego materiału boukuna wynikało jasno że p. Geremek wcale nie czuł się Polakiem.

Data: 2011-12-09 19:15:22
Autor: Przemysław W
Pospieszalski. BliĹźej rynsztoka
Użytkownik "jadrys" <Che@yahoo.com> napisał

W świetle tego co tu kiedyś boukun zademonstrował robisz "niedźwiedzią przysługę" profesorowi, Jacek. Otóż z tego materiału boukuna wynikało jasno że p. Geremek wcale nie czuł się Polakiem.

Jak bokun pisze o Żydach, to ma to dla mnie wartość zeszłorocznego śniegu.

Przemek

Data: 2011-12-09 19:22:32
Autor: jadrys
W dniu 2011-12-09 19:15, Przemysław W pisze:
[...]

Nie, to nie był autorski tekst boukuna. To był zamieszczony rzekomy wywiad p. Geremka z jakąś dziennikarką. Materiał archiwalny.

Data: 2011-12-09 19:47:29
Autor: boukun

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:jbtj7s$ble$1inews.gazeta.pl...
[...]

No, a oni, ci konkretni ci przecież tak dobrze robią..., tylko, że dziwne, że tylko im się od 22 lat żyje najlepiej...

boukun

Data: 2011-12-10 04:41:01
Autor: stevep
Dnia 09-12-2011 o 19:10:04 jadrys <Che@yahoo.com> napisał(a):

[...]

A ty czujesz się idiotą?

--
stevep

Data: 2011-12-09 19:13:12
Autor: boukun
[...]

Buuaahhhaahhhaaa, kiedy wy sie Kawecki w końcu obudzicie. Podtykając wam pod nos, że Geremek był inspiratorem stanu wojennego i zdrajcą, a wy ciągle, że ten Żyd to wielki Polak...
Tfu! was to powinni na gołą dupę bić..., żebyście w końcu otrzeźwieli, że nie żyjemy w wolnym kraju...

boukun

Data: 2011-12-10 04:42:22
Autor: stevep
Dnia 09-12-2011 o 19:13:12 boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):

[...]

Jednak musiał cię wydupczyć ten Geremek i stąd taka obsesja.

--
stevep

Data: 2011-12-09 20:06:36
Autor: pluton
Pospieszalski. Bliżej rynsztoka
W swoim programie w telewizji publicznej TVP Info Jan Pospieszalski

mnie to wali. nie place abonamentu.

Nullification

Pospieszalski. Bliżej rynsztoka