Pospieszalski - stan wojenny trwa do dziś

Data: 2011-12-10 09:38:36
Autor: Jacek Biały
Pospieszalski - stan wojenny trwa do dziś
Fakt, że stan wojenny trwa do dziś, widać chociażby na tej grupie. To
wtedy, po jego wprowadzeniu zaczęły wyrastać dzisiejsze zasieki,
biegnące w nawet w poprzek politycznych barw i upodobań. Jakie jest
najgłębsze ich źródło?
Otóż przed stanem wojennym możliwa była jeszcze dyskusja pomiędzy
różnymi poglądami na tematy społeczne lub inne (poglądy zawsze mogą ze
sobą rozmawiać). Jednak stan wojenny wprowadził zupełnie inny, głęboko
psychologiczny rodzaj podziału, który raczej wyklucza dyskusję. Od
tego czasu społeczeństwo polskie zaczęło dzielić się na dwie
przeciwstawne kategorie ludzi, niezależnie od deklarowanych poglądów i
organizacyjnych przynależności.
Istota dzisiejszej wojny polsko-polskiej nie leży w przestrzeni
intelektualnych racji na tematy polityki itd. Istota tej wojny leży w
sferze ludzkiej wiary. I niezależnie od wiary oficjalnie wyznawanej,
dzisiejsi Polacy dzielą się na tych, którzy wierzą, że wprowadzenie
stanu wojennego było konieczne i tych, którzy tej wiary nie
podzielają. Można dodać, że w latach 80. wiara ta dawała pewien
komfort psychiczny niezbędny do tego, aby w tej rzeczywistości jakoś
się kręcić (dlatego jej wyznawcy są dzisiaj na ogół lepiej ustawieni
od tych drugich).
Lecz życie sobie płynie i odkrywa prawdę. Zupełnie jak w średniowieczu
zaczęły pojawiać się 'oszołomy', którzy wbrew wszelkim autorytetom
dowodzą, że ziemia jest nie tylko okrągła, a jeszcze się kreci. Co na
to reszta? Reszta zawsze posiadała kapłanów, którzy na swój sposób
potrafią utrwalać wygodny obraz świata (jak widać, od czasów
średniowiecza ludzka mentalność niewiele się zmieniła). Lecz co
takiego strasznego może nieść prawda, że zbrodnia stanu wojennego nie
była Polsce potrzebna? Myślę, że nic gorszego od wstydu.

Proszę wybaczyć wulgarne określenia, lecz stan wojenny wyglądał tak,
jakby z nieba zamiast deszczu wylały się na ziemie tony gówna.
Tymczasem żyć trzeba, a życie wymaga jakiegoś moralnego ładu, no i
kompromisów... Jednak każdy mentalny kompromis z czerwonym gównem żąda
rezygnacji chociażby z części własnego człowieczeństwa (taka jest
zasadnicza konstrukcja czerwonego gówna - niestety).
Jestem daleki od jakichkolwiek ocen moralnych. Jednak fenomen
dzisiejszej polsko-polskiej wojny wymaga przemyśleń. Można sądzić, że
obozy dla internowanych służyły do swego rodzaju reedukacji, czyli
karmienia ludzi czymś, co później bardzo trudno jest wypluć.
Najbardziej na ten proces narażeni byli ci, którzy siedzieli w
towarzystwie 'śpiochów' obudzonych właśnie na czas stanu wojennego.
Były to zalążki dzisiejszego kościoła lewosławnego.
Kościół lewosławny wykreował własną filozofię historii najnowszej,
głoszącą konieczność jej głównych wydarzeń. Tego rodzaju dogmaty nie
są rzeczą nową. Nie wymyślił ich Marks ani nawet Hegel, bo sięgają
czasów biblijnych. Lecz kapłani kościoła lewosławnego zbudowali własną
teorię moralną, którą podzielili się z wyznawcami różnych
światopoglądów (gdyby w Biblii pisało o okrągłym stole, mogło by być
trudniej).
Wprowadzony trzydzieści lat temu stan wojenny przeszedł dzisiaj w fazę
wojny religijnej. O co? O czerwone gówno, które boli jednych i
drugich, lecz po przeciwnych stronach przełyku. Straszny ból...
__
Pozdrowienia!
jb

Data: 2011-12-10 18:54:47
Autor: pluton
Pospieszalski - stan wojenny trwa do dziś
mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

Nullification

Data: 2011-12-10 12:17:39
Autor: Jacek Biały
On 10 Gru, 18:54, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

Potrzebujesz wersję na gadu-gadu?
jb

Data: 2011-12-10 21:46:14
Autor: pluton
Pospieszalski - stan wojenny trwa do dzi?
mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

Potrzebujesz wersję na gadu-gadu?

Moze byc na pierdu-pierdu.

Nullification

Data: 2011-12-10 13:00:07
Autor: Jacek Biały
On 10 Gru, 21:46, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

> Potrzebujesz wersję na gadu-gadu?

Moze byc na pierdu-pierdu.

to se pierdnij i nie marudź

jb

Data: 2011-12-10 22:07:28
Autor: pluton
Pospieszalski - stan wojenny trwa do dzi?
> mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

> Potrzebujesz wersję na gadu-gadu?

Moze byc na pierdu-pierdu.

to se pierdnij i nie marudź

ale nie bedziesz mnie prosil o streszczenie moich pierdow w jednym zdaniu ?

Nullification

Data: 2011-12-10 19:02:35
Autor: Marek Czaplicki
pluton pisze na pl.soc.polityka w dniu sobota 10 grudzień 2011 18:54:

mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

No nie wiesz. Stan wojenny to jest to, co jednym pozwala twierdzić że są o.k.,  a drugim że są w porządku. Czy jakoś tak. :-)

Data: 2011-12-10 20:44:30
Autor: matusm

Użytkownik "pluton" <zielonadupax@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jc06g4$fhb$1inews.gazeta.pl...
mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

-- Sluzba Bezpieczenstwa moze i powinna kreowac rozne stowarzyszenia, kluby czy nawet partie polityczne. Ma za zadanie gleboko infiltrowac istniejace gremia kierownicze tych organizacji na szczeblu centralnym i wojewodzkim, a takze na szczeblach podstawowych, musza byc one przez nas operacyjnie opanowane. Musimy zapewnic operacyjne mozliwosci oddzialywania na te organizacje, kreowania ich dzialalnosci i kierowania ich polityka." -- Czeslaw Kiszczak, luty 1989 roku z posiedzenia kierownictwa MSW -- -- -- -- -- -- -
pozdrowienia
matusm

Data: 2011-12-11 04:28:24
Autor: stevep
Dnia 10-12-2011 o 18:54:47 pluton <zielonadupax@gazeta.pl> napisał(a):

mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

Potrzebne ci te wypowiedzi oszalałego fanatyka?

--
stevep

Data: 2011-12-11 10:27:30
Autor: pluton
Pospieszalski - stan wojenny trwa do dziś
mozna poprosic o streszczenie w 1 zadaniu ?

Potrzebne ci te wypowiedzi oszalałego fanatyka?

Skoro tyle tekstu nawalil, to niewykluczone, ze mial cos do powiedzenia.
Chcialem sprawdzic, czy rzeczywiscie mial, a jezeli mial, to co to bylo.

Nullification

Data: 2011-12-11 01:47:01
Autor: Jacek Biały
On 11 Gru, 10:27, "pluton" <zielonadu...@gazeta.pl> wrote:
> [...]

Skoro tyle tekstu nawalil, to niewykluczone, ze mial cos do powiedzenia.
Chcialem sprawdzic, czy rzeczywiscie mial, a jezeli mial, to co to bylo.

No to sprawdziłeś Pluciu.
A teraz pobaw się ze Stefankiem :)

jb

Nullification

Data: 2011-12-12 05:18:07
Autor: stevep
Dnia 11-12-2011 o 10:47:01 Jacek Biały <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

Skoro tyle tekstu nawalil, to niewykluczone, ze mial cos do powiedzenia.
Chcialem sprawdzic, czy rzeczywiscie mial, a jezeli mial, to co to bylo.

Eeee, w "pomidora" tylko z tobą pieniaczu.

--
stevep

Data: 2011-12-12 08:43:44
Autor: jrr
On 12 Gru, 05:18, stevep <stevep...@invalid.tkdami.net> wrote:
Dnia 11-12-2011 o 10:47:01 Jacek Biały <jacekbia...@tlen.pl> napisał(a):

> No to sprawdziłeś Pluciu.
> A teraz pobaw się ze Stefankiem :)

> jb

Eeee, w "pomidora" tylko z tobą pieniaczu.

No cóż Piszczyk... Zagrajcie z Pluciem w kapustę.
_kolektyw
--
stevep
Używam klienta poczty Opera Mail:http://www.opera.com/mail/

monfli

Data: 2011-12-13 04:57:17
Autor: stevep
Dnia 12-12-2011 o 17:43:44 jrr <jacekbialy0@tlen.pl> napisał(a):

> [...]

> jb

Eeee, w "pomidora" tylko z tobą pieniaczu.

No cóż Piszczyk... Zagrajcie z Pluciem w kapustę.

Pomidor pieniaczu.

--
stevep

Data: 2011-12-10 20:11:34
Autor: Leprechaun

Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbialy0@tlen.pl> napisał w wiadomości news:2e4a4b06-96a2-465a-9e25-8a53053f562bi6g2000vbe.googlegroups.com...
Fakt, że stan wojenny trwa do dziś, widać chociażby na tej grupie.

Komuna to PiS, PO to Solidarność.

BomBel

Data: 2011-12-10 12:11:12
Autor: Jacek Biały
On 10 Gru, 20:11, "Leprechaun" <brudy.polityc...@pralnia.tw> wrote:
Użytkownik "Jacek Biały" <jacekbia...@tlen.pl> napisał w wiadomościnews:2e4a4b06-96a2-465a-9e25-8a53053f562bi6g2000vbe.googlegroups.com...
Fakt, że stan wojenny trwa do dziś, widać chociażby na tej grupie..

Komuna to PiS, PO to Solidarność.

:-DDD

Tusk też Solidarność? Powiem ci w jednym zdaniu:
PO wzieło się z podziemia gospodarczego PRL, które koledzy z służb
mundurowych wykreowali na polityków, dzięki czemu i one się tam
znalazły.

pozdr
jb

Data: 2011-12-10 21:48:37
Autor: pluton
[...]

Jaruzelski na pewno wie, że wykreowal Tuska ?

Nullification

Data: 2011-12-10 22:15:34
Autor: kefirh
W dniu 2011-12-10 21:11, Jacek Biały pisze:
[...]

Jeśli można jedną korektę ...

Niech "podziemie" zostanie domeną legendarnych bojowników z "systemem".
A PO wykreowało polityczne "nadziemie", gdzie wysoko hen unoszą się "Ubermensche".
Może być?

kefirh

Data: 2011-12-10 23:50:57
Autor: boukun

Użytkownik "Leprechaun" <brudy.polityczne@pralnia.tw> napisał w wiadomości news:4ee3af2b$0$5811$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Tak, ale ta żydowska, Geremkowska, zdradziecka, już bez Polaków, wytrzebionych w latach 1981-1989 z opozycji...

boukun

Data: 2011-12-11 04:30:00
Autor: stevep
Dnia 10-12-2011 o 23:50:57 boukun <boukun@neostrada.pl> napisał(a):

[...]

Lecz się, ty bez tego Geremka żyć nie możesz.

--
stevep

Pospieszalski - stan wojenny trwa do dziś