Pospolite z³odziejaszki w togach mentorów.

Data: 2014-11-17 04:35:28
Autor: stevep
Pospolite z³odziejaszki w togach mentorów.
#   Czy znajdzie siê w polskim parlamencie kto¶, kto zgodnie z  ewangelicznym stwierdzeniem, bêdzie móg³ rzuciæ kamieniem w Hofmana i jego  przybocznych?

      Wstêpne przegl±dy dokonane w prezydium sejmu wykaza³y, ¿e turystyka  sejmowa dotknê³a chyba wszystkich pos³ów. S± wyj±tki - ale nie jestem  pewien, czy dlatego, ¿e s± kryszta³owo uczciwi, czy dlatego, ¿e brak  danych? Poniewa¿ ja tych danych nie posiadam, zak³adam, ¿e s± oni uczciwi.

      Reszta niestety w wiêkszym lub mniejszym stopniu jest w t± aferê  umoczona.

      Zauwa¿y³em, ¿e s± dwa rodzaje podejrzanych aspektów. Jeden to  geograficzny, drugi finansowy.

      W pierwszym aspekcie problem polega na ty, ¿e ja nie wiem co wynik³o  z egzotycznych podró¿y pos³ów. Mo¿e co¶ pozytywnego. Nie wiem, czy  istnieje obowi±zek "sprawozdawania" z takich podró¿y? Komu takie  sprawozdania nale¿a³oby sk³adaæ? Oczywiste wydaje siê, ¿e g³ównie temu,  kto daje pieni±dze. Ale te¿ takie wyprawy powinny byæ zaakceptowane przez  klub poselski - i tam te¿ powinny wp³ywaæ kopie tych sprawozdañ. Zreszt±  ta czê¶æ procedury powinna obejmowaæ ka¿dy wyjazd. Dzisiaj bowiem  przewodnicz±cy P³aszczak z min± niewini±tka mówi, ¿e on nie jest w stanie  oceniæ przekrêtów swoich kolegów, (np. dwa dni samochodem do Londynu i z  powrotem), bo nic na ten temat nie wie.

      Drugi aspekt finansowy - dosyæ szeroko opisywany, bowiem jego skutki  mog± ju¿ byæ oceniane przez prokuraturê. Wspomnê tylko, ¿e Kaczyñski  pierwszy sformu³owa³ tezê, ¿e winni za przekrêty Hofmana s± - Halicki i  Kopacz. Oni bowiem nie dopilnowali tego, by Hofman nie krad³. Za nim z  wielkim przekonaniem powtórzy³ to przewodnicz±cy klubu poselskiego PiS -  pose³ P³aszczak.

      To mi nasuwa pewne pytanie. Po czym mo¿na poznaæ, ¿e kto¶ jest z  PiS-u? Po tym, ¿e na pytanie: "dlaczego Hofman krad³", zawsze us³yszymy  odpowied¼" "bo mu Halicki i Kopacz pozwalali". A przecie¿ za rz±dów PiS-u  znalaz³bym te¿ paru pos³ów ówczesnej opozycji, którym premier Jaros³aw,  marsza³kowie sejmu: Marek Jurek i Ludwik Dorn te¿ pozwalali na podobne  przekrêty. Pewnie - dzisiaj Jaros³aw bêdzie gotów obu marsza³ków ods±dzaæ  od czci i wiary. Ale wtedy siedzia³ cicho. A wystarczy³o wtedy wprowadziæ  proste ale dosyæ rygorystyczne zasady rozliczania wyjazdów zagranicznych -  by dzi¶ nie musieæ siê wstydziæ za swych muszkieterów.

      Min. Halicki zapowiedzia³, ¿e poda P³aszczaka do s±du. Mam nadziejê,  ¿e dotrzyma s³owa. Chodzi mi g³ównie o zapowiadane bardzo wysokie  odszkodowanie. Nie jestem pieniaczem, i by³bym zniesmaczony, gdyby ca³e  nasze ¿ycie polityczne przenios³o siê do s±du. G³upio bowiem czekaæ z  g³osowaniem w sejmie na wyrok s±du, czy po³owa pos³ów nie dostanie wyroku  z powodu k³amstw i oszczerstw. Jednak jeden czy dwa zdecydowane wyroki z  dotkliwymi karami za oszczerstwa - mo¿e po³o¿y³yby kres takiemu lekkiemu  rzucaniu kalumnii jak to ma w zwyczaju PiS z jego prezesem na czele.

      Niezale¿nie jednak od poczynañ Halickiego, sprawê przekrêtów, nie  tylko trzech muszkieterów z PiS-u, nale¿y wyja¶niæ. Decyzja marsza³ka  Sikorskiego jest wiêc jak najbardziej na miejscu.

      Ale jest problem. PiS nie ufa ludziom , którzy na zlecenie marsza³ka  sejmu maj± przeprowadziæ audyt. PiS nie ufa w³adzy, Platformie  Obywatelskiej, Pañstwowej komisji wyborczej itd. To wszystko jedna sitwa,  klika i mafia.

      Pomimo to PiS proponuje powo³anie komisji sejmowej do sprawdzenie  sejmowych wycieczek. Przy czym nalega, by sprawdzania odbywa³o siê  krzy¿owo. Np. PiS lustruje pos³ów PO, a PO lustruje tych z PiS-u.  Oczywi¶cie lustracja w wykonaniu cz³onków PiS by³aby uczciwa i wiarygodna,  natomiast lustracja w wykonaniu PO - niewiarygodna. Dlaczego? Dlatego, ¿e  PiS nie ufa ..... - da capo al fine.

      Nie wiem jak siê to wszystko skoñczy. Powinno siê skoñczyæ podaniem  do dymisji wszystkich i wszystkiego. W niektórych przypadkach nawet  do¿ywotniej dymisji. My¶lê tu o ludziach, próbuj±cych wmówiæ nam swe  wysokie morale, ludziach poni¿aj±cych nas poprzez sytuowanie o trzy  poziomy ni¿ej. Ludziach którzy w koñcu okazali siê zwyk³ymi oszustami i  z³odziejami. O ludziach, którzy tych zwyk³ych z³odziei i oszustów  ochraniali i powierzali wysokie funkcje w partii. Ludziach, którzy  przyw³aszczyli sobie patriotyzm.

      Nie wkurzaj± mnie przekrêty pos³ów na delegacjach. To zjawisko jest,  a przynajmniej by³o bardzo powszechne w¶ród wszystkich pracuj±cych. Sam  pamiêtam, ¿e jako m³ody pracownik przechodzi³em szkolenie starszych  kolegów w zakresie rozliczania delegacji. Oczywi¶cie nie popieram takich  zachowañ. W czasach o których piszê panowa³ PRL. Stosuj±c takie machlojki,  walczy³em z komun± i stopniowo przyczynia³em siê do jej upadku. Dzisiaj  PiS tkwi±c prze¶wiadczeniu o istnieniu kondominium, te¿ w ten sposób  walczy z okupantem. Czy kto¶ to bierze powa¿nie? Oczywi¶cie, ¿e poza paru  wyj±tkami z PiS-u - nikt przy zdrowych zmys³ach.

      Wkurza mnie natomiast maksymalnie fakt, ¿e pospolite z³odziejaszki  przybieraj± postaæ mentorów i pouczaj± mnie o moralno¶ci i etyce. Proszê  mi powiedzieæ jak± ma dzisiaj warto¶æ okre¶lenie "prawdziwy patriota"  stworzone przez te indywidua? Teraz inaczej patrzê na pewne s³owa prezesa  - teraz wola³bym towarzystwo ZOMO, ni¿ Hofmana i spó³ki. Tam przynajmniej  mog³em liczyæ, ¿e spotkam jakiego¶ uczciwego cz³owieka, który musi wykonaæ  rozkaz. W towarzystwie pisowców, takiej nadziei nie mam. #
Ze strony:
http://tnij.org/nfgn32s

--
stevep
-- -- -

Pospolite z³odziejaszki w togach mentorów.