|
Data: 2019-12-05 04:21:33 |
Autor: andal |
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie. |
On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:
No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
mierzac ilosc obrotow kol.
"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
I tak dla ciekawosci:
https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...
Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
moze nieco swiatla rzucic?
Tarcie potoczyste
http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.html
|
|
|
Data: 2019-12-05 06:42:54 |
Autor: sczygiel |
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie. |
On Wednesday, 4 December 2019 22:21:36 UTC-6, andal wrote:
On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:
> No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
> I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
> czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
> mierzac ilosc obrotow kol.
> > "Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."
> > Na co ja odpowiadam ze to bzdura.
> > I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
> powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?
> > Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?
> > Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
> na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.
> > Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
> np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
> 16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
> nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> I tak dla ciekawosci:
> > https://youtu.be/_2l5bOhHNxU
> > Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
> zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...
> > Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
> moze nieco swiatla rzucic?
Tarcie potoczyste
http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.html
Tak, na moje oko to jest lepsze wytlumaczenie.
|
|