Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.

Data: 2019-12-05 04:21:33
Autor: andal
Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.
On Wed, 04 Dec 2019 19:00:06 -0800, sczygiel wrote:

No wiec dowiedzialem sie ze istnieje cos takiego jak posredni tpms.
I o ile nie mam watpliwosci ze dziala korzystajac z czujnikow abs/esp
czy jakichs tam jeszcze o tyle wszystkie zrodla podaja ze wynik podaje
mierzac ilosc obrotow kol.

"Bo niedopompowane kolo jest mniejsze."

Na co ja odpowiadam ze to bzdura.

I teraz co? Mamy powtorke mitu o taksowkarzu oszuscie co se upuscil
powietrza zeby klienta na dodatkowe kilometry naciagnac?

Orientuje sie ktos nieco bardziej w temacie?

Bo mi sie zdaje ze tam po prostu bedzie permanentna roznica w odpowiedzi
na przyspieszenie lub hamowanie a nie roznica w predkosciach obrotowych.

Jesli tam ma byc jakas roznica w predkosci obrotowej to raczej drobna i
np. zalozenie bardziej zuzytej opony da nam falszywe alerty bo na tych
16 calach (406mm) 1mm roznicy zuzycia bieznika to jest jakies 0.25% a
nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
I tak dla ciekawosci:

https://youtu.be/_2l5bOhHNxU

Niby sie w jednym miejscu ne zgadza ale tylko troche, na koncu sie znowu
zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...

Wiec jak? Ktos temat badal albo mial z tym wynalazkiem do czynienia i
moze nieco swiatla rzucic?

Tarcie potoczyste

http://www.if.pw.edu.pl/~anadam/WykLadyFO/FoWWW_05.html

Data: 2019-12-05 06:42:54
Autor: sczygiel
On Wednesday, 4 December 2019 22:21:36 UTC-6, andal  wrote:
> [...]

> nie sadze aby niedopompowana opona zmienila obwod o duzo wiecej.
> I tak dla ciekawosci:
> zgadza a upuscili o dobre 5% promienia...

Tak, na moje oko to jest lepsze wytlumaczenie.

Posredni tpms, mit taksowkarza w nowej odslonie.