Post Mount modyfikacja, tarcza na sznurek

Data: 2014-03-17 06:57:45
Autor: PeJot
Post Mount modyfikacja, tarcza na sznurek
Czołem. Syn uzbierał już i ma Rock Shoxa XC30, teraz kolej na tarczę. Na razie tarcza ma być tylko z przodu i to mechaniczna - budżet jak zwykle ograniczony, a potrzeby jak na razie niewielkie. I tu klasyczne pytanie - co wybrać ? Avid BB5/BB7 raczej poza zasięgiem cenowym, poza tym jest to towar na wymarciu i za rok-dwa zacisku do tyłu raczej nie kupię. Dlatego skłaniam się ku Shimano. Który zacisk wybrać i z jaką tarczą ( 160/180 ) ? 180 na pewno lepiej wygląda, ale rower nie musi stawać dęba, bardziej pożądana jest bezobsługowość i żywotność a skuteczność nie musi być porażająco większa niż v-brake Deore na sucho.

2ga sprawa: Post Mount, w którym da się zerwać gwint. Co sądzicie o takim rozwiązaniu, żeby zamiast śrub mocujących zacisk, osadzić na kleju gwintowane pręty ( coś jak śruby robaczkowe ) a zacisk przykręcać nakrętkami ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-17 10:45:15
Autor: fojtek
[...]

Hayes MX4 - potężna siła (postawienie dęba trekinga z wyładowanymi sakwami to jest coś), kiepska regulacja, tendencje do zapiekania się pokrętła regulacji nieruchomego klocka
Shimano M545 - niewielka siła (w trekingu czasami niewystarczająca), banalnie prosta regulacja
Avid BB5 - mała siła (w zasadzie na tył starczy), ciężka regulacja - bardziej legenda niż hamulec:(

Dla dzieciaka proponował bym coś ze stajni Shimano ale z regulacją obydwu klocków. Jak poszukasz trafisz coś w cenie klocków.

Data: 2014-03-17 23:23:25
Autor: Krzyś Cierpiętnik
PeJot wrote:

Avid BB5/BB7 raczej poza zasięgiem cenowym, poza tym jest to towar na
wymarciu i za rok-dwa zacisku do tyłu raczej nie kupię.

Skąd pomysł, że jest to towar na wymarciu?

--
Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news.

Data: 2014-03-18 22:02:54
Autor: Wojtek Paszkowski
"Krzyś Cierpiętnik" <blah@blah.invalid> wrote in message news:87pplkqxb6.fsffoobar.site...
PeJot wrote:

Avid BB5/BB7 raczej poza zasięgiem cenowym, poza tym jest to towar na
wymarciu i za rok-dwa zacisku do tyłu raczej nie kupię.

Skąd pomysł, że jest to towar na wymarciu?

nie dość, że nie na wymarciu, to do tego panowie od marketingu Srama postanowili BB7 podliftingować i rozpączkować modele.

Swoją drogą, to chyba jeden z najgorszych produktów w biznesie rowerowym - zepsuć się za bardzo nie ma jak, wyeksploatować w wyobrażalnym zakresie czasowym też ciężko - po prostu makabra, co po najwyżej na okładzinach można co nieco zarobić, choć zamienników bez liku. Na dodatek to chyba jedna z nielicznych części rowerowych, która jest w niezmienionej formie produkowana już od bodaj kilkunastu lat?

pozdr

Data: 2014-03-19 21:07:18
Autor: PeJot
Post Mount modyfikacja, tarcza na sznurek
W dniu 2014-03-18 22:02, Wojtek Paszkowski pisze:

nie do¶ć, że nie na wymarciu, to do tego panowie od marketingu Srama
postanowili BB7 podliftingować i rozp±czkować modele.

/.../

Dzięki za głos w dyskusji, pewnie trzeba będzie wzi±ć BB7 pod uwagę. Teraz dwa otwarte pytania:

1. Czy BB7 będzie przyzwoicie działał z "obc±" tarcz± ? Czasem można kupić same zaciski.
2. Czy s± jakie¶ preferowane klamki do BB7 ? Mam pod ręk± shimanowskie klamki XT z servo-wave, to chyba nie najlepszy pomysł poł±czenia z BB7 ?

--
P. Jankisz
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na ¶wiecie jest

-- -
Ta wiadomo¶ć e-mail jest wolna od wirusów i zło¶liwego oprogramowania, ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

Data: 2014-03-25 10:24:45
Autor: kaczor1
W dniu ¶roda, 19 marca 2014 21:07:18 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
> [...]

1. Czy BB7 będzie przyzwoicie działał z "obc±" tarcz± ? Czasem można kupić same zaciski.

W BB7 czasem zdarza się, że klocek ociera o nity je¶li tarcza jest na pał±ku.

2. Czy s± jakie¶ preferowane klamki do BB7 ? Mam pod ręk± shimanowskie klamki XT z servo-wave, to chyba nie najlepszy pomysł poł±czenia z BB7 ?

Mi bardzo dobrze służyły Avid FR-5

Tu też trochę się sprzeczamy na temat BB7
http://forum.poziome.pl/index.php?topic=2257.30

I jeszcze taka ciekawostka. Zgadniecie jakie hamulce miał założone najszybszy rower poziomy, streamline'r VeloX 3, podczas bicia rekordu prędko¶ci w Nevadzie i czemu były to BB7 ;)

Data: 2014-03-26 06:39:07
Autor: PeJot
W dniu 2014-03-25 18:24, kaczor1 pisze:

Zgadniecie jakie hamulce miał założone najszybszy rower poziomy, streamline'r VeloX 3, podczas bicia rekordu prędko¶ci w Nevadzie i czemu były to BB7 ;)

OK, a poza BB7 jest jeszcze co¶ ciekawego na linkę ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-26 15:01:36
Autor: rzymo
W dniu ¶roda, 26 marca 2014 06:39:07 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
OK, a poza BB7 jest jeszcze co¶ ciekawego na linkę ?

Ciekawego? TRP Spyro - bo 2 tłoczki ruchome.

Data: 2014-03-27 00:34:42
Autor: Wojtek Paszkowski

"rzymo" <rzymo0@gmail.com> wrote in message news:636daf35-5053-424a-baa5-ccb0f00d9c23googlegroups.com...

Ciekawego? TRP Spyro - bo 2 tłoczki ruchome.

Spyre chyba występuje tylko w wersji szosowej. A i cenowo sporo drożej od BB7.

pozdr

Data: 2014-03-27 09:44:01
Autor: PeJot
W dniu 2014-03-26 23:01, rzymo pisze:
W dniu ¶roda, 26 marca 2014 06:39:07 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
OK, a poza BB7 jest jeszcze co¶ ciekawego na linkę ?

Ciekawego? TRP Spyro - bo 2 tłoczki ruchome.

Swoj± drog±, co to rozwi±zanie daje ? Bardziej równomierne zużycie tarcz i klocków ?

--
P.Jankisz

Data: 2014-03-30 11:58:59
Autor: Wojtek Paszkowski

"PeJot" <PeJot_@slepyadres.pl> wrote in message news:lh0och$lh$1node2.news.atman.pl...
Ciekawego? TRP Spyro - bo 2 tłoczki ruchome.

Swoj± drog±, co to rozwi±zanie daje ? Bardziej równomierne zużycie tarcz i klocków ?

brak przekosu tarczy - jest ciszej, klocki ¶cieraj± się równolegle a nie uko¶nie, powinna być większa moc ze względu na lepsze przyleganie okładziny do tarczy.

pozdr

Post Mount modyfikacja, tarcza na sznurek