Postąpiłem jak radziliście... i nic ;-(

Data: 2009-09-23 21:33:29
Autor: Robert Tomasik
Postąpiłem jak radziliście... i nic ;-(
Użytkownik <fotoreporter1@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9dcl5$6si$1inews.gazeta.pl...

Przeanalizowawszy tą odmowę wszczęcia oraz Twoje uściślenia w odpowiedzi na posty w tym wątku moim zdaniem należałoby złożyć zażalenie na odmowę podnosząc dwie kluczowe kwestie:

1) Błąd w przyjęciu, ze komornik nie działał celowo, bowiem skoro sam postępowanie umorzył, to rozsądnym jest założyć, że o tym doskonale wiedział, że jest umorzone. W tej sytuacji przyjęte przez prokuraturę stanowisko nieumyślności działania prowadziło by do wniosku, że tym samym organa ścigania sankcjonują niepoczytalność urzędnika.

2) Faktyczne spowodowanie po Twojej stronie szkody w mieniu w kwocie około 1.400 zł (różnica pomiędzy tym, co zajął, a tym co zwrócił), której to kwoty Ci nie zwrócono. Rozumiem, że komornik mógł się pomylić, ale powinien zwrócić całość niesłusznie zajętych smrodków, a nie jedynie jakieś drobne kwoty. I jeśli do ostateczne go zwrotu nie doszło do chwili obecnej, to trudno mówić tu o nieumyślności.

Chyba, że z jakiegoś powodu komornikowi przysługują te zajęte przez niego koszty. Ale to należałoby w trakcie prowadzonych czynności sprawdzających ustalić i to było rolą organu prowadzącego postępowanie. Bo skoro Tobie zajęto jakieś środki, pozornie wygląda na to, że niesłusznie, a organ, który tego dokonał odmawia wyjaśnień, to masz prawo co najmniej podejrzewać, że naruszono prawo. A ten wątek w ogóle w uzasadnieniu nie jest poruszony.

Data: 2009-09-24 09:29:32
Autor:
Postąpiłem jak radziliście... i nic ;-(
Robercie, dzięki, tak zrobię. Obawiam się jednak, że to nic nie da i będę
musiał sam wnieść akt oskarżenia. A z tym mogą być kłopoty, bo nie mam
pieniędzy na bieżące potrzeby (z powodu właśnie działań komornika), a co
dopiero na wymaganego do tego adwokata... Ale nie popuszczę.

Piotrze, skargi staram się pisać zwięźle i wyczerpująco. Co sądowi
przeszkadza...? Odnoszę wrażenie, że takiego bałaganu, jak przy Terespolskiej,
to nie ma w całym kraju... Przykładowo: składam pismo adresowane do sądu Praga
Południe; omyłkowo, wraz z innymi, złożyłem je w okienku Praga Północ (ten sam
budynek, okienka dzieli kilka metrów). Pani okienkowa przyjęła bez zastrzeżeń.
Po kilku tygodniach szukania pisma dowiedziałem się, że ktoś przekreślił mój
napis Praga Południe i napisał odręcznie Praga Północ. Więc poszło do sądu dla
Pragi Północ. Kolejny przykład: dwa pisma z tego samego sądu, w tej samej
sprawie; jedno z 10.09, drugie z 14.09:

http://pwf.waw.pl/inne/wezwania.jpg

Oczywiście, wspomniane pismo było złożone wraz z odpisem, co mam potwierdzone
na kopii przez Biuro Podawcze. Mam pół segregatora takiego kabaretu. Byłem u
prezesa sądu, ale w sekretariacie powiedziano mi, że prezes nie przyjmuje
interesantów.

Johnson - po pierwsze nie dostałem tytułu egzekucyjnego, po drugie komornik
sam to postępowanie umorzył.

Data: 2009-09-24 10:19:32
Autor:
Robert Tomasik <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał(a):
Przeanalizowawszy tą odmowę wszczęcia oraz Twoje uściślenia w odpowiedzi na posty w tym wątku moim zdaniem należałoby złożyć zażalenie na odmowę

Czy mógłbyś pomóc mi to zażalenie ukierunkować? Zawiadomienie składałem do
Prokuratury Rejonowej Warszawa Praga-Północ. Widzę, że pozmieniały się
przepisy i nie wiem do kogo mam to zażalenie złożyć. Czytam kpk, ale nie
bardzo mogę się skupić... do prokuratora nadrzędnego czy bezpośrednio do sądu...?

Data: 2009-09-24 17:37:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik <fotoreporter1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9fh3k$cv4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Masz to napisane na ostatniej stronie postanowienia, które dostałeś. Jest w pouczeniu.

Data: 2009-09-25 07:19:29
Autor:
> [...]

Masz to napisane na ostatniej stronie postanowienia, które dostałeś. Jest w pouczeniu.

Tak, jest - do sądu właściwego, za pośrednictwem prokuratora. I teraz nie wiem
czy mam adresować Prokuratura itp. czy Sąd Właściwy, za pośrednictwem
Prokuratury itp. Nie wiem który sąd będzie właściwy, a nie chcę, żeby mi z
byle powodu odrzucili.

Data: 2009-09-25 14:04:04
Autor: wombi
fotoreporter1.SKASUJ@gazeta.pl pisze:
[...]

1. W zażaleniu piszesz tak:
za pośrednictwem: Prokuratury Rejonowej dla Warszawy Pragi - Północ
do: Sądu Rejonowego dla Warszawy Pragi - Północ
2. Na kopercie piszesz adres Prokuratury

Data: 2009-09-24 18:20:09
Autor: PiotRek
Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:h9dtpb$j38$1inews.gazeta.pl...
 Rozumiem, że komornik mógł się pomylić, ale powinien
zwrócić całość niesłusznie zajętych smrodków, a nie jedynie jakieś drobne
                                      ^^^^^^^^

Robercie, przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać...
<leży i kwiczy>

Piotr

Data: 2009-09-24 19:59:16
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "PiotRek" <bell1876usunto@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości news:h9g68j$aq2$1inews.gazeta.pl...

[...]

To efekt bezkrytycznego naciskania ENTER przy sprawdzaniu literówek. Pewnie było "s" zamiast "Ś".

Postąpiłem jak radziliście... i nic ;-(