Postęp w bateriach.

Data: 2020-07-30 16:51:40
Autor: K
Postęp w bateriach.
On 30/07/2020 16:28, Jacek Maciejewski wrote:
Dedykuję malkontentom narzekającym a to na brak kobaltu a to na mały
zasięg elektryków:
https://energetyka24.com/panasonic-planuje-zwiekszenie-wydajnosci-baterii-tesli-o-20
Skoro prezes poważnej wschodniej firmy coś mówi, to jest prawie pewne.
Znaczy to też że w zakresie baterii daleko jeszcze do osiągnięcia
maksymalnie możliwych parametrów a możliwości jest tyle że daje się
przewidzieć szybkość postępu technologicznego. Inaczej prezes mógłby
stracić twarz :)
Obecnie w bateriach sytuacja przypomina nieco prawo Moore'a w środkowym
etapie rozwoju. Panie i panowie, śledźcie trendy chcąc coś wiedzieć :)

Jeszcze czas ladowania do 100% niech skroci do 30min. i elektryk o zasiegu 500km (latem) bedzie mial sens juz dzis.

Data: 2020-07-31 08:00:12
Autor: Cavallino
Postęp w bateriach.
W dniu 30-07-2020 o 17:51, K pisze:

Jeszcze czas ladowania do 100% niech skroci do 30min.

Do 100% niezależnie od wielkości baterii? ;-)
To tak nie działa.

Audi e-tron potrafi się ładować w tempie prawie 500 km/h, więc raczej już więcej nie potrzeba.
Dziwaków jadących więcej jednym ciągiem na drogach nie potrzeba....

Data: 2020-07-31 01:45:56
Autor: WS
Postęp w bateriach.
On Friday, July 31, 2020 at 8:00:14 AM UTC+2, Cavallino wrote:

Audi e-tron potrafi się ładować w tempie prawie 500 km/h, więc raczej już więcej nie potrzeba.
Dziwaków jadących więcej jednym ciągiem na drogach nie potrzeba....

Taki samochod o realnym zasiegu 500km i czasie ladowanaia ponizej godziny by mi w sumie wystarczyl, ale to to najzwyklejsza marketingowa sciema ;)

wg https://ev-database.org/car/1253/Audi-e-tron-55-quattro

500km zasiegu, ale po miescie (znaczy wolna jazda) i przy odpowiedniej pogodzie na autostradzie to juz z 300km tylko, wiec dalsza jazda czyms takim dalej nie ma najmniejszego sensu... zwlaszcza, ze nie ma gwarancji, ze trzeba bedzie poczekac w kolejce do ladowarki... 3 ladowania na tysiac km, hm.. to juz moze sie oplacac jazda ~70km/h i dwa ladowania ;) Jak dla mnie elektryki to dalej pojazdy na miasto, czyli jako drugi samochod...

No i cena tez mocno zaporowa, uzywek brak...

Data: 2020-07-31 11:37:14
Autor: Jacek Maciejewski
Postęp w bateriach.
Dnia Fri, 31 Jul 2020 01:45:56 -0700 (PDT), WS napisał(a):

[...]

Zabawni jesteście z tym opieraniem przyszłości motoryzacji o dzisiejszy
model samochodu prywatnego. Labiedzicie nad zasięgiem kiedy w
przyszłości międzymiastowe odległości będziecie jeździć szybką koleją a
końcówki z i do dworca załatwicie wynajętą autonomiczną furą w 10
wariantach na każde wymaganie i każdą odległość. Nikt oprócz bogatych
maniaków nie będzie się bawił w posiadanie bo do ręcznie kierowanego
samochodu będzie też trzeba mieć prywatny tor. Na ulicę nie wyjedziesz
:)
--
Jacek
I hate haters.

Data: 2020-07-31 03:59:47
Autor: WS
Postęp w bateriach.
On Friday, July 31, 2020 at 11:37:15 AM UTC+2, Jacek Maciejewski wrote:

[...]

Pewnie kiedys tak bedzie, ale z mojego pesela wychodzi juz 5 na poczatku, wiec raczej sie nie zalapie ;)
Mowimy o chwili obecnej i przewidywalnej przyszlosci, a jak widac w obecnych czasach nalezy zbiorkomow raczej unikac, co tez staram sie robic przez ostatnie ~30 lat ;)
Chorwacja, Slowenia, Alpy austriackie, Dolomity... to tylko wlasnym samochodem. Analizowalem opcje typu na narty pociagiem (np. TGV podjezdza na stacje, gdzie mozna sie przesiac na kolejke linowa do Les Arcs, ale dla mnie sensu to nie ma, pojechalem samochodem, zwlaszcza, ze w karnecie byla opcja 1 dzien w Tignes, wiec trzeba dojechac...)
Opcje samolot do Lyonu i wypozyczenie samochodu tez tak sobie wychodza, oplata za narty jest porownywalna z wypozyczeniem na miejscu...
Prywatny samochod daje najwieksza swobode i jak dla mnie nie ma aktualnie zadnej konkurencji.

Data: 2020-08-03 12:29:38
Autor: ąćęłńóśźż
Postęp w bateriach.
Autokary bywają niezłe.

-- -- -
Prywatny samochod daje najwieksza swobode i jak dla mnie nie ma aktualnie zadnej konkurencji.

Data: 2020-07-31 12:10:17
Autor: RadoslawF
Postęp w bateriach.
[...]

Normalnie jakbym słuchał wieszcza co to wyliczył że końskie gówna
za ileś lat zablokują duże miasta. Nie zablokowały.
Więc nie wiadomo jak to będzie z twoimi wieszczeniami.

Pozdrawiam

Data: 2020-07-31 22:16:13
Autor: nadir
Postęp w bateriach.
/
[...]

Ale to dopiero w 2089r. A jak w międzyczasie coś się popierdoli, to wrócimy do koni i wołów, o ile jeszcze będą takowe na tej planecie.

Data: 2020-08-04 09:39:00
Autor: ąćęłńóśźż
Postęp w bateriach.
Będzie kartka "zdezynfecovano"?
Wewnątrz standard równy tojtojce (a po co Ci własna ubikacja, zostaw to bogatym i chodź do łaźni?)?

-- -- -
wynajętą autonomiczną furą

Data: 2020-08-28 15:07:59
Autor: robot
Postęp w bateriach.
[...]

Co za zaszczyt poczytać takiego znawcę przyszłości.
Pogodę też przewidujesz?

Postęp w bateriach.