Postępowanie o wyjawienie majątku - help please

Data: 2012-02-18 07:14:08
Autor: kamilo1982
Postępowanie o wyjawienie majątku - help please
Otrzymałem wniosek o wyjawienie majątku odnośnie kwoty wierzytelności
wynoszącej 250 zł - orzeczonej wyrokiem sądu.
Dłużnik nie podał numeru konta i nie miałem możliwości zapłacić, chyba
że przekazem pocztowym (?) ale nie wiem czy przekazy pocztowe jeszcze
funkcjonują.

Co powinienem zrobić?
Czy można wpłacić kwotę na depozyt sądowy? I jak to zrobić, czy pójść
do kasy sądowej i dokonać wpłaty na rzecz sądu rejonowego podając
sygnaturę sprawy i składając pismo do sprawy?

Druga rzecz nie złożyłem zażalenia na wezwanie, gdzie sąd wzywa w
charakterze strony w sprawie wniosku "wierzyciela" z udziałem "moim" o
wyjawienie majątku.
Gdyż w pouczeniu nie ma informacji o zażaleniu.

Wierzycielowi nie zależy na spłacie ale na wyjawieniu majątku.
Chcę spłacić wierzyciela ale ten nie podaje numeru konta bankowego,
nie wszczął też postępowania egzekucyjnego.
Jedyny numer konta jaki mam to do spółki adwokackiej, która
reprezentuje wierzyciela, a konto podają w stopce swoich pism - ale to
jednak nie wierzyciel i np. później powiedzą że za przekazanie kwoty
liczą sobie 200 zł.

Czy wyjściem może być pójście na sprawę z kwotą powiedzmy 300 zł i
przekazanie kwoty pełnomocnikowi drugiej strony, bądź wpłata na
depozyt sądowy (w przerwie sprawy) jeśli wierzyciel nie będzie na
sprawie?

Będę wdzięczny za informację,

Kamil

Data: 2012-02-18 17:08:59
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-18 16:14, kamilo1982@interia.eu pisze:

>Dłużnik nie podał numeru konta i nie miałem możliwości zapłacić, chyba
>że przekazem pocztowym (?) ale nie wiem czy przekazy pocztowe jeszcze
>funkcjonują.

Funkcjonują.

Co powinienem zrobić?

W tym przypadku: wyjawić swój majątek. W ogólnym przypadku - zapłacić wierzytelność.

Czy można wpłacić kwotę na depozyt sądowy?

Nie w tym przypadku.

[...]

A po co miałbyś się żalić?

Wierzycielowi nie zależy na spłacie ale na wyjawieniu majątku.
Chcę spłacić wierzyciela ale ten nie podaje numeru konta bankowego,
nie wszczął też postępowania egzekucyjnego.

Będę wdzięczny za informację,

Wydumany masz problem...

--
Liwiusz

Data: 2012-02-18 18:24:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 18 Feb 2012, Liwiusz wrote:

W dniu 2012-02-18 16:14, kamilo1982@interia.eu pisze:

[...]
[...]

  Z tego powodu, który zostawiłeś w kolejnym cytacie:

Wierzycielowi nie zależy na spłacie ale na wyjawieniu majątku.

  Nie wiem czy dobrze wnioskuję, ale:
- wierzycielowi wcale nie zależy na długu, koniecznie chce
  wyjawienia majątku
- dłużnik najwyraźniej NIE CHCE wyjawienia CAŁEGO majątku,
  a jak sądzę o tym myśli
- a ja nie wiem co napisać, bo nie mam pojęcia czy w związku
  z żądaniem "wyjawienia majątku odnośnie kwoty 250 zł"
  wystarczy ujawnić majątek który ją pokrywa, czy trzeba
  ujawnić CAŁY majątek, co w sposób oczywisty stawiałoby
  sprawę na głowie.

Wydumany masz problem...

  Możliwości widzę dwie:
- nie wie że źle rozumuje, a Ty z tego sobie nie zdajesz sprawy
  (że on nie wie) i dlatego tak sądzisz
- jednak nie jest on taki wydumany, jak ktoś nie chce żeby
  szwagier sąsiada z którym prowadzi "wojnę sąsiedzką" wiedział
  że ktoś kto jest winien 250 zł ma w depozycie bankowym
  stosik sztabek złota :P (choćby po to, żeby mu nasłać
  skarbówkę z pytaniem "a skąd pan je ma", w ramach
  umilania życia)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-02-19 07:48:48
Autor: Liwiusz
[...]

Nie sądzę, aby doszło do wniosku o wyjawienie majątku bez powodu. Warunkiem jest nieskuteczna egzekucja, lub - bez egzekucji - uprawdopodobnienie, że wierzyciel nie uzyska zaspokojenia ze znanego majątku. Druga opcja przy kwocie 250zł jest mało prawdopodobna, choć, kto wie...

- dłużnik najwyraźniej NIE CHCE wyjawienia CAŁEGO majątku,
a jak sądzę o tym myśli

Zatem niech ten mikroskopijny dług zapłaci. Wydumany problem dotyczy tego, że koniecznie chce to zrobić przelewem i udaje, że nie zna innych form zapłaty.

[...]

Przepisy nie stanowią, że można wyjawić tylko tyle, aby można było zaspokoić wierzyciela.

[...]

Po to istnieje instytucja wyjawienia majątku, aby wierzyciel się dowiedział, a nie, że to powiem, tego nie powiem, bo go nie lubię albo mu nie ufam.

--
Liwiusz

Data: 2012-02-19 00:42:47
Autor: kamilo1982
On 19 Lut, 07:48, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]

Po to istnieje instytucja wyjawienia majątku, aby wierzyciel się
dowiedział, a nie, że to powiem, tego nie powiem, bo go nie lubię albo

Dziękuję za odpowiedź

Jednak nie jest to wydumany problem,
Wierzyciel nie prowadzi "okienka kasowego" i nie podaje rachunku
bankowego.
Natomiast co do przekazów pocztowych, to na poczcie gdy stałem w
kolejce jeden klient był zdziwiony że poczta już nie prowadzi
przekazów pocztowych.

Przyjmując że poczta nie prowadzi przekazów pocztowych jak mam
zapłacić wierzytelność?

Moim zdaniem logiczny byłby depozyt sądowy, bo jak inaczej wykazać
wolę spłaty i równocześnie brak możliwości spłaty z powodu braku
numeru konta bankowego?

Udzieliłeś odpowiedzi, na pytanie co należy zrobić
W tym przypadku: wyjawić swój majątek. W ogólnym przypadku - zapłacić
wierzytelność.

To znaczy że w tym przypadku wykluczasz spłatę wierzytelności przed
wyjawieniem majątku?

To jednak byłoby zupełnie postawione na głowie.

Poza tym powód wniosku o wyjawienie nie jest związany z postępowaniem
egzekucyjnym tylko z uzasadnieniem oczekiwanych trudności w spłacie.

Jednak wpłacę kwotę na rachunek sądu rejonowego, podam sygnaturę
sprawy i złoże pismo dotyczące tej wpłaty na rachunek sądu. Moim
zdaniem jest to logiczne podejście (i widzę to jako jedyne możliwe
rozwiązanie) i nie wiem dlaczego sąd miałby nie uznać takiej formy
spłaty. Sądowi wierzyciel już poda numer konta.

Istotą sprawy jest wydumany wniosek o wyjawienie majątku odnoszący się
do kwoty 250 zł, przy braku podania numeru konta. Wierzycielowi jak
podałem nie zależy na spłacie ale na wyjawieniu majątku.

Będę wdzięczny za komentarz czy dobrze robię.

Kamil

Data: 2012-02-19 10:30:02
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-02-19 09:42, kamilo1982@interia.eu pisze:
[...]

Prowadzi.

Przyjmując że poczta nie prowadzi przekazów pocztowych jak mam
zapłacić wierzytelność?

Zatem dalsze wywody na podstawie fałszywej tezy są bezsensowne :)

--
Liwiusz

Data: 2012-02-19 02:01:34
Autor: kamilo1982
On 19 Lut, 10:30, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2012-02-19 09:42, kamilo1...@interia.eu pisze:

> [...]
> Natomiast co do przekazów pocztowych, to na poczcie gdy stałem w
> kolejce jeden klient był zdziwiony że poczta już nie prowadzi

Prowadzi.

> [...]
> zapłacić wierzytelność?

Zatem dalsze wywody na podstawie fałszywej tezy są bezsensowne :)

Niestety ale dalsze wywody jednak maja sens,

Gdyby wierzycielowi zależało na spłacie z pewnością to by wystarczyło,

Jednak w tej chwili przekaz nie wchodzi w grę z uwagi na czas w jakim
idzie do adresata.
Rzeczywiście są przekazy sprawdziłem na stronach poczty polskiej.
Byłem przekonany, że do firmy można wpłacić tylko w banku lub w
okienku kasowym jeśli firma ma takie okienko.

Pozostaje pytanie o wpłatę na depozyt sądowy, czy sądy rejonowe mają
jakiś odrębny rachunek w tym celu czy można wpłacić na ogólny rachunek
sądu rejonowego?

jak widzisz problemem jest, że chce spłacić mam na to pieniądze, ale
nie bardzo wiem jak tą spłatę wykonać, a termin posiedzenia jest w
czwartek.
i dlatego widzę w depozycie sądowym rozwiązanie.

Data: 2012-02-19 11:09:54
Autor: spp
On 2012-02-19 09:42, kamilo1982@interia.eu wrote:

Przyjmując że poczta nie prowadzi przekazów pocztowych jak mam
zapłacić wierzytelność?

Dlaczego tak lubisz komplikować sobie życie?

http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=Finanse&F=Przekazy

--
spp

Data: 2012-02-19 02:20:32
Autor: kamilo1982
On 2012-02-19 09:42, kamilo1...@interia.eu wrote:

> Przyjmując że poczta nie prowadzi przekazów pocztowych jak mam
> zapłacić wierzytelność?

Dlaczego tak lubisz komplikować sobie życie?

> [...]

Wielkie dzięki,
wcześniej nie wiedziałem że jest możliwość przekazu pocztowego,
myślałem że poczta się wycofała z przekazów i robi tylko przelewy na
konta, nie na adres.
tym bardziej że wierzyciel jest firmą, całkowicie pominąłem możliwość
przekazu.

czy dla sądu wystarczy odcinek nadania przekazu?
bo druga strona powie, że nie otrzymała jeszcze wpłaty,
takie są problemy z wierzycielem, któremu nie zależy na spłacie a na
wyjawieniu majątku, po zakończeniu sprawy ich pełnomocnik powiedział
że prześle mi numer konta bankowego dla wpłaty, a nic takiego nie
zrobili. w międzyczasie uzyskali prawomocne postanowienie o
wymagalności wierzytelności, ale z tym tytułem nie poszli do komornika
tylko do sądu z wnioskiem o wyjawienie majątku.

Czy Twoim zdaniem wystarczy oryginał nadania przekazu pocztowego
okazany sądowi podczas sprawy o wyjawienie majątku?

Data: 2012-02-19 00:27:11
Autor: kamilo1982
On 18 Lut, 17:08, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:
W dniu 2012-02-18 16:14, kamilo1...@interia.eu pisze:

 >Dłużnik nie podał numeru konta i nie miałem możliwości zapłacić, chyba
 >że przekazem pocztowym (?) ale nie wiem czy przekazy pocztowe jeszcze
 >funkcjonują.

Funkcjonują.

> [...]

> Chcę spłacić wierzyciela ale ten nie podaje numeru konta bankowego,
> nie wszczął też postępowania egzekucyjnego.

Wierzyciel nie prowadzi "kasy" by mu dokonać wpłaty i nie podaje

Data: 2012-02-19 21:43:18
Autor: Johnson
W dniu 2012-02-19 09:27, kamilo1982@interia.eu pisze:

[...]

Akurat. Jak tylko wpłacisz to ci zwrócą.
Ciekawe czy jak ja bym wpłacił pieniądze na twoje konto i powiedział że masz zapłacić z tego Kowalskiemu to byś od razu leciał do Kowalskiego.

[...]

Źle robisz. Zapłać wierzycielowi i nie zmyślaj z tym brakiem przekazu. Resztą twoich tłumaczeń też brzmi idiotycznie.
http://www.poczta-polska.pl/Uslugi/?U=DlaCiebie&DC=Finanse&F=Przekazy

Albo złóż wykaz majątku wtedy wierzyciel będzie wiedział z czego ma egzekwować.

Albo idź do komornika i zapłać.

--
@2011 Johnson
http://db.tt/JzsPUMU

[...]