Postępowanie przygotowawcze a alimenty

Data: 2009-06-30 11:26:38
Autor: Aicha
Postępowanie przygotowawcze a alimenty
Sporo tu ostatnio o alimentach, a ja z trochę innej beczki - mam przed
sobą odpis zawiadomienia o przestępstwie :> I w związku z nim
pytanko - na czym polega postępowanie przygotowawcze w sprawie o
uchylanie się od obowiązku alimentacyjnego? Czy ja jako przedstawiciel
ustawowy wierzyciela będę przedstawiać jakieś dowody winy czy
wystarczy sucha księgowość od komornika?

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-30 11:29:09
Autor: Aicha
Użytkownik "Aicha" napisał:

mam przed sobą odpis zawiadomienia

sorry, doniesienia.

o przestępstwie :>

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-30 11:34:56
Autor: Liwiusz
Aicha pisze:
Użytkownik "Aicha" napisał:

mam przed sobą odpis zawiadomienia

sorry, doniesienia.

o przestępstwie :>

   generalnie to na policji i prokuraturze ciąży obowiązek zbadania sprawy i zebrania dowodów, to nie postępowanie cywilne, gdzie strona ma przedstawić dowody. Jednakże z oczywistych względów wierzyciel może wskazać organom ścigania dowody, w szczególności dowody niemożności zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych uprawnionego do alimentów.

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 12:32:56
Autor: Aicha
Użytkownik "Liwiusz" napisał:

   generalnie to na policji i prokuraturze ciąży obowiązek zbadania
sprawy i zebrania dowodów, to nie postępowanie cywilne, gdzie
strona ma przedstawić dowody.

Dzięki.

Jednakże z oczywistych względów wierzyciel może wskazać
organom ścigania dowody, w szczególności dowody niemożności
zaspokojenia podstawowych potrzeb życiowych uprawnionego do
alimentów.

Właśnie mi dziś likwidują stanowisko pracy. To chyba poważny
dowód/powód?
I jeszcze jedno pytanie - rozumiem, że wyrok z tego samego artykułu
sprzed bodajże 10 czy 12 lat nie skutkuje recydywą (w przypadku
wszczęcia obecnego postępowania i skazania dłużnika)?

--
Pozdrawiam - Aicha

Data: 2009-06-30 13:21:17
Autor: Liwiusz
Aicha pisze:
[...]

   Niewątpliwie jest to powód do szukania nowej pracy, aby się nie okazało, że strata źródła zarobków zrobi z Ciebie przestępcę z art. 209 kk :)

--
Liwiusz

Data: 2009-06-30 14:38:09
Autor: Aicha
> [...]

   Niewątpliwie jest to powód do szukania nowej pracy, aby się nie
okazało, że strata źródła zarobków zrobi z Ciebie przestępcę z art.

"Jeżeli pokrzywdzony otrzymuje świadczenie rodzinne, ściganie odbywa
się z urzędu." Hehe :)
Mam nadzieję, że osobistego starania o wychowanie ustawodawca nie
wyrzucił z repertuaru.

--
Pozdrawiam - Aicha

Postępowanie przygotowawcze a alimenty