Postępowanie spadkowe - pytanie

Data: 2011-08-08 23:06:14
Autor: SDD
Postępowanie spadkowe - pytanie

Użytkownik "ElComandante" <zarebama@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e404d74$0$2490$65785112news.neostrada.pl...
Witam
Mój ojczym (nie był ojczymem w sensie prawnym - ożenił się z moją mamą gdy, byłem już pełnoletni)

A jakie to ma znaczenie?
Byl mezem matki - wiec byl ojczymem, tak jak brat matki to wujek, a zona brata to bratowa.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-08 23:21:00
Autor: ElComandante
[...]

Chyba ma jeśli chodzi o np. dziedziczenie, jeśli nie miał własnych dzieci, a ja nie zostałem adoptowany to przy dziedziczeniu ustawowym prawo do spadku ma moja mama i rodzice ojczyma.
To,że był moim tatą nie ulega dyskusji ;)
pozdrawiam

Data: 2011-08-08 23:29:07
Autor: SDD

Użytkownik "ElComandante" <zarebama@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e405337$0$2491$65785112news.neostrada.pl...

Chyba ma jeśli chodzi o np. dziedziczenie, jeśli nie miał własnych dzieci, a ja nie zostałem adoptowany to przy dziedziczeniu ustawowym prawo do spadku

Ojczym to nazwa relacji powinowactwa. Ma sie nijak do relacji przysposobienia.

Niezaleznie od tego, czy Cie adoptowal, czy nie, ojczym - jako powinowany w tej samej linii - jest osoba najblizsza i moze np. odmowic skladanai zeznan w Twojej ewentualnej sprawie karnej (a Ty w jego), itp.

Pozdrawiam
SDD

Data: 2011-08-08 23:57:00
Autor: ElComandante
[...]

Ale czy w przypadku dziedziczenia ustawowego jestem w "grupie" uprawnionych do zachowku ?
pozdrawiam

Data: 2011-08-09 00:11:41
Autor: SDD

Użytkownik "ElComandante" <zarebama@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e405ba7$0$2448$65785112news.neostrada.pl...

Ale czy w przypadku dziedziczenia ustawowego jestem w "grupie" uprawnionych do zachowku ?

A to nie :)
Ale w "sensie prawnym" to byl ojczym jak najbardziej :)

Pozdrawiam
SDD

Postępowanie spadkowe - pytanie