Postępowanie upominawcze

Data: 2010-08-17 16:56:18
Autor: Franek
Postępowanie upominawcze
Szanowni forumowicze, czy można skutecznie uzyskać prawomocny nakaz zapłaty w
stosunku do kogoś jeżeli zna się tylko imię i nazwisko osoby i jej adres
zamieszkania, nie zameldowania. Sąd takie rzeczy bada?Co w takiej sytuacji, gdy
osoba pozwana nic nie wie o nakazie, nie może złożyć sprzeciwu. Pozbawienie
klauzuli wykonalności? powództwo przeciwegzekucyjne? jest możliwe? Proszę o
pomoc i w miarę odpowiedzi na temat. --

Data: 2010-08-17 17:02:07
Autor: Johnson
Postępowanie upominawcze
Franek pisze:

Szanowni forumowicze, czy można skutecznie uzyskać prawomocny nakaz zapłaty w
stosunku do kogoś jeżeli zna się tylko imię i nazwisko osoby i jej adres
zamieszkania, nie zameldowania.

W pozwie właśnie wskazuje się adres zamieszkania a nie adres zameldowania (art.126 §2 kpc).

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-17 17:10:22
Autor: Franek
Postępowanie upominawcze
W pozwie właśnie wskazuje się adres zamieszkania a nie adres zameldowania (art.126 §2 kpc).
A no faktycznie. A jak się obronić przed takim zjawiskiem, jeżeli ktoś zmienił
miejsce zamieszkania i nic nie wie o ewentualnym pozwie?

Data: 2010-08-17 17:22:09
Autor: Liwiusz
Postępowanie upominawcze
Franek pisze:
[...]

   Tak jak pisałeś - zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności, ale to jest droga przez mękę, jak się ma na karku komornika, nie życzę tego najgorszemu wrogowi :)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-17 17:23:46
Autor: wujekfranek1979
Postępowanie upominawcze
   Tak jak pisałeś - zażalenie na nadanie klauzuli wykonalności, ale to jest droga przez mękę, jak się ma na karku komornika, nie życzę tego najgorszemu wrogowi :)
No a jak z doręczeniem nakazu zapłaty jak ta osoba jest pozbawiona możliwości
obrony, nie mieszka tu a jest zameldowana w innym miejscu?

Data: 2010-08-17 17:29:04
Autor: Liwiusz
Postępowanie upominawcze
wujekfranek1979@go2.pl pisze:
[...]

   Jest tak, że sąd daje wiarę powodowi i jeśli nakaz wróci jako "nie podjęto w terminie", to uzna za doręczony. Jedynie jak poczta zwróci jako "nie mieszka", "nie żyje" itp. to sąd wówczas wykazuje inicjatywę i zobowiązuje powoda do wskazania prawidłowego adresu.

   Fakt zameldowania w innym miejscu działa na jej korzyść, bo łatwiej wykaże, że tam nie mieszka. Gorzej, jeśli ktoś gdzieś jest zameldowany, a nie mieszka i listów nie odbiera.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-17 17:33:10
Autor: Franek
Postępowanie upominawcze
[...]
Liwiuszu ale to jakaś masakra. Znajomy jest zameldowany w innym mieście,
mieszkał w innym i na ten adres może się spodziewać czegoś od pewnego złośliwca.
A od miesiąca mieszka już w innym miejscu i nie ma możliwości kontrolowania czy
na stary adres zamieszkania coś przychodzi. --

Data: 2010-08-17 17:41:01
Autor: Liwiusz
Postępowanie upominawcze
Franek pisze:
[...]

   Podstawą jest meldowanie się tam, gdzie się mieszka. Bo inaczej wykazywanie potem, że się gdzieś nie mieszkało, mimo że się tam było zameldowanym, może być po prostu kopaniem się z koniem.

   A jeśli przemeldować się nie chce/nie można, to przynajmniej pilnować korespondencji. Zakładam, że pod adresem z meldunku jakaś rodzina mieszka, a nie obce osoby (bo to już by było niebezpieczne).

   Dziś w sekretariacie sądu spotkałem pewną panią, która przyszła oglądać akta sprawny z nakazu zapłaty z 2008r. Dowiedziała się teraz, gdy odwiedził ją komornik. Okazało się, że listy odbierała jej synowa i informacji nie przekazywała dalej...

--
Liwiusz

Data: 2010-08-17 17:50:54
Autor: Franek
Postępowanie upominawcze
Tam gdzie jest zameldowany mieszkają rodzice, ale tu gdzie mieszka jeszcze jest
tylko do końca miesiąca. Mieszkanie najmował, a wynajmujący go nie zameldował.
To pewnie jeszcze pozew dostanie w elektronicznym postępowaniu upominawczym bez
załączników?

Data: 2010-08-17 18:04:25
Autor: Tomek
PostĂŞpowanie upominawcze
Dnia 17-08-2010 o 17:50:54 Franek <wujekfranek1979@go2.pl> napisał(a):

Tam gdzie jest zameldowany mieszkają rodzice, ale tu gdzie mieszka  jeszcze jest
tylko do końca miesiąca. Mieszkanie najmował, a wynajmujący go nie  zameldował.

Zameldować miał się sam

--
Tomek

Data: 2010-08-19 08:21:45
Autor: Andrzej Lawa
Postępowanie upominawcze
Franek pisze:
[...]

To się może nauczy przestrzegać przepisów o ewidencji ludności.

Data: 2010-08-19 08:38:57
Autor: Liwiusz
Postępowanie upominawcze
Andrzej Lawa pisze:
Franek pisze:
[...]

   To akurat żaden argument. Nawet meldowanie się tam gdzie się mieszka nie chroni przed uprawomocnieniem się nakazu wysłanego na zły adres.

   A samo przestrzeganie prawa dla jego przestrzegania nic raczej nie znaczy. A często jest wręcz szkodliwe.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-19 08:46:08
Autor: Andrzej Lawa
Postępowanie upominawcze
Liwiusz pisze:

To się może nauczy przestrzegać przepisów o ewidencji ludności.

  To akurat żaden argument. Nawet meldowanie się tam gdzie się mieszka
nie chroni przed uprawomocnieniem się nakazu wysłanego na zły adres.

Ale łatwiej to odkręcić.

  A samo przestrzeganie prawa dla jego przestrzegania nic raczej nie
znaczy. A często jest wręcz szkodliwe.

Tutaj chodzi o to, by nie utrudniać kontaktu.

Niech sobie ten meldunek zniknie, byleby istniała jakaś scentralizowana
baza danych kontaktowych - niech to będzie nawet skrytka pocztowa, ale
korespondencja tam wysłana byłaby uznana za skutecznie doręczoną.

Data: 2010-08-17 18:18:24
Autor: Johnson
Postępowanie upominawcze
Liwiusz pisze:

Dowiedziała się teraz, gdy odwiedził ją komornik. Okazało się, że listy odbierała jej synowa i informacji nie przekazywała dalej...

A to wredna synowa. Ale w końcu "dorosły domownik"

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-18 08:46:03
Autor: Massai
Postępowanie upominawcze
Liwiusz wrote:

Franek pisze:
> [...]

wykazywanie potem, że się gdzieś nie mieszkało, mimo że się tam było
zameldowanym, może być po prostu kopaniem się z koniem.

Hm a z innej beczki.
Mam takieg dłużnika... prowadził DG, był zameldowany w konkretnym
miejscu.
Dostał fakturę, zapłacił część.
Potem zniknął na rok, ostatnio się objawił, nową firmę prowadzi, teraz
już spółkę zoo, pod nowym adresem, nie odbiera telefonów.
Starej DG już nie prowadzi.

Jak ustalić jego aktualny adres zameldowania? Czy na pałę wysłać
ponaglenie do zapłaty na stary adres?

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-08-18 10:52:13
Autor: Liwiusz
Postępowanie upominawcze
Massai pisze:
Liwiusz wrote:

Franek pisze:
[...]

   Możesz wysłać na pałę - z potwierdzeniem odbioru, to zobaczysz czy/kto odbierze.

   Idź też do sądu, gdzie prowadzone są akta KRS tej spółki i poproś o wgląd w nie. We wniosku o rejestrację spółki, czy w akcie notarialnym, powinien być adres wspólnika/prezesa (czy kim on tam jest) wraz z podanym przez niego adresem na ten dzień.

--
Liwiusz

Data: 2010-08-19 00:58:05
Autor: PiotRek
Postępowanie upominawcze
Użytkownik "Liwiusz" <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:i4e9s3$p34$2news.onet.pl...
[...]

Przy zwrotce z adnotacją "nie żyje"???

Piotr

Data: 2010-08-19 07:27:37
Autor: Liwiusz
Postępowanie upominawcze
PiotRek pisze:
[...]

  Oj, czepiaszsię ;)

--
Liwiusz

Data: 2010-08-17 18:17:08
Autor: Johnson
Postępowanie upominawcze
Franek pisze:

A no faktycznie. A jak się obronić przed takim zjawiskiem, jeżeli ktoś zmienił
miejsce zamieszkania i nic nie wie o ewentualnym pozwie?

Uświadomić pocztę i listonosza :)

--
@2009 Johnson

Data: 2010-08-19 16:55:15
Autor: P.apa5.merf
Postępowanie upominawcze
ytkownik "Johnson" napisał:
[...]

a jak ktoś nie posiada adresu zamieszkania, tylko zameldowania, co wtedy?:O)

Postępowanie upominawcze