Postronna osoba a wyniki badan.

Data: 2011-04-19 00:05:03
Autor: Feromon
Postronna osoba a wyniki badan.

Użytkownik "mister" <bez@emaila.com> napisał w wiadomości news:iohhms$siv$1inews.gazeta.pl...
Witajcie,
Mam bardzo nieprzyjemna sytuacje. Robilem sobie badania krwi. Wyniki byly do odebrania w przychodni. Miedzyczasie pewna osoba zadzwonila do tej przychodni, konkretnie do rejestracji i prawdopodobnie podajac sie za mnie lub za osobe mi bliska poprosila o podanie wynikow tych badan. Zostala jej udzielona informacja o wynikach tych badan oraz o ich interpretacji ... Mam teraz z tego powodu ogromne problemy.
Czy pielegniarke lub jakakolwiek inna osobe ktora tam siedzi i dysponuje tymi wynikami obowiazuje tajemnica lekarska? Czy miala ona prawo udzielac informacji o wynikach pierwszej lepszej osobie, bez ustalenia jej tozsamosci?
Nie zrozumcie mnie zle - na chwile obecna sytuacja jest dla mnie patowa. Nie mam zamiaru ciagac po sadach jakiejs pielegniarki, ktora chciala byc uprzejma przez telefon, ale po prostu poinformowac ze tak sie nie powinno robic i jakie sa skutki "uprzejmosci".
Pozdrawiam.

Trzeba przeczytać ustawę o ochronie wrażliwych danych osobowych i czy podpada pod np. 5 lat
pozbawienia wolności...

Feromon

Postronna osoba a wyniki badan.