Postrzelenie przez policję

Data: 2019-11-16 08:03:53
Autor: Shrek
Postrzelenie przez policję
https://wiadomosci.wp.pl/konin-policjant-zastrzelil-21-latka-sprawa-zajmie-sie-adam-bodnar-6446504148530817a

Dwie rzeczy:

1 - "postępowanie prowadzone jest w sprawie nieumyślnego przekroczenia uprawnień w trakcie wykonywania czynności służbowych, skutkiem czego doszło do nieumyślnego spowodowania śmierci". - co to za cudo? Poprzenio było tłumaczone, że w przypadku policjanta to zawsze będzie przekroczenie uprawnień.

2 - "Policjant, który oddał strzał, nie został jeszcze przesłuchany ze względu na stan zdrowia.". Znaczy co chory na służbę poszedł, czy się po prostu zdenerwował. Czy w przypadku szeregowego obywatela też bierze pod uwagę zdenerwowanie jako stan zdrowia?

--
Shrek

Data: 2019-11-16 09:38:50
Autor: Marcin Debowski
On 2019-11-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

Chyba w Wyborczej czytałem, że w tle sprawy są nozyczki. Według policji niebezpieczna broń, według wypowiadających się okolicznych mieszkańców, typowe biurowe z okrągłą końcówką, które ponoć widzieli przy trupie.

--
Marcin

Data: 2019-11-16 11:59:42
Autor: A. Filip
Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com> pisze:
On 2019-11-16, Shrek <1@wp.pl> wrote:
[...]

W linii obrony zapewne będzie że niezwykle krótkim czasie jaki miał
policjant zaszła wystarczająco usprawiedliwiona okolicznościami błędna
identyfikacja stopnia zagrożenia.

Dla ustalenia uwagi: przynajmniej na tej grupie powinniśmy niezwykle
staranne rozdzielać "nadaje się na (solidną) sprawę karną przed sądem" od
"sprawca zejścia nadaje się do pracy w policji i chodzenia z naładowaną
bronią po ulicach".  Standardy uzasadnienia w obu kwestiach powinny być
_bardzo_ różne.  W sprawie karnej powinna rządzić zasada domniemania
niewinności sprawcy/policjanta. W sprawie przydatności do pracy w
policji i chodzenia z naładowaną bronią po ulicach znaczące
nierozstrzygalne wątpliwości mogą (*i IMHO powinny być*) rozstrzygane na
niekorzyść sprawcy/policjanta.  "Nieprzydatność" nie musi koniecznie
oznaczać zwolnienia w trybie dyscyplinarnym.

--
A. Filip

Data: 2019-11-16 13:25:27
Autor: u2
W dniu 16.11.2019 o 11:59, A. Filip pisze:
[...]

chciałbyś dostać takimi nożyczkami w oko albo szyję ?:)

Data: 2019-11-16 13:40:02
Autor: A. Filip
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

Chcesz kary śmierci na miejscu za posiadanie nożyczek?

--
A. Filip

Data: 2019-11-16 13:43:05
Autor: u2
W dniu 16.11.2019 o 13:40, A. Filip pisze:
u2 <u_2@o2.pl> pisze:
[...]

chodzisz do synagogi Nożyków ?

Data: 2019-11-17 16:06:34
Autor: u2
W dniu 17.11.2019 o 13:51, ubecki dureń Runt pisze:
[...]

grozisz mi ubecki durniu ?:)

Data: 2019-11-16 16:21:29
Autor: ąćęłńóśźż
Postrzelenie przez policję
Policjant z  papiernika wracał, że miał do podrzucenia tylko papier, kamień i nożyczki?

-- -- -