Poszukiwana karta graficzna z dwoma zł±czami HDMI

Data: 2012-03-16 03:34:45
Autor: VSS
Poszukiwana karta graficzna z dwoma zł±czami HDMI
Witam !

Poszukuję karty graficznej posiadaj±cej dwa zł±cza HDMI. Szukałem na
allegro ale znalazłem tylko kilka kart w cenie od 110 do 150PLN. Czy
s± jakie¶ lepsze karty z większ± ilo¶ci± pamięci ? Budżet 250-400PLN.

Pozdrawiam
VSS

Data: 2012-03-16 15:25:45
Autor: m4rkiz
"VSS" <arturvss73@gmail.com> wrote in message news:3e997b83-2110-4737-9379-0922a523cdc99g2000vbq.googlegroups.com...
Poszukuję karty graficznej posiadaj±cej dwa zł±cza HDMI. Szukałem na
allegro ale znalazłem tylko kilka kart w cenie od 110 do 150PLN. Czy
s± jakie¶ lepsze karty z większ± ilo¶ci± pamięci ? Budżet 250-400PLN.

co konkretnie chcesz zrobic, jaka wydajnosc cie interesuje?

jezeli nie potrzebujesz puszczac tam dzwieku to dvi bedzie rownie dobre
i wybor bedziesz mial sporo wiekszy

Data: 2012-03-16 13:22:42
Autor: VSS
On 16 Mar, 16:25, "m4rkiz" <m4r...@mail.od.wujka.na.g.com> wrote:
"VSS" <arturvs...@gmail.com> wrote in message

> [...]

co konkretnie chcesz zrobic, jaka wydajnosc cie interesuje?

jezeli nie potrzebujesz puszczac tam dzwieku to dvi bedzie rownie dobre

dĽwięk byłby wymagany, chce podł±czyć dwa  32 calowe telewizory w
rozdzielczo¶ci fullHD i byłyby tam odtwarzane filmy.
żadnych gier, głównie video, internet, drobna obróbka video w fullHD.

Pozdrawiam
VSS

Data: 2012-03-16 22:41:09
Autor: BartekK
Poszukiwana karta graficzna z dwoma złączami HDMI
W dniu 2012-03-16 11:34, VSS pisze:
Witam !

Poszukuję karty graficznej posiadającej dwa złącza HDMI. Szukałem na
allegro ale znalazłem tylko kilka kart w cenie od 110 do 150PLN. Czy
są jakieś lepsze karty z większą ilością pamięci ? Budżet 250-400PLN.
Jeśli chodzi o obraz - to 2x HDMI uzyskasz również przez użycie przejściówki DVI>HDMI, którą dostajesz w komplecie z większością kart. Więc uzyskanie fizycznie 2x hdmi to chwila, i na dowolnej karcie która ma 2x DVI, lub DVI + HDMI to nie problem
A co do audio-po-hdmi - to nawet gdy jest 2x hdmi, i tak dzwięk ci na 2 telewizory nie pójdzie. A przynajmniej mi się nigdy czegoś takiego nie udało zrobić, audio jest kodowane i wrzucane do pierwszego złącza i nigdzie więcej. Obecność przejściówki dvi-hdmi niczego tu nie zmienia. Jeśli przez nią jest podłączony pierwszy TV - to jest na nim audio. Jak podłączę drugi tv do hdmi - nie ma na nim dzwięku. Jeśli podłączę tylko tv do hdmi - to ma dzwięk. W systemie Windows jest instalowana tylko 1 karta dzwiękowa "hdmi audio" niezależnie od ilości TV podłączonych (czy w ogóle podłaczonych do karty, mogących audio odebrać).

Data: 2012-03-16 23:13:39
Autor: gawfron
W dniu 2012-03-16 22:41, BartekK pisze:
[...]

telewizory nie pĂłjdzie. A przynajmniej mi siÄ™ nigdy czegoĹ› takiego nie
[...]

Jak ma iść na oba to samo, to spliter hdmi powinien chyba zadziałać?

Data: 2012-03-17 02:33:57
Autor: BartekK
W dniu 2012-03-16 23:13, gawfron pisze:
[...]

Teoretycznie... o ile nie jest to materiał HDCP-zabezpieczony.

Data: 2012-03-17 05:20:18
Autor: VSS
On 16 Mar, 22:41, BartekK <s...@drut.org> wrote:
> [...]

> allegro ale znalazłem tylko kilka kart w cenie od 110 do 150PLN. Czy
> s± jakie¶ lepsze karty z większ± ilo¶ci± pamięci ? Budżet 250-400PLN.

Je¶li chodzi o obraz - to 2x HDMI uzyskasz również przez użycie
przej¶ciówki DVI>HDMI, któr± dostajesz w komplecie z większo¶ci± kart.
Więc uzyskanie fizycznie 2x hdmi to chwila, i na dowolnej karcie która
ma 2x DVI, lub DVI + HDMI to nie problem
A co do audio-po-hdmi - to nawet gdy jest 2x hdmi, i tak dzwięk ci na 2
telewizory nie pójdzie. A przynajmniej mi się nigdy czego¶ takiego nie
udało zrobić, audio jest kodowane i wrzucane do pierwszego zł±cza i
nigdzie więcej.

ok, przy dĽwięku jako¶ mocno się nie upieram, chodzi o to, że mam dwa
tv 32" i chce je podł±czyć aby oba stały na biurku.
dlatego potrzeba mi hdmi bo tv maj± tylko wej¶cia hdmi, nie maj± DVI i
vga. jak z dvi na karcie zrobię hdmi to ok.

Data: 2012-03-17 13:31:28
Autor: Leszek K.
Dnia Sat, 17 Mar 2012 05:20:18 -0700 (PDT), VSS napisał(a):

[...]

Ale najpierw się upewnij czy dvi może pracować równocze¶nie z hdmi. Zdarza
się, że karty maj±ce nawet 3 wyj¶cia - dvi, hdmi i vga mog± obsłużyć
równocze¶nie tylko jedno wyj¶cie cyfrowe + vga.

Data: 2012-03-17 10:36:08
Autor: Randall_Memphis
[...]

Dasz rade, ale musisz miec dwie karty dzwiekowe, konfigurujesz niezalezne sygnału audio i puszczasz osobno.

Data: 2012-03-17 11:44:38
Autor: BartekK
W dniu 2012-03-17 10:36, Randall_Memphis pisze:
Dasz rade, ale musisz miec dwie karty dzwiekowe, konfigurujesz
niezalezne sygnału audio i puszczasz osobno.
Odpowiedz godna animki
Jakie karty dźwiękowe? on chce puszczać audio po hdmi.

Data: 2012-03-17 12:39:08
Autor: maX

Użytkownik "BartekK" <sibi@drut.org> napisał w wiadomości news:jk1q0n$c0p$1mx1.internetia.pl...
W dniu 2012-03-17 10:36, Randall_Memphis pisze:
Dasz rade, ale musisz miec dwie karty dzwiekowe, konfigurujesz
niezalezne sygnału audio i puszczasz osobno.

Dokładnie. Integry (np. Realteka) pozwalają rozdzielić sygnał audio na dwie niezależne ściezki 2ch + 5.1ch (w systemie zgłaszają się wtedy dwie karty dźwiękowe; plus oczywiście trzecia, z HDMI karty graficznej).

Odpowiedz godna animki
Jakie karty dźwiękowe? on chce puszczać audio po hdmi.

Część telewizorów / monitorów HDMI pozwala, przy źródle video HDMI, wybrać czy dźwięk ma iść też z HDMI czy z innego źródła (jack, chinch).

Data: 2012-03-17 12:49:35
Autor: maX

Użytkownik "maX" <averwywal@interia.pl> napisał w wiadomości news:jk1t4o$3cg$1atena.e-wro.net...

Część telewizorów / monitorów HDMI pozwala, przy źródle video HDMI, wybrać czy dźwięk ma iść też z HDMI czy z innego źródła (jack, chinch).

Zresztą nawet jakby nie pozwalała, to wystarczyłoby przy drugim telewizorze HDMI postawić dodatkową parę głośniczków.

Data: 2012-03-17 12:37:34
Autor: maX
Poszukiwana karta graficzna z dwoma zł±czami HDMI

Użytkownik "VSS" <arturvss73@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:3e997b83-2110-4737-9379-0922a523cdc99g2000vbq.googlegroups.com...
Poszukuję karty graficznej posiadaj±cej dwa zł±cza HDMI. Szukałem na
allegro ale znalazłem tylko kilka kart w cenie od 110 do 150PLN. Czy
s± jakie¶ lepsze karty z większ± ilo¶ci± pamięci ?

A do czego ci więcej pamięci w zastosowaniach "odtwarzane filmy. żadnych gier, głównie video, internet, drobna obróbka video w fullHD"?

Budżet 250-400PLN.

To kup dwie karty z jednym HDMI (t± drug± na PCI-Ex x1, je¶li nie masz na płycie dwóch długich gniazd PCI-Ex). Ewentualnie było kupić płytę główn± z integr±, która juz miałaby HDMI.

Data: 2012-03-17 05:27:07
Autor: VSS
On 17 Mar, 12:37, "maX" <averwy...@interia.pl> wrote:
Użytkownik "VSS" <arturvs...@gmail.com> napisał w wiadomo¶cinews:3e997b83-2110-4737-9379-0922a523cdc99g2000vbq.googlegroups.com...

> [...]

A do czego ci więcej pamięci w zastosowaniach "odtwarzane filmy. żadnych
gier, głównie video, internet, drobna obróbka video w fullHD"?

"dla spokojno¶ci", nic się nie stanie jak tej pamięci będzie więcej
niż mniej. jak wpadnę na genialny pomysł zagrania w jakie¶ gry to nie
będe musiał ustawiać wszystkiego na LOW.

> [...]

płycie dwóch długich gniazd PCI-Ex). Ewentualnie było kupić płytę główn± z

wolałbym kupić jedn± kartę z dwoma wyj¶ciami. jak bedę dwie, to się
będ± może żarły ze soba, będ± jakies problemy z sterownikami i podobne
problem. ma być prosto za kilka stów z dwoma wyj¶ciami hdmi/dvi i
więcej niz 512M ramu.

VSS

Data: 2012-03-17 16:06:03
Autor: qwerty
Poszukiwana karta graficzna z dwoma zł±czami HDMI
Użytkownik "VSS"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:c5ec3126-47a9-4259-8bd2-3793d166c962@v2g2000vbx.googlegroups.com...
wolałbym kupić jedn± kartę z dwoma wyj¶ciami. jak bedę dwie, to się
będ± może żarły ze soba, będ± jakies problemy z sterownikami i podobne
problem

No popatrz - w laptopie mam 2 karty graficzne i nic się nie gryzie.
W stacjonarnym mam podpięty tv po HDMI i monitor pod DVI (można użyć przej¶ciówki DVI->HDMI).

Data: 2012-03-17 13:57:44
Autor: VSS
On 17 Mar, 16:06, "qwerty" <qwert...@poczta.fm> wrote:

No popatrz - w laptopie mam 2 karty graficzne i nic się nie gryzie.
W stacjonarnym mam podpięty tv po HDMI i monitor pod DVI (można użyć
przej¶ciówki DVI->HDMI).

to, że Ty masz nic nie znaczy. to JA nie chcę aby sie żarło.

VSS

Data: 2012-03-18 07:30:44
Autor: qwerty
Poszukiwana karta graficzna z dwoma zł±czami HDMI
Użytkownik "VSS"  napisał w wiadomo¶ci grup dyskusyjnych:cd8e7eed-5f6b-4823-9290-1d44ad17e791@l14g2000vbe.googlegroups.com...
to, że Ty masz nic nie znaczy. to JA nie chcę aby sie żarło.

Tobie będzie się zawsze "żarło" bo nawet nie potrafisz skonfigurować czytnika grup dyskusyjnych. Ale co wymagać od poznaniaka...

Data: 2012-03-18 06:16:20
Autor: VSS

> to, że Ty masz nic nie znaczy. to JA nie chcę aby sie żarło.

Tobie będzie się zawsze "żarło" bo nawet nie potrafisz skonfigurować czytnika
grup dyskusyjnych. Ale co wymagać od poznaniaka...

przecież ja piszę z googla po www to jak wyobrażasz sobie konfigurację
czytnika ??
niestety tym razem nie błysnęłe¶.

VSS

Data: 2012-03-20 00:35:58
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 Mar 2012, VSS wrote:

[...]

  Nie stwierdzono.
  Dosc dawno temu pytałem o doswiadczenia z zestawianiem ATI+NVIDIA,
nikt się nie przyznawał, niniejszym zapodaję: słaba ATI (2400)
i GF GTX 460 SE, działaja równolegle (czasami wyjmuję to jedna
to druga) bez zgrzytów, jedynie oprogramowanie ATI "cos tam center"
(nie driver) się wydziera po wlogowaniu jak akurat ATI jest wyjęta.
FYI: wczesniej testowałem zestaw z GF6600 (PCIE) wsparta MX 400
  na zwykłym PCI, też się dało.

ma być prosto za kilka stów z dwoma wyj¶ciami hdmi/dvi
i więcej niz 512M ramu.

"za kilka stów" problem rozwiażesz, do tego wcale nie namawiam
do kupowania dwu kart, wskazuję jedynie że argument że "będa
problemy" wypada skreslić.

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-17 17:39:32
Autor: Randall_Memphis
[...]

W sumie, je¶li TV maj± HDMI, to możesz spokojnie szukać kart maj±cych 2xDP/mDP
A w tym budżecie to nawet jak±¶ Quadro znajdziesz.

Data: 2012-03-19 11:07:49
Autor: BartekK
[...]

Z złącza DVI robisz HDMI przejściówką za 3zł (często dodawaną do karty gratis). Możesz też zastosować gotowe kable DVI>HDMI, jeśli kable i tak masz kupić.
Więc dużo łatwiej będzie ci szukać karty która ma np 2x DVI (i wtedy masz 100% pewność, że będzie działać przy równoczesnym podłączeniu 2 monitorów/tv do dwóch wyjść dvi)

Co do grania i iloĹ›ci ramu - jak nie grasz, to kaĹĽda karta bÄ™dzie tak samo dobra, byle chĹ‚odzenie miaĹ‚a ciche. I ilość  ramu tu nic praktycznie nie zmienia. JeĹ›li kupisz kartÄ™ bardziej wypasionÄ… - to przy kartach za 400zĹ‚ teĹĽ ilość ramu nic nie zmienia, nadal majÄ… na tyle sĹ‚abe GPU, ĹĽe czy to bÄ™dzie 0.5, 1GB, czy 2GB - chodzić bÄ™dzie podobnie. WaĹĽniejsze tutaj jest czy to bÄ™dzie ram gDDR2,3 czy 5 - im wyĹĽszy numerek tym szybszy, i to siÄ™ na wydajność przekĹ‚ada.

Data: 2012-03-19 13:19:26
Autor: VSS
Poszukiwana karta graficzna z dwoma zł±czami HDMI
Z zł±cza DVI robisz HDMI przej¶ciówk± za 3zł (często dodawan± do karty
gratis). Możesz też zastosować gotowe kable DVI>HDMI, je¶li kable i tak
masz kupić.
Więc dużo łatwiej będzie ci szukać karty która ma np 2x DVI (i wtedy
masz 100% pewno¶ć, że będzie działać przy równoczesnym podł±czeniu 2
monitorów/tv do dwóch wyj¶ć dvi)

Co do grania i ilo¶ci ramu - jak nie grasz, to każda karta będzie tak
samo dobra, byle chłodzenie miała ciche. I ilo¶ć  ramu tu nic
praktycznie nie zmienia. Je¶li kupisz kartę bardziej wypasion± - to przy
kartach za 400zł też ilo¶ć ramu nic nie zmienia, nadal maj± na tyle
słabe GPU, że czy to będzie 0.5, 1GB, czy 2GB - chodzić będzie podobnie.
Ważniejsze tutaj jest czy to będzie ram gDDR2,3 czy 5 - im wyższy
numerek tym szybszy, i to się na wydajno¶ć przekłada.

Dziękuję, to jest konkretna informacja

VSS

Data: 2012-03-20 10:09:34
Autor: Chris
Poszukiwana karta graficzna z dwoma złączami HDMI
BartekK nabazgrał(a):

[...]

A to jedyną wykładnią przy stosowaniu wysokich modeli kart są gry ??

www.automo.pl - SprawdĹş VIN, wyposaĹĽenie, przebieg, historiÄ™ wypadkowÄ….

Data: 2012-03-21 07:59:03
Autor: JDX
On 2012-03-20 10:09, Chris wrote:
[.....]
A to jedyną wykładnią przy stosowaniu wysokich modeli kart są gry ??

No chyba tak poniewaĹĽ gdy spojrzysz na opakowanie takiej karty
graficznej to najprawdopodobniej zobaczysz tam jakieĹ› bajkowe postacie a
nie screenshoty z Altium Designera, Visual Studio czy teĹĽ
najzwyklejszego Excela. :-D

Data: 2012-03-21 08:29:03
Autor: Chris
Poszukiwana karta graficzna z dwoma złączami HDMI
JDX nabazgrał(a):

On 2012-03-20 10:09, Chris wrote:
[.....]
[...]

U mnie nic takiego nie ma jak jakieś dziewne stworki, od ładne stonowane pudełeczko

http://www.evga.com/products/moreinfo.asp?pn=015-P3-1580-AR