Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozmiaru ramy

Data: 2009-07-21 16:12:24
Autor: Rafał VFR
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozmiaru ramy
WItam
Zwracam się z apelem do właścicieli roweru jak w temacie.
Upatrzyłem sobie taki rower jako następce mojego HT no ale w Poznaniu za skarby się ani do niego przymierzyć ani dotknąć ....nie ma.
Co za czasy.
Myślałem o rozmiarze 18" ale z rozmów (ze sklepami) wynika, że dla mnie (a mam 185 cm i 80 kg wagi) lepszy byłby 20" co mnie wydaje się już dość sporo .....
Czy ktoś kto ma może napisać jaki ma rozmiar ramy i ile wzrostu ?
Słowem rady potrzebuję.

Data: 2009-07-21 07:42:11
Autor: Łukasz
On 21 Lip, 16:12, "Rafał VFR" <rafal...@tlen.pl> wrote:
Czy ktoś kto ma może napisać jaki ma rozmiar ramy i ile wzrostu ?
Słowem rady potrzebuję.

Hej,

Z tego co wiem najlepiej jest się do roweru po prostu przymierzyć,
jest wiele szkół liczenia rozmiarów ram, większość daje różne
rezultaty.

Najlepiej samemu organoleptycznie zobaczyć co pasuje Tobie.
Jeżeli na obecnym rowerze dobrze Ci się jeździ, to weź taki sam
rozmiar.

Pozdrawiam,
--
Łukasz Gruner

Data: 2009-07-21 07:59:53
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
[...]

Ktorego wyrazu nie zrozumiales?

CePan

Data: 2009-07-22 00:50:47
Autor: Łukasz
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozm iaru ramy
On 21 Lip, 16:59, "frank.castle0...@googlemail.com"
<frank.castle0...@googlemail.com> wrote:
> [...]

Ktorego wyrazu nie zrozumiales?

"Jeżeli na obecnym rowerze dobrze Ci się jeździ, to weź taki sam

Uprzejmie załączam tekst którego nie doczytałeś. ;3

Pozdrawiam,
--
Łukasz Gruner

Data: 2009-07-22 01:47:12
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozm iaru ramy

"Jeżeli na obecnym rowerze dobrze Ci się jeździ, to weź taki sam
rozmiar. "

Uprzejmie załączam tekst którego nie doczytałeś. ;3

Jak bym sie nie zgadzal z obydwoma paragrafami, to bym obydwa
zacytowal, nie? Ale chcialem byc YNTELYGÉTNY!

Data: 2009-07-22 04:22:56
Autor: Łukasz
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozm iaru ramy
On 22 Lip, 10:47, "frank.castle0...@googlemail.com"

Przykro mi, że nie wyszło.

Pozdrawiam,
--
Łukasz Gruner

Data: 2009-07-22 07:39:07
Autor: frank.castle0407@googlemail.com
On Jul 22, 12:22 pm, Łukasz <uka...@gmail.com> wrote:

> Jak bym sie nie zgadzal z obydwoma paragrafami, to bym obydwa
> zacytowal, nie? Ale chcialem byc YNTELYGÉTNY!

Przykro mi, że nie wyszło.

Okej, przyrownuje druga strone do nazistow i automatycznie przegrywam,
bleee.

Data: 2009-07-21 16:12:34
Autor: Artur
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozmiaru ramy
wtorek, 21 lip, Łukasz:
Najlepiej samemu organoleptycznie zobaczyć co pasuje Tobie.
Jeżeli na obecnym rowerze dobrze Ci się jeździ, to weź taki sam
rozmiar.

Liczy się przede wszystkim długość górnej rury oraz wysokość kierownicy (którą
zazwyczaj można obniżyć). Jakie znaczenie ma długość rury podsiodłowej, skoro
i tak sztycą regulujesz wysokość siodełka?

Data: 2009-07-21 20:28:35
Autor: Adrian S.
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozmiaru ramy
Artur wrote:

wtorek, 21 lip, Łukasz:
[...]

 ma takie znaczenie, że osoba mająca np 190cm wzrostu od razu wie, że może
sobie odpuścić rozmiar np. 16 cali bo nie produkuje się zbyt dużo sztyc o
długości >50cm. --
Adrian S. the Lajt Rider

Data: 2009-07-22 10:27:43
Autor: Wojtek
Rafał VFR pisze:
[...]

Matko z curkommm!!!!
Ja miałbym dylemat (180cm) czy brać 18 czy aby nie 20! Z 20tki podoba mi się długa górna rura.
Przy Twoim wzroście, prawdopodobnie, 20tka będzie pasować jak znalazł! Chyba, że masz bardzo krótkie ręce i górę tułowia - wtedy może 18cie

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-07-22 10:29:47
Autor: Wojtek
Wojtek pisze:

[...]

Nie no, pooglądałem jeszcze raz geometrię. Przy 20 góra długa tylko na 605! Bierz 20 definitywnie.

Data: 2009-07-22 10:43:18
Autor: Rafał VFR
Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozmiaru ramy

Nie no, pooglądałem jeszcze raz geometrię. Przy 20 góra długa tylko na 605! Bierz 20 definitywnie.

Żadnych udziwnień nie będzie my jesteśmy normalni :-)
Ja też. Dzieki zatem za pomoc - bo właśnie 20" udało mi sie znależć .
Pzdr
Rafał

Data: 2009-07-22 11:00:18
Autor: Wojtek Paszkowski
"Wojtek" <osobisty@pota.onet.pl> wrote in message

Matko z curkommm!!!!
Ja miałbym dylemat (180cm) czy brać 18 czy aby nie 20!

przy ok. 180cm wzrostu przy sztywniaku też miałbym ten dylemat, bo sensowny
przekrok zapewnia mi 19-19.5, ale 20'' jest jednak duża, a przy 18'' z kolei
nawet sztyca 40cm ledwie siedzi w ramie. Ale w fullu dochodzi wyżej położony
suport (i co za tym idzie górna rura), do tego zwyczajowo dłuższa główka
ramy i dłuższy amortyzator dodatkowo podnoszą górną rurę (zwłaszcza w
"przedniej" części) do góry. Czy więc generalnie nie warto brać fuli w
mniejszych rozmiarach niż półsztywniak? (tak się pytam jako totalny lajkonik
w temacie, ale potencjalnie zainteresowany)

pozdr

Data: 2009-07-22 11:40:31
Autor: Wojtek
Wojtek Paszkowski pisze:

[...]

Nie możesz kierować się tzw przekrokiem w ramach full sus. Przy wysokich ramach full sus, skok tyłu 140-160 (np mój nowy B LT2) producenci gną górną rurę właśnie by zmniejszyć przekrok.
W przypadku full susów do xc przekrok znowu tak tragicznie nie jest wyższy, porównując do sztywniaków.

Kierując się przekrokiem wylądujesz na za małej ramie, na 100%

Data: 2009-07-22 11:43:16
Autor: Wojtek
Wojtek pisze:

[...]

Oczywiście zakładam, że rozmawiamy o rowerkach do XC i AM. Na skakaniu się nie znam...

Przy doborze full susów kierujesz się parametrami tak samo, jak przy doborze sztywników - czyli długością góry + długością sterówki (!) + kątami.
Przekrok jest wyższy, ale znowu kiedy jeździsz w spd to sprawa drugorzędna. Co najwyżej łaskocze w orzechy stojąc mocno pod górkę

Data: 2009-07-22 15:20:21
Autor: Wojtek Paszkowski

[...]

eee, tak to ja się 10 lat temu kierowałem i bardzo źle na tym wyszedłem (za
to bardzo fajny rower trekingowy mi później z tego wyszedł ;). Jestem
skłonny twierdzić, że długość rury
podsiodłowej jednak też jest ważna (choć dla przekroku równie, jak nie
bardziej istotna jest również długość sterówki i wideł)

Najgorsze, że ramy fulowate jednak drogie są. To nie przeciętna rama
sztywna, gdzie, jeśli rozmiar nie podpasuje, te 400złociszy można
ewentualnie odżałować i kupić coś innego.

pozdr

Poszukiwany właściciel Meridy 96 - dobór rozmiaru ramy