PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL

Data: 2011-07-14 09:35:12
Autor: Grzegorz
PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Witam,

Jednak poszukam tutaj ... chyba jednego (mojego imiennika) widziałem. Niestety poszukiwania na różnych forach nic nie dały, a warto choćby się skrzyknąć w celu tańszego zakupu oleju tudzież wymiany doświadczeń.

No to (naiwnie) czekam ....

Pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 09:39:34
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Grzegorz" <bzdura@brakmaila.com> napisał w wiadomości news:ivm65n$s6q$1news.onet.pl...
[...]

forumrowerowe.org?

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-14 09:51:49
Autor: Grzegorz
PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhu ba w PL
Hello kamil/Endurorider.pl !:

[...]

Jako świeży użytkownik mam niestety pewne restrykcje ... ale spróbuję. Na podobnym forum wykasowali mi na szybciora 3 posty, do giełdy nie mam praktycznie dostępu. Chyba że na szybko 20 idiotycznych postów napiszę :-D !!!

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 13:05:33
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhu ba w PL
Grzegorz, Thu, 14 Jul 2011 09:51:49 +0200, pl.rec.rowery:
Chyba że na szybko 20 idiotycznych postów napiszę :-D !!!
  ^^^^^^^
Masz dobre zadatki, idĽ trenować gdzie indziej, może być na
Forumrowerowe.org

--
Pozdrowienia,
Marek 'marcus075' Karweta                | Dwa kieliszki wystarcz±.

Data: 2011-07-14 10:43:47
Autor: Maciek
PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Niestety poszukiwania na różnych forach nic nie dały, a warto choćby się skrzyknąć w celu tańszego zakupu oleju tudzież wymiany doświadczeń.

....a ten olej to jakieś czary mary? ;-) Rohloff nie podaje specyfikacji oleju albo czym zalewać speedhuba?

Data: 2011-07-14 10:49:45
Autor: Grzegorz
PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhu ba w PL
Hello Maciek !:
Niestety poszukiwania na różnych forach nic nie dały, a warto choćby
się skrzyknąć w celu tańszego zakupu oleju tudzież wymiany doświadczeń.

...a ten olej to jakieĹ› czary mary? ;-) Rohloff nie podaje specyfikacji
oleju albo czym zalewać speedhuba?

Ano niestety właśnie jak napisałeś ... Podają żeby używać oryginału bo inny może rozpuścić plastiki. Tere fere ale szkoda piasty.

To są dwa różne oleje, jednym się płucze, a drugi ma dodatek chyba MoS2 - przed wlaniem każą wymieszać, takie czarne drobinki.

Zestaw 2 x 25 ml kosztuje ok. 10 Euro, ale bańki litrowe są po ok. 40 Euro. Opłacałoby się te 40 wymian za 80 Euro, tylko 5 x taniej. Ale niestety to nie olej do łańcucha, gdzie chętnych jak mrówków :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 04:03:05
Autor: tadek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
On 14 Lip, 10:49, Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> wrote:
Hello Maciek !:

> ...a ten olej to jakie¶ czary mary? ;-) Rohloff nie podaje specyfikacji
> oleju albo czym zalewać speedhuba?

Ano niestety wła¶nie jak napisałe¶ ... Podaj± żeby używać oryginału bo
inny może rozpu¶cić plastiki. Tere fere ale szkoda piasty.

To s± dwa różne oleje, jednym się płucze, a drugi ma dodatek chyba MoS2
- przed wlaniem każ± wymieszać, takie czarne drobinki.

Zestaw 2 x 25 ml kosztuje ok. 10 Euro, ale bańki litrowe s± po ok. 40
[...]

maila znajdziesz tu :http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

typowe "polaczki" Jak stać na piastę za 1000 euro to powinno być stać
na olej /raptem 40 zł na rok/. Podobnie jest z samochodami BMW za
kilkaset tys zł a opony używki. Naprzeciwko mojego domu była
restauracja. Klienci przyjeżdżali wypasionymi BMW i mercami a "odlać
się" wychodzili pod restaurację ?kibel kosztował 1 zł podobnie z
szatni± zdejmowali kapoty na ulicy i wrzucali do samochodu. Jak stać
na dobre auto i restaurację to powinno stać na szatnię i kibel

Data: 2011-07-14 13:21:47
Autor: Grzegorz
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Hello tadek !:

typowe "polaczki" Jak stać na piastę za 1000 euro to powinno być stać
na olej /raptem 40 zł na rok/.

Chyba cierpisz na jak±¶ manię .... a na pewno nie czytasz postów na tej grupie zbyt regularnie. I z liczeniem też co¶ nie tak.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 13:23:26
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
typowe "polaczki" Jak stać na piastę za 1000 euro to powinno być stać
na olej /raptem 40 zł na rok/.

Dla mnie Rohloff leci w.. uja a nie dziwię się, że ludzie maj± niechęć do wyrzucania pieniędzy. Olej pewno bior± od kogo¶, przyklejaj± własn± nalepkę i winduj± cenę, strasz±c do tego rozpuszczeniem plastiku. Dlaczego nie podaj± specyfikacji co tam lać? Dobrej klasy olej przekładniowy np. do skrzyń biegów które robi± setki tysięcy km i zdaża się, że maj± elementy plastkowe w ¶rodku kosztuje ~25zł za litr. Nie czujesz w takiej sytuacji, że robi± człowieka w "tr±bę"?
To tak jakby¶ miał drogie BMW producent kazał Ci do silnika lać olej tylko z naklejk± BMW np. z 8 razy droższy niż ten sam brany od producenta. Co z tego, że piasta warta jest kupę kasy? Nie oznacza to, że jej koszty eksploatacji należy zawyżać.

Data: 2011-07-14 13:33:33
Autor: Grzegorz
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Hello Maciek !:

Dla mnie Rohloff leci w.. uja a nie dziwię się, że ludzie maj± niechęć
do wyrzucania pieniędzy.

Wiesz, tu kosztuje przelewanie z beczek do tych malutkich buteleczek. Tak się składa, że muszę w tym roku drug± wymianę zrobić, z różnych powodów. A ci co na wyprawy jeżdż± - pewnie i minimum 2 rocznie.

[...]

Hmmm, na czym¶ chc± zarobić. Ale to nietypowy olej, jak i ten do łańcucha - cena za litrow± bańkę jest jeszcze OK, ale 50-tki już s± nieĽle przepłacone. Dlatego chłopaki na forach sobie radz± - bo po co przepłacać ???

[...]

Racja. Do auta leję dobry syntetyk szwajcarski, z beczki, Panolin. Do tego tani (28 za litr), jak na razie po pół milionie km nie mogę narzekać. Ale Speedhuba (kupiony za pół ceny z rowerem jako bonus ;-) ! ) nie chcę załatwić, wolę użyć tego samego oleju co w oryginale. I pewnie zainwestuję w te 2 litrówki, będzie an zapas, a niestety muszę przepłukać - po kupnie okazało się, że w ¶rodku prawie oleju nie ma.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 13:40:41
Autor: kamil/Endurorider.pl
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivmjjg$6k5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czy znasz skrzynię biegów w samochodzie, która zawiera plastikowe elementy? Ja jeszcze o tym nie słyszałem, ale z rado¶ci± dowiem się czego¶ nowego.

Poza tym jest duża szansa, że olej do speedhuba jest opracowany wył±cznie do tego zastosowania i nie jest dostępny nigdzie indziej. Rzecz jasna mogę się mylić i mam nadzieję, że kto¶ kiedy powie "mam speedhuba, rok temu kupiłem olej do skrzyni biegów i wlałem do ¶rodka a teraz dałem piastę do sprawdzenia u producenta i wszystko jest idealnie" Do tego czasu w±tpie aby znalazł sie kto¶ kto na własnej, bardzo drogiej, pia¶cie będzie robił takie eksperymenty.

Jeżeli jeste¶ chemikiem to zrób analize tego oleum i znajdĽ zamiennik a staniesz się bohaterem dla wielu osób ł±cznie ze mn± na czele.

[...]

Jakkolwiek istota tej sprawy jest słuszna to porównanie do dupy bo wsparcie użytkowników danej marki jakiegokolwiek samochodu jest pierdylion razy większe niż w¶ród użytkowników Rohloffa w zwi±zku z czym dużo łatwiej jest dobrać zamienniki do absolutnie wszystkiego niż w przypadku piasty.

Data: 2011-07-14 14:18:56
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Czy znasz skrzynię biegów w samochodzie, która zawiera plastikowe elementy? Ja jeszcze o tym nie słyszałem, ale z rado¶ci± dowiem się czego¶ nowego.

Plastik w sensie tworzywa, bo składu chemicznego też Ci nie podam ;-D przykład - koszyki łożysk igiełkowych, naocznie widziałem rónież w mechaniĽmie różnicowym starej skrzyni - był dystans z tworzywa ala plastik.

[...]

No i widzisz, że to chyba dobry argument dla producenta aby jeszcze kosić klientów za cudowny olej;-)

Jeżeli jeste¶ chemikiem to zrób analize tego oleum i znajdĽ zamiennik a staniesz się bohaterem dla wielu osób ł±cznie ze mn± na czele.

Nie rozumiemy się, chemikiem nie jestem. Za to piętnuję zachowanie producenta, który według mnie znalazł sobie nie wyszukany sposób żerowania na portfelu użytkownika jego piasty.

[...]

....no ale bez jaj, że ciężko jest napisać np. w ulotce do piasty co tam można bezpiecznie nalać.
Dla mnie wszystko wygl±da jak już napisałem.

Data: 2011-07-14 15:55:04
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
... w mechaniĽmie różnicowym starej skrzyni - był dystans z tworzywa ala plastik.

Co by nie być gołosłownym, punkt 2, podpunkt 2:
http://focus.korona-pl.com/TIS/wsmdata/pl_2002_25_Fiesta/G21541.html

Data: 2011-07-14 18:44:27
Autor: kamil/Endurorider.pl
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivmsfq$48m$1inews.gazeta.pl...
>... w mechaniĽmie różnicowym starej skrzyni - był dystans z tworzywa ala >plastik.

Co by nie być gołosłownym, punkt 2, podpunkt 2:
http://focus.korona-pl.com/TIS/wsmdata/pl_2002_25_Fiesta/G21541.html

Dzięki, dla mnie to co¶ nowego :)

Data: 2011-07-14 18:44:06
Autor: kamil/Endurorider.pl
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:ivmnga$ig4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oki, już widzę że plastik był ale tworzyw sztucznyc jest ogromna ilo¶ć i naprawdę ciężko generalizować w tym temacie (gadałem z kolesiem co spawa tworzywa)

No i widzisz, że to chyba dobry argument dla producenta aby jeszcze kosić klientów za cudowny olej;-)

Szczerze mówi±c to w tym punkcie ja nie widzę spisku. Maj± (zapewne) specyficzny olej, relatywnie mało popularny to cena idzie w górę.

[...]

Żerowania? Zobacz ile kosztuje ta piasta, sprawdĽ zarobiki przeciętnego Niemca i napisz mi jeszcze raz o żerowaniu :P Nawet w PL to nie jest cena, która zabija.

...no ale bez jaj, że ciężko jest napisać np. w ulotce do piasty co tam można bezpiecznie nalać.
Dla mnie wszystko wygl±da jak już napisałem.

Dlaczego mieliby pisać? :)

Data: 2011-07-14 16:48:46
Autor: Jaroslaw Berezowski
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:40:41 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

JeĹĽeli jesteĹ› chemikiem to zrĂłb analize tego oleum i znajdĹş zamiennik a
staniesz siÄ™ bohaterem dla wielu osĂłb Ĺ‚Ä…cznie ze mnÄ… na czele.
No to wyeliminuj oleje poliestrowe, polialkiloglikolowe i zawierajÄ…ce zwiÄ…zki aromatyczne. ZostajÄ… olefinowe i np. silikonowe. Siarczek molibdenu + emulgator sobie sami dosypcie :).
Tylko czy wyjdzie taniej?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-07-14 18:45:07
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Jaroslaw Berezowski" <prezydent@gov.pl> napisał w wiadomości news:e7c3f8-rqs.ln1news.yarross.net.pl...
[...]

Pewnie nie dla tak małej ilości :(

Data: 2011-09-10 00:45:23
Autor: Sławomir G
On 14 Lip, 09:35, Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> wrote:
[...]

Posiadam od tygodnia rower trekking na speedhubie przywieziony z
niemiec. byłem nie¶wiadomy co mam,
Dopiero w necie dowiedziałem się jaki to cud techniki i ile kosztuje.
Mam teraz mieszane uczucia czy w razie jakiej¶ awarii lub wymiany
linki, zębatki,kto¶ w Polsce będzie w stanie mi pomóc.
Nawet oleju do piasty nie mogę znależć.
Jeżeli kto¶ ma do¶wiadczenie, każda informacja się przyda

Data: 2011-09-12 07:02:00
Autor: kamil/Endurorider.pl
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL

Użytkownik "Sławomir G" <grzysto@gmail.com> napisał w wiadomo¶ci news:cc79ad28-6a73-42c5-a0a3-67aa67fdde9a9g2000yqk.googlegroups.com...

[...]
===
ROTFL :D Pierwsza osoba na ¶wiecie, która ma speedhuba nie wiedz±c co to jest ;) Najsssss :P

Info masz na stronie producenta, oleje s± dostępne w PL, wymiana jest prosta. Jak nie w PL to oleum kupisz w DE więc nie ma co histeryzować już w tej chwili.

Zalewaj nowe oleum zgodnie z zaleceniami Rohloffa w okre¶lonych interwałach i nie powiniene¶ mieć problemów. Jak się zepsuje to kupujesz co¶ innego bo naprawa = odesłanie do fabryki = dużo ojro do zapłacenia.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

PoszukujÄ™ posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL