Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL

Data: 2011-07-14 10:43:47
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Niestety poszukiwania na różnych forach nic nie dały, a warto choćby się skrzyknąć w celu tańszego zakupu oleju tudzież wymiany doświadczeń.

....a ten olej to jakieś czary mary? ;-) Rohloff nie podaje specyfikacji oleju albo czym zalewać speedhuba?

Data: 2011-07-14 10:49:45
Autor: Grzegorz
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhu ba w PL
Hello Maciek !:
[...]

Ano niestety właśnie jak napisałeś ... Podają żeby używać oryginału bo inny może rozpuścić plastiki. Tere fere ale szkoda piasty.

To są dwa różne oleje, jednym się płucze, a drugi ma dodatek chyba MoS2 - przed wlaniem każą wymieszać, takie czarne drobinki.

Zestaw 2 x 25 ml kosztuje ok. 10 Euro, ale bańki litrowe są po ok. 40 Euro. Opłacałoby się te 40 wymian za 80 Euro, tylko 5 x taniej. Ale niestety to nie olej do łańcucha, gdzie chętnych jak mrówków :-(.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 04:03:05
Autor: tadek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
On 14 Lip, 10:49, Grzegorz <bzd...@brakmaila.com> wrote:
Hello Maciek !:

> [...]

Euro. Opłacałoby się te 40 wymian za 80 Euro, tylko 5 x taniej. Ale
niestety to nie olej do łańcucha, gdzie chętnych jak mrówków :-(.

maila znajdziesz tu :http://www.cerbermail.com/?4589b6Uox1

typowe "polaczki" Jak stać na piastę za 1000 euro to powinno być stać
na olej /raptem 40 zł na rok/. Podobnie jest z samochodami BMW za
kilkaset tys zł a opony używki. Naprzeciwko mojego domu była
restauracja. Klienci przyjeżdżali wypasionymi BMW i mercami a "odlać
się" wychodzili pod restaurację ?kibel kosztował 1 zł podobnie z
szatnią zdejmowali kapoty na ulicy i wrzucali do samochodu. Jak stać
na dobre auto i restaurację to powinno stać na szatnię i kibel

Data: 2011-07-14 13:21:47
Autor: Grzegorz
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Hello tadek !:

typowe "polaczki" Jak stać na piastę za 1000 euro to powinno być stać
na olej /raptem 40 zł na rok/.

Chyba cierpisz na jakąś manię .... a na pewno nie czytasz postów na tej grupie zbyt regularnie. I z liczeniem też coś nie tak.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 13:23:26
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
typowe "polaczki" Jak stać na piastę za 1000 euro to powinno być stać
na olej /raptem 40 zł na rok/.

Dla mnie Rohloff leci w.. uja a nie dziwię się, że ludzie mają niechęć do wyrzucania pieniędzy. Olej pewno biorą od kogoś, przyklejają własną nalepkę i windują cenę, strasząc do tego rozpuszczeniem plastiku. Dlaczego nie podają specyfikacji co tam lać? Dobrej klasy olej przekładniowy np. do skrzyń biegów które robią setki tysięcy km i zdaża się, że mają elementy plastkowe w środku kosztuje ~25zł za litr. Nie czujesz w takiej sytuacji, że robią człowieka w "trąbę"?
To tak jakbyś miał drogie BMW producent kazał Ci do silnika lać olej tylko z naklejką BMW np. z 8 razy droższy niż ten sam brany od producenta. Co z tego, że piasta warta jest kupę kasy? Nie oznacza to, że jej koszty eksploatacji należy zawyżać.

Data: 2011-07-14 13:33:33
Autor: Grzegorz
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Hello Maciek !:

Dla mnie Rohloff leci w.. uja a nie dziwię się, że ludzie mają niechęć
do wyrzucania pieniędzy.

Wiesz, tu kosztuje przelewanie z beczek do tych malutkich buteleczek. Tak się składa, że muszę w tym roku drugą wymianę zrobić, z różnych powodów. A ci co na wyprawy jeżdżą - pewnie i minimum 2 rocznie.

[...]

Hmmm, na czymś chcą zarobić. Ale to nietypowy olej, jak i ten do łańcucha - cena za litrową bańkę jest jeszcze OK, ale 50-tki już są nieźle przepłacone. Dlatego chłopaki na forach sobie radzą - bo po co przepłacać ???

[...]

Racja. Do auta leję dobry syntetyk szwajcarski, z beczki, Panolin. Do tego tani (28 za litr), jak na razie po pół milionie km nie mogę narzekać. Ale Speedhuba (kupiony za pół ceny z rowerem jako bonus ;-) ! ) nie chcę załatwić, wolę użyć tego samego oleju co w oryginale. I pewnie zainwestuję w te 2 litrówki, będzie an zapas, a niestety muszę przepłukać - po kupnie okazało się, że w środku prawie oleju nie ma.

pzdrw.
--
Grzegorz

Data: 2011-07-14 13:40:41
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:ivmjjg$6k5$1inews.gazeta.pl...

[...]

Czy znasz skrzynię biegów w samochodzie, która zawiera plastikowe elementy? Ja jeszcze o tym nie słyszałem, ale z radością dowiem się czegoś nowego.

Poza tym jest duża szansa, że olej do speedhuba jest opracowany wyłącznie do tego zastosowania i nie jest dostępny nigdzie indziej. Rzecz jasna mogę się mylić i mam nadzieję, że ktoś kiedy powie "mam speedhuba, rok temu kupiłem olej do skrzyni biegów i wlałem do środka a teraz dałem piastę do sprawdzenia u producenta i wszystko jest idealnie" Do tego czasu wątpie aby znalazł sie ktoś kto na własnej, bardzo drogiej, piaście będzie robił takie eksperymenty.

Jeżeli jesteś chemikiem to zrób analize tego oleum i znajdź zamiennik a staniesz się bohaterem dla wielu osób łącznie ze mną na czele.

[...]

Jakkolwiek istota tej sprawy jest słuszna to porównanie do dupy bo wsparcie użytkowników danej marki jakiegokolwiek samochodu jest pierdylion razy większe niż wśród użytkowników Rohloffa w związku z czym dużo łatwiej jest dobrać zamienniki do absolutnie wszystkiego niż w przypadku piasty.

--
pozdrawiam kamil
http://Endurorider.pl

Data: 2011-07-14 14:18:56
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
Czy znasz skrzynię biegów w samochodzie, która zawiera plastikowe elementy? Ja jeszcze o tym nie słyszałem, ale z radością dowiem się czegoś nowego.

Plastik w sensie tworzywa, bo składu chemicznego też Ci nie podam ;-D przykład - koszyki łożysk igiełkowych, naocznie widziałem rónież w mechaniźmie różnicowym starej skrzyni - był dystans z tworzywa ala plastik.

[...]

No i widzisz, że to chyba dobry argument dla producenta aby jeszcze kosić klientów za cudowny olej;-)

Jeżeli jesteś chemikiem to zrób analize tego oleum i znajdź zamiennik a staniesz się bohaterem dla wielu osób łącznie ze mną na czele.

Nie rozumiemy się, chemikiem nie jestem. Za to piętnuję zachowanie producenta, który według mnie znalazł sobie nie wyszukany sposób żerowania na portfelu użytkownika jego piasty.

[...]

....no ale bez jaj, że ciężko jest napisać np. w ulotce do piasty co tam można bezpiecznie nalać.
Dla mnie wszystko wygląda jak już napisałem.

Data: 2011-07-14 15:55:04
Autor: Maciek
Poszukuję posiadaczy Rohloffa Speedhuba w PL
... w mechaniźmie różnicowym starej skrzyni - był dystans z tworzywa ala plastik.

Co by nie być gołosłownym, punkt 2, podpunkt 2:
http://focus.korona-pl.com/TIS/wsmdata/pl_2002_25_Fiesta/G21541.html

Data: 2011-07-14 18:44:27
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:ivmsfq$48m$1inews.gazeta.pl...
>... w mechaniźmie różnicowym starej skrzyni - był dystans z tworzywa ala >plastik.

Co by nie być gołosłownym, punkt 2, podpunkt 2:
http://focus.korona-pl.com/TIS/wsmdata/pl_2002_25_Fiesta/G21541.html

Dzięki, dla mnie to coś nowego :)

Data: 2011-07-14 18:44:06
Autor: kamil/Endurorider.pl

Użytkownik "Maciek" <konto_forum@XXXXgazeta.pl> napisał w wiadomości news:ivmnga$ig4$1inews.gazeta.pl...
[...]

Oki, już widzę że plastik był ale tworzyw sztucznyc jest ogromna ilość i naprawdę ciężko generalizować w tym temacie (gadałem z kolesiem co spawa tworzywa)

No i widzisz, że to chyba dobry argument dla producenta aby jeszcze kosić klientów za cudowny olej;-)

Szczerze mówiąc to w tym punkcie ja nie widzę spisku. Mają (zapewne) specyficzny olej, relatywnie mało popularny to cena idzie w górę.

[...]

Żerowania? Zobacz ile kosztuje ta piasta, sprawdź zarobiki przeciętnego Niemca i napisz mi jeszcze raz o żerowaniu :P Nawet w PL to nie jest cena, która zabija.

...no ale bez jaj, że ciężko jest napisać np. w ulotce do piasty co tam można bezpiecznie nalać.
Dla mnie wszystko wygląda jak już napisałem.

Dlaczego mieliby pisać? :)

Data: 2011-07-14 16:48:46
Autor: Jaroslaw Berezowski
Dnia Thu, 14 Jul 2011 13:40:41 +0200, kamil/Endurorider.pl napisał(a):

Jeżeli jesteś chemikiem to zrób analize tego oleum i znajdź zamiennik a
staniesz się bohaterem dla wielu osób łącznie ze mną na czele.
No to wyeliminuj oleje poliestrowe, polialkiloglikolowe i zawierające związki aromatyczne. Zostają olefinowe i np. silikonowe. Siarczek molibdenu + emulgator sobie sami dosypcie :).
Tylko czy wyjdzie taniej?

--
Jaroslaw "jaros" Berezowski

Data: 2011-07-14 18:45:07

[...]