Poszukuję kierownika - czyli jak sobie przedluzyc malego w terenowce

Data: 2010-02-25 09:45:03
Autor: Maciej M.
On 2010-02-25 08:04, Massai wrote:
samochodu Toyota Landcruiser, o numerach WPI 36Gx.

Chętnie kupię tę brykę, jak już ci odbiorą prawko, skurwysynu.

No wlasnie.

Nie wiem co takiego maja do siebie kierownicy w terenowkach, ale
wyraznie odnosze wrazenia ze samce to kupuja sobie auta zeby sobie
przedluzyc i czuc ze wiekszy moze wszystko.

Wczoraj jeden burak namietnie "gnal" autostrada A4 jakies 100kmh lewym
pasem... i jeszcze sie jak kretyn patrzyl jak go wyprzedzam prawym pasem
jednoczesnie zjezdzajac zjadem z autostrady...

Dzisiaj drugi burak najpierw z pasa do jazdy wlewo wpieprzyl sie na pas
do jazdy na wprost, potem to samo tyle ze w druga strone, to pasa do
jazdy w prawo pojechal w ... lewo.

Wczesniej podobny numer - nastepny kretyn w Jeep'ie Compassie odwalil. I
na okraglo tak jakby sie dobrze poprzygladac.

Czekam tylko na takiego buca, zobaczymy co zrobi jak nie odpuszcze jak
zacznie mi sie wpieprzac przed maske...

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2010-02-25 10:08:52
Autor: Katanka
Maciej M. wrote:

Czekam tylko na takiego buca, zobaczymy co zrobi jak nie odpuszcze jak
zacznie mi sie wpieprzac przed maske...

Ja wczoraj miałem fajną sytuację z udziałem terenówki :) Dojechałem na 2-pasmowej w Bielsku do świateł (akurat było czerwone). Stałem na prawym pasie i czekam. Z lewej strony podjechała jakimś duzym Subaru (terenowym, nowocześnie wyglądającym) młoda babeczka - na oko 30 lat. Gada przez telefon jak najęta i od czasu do czasu dodaje ostro gazu - chyba chciała pokazać, że ma power motor pod maską. Zakłądam, że miała tam jakiś potężny silnik. Zmiana światła i ruszyła z impetem. Tylko nie przewidziała, że ja na dwójce bez najmniejszego problemu ponad setkę wyciagam i też nieco koników mam pod maską. Ale miała zdziwko po okołu stu metrach :)

PS. Prawie tak samo jak ja, kiedy mnie Lancer Evo X w Poznaniu na 2-pasie ze startu smyrnął, że nawet nie zdążyłem powąchać jego spalin ;) hehehehe

--
Kacper Potocki vel Katanka
PSN: Katanka_PL | PS3 Fanboy!

Data: 2010-02-25 10:50:53
Autor: Maciej M.
On 2010-02-25 10:08, Katanka wrote:
Maciej M. wrote:

[...]

Tyle ze ja nie mowie "kto pierwszy na swiatlach" w stylu streetracingu.
Kwintesencja tego o czym pisze to bedzie albo gwaltowne hamowanie, albo
zatrzymanie sie na wysepce/chodniku tego buca, albo dzwon z jego winy.
Na odcinku rownym ~15m szerokosci skrzyzowania dwupasmowki nie poszalejesz.

Kropka.

--
MM

Data: 2010-02-25 10:58:49
Autor: Katanka
Maciej M. wrote:

[...]

Ja wiem, nawet nie porównuję tych sytuacji. Napisałem tylko jako ciekawostkę ;) Czyzby duże, terenowe auta z mocnymi dizlami V6, lekceważyły te mniejsze i uważały, że mogą więcej na drodze?

Data: 2010-03-03 11:23:18
Autor: Maciej M.
On 2010-02-25 10:58, Katanka wrote:

[...]

Nie tylko te duze terenowe.

Jezdze na zmiane XM'em (duze) i Fiesta (malutkie).

I co? I jest kolosalna roznica w zachowaniu sie samochodow, w sensie
zjezdzania na prawy pas, trzymania sie dupy, podjezdzania itp.

A jak juz widze w lusterku jakiegos pseudoSUV'a z xenonami to wiadomo ze
bedzie jazda... oczywiscie regula to nie jest ale statystycznie
drastyczna roznica. Jak dla mnie.

Pozdrawiam,

--
MM

Data: 2010-02-25 13:14:41
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hm5emp$1ln$1inews.gazeta.pl...
Maciej M. wrote:

[...]

Ponad setke na 2 w 6-biegowej skrzyni. Aha. ;)

Pani raczej poteznego silnika nie miala, ewentualnie rozmowa pochlonela ja na tyle, ze bieg zapomniala zmienic. Nowy forek 2.5 bedzie do setki szybszy od Mondeo 2.5T. Nie wspominajac o poprzednim 2.0 turbo. Kwadratowy dziadkowoz z 6s do setki swietnie temperuje garniakow myslacych, ze maja szybkie mondeo. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-25 13:42:02
Autor: Massai
lego w terenowce
kamil wrote:

> [...]

2.0 turbo. Kwadratowy dziadkowoz z 6s do setki swietnie temperuje
garniakow myslacych, ze maja szybkie mondeo. ;)

Wiesz, o forku można wiele powiedzieć - ale raczej nie to że "wygląda
nowocześnie" ;-)

Ja obstawiam że to była Tribeca.

A jak tribeca, to pewnie 3.0. Chyba że nowy, to 3,6...

Tyle że to automat, a dobrze traktowanym automatem rusza się wolniej.
Zgodnie z zasadami trzeba zmarnować tę sekundę - półtorej zanim się
wciśnie do dechy.

Kiedyś tak sprawdzaliśmy ze szwagrem, lajtowo, on w civicu 1,8 140km,
ja swoim 2,7 200kucy. On manual, ja automat, no i te 300 kilo więcej.

Przy starcie mi odskoczył, a potem już go dochodziłem i wyprzedziłem, z
dodatkowymi "skokami" kiedy on zmieniał bieg. Ale chyba trochę za
wcześnie zmieniał, bo na dwójce by dociągnął do tej stówy, a zmieniał 2
razy, pod koniec miał 3.

--
Pozdro
Massai

Data: 2010-02-25 14:43:51
Autor: Katanka
kamil wrote:

PS. Prawie tak samo jak ja, kiedy mnie Lancer Evo X w Poznaniu na
2-pasie ze startu smyrnął, że nawet nie zdążyłem powąchać jego
spalin ;) hehehehe

Ponad setke na 2 w 6-biegowej skrzyni. Aha. ;)

Teraz nie dam sobie ręki uciąć, bo nie pamiętam dokładnie, ale wydaje mi się, że do 120km/h na 2 biegu dojdzie zanim go przy 6,5 tysiącach odetnie. Zaraz jadę do klienta to sprawdzę.

[...]

To niestety prawda :( Powoli, powoli brakuje mocy i daje niestety popalić ten nieszczęsny przedni napęd. Przymierzam się do A5 3,2 w benzynie i napędem quattro.

Data: 2010-02-25 14:19:51
Autor: kamil

"Katanka" <katanka24@interia.pl> wrote in message news:hm5uqc$1q4$1inews.gazeta.pl...
kamil wrote:

[...]

Nie udalo mi sie wygooglowac nigdzie dokladnych danych skrzyni, ale bylo by dziwne zeby na 2 ciagnal tak wysoko. Chyba ze 6 to ewidentny nadbieg.

To niestety prawda :( Powoli, powoli brakuje mocy i daje niestety popalić ten nieszczęsny przedni napęd. Przymierzam się do A5 3,2 w benzynie i napędem quattro.

Mondziak to fajny cruiser na autostrady, ale to jednak ciezkie auto do ciagniecia przez tylko dwa kola.

Na pocieszenie - mocy zawsze brakuje, czy masz 130 czy 310 pod maska. ;)

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-25 19:39:38
Autor: Katanka
kamil wrote:

Nie udalo mi sie wygooglowac nigdzie dokladnych danych skrzyni, ale
bylo by dziwne zeby na 2 ciagnal tak wysoko. Chyba ze 6 to ewidentny
nadbieg.

No to jestem po wizycie u klienta. Na 2 biegu dociagam do 115km/h i odcina paliwo. Może w weekend jak będzie ładna pogoda to skoczę na dobry asfalt i nagram małą kamerką przyspieszenie od 0 do 100. Będzie można wywnioskować po nagraniu i sekundniku jakie ma przyspieszenie.

Mondziak to fajny cruiser na autostrady, ale to jednak ciezkie auto do
ciagniecia przez tylko dwa kola.

To prawda. Nawet na super suchym asfalcie, jak na 2 biegu docisnę gaz do podłogi to koła momentalnie mielą. Dopiero trójka pozwala na dociśnięcie gazu do deski, ale musi być asfalt suchy, bo wystarczy tylko troszkę wilgoci i tak samo mieli.

Data: 2010-02-25 20:22:11
Autor: radekp@konto.pl
Poszukuję kierownik a - czyli jak sobie przedluzyc malego w terenowce
Thu, 25 Feb 2010 19:39:38 +0100, w <hm6g4v$4la$1@inews.gazeta.pl>, "Katanka"
<katanka24@interia.pl> napisał(-a):

[...]

No, ale po co, skoro w dokumentacji powinno być to opisane.
I liczniki kłamią ;p.

Data: 2010-02-25 21:03:46
Autor: Katanka
Użytkownik wrote:
[...]

Dokumentacja nie uwzględnia chip tunningu, a ja taki uskuteczniłem i auto ma teraz 400 nutków i o 30 koni więcej :)

Data: 2010-02-26 08:52:57
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-02-25, Katanka <katanka24@interia.pl> wrote:

No, ale po co, skoro w dokumentacji powinno być to opisane.

Dokumentacja nie uwzględnia chip tunningu, a ja taki uskuteczniłem i auto ma teraz 400 nutków i o 30 koni więcej :)

Ale to nie ma żadnego znaczenia.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-26 11:28:07
Autor: Katanka
On 2010-02-25, Katanka <katanka24@interia.pl> wrote:

No, ale po co, skoro w dokumentacji powinno być to opisane.

Dokumentacja nie uwzględnia chip tunningu, a ja taki uskuteczniłem i
auto ma teraz 400 nutków i o 30 koni więcej :)

Ale to nie ma żadnego znaczenia.

Dlaczego? W dokumentacji jest opisane 7,2s do setki. Oczywiscie przy założeniu, że silnik trzyma parametry. Ja jestem jednak się załozyć, że na dobrych oponach i na odpowiedniem asfalcie, dobrym paliwie i po chip tunningu zejdę sporo poniżej 7s. Nie wiem ile, ale to sprawdzę.

Data: 2010-02-26 12:29:16
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-02-26, Katanka <katanka24@interia.pl> wrote:

[...]

Ale to nie ma nic wspólnego z prędkością maksymalną na danym biegu (tu
dwójce) przy danych (tu maksymalnych) obrotach.

Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-26 12:48:36
Autor: Katanka
On 2010-02-26, Katanka <katanka24@interia.pl> wrote:

[...]

Teraz wszystko jasne :) Oczywiście, że masz rację, ale mi chodziło konkretnie o przyspieszenie, nie o prędkośc maksymalną na 2-gim biegu.

Data: 2010-02-26 14:45:38
Autor: Krzysiek Kielczewski
On 2010-02-26, Katanka <katanka24@interia.pl> wrote:

[...]

A rozmowa była o vmax na dwójce...

Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski

Data: 2010-02-25 18:59:55
Autor: MadMan
Dnia Thu, 25 Feb 2010 13:14:41 -0000, kamil napisał(a):

Ponad setke na 2 w 6-biegowej skrzyni. Aha. ;)

A co, niemożliwe? W 5-biegowej zamontowanej w aucie z silnikiem 1.2l sam
jechałem co najmniej 70. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-03-04 16:55:52
Autor: kamil

"MadMan" <madman15@nie-spamo-wac.wp.pl> wrote in message news:1dlrsy2nhti51.dlgpedalarstwo.to.moja.pasja.net...
Dnia Thu, 25 Feb 2010 13:14:41 -0000, kamil napisał(a):

Ponad setke na 2 w 6-biegowej skrzyni. Aha. ;)

A co, niemożliwe? W 5-biegowej zamontowanej w aucie z silnikiem 1.2l sam
jechałem co najmniej 70.

Chodzilo mi raczej o fakt pakowania 6-biegow, z ktorych pierwsze zachowuja sie identycznie jak w 5-biegowych skrzyniach.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2010-02-25 11:11:36
Autor: Marcin Luty

Użytkownik "Maciej M." <xenes-N0SPAM@interia.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:4b86388a$1@news.home.net.pl...
On 2010-02-25 08:04, Massai wrote:
[...]

O, to widze coraz popularniejsze na autostradach. 2 dni temu na platnym odcinku A4 koles nowym passatem jechal uparcie lewym pasem w okolicach 90-100 km/h. Poniewaz staram sie nie stresowac na drodze wiec po kilkusekundowej jezdzie za nim wyprzedzilem go prawym pasem. Nastepny w kolejce nie mial tyle cierpliwosci co ja i przysolil dlugie+klakson. Koles w koncu zajarzyl i zjechal na prawy, przepuscil trabiacego i..... zaraz z powrotem wladowal sie na lewy pas praktycznie wprost pod nastepnego kierowce.....
Chociaz mial rejestracje WI to podejrzewam, ze to jednak auto z wypozyczalni bo u nas chyba az takich kretynow nie ma....

--
ml

Data: 2010-02-25 12:10:11
Autor: Axel
"Marcin Luty" <marcin.luty.no.spam@gmail.com> wrote in message

[...]

Ja to nie ma? przejedz sie Trasa Lazienkowska w porze, kiedy nie ma korkow. Przed wprowadzeniem buspasa jechali tacy srodkowym pasem, a teraz przerzucili sie na lewy. Dzis rano na szczescie jechali stadnie, wiec polowe drogi przejechalem prawym pasem, wyprzedzajac okolo 15 przyspawanych do osi jezdni, a potem lewym pasem, wyprzedzajac "normalnych". Zwykle niestety normalni sa przemieszani z lewymi debilami i nie da sie tak gladko jechac...

--
Axel

Data: 2010-03-03 11:27:21
Autor: Maciej M.

On 2010-02-25 08:04, Massai wrote:
[...]

Wiesz, jeszcze wieksi mistrzowie sa w Tarnowie. Ci to wogole deklasuja
moje prywatne statystyki.

Przejedz sie glowna trasa wlotowa do centrum od strony Krakowa, ta ktora
prowadzi wzdluz Galerii Tarnovia (czy jak ja tam zwal). Gwarantuje ci ze
przelatujac prawym pasem caly przejazd zajmie ci o 1/3 mniej czasu.
Sznureczek kierownikow namietnie trzymajacych sie lewego pasa jadacych z
predkoscia w porywach do 45kmh jest obezwladniajacy...

Wot co region to obyczaj...

--
MM

Data: 2010-03-03 11:46:17
Autor: Yogi\(n\)
Użytkownik "Maciej M." <xenes-N0SPAM@interia.pl> napisał w wiadomości news:4b8e3987news.home.net.pl...
[...]

A jak pisałem jakiś czas temu w podobnym tonie o tarnowskich kierowcach, to byłem "rasistą" i ksenofobem, a każdym razie skrzywdziłem wielu posługując niezasłużonym stereotypem. Czy jakoś podobnie ;-) A prawda jest taka, że w Tarnowie jest drogowa masakra. Każdy jeździ jak chce, którędy chce, z grubsza tylko zważając na kierunki i pasy na jezdni. Ot, taka fantazja.

--
Yogi(n)

Data: 2010-03-03 12:31:09
Autor: Maciej M.
On 2010-03-03 11:46, Yogi(n) wrote:

[...]

No to masz kogos kto ma podobne zdanie ;)

Zjezdzilem wiele roznych miejsc po calej Europie przez ostatnie ladnych
pare lat - w wielu miejscach jest lepiej, przyjemniej. Co do PL to
przepasc pomiedzy Tarnowem a Krakowem pod tym wzgledem jest kosmiczna -
a to to tylko roznica KT<>KR i raptem 80km.

Jedno gdzie sie nic nie zmienilo od lat to wlasnie Tarnow, przez ktory
regularne jezdze tam i nazad od conajmniej 10 lat. Kultury jazdy nie
znaja (znaczy znaja - lewy pas, lans 40kmh i jestem krolem drogi),
pojecie wpuszczania nie istnieje jak i plynne wlaczanie sie do ruchu
[np. z pasa rozbiegowego]. Jezdzic tam nie umieja i raczej szybko sie
nie naucza, przynajmniej nic na to nie wskazuje ... w koncu jedna
obwodnica nikogo nie oswieci...

Az boje sie myslec co sie bedzie dzialo na autostradzie od strony
Tarnowa, jak tylko ten cud cywilizacji tam dotrze... tak czy siak
fenomen tego miasta jest dla mnie niewytlumaczalny.

Co ciekawie czasami bywam w Rzeszowie, regularnie w Mielcu - i pomimo ze
bardziej na wschod, to kultura jazdy jest lepsza.

Pozdrawiam,

--
MM

Poszukuję kierownika - czyli jak sobie przedluzyc malego w terenowce