Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach

Data: 2009-05-19 17:17:05
Autor: Sync
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Witam,

Jako fan rowerow i programista postanowilem zalozyc portal, czy raczej wortal, z prawdziwego zdarzenia poswiecony rowerom i rowerzystom.

Prowadze juz kilka projektow internetowych i dysponuje infrastruktura oraz doswiadczeniem niezbednym do przygotowania profesjonalnego portalu spolecznosciowego. Z mojego rozeznania na rynku wynika, ze nie ma polskojezycznego portalu dla rowerzystow, ktory w pelni odpowiadalby na zapotrzebowanie.

Szukam osoby zainteresowanej wspoltworzeniem ze mna tego nowego projektu internetowego.

Prowadze firme informatyczna, a zatem biore na siebie hosting, administracje, backup i opieke techniczna. Ponadto chce aktywnie dzielic sie z uzytkownikami portalu moja wiedza, doswiadczeniami oraz zamieszczac zdjecia i filmiki z moich wypraw.

Od partnera oczekuje pewnej wiedzy na temat rowerow oraz pasji do przekazywania tej wiedzy innym uzytkownikom. Fajnie byloby gdybys mogl pewien czas w tygodniu poswiecic na tworzenie artykulow, poradnikow i udzielanie porad na forum. Oczywiscie dodawanie propozycji wypraw, zdjec i filmow jest wielce pozadane :)

Portal na poczatek zawieral bedzie nastepujace dzialy:
- poradniki,
- forum,
- ogloszenia,
- planowane wyprawy (+ kontakt do organizatora),
- zdjecia z wypraw i wycieczek,
- filmiki z wypraw i wycieczek,
- zloty rowerzystow i inne ciekawe eventy,
- inne dzialy.

Portal nie jest nastawiony na zysk, lecz jezeli w przyszlosci osiagnie duza popularnosc to nie wykluczam, ze mozemy nadac mu komercyjny charakter i zarejestrowac spolke z o.o., ktora bedzie go obslugiwac.

Ze swojej strony ponadto oferuje zaangazowanie, sumiennosc i uczciwosc.

Jesli jestescie zainteresowani dolaczeniem do projektu to prosze o kontakt.

Pozdrawiam,
Sync

GG: 2520605

Data: 2009-05-19 19:11:49
Autor: KuFeL
Sync pisze:
[...]

gratuluje entuzjazmu, ale merytorycznie strony zbooy'a chyba nic nie przebije. Dla mnie to podstawowe zrodlo informacji...

Pzdr,
KuFeL
--
gg:71218 / http://kufel.bloog.pl
http://www.zachody.pl / skype:kufel78

Data: 2009-05-19 11:21:38
Autor: marius.salami
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
gratuluje entuzjazmu, ale merytorycznie strony zbooy'a chyba nic nie
przebije. Dla mnie to podstawowe zrodlo informacji...

Zbooy'a strona jest świetna, ale szkoda, że nie jest rozwijana. Można
by ją bardziej rozbudować i odświeżyć.

Data: 2009-05-19 21:41:10
Autor: Paweł Suwiński
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Dnia wto, 19 maj 2009 tako rzecze marius.salami@gmail.com:

[...]

IMHO jednym  z lepszych możliwych  projektów byłoby po  prostu polskie
tłumaczenie  strony  sheldonbrown.com.  Na  prawdę  nie  wiele  więcej
potrzeba.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-05-19 21:53:20
Autor: Szprota aka Stefandora
Paweł Suwiński wrote:

IMHO jednym  z lepszych możliwych  projektów byłoby po  prostu polskie
tłumaczenie  strony  sheldonbrown.com.  Na  prawdę  nie  wiele  więcej
potrzeba.

Pewnie potrzeba na to zgody, tylko czyjej? Czyjajest ta strona teraz?

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-20 08:11:50
Autor: Paweł Suwiński
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Dnia wto, 19 maj 2009 tako rzecze Szprota aka Stefandora:

Paweł Suwiński wrote:

[...]

Pewnie sklep/ serwis w którym pracował:
Copyright (C) 2005, 2008 Harris Cyclery

Trzeba by się podpytać jak treść była dodawana, bo pewnie to jakiś CMS
i  tłumaczenie  bezpośrednie  końcowych  stron może  nie  mieć  sensu.
Zagadując, że to akcja non-profit  może nawet zgodzili by się hostować
u siebie wersję w innym języku,  kto wie albo po prostu udostępnili by
engine.  Generalnie jak  to bywa  w przedsięwzięciach  internetowych -
lepiej jest łączyć siły i rozwijać to co jest niż konkurować i na nowo
tworzyć coś od nowa.

--
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-05-20 08:23:58
Autor: Sync
Paweł Suwiński wrote:
[...]

Pytaniem jest wlasciwie wylacznie kwestia praw autorskich. Hostowac bedziemy u nas. A kwestia zrobienia "sciagajki" to jest kilka godzin.

Moge na przyklad napisac automatyczna sciagajke wszystkich artykulow z tej strony, wyekstrahowanie czystego tekstu i wlozenie na nasz portal w formie oddzielnych artykulow. Potem tylko kwestia tlumaczenia.

Data: 2009-05-20 08:59:28
Autor: Paweł Suwiński
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Dnia śro, 20 maj 2009 tako rzecze Sync:

[...]

Samo  zrobienie mirroru  strony lub  wyciągnięcie tekstu  to nie  jest
problem (za pomocą  wget i sed można wiele ;).  Chodzi mimo wszystko o
zachowanie  formy  sajtu i  dodanie  wartości  do  tego co  jest.  Tym
bardziej,  że  dzięki  temu  kwestia praw  autorskich  wygląda  trochę
inaczej.

Natomiast zdaję sobie sprawę, że dla kogoś kto chce zrobić wszystko od
zera po swojemu, by ostatecznie  przyciągnąć klikaczy z innych portali
i wykroić w ten  sposób z rynku kawałek tortu dla  siebie może być nie
ta droga ;). --
Uzdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-05-20 11:20:21
Autor: Coaster

Paweł Suwiński wrote:

[...]

Sheldon nigdy nie robil problemow z tlumaczeniem - oczekiwal tylko wzajemnosci ;-)

"[...] If you would like to translate any of my articles  into other languages for use on a non-commercial website, you're welcome to do so, as long as you provide credit and a link to my site, and let me know about it so I can place a link on my own site.

  I will require that you give permission for me to use your translation on this site as well. I do this so that if the external site disappears sometime in the future I can keep the translation on line by putting up a local copy. [...]"

http://www.sheldonbrown.com/translations.html

Sadze, ze obecnie nikt nie mial by nic przeciwko tlumaczeniom. Co do strony zdaje sie, ze zajmuje sie niktorys pracownik z Harris Cyclery. Zawsze mozna sei zapytac spadkobiercow np. zony Sheldona Harriet Fell:
http://www.ccs.neu.edu/home/fell/

Pod pomyslem tlumaczenia podpisuje sie wszystkimi kolami ;-)

--
PoZdR
increasing the risk of pinch flats."

Data: 2009-05-20 09:20:07
Autor: Tomek
Szprota aka Stefandora pisze:
Paweł Suwiński wrote:

[...]

Zobacz:

http://sheldonbrown.com/translations.html

Data: 2009-05-20 00:41:14
Autor: Szprota aka Stefandora
On May 20, 9:20 am, Tomek <x...@y.z> wrote:
[...]

Heh, no to napiszę do nich i mogę się zabrać za tłumaczenie. Tylko
będę potrzebowała kogoś, kto zweryfikuje poprawność a) od strony
technicznej i b) gramatycznej, bo mój polszki jest słaby, szczególnie
przy tłumaczeniach ;))

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-20 07:57:24
Autor: Ryszard Mikke
Szprota aka Stefandora <stefandora@gmail.com> napisał(a):
On May 20, 9:20=A0am, Tomek <x...@y.z> wrote:
> [...]
 this site as well. I do
> this so that if the external site disappears sometime in the future I can=

Heh, no to napisz=EA do nich i mog=EA si=EA zabra=E6 za t=B3umaczenie. Tylk=
b=EAd=EA potrzebowa=B3a kogo=B6, kto zweryfikuje poprawno=B6=E6 a) od stron=
technicznej i b) gramatycznej, bo m=F3j polszki jest s=B3aby, szczeg=F3lnie
przy t=B3umaczeniach ;))

Ja chętnie pomogę, a najlepiej podrzucaj linkę na precla, beta-testerów
Ci u nas dostatek :)

Zresztą, jeśli to bedzie w wiki, to żaden problem poprawić w dowolnym momencie.

rmikke

Data: 2009-05-20 10:09:47
Autor: Sync
Ryszard Mikke wrote:
Ja chętnie pomogę, a najlepiej podrzucaj linkę na precla, beta-testerów
Ci u nas dostatek :)

Zresztą, jeśli to bedzie w wiki, to żaden problem poprawić w dowolnym momencie.

Mozemy zrobic Wiki. Generalnie preferuje Drupala, ale mozna go skonfigurowac tak, zeby dzialal dokladnie tak samo jak Wiki + daje duzo wieksze mozliwosci rozbudowy.

Mozna na przyklad z latwoscia dodac dzial "ogloszenia", bo widze, ze czesto takie rzeczy sie na grupie pojawiaja, a przydalby sie taki dedykowany dzial.

Jakies propozycje nazwy domeny?

Data: 2009-05-20 09:57:18
Autor: fabian
Szprota aka Stefandora wrote:
[...]

Jestem pewien, że jak przetłumaczysz i udostępnisz ogółowi do przeczytania to znajdzie się wielu, którzy wytkną Ci ewentualne błędy językowe ;)

Fabian.

Data: 2009-05-20 11:11:24
Autor: dsoto

Szprota aka Stefandora napisał(a):

[...]

Chyba masz mnóóóóóstwo wolnego czasu :)

Data: 2009-05-20 20:20:46
Autor: Szprota aka Stefandora
dsoto@gazeta.pl wrote:
Chyba masz mnóóóóóstwo wolnego czasu :)

Raczej nadmiar energii :)

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-20 11:39:38
Autor: Coaster
[...]

Ja z checia pomoge (glownie w pkt. a) choc i w b) pewnie tez troche moge pomoc) ale przypuszczalnie bede mial troche czasu w koncu maja/czerwcu.

Data: 2009-05-27 17:56:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Panie Szprota aka Stefandora, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

Z gramatyką możesz liczyć na mnie.

Data: 2009-05-19 22:14:25
Autor: kajot04

Użytkownik <marius.salami@gmail.com> napisał w wiadomości news:5332505e-1d53-47e9-a708-2b6d3e674662s20g2000vbp.googlegroups.com...
[...]

-- -- -- -- -
strona zbooy'a to juz raczej "antyk" ale tpodobnych stron czy wortali jest przynajmniej kilkanascie - mowa o polskojezycznych. Autor nie sprecyzował tak do końca jaki ma być bardziej "precyzyjnie" zakres tematyki obejmujący zakładanywortal. Zakładam, iż autor projektu zna
wszystkie istniejące i wie z czym ma zamiar konkurować ? Proponuje zrób tu ranking znanych wortali rowerowych (polskich) - i powiedz co masz zamiar zrobić lepiej niz inni - bo w wielu sprawach moge pomóc, ale chciałbym zorientowac się jak "pozycjonujesz" zakladany projekt - i jaki jest docelowy jego poziom. Podaj cos porównywalnego itp... pzdr kj04

Data: 2009-05-19 23:26:44
Autor: nb
at Tue 19 of May 2009 19:11, KuFeL wrote:

gratuluje entuzjazmu, ale merytorycznie strony zbooy'a chyba nic nie
przebije. Dla mnie to podstawowe zrodlo informacji...

Czy jest jakaś strona powiązana z grupą pl.rec.rowery?

Żeby można tam było znaleźć, to co już nieraz było przerabiane,
np. "zanim zapytasz się o X zajrzyj na Y", "słowniczek terminów
rowerowych znajdziesz na http://...", "koniecznie musisz zobaczyć stronę zbooya, hobbita, patataja itp"

--
nb

Data: 2009-05-19 23:33:30
Autor: Marcin Hyła
nb wrote:

Czy jest jakaś strona powiązana z grupą pl.rec.rowery?

OZSR? :-)

marcin ha
--
Miasta dla rowerĂłw http://www.rowery.org.pl

Data: 2009-05-19 22:03:29
Autor: Ryszard Mikke
Marcin Hyła <cinek@rowery.org.pl.niespamuj.pl> napisał(a):
nb wrote:

> Czy jest jakaĹ&#65533; strona powiÄ&#65533;zana z grupÄ&#65533; pl.rec.rowery?

OZSR? :-)

...cokolwiek by to było. Nos mi mówi, że chodzi znów o Zbooya.

Ale wiecie co? Może dobrym pomysłem byłoby zacząć od FAQ precla
(jakoś strasznie dawno go nie widziałem...) w formie wiki
np. na wikidot.com, a potem budować wokół tego? Część artykułów
mogłaby odsyłać do Zbooya, bo po co pisać jeszcze raz to samo,
część do Miast dla Rowerów - też już opracowane porady,
szczególnie dla mieszczuchów. Albo jeśli Marcin się zgodzi,
to wręcz kawałki z Miast dla Rowerów przenieść do wiki,
żeby łatwiej to rozwijać dalej, a w Miastach dla Rowerów
dać linki do wiki. O, i stronę Solara o ciuchach dałoby się wykorzystać.

A jakby wątkodawca miał po temu chęć i środki, to zamiast wikidot.com,
możnaby założyć to wiki u niego, pewnie więcej się wtedy da tam ustawić
pod nasze potrzeby, niż na wikidot.

Wiki ma tę zaletę, że nie umiera tak łatwo, np. z powodu braku czasu
jedynego twórcy.

Co Wy na to, drogi preclu?

rmikke

Data: 2009-05-20 07:55:55
Autor: Szprota aka Stefandora
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Ryszard Mikke wrote:

Co Wy na to, drogi preclu?

Ja mogę zabrać się za tłumaczenie Sheldona...

--
Dorota,
Szprota.

Data: 2009-05-20 08:19:52
Autor: Sync
Ryszard Mikke wrote:

Co Wy na to, drogi preclu?

Ja mogę zabrać się za tłumaczenie Sheldona...

Widze, ze znalazlo sie troche chetnych i kilka ciekawych nowych pomyslow juz sie pojawilo, jak na przyklad zrobienie (czesci) portalu w formie Wiki. Wiki mozemy hostowac u nas, bez zadnego problemu moge to przygotowac.

Mozemy tez zrobic dzial "wrzuta" to zamieszczania zdjec.

No i jakies archiwum grupy tez moznaby zrobic, zeby ludzi odsylac linkiem do popularnych tematow.

Data: 2009-05-20 07:07:11
Autor: Ryszard Mikke
Sync <sync@sync.com> napisał(a):
Szprota aka Stefandora wrote:

Sheldon jest super, ale czy ktoś się orientuje, jak tam jest z prawami autorskimi?

[...]

Wiki w całości albo prawie. To chyba jedyny sposób, żeby serwis żył.

Mozemy tez zrobic dzial "wrzuta" to zamieszczania zdjec.

Nie żebym chciał zniechęcać, ale miejsc gdzie można wrzucić zdjęcia jest już mnóstwo i trzeba by zrobic coś ekstra, żeby był sens korzystać z Nowego Lepszego Portalu.

No i jakies archiwum grupy tez moznaby zrobic, zeby ludzi odsylac linkiem do popularnych tematow.

Archiwum wszystkiego i to z czasów "od dawna" daje google i trudno go będzie przebić. A "archiwum z wartością dodaną", czyli przesiane i poukładane, wo właśnie wiki :)

rmikke

Data: 2009-05-20 17:23:23
Autor: Solar
nb pisze:

[...]

Jak w mordę strzelił
http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/

Tylko też uaktualniona dość dawno temu.

"Ani Marks, ani Engels czy Lenin nie odciągną ludzi od kościoła - sam proboszcz to zrobi."
                                     ks. J. Tischner

Data: 2009-05-20 20:34:44
Autor: nb
at Wed 20 of May 2009 17:23, Solar wrote:

nb pisze:

[...]

Dzięki! Dokładnie o takie coś mi chodziło
(na tę stronę już raz trafiłem - przez żagle).

Data: 2009-05-20 22:46:13
Autor: Ryszard Mikke
Solar <solar91@opBEZTEGO.pl> napisał(a):
nb pisze:

> Czy jest jaka=B6 strona powi=B1zana z grup=B1 pl.rec.rowery?
>=20
> =AFeby mo=BFna tam by=B3o znale=BC=E6, to co ju=BF nieraz by=B3o przera=
biane,
> np. "zanim zapytasz si=EA o X zajrzyj na Y", "s=B3owniczek termin=F3w
> rowerowych znajdziesz na http://...", "koniecznie musisz zobaczy=E6=20
> stron=EA zbooya, hobbita, patataja itp"

Jak w mord=EA strzeli=B3
http://www.solar.blurp.org/FAQ_precel/

Napisałem, że dawno nie widziałem - to mam :)

A plik Corela z logo (wzór "warszawski") ma ktoś może?

rmikke

Data: 2009-05-22 00:00:17
Autor: Solar
Ryszard Mikke pisze:

Napisałem, że dawno nie widziałem - to mam :)

A plik Corela z logo (wzór "warszawski") ma ktoś może?

Znów masz. :)
Może nie od razu, bo po padzie serwera mam chyba zmienione konto i dostanę się tam pewnie, jak wrócę ze Szczyrku.
Więc pewnie w poniedziałek link z FAQ będzie działał.

"Tylko osoby, które kogoś darzą uczuciem dyskusyjnym, będą stawiały pomniki i czyniły hołdy, żeby ludzkość zobaczyła ich wielką miłość do danego autorytetu."
                                         Adam Nowak "Raz, dwa, trzy"

Data: 2009-05-22 02:26:27
Autor: nb
at Fri 22 of May 2009 00:00, Solar wrote:

Ryszard Mikke pisze:

Napisałem, że dawno nie widziałem - to mam :)

A plik Corela z logo (wzór "warszawski") ma ktoś może?

ZnĂłw masz. :)
MoĹźe nie od razu, bo po padzie serwera mam chyba zmienione konto i
dostanę się tam pewnie, jak wrócę ze Szczyrku.

Ze swojego konta shellowego do Twojego serwera mam 1 hop z pingiem
rzędu 0.2 ms, czyli jesteśmy w tej samej podsieci fizycznej. Mógłbym się włamać przez ścianę :-) OK, żartowałem (z włamaniem, bo z pingiem nie).

--
nb

Data: 2009-05-27 17:59:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Panie nb, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:guv86k$7ks$1news.dialog.net.pl> przy ul....

[...]

Uderzyłbym jeszcze w nutę czegoś na wzór NGT.pl - jeździmy na różnym
sprzęcie, jeden się sprawdza, drugi nie, jakby można łatwo dopaść test, a
nie opis na stronie sprzedawcy: "super sprzęt dla zawodowców!" ;-)

Data: 2009-05-20 11:30:52
Autor: dsoto

Sync napisał(a):
Witam,

Jako fan rowerow i programista postanowilem zalozyc portal, czy raczej
wortal, z prawdziwego zdarzenia poswiecony rowerom i rowerzystom.

Pomysł zacny.

Szukam osoby zainteresowanej wspoltworzeniem ze mna tego nowego projektu
internetowego.

Nie chciałbym kogoś nie doceniać, ale taki projekt to nie jest robota
na dwóch ludzi ;) Wbrew pozorom rowery to dosyć obszerny temat, chyba
żeby potraktować go pobieżnie. W rzeczywistości to jest "impreza" dla
wielu osób (przynajmniej na początku), którzy nie będą mieli
słomianego zapału.
Kiedyś zrobiłem poradnik Allegrowicza, bo miałem czas, a pisując/
czytując grupę dedykowaną widziałem, że wielu pyta się często o to
samo. Zostawiłem to na dwa lata, po których wszystko musiałem
sprawdzić, poprawić i zaktualizować. Dla mnie to było kilkadziesiąt
godzin roboty, a wydawało się, że pójdzie szybko.
Dlatego do wykonania tejże strony namawiam tylko cierpliwych i
wytrwałych ;)
Jeszcze jedno - zauważyłem iż coraz więcej ludzi idzie po najmniejszej
linii oporu:  ze zwykłego lenistwa (może braku czasu też) nie chce się
większości sprawdzać "czy już było". Wolą rzucić pytanie i czekać na
odpowiedż. Gotową.

Data: 2009-05-21 14:17:41
Autor: kajot04

Użytkownik <dsoto@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:b8429ea6-c9b7-436f-94f5-5a8ddcc4a8d7o20g2000vbh.googlegroups.com...

Dlatego do wykonania tejże strony namawiam tylko cierpliwych i
wytrwałych ;)
-- -- -- -- --
otóz, a autor pomysłu jakos nie potrafił odpowiedziec na pytanie jak widzi / pozycjonuje portal o którym mysli. Na ile zna rynek i czy pewny jest iz ktos czeka na nowy portal - bo mam wątpliwości aby zrobić dziś cos lepsazego amatorskimi, spontanicznymi metodami. To nie lata dziewiećdziesiate tamtego stulecia - teraz musi byc dokładny plan i mocne wejscie w temat albo szkoda pracy - zwłaszcza iz widzę ze z wiedzą cienko skoro ma sie to opierać na starych materiałach i tłumaczeniach - po co ? to juz jest, to po co robic coś co juz jest. ?
Pomysł zacny ale obawiam sie iz na tym sie skonczy - to juz nie ta bajka. I pytanie - jaka domena ? No to raczej bardzo istotna kwestia, sądziłem że przynajmniej to pomysłodawca ma juz dawno zaklepane....kj

Data: 2009-05-21 07:09:15
Autor: miok
On 21 Maj, 14:17, "kajot04" <krzysztof...@gazeta.pl> wrote:
otóz, a autor pomysłu jakos nie potrafił odpowiedziec na pytanie jak widzi /
pozycjonuje portal o którym mysli.
Ale znalazlo sie wiele osob ktore pomogly sprecyzowac, czego oczekuja
rowerzysci:)
ja glosuje rowniez za czyms w formie Wiki

[...]
Jesli to byloby na silniku wiki to arty mozna spokojnie przystosowywac
(dodawac tresc) z biegiem czasu.
Przeciez to ze materialy sa stare, nie jest od razu zle. Dotycza po
prostu sprzetu starszego typu, ktorego jest nadal pełno na drogach.
Do tego można dodać nowsze technologie i już nie trzeba buszować po
całym necie, zeby np porownac zalety roznych systemow itp.

Pomysł zacny ale obawiam sie iz na tym sie skonczy - to juz nie ta bajka. I
pytanie - jaka domena ? No to raczej bardzo istotna kwestia, sądziłem że
przynajmniej to pomysłodawca ma juz dawno zaklepane....kj

pomysł jak najbardziej ok, dodaj do tego możliwość edycji dodawania,
edycji artykułów, powiązania linkami między artami i już będzie
rowerowa encyklopedia:D

Data: 2009-05-21 20:05:24
Autor: kajot04

Użytkownik "miok" <michal.r90@gmail.com> napisał w wiadomości news:6e13e9a5-e947-4bf1-85b9-

pomysł jak najbardziej ok, dodaj do tego możliwość edycji dodawania,
edycji artykułów, powiązania linkami między artami i już będzie
rowerowa encyklopedia:D
-- -- -- -- -- --
ta i kazdy bedzie pisał głupoty jakie przyjda mu do głowy - i nigdy nic nie bedzie pewne i oczywistw, wszystko należałobedxzie traktować jak wiekszosc informacji w necie - pół na pół. Dlatego to moze byc tylko komercyjne przedsięwziecie pisane przez specialistów albo szkoda sobie zawracac gowe.

Data: 2009-05-21 20:19:04
Autor: Ryszard Mikke
kajot04 <krzysztofjot@gazeta.pl> napisał(a):

[...]

Marudzisz, Wikipedia jakoś działa, OSM też.

Ale, oczywiście, nikt Cię nie zmusza do zawracania sobie głowy.

rmikke

Data: 2009-05-22 14:40:00
Autor: kajot04

Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gv4cvo$qgj$1inews.gazeta.pl...
Marudzisz, Wikipedia jakoś działa, OSM też.
Ale, oczywiście, nikt Cię nie zmusza do zawracania sobie głowy.
rmikke
-- -- -- -- -

nie :) jestem tylko bardzo "realistą" i gwarantuje Ci tu, że NIC z tego nie wyjdzie. Takich pomysłów dziennie jest setki, zrealizowanych w miare przyzwoicie - kilka w roku, tych co przetrwały - jeden na kilka lat.
kj.

Data: 2009-05-22 12:29:43
Autor: fabian
kajot04 wrote:

[...]

Jeżeli innego typu wydawnictwa traktujesz jak objawienie to współczuje. Poszukaj sobie porównania wikipedi do komercyjnych wydawnictw encyklopedycznych i wyciągnij wnioski.

Fabian.

Data: 2009-05-22 14:36:51
Autor: kajot04

Użytkownik "fabian" <fabian@niematakiego.adresu.pl> napisał w wiadomości news:gv5uqm$6u6$1opal.futuro.pl...
Jeżeli innego typu wydawnictwa traktujesz jak objawienie to współczuje. Poszukaj sobie porównania wikipedi do komercyjnych wydawnictw encyklopedycznych i wyciągnij wnioski.
Fabian.
-- -- -- -- -- -- -- --
nie nie traktuje. Potrafie wybrac selektywnie z kupy internetowych śmieci informacje rzetelne i prawdziwe, choć wymaga to porównania czasem wielu danych z różnych źródeł. O wikipedii dobrze mówią trylko jej fanatycy, ale wiele jest tez informacji o totalnch głupotech redagowanych przez osoby robiące to z braku wiedzy lub co czeste - specjalnie, dla zabawy.
Generalnie internet traktuje jako żródło rozrywki i luźnych informacji, a nie zdobywania podstaw mojej wiedzy, i to w róznych tematach.
kj-

Data: 2009-05-20 13:29:35
Autor: Raist
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Uzytkownik "Sync" <sync@is9.org> napisal w wiadomosci news:4a12cd6f$1news.home.net.pl...
Jesli jestescie zainteresowani dolaczeniem do projektu to prosze o kontakt.

sluze zdjeciami czesci na wadze

Raist

Data: 2009-05-24 13:17:45
Autor: Ryszard Mikke
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
No dobra, to podsumujmy.

Moim zdaniem ustaliliśmy, że jeśli czegoś brakuje, to "żywego" poradnika
rowerowego, w postaci jakiegoś wiki. I w tym kierunku powinno to pójść.

Tyle podsumowania ogólnego ;) Teraz garść uwag i odniesień do dotychczasowych
pomysłów.

Wiki - chodzi o ideę poprawiania artykułów przez każdego, z historia i
możliwością wycofania przez każdego. Względnie z jakimś systemem hierarchicznym.
Jeśli to się da zrealizować tym Drupalem - nie ma chyba problemu.

FAQ precla - chyba idealne na początek, proste i ożywi to samo FAQ.

Sheldon - tłumaczenie jest bardzo dobrym pomysłem. Fajnie by było, gdyby
artykuły dawało się rozwijać, ale nie dało się ingerować w samo tłumaczenie
(poza ewentualnymi poprawkami językowymi). Wyobrażam sobie to tak, że możnaby
coś dodać, ale byłoby wyraźnie zaznaczone, że to już nie Sheldon (i kto
właściwie to dodał). Nie wiem, na ile pomysł jest realny. Jeśli nie jest, to
raczej bym wyłączył możliwość zmian w przetłumaczonych artykułach.

Wyszukiwarka - moim zdaniem raczej nie ma co konkurować z Googlem. Za to można
zrobić takie ograniczone wyszukiwanie - Google daje możliwość prostego
wyprodukowania okienka wyszukiwania, które nie leciałoby po całym internecie,
tylko po wybranych serwisach. Przy dobrze dobranych stronach bardzo podnosi to
jakość wyszukiwania.

Ogłoszenia - moim zdaniem nie warto. I tak każdy będzie wrzucać info na
precla, ze wrzucił ogłoszenie na stronę. Natomiast może fajnie by było zrobić
mechanizm, ułatwiający zrobienie sensownego ogłoszenia (podpowiadający, co
jest istotne w ogłoszeniu, z odsyłaczami do porad, skąd np, wziąć rozmiar
ramy) i namawiać szeroko do korzystania? I jakby tak jeszcze generował wrzuty
na Allegro... Fotki - chyba nie, tyle już jest tych serwisów...

Wycieczki/wyprawy - też raczej tylko w przypadku, kiedy da się zrobić coś
przydatnego, czego nie ma gdzie indziej.

Możnaby jeszcze wrzucić tam okienko OpenCycleMap.

I opinie o sklepach/serwisach/sprzedawcach na Allegro/Ebay zebrane w jednym
miejscu.

I roboty ze dwa mi się marzą. Jeden prosty do wysyłania co miesiąc linka do
FAQ i ewentualnie statystyk, takich, jakie swego czasu Szaman robił.

A drugi, buszujący po OpenStreetMap i uaktualniający ją według naszych danych.
Ale to raczej dalsza śpiewka.

Myślę, że powinniśmy się skupić na tym wiki, a więcej dodawać, jak nam się już
naprawdę nudzić będzie. Bo takie wiki jest tym, czego ewidentnie w internecie
brakuje.

rmikke

Data: 2009-05-27 17:54:15
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Panie Sync, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:4a12cd6f$1news.home.net.pl> przy ul....

Od partnera oczekuje pewnej wiedzy na temat rowerow oraz pasji do przekazywania tej wiedzy innym uzytkownikom.

Podpowiem pójście w stronę Wiki albo czegoś około tego: kto ma wiedzę i
chęci wrzuca swoje artykuły, zdjęcia, relacje, plany i temu podobne. Jak
już ktoś napisał: jedna osoba nie będzie miała pojęcia o wszystkim: zyga
wie swoje, grupa poziomek wie swoje, etc, etc.
Do tego może sekcja "kupię/sprzedam/oddam/zamienię"?

Data: 2009-05-27 22:01:46
Autor: Tomek Banach
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Do tego może sekcja "kupię/sprzedam/oddam/zamienię"?

od allegro lepszy nie bedziesz

Tomek

Data: 2009-05-28 09:10:38
Autor: fabian
Tomek Banach wrote:
Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Do tego może sekcja "kupię/sprzedam/oddam/zamienię"?

od allegro lepszy nie bedziesz

Myślę, że mógłby się przydać dział "oddam za piwo ;)", bo kupię/sprzedam lepiej załatwiają inne serwisy, a często ludziom zalegają różne rzeczy, których nie opłaca się wystawiać na sprzedaż, bo mała szansa, że ktoś kupi, ale jednak czasem są poszukiwane.

Fabian.

Data: 2009-05-28 15:42:14
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
Panie Tomek Banach, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvk67j$uar$1news.onet.pl> przy ul....

Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Do tego może sekcja "kupię/sprzedam/oddam/zamienię"?

od allegro lepszy nie bedziesz

Jak to nie? Allegro nie ma opcji "piwo" albo "dwa piwa". A za taką właśnie
"kwotę" można czasami kupić jakiś używany, niedostępny a potrzebny sprzęt.

Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach