Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach

Data: 2009-05-24 13:17:45
Autor: Ryszard Mikke
Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach
No dobra, to podsumujmy.

Moim zdaniem ustaliliśmy, że jeśli czegoś brakuje, to "żywego" poradnika
rowerowego, w postaci jakiegoś wiki. I w tym kierunku powinno to pójść.

Tyle podsumowania ogólnego ;) Teraz garść uwag i odniesień do dotychczasowych
pomysłów.

Wiki - chodzi o ideę poprawiania artykułów przez każdego, z historia i
możliwością wycofania przez każdego. Względnie z jakimś systemem hierarchicznym.
Jeśli to się da zrealizować tym Drupalem - nie ma chyba problemu.

FAQ precla - chyba idealne na początek, proste i ożywi to samo FAQ.

Sheldon - tłumaczenie jest bardzo dobrym pomysłem. Fajnie by było, gdyby
artykuły dawało się rozwijać, ale nie dało się ingerować w samo tłumaczenie
(poza ewentualnymi poprawkami językowymi). Wyobrażam sobie to tak, że możnaby
coś dodać, ale byłoby wyraźnie zaznaczone, że to już nie Sheldon (i kto
właściwie to dodał). Nie wiem, na ile pomysł jest realny. Jeśli nie jest, to
raczej bym wyłączył możliwość zmian w przetłumaczonych artykułach.

Wyszukiwarka - moim zdaniem raczej nie ma co konkurować z Googlem. Za to można
zrobić takie ograniczone wyszukiwanie - Google daje możliwość prostego
wyprodukowania okienka wyszukiwania, które nie leciałoby po całym internecie,
tylko po wybranych serwisach. Przy dobrze dobranych stronach bardzo podnosi to
jakość wyszukiwania.

Ogłoszenia - moim zdaniem nie warto. I tak każdy będzie wrzucać info na
precla, ze wrzucił ogłoszenie na stronę. Natomiast może fajnie by było zrobić
mechanizm, ułatwiający zrobienie sensownego ogłoszenia (podpowiadający, co
jest istotne w ogłoszeniu, z odsyłaczami do porad, skąd np, wziąć rozmiar
ramy) i namawiać szeroko do korzystania? I jakby tak jeszcze generował wrzuty
na Allegro... Fotki - chyba nie, tyle już jest tych serwisów...

Wycieczki/wyprawy - też raczej tylko w przypadku, kiedy da się zrobić coś
przydatnego, czego nie ma gdzie indziej.

Możnaby jeszcze wrzucić tam okienko OpenCycleMap.

I opinie o sklepach/serwisach/sprzedawcach na Allegro/Ebay zebrane w jednym
miejscu.

I roboty ze dwa mi się marzą. Jeden prosty do wysyłania co miesiąc linka do
FAQ i ewentualnie statystyk, takich, jakie swego czasu Szaman robił.

A drugi, buszujący po OpenStreetMap i uaktualniający ją według naszych danych.
Ale to raczej dalsza śpiewka.

Myślę, że powinniśmy się skupić na tym wiki, a więcej dodawać, jak nam się już
naprawdę nudzić będzie. Bo takie wiki jest tym, czego ewidentnie w internecie
brakuje.

rmikke

--

Poszukuje partnera do tworzenia portalu o rowerach