Poszukuję roweru - chyba nietypowego :-)

Data: 2009-04-23 21:37:13
Autor: Biggie
Poszukuję roweru - chyba nietypowego :-)
Witam,
Poszukuję (jak dotąd nieskutecznie) roweru dla 9 letniej dziewczynki, która dokładnie wie czego od niego oczekuje.
A mianowicie:
- rozmiar koła 26"
- rama damska - rozmiar XS lub 15"
- błotniki pełne, mocowane na stałe
- bagażnik
- przerzutki z tyłu - SRAM lub shimano (może typu nexus ale 7 biegów)
- amortyzator, oświetlenie z dynamo - zbędne
Przeglądnąłem w necie setki rowerów ale na nic co spełniałoby powyższe kryteria nie trafiłem
Czy w ogóle taki rower istnieje?

Jako rower wzorcowy, czyli taki który sie podoba, ale jest za duży niech posłuży ten:
http://unibike.pl/trawerslds.html

Ktokolwiek widział, ktokolwiek wie - proszę pisać

pozdrawiam

Biggie

Data: 2009-04-23 22:29:40
Autor: PeJot ( home)
Biggie pisze:
[...]

Oczywiście. Jak się go poskłada.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-23 23:18:15
Autor: Grzegorz
Biggie pisze:
[...]

sprawdź KTM Country Star

Data: 2009-04-24 08:14:55
Autor: kml

Użytkownik "Biggie" <bbb@b.pl> napisał w wiadomości news:gsqg11$sam$1news.supermedia.pl...
[...]

Nexus jest ciężki i zmienia rozłożenie masy w rowerze. Proponuje wziąć to pod uwagę :) cała reszta jest do złożenia bez żadnego problemu. Nie wiem tylko czy potrzeba aż 7 sp może styknie wersja 3 biegowa? Z racji niskiego przekroku potrzebnego dziecku zapewne podejdzie rama dualowa etc jeżeli nie byłoby damskiej dostepnej.

W zsadzie poza trudnością z kupnem ramy to ja tutaj nie widzę żadnego problemu.

kml
http://endurorider.pl OD NOWA!
Last update 22/04/2009

Data: 2009-04-24 08:59:20
Autor: PeJot
kml pisze:

[...]

Rama damka na koła 26" może być za długa dla 9 letniej dziewczynki. 11 letniego syna posadziłem na 14" ramie z kołami 26" i są kłopoty z długością ramy, muszę zdobyć albo zrobić wspornik kierownicy zerowej długości. 7 letnią córkę posadziłem na rowerze z 24" kołami i jest OK, ale nie sądzę, aby długo na tym pojeździła.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-24 14:32:33
Autor: eslo
Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:gsro0e$cok$1inews.gazeta.pl...

11  letniego syna posadziłem na 14" ramie z kołami 26" i są kłopoty z
długością ramy, muszę zdobyć albo zrobić wspornik kierownicy zerowej

możesz zwasze dać adapter na A-head i krótki mostek "kostkę "na minusie jeśli chodzi o kierunek, będzie to niezgrabnie wyglądać ale chwile posłuży jak podrośnie obrócić mostek do przodu a poźniej zmienić na dłuższy, nie wpadłbym na to gdybym tego nie widział na własne oczy ;)

pozdr
eslo

Data: 2009-04-24 14:34:27
Autor: PeJot
eslo pisze:
[...]

Co to takiego ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-24 15:18:58
Autor: eslo

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:gssbki$llb$1inews.gazeta.pl...
eslo pisze:

[...]

znaczy zamontować  mostek odwrotnie, skierowany w stronę rury podsiodłowej, może być problem linkami ale powinno zadziałać.

pozdr

Data: 2009-04-24 16:30:17
Autor: Tomasso
Użytkownik "PeJot" napisał:

możesz zwasze dać adapter na A-head i krótki mostek "kostkę "na minusie

Co to takiego ?

Mostek kostka (np. "do BMX"), a na minusie, czyli kierownica jest zaraz ZA sztycą widelca.

Z czasem odwrócisz mostek, kierownica znajdzie się zaraz PRZED sztycą.

Na stery A-Head:
http://www.allegro.pl/item601942018_x_factor_powerdrive_extra_mostek_do_bmx.html

Na stery 1":
http://www.allegro.pl/item618134466_bikesyl_wspornik_kierownicy_bmx_fajka_kostka.html

Data: 2009-04-27 09:33:26
Autor: PeJot
Tomasso pisze:
Użytkownik "PeJot" napisał:

[...]

Niezupełnie jest to to, czego szukam, wolę coś z *zerowym* wysunięciem. Odwrócić mostek w tył mogę nawet i teraz, ale nie podoba mi się takie rozwiązanie z uwagi na bezpieczeństwo, tzn. możliwość obicia sobie tego i owego.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-04-24 21:56:34
Autor: Roberto
kml pisze:

Rama damka na koła 26" może być za długa dla 9 letniej dziewczynki. 11 letniego syna posadziłem na 14" ramie z kołami 26" i są kłopoty z długością ramy, muszę zdobyć albo zrobić wspornik kierownicy zerowej długości. 7 letnią córkę posadziłem na rowerze z 24" kołami i jest OK, ale nie sądzę, aby długo na tym pojeździła.

Ja takze składam rower dla córki. Jednak moja ma tylko 7 lat i rower na kołach
24" jest jeszcze za duzy. Mó syn ma 11 lat i jezdzi na 24" kołach i ... jeszcze
długo pojezdzi.

Tak wiec podzielam poglad poprzednika, ze 9 letnia panna stanowczo jest jeszcze
za mała na koła 26".

Data: 2009-04-24 14:32:37
Autor: eslo
[...]

większość producentów ma takie "łabędzie", z tym że raczej z dynamem i oświetleniem z czego możesz zawsze zrezygnować problem będzie tylko z wielkością ramy, standardem raczeje jest 17 i 19 i więcej.

http://eurobike.pl/index.php/eurobike/nexus
http://unibike.pl/nexus3c.html
http://www.kross.pl/579-g521-k2153-manfield_park_pro.html

pozdr
eslo

Data: 2009-04-24 21:31:57
Autor: Ryszard Mikke
eslo <eslo@op.pl> napisał(a):
> [...]

większość producentów ma takie "łabędzie", z tym że raczej z dynamem i oświetleniem z czego możesz zawsze zrezygnować problem będzie tylko z wielkością ramy, standardem raczeje jest 17 i 19 i więcej.

"Standardem" jest unisize - 18". Też rok temu kombinowałem
z damką 26" dla córki (niby duża jest i syn w tym wieku
już na 26" jeździł - wiek komunijny). Okazało się, że damki
26" są one-size-fits-all 18" i kropka.

Co więcej, znalazłem w Decathlonie damkę 24" i była za długa
(już ktoś tu na to zwracał uwagę - mogę potwierdzić).
Skończyło się na komunijnym fullu, a jak podrośnie,
dostanie damkę... jeśli jeszcze będzie chciała.

rmikke

Data: 2009-04-25 07:52:18
Autor: eslo
Użytkownik "Ryszard Mikke" <rmikke@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości

"Standardem" jest unisize - 18". Też rok temu kombinowałem
 z damką 26" dla córki (niby duża jest i syn w tym wieku
już na 26" jeździł - wiek komunijny). Okazało się, że damki 26" są one-size-fits-all 18" i kropka.

No niestety fakt są to rowery bardziej dla osób dorosłych,  warto by sie rozejrzeć jak wygląda rozmiarówka u zachodnich producentów może tam być coś mniejszego niż 17/19, polscy produkują raczej bezpiecznie aby nie zalegało.

 Co więcej, znalazłem w Decathlonie damkę 24" i była za długa
 (już ktoś tu na to zwracał uwagę - mogę potwierdzić).
 Skończyło się na komunijnym fullu, a jak podrośnie,
 dostanie damkę... jeśli jeszcze będzie chciała.

Jeśli chodzi o 24" to Kellys ma całkiem przyjemną propozycję takiego "łabądka" z tym że jest tam tylko trzybiegowa piasta, no i cena nie jest niska jak na dziecięcy rower ale prezentuję się ciekawie no i momentami jest różowy, a to bywa czynnikiem decydującym o zakupie ;).

http://www.kellys-bicycles.com/index.php?module=catalog&cPath=1_225_230&pID=17988

pozdr
eslo

Data: 2009-04-25 23:16:36
Autor: SeBeQ
[...]

Coś takiego:
http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Rowery-Giant/Rowery-damskie/Rower-trekkingowy-damski-Giant-Avant-W

Data: 2009-04-26 19:36:05
Autor: Biggie

Użytkownik "SeBeQ" <sebeqx@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości news:gt05kj$v7$1inews.gazeta.pl...

Coś takiego:
http://www.bikeman.pl/Sklep-rowerowy/Rowery-Giant/Rowery-damskie/Rower-trekkingowy-damski-Giant-Avant-W

Dzięi bardzo - dokładnie o to chodziło :-)

pzdr

Biggie

Poszukuję roweru - chyba nietypowego :-)