Data: 2013-07-15 03:41:42 | |
Autor: Przemek Wiśniewski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
Witam
Poszukuję smaru "CRC SL3184 Marine Grease" lub jakiegoś dobrego zamiennika - bezlitowy, wodoodporny, w kartuszu pasującym do smarownicy SC. Chodzi o smarowanie zawiasów w SC Blur LT2. Na Amazonie cena za sam smar to 20 złotych, ale dostawa do Polski następne 100 złotych :) O ile mogę znaleźć dystrybutorów typowych smarów CRC, to akurat nikt w Polsce nie ma takich. -- Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2013-07-17 01:19:44 | |
Autor: __Maciek | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
Mon, 15 Jul 2013 03:41:42 -0700 (PDT) Przemek Wiśniewski
<przemekwu@gmail.com> napisał: Poszukuję smaru "CRC SL3184 Marine Grease" lub jakiegoś dobrego zamiennika - bezlitowy, wodoodporny, w kartuszu pasującym do smarownicy SC. Tak z ciekawości, bo nie znam sie na takich "super rowerach" - dlaczego bezlitowy i dlaczego akurat ten? Jak dasz zwykły litowy ŁT4S3 (bardzo porządny smar zresztą) to rama pęknie? Z jakich to kosmicznych materiałów jest ten zawias że wymaga akurat tego smaru? I w czym przeszkadza lit? Czy jak rower nazywa się "SC Blur cośtam" i jest "smarownica SC" to znaczy że do roweru jest dedykowana firmowa smarownica i posmarowanie smarem nabranym z puszki (a nie z dedykowanej smarownicy) paluchem pęknie rower? Przy okazji - trochę różnych smarów CRC jest w TME, ale tego "wymaganego pod rygorem pęknięcia roweru" nie ma. http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#id_category=100191&page=1&s_field=artykul&s_order=ASC Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się kolega wypowie... |
|
Data: 2013-07-16 21:37:12 | |
Autor: Dominik Mirowski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się ŁT4 nadaje się co najwyżej do smarowania elementów skręcanych w rowerach klasy makro, ale i tak lepiej użyć dobrego smaru miedzianego lub loctite :). Całkowity brak trwałości na wodę i zużycie, pokrycie łożyska po dłuższym czasie - czasem nawet śladu po smarze nie ma... To takie praktyczne zamawianie z serwisu rowerowego :]. -- Dominik |
|
Data: 2013-07-16 22:50:00 | |
Autor: rmikke | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 06:37:12 UTC+2 użytkownik Dominik Mirowski napisał:
W dniu środa, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał: ŁT4 nadaje się co najwyżej do smarowania elementów skręcanych w rowerach klasy makro, ale i tak lepiej użyć dobrego smaru miedzianego lub loctite :). Całkowity brak trwałości na wodę i zużycie, pokrycie łożyska po dłuższym czasie - czasem nawet śladu po smarze nie ma... Hm? A ŁT43? Bo miałem nadzieję, że można tym coś zabezpieczyć przed bryją solno-śniegową... |
|
Data: 2013-07-17 08:55:09 | |
Autor: coaster | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu 17-07-2013 06:37, Dominik Mirowski pisze:
W dniu środa, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:Nie ma czegos takiego jak smar ŁT4. Pewnie myslales o towocie. To takie praktyczne zamawianie z serwisu rowerowego :]. Chyba 'zamawianie' przez czarownika nakluwajacego model roweru ;-) Od dekad stosuje w aucie i w rowerze smary ŁT-43, Łt-4S2. To sa dobre _samochodowe_ smary spelniajace normy dla pracy w ciezkich warunkach - temperatur i obciazen w autach, ktore w rowerze nigdy nie powtasna takie temperatury i obciazenia jak w aucie. Tu jest specyfikacja: http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-przemyslu/smary-litowe.html Wizzzzzzzzzzzzzzzzz! Ojoj chyba sie MU naraziles - uwazaj: http://tinyurl.com/LT-43-revenge :-))) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-07-17 02:10:19 | |
Autor: Dominik Mirowski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 08:55:09 UTC+2 użytkownik coaster napisał:
ŁT4 nadaje się co najwyżej do smarowania elementów skręcanych w rowerach klasy makro, ale i tak lepiej użyć dobrego smaru miedzianego lub loctite :). Całkowity brak trwałości na wodę Od dekad stosuje w aucie i w rowerze smary ŁT-43, ŁT-4S2. To sa dobre _samochodowe_ smary spelniajace normy dla pracy w ciezkich warunkach - temperatur i obciazen w autach, ktore w rowerze nigdy nie powtasna takie temperatury i obciazenia jak w aucie. Źle wpisałem numer smaru, mea culpa - chodziło mi o oba smary ŁT-4S2 i ŁT-43 podtrzymuje wszystko co napisałem, w stosunku do obydwu powyższych :). Widocznie częściej rower smarujesz niż na nim jeździsz - wtedy nawet na maśle pojedzie ;). -- Dominik |
|
Data: 2013-07-17 11:28:28 | |
Autor: coaster | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu 17-07-2013 11:10, Dominik Mirowski pisze:
W dniu środa, 17 lipca 2013 08:55:09 UTC+2 użytkownik coaster napisał: Jak wyzej napisalem - kilka aut, kilkanascie rowerow - stosowalem/stosuje w nich tylko powyzsze smary z jak najlepszym rezultatem.
Niestety musze Cie zmartwic - jest dokladnie odwortnie - dosyc znacznie przekraczam terminy smarowania. Podejrzewam, ze dawales smaru co kot naplakal. :-P -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2013-07-17 02:36:53 | |
Autor: Dominik Mirowski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 11:28:28 UTC+2 użytkownik coaster napisał:
Niestety musze Cie zmartwic - jest dokladnie odwortnie - dosyc znacznie przekraczam terminy smarowania. Podejrzewam, ze dawales smaru co kot naplakal. :-P Smaru zawsze było "do pełna" - po roku w intensywnie użytkowanych rowerach po ŁT śladu nie było, jak testowałem go na swoim starym makro to po 3 miesiącach - wtedy 7-8kkm. -- Dominik |
|
Data: 2013-07-17 14:32:30 | |
Autor: __Maciek | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
Wed, 17 Jul 2013 02:36:53 -0700 (PDT) Dominik Mirowski
<dominik.wro@gmail.com> napisał: Smaru zawsze było "do pełna" - po roku w intensywnie użytkowanych rowerach po ŁT śladu nie było, jak testowałem go na swoim starym makro to po 3 miesiącach - wtedy 7-8kkm. Chyba Ruscy Ci ten smar kradną, albo jakiś lewy kupiłeś... Z ciekwostek - ŁT4S3 stosuje się też do smarowania łożysk kół taboru kolejowego. |
|
Data: 2013-07-17 02:53:29 | |
Autor: Przemek Wiśniewski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 08:55:09 UTC+2 użytkownik coaster napisał:
W dniu 17-07-2013 06:37, Dominik Mirowski pisze: Do tych obciążeń można by się przyczepić. Nie znam się na samochodach, ale w rowerach z pełnym zawieszeniem masz drobniótkie łożyska z małymi kuleczkami, które muszą utrzymać sztywność boczną całej ramy, a samo łożysko obraca się bardzo rzadko, tylko przy ugięciu ramy. Jest też różnica między łożyskami walcowymi i kulkowymi - inna powierzchnia nacisku. Możliwe, że masz rację ze swoim stwierdzeniem, ale taka przymiarka i porównanie obciążeń "na oko" by mnie nie przekonały ;) Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2013-07-17 02:39:00 | |
Autor: Przemek Wiśniewski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
[...]
Lit ponoć reaguje z magnezem. Producent rekomenduje bezlitowy, zakładam, że mogę w zawiasach trafić na stopy magnezowe. Nie wiem szczerze mówiąc. Druga sprawa, ma wytrzymywać spore obciążenia, więc bele co tam nie wsadzę. Do tej pory dobrze działał Super Lube, nie zrobiły się żadne luzy, generalnie chcę ten trend utrzymać :) Czy jak rower nazywa się "SC Blur cośtam" i jest "smarownica SC" to Smar muszę wtłoczyć wypychając stary brudny. Nie da się tego posmarować - znaczy da się, ale musiałbym to rozkręcać i zmyć stary smar. Przy okazji - trochę różnych smarów CRC jest w TME, ale tego Dziękuję za linka. Na szybko nie znalazłem nic, ale jeszcze poszperam.. Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się A cóż to takiego? -- Pozdrawiam Przemek |
|
Data: 2013-07-17 14:42:34 | |
Autor: __Maciek | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
Wed, 17 Jul 2013 02:39:00 -0700 (PDT) Przemek Wiśniewski
<przemekwu@gmail.com> napisał: Lit ponoć reaguje z magnezem. Producent rekomenduje bezlitowy, zakładam, że mogę w zawiasach trafić na stopy magnezowe. Nie wiem szczerze mówiąc. Ok. przyjmuję że może reagować z magnezem, ale na 99,99% powierzchnie trące w takim zawiasie są z ulepszonej cieplnie stali, nie ze stopu magnezowego. Druga sprawa, ma wytrzymywać spore obciążenia, więc bele co tam nie wsadzę. Do tej pory dobrze działał Super Lube, nie zrobiły się żadne luzy, generalnie chcę ten trend utrzymać :) ŁT4S3 to nie jest bele co, to całkiem dobry smar. Smar muszę wtłoczyć wypychając stary brudny. Nie da się tego posmarować - znaczy da się, ale musiałbym to rozkręcać i zmyć stary smar. Ok. Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech sięA cóż to takiego? Złote bezpieczniki, miedź beztlenowa, demagnetyzacja płyt CD, przewody sieciowe za XXXX dolarów i tym podobne: http://web.archive.org/web/20080501193329/http://audiovoodoo.alatar.pl/ :-) |
|
Data: 2013-07-19 01:56:04 | |
Autor: Przemek Wiśniewski | |
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika | |
W dniu środa, 17 lipca 2013 14:42:34 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
Wed, 17 Jul 2013 02:39:00 -0700 (PDT) Przemek Wiśniewski http://www.santacruz-pl.com/attachments/article/67/Blur%20LT.pdf Na ostatniej stronie widać jakie ciekawe jest to ustrojstwo. Smarowane jest łożysko, link/łącznik w którym łożysko jest osadzone i jeszcze ośka. Link i ośka są chyba z alu, jakiś twardszy stop. Łożysko będzie stalowe. Nie wiem co to za alu, ale kto je tam wie. Raz spryskałem odtłuszczaczem tą ośkę i zaczęła momentalnie reagować.. Widać tam też tą nieszczęsną smarownicę - niby normalna, ale mniejsza. W PL nie znalazłem żadnych kartuszy w tym rozmiarze. Luzem też jej nie da się napełnić, bo tłok jest w rozmiarze jak do kartusza, odwrócenie go nie pomaga. Plan jest taki, że muszę kupić smarownice w normalnym rozmiarze i puszkę smaru. Chciałem wydać 20-30pln na kartusz, ale wydam pewnie 150-200 na nowy zestaw. Btw, samo rozwiązanie smarowania jest genialne w swojej prostocie, ale rowery w Polsce powinny być wyposażane w normalny jak na te warunki sprzęt. Pozdro. Przemek |
|