Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika

Data: 2013-07-15 03:41:42
Autor: Przemek Wiśniewski
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika
Witam

Poszukuję smaru "CRC SL3184 Marine Grease" lub jakiegoś dobrego zamiennika - bezlitowy, wodoodporny, w kartuszu pasującym do smarownicy SC.

Chodzi o smarowanie zawiasów w SC Blur LT2.

Na Amazonie cena za sam smar to 20 złotych, ale dostawa do Polski następne 100 złotych :)
O ile mogę znaleźć dystrybutorów typowych smarów CRC, to akurat nikt w Polsce nie ma takich.

Przemek

Data: 2013-07-17 01:19:44
Autor: __Maciek
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika
Mon, 15 Jul 2013 03:41:42 -0700 (PDT) Przemek Wiśniewski
<przemekwu@gmail.com> napisał:

Poszukuję smaru "CRC SL3184 Marine Grease" lub jakiegoś dobrego zamiennika - bezlitowy, wodoodporny, w kartuszu pasującym do smarownicy SC.
Chodzi o smarowanie zawiasów w SC Blur LT2.

Tak z ciekawości, bo nie znam sie na takich "super rowerach" -
dlaczego bezlitowy i dlaczego akurat ten? Jak dasz zwykły litowy ŁT4S3
(bardzo porządny smar zresztą) to rama pęknie? Z jakich to kosmicznych
materiałów jest ten zawias że wymaga akurat tego smaru? I w czym
przeszkadza lit?

Czy jak rower nazywa się "SC Blur cośtam" i jest "smarownica SC" to
znaczy że do roweru jest dedykowana firmowa smarownica i posmarowanie
smarem nabranym z puszki (a nie z dedykowanej smarownicy) paluchem
pęknie rower?

Przy okazji - trochę różnych smarów CRC jest w TME, ale tego
"wymaganego pod rygorem pęknięcia roweru" nie ma.
http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#id_category=100191&page=1&s_field=artykul&s_order=ASC

Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się
kolega wypowie...

Data: 2013-07-16 21:37:12
Autor: Dominik Mirowski
W dniu środa, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:

Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się
kolega wypowie...

ŁT4 nadaje się co najwyżej do smarowania elementów skręcanych w rowerach klasy makro, ale i tak lepiej użyć dobrego smaru miedzianego lub loctite :). Całkowity brak trwałości na wodę i zużycie, pokrycie łożyska po dłuższym czasie - czasem nawet śladu po smarze nie ma...

To takie praktyczne zamawianie z serwisu rowerowego :].
--
Dominik

Data: 2013-07-16 22:50:00
Autor: rmikke
W dniu środa, 17 lipca 2013 06:37:12 UTC+2 użytkownik Dominik Mirowski napisał:
[...]

Hm? A ŁT43? Bo miałem nadzieję, że można tym coś zabezpieczyć
przed bryją solno-śniegową...

Data: 2013-07-17 08:55:09
Autor: coaster
W dniu 17-07-2013 06:37, Dominik Mirowski pisze:
[...]

Nie ma czegos takiego jak smar ŁT4. Pewnie myslales o towocie.

To takie praktyczne zamawianie z serwisu rowerowego :].

Chyba 'zamawianie' przez czarownika nakluwajacego model roweru ;-)
Od dekad stosuje w aucie i w rowerze smary ŁT-43, Łt-4S2. To sa dobre _samochodowe_ smary spelniajace normy dla pracy w ciezkich warunkach - temperatur i obciazen w autach, ktore w rowerze nigdy nie powtasna takie temperatury i obciazenia jak w aucie.
Tu jest specyfikacja:
http://www.orlenoil.pl/oleje-dla-przemyslu/smary-litowe.html

Wizzzzzzzzzzzzzzzzz! Ojoj chyba sie MU naraziles - uwazaj:
http://tinyurl.com/LT-43-revenge
:-)))

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2013-07-17 02:10:19
Autor: Dominik Mirowski
W dniu środa, 17 lipca 2013 08:55:09 UTC+2 użytkownik coaster napisał:

[...]

Źle wpisałem numer smaru, mea culpa - chodziło mi o oba smary ŁT-4S2 i ŁT-43 podtrzymuje wszystko co napisałem, w stosunku do obydwu powyższych :).

Widocznie częściej rower smarujesz niż na nim jeździsz - wtedy nawet na maśle pojedzie ;).

--
Dominik

Data: 2013-07-17 11:28:28
Autor: coaster
W dniu 17-07-2013 11:10, Dominik Mirowski pisze:
[...]

Jak wyzej napisalem - kilka aut, kilkanascie rowerow - stosowalem/stosuje w nich tylko powyzsze smary z jak najlepszym rezultatem.

Widocznie częściej rower smarujesz niż na nim jeździsz - wtedy nawet na maśle pojedzie ;).

Niestety musze Cie zmartwic - jest dokladnie odwortnie - dosyc znacznie przekraczam terminy smarowania. Podejrzewam, ze dawales smaru co kot naplakal. :-P

Data: 2013-07-17 02:36:53
Autor: Dominik Mirowski
W dniu środa, 17 lipca 2013 11:28:28 UTC+2 użytkownik coaster napisał:

Niestety musze Cie zmartwic - jest dokladnie odwortnie - dosyc znacznie przekraczam terminy smarowania. Podejrzewam, ze dawales smaru co kot naplakal. :-P

Smaru zawsze było "do pełna" - po roku w intensywnie użytkowanych rowerach po ŁT śladu nie było, jak testowałem go na swoim starym makro to po 3 miesiącach - wtedy 7-8kkm.
--
Dominik

Data: 2013-07-17 14:32:30
Autor: __Maciek
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika
Wed, 17 Jul 2013 02:36:53 -0700 (PDT) Dominik Mirowski
<dominik.wro@gmail.com> napisał:

Smaru zawsze było "do pełna" - po roku w intensywnie użytkowanych rowerach po ŁT śladu nie było, jak testowałem go na swoim starym makro to po 3 miesiącach - wtedy 7-8kkm.

Chyba Ruscy Ci ten smar kradną, albo jakiś lewy kupiłeś...

Z ciekwostek - ŁT4S3 stosuje się też do smarowania łożysk kół taboru
kolejowego.

Data: 2013-07-17 02:53:29
Autor: Przemek Wiśniewski
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika
W dniu środa, 17 lipca 2013 08:55:09 UTC+2 użytkownik coaster napisał:
W dniu 17-07-2013 06:37, Dominik Mirowski pisze:

> W dniu �roda, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 u�ytkownik __Maciek napisa�:

> �T4 nadaje si� co najwy�ej do smarowania element�w skr�canych w rowerach klasy makro, ale i tak lepiej u�y� dobrego smaru miedzianego lub loctite :). Ca�kowity brak trwa�o�ci na wod� i zu�ycie, pokrycie �o�yska po d�u�szym czasie - czasem nawet �ladu po smarze nie ma...

Nie ma czegos takiego jak smar �T4. Pewnie myslales o towocie.

> To takie praktyczne zamawianie z serwisu rowerowego :].

Chyba 'zamawianie' przez czarownika nakluwajacego model roweru ;-)

Od dekad stosuje w aucie i w rowerze smary �T-43, �t-4S2. To sa dobre _samochodowe_ smary spelniajace normy dla pracy w ciezkich warunkach - temperatur i obciazen w autach, ktore w rowerze nigdy nie powtasna takie temperatury i obciazenia jak w aucie.

Do tych obciążeń można by się przyczepić. Nie znam się na samochodach, ale w rowerach z pełnym zawieszeniem masz drobniótkie łożyska z małymi kuleczkami, które muszą utrzymać sztywność boczną całej ramy, a samo łożysko obraca się bardzo rzadko, tylko przy ugięciu ramy. Jest też różnica między łożyskami walcowymi i kulkowymi - inna powierzchnia nacisku.

Możliwe, że masz rację ze swoim stwierdzeniem, ale taka przymiarka i porównanie obciążeń "na oko" by mnie nie przekonały ;)

Pozdrawiam
Przemek

Data: 2013-07-17 02:39:00
Autor: Przemek Wiśniewski
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika
W dniu środa, 17 lipca 2013 01:19:44 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
[...]

[...]

Lit ponoć reaguje z magnezem. Producent rekomenduje bezlitowy, zakładam, że mogę w zawiasach trafić na stopy magnezowe. Nie wiem szczerze mówiąc.

Druga sprawa, ma wytrzymywać spore obciążenia, więc bele co tam nie wsadzę. Do tej pory dobrze działał Super Lube, nie zrobiły się żadne luzy, generalnie chcę ten trend utrzymać :)

[...]

Smar muszę wtłoczyć wypychając stary brudny. Nie da się tego posmarować - znaczy da się, ale musiałbym to rozkręcać i zmyć stary smar.

Przy okazji - trochę różnych smarów CRC jest w TME, ale tego
"wymaganego pod rygorem pęknięcia roweru" nie ma.

http://www.tme.eu/pl/katalog/index.phtml#id_category=100191&page=1&s_field=artykul&s_order=ASC

Dziękuję za linka. Na szybko nie znalazłem nic, ale jeszcze poszperam..

Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się
kolega wypowie...

A cóż to takiego?

Przemek

Data: 2013-07-17 14:42:34
Autor: __Maciek
Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika
Wed, 17 Jul 2013 02:39:00 -0700 (PDT) Przemek Wiśniewski
<przemekwu@gmail.com> napisał:

Lit ponoć reaguje z magnezem. Producent rekomenduje bezlitowy, zakładam, że mogę w zawiasach trafić na stopy magnezowe. Nie wiem szczerze mówiąc.

Ok. przyjmuję że może reagować z magnezem, ale na 99,99% powierzchnie
trące w takim zawiasie są z ulepszonej cieplnie stali, nie ze stopu
magnezowego.

Druga sprawa, ma wytrzymywać spore obciążenia, więc bele co tam nie wsadzę. Do tej pory dobrze działał Super Lube, nie zrobiły się żadne luzy, generalnie chcę ten trend utrzymać :)

ŁT4S3 to nie jest bele co, to całkiem dobry smar.

Smar muszę wtłoczyć wypychając stary brudny. Nie da się tego posmarować - znaczy da się, ale musiałbym to rozkręcać i zmyć stary smar.

Ok.

Coś mi tu pachnie audiovoodoo czy raczej cyklovoodoo, ale niech się
kolega wypowie...
A cóż to takiego?

Złote bezpieczniki, miedź beztlenowa, demagnetyzacja płyt CD, przewody
sieciowe za XXXX dolarów i tym podobne:
http://web.archive.org/web/20080501193329/http://audiovoodoo.alatar.pl/

:-)

Data: 2013-07-19 01:56:04
Autor: Przemek Wiśniewski
W dniu środa, 17 lipca 2013 14:42:34 UTC+2 użytkownik __Maciek napisał:
> [...]

Ok. przyjmuję że może reagować z magnezem, ale na 99,99% powierzchnie
trące w takim zawiasie są z ulepszonej cieplnie stali, nie ze stopu

http://www.santacruz-pl.com/attachments/article/67/Blur%20LT.pdf

Na ostatniej stronie widać jakie ciekawe jest to ustrojstwo. Smarowane jest łożysko, link/łącznik w którym łożysko jest osadzone i jeszcze ośka. Link i ośka są chyba z alu, jakiś twardszy stop. Łożysko będzie stalowe. Nie wiem co to za alu, ale kto je tam wie. Raz spryskałem odtłuszczaczem tą ośkę i zaczęła momentalnie reagować..

Widać tam też tą nieszczęsną smarownicę - niby normalna, ale mniejsza. W PL nie znalazłem żadnych kartuszy w tym rozmiarze. Luzem też jej nie da się napełnić, bo tłok jest w rozmiarze jak do kartusza, odwrócenie go nie pomaga.

Plan jest taki, że muszę kupić smarownice w normalnym rozmiarze i puszkę smaru. Chciałem wydać 20-30pln na kartusz, ale wydam pewnie 150-200 na nowy zestaw.

Btw, samo rozwiązanie smarowania jest genialne w swojej prostocie, ale rowery w Polsce powinny być wyposażane w normalny jak na te warunki sprzęt.

Pozdro.
Przemek

Poszukuję smar CRC SL3184 Marine Grease lub zamiennika