Potencjalny pedofil zatrzymany.

Data: 2015-12-05 04:33:47
Autor: Marek Wisniewski
Potencjalny pedofil zatrzymany.
W wiadomosciach TV podano z tryumfem, ze trzech ( bohaterskich !) zołnierzy ( chyba studentów jakiejs akademii wojskowej) urzadzilo prowokacje i udajac jak±¶ 14-latke umówili sie na spotkanie z innym zołnierzem.
Na miejscu go powalili na ziemie i oddali w rece policji.

TV podala, ze " potencjalny pedofil zostal zatrzymany" !!!

To jak to jest w polskim prawie ? Prowokacja jest dopuszczalna, czy nie ?
Czy w tej TV siedza sami debile, ze puszczaja takie newsy ?

Czy w takiej sytuacji, ten "potencjalny pedofil" nie moglby sie bronic tak, ze powie, ze on takze wykonal prowokacje. Jego zamiarem bylo spotkanie z 14-latk±, po to, zeby wziac ja za r±czkę i odprowadzic ja do rodziców zwracajac im uwage na koniecznosc zwiekszonej opieki ?

Data: 2015-12-05 14:26:17
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-12-15 o 13:33, Marek Wisniewski pisze:

To jak to jest w polskim prawie ? Prowokacja jest dopuszczalna, czy
nie ?

Prowokacja jest dopuszczalna, ale owa dopuszczalno¶ć jest opisana w odpowiednich ustawach. Przeważnie wymaga uprzedniej zgody s±du i ma na celu nie samo w sobie ¶ciganie sprawcy - wszak on tu z kolegami flirtował, a nie z nastolatk± - tylko ustalenie jego tożsamo¶ci. Czyli przykł±dowo gdyby było wiadomo o pedofilu, że za po¶rednictwem Internetu się umawia, a nie byłoby jak go zatrzymać - ale do innych znanych organom ¶cigania czynów - to oczywi¶cie prowokacja w celu ujęcia ma sens.

> Czy w tej TV siedza sami debile, ze puszczaja takie newsy ?

Oczywi¶cie masz rację.

[...]

On równie dobrze może powiedzieć, że od pocz±tku wiedział, że to koledzy się zabawiaj±. Nie ma zakazu spotykania się z koleg±, który udaje pedofila. Zreszt± możliwych obron mogę wymy¶lić z tuzin i nie ma to sensu. Zostanie przejrzany jego komputer w poszukiwaniu pornografii dziecięcej, na pewno telefon, by ustalić, czy się z jakimi¶ dziećmi nie umawiał. Ale jak nie znajd± się konkretne dowody przestępstw, to nasi bohaterowie po prostu dostan± zarzuty i tyle. Znam - fakt, że nieliczne - takie przypadki.

Zreszt± w opisywanej przez Ciebie sprawie, jak nawet znajd± się dowody, to dalej przed zarzutami bezprawnego pozbawienia wolno¶ci ich tonie uchroni. Istnieje instytucja ujęcia obywatelskiego, ale ona jest obwarowana w ustawie ograniczeniami.

Data: 2015-12-06 22:54:14
Autor: Andrzej Lawa
[...]

Tudzież chciał małolatę przestrzec i przekazać policji.

Ja tam czekam aż dwóch walcz±cych z pedofilami się wzajemnie sprowokuje i spróbuje zatrzymać ;)

--
Boga prawdopodobnie nie ma.
A teraz przestań się martwić

Data: 2015-12-05 17:22:33
Autor: Marek
On Sat, 5 Dec 2015 04:33:47 -0800 (PST), Marek Wisniewski <mwisniewski2008@gmail.com> wrote:
W wiadomosciach TV podano z tryumfem, ze trzech ( bohaterskich !)
zołnier
zy ( chyba studentĂłw jakiejs akademii wojskowej) urzadzilo
prowokacje i u
dajac jakąś 14-latke umówili sie na spotkanie z innym zołnierzem.

Może ten film odpowie na cześć Twoich pytań (jest komentarzem do innego podobnego przypadku):

 http://www.youtube.com/watch?v=FFwjXwCzjzU

A komentowany przypadek:

 http://www.youtube.com/watch?v=UE7QMuDFD8A

--
Marek

Data: 2015-12-05 14:58:41
Autor: Marek Wisniewski
W dniu sobota, 5 grudnia 2015 17:22:37 UTC+1 użytkownik Marek napisał:
> [...]
> zy ( chyba studentów jakiejs akademii wojskowej) urzadzilo prowokacje i u
> dajac jak±¶ 14-latke umówili sie na spotkanie z innym zołnierzem.

Może ten film odpowie na cze¶ć Twoich pytań (jest komentarzem do innego podobnego przypadku):

 http://www.youtube.com/watch?v=FFwjXwCzjzU

A komentowany przypadek:

 http://www.youtube.com/watch?v=UE7QMuDFD8A

-- Marek

No i co z tego wynika ?

Kiedys byl taki film o tym, jak policja potrafila skanowac mysli wszystkich ludzi i wyszukiwala potencjalnych przestepcow.
Kilka minut przed majacym sie odbyc przestepstwem, policja wkraczala do lokalu i aresztowala potencjalnego przestepce.
Czy to juz mamy dzisiaj ?

Mozeby poszukac tak potencjalnych terrorystow, dzihadystow.
Moge nawet wskazac jednego potencjonalnego ( wg niektorych) dyktatora ( Kaczynski).

Data: 2015-12-06 11:37:11
Autor: Robert Tomasik
W dniu 05-12-15 o 17:22, Marek pisze:

Może ten film odpowie na cześć Twoich pytań (jest komentarzem do innego
podobnego przypadku):
http://www.youtube.com/watch?v=FFwjXwCzjzU

Autor tego filmu nie ma racji. Pedofil, to określenie medyczne i dotyczy zboczenia pociągu seksualnego do DZIECI. 13-to latka dzieckiem nie jest. Prawo zabrania współżycia z młodzieżą w tym wieku i jest to przestępstwo, ale nie należy utożsamiać tego z pedofilią. Dziennikarze to robią nagminnie.

A komentowany przypadek:
http://www.youtube.com/watch?v=UE7QMuDFD8A

Dooglądałem do momentu, gdy facet oświadczył, że będzie im towarzyszył policjant, który będzie asystował i ich ochraniał i odpuściłem. Jeśli to prawda, to ów policjant powinien zostać natychmiast wydalony ze służby, bo stanowi zagrożenie dla siebie, osób postronnych i samej służby.

Jeśli policjant poweźmie informację o konieczności zatrzymania przestępcy, to jeśli to konieczne to jemu mogą asystować i pomagać inne osoby. Odwrotna sytuacja jest niemożliwa i niedopuszczalna. Co więcej nie wyobrażam sobie dopuszczenia do sytuacji, gdy policjant uczestniczy w akcji ujęcia obywatelskiego. Na całe szczęście później z filmu wynika, że to jednak policjant zatrzymuje tego faceta, a nie autorzy i trochę odzyskałem wiarę w normalność.

Jednak materiał robi wrażenie, ze facet został zatrzymany za to umawianie się przez sieć, a to bzdura i nie sądzę, by za coś takiego komukolwiek postawiono zarzut. Co więcej zatrzymanie, to zatrzymanie. Nie powinno się dopuścić do tego dziennikarzy z kamerami. Różnie się ostatecznie w procesie może okazać, i jak nie zbierze się dowodów na przestępstwo, to facet może się starać o odszkodowanie.

Moim zdaniem cały materiał może stanowić co najwyżej podstawę do wylegitymowania mężczyzny oraz podjęcia innych prawem przewidzianych czynności zmierzających do ustalenia, czy nie jest sprawcą jakiegoś przestępstwa.

Data: 2015-12-07 03:05:48
Autor: nkab
W dniu sobota, 5 grudnia 2015 13:33:51 UTC+1 użytkownik Marek Wisniewski napisał:
[...]

No je¶li facet był obserwowany np. w necie i chodziło o potwierdzenie
organoleptyczne jego działań (JEGO) to prowokacja zarz±dzona przez s±d
jest jedynym rzetelnym sposobem potwierdzenia, że to on jest pedałfilem..

Andrzej.

Data: 2015-12-07 13:43:29
Autor: Marek Wisniewski
W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 12:05:50 UTC+1 użytkownik nk...@toya.net.pl napisał:
> [...]

organoleptyczne jego działań (JEGO) to prowokacja zarz±dzona przez s±d
jest jedynym rzetelnym sposobem potwierdzenia, że to on jest pedałfilem.

To s±d moze zarzadzic dokonanie prowokacji ?

Data: 2015-12-08 02:24:09
Autor: nkab
W dniu poniedziałek, 7 grudnia 2015 22:43:32 UTC+1 użytkownik Marek Wisniewski napisał:
> organoleptyczne jego działań (JEGO) to prowokacja zarz±dzona przez s±d
> jest jedynym rzetelnym sposobem potwierdzenia, że to on jest pedałfilem.

To s±d moze zarzadzic dokonanie prowokacji ?

A jak prawidłowo nazywa się zgoda s±du na prowokację.

Andrzej.

Potencjalny pedofil zatrzymany.